• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 4040)
سه شنبه 17/2/1392 - 14:16 -0 تشکر 601984
به کی رای میدی؟ چرا؟

سلام دوستان 
انتخابات نزدیکه و مهمترین مساله سیاسی روز هم همین انتخاباته که همه جا صحبت از اونه.
سر اومدن یا نیومدن بعضیها هم حرف و حدیث زیاده 



با این حال تعدادی هم رسما کاندیدا شدند و از امروز باید برای ثبت نام اقدام کند.


حالا از شما می پرسم 
به کی رای میدی؟چرا؟

این چراش خیلی مهمه. به نظر شما رئیس جمهور آینده باید چه خصوصیاتی داشته باشه که لازمه در کاندیدای مورد نظر ما باشه؟؟ 



فقط خواهش می کنم رعایت احترام و ادب رو نسبت به همه کاندیدها لحاظ کنید.


با سپاس 

خدا در همین نزدیکی است
يکشنبه 12/3/1392 - 14:23 - 0 تشکر 608015

لیلای او گفته است :

سلام
خوبه به این نکته اشاره کردی...یه نکته ای که در جهت ضدتبلیغ و تخریب آقای قالیباف استفاده می کنند و ایشون خودشون به طور مبسوط جواب این شبهه رو دادند:(خواهشا حتما بخونید که سوءتفاهم ها برطرف بشه!)

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف  به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ شیراز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی این دانشگاه حضور پیدا کرده بود.(نشر 13/2/92)


«وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما تکنوکرات هستید و تفسیرتان از تکنوکرات چیست با انتقاد از بی‌اخلاقی‌ها گفت: من نمی‌دانم چگونه بچه رزمنده‌ای که به جبهه می‌رود و روزهای اول اسلحه کلاشینکف و ژ3 هم نداشیم و در جنگل‌های فولی آباد با تفنگ ام1 به شناسایی می‌رفتیم و دشمن تا بن و دندان مسلح بود، مایی که با ام 1 می‌رفتیم به جنگ دشمن، کجا با ادبیات تکنوکراسی سازگاری دارد، این بداخلاقی ها را انسان متعجب می‌شود، کاش انقلابی که اساسش اخلاق بود رعایت می‌کردیم.

قالیباف اضافه‌کرد: خوب است دوستان بدانند در پایان سال گذشته کنفرانس بین‌المللی در حوزه حمل و نقل و نقش فناوری اطلاعات برگزار شد که در آن بیش از 40 نفر از دانشگاه‌های معتبر دنیا به همراه اساتید خودمان شرکت کرده بودند و بنده حدود 25 دقیقه صحبت کردم چون بخش فناوری بود آنجا بحث کردم که نقش فن آوری یعنی تکنوکراسی به معنای فن سالاری، اینجا حتما فن سالاری مورد قبول ماست و فن سالاری امکان ندارد مگر بر بستر عقلانیت و همانجا به این موضوع اشاره کردم که ما اینجا به عنوان یک کشور اسلامی به عقلانیت که می‌رسیم مسیرمان دوگانه می‌شود؛ ما عقلانیت ابزاری را قبول نداریم ما عقلانیتی که متصل به وحی الهی است مد نظر ماست لذا فن سالاری و تکنوکراسی را به عنوان یک وسیله قبول داریم ولی هرگز هدف نیست.

شهردار تهران افزود: حال بداخلاقی اینجاست که می‌گویند بنده یک تکنوکراتم، در حالى که حضرت آقا  که در مورد18 سال پیش در مشهد صحبت می‌کردند، فرمودند در حوزه نفت این کار را انجام می‌دادند با یک رفتار تکنوکراتی، به نظر بنده خواستند بگویند این کار بدون مجاهدت و مدیریت جهادی انجام نمی‌شود، بعد این را به آن وصل می‌کنند در حالی‌که خودشان را به آن راه می‌زنند و این را نمی‌گویند که حضرت آقا خواسته شان در ان بحث این بوده که ما وابستگی خود را به نفت کاهش بدهیم؛ اینها که این حرف را می زنند نگاه کنند که در دولت مورد تایید خودشان وابستگی به نفت را  بالابردند یا پایین اوردند، در حقیقت آب به آسیاب‌ تکنوکراسی ریختند ولی شعار ضد تکنوکراسی می‌دهند.

-----------------------------------------

در ضمن دهکده جان ممنون میشم برام توضیح بدی مدیریت جهادی یعنی چه

-----------------------------------------

اینجا کم حرف زدن لزوما خوب نیست چون مردم حق دارند و نیاز دارند که بیشتر و بهتر کاندیدا رو و برنامه هاش رو بشناسند و خودشون قضاوت کنند. اونم حرفایی همه فهم نه در سطح دانشگاهی و تخصصی!


dehkade2010 گفته است :
[quote=لیلای او;399461;607876][quote=dehkade2010;591792;607849]
سلام



من به کسی رأی میدم که حرفهاش و سابقه اش به سخنان و معیارهای رهبری نزدیک تر باشه.



اصلح یعنی میان چند صالح اونیکه برتر هست رو انتخاب کنی



و من به آقای دکتر جلیلی رأی میدم



چون هم باتقواست

هم تخصص داره

و هم تکنوکرات نیست و یک مدیریت جهادی داره که در تک تک حرفهاش همچین چیزی هست. 

همچنین فقط حرف نمیزنه. تنها نامزدی که از همه کمتر حرف میزنه دکتر جلیلی هست


سلام
درباره کم حرف زدن ایشون، یکی از انتقاداتی که بهشون واردمیشه این کمگوییشون هست ولی از طرفی حکایت کم گوی و گزیده گوی ، هست، دقیقا اگه به حرفاشون توجه کنی می بینی اصلا وارد حاشیه نمیشن، منم منم ندارن، و فقط برنامه های خودش رو ارائه میکنه. مردم نیاز دارن به حرفی که در حدشون باشه قبول دارم. اقای جلیلی نظریه هایی که میدن رو با مثال قابل فهم میکنن. بله، اگر زبانی عامه پسند! داشته باشه شاید اقبالشون از باقی کاندیداها بیشتر باشه. حرفهای تخصصی ش هم فقط حرف نیست و میشه روش کار کرد.
انتقادی که به ساختار اداری داره به جا و درسته. و من امیدوارم که بتونه به این برنامه ها عمل کنه.
-------------------------------------
درباره مدیریت جهادی، مدیریت اسلامی هست. و این اسلامی بودن به معنی نفی امکانات و ابزارها نیست! مدیر جهادی از امکانات و ابزارهای موجود بیشترین و بهترین بهره برای پیشبرد اهدافش میبره. اما یه چیزی که هست اینه که تو مدیریت جهادی ابزار وتکنولوژوی اهمیت برتر رو ندارن(چیزی که اساس تکنوکراسی هست) مدیرجهادی اساس کارش توکل هست. مدیر اگه جهادگر باشه بهانه ای برای کارشکنیهاش نداره . 
شاید خیلی دور از ذهن باشه این تعاریف ، ولی کشور ما این رو تجربه کرده و بزرگترینش توی 8سال دفاع بود. 
اگر آقای جلیلی یا هر شخص دیگه ای بخواد مدیریت جهادی رو پایه گذاری کنه باید خیلی از فرهنگها و آداب رو از بین ببره.
کتابچه ی اقتصادی ایشون تو سایت ستادش هست. هنوز نخوندمش(اگه امتحانان میذاشت!!) ولی لابه لای حرفهاش هم گفته شده.
این جا یه توضیحی درباره مدیریت جهادی داره که فکر کنم پاسخگو باشه:

در مقدمه بر مدیریت جهادی نوشتیم :

آیا مدیریت جهادی سبک جدیدی در عرصه مدیریت است یا آنکه می خواهد تغییر در ساختار ها و زیر ساخت های نظری مدیریت ایجاد کند ؟، مدیر جهادی کیست و چگونه پرورش می یابد ، اصلا اصول اولیه این مدیریت چیست ؟ و این مدیریت قوانین و اصول مدیریت را تغییر می دهد یا آنکه تنها مبانی قوانین را تغیر می دهد ؟

و اکنون می خواهیم به بررسی چیستی وماهیت نظریه مدیریت جهادی بپردازیم و بدانیم مدیریت جهادی چیست و چه رسالتی دارد و چه تغییری را می خواهد در کشور ایجاد کند .

درباره چیستی مدیریت جهادی باید گفت مدیریت جهادی معادل و تعبیر دیگری است برای مدیریت اسلامی که مبتنی بر نظام ارزشی و اعتقادی اسلام است و  مدیریت اسلامی نیز لفظی است که بسیاری از مدیران با آن لفظ آشنا بودند و هستند و بحث های فراوانی پیرامون آن در مجامع علمی صورت گرفته است و بسیاری را بر آن داشت تا در این باره کتاب هایی را تالیف کنند و مقالاتی را به نگارش در آورند و به بررسی این نظریه جدید بپردازند .

مدیریت جهادی همان مدیریت اسلامی است با اضافتی که در لفظ جهاد وجود دارد . و در حقیقت مدیریت اسلامی تام و کامل است .

مدیریت جهادی سبک جدیدی در عرصه مدیریت نیست تا تنها به تغییر اصول و روش ها بپردازد یا آنکه صرف مباحث اخلاقی نیست تا بگوییم مدیریت جهادی خواهان اصلاح رفتار های سازمانی است و رفتار جدیدی را در ساختارهای اداری ترویج دهد ، مدیریت جهادی هدفش را تغییر نظام های مدیریتی قرار نداده است تا با اصلاح ساختار های تشکیلاتی و روابط رئیس و مرئوس به هدف خویش دست یابد .

مدیریت جهادی همه این مسائل را شامل می شود اما تنها این مسائل نیست بلکه مسائلی را فراتر از این را نیز شامل می شود  .

مدیریت جهادی نظریه است مبتی بر اصول اعتقادی و جهان بینی اسلامی که بسیاری از اصول مدیریت حال حاضر جهان را دگرگون و نفی می کند تا بتواند به کمال خویش برسد .

بسیاری گمان می کنند مدیریت جهادی با اصول علمی مدیریت مخالف است و می خواهد این اصول را تغییر دهد اما مدیریت جهادی اصول علمی متقن را دگرگون نمی سازد بلکه مبانی سکولاری راکه در مدیرت غربی وجود دارد نفی می کند و اصولی را مبتنی بر نظام الهی و اسلامی جایگزین می کند و بدین وسیله بسیاری از اصول عملی را به تبع مبانی و زیر بناهای آن تغییر می دهد .

مدیریت جهادی یک نظریه و یا تئوری علمی نیست که بخواهد تنها در عرصه نظر باقی بماند و وارد وادی عمل نگردد بلکه با هدف تغییر و تحول بیان شده و در پی تغییر ساختارهای اجرائی و سازمانی نیز می باشد .

برای مثال یکی از مبانی نظری و عملی موجود در مدیریت جهادی توکل بر خداوند متعال است و این مبنا با اصول اولیه سکولاریسم که آغاز مدیریت غربی است در تضاد مطلق است و به تبع خویش اصل توجه به امکانات را پیش از شروع حرکت نفی می کند و اصل دیگری را جایگزین می کند و آن هم ضرب المثل معروف از تو حرکت از خدا برکت است .

مدیریت جهادی اصل ضرورت امکانات را نفی نمی کند بلکه اهمیت آن را از بین می برد و اهیمت آن را از اولویت اول  برنامه ریزی  به اولویت دوم کاهش می دهد و توکل را جایگزین می کند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مدیریت جهادی اشتراکاتی را با مدیریت غربی دارد اما در هدف در نوع حرکت ها با آن متفاوت است . پس نمی توان به دلایلی غیر معتبر ، اصول علمی اثبات شده مدیریت را نفی کرد بلکه باید با دلیلی علمی و متقن و مطابق جهان بینی اسلامی آن را نفی کرد .

رسالت مدیرت جهادی تغییر مبانی مدیریت غربی و جایگزینی مبانی اسلامی است . مدیریت جهادی بازخوانی نوین مدیریت اسلامی و در حقیقت مدل تکامل یافته آن است .

------------------------------------
اساس تکنوکراسی اشتباه است. چون توی تعاریف و مصادیقش اینطور اومده که فن سالاری و(حتی بر دین و مذهب) اگر آقای قالیباف همچین چیزی مدنظرش نبود بهتر بود اصلا از لفظ "تکنوکرات" استفاده نمیکرد. میگفت با تکنوکراتی مخالفم اما با استفاده از ابزار و امکانات مخالف نیستم و تایید میکنم.
------------------------------------
به هرحال.
اینقد طیف کاندیداها مختلفه، منم هربار روی شخص دیگه ای تردید میکنم. حالا اینکه انتخاب مهمی هست رو میفهمم. اینکه باید قبلش مطالعه باشه.
امیدوارم همگی انتخابی داشته باشیم که بعدها شرمنده ی شهدا نباشیم.

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

يکشنبه 12/3/1392 - 15:0 - 0 تشکر 608046

medman گفته است :
[quote=medman;497712;607888]سلام
فعلا: من رای میدم. حتما!! :)
اما به کی؟
حقیقتش هنوز تصمیم نگرفتم. گزینه هایی مد نظرم هست.
تا الان برداشت من این بوده:
- جناب آقای قالیباف به نظرم مهره فعال و عمل گرایی هستند. بهتره بگم نکته بارز ایشون "کارنامه" دار بودنشون هست هرچند مدیریت ناجا و مدیریت شهرداری نمیتونه در قیاس با مدیریت یه کشور قرار بگیره.
- جناب آقای رضایی هم به نظرم بسیار فعال و علم گرا هستند. بازم به نظرم میشه گفت ایشون "برنامه دار" تر از بقیه کاندیداها هستند. البته مدیریت سپاه در دوران جنگ تحمیلی هم میتونه "کارنامه" موفقی براشون به حساب بیاد. باز هرچند نمیشه خیلی با مدیریت یه کشور مقایسه اش کرد.
- در مورد جناب آقای جلیلی فکر می کنم ایشون به گفتمان انقلاب توجه دارند یعنی یه ایده آل گرا هستند. اما نکته ای که هست اینه که ایشون به نظر می رسه نماینده دولتی هستند که وضع موجود نتیجه کلی عملکرد اون هست یا حداقل نقش زیادی در به وجود آوردنش داره. بنابراین خیلی علاقه ندارم به "شعار"های خوب ایشون دل ببندم یعنی فکر می کنم نتونه در عمل محقق بشه.
- جناب اقای ولایتی هم گزینه بدی نیستند. ایشون ولایت مدار هستند. میانه رو هستند. متین و باوقار هستند. بداخلاقی ازشون ندیدم. صبور هستند و به نظرم حداقل در زمینه سیاست خارجی می تونن خیلی بهتر از شرایط فعلی عمل کنند.
- آقای روحانی رو هم از این جهت که حرف دل خیلی از مردم رو در مورد داستانهای 88 گفتند و کمی از تاثر جمع قابل توجهی از مردم بابت توهین هایی که ناعادلانه به جناب آقای هاشمی شد، رو کمتر کردند، ازشون سپاسگزارم. ولی فکر می کنم جناب آقایان قالیباف، رضایی و ولایتی گزینه های خیلی بهتری از ایشون هستند برا تصدی پست ریاست جمهوری.
بقیه رو در حدی ندیدم که بتونن کشور رو حداقل در این شرایط خاص داخلی و خارجی مدیریت کنند. البته انسان های شریف، و مدیر و بزرگی هستند بلا شک.

سلام
آقای دکتر، دکتر جلیلی نماینده ی دولت فعلی نیست. اینو هم خودشون نفی کردند و هم آقای احمدی نژاد
تو دو دوره ی قبلی زیاد در جریان برنامه هایی که آقای احمدی نژاد ارائه میکرد نبودم یعنی خودمو درگیر نکردم رأی هم که نمیتونستم بدم! ولی وقتی به صحبتهای آقای جلیلی فکر میکنم قرابتی این چنینی نمیبینیم. آقای جلیلی حرفهای جدیدی میزنه. از تغییر ساختارها و پایه ها درونی. حرفهاش یه خرده آرمانی هست ولی همت میخواد که باید دید آیا مردم میمونن پشتش یا نه

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

يکشنبه 12/3/1392 - 15:36 - 0 تشکر 608113

dehkade2010 گفته است :

سلام
آقای دکتر، دکتر جلیلی نماینده ی دولت فعلی نیست. اینو هم خودشون نفی کردند و هم آقای احمدی نژاد
تو دو دوره ی قبلی زیاد در جریان برنامه هایی که آقای احمدی نژاد ارائه میکرد نبودم یعنی خودمو درگیر نکردم رأی هم که نمیتونستم بدم! ولی وقتی به صحبتهای آقای جلیلی فکر میکنم قرابتی این چنینی نمیبینیم. آقای جلیلی حرفهای جدیدی میزنه. از تغییر ساختارها و پایه ها درونی. حرفهاش یه خرده آرمانی هست ولی همت میخواد که باید دید آیا مردم میمونن پشتش یا نه
medman گفته است :
[quote=dehkade2010;591792;608046][quote=medman;497712;607888]سلام
فعلا: من رای میدم. حتما!! :)
اما به کی؟
حقیقتش هنوز تصمیم نگرفتم. گزینه هایی مد نظرم هست.
تا الان برداشت من این بوده:
- جناب آقای قالیباف به نظرم مهره فعال و عمل گرایی هستند. بهتره بگم نکته بارز ایشون "کارنامه" دار بودنشون هست هرچند مدیریت ناجا و مدیریت شهرداری نمیتونه در قیاس با مدیریت یه کشور قرار بگیره.
- جناب آقای رضایی هم به نظرم بسیار فعال و علم گرا هستند. بازم به نظرم میشه گفت ایشون "برنامه دار" تر از بقیه کاندیداها هستند. البته مدیریت سپاه در دوران جنگ تحمیلی هم میتونه "کارنامه" موفقی براشون به حساب بیاد. باز هرچند نمیشه خیلی با مدیریت یه کشور مقایسه اش کرد.
- در مورد جناب آقای جلیلی فکر می کنم ایشون به گفتمان انقلاب توجه دارند یعنی یه ایده آل گرا هستند. اما نکته ای که هست اینه که ایشون به نظر می رسه نماینده دولتی هستند که وضع موجود نتیجه کلی عملکرد اون هست یا حداقل نقش زیادی در به وجود آوردنش داره. بنابراین خیلی علاقه ندارم به "شعار"های خوب ایشون دل ببندم یعنی فکر می کنم نتونه در عمل محقق بشه.
- جناب اقای ولایتی هم گزینه بدی نیستند. ایشون ولایت مدار هستند. میانه رو هستند. متین و باوقار هستند. بداخلاقی ازشون ندیدم. صبور هستند و به نظرم حداقل در زمینه سیاست خارجی می تونن خیلی بهتر از شرایط فعلی عمل کنند.
- آقای روحانی رو هم از این جهت که حرف دل خیلی از مردم رو در مورد داستانهای 88 گفتند و کمی از تاثر جمع قابل توجهی از مردم بابت توهین هایی که ناعادلانه به جناب آقای هاشمی شد، رو کمتر کردند، ازشون سپاسگزارم. ولی فکر می کنم جناب آقایان قالیباف، رضایی و ولایتی گزینه های خیلی بهتری از ایشون هستند برا تصدی پست ریاست جمهوری.
بقیه رو در حدی ندیدم که بتونن کشور رو حداقل در این شرایط خاص داخلی و خارجی مدیریت کنند. البته انسان های شریف، و مدیر و بزرگی هستند بلا شک.

سلام
حرفتون متین. قبول دارم که نه ایشون و نه جناب آقای احمدی نژاد این نمایندگی رو که من گفتم رو تایید نکردن و حتی نفی کردند اما، برخلاف شما من دوره قبلی صحبت ها و شعارهای آقای احمدی نژاد رو خوب گوش دادم و خوب یادمه. حرف هاشون هیچ فرقی با هم نداره. بیشتر کلی گویی و اینکه کشور باید چجوری باشه رو خوب مطرح می کنند اما برنامه مدونی پیش روشون نیست.
البته. خیلی جدی نگیرید اینا نظر شخصی من هست لزوما درست نیستند :)

تنت به ناز طبيبان نيازمند مباد

it is god who cures 

مدير انجمن بهداشت و سلامت

يکشنبه 12/3/1392 - 15:38 - 0 تشکر 608116

hayat_e_tayebe گفته است :
[quote=hayat_e_tayebe;336051;607994]بسم الله

تا احتمال 95% به هیچ كس رای نمیدم :)

بعد نَیَی بوگوی نمیدونم چرا گرونیسا چرا ارزونیسا از این حرفا! :D

يکشنبه 12/3/1392 - 16:39 - 0 تشکر 608126

به جلیلی رای میدم چون



دکتر جلیلی وعده نمی‌دهد، در حالی که اغلب شعارهای بیشتر نامزدها، مبتنی بر وعده است.


من چنین می‌کنم – من چنان می‌کنم و...؛


وی مخالف روش‌های پوپولیستی مبتنی بر برجسته نمودن مشکلات مردم و بازگشت دادن آنها به خودشان و وعده تو خالی بر اساس آنهاست.


وی کتاب و رساله مبتنی بر برنامه‌ها و وعده‌های خوشحال کننده ارائه نمی‌دهد، بلکه می‌گوید: برنامه قبلاً در اسناد بالادستی تدوین شده است و ما باید آن را خوب اجرا کنیم.


خب، این سخن بسیار درست، صادقانه و منطبق با واقعیت است، اما اذهان عمومی را عادت داده‌اند که مرتب وعده بشنوند.


*********

البته این کپی پیست بود ولی نظر و بخضی از دلایل من هم همیناست. مخصوصا قسمتی که بولد کردم!


مثلا کسانی که وعده حل مشکلات اقتصادی درصد روز  و شش ماه و نمیدونم چند ماه رومیدن! خب این ها بگن وقتی که بودجه 92 بسته شده با کدوم ابزار میخوان تغییرات اقتصادی بدن؟!


به نظرم مشکل آقای جلیلی اینه که قصد نداره به هر روشی شده رییس جمهور بشه.

يکشنبه 12/3/1392 - 22:44 - 0 تشکر 608220

dehkade2010 گفته است :

سلام
درباره کم حرف زدن ایشون، یکی از انتقاداتی که بهشون واردمیشه این کمگوییشون هست ولی از طرفی حکایت کم گوی و گزیده گوی ، هست، دقیقا اگه به حرفاشون توجه کنی می بینی اصلا وارد حاشیه نمیشن، منم منم ندارن، و فقط برنامه های خودش رو ارائه میکنه. مردم نیاز دارن به حرفی که در حدشون باشه قبول دارم. اقای جلیلی نظریه هایی که میدن رو با مثال قابل فهم میکنن. بله، اگر زبانی عامه پسند! داشته باشه شاید اقبالشون از باقی کاندیداها بیشتر باشه. حرفهای تخصصی ش هم فقط حرف نیست و میشه روش کار کرد.
انتقادی که به ساختار اداری داره به جا و درسته. و من امیدوارم که بتونه به این برنامه ها عمل کنه.
-------------------------------------
درباره مدیریت جهادی، مدیریت اسلامی هست. و این اسلامی بودن به معنی نفی امکانات و ابزارها نیست! مدیر جهادی از امکانات و ابزارهای موجود بیشترین و بهترین بهره برای پیشبرد اهدافش میبره. اما یه چیزی که هست اینه که تو مدیریت جهادی ابزار وتکنولوژوی اهمیت برتر رو ندارن(چیزی که اساس تکنوکراسی هست) مدیرجهادی اساس کارش توکل هست. مدیر اگه جهادگر باشه بهانه ای برای کارشکنیهاش نداره . 
شاید خیلی دور از ذهن باشه این تعاریف ، ولی کشور ما این رو تجربه کرده و بزرگترینش توی 8سال دفاع بود. 
اگر آقای جلیلی یا هر شخص دیگه ای بخواد مدیریت جهادی رو پایه گذاری کنه باید خیلی از فرهنگها و آداب رو از بین ببره.
کتابچه ی اقتصادی ایشون تو سایت ستادش هست. هنوز نخوندمش(اگه امتحانان میذاشت!!) ولی لابه لای حرفهاش هم گفته شده.
این جا یه توضیحی درباره مدیریت جهادی داره که فکر کنم پاسخگو باشه:

در مقدمه بر مدیریت جهادی نوشتیم :

آیا مدیریت جهادی سبک جدیدی در عرصه مدیریت است یا آنکه می خواهد تغییر در ساختار ها و زیر ساخت های نظری مدیریت ایجاد کند ؟، مدیر جهادی کیست و چگونه پرورش می یابد ، اصلا اصول اولیه این مدیریت چیست ؟ و این مدیریت قوانین و اصول مدیریت را تغییر می دهد یا آنکه تنها مبانی قوانین را تغیر می دهد ؟

و اکنون می خواهیم به بررسی چیستی وماهیت نظریه مدیریت جهادی بپردازیم و بدانیم مدیریت جهادی چیست و چه رسالتی دارد و چه تغییری را می خواهد در کشور ایجاد کند .

درباره چیستی مدیریت جهادی باید گفت مدیریت جهادی معادل و تعبیر دیگری است برای مدیریت اسلامی که مبتنی بر نظام ارزشی و اعتقادی اسلام است و  مدیریت اسلامی نیز لفظی است که بسیاری از مدیران با آن لفظ آشنا بودند و هستند و بحث های فراوانی پیرامون آن در مجامع علمی صورت گرفته است و بسیاری را بر آن داشت تا در این باره کتاب هایی را تالیف کنند و مقالاتی را به نگارش در آورند و به بررسی این نظریه جدید بپردازند .

مدیریت جهادی همان مدیریت اسلامی است با اضافتی که در لفظ جهاد وجود دارد . و در حقیقت مدیریت اسلامی تام و کامل است .

مدیریت جهادی سبک جدیدی در عرصه مدیریت نیست تا تنها به تغییر اصول و روش ها بپردازد یا آنکه صرف مباحث اخلاقی نیست تا بگوییم مدیریت جهادی خواهان اصلاح رفتار های سازمانی است و رفتار جدیدی را در ساختارهای اداری ترویج دهد ، مدیریت جهادی هدفش را تغییر نظام های مدیریتی قرار نداده است تا با اصلاح ساختار های تشکیلاتی و روابط رئیس و مرئوس به هدف خویش دست یابد .

مدیریت جهادی همه این مسائل را شامل می شود اما تنها این مسائل نیست بلکه مسائلی را فراتر از این را نیز شامل می شود  .

مدیریت جهادی نظریه است مبتی بر اصول اعتقادی و جهان بینی اسلامی که بسیاری از اصول مدیریت حال حاضر جهان را دگرگون و نفی می کند تا بتواند به کمال خویش برسد .

بسیاری گمان می کنند مدیریت جهادی با اصول علمی مدیریت مخالف است و می خواهد این اصول را تغییر دهد اما مدیریت جهادی اصول علمی متقن را دگرگون نمی سازد بلکه مبانی سکولاری راکه در مدیرت غربی وجود دارد نفی می کند و اصولی را مبتنی بر نظام الهی و اسلامی جایگزین می کند و بدین وسیله بسیاری از اصول عملی را به تبع مبانی و زیر بناهای آن تغییر می دهد .

مدیریت جهادی یک نظریه و یا تئوری علمی نیست که بخواهد تنها در عرصه نظر باقی بماند و وارد وادی عمل نگردد بلکه با هدف تغییر و تحول بیان شده و در پی تغییر ساختارهای اجرائی و سازمانی نیز می باشد .

برای مثال یکی از مبانی نظری و عملی موجود در مدیریت جهادی توکل بر خداوند متعال است و این مبنا با اصول اولیه سکولاریسم که آغاز مدیریت غربی است در تضاد مطلق است و به تبع خویش اصل توجه به امکانات را پیش از شروع حرکت نفی می کند و اصل دیگری را جایگزین می کند و آن هم ضرب المثل معروف از تو حرکت از خدا برکت است .

مدیریت جهادی اصل ضرورت امکانات را نفی نمی کند بلکه اهمیت آن را از بین می برد و اهیمت آن را از اولویت اول  برنامه ریزی  به اولویت دوم کاهش می دهد و توکل را جایگزین می کند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مدیریت جهادی اشتراکاتی را با مدیریت غربی دارد اما در هدف در نوع حرکت ها با آن متفاوت است . پس نمی توان به دلایلی غیر معتبر ، اصول علمی اثبات شده مدیریت را نفی کرد بلکه باید با دلیلی علمی و متقن و مطابق جهان بینی اسلامی آن را نفی کرد .

رسالت مدیرت جهادی تغییر مبانی مدیریت غربی و جایگزینی مبانی اسلامی است . مدیریت جهادی بازخوانی نوین مدیریت اسلامی و در حقیقت مدل تکامل یافته آن است .

------------------------------------
اساس تکنوکراسی اشتباه است. چون توی تعاریف و مصادیقش اینطور اومده که فن سالاری و(حتی بر دین و مذهب) اگر آقای قالیباف همچین چیزی مدنظرش نبود بهتر بود اصلا از لفظ "تکنوکرات" استفاده نمیکرد. میگفت با تکنوکراتی مخالفم اما با استفاده از ابزار و امکانات مخالف نیستم و تایید میکنم.
------------------------------------
به هرحال.
اینقد طیف کاندیداها مختلفه، منم هربار روی شخص دیگه ای تردید میکنم. حالا اینکه انتخاب مهمی هست رو میفهمم. اینکه باید قبلش مطالعه باشه.
امیدوارم همگی انتخابی داشته باشیم که بعدها شرمنده ی شهدا نباشیم.
لیلای او گفته است :

سلام
خوبه به این نکته اشاره کردی...یه نکته ای که در جهت ضدتبلیغ و تخریب آقای قالیباف استفاده می کنند و ایشون خودشون به طور مبسوط جواب این شبهه رو دادند:(خواهشا حتما بخونید که سوءتفاهم ها برطرف بشه!)

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف  به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ شیراز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی این دانشگاه حضور پیدا کرده بود.(نشر 13/2/92)


«وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما تکنوکرات هستید و تفسیرتان از تکنوکرات چیست با انتقاد از بی‌اخلاقی‌ها گفت: من نمی‌دانم چگونه بچه رزمنده‌ای که به جبهه می‌رود و روزهای اول اسلحه کلاشینکف و ژ3 هم نداشیم و در جنگل‌های فولی آباد با تفنگ ام1 به شناسایی می‌رفتیم و دشمن تا بن و دندان مسلح بود، مایی که با ام 1 می‌رفتیم به جنگ دشمن، کجا با ادبیات تکنوکراسی سازگاری دارد، این بداخلاقی ها را انسان متعجب می‌شود، کاش انقلابی که اساسش اخلاق بود رعایت می‌کردیم.

قالیباف اضافه‌کرد: خوب است دوستان بدانند در پایان سال گذشته کنفرانس بین‌المللی در حوزه حمل و نقل و نقش فناوری اطلاعات برگزار شد که در آن بیش از 40 نفر از دانشگاه‌های معتبر دنیا به همراه اساتید خودمان شرکت کرده بودند و بنده حدود 25 دقیقه صحبت کردم چون بخش فناوری بود آنجا بحث کردم که نقش فن آوری یعنی تکنوکراسی به معنای فن سالاری، اینجا حتما فن سالاری مورد قبول ماست و فن سالاری امکان ندارد مگر بر بستر عقلانیت و همانجا به این موضوع اشاره کردم که ما اینجا به عنوان یک کشور اسلامی به عقلانیت که می‌رسیم مسیرمان دوگانه می‌شود؛ ما عقلانیت ابزاری را قبول نداریم ما عقلانیتی که متصل به وحی الهی است مد نظر ماست لذا فن سالاری و تکنوکراسی را به عنوان یک وسیله قبول داریم ولی هرگز هدف نیست.

شهردار تهران افزود: حال بداخلاقی اینجاست که می‌گویند بنده یک تکنوکراتم، در حالى که حضرت آقا  که در مورد18 سال پیش در مشهد صحبت می‌کردند، فرمودند در حوزه نفت این کار را انجام می‌دادند با یک رفتار تکنوکراتی، به نظر بنده خواستند بگویند این کار بدون مجاهدت و مدیریت جهادی انجام نمی‌شود، بعد این را به آن وصل می‌کنند در حالی‌که خودشان را به آن راه می‌زنند و این را نمی‌گویند که حضرت آقا خواسته شان در ان بحث این بوده که ما وابستگی خود را به نفت کاهش بدهیم؛ اینها که این حرف را می زنند نگاه کنند که در دولت مورد تایید خودشان وابستگی به نفت را  بالابردند یا پایین اوردند، در حقیقت آب به آسیاب‌ تکنوکراسی ریختند ولی شعار ضد تکنوکراسی می‌دهند.

-----------------------------------------

در ضمن دهکده جان ممنون میشم برام توضیح بدی مدیریت جهادی یعنی چه

-----------------------------------------

اینجا کم حرف زدن لزوما خوب نیست چون مردم حق دارند و نیاز دارند که بیشتر و بهتر کاندیدا رو و برنامه هاش رو بشناسند و خودشون قضاوت کنند. اونم حرفایی همه فهم نه در سطح دانشگاهی و تخصصی!


dehkade2010 گفته است :
[quote=dehkade2010;591792;608015][quote=لیلای او;399461;607876][quote=dehkade2010;591792;607849]
سلام



من به کسی رأی میدم که حرفهاش و سابقه اش به سخنان و معیارهای رهبری نزدیک تر باشه.



اصلح یعنی میان چند صالح اونیکه برتر هست رو انتخاب کنی



و من به آقای دکتر جلیلی رأی میدم



چون هم باتقواست

هم تخصص داره

و هم تکنوکرات نیست و یک مدیریت جهادی داره که در تک تک حرفهاش همچین چیزی هست. 

همچنین فقط حرف نمیزنه. تنها نامزدی که از همه کمتر حرف میزنه دکتر جلیلی هست


سلام
خیلی خیلی متشکرم
استفاده کردیم.
میدونی معمولا یا رو بعد مدیریتی و اصول و روش های علمی و استاندارد اون افراط می کنند، یا عده ای رو بعد انسانی و مسائلی مثل ایمان و تقوا و توکل و...در عمل افراد متعادل که حق این آرمان ها رو هردوانه! اعتدالی رعایت کنند کم دیده میشه...حالا ممکنه شخص اول دوم مملکت خودشون کاملا مبتنی به اصول و ارزشها و بر خط و مشی انقلاب اسلامی حرکت کنند اما فقط فرد مطرح نیست...گروه و تیم مدیریتی، تمام مسئولین رده اول و زیر بخش باید مجموعا و هماهنگانه از این فضائل بهره مند باشند. و اون هم در اجرا ثابت میشه نه به ادعا... بعضا اگه افراد دور از این شاخص ها در این مقام ها راه پیدا کنه به کل هدف ضربه میزنه و...گاهی هم خود رئیس راه رو گم میکنه دچار توهمات یا تحت عواملی تغییر شخصیت میده!(تجربه به کرات ثابت کرده:()

در کل عرضم اینه گفتن آرمان ها و ایده های ناب عالیه و پسندیده...به به...ولی عملگرایی مقوله ش جداست..اصولا پیاده کردن این ایده های خوشگل بسیار دشواره....مگر اینکه از اول روشن بشه که میخوان به طور نسبی چقدر به اهداف عالیه دست پیدا کنن و تا چقدر امکان محقق کردن وجود داره...جز این، نتیجه این میشه: انتظارات بسیار بالا رفته ی مردم و برآورده نشدن انتظارات و ملت ناراضی ناراضی ناراضی..نا امید و خسته و دلزده و به اشارتی آماده ی بریدن...
----------------
ان شاءالله

یک نیمه ی من شعور افلاطون است، یک نیمه ی دیگرم دل مجنون است،،،من بر لب تیغ راه رفتم یک عمر،این رنگ حنا نیست به پایم، خون است

 


دوشنبه 13/3/1392 - 0:23 - 0 تشکر 608254

لیلای او گفته است :

سلام
خیلی خیلی متشکرم
استفاده کردیم.
میدونی معمولا یا رو بعد مدیریتی و اصول و روش های علمی و استاندارد اون افراط می کنند، یا عده ای رو بعد انسانی و مسائلی مثل ایمان و تقوا و توکل و...در عمل افراد متعادل که حق این آرمان ها رو هردوانه! اعتدالی رعایت کنند کم دیده میشه...حالا ممکنه شخص اول دوم مملکت خودشون کاملا مبتنی به اصول و ارزشها و بر خط و مشی انقلاب اسلامی حرکت کنند اما فقط فرد مطرح نیست...گروه و تیم مدیریتی، تمام مسئولین رده اول و زیر بخش باید مجموعا و هماهنگانه از این فضائل بهره مند باشند. و اون هم در اجرا ثابت میشه نه به ادعا... بعضا اگه افراد دور از این شاخص ها در این مقام ها راه پیدا کنه به کل هدف ضربه میزنه و...گاهی هم خود رئیس راه رو گم میکنه دچار توهمات یا تحت عواملی تغییر شخصیت میده!(تجربه به کرات ثابت کرده:()

در کل عرضم اینه گفتن آرمان ها و ایده های ناب عالیه و پسندیده...به به...ولی عملگرایی مقوله ش جداست..اصولا پیاده کردن این ایده های خوشگل بسیار دشواره....مگر اینکه از اول روشن بشه که میخوان به طور نسبی چقدر به اهداف عالیه دست پیدا کنن و تا چقدر امکان محقق کردن وجود داره...جز این، نتیجه این میشه: انتظارات بسیار بالا رفته ی مردم و برآورده نشدن انتظارات و ملت ناراضی ناراضی ناراضی..نا امید و خسته و دلزده و به اشارتی آماده ی بریدن...
----------------
ان شاءالله
dehkade2010 گفته است :

سلام
درباره کم حرف زدن ایشون، یکی از انتقاداتی که بهشون واردمیشه این کمگوییشون هست ولی از طرفی حکایت کم گوی و گزیده گوی ، هست، دقیقا اگه به حرفاشون توجه کنی می بینی اصلا وارد حاشیه نمیشن، منم منم ندارن، و فقط برنامه های خودش رو ارائه میکنه. مردم نیاز دارن به حرفی که در حدشون باشه قبول دارم. اقای جلیلی نظریه هایی که میدن رو با مثال قابل فهم میکنن. بله، اگر زبانی عامه پسند! داشته باشه شاید اقبالشون از باقی کاندیداها بیشتر باشه. حرفهای تخصصی ش هم فقط حرف نیست و میشه روش کار کرد.
انتقادی که به ساختار اداری داره به جا و درسته. و من امیدوارم که بتونه به این برنامه ها عمل کنه.
-------------------------------------
درباره مدیریت جهادی، مدیریت اسلامی هست. و این اسلامی بودن به معنی نفی امکانات و ابزارها نیست! مدیر جهادی از امکانات و ابزارهای موجود بیشترین و بهترین بهره برای پیشبرد اهدافش میبره. اما یه چیزی که هست اینه که تو مدیریت جهادی ابزار وتکنولوژوی اهمیت برتر رو ندارن(چیزی که اساس تکنوکراسی هست) مدیرجهادی اساس کارش توکل هست. مدیر اگه جهادگر باشه بهانه ای برای کارشکنیهاش نداره . 
شاید خیلی دور از ذهن باشه این تعاریف ، ولی کشور ما این رو تجربه کرده و بزرگترینش توی 8سال دفاع بود. 
اگر آقای جلیلی یا هر شخص دیگه ای بخواد مدیریت جهادی رو پایه گذاری کنه باید خیلی از فرهنگها و آداب رو از بین ببره.
کتابچه ی اقتصادی ایشون تو سایت ستادش هست. هنوز نخوندمش(اگه امتحانان میذاشت!!) ولی لابه لای حرفهاش هم گفته شده.
این جا یه توضیحی درباره مدیریت جهادی داره که فکر کنم پاسخگو باشه:

در مقدمه بر مدیریت جهادی نوشتیم :

آیا مدیریت جهادی سبک جدیدی در عرصه مدیریت است یا آنکه می خواهد تغییر در ساختار ها و زیر ساخت های نظری مدیریت ایجاد کند ؟، مدیر جهادی کیست و چگونه پرورش می یابد ، اصلا اصول اولیه این مدیریت چیست ؟ و این مدیریت قوانین و اصول مدیریت را تغییر می دهد یا آنکه تنها مبانی قوانین را تغیر می دهد ؟

و اکنون می خواهیم به بررسی چیستی وماهیت نظریه مدیریت جهادی بپردازیم و بدانیم مدیریت جهادی چیست و چه رسالتی دارد و چه تغییری را می خواهد در کشور ایجاد کند .

درباره چیستی مدیریت جهادی باید گفت مدیریت جهادی معادل و تعبیر دیگری است برای مدیریت اسلامی که مبتنی بر نظام ارزشی و اعتقادی اسلام است و  مدیریت اسلامی نیز لفظی است که بسیاری از مدیران با آن لفظ آشنا بودند و هستند و بحث های فراوانی پیرامون آن در مجامع علمی صورت گرفته است و بسیاری را بر آن داشت تا در این باره کتاب هایی را تالیف کنند و مقالاتی را به نگارش در آورند و به بررسی این نظریه جدید بپردازند .

مدیریت جهادی همان مدیریت اسلامی است با اضافتی که در لفظ جهاد وجود دارد . و در حقیقت مدیریت اسلامی تام و کامل است .

مدیریت جهادی سبک جدیدی در عرصه مدیریت نیست تا تنها به تغییر اصول و روش ها بپردازد یا آنکه صرف مباحث اخلاقی نیست تا بگوییم مدیریت جهادی خواهان اصلاح رفتار های سازمانی است و رفتار جدیدی را در ساختارهای اداری ترویج دهد ، مدیریت جهادی هدفش را تغییر نظام های مدیریتی قرار نداده است تا با اصلاح ساختار های تشکیلاتی و روابط رئیس و مرئوس به هدف خویش دست یابد .

مدیریت جهادی همه این مسائل را شامل می شود اما تنها این مسائل نیست بلکه مسائلی را فراتر از این را نیز شامل می شود  .

مدیریت جهادی نظریه است مبتی بر اصول اعتقادی و جهان بینی اسلامی که بسیاری از اصول مدیریت حال حاضر جهان را دگرگون و نفی می کند تا بتواند به کمال خویش برسد .

بسیاری گمان می کنند مدیریت جهادی با اصول علمی مدیریت مخالف است و می خواهد این اصول را تغییر دهد اما مدیریت جهادی اصول علمی متقن را دگرگون نمی سازد بلکه مبانی سکولاری راکه در مدیرت غربی وجود دارد نفی می کند و اصولی را مبتنی بر نظام الهی و اسلامی جایگزین می کند و بدین وسیله بسیاری از اصول عملی را به تبع مبانی و زیر بناهای آن تغییر می دهد .

مدیریت جهادی یک نظریه و یا تئوری علمی نیست که بخواهد تنها در عرصه نظر باقی بماند و وارد وادی عمل نگردد بلکه با هدف تغییر و تحول بیان شده و در پی تغییر ساختارهای اجرائی و سازمانی نیز می باشد .

برای مثال یکی از مبانی نظری و عملی موجود در مدیریت جهادی توکل بر خداوند متعال است و این مبنا با اصول اولیه سکولاریسم که آغاز مدیریت غربی است در تضاد مطلق است و به تبع خویش اصل توجه به امکانات را پیش از شروع حرکت نفی می کند و اصل دیگری را جایگزین می کند و آن هم ضرب المثل معروف از تو حرکت از خدا برکت است .

مدیریت جهادی اصل ضرورت امکانات را نفی نمی کند بلکه اهمیت آن را از بین می برد و اهیمت آن را از اولویت اول  برنامه ریزی  به اولویت دوم کاهش می دهد و توکل را جایگزین می کند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مدیریت جهادی اشتراکاتی را با مدیریت غربی دارد اما در هدف در نوع حرکت ها با آن متفاوت است . پس نمی توان به دلایلی غیر معتبر ، اصول علمی اثبات شده مدیریت را نفی کرد بلکه باید با دلیلی علمی و متقن و مطابق جهان بینی اسلامی آن را نفی کرد .

رسالت مدیرت جهادی تغییر مبانی مدیریت غربی و جایگزینی مبانی اسلامی است . مدیریت جهادی بازخوانی نوین مدیریت اسلامی و در حقیقت مدل تکامل یافته آن است .

------------------------------------
اساس تکنوکراسی اشتباه است. چون توی تعاریف و مصادیقش اینطور اومده که فن سالاری و(حتی بر دین و مذهب) اگر آقای قالیباف همچین چیزی مدنظرش نبود بهتر بود اصلا از لفظ "تکنوکرات" استفاده نمیکرد. میگفت با تکنوکراتی مخالفم اما با استفاده از ابزار و امکانات مخالف نیستم و تایید میکنم.
------------------------------------
به هرحال.
اینقد طیف کاندیداها مختلفه، منم هربار روی شخص دیگه ای تردید میکنم. حالا اینکه انتخاب مهمی هست رو میفهمم. اینکه باید قبلش مطالعه باشه.
امیدوارم همگی انتخابی داشته باشیم که بعدها شرمنده ی شهدا نباشیم.
لیلای او گفته است :

سلام
خوبه به این نکته اشاره کردی...یه نکته ای که در جهت ضدتبلیغ و تخریب آقای قالیباف استفاده می کنند و ایشون خودشون به طور مبسوط جواب این شبهه رو دادند:(خواهشا حتما بخونید که سوءتفاهم ها برطرف بشه!)

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف  به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ شیراز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی این دانشگاه حضور پیدا کرده بود.(نشر 13/2/92)


«وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما تکنوکرات هستید و تفسیرتان از تکنوکرات چیست با انتقاد از بی‌اخلاقی‌ها گفت: من نمی‌دانم چگونه بچه رزمنده‌ای که به جبهه می‌رود و روزهای اول اسلحه کلاشینکف و ژ3 هم نداشیم و در جنگل‌های فولی آباد با تفنگ ام1 به شناسایی می‌رفتیم و دشمن تا بن و دندان مسلح بود، مایی که با ام 1 می‌رفتیم به جنگ دشمن، کجا با ادبیات تکنوکراسی سازگاری دارد، این بداخلاقی ها را انسان متعجب می‌شود، کاش انقلابی که اساسش اخلاق بود رعایت می‌کردیم.

قالیباف اضافه‌کرد: خوب است دوستان بدانند در پایان سال گذشته کنفرانس بین‌المللی در حوزه حمل و نقل و نقش فناوری اطلاعات برگزار شد که در آن بیش از 40 نفر از دانشگاه‌های معتبر دنیا به همراه اساتید خودمان شرکت کرده بودند و بنده حدود 25 دقیقه صحبت کردم چون بخش فناوری بود آنجا بحث کردم که نقش فن آوری یعنی تکنوکراسی به معنای فن سالاری، اینجا حتما فن سالاری مورد قبول ماست و فن سالاری امکان ندارد مگر بر بستر عقلانیت و همانجا به این موضوع اشاره کردم که ما اینجا به عنوان یک کشور اسلامی به عقلانیت که می‌رسیم مسیرمان دوگانه می‌شود؛ ما عقلانیت ابزاری را قبول نداریم ما عقلانیتی که متصل به وحی الهی است مد نظر ماست لذا فن سالاری و تکنوکراسی را به عنوان یک وسیله قبول داریم ولی هرگز هدف نیست.

شهردار تهران افزود: حال بداخلاقی اینجاست که می‌گویند بنده یک تکنوکراتم، در حالى که حضرت آقا  که در مورد18 سال پیش در مشهد صحبت می‌کردند، فرمودند در حوزه نفت این کار را انجام می‌دادند با یک رفتار تکنوکراتی، به نظر بنده خواستند بگویند این کار بدون مجاهدت و مدیریت جهادی انجام نمی‌شود، بعد این را به آن وصل می‌کنند در حالی‌که خودشان را به آن راه می‌زنند و این را نمی‌گویند که حضرت آقا خواسته شان در ان بحث این بوده که ما وابستگی خود را به نفت کاهش بدهیم؛ اینها که این حرف را می زنند نگاه کنند که در دولت مورد تایید خودشان وابستگی به نفت را  بالابردند یا پایین اوردند، در حقیقت آب به آسیاب‌ تکنوکراسی ریختند ولی شعار ضد تکنوکراسی می‌دهند.

-----------------------------------------

در ضمن دهکده جان ممنون میشم برام توضیح بدی مدیریت جهادی یعنی چه

-----------------------------------------

اینجا کم حرف زدن لزوما خوب نیست چون مردم حق دارند و نیاز دارند که بیشتر و بهتر کاندیدا رو و برنامه هاش رو بشناسند و خودشون قضاوت کنند. اونم حرفایی همه فهم نه در سطح دانشگاهی و تخصصی!


dehkade2010 گفته است :
[quote=لیلای او;399461;608220][quote=dehkade2010;591792;608015][quote=لیلای او;399461;607876][quote=dehkade2010;591792;607849]
سلام



من به کسی رأی میدم که حرفهاش و سابقه اش به سخنان و معیارهای رهبری نزدیک تر باشه.



اصلح یعنی میان چند صالح اونیکه برتر هست رو انتخاب کنی



و من به آقای دکتر جلیلی رأی میدم



چون هم باتقواست

هم تخصص داره

و هم تکنوکرات نیست و یک مدیریت جهادی داره که در تک تک حرفهاش همچین چیزی هست. 

همچنین فقط حرف نمیزنه. تنها نامزدی که از همه کمتر حرف میزنه دکتر جلیلی هست


لیلا یه لحظه احساس کردم حرفهای آقای جلیلی رو کپی کردی:)) چون دقیقا ایشون هم این مدنظرش هست. نظریه کاربردی و هم چنین همآهنگی بین گروه چه در وزارت خونه و چه در پستهای پایین تر. پستی هم که قبل شما آقای سبحان گذاشتند هم خوبه.

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

دوشنبه 13/3/1392 - 16:52 - 0 تشکر 608427

به نام خدا و سلام

به نظرم واضاع و شرایط اجتماعی و اقتصادی و سیاست خارجی مون در حالتی نیست که ریسک حضور یه کسی که بقول معروف هندونه نبریده است  را بتونه تحمل کنه. آقای جلیلی ادم بسیار خوبی است منتها الان آدم خوب بکار نمیاد آدم خوبی باید باشه که بتونه خوب هم کار کنه .درباره نفی این موضوع که جلیلی نماینده دولت هست هم بنظرم این مرسه که اگر ایشون عناون کنن نماینده دولت هستند و آقای رییس جمهور هم تایید کنن دیگه قرار نیست رای بیارن.اگر وضع موجود را هم نفی کنن عملکرد دولتی را که خودشون یکی از اعضای اون بودن را نفی کرده اند

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

دوشنبه 13/3/1392 - 19:23 - 0 تشکر 608490

سلام
چه مباحثه خوبی
من هم واقعا در فکرم که بالاخره باید به چه کسی رای بدم
چند گزینه در ذهنمه ولی هنوز صدر در صد مطمئن نیستم


خدا در همین نزدیکی است
سه شنبه 14/3/1392 - 12:43 - 0 تشکر 608707

dehkade2010 گفته است :

لیلا یه لحظه احساس کردم حرفهای آقای جلیلی رو کپی کردی:)) چون دقیقا ایشون هم این مدنظرش هست. نظریه کاربردی و هم چنین همآهنگی بین گروه چه در وزارت خونه و چه در پستهای پایین تر. پستی هم که قبل شما آقای سبحان گذاشتند هم خوبه.
لیلای او گفته است :

سلام
خیلی خیلی متشکرم
استفاده کردیم.
میدونی معمولا یا رو بعد مدیریتی و اصول و روش های علمی و استاندارد اون افراط می کنند، یا عده ای رو بعد انسانی و مسائلی مثل ایمان و تقوا و توکل و...در عمل افراد متعادل که حق این آرمان ها رو هردوانه! اعتدالی رعایت کنند کم دیده میشه...حالا ممکنه شخص اول دوم مملکت خودشون کاملا مبتنی به اصول و ارزشها و بر خط و مشی انقلاب اسلامی حرکت کنند اما فقط فرد مطرح نیست...گروه و تیم مدیریتی، تمام مسئولین رده اول و زیر بخش باید مجموعا و هماهنگانه از این فضائل بهره مند باشند. و اون هم در اجرا ثابت میشه نه به ادعا... بعضا اگه افراد دور از این شاخص ها در این مقام ها راه پیدا کنه به کل هدف ضربه میزنه و...گاهی هم خود رئیس راه رو گم میکنه دچار توهمات یا تحت عواملی تغییر شخصیت میده!(تجربه به کرات ثابت کرده:()

در کل عرضم اینه گفتن آرمان ها و ایده های ناب عالیه و پسندیده...به به...ولی عملگرایی مقوله ش جداست..اصولا پیاده کردن این ایده های خوشگل بسیار دشواره....مگر اینکه از اول روشن بشه که میخوان به طور نسبی چقدر به اهداف عالیه دست پیدا کنن و تا چقدر امکان محقق کردن وجود داره...جز این، نتیجه این میشه: انتظارات بسیار بالا رفته ی مردم و برآورده نشدن انتظارات و ملت ناراضی ناراضی ناراضی..نا امید و خسته و دلزده و به اشارتی آماده ی بریدن...
----------------
ان شاءالله
dehkade2010 گفته است :

سلام
درباره کم حرف زدن ایشون، یکی از انتقاداتی که بهشون واردمیشه این کمگوییشون هست ولی از طرفی حکایت کم گوی و گزیده گوی ، هست، دقیقا اگه به حرفاشون توجه کنی می بینی اصلا وارد حاشیه نمیشن، منم منم ندارن، و فقط برنامه های خودش رو ارائه میکنه. مردم نیاز دارن به حرفی که در حدشون باشه قبول دارم. اقای جلیلی نظریه هایی که میدن رو با مثال قابل فهم میکنن. بله، اگر زبانی عامه پسند! داشته باشه شاید اقبالشون از باقی کاندیداها بیشتر باشه. حرفهای تخصصی ش هم فقط حرف نیست و میشه روش کار کرد.
انتقادی که به ساختار اداری داره به جا و درسته. و من امیدوارم که بتونه به این برنامه ها عمل کنه.
-------------------------------------
درباره مدیریت جهادی، مدیریت اسلامی هست. و این اسلامی بودن به معنی نفی امکانات و ابزارها نیست! مدیر جهادی از امکانات و ابزارهای موجود بیشترین و بهترین بهره برای پیشبرد اهدافش میبره. اما یه چیزی که هست اینه که تو مدیریت جهادی ابزار وتکنولوژوی اهمیت برتر رو ندارن(چیزی که اساس تکنوکراسی هست) مدیرجهادی اساس کارش توکل هست. مدیر اگه جهادگر باشه بهانه ای برای کارشکنیهاش نداره . 
شاید خیلی دور از ذهن باشه این تعاریف ، ولی کشور ما این رو تجربه کرده و بزرگترینش توی 8سال دفاع بود. 
اگر آقای جلیلی یا هر شخص دیگه ای بخواد مدیریت جهادی رو پایه گذاری کنه باید خیلی از فرهنگها و آداب رو از بین ببره.
کتابچه ی اقتصادی ایشون تو سایت ستادش هست. هنوز نخوندمش(اگه امتحانان میذاشت!!) ولی لابه لای حرفهاش هم گفته شده.
این جا یه توضیحی درباره مدیریت جهادی داره که فکر کنم پاسخگو باشه:

در مقدمه بر مدیریت جهادی نوشتیم :

آیا مدیریت جهادی سبک جدیدی در عرصه مدیریت است یا آنکه می خواهد تغییر در ساختار ها و زیر ساخت های نظری مدیریت ایجاد کند ؟، مدیر جهادی کیست و چگونه پرورش می یابد ، اصلا اصول اولیه این مدیریت چیست ؟ و این مدیریت قوانین و اصول مدیریت را تغییر می دهد یا آنکه تنها مبانی قوانین را تغیر می دهد ؟

و اکنون می خواهیم به بررسی چیستی وماهیت نظریه مدیریت جهادی بپردازیم و بدانیم مدیریت جهادی چیست و چه رسالتی دارد و چه تغییری را می خواهد در کشور ایجاد کند .

درباره چیستی مدیریت جهادی باید گفت مدیریت جهادی معادل و تعبیر دیگری است برای مدیریت اسلامی که مبتنی بر نظام ارزشی و اعتقادی اسلام است و  مدیریت اسلامی نیز لفظی است که بسیاری از مدیران با آن لفظ آشنا بودند و هستند و بحث های فراوانی پیرامون آن در مجامع علمی صورت گرفته است و بسیاری را بر آن داشت تا در این باره کتاب هایی را تالیف کنند و مقالاتی را به نگارش در آورند و به بررسی این نظریه جدید بپردازند .

مدیریت جهادی همان مدیریت اسلامی است با اضافتی که در لفظ جهاد وجود دارد . و در حقیقت مدیریت اسلامی تام و کامل است .

مدیریت جهادی سبک جدیدی در عرصه مدیریت نیست تا تنها به تغییر اصول و روش ها بپردازد یا آنکه صرف مباحث اخلاقی نیست تا بگوییم مدیریت جهادی خواهان اصلاح رفتار های سازمانی است و رفتار جدیدی را در ساختارهای اداری ترویج دهد ، مدیریت جهادی هدفش را تغییر نظام های مدیریتی قرار نداده است تا با اصلاح ساختار های تشکیلاتی و روابط رئیس و مرئوس به هدف خویش دست یابد .

مدیریت جهادی همه این مسائل را شامل می شود اما تنها این مسائل نیست بلکه مسائلی را فراتر از این را نیز شامل می شود  .

مدیریت جهادی نظریه است مبتی بر اصول اعتقادی و جهان بینی اسلامی که بسیاری از اصول مدیریت حال حاضر جهان را دگرگون و نفی می کند تا بتواند به کمال خویش برسد .

بسیاری گمان می کنند مدیریت جهادی با اصول علمی مدیریت مخالف است و می خواهد این اصول را تغییر دهد اما مدیریت جهادی اصول علمی متقن را دگرگون نمی سازد بلکه مبانی سکولاری راکه در مدیرت غربی وجود دارد نفی می کند و اصولی را مبتنی بر نظام الهی و اسلامی جایگزین می کند و بدین وسیله بسیاری از اصول عملی را به تبع مبانی و زیر بناهای آن تغییر می دهد .

مدیریت جهادی یک نظریه و یا تئوری علمی نیست که بخواهد تنها در عرصه نظر باقی بماند و وارد وادی عمل نگردد بلکه با هدف تغییر و تحول بیان شده و در پی تغییر ساختارهای اجرائی و سازمانی نیز می باشد .

برای مثال یکی از مبانی نظری و عملی موجود در مدیریت جهادی توکل بر خداوند متعال است و این مبنا با اصول اولیه سکولاریسم که آغاز مدیریت غربی است در تضاد مطلق است و به تبع خویش اصل توجه به امکانات را پیش از شروع حرکت نفی می کند و اصل دیگری را جایگزین می کند و آن هم ضرب المثل معروف از تو حرکت از خدا برکت است .

مدیریت جهادی اصل ضرورت امکانات را نفی نمی کند بلکه اهمیت آن را از بین می برد و اهیمت آن را از اولویت اول  برنامه ریزی  به اولویت دوم کاهش می دهد و توکل را جایگزین می کند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مدیریت جهادی اشتراکاتی را با مدیریت غربی دارد اما در هدف در نوع حرکت ها با آن متفاوت است . پس نمی توان به دلایلی غیر معتبر ، اصول علمی اثبات شده مدیریت را نفی کرد بلکه باید با دلیلی علمی و متقن و مطابق جهان بینی اسلامی آن را نفی کرد .

رسالت مدیرت جهادی تغییر مبانی مدیریت غربی و جایگزینی مبانی اسلامی است . مدیریت جهادی بازخوانی نوین مدیریت اسلامی و در حقیقت مدل تکامل یافته آن است .

------------------------------------
اساس تکنوکراسی اشتباه است. چون توی تعاریف و مصادیقش اینطور اومده که فن سالاری و(حتی بر دین و مذهب) اگر آقای قالیباف همچین چیزی مدنظرش نبود بهتر بود اصلا از لفظ "تکنوکرات" استفاده نمیکرد. میگفت با تکنوکراتی مخالفم اما با استفاده از ابزار و امکانات مخالف نیستم و تایید میکنم.
------------------------------------
به هرحال.
اینقد طیف کاندیداها مختلفه، منم هربار روی شخص دیگه ای تردید میکنم. حالا اینکه انتخاب مهمی هست رو میفهمم. اینکه باید قبلش مطالعه باشه.
امیدوارم همگی انتخابی داشته باشیم که بعدها شرمنده ی شهدا نباشیم.
لیلای او گفته است :

سلام
خوبه به این نکته اشاره کردی...یه نکته ای که در جهت ضدتبلیغ و تخریب آقای قالیباف استفاده می کنند و ایشون خودشون به طور مبسوط جواب این شبهه رو دادند:(خواهشا حتما بخونید که سوءتفاهم ها برطرف بشه!)

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف  به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ شیراز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی این دانشگاه حضور پیدا کرده بود.(نشر 13/2/92)


«وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما تکنوکرات هستید و تفسیرتان از تکنوکرات چیست با انتقاد از بی‌اخلاقی‌ها گفت: من نمی‌دانم چگونه بچه رزمنده‌ای که به جبهه می‌رود و روزهای اول اسلحه کلاشینکف و ژ3 هم نداشیم و در جنگل‌های فولی آباد با تفنگ ام1 به شناسایی می‌رفتیم و دشمن تا بن و دندان مسلح بود، مایی که با ام 1 می‌رفتیم به جنگ دشمن، کجا با ادبیات تکنوکراسی سازگاری دارد، این بداخلاقی ها را انسان متعجب می‌شود، کاش انقلابی که اساسش اخلاق بود رعایت می‌کردیم.

قالیباف اضافه‌کرد: خوب است دوستان بدانند در پایان سال گذشته کنفرانس بین‌المللی در حوزه حمل و نقل و نقش فناوری اطلاعات برگزار شد که در آن بیش از 40 نفر از دانشگاه‌های معتبر دنیا به همراه اساتید خودمان شرکت کرده بودند و بنده حدود 25 دقیقه صحبت کردم چون بخش فناوری بود آنجا بحث کردم که نقش فن آوری یعنی تکنوکراسی به معنای فن سالاری، اینجا حتما فن سالاری مورد قبول ماست و فن سالاری امکان ندارد مگر بر بستر عقلانیت و همانجا به این موضوع اشاره کردم که ما اینجا به عنوان یک کشور اسلامی به عقلانیت که می‌رسیم مسیرمان دوگانه می‌شود؛ ما عقلانیت ابزاری را قبول نداریم ما عقلانیتی که متصل به وحی الهی است مد نظر ماست لذا فن سالاری و تکنوکراسی را به عنوان یک وسیله قبول داریم ولی هرگز هدف نیست.

شهردار تهران افزود: حال بداخلاقی اینجاست که می‌گویند بنده یک تکنوکراتم، در حالى که حضرت آقا  که در مورد18 سال پیش در مشهد صحبت می‌کردند، فرمودند در حوزه نفت این کار را انجام می‌دادند با یک رفتار تکنوکراتی، به نظر بنده خواستند بگویند این کار بدون مجاهدت و مدیریت جهادی انجام نمی‌شود، بعد این را به آن وصل می‌کنند در حالی‌که خودشان را به آن راه می‌زنند و این را نمی‌گویند که حضرت آقا خواسته شان در ان بحث این بوده که ما وابستگی خود را به نفت کاهش بدهیم؛ اینها که این حرف را می زنند نگاه کنند که در دولت مورد تایید خودشان وابستگی به نفت را  بالابردند یا پایین اوردند، در حقیقت آب به آسیاب‌ تکنوکراسی ریختند ولی شعار ضد تکنوکراسی می‌دهند.

-----------------------------------------

در ضمن دهکده جان ممنون میشم برام توضیح بدی مدیریت جهادی یعنی چه

-----------------------------------------

اینجا کم حرف زدن لزوما خوب نیست چون مردم حق دارند و نیاز دارند که بیشتر و بهتر کاندیدا رو و برنامه هاش رو بشناسند و خودشون قضاوت کنند. اونم حرفایی همه فهم نه در سطح دانشگاهی و تخصصی!


dehkade2010 گفته است :
[quote=dehkade2010;591792;608254][quote=لیلای او;399461;608220][quote=dehkade2010;591792;608015][quote=لیلای او;399461;607876][quote=dehkade2010;591792;607849]
سلام



من به کسی رأی میدم که حرفهاش و سابقه اش به سخنان و معیارهای رهبری نزدیک تر باشه.



اصلح یعنی میان چند صالح اونیکه برتر هست رو انتخاب کنی



و من به آقای دکتر جلیلی رأی میدم



چون هم باتقواست

هم تخصص داره

و هم تکنوکرات نیست و یک مدیریت جهادی داره که در تک تک حرفهاش همچین چیزی هست. 

همچنین فقط حرف نمیزنه. تنها نامزدی که از همه کمتر حرف میزنه دکتر جلیلی هست


دییی پس حرفای خوبی زدم انگار؟!:)
چقدر دشواره انتخاب 92
بازار اکاذیب و شایعات و برچسب زدن ها هم که داغ داغ
از شر هر قضاوت نابخردانه و اشتباه و سطحی به خدا پناه می برم
ما با بچه ها مباحثه زیاد کردیم به نتیجه نرسیدیم:(
دعا کن که انتخاب نهایی بصیرت مندانه باشه.

یک نیمه ی من شعور افلاطون است، یک نیمه ی دیگرم دل مجنون است،،،من بر لب تیغ راه رفتم یک عمر،این رنگ حنا نیست به پایم، خون است

 


برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.