• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 4479)
پنج شنبه 3/11/1392 - 2:33 -0 تشکر 682114
اخبار جشنواره فیلم فجر 32

با سلام

در این تاپیک آخرین اخبار ، یادداشت وحواشی مربوط به
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر
به اطلاع شما می رسد . 


http://www.fajrfilmfestival.com/files/UserFiles/images/fajr32-edited_web.jpg

 ***برندگان سیمرغ را اینجا ببینید ***

*** تصاویر مراسم اختتامیه را اینجا ببینید ***

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 24/11/1392 - 1:56 - 0 تشکر 684611

«عصبانی نیستم» از گردونه داوری سودای سیمرغ خارج شد



 به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در بخشی از مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر از سوی محمدرضا شهیدی‌فر مجری برنامه اعلام کرد تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» با ارسال نامه‌ای به دبیر جشنواره از حضور در داوری بخش سودای سیمرغ کناره‌گیری کرد.

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 24/11/1392 - 1:58 - 0 تشکر 684612


حاشیه‌نگاری اختتامیه‌ی پرملاحظه جشنواره‌ فیلم فجر


مهم‌ترین حاشیه‌ی مراسم اختتامیه‌ی سی‌ودومین جشنواره‌ی فیلم فجر حذف ناگهانی فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» از گردونه داوری به‌درخواست تهیه‌کننده و به دلیل برخی مسائل حاشیه‌ای بود. اعلامی که البته توسط مدیران جشنواره انجام شد.


 به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان در تعدادی از بخش‌ها نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود. اما سرانجام فشارهای برخی رسانه‌های خاص باعث شد که دست‌اندرکاران جشنواره‌ی فیلم فجر، کاری کنند که درمیشیان کارگردان و تهیه‌کننده «عصبانی نیستم» (که در مراسم اختتامیه حاضر نبود) اعلام کند، به دلیل حرمت سینمای ایران و حفظ آرامش از جوایز خود گذشته‌ است.


  ملاحظات مسوولان جشنواره‌ی فیلم فجر که پیش از برگزاری جشنواره باعث شده بود، فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» محسن امیریوسفی به جشنواره راه پیدا نکند، تا اختتامیه‌ی جشنواره هم ادامه پیدا کرد و این روند باعث شد که فیلمی چون «عصبانی نیستم» در بخش جوایز جشنواره‌ی فجر به‌گونه‌ای حذف شود.


 نکته‌ی جالب توجه حضور محسن امیریوسفی کارگردان «آشغال‌های دوست داشتنی» در مراسم اختتامیه بود که درباره‌ی دلیل حضورش به ایسنا گفت: امسال در مورد «آشغال‌ها...» بی‌مهری شد ولی چون این فیلم در مورد همدلی و وحدت ملی است، دعوت جشنواره برای حضور در مراسم اختتامیه را قبول کردم. از طرف خودم و عوامل فیلمم، پیشاپیش به همه برندگان سیمرغها تبریک می‌گویم.


 او همچنین گفت: «آشغال‌ها...» و جشنواره فجر در این چند هفته درگیر یک دوئل مطبوعاتی بودند که هر دو دلایل منطقی خودشان را داشتند، ولی طبق پیام فیلم «آشغال‌ها...»، پایان جشنواره زمان آشتی است. «آشغال‌ها...» در جشنواره‌ی فجر امسال حضور فیزیکی نداشت ولی در تمام روزهای جشنواره حضور معنوی موفقی داشت که مدیون اهالی رسانه‌ها است!


 اما احمدرضا درویش و ابراهیم حاتمی‌کیا از غایبان مراسم اختتامیه بودند که فیلم‌هایشان بیشترین جوایز را دریافت کرد.


 در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی برخی جوایز دارای دو سیمرغ شدند و برخی از رشته‌ها علاوه بر سیمرغ، یک یا دو دیپلم افتخار اهداء شد که گویا با این روند مسوولان جشنواره‌ی فجر می‌خواستند همه را راضی نگه دارند.


 در آغاز این برنامه که نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید، تعدادی از جانبازان در کنار فرش قرمز حضور داشتند و مهمانان قبل از ورود به آنها ادای احترام می‌کردند.


 به روال سال‌های قبل، مهمان‌ها و نامزدهای جشنواره‌ی فجر از هتل با ماشین‌های ویژه به محل برگزاری اختتامیه منتقل شدند و هنگام ورود از روی فرش قرمز اسامی آنها توسط احسان کرمی اعلام شد که این مجری با برخی از آنها به صحبت پرداخت. این تصاویر در ال سی‌دی ‌های سالن انتظار میلاد پخش می‌شد.


 مراسم اختتامیه 19:15 با 45 دقیقه تاخیر آغاز شد و پس از پخش سرود جمهوری و تلاوت قرآن، شهیدی‌فر که در آخرین لحظات جایگزین حسین پاکدل شده بود، برنامه را آغاز کرد.


  در ابتدای مراسم صندلی‌های خالی کنار سن جلب توجه می‌کرد که تعداد آنها از روند الگوبرداری از جشنواره‌های خارجی از محل حضور هیات داوران حکایت داشت.


 مانند مراسم اختتامیه سال گذشته و برخلاف افتتاحیه دکوری بر روی سن آماده نشده بود و تنها تصاویری از ال‌سی‌دی‌های نصب شده پخش می‌شد.


 پخش کلیپی به مناسبت دهه‌ی فجر و موسیقی سرود هوا دلپذیر شد از بخش‌های ابتدایی برنامه بود.


  جوایز بخش مستند توسط هیات داوران این بخش اهداء شد که مرتضی پورصمدی از غایبان این جمع بود.


 رامین حیدری فاروقی از داوران این بخش اعلام کرد که قرار شده است، سخنرانی‌ها کوتاه باشد و بیانیه‌های هیات داوران نیز قرائت نشود.


 نامزدهای هر بخش بصورت تصویری معرفی می‌شدند و در حین اهدای جوایز تصاویرشان در ال سی‌دی‌ها بصورت ثابت دیده می‌شد.


 طولانی شدن صحبت‌های وزیر ارشاد، با دست‌زدن تماشاگران همراه شد که جنتی اعلام کرد که صحبت‌هایم رو به پایان است و زود تمام می‌شود.


 پانته آپناهی‌ها اولین برگزیده‌ی غایب جشنواره بود که جایزه‌اش را تینا پاکروان کارگردان «خانم» دریافت کرد.


  مجری مراسم در حالیکه در طول جشنواره‌ی فیلم فجر از فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری به شدت انتقاد کرده بود،هنگام حضور این کارگردان (به عنوان داور)بر روی سن به تعریف و تمجید از او پرداخت.


  اجرای برنامه‌ی موسیقی مراسم اختتامیه را علیرضا قربانی برعهده داشت که ضمن اجرای چند قطعه آمیخته شدن یکی از آنها با تصاویر درگذشتگان سال جاری سینما، با استقبال حاضران همراه شد.


 همزمان با برپایی مراسم در محوطه‌ی باز برج میلاد صندلی‌هایی برای آنهایی که موفق به حضور در سالن نشده بودند،آماده شده بود و برنامه را از طریق ال سی‌دی تماشا می‌کردند.


 کلیپ دیگری در دو بخش در قالب گفت‌وگوهایی با سینماگران درباره‌ی آغاز دوران جدیدی در سینما پخش شد.


 در بخشی از مراسم مجری برنامه با اشاره به حضور جانبازان آسایشگاه ثارالله (ع) در اختتامیه از حاضران خواست که با ایستادن به آنها ادای احترام کنند.


  برای اولین‌بار در طول سی‌و دو سال برپایی جشنواره‌ی فیلم فجر، دبیر دوره‌ی بعد در مراسم اختتامیه معرفی شد.


 علیرضا رضاداد از سوی ایوبی ابقاء شد و هدیه‌ای را به رسم تقدیر از سوی رییس سازمان سینمایی دریافت کرد.


 در این دوره جوایز نقدی برگزیدگان اعلام نشد.


 برای اولین‌بار در این دوره نحوه‌ی اهدای جوایز با تغییراتی همراه بود و یک نفر از اعضاء هیات داوران به همراه یک سینماگر به روی سن می‌آمد و پس از اعلام برگزیده توسط سینماگر در روی یکی از صندلی‌های حاضر بر روی سن مستقر می‌شد.


 در حالیکه اعلام شد داوران به ترتیب حروف الفباء به روی سن می‌آیند، محسن شاه‌ابراهیمی زودتر از مجتبی راعی وارد شد.


 پخش تصاویری از فیلم‌های مطرح تاریخ سینما با صدای محسن چاووشی از دیگر برنامه‌ی اختتامیه بود.


 پس از اهدای جوایز بازیگران نقش اول بخش سودای سیمرغ همه‌ی داوران به روی سن حاضر شدند و جوایز را اهداء کردند.


 در پایان مراسم برگزیدگان بار دیگر با عبور از فرش قرمز به هتل آزادی منتقل شدند.


 مراسم اختتامیه در ساعت 23 به پایان رسید.


 از هنرمندان حاضر در این برنامه می‌توان از لوریس چکناواریان ، رخشان بنی‌اعتماد، فرشته طائرپور، نیکی کریمی، یداالله صمدی، سیروس الوند، سعید راد، جهانگیر کوثری، امیر سمواتی، فرهاد اصلانی، بهاره رهنما، آزیتا حاجیان، محسن امیر یوسفی و.... غیر از برگزیدگان و افرادی که جوایز را اهدا کردند، نام برد.


 پخش زنده‌ی برنامه‌ی اختتامیه از شبکه نمایش چندین‌بار با قطعی فنی مواجه شد و در عین حال برخی قطعی‌ها به دلیل برخی ملاحظات اتفاق افتاد از جمله وقتی نام «آشغال‌های دوست داشتنی» از سوی یکی از برگزیدگان اعلام شد، برنامه‌ی زنده پخش خود را متوقف کرد.


 علاوه بر شبکه نمایش، شبکه‌های رادیویی تهران و نمایش و ایران پخش زنده داشتند که آنها نیز در طول برنامه با قطعی مواجه شدند و با دقایقی تاخیر به روی آنتن رفتند.
ایسنا


لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 24/11/1392 - 2:1 - 0 تشکر 684617

«شیار ۱۴۳» و «خط ویژه» سیمرغ نگاه مردمی را گرفتند



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در آخرین بخش اختتامیه جشنواره فیلم فجر، اسامی فیلم‌های برگزیده نگاه مردمی از سوی محمدمهدی عسگرپور اعلام شد.


عسگرپور هنگام اعلام اسامی این بخش در سخنانی عنوان داشت: در سینما چیزهایی است که برای مدیریت آن کار به چاقوکشی می رسد مثل شورای پروانه ساخت، شورای صنفی نمایش و همچنین آرای مردمی. هرچه ما اعلام کردیم که خانه سینما تازه از اتاق عمل بیرون آمده اصرار ها بر این بود که آرای مردمی فیلم های جشنواره باید توسط خانه سینما مدیریت شود. در خانه سینما 38 نفر مسئول این کار بودند که در طول ایام جشنواره به دقت این آرا را مورد بررسی قرار دادند و از میان 72 هزار و 279 رای از 409 نوبت نمایش در طی یازده روز به نتیجه نهایی رسیدند.


عسگرپور ادامه داد: از مجموع بیش از 72 هزار رای تماشاگران در 11 روز، پنج فیلم «شیار 143» (با امتیاز 3.31)،‌ «خط ویژه» (با امتیاز 3.30)، «عصبانی نیستم» (با امتیاز 3.16)، «چ» (با امتیاز 3.15) و «قصه‌ها» (با امتیاز 3.13) بیشترین رای را گرفتند.


وی تصریح کرد: به دلیل رویکرد انسانی و نه فقط ریاضی و به دلیل فاصله یک‌صدم درصدی فیلم‌های اول و دوم، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به «شیار 143» و «خط ویژه» اهدا می‌شود.


در این بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به دو فیلم «شیار 143» و «خط ویژه» تعلق گرفت و محمد حسین قاسمی و ابوذر پور محمدی برای تهیه کنندگی «شیار 143» و منصور لشگری برای تهیه کنندگی «خط ویژه» سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی را دریافت کردند.


در ادامه این مراسم قاسمی تهیه کننده فیلم «شیار 143» از منتقدان، رسانه ها، رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر و همچنین از حاتمی کیا سپاسگزاری کرد.


سپس مصطفی کیایی کارگردان «خط ویژه» برای دریافت هدیه تولدش روی صحنه آمد و گفت: من خوشحالم از این که سعی می کنم بگویم عصبانی نیستم. من می دانم که به خانه سینما به خاطر انتخاب آرای مردمی سخت گذشته است. خیلی خوشحالم که فیلم می سازم و مردم برای دیدن فیلم من پول می دهند. امیدوارم در آینده به جوان هایی مثل درمیشیان، سامان سالور و... بهای بیشتری داده شود.


در پایان این مراسم لشکری تهیه کننده «خط ویژه» نیز با تشکر از مردمی که به دیدن این فیلم نشستند، گفت: در این دوره از جشنواره حضور خانواده های شهید بسیار محسوس بود و من از این بابت بسیار خوشحالم. در یکی از نمایش های مردمی یکی از مادران شهدا کنار من نشسته بود که در زمان نمایش فیلم دائم می خندید. زمانی که فیلم تمام شد این مادر شهید به من گفت که زمان بسیاری بوده است که نخندیده. من از این بابت خوشحالم و جایزه ام را به پسرم سیاوش تقدیم می کنم.

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 24/11/1392 - 2:2 - 0 تشکر 684618


گاردین هم «شیار 143» را تحسین کرد
انتقاد از فیلم‌های کیمیایی و مهرجویی




به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، گزارشگر این روزنامه از دفتر تهران در گزارشی که با عنوان «محافظ قدیمی و خون جدید در رگ‌های جشنواره فیلم فجر» منتشر کرده، دیدگاه‌های خود را از جشنواره فیلم فجر در سی و دومین سال برگزاری اش ارایه کرده است.


در این گزارش می خوانیم: وقتی فیلم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بر پرده رفت، لب هایم شروع به لرزیدن کرد و اشک از صورتم فروغلتید. خانمی که سمت راستم نشسته بود نگاهی به من کرد انگار داشت می گفت: «می دانی فیلم شروع نشده، درسته ؟» بله، می دانم، اما نمی توانم کاری بکنم. نمی توانم باور کنم که زنده ام تا یک جشنواره دیگر فجر را پس از سال‌ها سکوت ببینم.


این گزارشگر (که نام او ذکر نشده) از بزرگ شدن خودش با این فستیوال نوشته است. این که هر سال از دبیرستان راهی سینما می شد و در صف های دراز می ایستاد و با دیگر منتظران دوست می شد و درباره فیلم ها بحث می کرد.


وی می نویسد: فجر مثل خانواده است، یک خاله سالخورده که بهترین قصه ها را می‌گوید، یک مجموع از داستان های ایرانی که به وضوح بیان کننده زمانی هستند که در آن ساخته شده اند. با کنار هم گذاشتن همه این جشنواره ها در کنار یکدیگر- از سانسور گرفته تا شایعات، مباحث، جمعیت و شلوغی- می توانی یک نمونه کوچک از جامعه ایران را در خلال سال های گذشته پیش چشم داشته باشی.


وی چنین ادامه می دهد: آنچه وجه تمایز جشنواره فیلم فجر با دیگر جشنواره‌هایی است که من در سراسر جهان دیده‌ام، جمعیت استقبال کننده از آن است. جوانان از سراسر تهران،  ماه فوریه را در صف می گذرانند، همانطور که من گذراندم. این جشنواره جشنواره‌ای نیست که روح اساسی اش از هنرمندان یا ثروت و شهرت ریشه گرفته باشد بلکه شهرتش را از هزاران سینماروی جوانی می گیرد که با مفهوم مهاجرت در سینماهای تهران آشنا شدند.


تدوینگری که روی یکی از این فیلم ها کار کرده به من گفت: همه چیز به لابی کردن ها بستگی دارد. تهیه کنندگان زنگ می زنند و می خواهند فیلمشان در جشنواره شرکت کند، کارگردانان موثر به لوگوی رسمی فجر روی پوستر فیلمشان نیاز دارند. این لوگو تاثیر عجیبی بر فروش و اعتبار فیلم به جای می‌گذارد و به همین دلیل همه می خواهند تا سازمان دهنده جشنواره فیلم آنها را هم وارد رقابت کند. همه اسم های بزرگ هر سال خواستار همین هستند.


این را می‌توان آشکارا از روی فیلم ها دریافت. مسعود کیمیایی که از اواخر دهه 1960 در حال کارگردانی است چنان فیلم وحشتناکی را با خود به جشنواره آورد که نتوانستم تا آخرش را ببینم. یک زن جوان خودش را به کناری کشید و زنی مسن سالن سینما را ترک کرد. این فیلم درباره بیوه یک مرد تازه متوفی است . او صیغه یا عروس موقتی او بود. در همه دوره زندگی‌ام ، حسی چنین هجوم آورنده از وحشت را نشناخته بودم. حمله‌ها، و خون‌های دلمه شده که سرانجام موجب شد تا حداقل یک سوم از تماشاگران سالن را ترک کنند.


این که فیلم های کیمیایی هر سال در این رقابت شرکت می کنند نشان دهنده عملکرد فستیوال فجر است. چنانکه محسن آزرم منتقد و بلاگ نویس برای مجله تجربه نوشته «فجر درباره کشف استعدادهای جدید نیست، بلکه محلی برای نمایش قدیمی هاست. برای همین هم سازمان دهندگان آن هر سال بلیت ها را می‌فروشند و جمعیت زیادی را گرد می آورند. »  


در چهار روز اول جشنواره، با وجود برف سنگین، مردم ساعت ها در صف ایستادند تا بتوانند فیلم‌های کهنه کارها را ببینند. شاید به این امید که یکی از آنها شاهکار باشد. سینما برای تماشای فیلم «اشباح» مهرجویی پر از جمعیت بود، اما تماشاگران فیلم را هو کردند و از وسط های آن، سینما را ترک کردند. پس از چند روز اول جشنواره، کلمه ای که دهان به دهان شروع به تکرار کرد، فیلم های کمتر شناخته شده بود – اینطوری است که استعدادهای جدید در جشنواره کشف می شوند.


امسال فجر، به صورت جدی آنلاین شد. از چند ماه پیش از شروع جشنواره، وب سایت آن کارش را شروع کرد و هر روز، به روز شد. بلیت های فروخته شده به صورت یک مجموعه یازده تایی برای یک سئانس از هر روز، از 22 تا 77 هزار تومان بر حسب سینما، فروخته شد. برای اولین بار برنامه های فستیوال برای هر 30 استان ایران در دسترس بود.


یکی از فیلم های مورد علاقه من فیلم «طبقه حساس» کمال تبریزی بود. مردی یک قبر دو طبقه می خرد که بتواند در کنار همسرش دفن شود. اما یک مرد دیگر روی طبقه بالایی همسر او به صورت اتفاقی دفن می‌شود و یک بحران ایجاد می شود. در این ماجرا همه مسایل اجتماعی، سیاسی و مذهبی را می‌توان به عینه دید. این قدرت تبریزی است: انتخاب یک موضوع معمولی که با آن هم می‌تواند تماشاچی را بخنداند و هم او را به فکر فرو ببرد. نویسنده فیلمنامه این فیلم یک نویسنده جوان است که اسمش برای همه سینماروها آشناست: پیمان قاسم خانی.


فیلم دیگری که قابل توجه بود فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری است که سرانجام پس از سه سال توقیف به اکران درآمد. عیاری، با کارنامه پرباری که دارد یکی از بهترین‌ کارگردانان سینمای ایران است. او امسال با یک فیلم سنگین و تفکربرانگیز به جشنواره آمد. پدری که دخترش را به خاطر یک آبروریزی خانوادگی می‌کشد(جزییات روشن نمی شود). او به طور پنهانی جسد دختر را دفن می‌کند، اما سایه او نسل ها حضور دارد.


مهدی رحمانی نیز با فیلم «برف» که در مورد آن کمتر سخن رفت به جشنواره آمد که یک درام خانوادگی زیبا با اجراهای بسیار قوی بود.


بهترین فیلم جشنواره فیلم تنها کارگردان زن این رقابت بود که در کنار فیلم رخشان بنی اعتماد که در دو دهه اخیر از چهره های فجر بوده، به نمایش درآمد.


نرگس آبیار با «شیار 143» فیلمی زنانه و غیرقابل پیش بینی از جنگ ایران-عراق ارایه کرد. موضوع این فیلم در یکی از روستاهای مرکزی ایران به وقوع می‌پیوندد. فیلم ماجرای زنی به نام الفت را روایت می کند که در انتظار بازگشت پسرش است که در جنگ مفقودالاثر شده است. این فیلم هم اشک مخاطب را در می‌آورد و هم حسی از راحتی و اطمینان خاطر ایجاد می کند.


این نسل جدید از فیلمسازان داستان هایی را بیان می کنند که پدرانشان هرگز قادر به بیان آن نبودند. ما به فیلم‌های بیشتری مانند فیلم آبیار نیاز داریم؛ فیلمی از نوع نگاه به جنگ ایران و عراق فارغ از شعارها و پروپاگانداها که نشان دهد زندگی مردم معمولی ایران چگونه بوده و میراث این جنگ چه بوده است.


لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 24/11/1392 - 2:3 - 0 تشکر 684619

یادداشت پرویز پرستویی درباره جشنواره سی‌و‌دوم فیلم فجر



به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، پرویز پرستویی که در جشنواره سی‌و دوم با سه فیلم «میهمان داریم»،«امروز» و «بیداری برای سه روز» حاضر بود و برای فیلم «امروز» رشا میرکریمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شده بود به مناسبت پایان جشنواره یادداشتی را منتشر کرده است.


متن کامل یادداشت پرستویی به شرح زیر است:«امروز، روز آخر بود... خدا را شکر که تمام شد...


خدا را شکر که آسمان، زمین‌گیرمان کرد و در محاصره برف ماندیم و نتوانستیم بیاییم و نیامدیم... با خودم می‌اندیشم که اگر من هم در آن سالن و سالن‌های کذایی بودم و عکس‌العمل‌ها را می‌دیدم و می‌شنیدم، چه می‌کردم؟! چه می‌توانستم بکنم؟! پاسخی که جز «هیچ» نمی‌توانم به خودم بدهم، خدا را شکر می‌کنم که نبودم ....


به خدا که این گونه برخورد در شان و شئون فرهنگی ما نیست...


به خدا که مردم، آدم‌های عادی، آنهایی که به عشق شان کار مِی‌کنیم و دغدغه‌ شان را داریم، خیلی راحت‌تر و بی‌بغض‌تر فیلم‌هایمان را تماشا می‌کنند...


به خدا که این حب و بغض‌ها قشنگ نیستند....


چرا ما نمی‌توانیم مثل تمام جشنواره‌های تمام دنیا فیلم ببینیم و ارزیابی و انتقاد سازنده و اساسی‌مان را بکنیم و بگذاریم که سینمایمان ارتقا پیدا کند و در سراشیبی تمسخر و «تو افتضاح بودی» و «من بهترم» و ... نیفتیم؟!


به خدا که ما، لااقل خودمان، نباید با خودمان چنین رفتاری بکنیم... آخر فکر نمی‌کنید که مردم چه مِ‌گویند؟ مخاطبینمان را می‌گویم...


همیشه گفته‌ام و می‌گویم که این 10 روز، نوروز سینماست و ما هر سال در این روزهای سرد بهمن، با مهر به یکدیگر و با عشق به مردم، داغ می‌شویم و برای یک سال آینده، گرما ذخیره می‌کنیم... همه‌مان در کنار هم...


ولی دریغا از امسال...


دوستان و همکاران، به نظرتان بد نشد که پیشکسوت‌ها را حرمت ننهادید و نقد و استهزا را اشتباه گرفتید و به جای تفکر و تلاش بر رفع مشکلات خودتان و خودمان، انگشت بر ایراد دیگران فشردید و در این راه، حتی از مردود شمردن نظر داوران نیز دریغ نورزیدید؟!... به نظرتان کارتان بد نبود؟ ناجور نشد؟! مردم چه گفتند؟ چه می‌گویند؟...


بگذریم که گذشت...


کاش می‌شد دردهایی که در سه فیلم حاضر در جشنواره، در سکوت و نگاه فرو خوردم، بیرون بریزم...


چه خوب شد که من آن جا نبودم...».


من پرویز پرستویی


22 بهمن 1392


لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 24/11/1392 - 2:20 - 0 تشکر 684620

تصاویر مراسم اختتامیه

http://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/30/02.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/30/03.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/30/06.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/30/04.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/30/11.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/30/DSC_6319.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/30/DSC_6398.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/30/DSC_7397.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/30/01.JPG

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 24/11/1392 - 2:24 - 0 تشکر 684621

تصاویر مراسم اختتامیه

http://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/01.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/02.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/03.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/04.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/06.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/08.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/11.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/12.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/13.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/DSC_6788.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/DSC_6933.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/DSC_7020.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/DSC_7121.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/DSC_7129.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/DSC_7264.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/DSC_7498.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/DSC_7507.JPGhttp://www.caffecinema.com/new/images/mohsen/31/DSC_7535.JPG

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.