• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 35517)
يکشنبه 8/2/1387 - 13:37 -0 تشکر 38328
خانه عفاف

نظرتون در مورد تشکیل خانه عفاف  چیست؟ موافقید یا مخالف؟علت و نظرتون را مطرح کنید؟

با تشکر

 اول اینکه از دوستانی که در این بحث شرکت کردند ممنونم

دوم اینکه بعضی از دوستان شرح کاملی در مورد بحث می خواستن من هم یک شرح در اینجا ارائه می کنم

 

::

خانه عفاف یا محل صورت گرفتن ازدواج موقت به عنوان راه حلی برای سامان دهی روسپیان اول بار در سال ۱۳۸۱ مطرح شد.

یک عضو فراکسیون اکثریت مجلس گفت اگر بتوانیم محتوای "خانه عفاف را تقدس ببخشیم، قطعا بخشی از گرفتاری ها حل می شود". البته این نماینده در مورد نحوه مقدس سازی خانه عفاف توضیح نداد.

اما یک عضو فراکسیون زنان مجلس راه اندازی خانه های عفاف را دور از شان زنان خواند و گفت اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس هفتم مبنی بر پذیرش ازدواج موقت برای حل معضل زنان خیابانی را نباید به پای کل مجلس نوشت. وی افزود توجیه غرب برای قانونمند شدن این پدیده اصلا قابل قبول نیست زیرا همانند آن است که بخواهیم سرقت و قتل را قانونمند کنیم.

دولتمردان  اکنون اذعان دارند که مشکل فحشاء و روسپیگری نه تنها ریشه کن نشده بلکه روز به روز دامنگیرتر می شود 
فرمانده نیروی انتظامی تهران گفت مشکل زنان خیابانی معضلی است که باید برای آن چاره ای جست. وی گفت محل های زنان خیابانی در سطح شهر کاملا برای پلیس مشخص است اما افزود که باید نقطه مشخص دیگری در خارج از تهران برای نگهداری آنها ایجاد شود.
دولتمردان  اکنون اذعان دارند که مشکل فحشاء و روسپیگری نه تنها ریشه کن نشده بلکه روز به روز دامنگیرتر می شود و تلاش های سه دهه گذشته برای مبارزه با این پدیده بی حاصل بوده است.

منصوره محقق "، کارشناس مطالعات زنان، با اشاره به فعالیت پنهانی خانه هایی که در امر تزویج شرعی فعالیت می کنند ، می گوید :" فعالیت این مکانها کاملاً خزنده است و آنها به گونه ای در سطح شهر پراکنده شده و فعالیت می کنند که بسیار جای سئوال دارد ."

وی می افزاید :" به لحاظ ریخت شناسی مکانی ، این خانه ها در چند نوع متفاوت مشغول به کار هستند،دسته نخست خانه هایی که به صورت تیمی اداره شده و در راس آنها یک رییس قرار دارد. چنین خانه هایی در برخی مناطق ، با استفاده از پیشرفته ترین ابزار ها و امکانات مثل موبایل، کامپیوتر ، اینترنت و وسیله نقلیه آماده جابجایی ،فعالیت می کنند و در مناطق جنوبی شهر فعالیت این مکانها در حد ابتدایی و با کمترین امکانات موجود است. "

"محقق"می افزاید: "گروههای انسانی مراجعه کننده به این مکان ها نیز متفاوتند ؛ در زمره این افراد ، زنان آبرومندی هستند که به علت جدایی از همسر یا فوت همسر و به واسطه افراد دیگر به این مکانها معرفی می شوند ."

وی معتقد است در میان تیپ های خاصی از پسران ازدواج نکرده و زنان جوان ، افرادی هستند که مایلند برای اجتناب از گناه و وسوسه های شیطانی نیازهای خود را از یک راه شرعی کوتاه مدت برطرف کنند .

محقق، با اشاره به زمینه های شرعی ازدواج موقت در آیین شیعه می گوید : روایات و احادیث فراوانی در ستایش از ازدواج موقت در آیین شیعه وجود دارد که مستمسک فعالیت برخی خانه های شرعی قرار گرفته است.

این کارشناس می گوید :" در میان تیپ های مذهبی و معتقد نیز چنین اجتماعاتی وجود دارد که بیشتر شامل جوانان درمانده ای است که امکان ازدواج نداشته و مایل به رفتارهای شرعی بوده و با توصیه افراد خاص به این مکانها معرفی می شوند .

امیدوارم که این توضیحات مفید باشد.

Hamzeh

چهارشنبه 19/4/1387 - 23:1 - 0 تشکر 47287

بنده لازم میدانم برای جلوگیری از ادامه ی اهانت های حضرت عالی بحث را ادامه ندهم.


 

 

جمعه 21/4/1387 - 15:43 - 0 تشکر 47509

به نام خدا   - در جواب مطالب آقا محسن - به نظر من اون زندگی كه بخواد با هدف ارضای شهوت سر بگیره بهتر بعد از ارضا دو طرف به طلاق ختم شه . من واقعا نمی فهمم ، یعنی چی صیغه بنیان خانواده را از هم می پاشد ؟ شما با دو دیدگاه می تونید به این قضیه نگاه كنید 1- جوانی كه ازدواج نكرده و میخواهد صیغه كند 2- انسان متاهل.در مورد اول خوب اگه با ازدواج بخواد خودشو ارضا كنه مسلما به دنبال یك انتخاب خوب برای همه ی زندگی نخواهد بود بلكه به دنبال انتخابی خوب برای ارضایی خوب هست. بله اگه سن ازدواج بیاد پایین ، جوری كه یك جوان دچار چالش شدید با تمایلات جنسیش نشه شاید همه چیز درست بشه تازه اون موقع بحث سر این مورد بوجود میاد كه آیا فرد در سن پایین قدرت انتخاب و شناخت همسر رو برای همه ی زندگی ش  داره یا نه ؟ ولی به هر حال برای پایین آوردن سن ازدواج موانع خیلی زیادی است ، هم در ساختار جامعه ، هم در اقصاد ،هم در بدنه و فرهنگ جامعه كه درست كردن اون ها زمان زیادی میبره.  شاید به نوه های من برسه - محض اطلاع من 21 سالمه هنوزم ازدواج نكردم - پس بهتره پاهامون روی زمین باشه و توی فضا سیر نكنیم .یعنی تا گوساله گاو بشه دل صاحبش آب میشه . پس بهتره هم زمان با چاره اندیشی ریشه یی فكری برای حال كرد .  اما اگر بخواید كسی رو كه ازدواج كرده در نظر بگیرید جواب اینه : اگه یك مرد متاهل بخواد زنی رو صیغه بكنه مطمئن باشید كه زندگیش متلاشی شده و این شمایید كه خبر ندارید البته ممكن شما به ظاهر زندگی كه زن و مرد فقط زیر یك سقف هستند هم زندگی مشترك بگید ولی واقعیت چیز دیگه یی هست. پس امر صیغه باعث فرو پاشی بنیاد خانواده نخواهد شد بلكه باعث نمایان شدن پایه های ویران شده ی یك زندگی ست. در مورد جوانانی هم كه ازدواج نكرده اند شاید این امر بتواند راه اندیشه ی صحیح و دور از شهوت در ازدواج را باز كند. البته در هر امری افرادی هستند كه زیاده روی می كنند مثل خوردن و خوابیدن پس نباید به خاطرزیاده روی آن عده هر چند هم كه زیاد باشند آن كار را غلط و مخل اجتماع یا ... دانست چون در این صورت باید خوردن و خوابیدن و حتی نماز خواندن را غلط شمرد چون عده یی در آن ها زیاده روی می كنند.

یا حق. 

شنبه 22/4/1387 - 2:51 - 0 تشکر 47558

بسم رب المهدی

با سلام دوستان
اقا محمد عزیز برادر من ناراحتی داره ؟ بحث میشه ، صحبت میشه ، یه موقع کسی هم حرفی میزنه دیگه . بابا بیخیال . ایشالله دوستان هم بیشتر مراعات هم دیگه رو بکنند !!

اما حالا اومدم اینجا من هم نظرم رو خلاصه وار بگم

در مورد ازدواج موقت حرفاتون رو کاملا خوندم . از همه دوستان رو . هم از اقا محسن عزیز . از نوای اسمانی و از جناب شجاعتی و بقیه رو

عقیده های من هم بر میگرده به حرفای اقا محمد . اگه مسئله ای به نام "متعه" از طرف اسلام بیان شده هیچ جای مخالفتی با اون نمیونه . حتی حدیث زیبایی که اقا محمد شجاعتی از امیرالمونین ذکر کرد دلیل واضحی بر این مسئله است . اگه دقیق یادم نباشه مضمونش این بود : " اگر عمربن الخطالب صیغه را نهی نمیکرد،جز ظالم ،به زنا روی نمیاورد " این در مورد صیغه و نظر من .

البته با چنین مراکزی ( خانه عفاف ) کاملا مخالفم .

عقیده من اینه که : خانه عفاف ادم ، قلب اونه ، دل اونه ، نه جایی که ....  اگه بخواد این مراکز زیاد و زیاد تر بشه دیگه عمرا کسی دنبال ازدواج دائم نمیره در ثانی .......!!  نگم بهتره

یاعلی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
شنبه 22/4/1387 - 16:41 - 0 تشکر 47581

بنام خدادر جواب دوست خوبمون جناب شکیبابه نقل از مطلب شمادر جواب مطالب آقا محسن - به نظر من اون زندگی كه بخواد با هدف ارضای شهوت سر بگیره بهتر بعد از ارضا دو طرف به طلاق ختم شه . من واقعا نمی فهمم ، یعنی چی صیغه بنیان خانواده را از هم می پاشد ؟ شما با دو دیدگاه می تونید به این قضیه نگاه كنید 1- جوانی كه ازدواج نكرده و میخواهد صیغه كند 2- انسان متاهل.در مورد اول خوب اگه با ازدواج بخواد خودشو ارضا كنه مسلما به دنبال یك انتخاب خوب برای همه ی زندگی نخواهد بود بلكه به دنبال انتخابی خوب برای ارضایی خوب هست. بله اگه سن ازدواج بیاد پایین ، جوری كه یك جوان دچار چالش شدید با تمایلات جنسیش نشه شاید همه چیز درست بشه تازه اون موقع بحث سر این مورد بوجود میاد كه....یک بار دیگه میگم که وقتی قرار باشه بگفته دوستمون جناب شجاعتی یک بچه 13 ساله (البته اگر بالغ شده باشه) بخواهد به این روش دست یابد دیگه از نظر اون زن و تشکیل خانواده هیچ مفهومی نداره وقتی که بزرگ شد می گه چرا وقتی در اینگونه مکانها میشه خودمو ارضا کنم چرا باید خودمو به زحمت و مشقات ازدواج تن دهم (اگر کمی دقت کنید در جوامع غربی این مساله صدق می کنه وقتی یک نوجوان با جنس مخالف خود براحتی رابطه بر قرار می کنه وقتی به سن بیشتر از چهل رسید تازه بفکر ازدواج می افته)اما گفتید برای چی صیغه باعث می شه که بنیاد خانواده از هم بپاشه؟ این مطلب رو هم می توانید از دل جوابیه من به جناب شجاعتی در بیارید اما باز برای شما بازگو می کنم،معلومه هنوز زنها را نشناختی !وقتی قرار باشه یک مرد علاوه بر داشتن زن خود بفکر خانه عفاف باشه و بخواهد گریزی به اینگونه جا ها بزنه فکرشو بکن چی بروزگارش میارند.اینه که می گم بنیاد خانواده رو از هم می پاشه اگر قانع نشدید بگین شاید بتونم جور دیگه ای جواب رو روشن کنم

الهی در راه خود اول زخودم بی خود کن

                                     بی خود چو شدم زخود به خود راهم ده

 

شنبه 22/4/1387 - 20:12 - 0 تشکر 47607

سلام

بحث خوبی اگه تند نریم

ببینید اوج شهوت تا 20 سالگی و از اون به بعد کم کم فروکش میکنه پس ازدواج دائم اصلا تو این زمونه کار عاقلانه ای حساب نمیشه کسی که 30سالشم شده پول نداره دیگه وای به حال قبلش!

حالا بگیریم خانه عفاف نباشه مگه کسی یا جاهایی نیست که حتی غیر صیغه این کار انجام میشه از همین الان نتیجش معلومه ایدز هپاتیت و بیماریهای مغاربتی و......

کسی که ازدواج کرده اگه صیغه کنه که طلاق و حتی اعدام برای زن در اسلام براش در نظر گرفته شده پس در این رمینه بحثی نداریم

در ضمن این قانون در زمان اقای خاتمی در مجلس یه تصویب نرسید و تا کنون دیگر وارد مجلی نشده است

حالا تا سال دیگه تو سر و مغز هم بزنیم اگه نخواند کاری بکنند به نظر من و شما اهمیت ندادن و نمیدند

التماس دعا

با گامهايي استوار با اراده اي فولادين و با توکلي راسخ و عشقي خدايي پيش يه سوي موفقيت

 

يکشنبه 23/4/1387 - 10:0 - 0 تشکر 47639

کاش آدما یادشون میومد آدمند .

کاش احساسات هنوزم ارزش داشتند .

کاش ...

نمی خواستم چیزی بنویسم ولی چیزی که دارم اینجا می بینم احساس می کنم یه چیزایی که همیشه بهشون می خندیدم واقعا خنده دارند ای خدا ببین دارند باهات چی کار می کنند از وقتی خدا رو دودوتا چهارتا کردند ... خدایا واقعا تو تو قلب منی .

این بحث هیچ ربطی نداشت فقط دلم می خواست بگم همین دوست داشتید بحذفینش .

يکشنبه 23/4/1387 - 14:4 - 0 تشکر 47662

سلام.

محسن جان گفتید

"کاش آدما یادشون میومد آدمند . کاش احساسات هنوزم ارزش داشتند ."

و بعد فرمودید "خدایا واقعا تو تو قلب منی ."

و فرمودید" باهات چی کار می کنند از وقتی خدا رو دودوتا چهارتا کردند ... "
مسئله ی خیلی مهمی رو فراموش کردی که منطق اساس اسلام هست و ائمه ی اطهار علیهم السلام همگی سعی در ترویج
"متعه" داشتند و نه ترویج "خانه ی عفاف".

آیا تو میتونی منکر غرائز وجودی خودت بشی؟و آیا میتونی ادعا کنی ارضای صحیح این غرائز فراموش کردن انسانیت است؟

آیا میتونی ادعا کنی خدا رو در قلبت داری اما به حرفش گوش ندی؟از کوزه همان برون تراود که در اوست!

نمیشه من بگم دلت پاک باشه و چشم چرانی کنم.دلت پاک باشه و نماز نخوانم.

اعمال و رفتارت باید با هم هماهنگ باشه.اگر به حرف خدا عمل نمیکنی بدان خدایی که در قلب تو هست جز شیطان نیست.

و اگر رفتارت با فرموده ی خداوند یکسان هست باید با فرموده ی ائمه اطهار علیهم السلام هم هم سو باشد پس حرفهایی که زدی بی معنی میشند.

یا علی.


 

 

يکشنبه 23/4/1387 - 16:45 - 0 تشکر 47686

باز ضمن سلام روی صحبتم با آقا محسن هست شما فرمودید : وقتی قرار باشه بگفته دوستمون جناب شجاعتی یک بچه 13 ساله (البته اگر بالغ شده باشه) بخواهد به این روش دست یابد دیگه از نظر اون زن و تشکیل خانواده هیچ مفهومی نداره وقتی که بزرگ شد می گه چرا وقتی در اینگونه مکانها میشه خودمو ارضا کنم چرا باید خودمو به زحمت و مشقات ازدواج تن دهم . خوب حالا سوال من اینه كه آیا ازدواج تنها برای مسایل جنسی هست (توجه داشته باشید من از بایدها می پرسم نه ازهست ها) اگر اصل ازدواج تنها برای ارضائ جنسی هست ، شما درست می گید. ولی من می خواهم شما رو متوجه این مطلب بكنم كه هدف اصلی ازدواج این نیست و برای اثبات این مطلب شما رو به اسناد و دانسته های تاریخی ارجاع می دهم اگر به كتاب هایی چون تاریخ تمدن (نوشته ی ویل دورانت) و تاریخ اجتماعی ایران (نوشته مرتضی راوندی) مراجعه كنید می بیند كه انسان های ابتدایی بعد از اینكه به تدریج بیشتر گرد هم آمدند و رو به سوی ابتدایی ترین نوع زندگی اجتماعی آوردند حتی آمیزش های دست جمعی بین آن ها بدون هیچ مانعی رواج داشت. حالا بیایید ببینیم به چه دلیلی این نوع روابط به روابط تك همسر گزینی تبدیل شده. این جاست كه من می گویم حتی اگر فردی دلیل ازدواج را تنها در ارضاء بداند پس از مدتی باز هم رو به ازدواج خواهد آورد. دقیقا مطلبی كه خود شما كفتید مؤید این كفته است :" (اگر کمی دقت کنید در جوامع غربی این مساله صدق می کنه وقتی یک نوجوان با جنس مخالف خود براحتی رابطه بر قرار می کنه وقتی به سن بیشتر از چهل رسید تازه بفکر ازدواج می افته) ". و در ان جا لازم است بگویم ، اگر طرز تفكر جامعه چنین باشد یعنی ازدواج فقط برای شهوت باز حرف های شما درست است ولی اگر چنین باشد اشكالی در میان است و آن در فرهنگ غلط رواج یافته در جامعه است و در غرب دقیقا این فرهنگ غلط وجود دارد پس بهتر است فرا فكنی نكنیم و به اصلاح خود بپردازیم. یعنی به فرزندان خود بیاموزیم كه احتیاجات اصلی انسان كه تنها توسط ازدواج برآورده می شود چیست                                           ام در مورد ادامه مطلبی كه در جواب من نوشته بودید :" اما گفتید برای چی صیغه باعث می شه که بنیاد خانواده از هم بپاشه؟ این مطلب رو هم می توانید از دل جوابیه من به جناب شجاعتی در بیارید اما باز برای شما بازگو می کنم،معلومه هنوز زنها را نشناختی !وقتی قرار باشه یک مرد علاوه بر داشتن زن خود بفکر خانه عفاف باشه و بخواهد گریزی به اینگونه جا ها بزنه فکرشو بکن چی بروزگارش میارند.اینه که می گم بنیاد خانواده رو از هم می پاشه " باید بگم عزیز من حرف من این است كه اگر مردی زن داشت و به سراغ خانه عفاف رفت مسلما كمبودی درارتباط با همسرش داشته و بنیان خانواده ی او از پیش فرو پاشیده است . یعنی شما علت نابودی زندگی رو باید در علت مراجعه به خانه ی عفاف بدونید نه در عكس العمل زن بعد از اقدام مرد. اما با وجود تمام این حرف ها نمی توانم بگم با ای مراكز موافقم یا مخالف چون برای ابراز چنین نظری ابتدا باید با ماهیت و عوارض موضوع مورد بحث به جوبی آشنا بود و من اطلاعاتم در این مورد تنها در حد شنیده ها از جامعه است و اصل بحث من در مورد روابط جنسی خارج از دایره ازدواج دائم است.به هر حال از توجه شما متشكرم . یا حق.

چهارشنبه 26/4/1387 - 10:22 - 0 تشکر 48061

بنام خدای یکتادوست محترم جناب شکیبااگر لطف کنید یک بار دیگه کلیه مطالب من در این مبحث را مرور کنید .بهتره با خودمون صادق باشیم اگر در جوابیه تاریخ دوشنبه17/4/87به مطلب من رجوع منید می فهمید که من هرگز نگفتم که تخلیه غرایض جنسی از اهداف زندگی مشترک است.من از رواج خانه عفاف مخالفت کردم با شرایطی که جناب شجاعتی مطرح کردند نوجوانان 13 و 14ساله!درسته که اسلام صیغه را مطرح کرده اما نه برای همه، کی گفته ،کجای قران آمده که که نوجوان بفکر صیغه کردن باشه یا یک مرد هر وقت که صلاح دونست بره به عفاف کده !اگر اینطور بود پیامبر و دیگر امامان ما که بیش از یک زن نمی گرفتند .هدف آنها این بود که بما بفهمانند که ازدواج با یک بیوه گناه یا یک عیب نیست.بازم بگم که ما مسلمان هستیم و در دینمان راههای هم برای کنترل غرایض جنسی آمده از جمله روزه گرفتن ،ترک نگاههای آلوده ،حجاب و ....

اگر سری به مبحث من با عنوان آرایش به چه قیمتی!!! بزنید شاید متوجه بشوید من چه می گوییم .وقتی یک خانم قرار باشه با آرایش کردن و بد پوششی به خیابانها و اماکن عمومی وارد بشه ،چگونه می توان یک نوجوان و جوان به بلوغ رسیده که اتش درونی اون در حال فوران کردن است رو فرو نشاند از اینگونه کارها علاوه بر مردان خود زنان هم ضربه خواهند خورد و این یعنی رواج فساد کاری که دین آن را محکوم می کند حتی جوامع غربی هم به این نتیجه رسیده اند که باید در آزاد گذاشتن مسائل جنسی تجدید نظر کرد.

قابل توجه دوستمون آقای شجاعتی اگر شما هم به مبحث آرایش به چه قیمتی!!! بزنید جوابیه خودتون را به کویر تشنه یک بار دیگه مرور کرده و با طرز تفکرتان در این باب بسنجید .

الهی در راه خود اول زخودم بی خود کن

                                     بی خود چو شدم زخود به خود راهم ده

 

چهارشنبه 26/4/1387 - 10:23 - 0 تشکر 48062

هو العزیز

سلام به همگی دوستان

درسته که ازدواج موقت در احکام اسلام وجود داره ولی ای کاش کسی هم می رفت دنبال فلسفه ایجاد آن و ببینه اصلا این موضوع چه موقع و به چه دلیل ایجاد شده آن وقت خیلی راحتر می تونستیم در مورد آن قضاوت کنیم .

فکر کنم فلسفه به وجود آمدن آن برای مواقعی بوده که مسلمانان به مسافرات های طولانی می رفتند که دسترسی به همسرشون را نداشتند نه برای هوس بازی .

««« تبیان »»»

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.