سلام دوستان.
دوست من؛آقا محسن خان؛
به نظر شما در جامعه ی امروزی که امکان ازدواج یک پسر 18 ساله نیست؛یک پسر مثلا 14 یا 15 ساله یا دختر 13 ساله چه طوری میتونه با کمک بزرگتر ها ازدواج کنه؟!! عاقلانه هست که به همچین ازدواجی فکر کنیم؟!
دوم اینکه آیا عاقلانه هست برای نیاز جنسی ازدواج دائم کرد؟برای نیازی زود گذر که به گفته ی متاهلین گرانقدر 6 ماه هم دوام نداره!! انسان برای همچین نیازی باید ازدواج دائم بکنه و اون هم آدم 14 ساله؟!! آدم 14 ساله ای که هنوز معنای کار را نمیداند چه برسد به زندگی!
الان که بچه های ابتدایی(پسران)همه کار بلدند و در راهنمایی احساس آمادگی میکنند شما چه راهی پیشنهاد میدهید؟ازدواج دائم؟
اگر پسر 12 ساله ای احساس کند وقتش شده باید به مادرش بگوید "مامان من زن میخوام؟!!"
خرج یک جوان 18 ساله ی که به گفته ی شما در حال درس خواندن باشد و به توصیه ی شما ازدواج کند را چه کسی باید بدهد؟!! اگر بخواهد مثلا دکترا بگیرد و کار نکند؛آیا جامعه ی ما خرج او را میدهد؟اگر بچه ای به وجود آمد ...
حال خودتان این را با متعه مقایسه کنید.
نخیر دوست من؛در جامعه ی ما کسی خرج کس دیگری را یا نمیتواند بدهد یا نمیدهد.در ثانی اگر هم بدهند؛آن پسر به مفت خوری عادت میکند و احتمال پر رو شدنش نزدیک به صددرصد است.در این مورد نگاهی به روزنامه ی خراسان بیاندازید.
بهتر است بدانید جوامع تشکیل شده از انسان های مدرنیست یعنی همان جوامع غربی هم به همین مسئله تن داده اند و تفاوتش نبود حدو مرز است. و اهل تسنن هم همین متعه را در قالب عقد مسیار به تازگی معرفی کرده اند.
در مورد صحبتت دومتان در مورد مسافرت؛آیا میدانید حیای زن 9 برابر مرد است؟و این باعث کنترل غریزه ها میشود؟آیا شایسته است به خاطر ندانستن اینقدر راحت حکمی را مردود بدانیم؟اولا خداوند متعه را فقط برای مرد ندانسته؛ثانیا مردان هم در عمل اینکار را نمیکنند؛ثالثا اگر زن و مردی اینقدر طبع گرمی دارند میتوانند باهم بروند یا قبل از رفتن ازهم طلاق بگیرند؛تا هرکدام در سمتی از دنیا متعه کنند.
دوست من؛اسلام نفرموده بیوه زنان و مردان متارکه کرده را به هم نرسانیم؛فرموده این راه؛راه موقت است!!! هم این؛هم آن!!!
آیا عاقلانه است انسان برای رفع نیاز جنسی ازدواج دائم کند؟اگر زن بیوه ای نخواست ازدواج کند و خواست نیاز جنسی نداشته باشد باید بمیرد؟!!
اگر شخصی نخواست به گناه بیفتد و نخواست ازدواج دائم کند؛چه راهی دارد؟شما میفرمائید کسی که نه بخواهد گناه کند و نه ازدواج؛ راهی ندارد... اما اسلام میگوید متعه!!!
اسلام برای همه است.این را بپذیرید که اگر نمیتوانید حکم اسلامی را حلاجی کنید مشکل از آن مسئله نیست!
جناب نوای آسمانی؛
اسلام متعه را فقط برای نیاز جنسی مطرح نکرده.اتفاقا فرموده در متعه میتوان شرط کرد لذا جنسی برده نشود و فقط مسئله عاطفه باشد.البته امروز همه متعه را برای نیاز جنسی میدانند و صحبتتان صحیح است.
جالب است؛شما میفرمائید در متعه زن را برای خودش نمیخواهند؛مگر در متعه مرد را برای خودش میخواهند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا فقط خودتان را میبینید؟هر دو جانب مسئله را با هم ببینید.مرد دوست دارد که دوست داشته شود.دوست دارد دوستش داشته باشند.
بله؛اسلام ابتدا بر استقامت امر کرده اما اگر همه توان آن را داشتند؛اسلام متعه را معرفی نمیکرد.در ضمن اثرات سرکوب کردن نیاز جنسی را در جامعه میبینیم در حالی که متعه همه چیز را به سرجای خود میبرد.
اگر علی(ع)؛قرآن ناطق و قرآن اسلام است؛باید بدانید او فرمود اگر پسر خطاب قبل از من به خلافت نمیرسید؛هیچ احدی جز مغرض ها به زنا گرفتار نمیشدند.
منظور ایشان واضح است و ترویج متعه.
در مورد امام صادق(ع) باید عرض کنم ایشان در عصر خود آنقدر متعه را ترویج دادند که زنان به اندازه ی مهریه ی یک کف دست نان و دانه ای خرما متعه میکردند.ایشان در سفری همراه یارانشان به آنها فرمودند متعه کنید و یار ایشان گفت زنان ما اینقدر زیبا اند که نیازی به متعه نداریم.امام فرمودند با این حال دوست دارم متعه کنید.
سعی امامان معصوم علیهم السلام همیشه در راستای ترویج متعه حتی برای افراد متاهل بوده.
دوست محترم؛
از کی تا الان عمل کردن به حرف امام معصوم علیه السلام سستی ایمان است؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
چرا اهانت میکنید؟این حرف به شدت کریه است.
در مورد فرمودتان"وگرنه این رفع نیاز جنسی برای خانم ها واقعا عذاب آوره... شاید مرد ها خیلی راحت باشند با این قضیه.. اما زن جز این غریزه غرایز دیگه ای هم داره.. از جمله اینكه همیشه یه تكیه گاه میخواد... یه سرپناه..."
آیا کسی خانم ها را مجبور کرده؟!!
اسلام فرموده برای هرخانمی که عذاب آور نیست و روحیاتش جریحه دار نمیشود و میخواهد نیازش رفع شود هم ما راه داریم.
اسلام که نمیتواند به جای مردم تصمیم بگیرد.اسلام راه ها را معرفی میکند و مردم هم از هر راهی بخواهند میروند.گروهی از زنان که روحیه ی لطیفی دارند به اختیار متعه نمیکنند؛گروهی هم که میخواهند متعه میکنند.
اسلام برای هر دو دسته باید راه میداده که داده.
در مورد بند ؛"در ضمن! خیلی از آدم ها... همیشه دنبال آسون ترین راه هستند.. برای امرار معاش! مثلا یه خانم میتونه كارهای سختی مثل قالی بافی رو هم انجا بده اما آبرومند زندگی كنه! میتونه هم بیخیال و بی آبرو زندگی كنه و پولی هم به دست بیاره... شاید از نظر شرع همه چیز درست باشه و در ظاهر اسلامی باشه! اما اسلام واقعی مقابله و تقوای ما رومیخواد!! نه تسلیم غرایز شدن رو..."
این که میفرمائید سوءاستفاده ی بعضی خانم ها از قوانین اسلام است.
اگر هسته ی ناپایدار اورانیوم را بمباران نوترونی کنیم انرژی زیادی آزاد میشود اما انسان از آن کلاهک هسته ای میسازد.
آیا ایراد از الله جل جلاله است که این قانون را قرار داد؟
خداوند متعه را برای صالحان قرار داده و بعضی هم شاید سوءاستفاده کنند.ربطی به اسلام ندارد.
در مورد بند آخر هم موافقم.اسلام فرموده ان اکرمکم عند الله اتقاکم و فرموده در همه چیز اعتدال را رعایت کنید نه سرکوب و نه هوس رانی.
اسلام به غرائز اهمیت نداده.به تقوا و علم اهمیت داده اما یک حکم ساده ی فقهی را به دلیل مغایرت با تفکراتتان نامشروع جلوه میدهید.اگر اسلام را قبول داریم باید کلش را قبول داشته باشیم و اگر نه باید به دنبال اثبات کل اسلام برویم و پس از اثبات احکامش مانند متعه را با دلیل قبول کینم.
یا علی.