انجمن ها > انجمن عمومی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
عمومی (بازدید: 12467)
يکشنبه 11/12/1387 - 12:45 -0 تشکر 94459
سفر و خاطرات نوروزی

سلام دوستان گلم

عید نوروز را پیشاپیش تبریک می گویم

می دونم از الان دارین خونه تکونی می کنید و خودتون را برای این عید باستانی آماده می کنید .

دوستان گلم شما عید نوروز را دوست دارید به کجا بروید به شمال یا جنوب یا شرق یا غرب کشور؟

ایا برای مسافرت برنامه ریزی کردید؟

برای مسافرت چه وسیله نقلیه ای رو بیشتر ترجیح می دهید؟

امیدوارم عید نوروز به همگیتون خوش بگذره.

راستی بعد از سیزده به در، در اینجا منتظر خاطرات شیرین و جذاب شما از مسافرتی که رفتید هستم.

شنبه 22/1/1388 - 14:16 - 0 تشکر 105163

سلام

میدونین چیه جناب طهوری.. دیروز ناصرخسرو یه پیامک واسم فرستاد.. منو به روح همه بزرگان و مشاهیر

قسم داد که تورو خدا دیگه سفرنامه ننویس.. نوشته بود که : " توهمون شاعر شدی واسه هفت پشتمون

بسه.. بالاغیرتاً دیگه سفرنامه ننویس بذار ما تو گور راحت بخوابیم " حالا من موندم که چیکار کنم؟

اما بوشهر خیلی خوش گذشت واسه همینم ادامه میدم ( ناصرخسرو جان آسوده بخواب که من بیدارم )

یه سفر کوتاه به بندرگناوه هم داشتیم که خیلی جالب بود واسم..چون اسمشو زیاد شنیده بودم به

خاطر جنسای ارزونش.. ولی چون توقفمون کوتاه بود.. زیاد خرید نکردیم و زود برگشتیم به بوشهر.

رفتیم به بندرگاه و اونجا یه موتورسوار شد راهنمای ما و مارو دور اونجا چرخوند و همه جارو نشونمون داد.. خیلی جالب بود .. خیلی بهمون احترام گذاشتن و خیلی خیلی با محبت برخورد کردن.

بعد رفتیم کنار ساحل (پارک ساحلی) نشستیم .. باد انقدرشدید بود که هر آن فکر میکردیم مارو بلند

میکنه میندازه وسط آب!! چند تا کایت خریدیدم و همه مشغول بادبادک هوا کردن شدن.. ولی مگه میشد!!

انقدر وزش باد زیاد بود که هرازگاهی کایت یه نفر از دستش در میومد و میرفت و بقیه به دنبالش میدویدن!

دو سه ساعتی اونجابودیم .. جای همتون خالی بود. مخصوصاً وقتی که به علت باد شدید.. موجهای بلند

آب به دیواره پارک میخوردن (چون دو سه متری از سطح آب بالاتر بودیم) و بعد قطرات آب می پاشید

رو سر و کله مون !!! ساحل زیبای خلیج فارس چشم اندازی زیبا و بدیع داره که آدم هرگز از تماشاش

سیر نمیشه.. حداقل من که اینطور بودم !

شنبه 22/1/1388 - 14:30 - 0 تشکر 105166

...

بالاخره سه روز توقف تو بوشهر به سررسید و برای رفتن به نگین خلیج فارس.. جزیره زیبای کیش

به اون سمت رهسپار شدیم.

بعد از مدتی که تو یه جاده خشک پیش رفتیم (اینم بگم که از بوشهر تا عسلویه من پشت فرمون بودما!!!)

ساحل زیبای خلیج فارس نمایان شد.. جاده کناره بود و تموم مدت ما از جاده ساحلی عبور میکردیم

نور آفتاب صبحگاهی به اون آبی بیکران می تابید و چشم رو خیره میکرد.. من همه حواسم و هردو تا

چشام به این مناظر زیبا بود و فقط دستام رو فرمون ماشین !!! که ییهو صدای فریاد آقای همسر باعث

شد که نیم نگاهی هم به جاده بندازم.. و قبل از اینکه جاده بپیچه ولی من نپیچم .. من هم پیچیده شم!!!

و این بار سعی کردم مثل آفتاب پرست با چشم راستم دریا رو نگاه کنم.. با چشم چپم جاده رو ولی

نشد که نشد!!

خلاصه اینکه هرکی این مناظر رو ندیده نصف عمرش برفناست !!

شهرها و بنادر کوچیک و بزرگی رو پشت سر گذاشتیم و کم کم به عسلویه نزدیک می شدیم.

شیرینو در 15 کیلومتری عسلویه

منطقه حفاظت شده نایبند

منطقه ویژه پارس جنوبی .. عسلویه .. به یاد موندنی ترین مناظر مال عسلویه اس.. چقدر قشنگه این عسلویه

...

يکشنبه 23/1/1388 - 19:45 - 0 تشکر 105466

سلام سلام سلام

خانم تیردراپ  یه خبر خوبی براتون دارم گوش کنید

اگه ناصر خسرو ازتون ایراد گرفت بدونید مارکوپولو ازتون تعریف کرده

مارکوپولو در یکی از یادداشتهایی که داشته از تیردراپ به عنوان یک سفرنامه نویس یاد کرده

حالا این خبر خوش شیرینی نداشت

لطفا شیرینی ما فراموش نشه

خاطره خیلی زیبایی می نویسید خدا کنه اقایون هم کمی از نویسندگی شما خانمها یاد بگیرند

انشرلی گرامی از شما هم ممنونم که به این تاپیک سر زدید

سه شنبه 25/1/1388 - 1:56 - 0 تشکر 105856

سلااام

ممنون جناب طهوری! از مارکوپولو هم تشکر مینُمائیم.

اما عسلویه، زیباترین جائیه که تا حالا دیده بودم.. عجب ابهتی داره.. وعجب زیبایی بهت انگیزی!

در کنار روستای زیبای عسلویه منطقه صنعتی قرارداره که شبیه یه غول آهنیه. پر از لوله های بزرگ

و غول پیکر و چاههای نفت و تا چشم کار میکنه آبی دریاست که اون دورها دست در دست آبی آسمون

گذاشته و چشم رو میهمان دیدن جلوه هایی از عظمت خداوند می کنه.

اذان رو گفته بودن و ما در به در دنبال جایی برای اقامه نماز می گشتیم.. وارد عسلویه شدیم
تا هم غذای روح رو تأمین کنیم و هم غذای جسممون رو
از دور گلدسته یه مسجد در میون نخلهاو خونه های قدیمی دیده میشد
به اون سمت حرکت کردیم.. ولی وقتی نزدیک شدیم دیگه نتونستیم اثری
از مسجد پیدا کنیم. لازمه بگم که اون مناطق سنی نشین هست و قدم به قدم
در کنار جاده مساجد این عزیزان به چشم میخورد مساجدی با معماری
بسیار زیبا و در نهایت سادگی .
بعد از اینکه نیم ساعت تو عسلویه چرخ خوردیم.. بالاخره به مسجد جامع رسیدیم
و در واقع اونو کشف کردیم .. ولی هرچی مشت و لگد به درش کوبیدیم
هیچ کس جوابمون رو نداد و به ناچار به سمت پارک ساحلی عسلویه
رهسپار شدیم.
زیر یکی از آلاچیق های توی پارک مستقر شدیم و بساط نهار رو چیدیم.
ماهی که از شب قبل تو نمک و آبلیمو و پیاز خوابونده بودیم
و ماهیتابه ای پر از روغن و یک عدد گاز پیک نیکی
قابلمه ای برنج و دیگر هیچ
البته هیچ هیچ که نه.. چند فروند دوغ و نوشابه خانواده رو هم اضافه کنید.
راستی یه منظره خیلی خیره کننده هم روی کوههای مشرف به عسلویه
قرارداشت و اونهم وجود تعداد فراوونی دودکش های بلند و کوتاه بود
که از دهانه همشون شعله های سربه فلک کشیده بیرون میزد
مثل اژدهایی هزار سر که آتش از دهانش خارج میشه.

شنبه 29/1/1388 - 11:4 - 0 تشکر 106973

به نام خدا

قسمت پایانی

بقیه عید به دیدوبازدید گذشت مثل خیلی از خانواده ها

چیز خاصی برای گفتن نداره میگذریم و میریم آخرای تعطیلات...اگه چیزی بعدا یادم اومد پیوست می کنم

آخرای عید هم آنچنان جالب نیست برای تعریف به جز پیدا کردین یه سری اقوام قدیمی..

با اجازتون از این هم می گذریم و میرسیم به سیزده بدر بیچاره

تا ظهر سیزده داشتیم فکر می کردیم کجا بریم!

کلا دو تا پیشنهاد وجود داشت:

1. جنگل های زوآنتو؛ که از خودم بود این پیشنهاد

2. رود هراز جاده آمل-تهران؛ پیشنهاد همه به غیر از من

به دلایل دموکراسی طلبانه رفتیم به رود هراز.

تو جاده کلی ماشین ناشناخته دیدیم..از خوبی های عیده که می فهمیم به غیر از پیکان و پراید و پژو و...ماشین کلاس A هم تو ایران پیدا میشه و چقدر هم زیاد پیدا میشه

کروکی..شیش در..دو در..ازاینا که سقفشون پنجره داره و غیره

رود هراز

چقدر جمعیت اومده بود...کیب به کیب چادر زده بودند..دود راه می انداختند بی خودی و بی جهت

سرو صدا وحشتناک..ماشین ها دوبله پارک شده بود شایدم بیشتر

صدای دوبس دوبس بین درختها پیچیده بود..

سمت چپمون جوانان مذکرحرکات موزون اجرا می کردند و سمت راستمون چشاتونو ببندید چقدر نامحرم زیاده

البته فاصله این دو گروه خیلی باهم زیاد بود..هیچ ربطی بهم نداشتند..گناه مردمو نشوریم

بدلیل نداشتن حال و حوصله بقیه را تصویری همراه با توضیح ببینید و لذت برید

«همانا این دل ها همانند بدن ها افسرده می شوند، پس برای شادابی دل ها، سخنان زیبای حکمت آمیز را بجویید»

حکمت91.نهج البلاغه.امام علی (ع)

اگر در این روزگار مُردم، بگویید به او بگویند:

جنگل
نزدیکی جنگل و جاده
1 2
برای خودم همینطوری میگشتم گل پیدا می کردم  (چه لطیف !)
که...
خیلی وقت پیش شنیده بودم این گل برای بیماری قلب خوب ه
همون هست یا نیست و نمی دونم
من که یکیشو خوردم
که با واکنش تند خانواده مواجه شدم
سنگول
کشف یک سنگواره ما بعد تاریخ!! D:
سرخوشی از سر و روم می باره : )
غروب
: )
برگشتیم خونه و عید تمام شد  :(
پایان

حکمت91.نهج البلاغه.امام علی (ع)

اگر در این روزگار مُردم، بگویید به او بگویند:

*مادرانه ها*

يکشنبه 6/2/1388 - 1:47 - 0 تشکر 108515

سلام

ای وای .. من الان چند هفته س تو عسلویه گیر کردم.. اون روز همش دو سه ساعت اونجا بودیما!

ولی حالا یه بیست روزی هست که من تو عسلویه جاخوش کردمو بیرون بیا هم نیستم.

دردسرتون ندم.. جای همتون خالی.. بعد از اقامه نماز، ماهی پلو رو هم راهی خندق بلا کردیم و یه سر

رفتیم لب آب.. و برای اینکه بی نصیب نمونده باشیم.. کفشهارو درآوردیم و رفتیم جلو. البته نمیشد

زیاد جلو رفت چون عمق آب تو یه نقطه و به صورت ناگهانی زیاد میشد و ما اونقدری رفتیم که بیشتر

از مچ پامون خیس نشه !!

بالاخره جماعت راضی شدن که از کنار آب بیان اینطرف و به قول عمه شمسی ، راه شیم :)

حرکت کردیم به سمت بندر لنگه.. آااااااااااااااای بندر لنگه کجایی که ما داریم میاییم :دی

هوا تاریک شده بود و همچنان توی جاده ای باریک میرفتیم.. در تمام نقاط تابلو زده بودن که حداکثر

سرعت 30 کیلومتر - 40 کیلومتر - گاهی هم 60 کیلومتر!!! و بنده هم از چشمان بسته آقای همسر

سوء استفاده کرده و همه این اعداد رو به اضافه 70 می نمودم..

تو هفتاد کیلومتری بندرلنگه یه اتفاق جالب افتاد واسمون.. میدونم که تو عیدیه همتون ماشینای

مدل بالا زیاد دیدین! ولی اینو که ما دیدیم هیچکدومتون ندیدین!! ساعت حدود 9 شب تو تاریکی

مطلق داشتیم می رفتیم که ییهو دیدیم یه سم طلای آخرین سیستم همینجوری وسط جاده وایساده

خر مش کرم

و خدا خیلی رحم کرد که من دیدمش و به همسرگرامی هشدار دادم وگرنه معلوم نبود الان ما کجا بودیم.

اونم که رنگش مشکی بود و تیره و تو اون تاریکی اصلاً دیده نمیشد.. بی مروت اقلاً چراغ خطراشو

روشن نکرده بود که ملت ببیننش :) .. فکرشو بکنین اگه بهش میزدیم.. حتماً چپ میکردیم..

خطر از بیخ گوشمون گذشت و بالاخره ساعت 10 شب رسیدیم بندر لنگه.

يکشنبه 6/2/1388 - 17:30 - 0 تشکر 108578

....

وارد بندر لنگه شدیم .. و به بندرگاه رفتیم.. برای گرفتن بلیط کیش، که بهمون گفتن باید بریم و فردا

مراجعه کنیم. چون شبها قایقاشون پرواز ندارن (نیشخند) .

خب مام که بچه حرف گوش کن ، رفتیم و دنبال جا گشتیم.. بالاخره یه جا واسه استراحت شبانه پیدا کردیم

و اومدیم بیرون که بریم شام بخوریم.. وچون خیلی دیروقت شده بود ناچار رفتیم ساندویچی و جاتون خالی

ساندویچ از نوع بندر لنگه ایش روهم خوردیم. دونه ای خداد تومن که به جای نون ساندویچ.. لای نون لواش

پیچیده بودن و با سه تاش هم کسی سیر نمیشد!!! البته بنده و نرگس از همه زرنگ تر بودیم و اسنک

سفارش دادیم اونم دوبل!!

بعد واسه هواخوری اومدیم بیرون یه جا حصیر انداختیم و نشستیم.. چون برق قطع بود و نمیخواستیم

به مثلاً هتلمون برگردیم. بعد ناگهان من یک سری موجودات کوشمولو رو دیدم که همینجوری دارن رو زمین

راه میرن.. نور چراغ قوه رو انداختیم روشون و دیدیم که ای واااااااااااااااااااای .. (این صدای جیغ دخترابود)

انگاری مسابقه قویترین مورچه های ایرانه ! چون صدها مورچه که طولشون از این مــــــــــــــــــــورچــــــــــــــــــــه

هم بیشتر بود روی زمین داشتن اینور اونور میرفتن..

بالاخره از چنگ مورچه ها فرار کردیم و رفتیم که شبو بخوابیم و فردا هم راشیم کیش!!