• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 3200)
چهارشنبه 1/6/1391 - 14:43 -0 تشکر 523340
اخبار شهریور ماه


با سلام

دوستان عزیزی که تمایل به ثبت بحث با موضوع خبر دارند
لطفا در این تاپیک مباحث را ثبت کنند


* ضوابط *

1- منبع خبر را درج کنید .

2- خبر باید دارای تیتر و به صورت BOLD باشد .

3- متن خبر را پاراگراف بندی کرده و از فونت و سایز مناسب استفاده کنید .
 
- تاپیک  هر ماه تا سه روز پس از آخر ماه جهت درج نظر باز می ماند و سپس قفل می شود .

- در صورتی که خبر شما ظرفیت درج در صفحه اصلی انجمن را ندارد در تنها در همین تاپیک ثبت کنید
و در صورتی که بحث جدید ایجاد کردید و تعداد بازدید کنندگان کم بود به این تاپیک منتقل می شود .

- تاپیک ماه جدید توسط مدیر انجمن یا جانشین ایجاد می شود .

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

دوشنبه 6/6/1391 - 15:23 - 0 تشکر 531591

سینماهای تهران در روزهای تعطیل 7 تا 11 شهریورماه همچنان به نمایش فیلم ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، محمد قاصد اشرفی رئیس هیئت مدیره انجمن سینماداران گفت: با وجودی که بعضی از اداره‌ها و سازمان‌ها از 7 تا 11 شهریورماه به مناسبت برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد تعطیل است اما سینماهای تهران در این روزها به اکران فیلم‌ها ادامه داده و تعطیلی ندارند.
فیلم‌های سینمایی «بی‌خداحافظی» ساخته احمد امینی، «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی و «کلاه قرمزی و بچه ننه» ساخته ایرج طهماسب این روزها روی پرده سینماها است.

 

  به طواف كعبه رفتم ،به حرم رهم ندادند          كه برون درچه كردي، كه درون خانه‌آئي

 

                                    

دوشنبه 6/6/1391 - 18:41 - 0 تشکر 531729

سوپراستار واقعی سینمای ایران کیست؟



در حالی که کسادی اوضاع اکران در سال جدید با فروش فوق العاده «کلاه قرمزی و بچه ننه» تا حدودی جبران شده پرسشی که به ذهن بسیاری از مخاطبان می رسد این است که چگونه است ایرج طهماسب و حمید جبلی هرگاه که کنار هم قرار می گیرند این توانایی را دارند که مخاطبان را به وجد آورند اما سوپراستارهای سینمایی ایران که برای یک گفتگوی 500 کلمه ای با رسانه ها مدتها آنها را در تعلیق نگه می دارند هنوز این قدر توانایی ندارند که به واسطه نام خود هم که شده مخاطب به سینما بکشانند مگر جز این است که استار به کسی می گویند که آن قدر توانایی داشته باشد که تنها به واسطه نامش مخاطب را به سینما بیاورد؟


پس چرا آخرین اثر اکران شده یکی از استارهای سینمای ایران یعنی بهرام رادان با عنوان «راه آبی ابریشم» حتی نمی تواند یک سوم هزینه های تولید خود را درآورد؟ یا اثری مثل «نارنجی پوش» که از حضور ستاره ای دیگر به نام حامد بهداد که عاشق در کانون توجه قرار گرفتن است، بهره می برد، به لطف حمایتهای همه جانبه شهرداری به زحمت فروشی بالغ بر یک میلیارد را به دست می آورد؟ از اوضاع فروش آخرین فیلم بزرگترین سوپراستار این مملکت محمدرضا گلزار یعنی «شش نفر زیر باران» هم که همه آگاهی داریم! امین حیایی هم آخرین بار با اثر به شدت ضعیف «قفس طلایی» به سینماها آمد که آن هم شکست تجاری سنگینی خورد.



اوضاع استارهای زن سینمای ایران هم بهتر از این نیست. سرکار خانم نیکی کریمی استار دهه های هفتاد و هشتاد سینمای ما هم که تقریبا بازیگری را کنار گذاشته و به سراغ کارگردانی رفته آن هم ساخت مستند فوتبالی برای شبکه نمایش خانگی! هدیه تهرانی هم که زمانی ابرستاره زن سینمای ایران بود، آخرین بار با «هفت دقیقه تا پاییز» مهمان مخاطبانش بود که آن فیلم هم علیرغم ارزشهای محتوایی، حداقل به لحاظ فروش، اثر موفقی نبود. مهناز افشار هم که مدتها به واسطه شباهتش با یکی از خوانندگان قبل از انقلاب، آثارش از سوی مخاطبان عام رصد می شد آخرین باری که ارتباط رودررو با مخاطب داشت در درام-اجتماعی «سعادت آباد» بود که آن هم فیلمی نبود که بتوان فروش نسبتا معقولش را به وجه ستاره پسندش نسبت داد.


درباره ستاره های دهه های قبل که حرفی برای گفتن باقی نمی ماند؛ از محمدرضا فروتن و فریبرز عرب نیا و ابوالفضل پورعرب گرفته تا جمشید هاشم پور و فرامرز قریبیان مدتهاست که تمام آنها شمایل ستاره وار خود را خواسته یا ناخواسته از دست داده اند. جالب اینجاست که کارگردانان کاربلد ما هم وقتی می خواهند یک اثر درجه یک بسازند به جای رفتن به سراغ چنین ستاره هایی به سراغ چهره های تئاتری می روند و این یعنی آن که ستاره های سینمای ایران فقط روی کاغذ ستاره هستند و در سینما، شمایلی از ستارگی برایشان نمانده.


ستاره های واقعی این روزهای سینمای ایران ایرج طهماسب و حمید جبلی هستند که با کنار هم قرار دادن یک سری عروسک گردان و صداپیشه مستعد و البته بودجه ای متوسط فیلمی می سازند مثل «کلاه قرمزی و بچه ننه» که شوخیهایش نه در دهه شصت که در دوران معاصر می گذرد. فیلمی که این قابلیت را دارد که حتی عبوث ترین مخاطبان سینما را هم به خود جلب کرده و از کودک هفت ساله تا پیرمرد هفتاد ساله را برای لحظاتی هم که شده از فانتزی سینما بهره مند کند.
جوان امروز

دوشنبه 6/6/1391 - 18:42 - 0 تشکر 531731

«جدایی نادر از سیمین» وارد شبکه نمایش خانگی آمریکا و کانادا شد

نسخه دی‌وی‌دی و بلو-ری فیلم برنده اسکار اصغر فرهادی از 21 اوت (31 مرداد) در آمریکای شمالی توزیع شده است.
به گزارش خبرآنلاین، شرکت سونی پیکچرز هوم اینترتینمنت فیلم «جدایی نادر از سیمین» را در قالب یک دیسک به زبان فارسی با زیرنویس انگلیسی و با درجه PG-13 روانه بازار کرده است.

قیمت نسخه بلو-ری فیلم تحسین‌شده اصغر فرهادی 24 دلار و 98 سنت و نسخه دی‌وی‌دی آن 19 دلار و 96 سنت است.

روی جلد نسخه‌های دی‌وی‌دی و بلو-ری «جدایی نادر از سیمین» عکسی از پیمان معادی و لیلا حاتمی بازیگران اصلی فیلم دیده می‌شود و پایین عکس جمله «بهترین فیلم سال!» به نقل از راجر ابرت منتقد شیکاگو سان تایمز و جو مورگنسترن منتقد وال استریت ژورنال نوشته شده است.

«جدایی نادر از سیمین» داستان فروپاشی یک زندگی زناشویی در ایران معاصر را به تصویر می‌کشد. این فیلم برنده جوایز اسکار، گلدن گلوب و سزار بهترین فیلم خارجی همین طور جایزه خرس طلای جشنواره برلین 2011 شده است.


جوان امرور

دوشنبه 6/6/1391 - 18:44 - 0 تشکر 531735

صحبت های بازیگر خردسال جدایی نادر از سیمین در مورد اصغر فرهادی

به گزارش ملت ایران به نقل از تماشا، کیمیا حسینی دخترک ریزجثه ۹ ساله ای است که این شانس را داشت تا کارگردانی مثل اصغر فرهادی به سراغش بیاید و در هفت سالگی شروع اولین تجربه بازیگری اش به اسکار ختم شود.

او در این دو سال سه فیلم دیگر هم بازی کرد و «سلام بر فرشتگان»، «فرزندخوانده» و «عملیات مهد کودک» را هم به کارنامه اش اضافه کرد. بازیگر خردسال فیلم ممتاز فرهادی، اصلیت اصفهانی دارد و همشهری او محسوب می شود.

او چند سال هم در اهواز زندگی کرد اما به خاطر شغل پدرش به تهران آمد و دست بر قضا بازیگر شده است. او در دیدار با خبرنگار با لحن کودکانه ای که معلوم بود دوست دارد فضای مصاحبه را تجربه کند، گفت: «با من هم مصاحبه می کنید؟» ادای کلمات و صحبت کردن او آنقدر شیرین و شنیدنی است که حیفم آمد صحبت هایش را در قالب گفت و گوی رسمی بیاورم.

به خاطر ضبط صدایش فکر می کرد از طرف رادیو آمده ام. آخر صحبت هایمان وقتی پرسیدم برای حرف آخر چه دوست داری بگویی گفت: «شما دارید ضبط می کنید اما من اولش یادم رفت سلام کنم». شنیدنی های بیشتر را از زبان خودش بشنوید:

چطور شد برای فیلم «جدایی ...» انتخاب شدی؟

- از طریق کانون پرورش فکری کودکان انتخاب شدم. تو دفتر آقای فرهادی از ۷۰ بچه تست گرفتند. برای بار دوم که خواستند تست بدهم فهمیدم برای این نقش کاندیدا شدم تا اینکه یک روز گفتند از از بین کاندیداها من را برای نقش انتخاب کردند. مادرم مربی انیمیشن کانون بود و من هم آنجا کلاس می رفتم.

بازیگری را دوست داری؟

- راضی ام که بازیگر شدم. یکم سختم است اما خیلی سخت هم نیست. اصلا نمی خواهم غر بزنم که چرا تا ۲ نصف شب اینجا می مانم. دیگر عادت کرده ام چون حتما وقتی هم که بزرگ شوم و هر جایی که بخواهم کار کنم باید قبول کنم که سختی هایی دارد.

اینکه هم باید بازی کنی هم بروی مدرسه سختت نیست؟

- من الان کلاس سوم هستم. برای «سلام بر فرشتگان» چون از ۲ تا ۵ صبح آفیش بودم صبح ها همیشه خسته بودم و زنگ دوم می رفتم مدرسه، آخر ساعت هم ماشین می آمد دنبالم می رفتم سر فیلمبرداری و دوباره تا ۵ صبح من کار می کردم.

خوشبختانه معلمم سختگیر نبود. خیلی با من مهربان بود و شرایطم را درک می کرد. تازه وقتی هم که فهمید من بازیگرم خیلی خوشحال شد. من هم همیشه سعی می کردم امتحاناتم را به موقع بدهم و هر روزی که کار نداشتم به موقع مدرسه بروم.

در «جدایی» من کلاس اول بودم و چون در تابستان فیلمبرداری می شد خیلی مشکل مدرسه نداشتم. از وقتی به جامعه سینما آمدم و با فرهنگ آدم هایش آشنا شدم کم کم از سینما خوشم آمد. به همین خاطر سعی می کنم طوری باشم که هم به درسم برسم هم کارم.

نمره هایت چطور است؟

- خب همه بچه ها می گویند بیست من هم همین را می گویم. اما الان درس های ما دیگر نمره ای نیست و من هم در رتبه بندی ها «خیلی خوب» شده بودم.

تا حالا فکر کردی دوست داری چه نقشی بازی کنی؟

- دوست دارم نقش کمدی به من پیشنهاد بدهند. دوست دارم نقش اصلی باشد اما نقش خوبی باشد نه از آنهایی که هیچ کس سینما نمی رود.

وقتی خودت برای اولین بار فیلمت رو روی پرده سینما دیدی چه حسی داشتی؟

- خیلی خوشحال شدم. اصلا یه جوری بودم. اشک تو چشمام جمع شده بود. به خودم گفتم من این فرصت رو داشتم که عکسم رو پرده سینما دیده بشه.

شبی که «جدایی ...» اسکار گرفت چطور؟

- آن شب خیلی خوشحال شدم. یک احساسی که خیلی خاص بود. لحظه ای که اسم ها رو اعلام می کردند همش به خودم می گفتم حتما به آقای فرهادی هم اسکار می دهند و دادند و خوشحالی ام طور عجیبی بود. با اینکه می دانستم اسکار می گیرند اما انگار باز هم نگران بودم خیلی دوست دارم باز هم با ایشان کار کنم.

کارگردان هایی که تا الان برایشان بازی کردی چطور بودند؟

- آقای اژدری معمولی بود. آقای نیکخواه هم معمولی بود اما آقای فرهادی یک ذره فرق داشت. او استعداد من رو کشف کرد. آقای اژدری هم چیزهایی به من یاد داد اما آقای نیکخواه آزاد نه. فقط از من بازی می گرفت ولی خب چون کارگردان کودک بود یک چیزهای خوبی هم سر فیلمبرداری به من می گفت. با اینکه آقای فرهادی فرق داشت اما از هر کسی یک چیزهایی یاد گرفتم بالاخره.

بزرگ شدی دوست داری چکاره شوی؟

- دوست دارم مخترع شم. یعنی دوتا شغل داشته باشم. هم بازیگر هم مخترع. دلم می خواهد یک ماشین زمان اختراع کنم و با مردم در لباس های مختلف آشنا بشم. بیشتر دوست دارم به عقب برم ولی خب آینده رو هم دلم می خواد ببینم.

تو این فکرم که آینده بهتر است اصلا گذشته دیگه نه. فقط می رم آینده رو می بینم. ولی اگر بروم دانشگاه رشته گرافیک را دوست دارم. مامانم انیمیشن متحرک می سازد. من هم یک چیزهایی بلدم اما خب دوست دارم بیشتر یاد بگیرم.

برای تفریح چه کارهایی خوشحالت می کند؟

- درباره اش فکر نکرده ام. آخه با همه چی حال می کنم اما وقتی بیکار می شوم دلم می خواد برم پارک ارم یا پارک لاله. البته بیشتر جاهای نزدیک رو دوست دارم. بعضی وقتا تصمیم می گیریم برم خونه دوستم اما نمی شه برم بعد می گم برم خونه اون یکی دوستم باز نمی شه برم بعدش دیگه بی خیال می شم.

بزرگترین آرزویی که داری، چیه؟

- اولین آرزوم اینه که یکی از دوستای مدرسم که دور از جون شما رو ویلچیر می شینه و نمی تونه راه بره پاش خوب بشه. خیلی دلم براش می سوزه همیشه هم براش دعا می کنم.

دومین آرزوم اینه که همه بچه های سرطانی، بچه های کار و همه اون بچه هایی که مشکل دارند راحت زندگی کنند و دیگه هیچ بچه ای تو پرورشگاه نباشه. سومین آرزومم اینه که فیلمم بازم پروانه زرین بگیره و جایزه های خوب به من و فیلمم بدهند و یک بازیگر خوب بشوم.

از اینکه شرایط دوستان همسن و سالت را نداری ناراحت نیستی؟

- اینکه مثل بچه های عادی نیستم کمی اذیتم می کند. الان همه دوست هایم تابستان کلاس می روند ولی من باید سر فیلمبرداری باشم اما اصلا ناراحت نیستم. به خودم می گویم خب این هم برای من یک کلاس است.

انگار تابستان شده و من هم کلاس بازیگری ثبت نام کرده ام. من خیلی با بچه های دیگر فرق دارم. مثلا بچه های همسن و سال من نمی توانند تا ۵ صبح بیدار بمانند اما من می توانم. به دوستانم که می گفتم بیدار ماندن سخت است قبول نمی کردند تا اینکه سر فیلمبرداری «سلام بر فرشتگان» همکلاسی هایم همه جلوی دوربین آمدند همه گفتند ما هم بلدیم اینجا که خیلی خوبه بعد یهو همشون خسته شدند هی می گفتند گرممون شده پس کی تموم می شه منم می گفتم باید طاقت بیارید وقت ناهار که شد آنقدر که خسته و گرسنه بودند همه حمله کردند (می خندد) ولی برای بچه ها هم تجربه خوبی بود.

حالا یک مشکلی که پیدا کردم اینکه بچه ها دائم می پرسند پس کی فیلممون بیرون میاد منم هی می گم نمی دونم. آنها فکر می کنند مسئول پخش فیلم منم.


جوان امروز

دوشنبه 6/6/1391 - 18:47 - 0 تشکر 531740

پای مرکز رسانه‌های دیجیتال هم به «خنده‌بازار» باز شد


مجموعه طنز تلویزیونی «خنده بازار» شب گذشته در یک آیتم ویژه، دادگاهی را برای زوجی که فرزند نوجوان داشتند، تشکیل داد.


در این دادگاه، پدر و مادر مورد بازخواست قرار گرفتند که چرا برای اینکه به دنبال خوشی‌های زندگی خودشان بروند پسر نوجوانشان را با رایانه‌اش رها می‌کنند؟


 بخشی از این آیتم طنز، مربوط به آگهی‌های تبلیغاتی مرکز رسانه‌های دیجیتال در رسانه ملی بود که وکیل به شوخی در لابلای توصیه‌ها می‌گوید: مرکز رسانه‌های تیپیکال!


مرکز رسانه‌های دیجیتال طی ماه‌های اخیر آگهی‌های تبلیغاتی متنوعی را برای آگاهی‌بخشی و آموزش خانواده‌ها و جوانان از رسانه ملی پخش می‌کند.

جوان امروز

دوشنبه 6/6/1391 - 18:48 - 0 تشکر 531744

عوامل "قهوه تلخ" در انتظار تسویه حساب



خشایار الوند نویسنده مجموعه "قهوه تلخ" ضمن تأیید خبر توقف مجدد تصویربرداری این پروژه عنوان کرد: مشخص نیست سکانس پایانی چه زمانی گرفته شود چراکه به‌هر حال باید با عوامل تسویه حساب شود.
خشایار الوند در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه هنوز سکانس پایانی را تصویربرداری نکرده‌ایم و از طرف عومل نیز صحبتی در این زمینه نشده‌است. پس از وقفه 7 ماهه در "قوه تلخ" دیگر این مجموعه نتوانست موقعیت و موفقیت قبلی خود را بازیابد.


وی افزود: همانطور که ما متوجه نشدیم چرا آن هفت ماه تعطیل شد، حالا هم در جریان دلایل تعطیلی نیستیم. اما به هر حال دوستان باید با عومل تسویه حساب کنند تا برای گرفتن سکانس پایانی آماده شوند. البته ضبط صحنه پایانی نیاز به مقدماتی داشت، اما قرار نبود اینقدر زمان آن طولانی شود.
الوند درباره فعالیت‌های اخیر خود هم گفت: هم‌اکنون مشغول نگارش مینی سریال "طولانی‌ترین شب سال" به کارگردانی سیروس مقدم هستم و قرار است تمام بازیگران مجموعه "پایتخت" در آن حضور یابند. پس از اتمام این کار قطعا به محسن تنابنده برای نگارش "پایتخت2" می‌پیوندم.


وی درباره مجموعه "ساخت ایران" هم عنوان کرد: تهیه‌کنندگان "ساخت ایران" طرح خوبی برای ادامه ساخت این مجموعه دارند و در این ارتباط با من هم صحبت کرده‌اند اما فعلاً در جریان کیفیت ادامه کار نیستم.


جوان امروز

دوشنبه 6/6/1391 - 22:34 - 0 تشکر 531859

همكاری دوباره دوکارگردان 



علیرضا داودنژاد با مشاوره‌ی كیومرث پوراحمد، جدیدترین ساخته‌اش «كلاس هنرپیشگی» را آماده‌ی نمایش می‌كند.
كیومرث پوراحمد درباره‌ی همكاریش در فیلم جدید علیرضا داودنژاد به ایسنا، گفت: فیلم تدوین شده است اما من به عنوان رفیقی كه شاید بتوان اسم آن را مشاور گذاشت، قرار است در كنار علیرضا برای تدوین نهایی فیلم حضور داشته باشم.وی یادآور شد: زمانی كه برای دیدن رضا داودنژاد به شیراز رفته بودم متوجه شدم كه علیرضا یك فیلم جدید ساخته است. جای تاسف دارد كه شرایط بگونه‌ای پیش رفته است كه دو رفیق صمیمی آنقدر منزوی شده‌اند كه از حال هم خبر ندارند و من نمی‌دانستم همكار و رفیق‌ام پس از فیلم «مرهم» یك فیلم دیگر هم ساخته است.پوراحمد گفت: وقتی متوجه شدم كه علیرضا یك فیلم جدید ساخته است، طبعا علاقه‌مند شدم فیلم را ببینم و سرانجام «كلاس هنرپیشگی» را دیدم. خیلی دوست دارم در این فیلم همراه باشم.این كارگردان درباره‌ی فضای فیلم «كلاس هنرپیشگی» گفت: فیلم فضای اجتماعی،خانوادگی دارد و شاید اندكی شبیه «مصائب شیرین» باشد اما به قدری ساختار متفاوت و جذابی دارد كه به نظرم نباید آن را در ژانر محدود كنیم و بگوییم مثلا در فلان ژانر قرار می‌گیرد.پوراحمد همچنین گفت: فیلم به شدت رهاست و این رهایی همان چیزی است كه ما به دانشجویان توصیه می‌كنیم كه همه چیز را خیلی خوب یاد بگیرید اما موقع عمل فراموش كنید. این رهایی پشتش چهل سال تجربه‌، كار،اندوخته و دانش، جهان‌بینی و دست و پنج نرم كردن با شرایط سخت فیلم‌سازی وجود دارد.وی همچنین مطرح كرد: فیلم «كلاس هنرپیشگی» به شدت از جنس سینماست و تاثیرگذار. شاید متفاوت با همه‌ی فیلم‌های دیگر سینمای ایران، بخصوص فیلم‌های كارنامه كاری داودنژاد باشد.پوراحمد همچنین گفت: فیلم آدمی را با یك بار دیدن راضی نمی‌كند و دوست دارد بارها آن را ببیند.این كارگردان در پایان مطرح كرد: من خوشحالم كه فرصت مغتنمی برای من فراهم شده است كه در كنار داودنژاد در این برهوت سینمای ایران باشم.علیرضا داودنژاد هم كه تدوین اولیه‌ی «كلاس هنرپیشگی» را به پایان برده است به ایسنا گفت: كیومرث پوراحمد فیلم «مصائب شیرین» را مونتاژ كرد و من از كار با او راضی بودم. وقتی مونتاژ اولیه این فیلم تمام شد، احتیاج داشتم با یك نفر كه به شیوه كارم آشنا و علاقه‌مند است، مشاوره كنم و كسی برای من مناسب‌تر از پوراحمد نبود.وی ادامه داد: این روزها با هم مشغول روتوش فیلم هستیم و خوشحالم كه دست او را به این فیلم آلوده كردم.داودنژاد درباره‌ی زمان اكران فیلم «كلاس هنرپیشگی» گفت: پس از آماده‌سازی نهایی، فیلم را برای پروانه نمایش ارایه می‌كنم، در صورتیكه بتواند از تبلیغات و اكران خوبی برخوردار بشود، فیلم را به روی پرده می‌برم.




سه شنبه 7/6/1391 - 15:46 - 0 تشکر 532926

«جیگر» ممنوع‌التصویر شد

شبکه‌های مختلف تلویزیون از جمله شبکه جام جم و شبکه نمایش در حالی اقدام به پخش مجموعه «کلاه قرمزی 91» کردند که در باز پخش مجموعه یکی از عروسک‌های این مجموعه، سانسور شد.
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ یكی از عروسک‌های محبوب و تازه ساخته شده توسط گروه ایرج طهماسب و حمید جبلی شخصیت «جیگر» بود. عروسک خری که با نام «جیگر» خیلی زود توانست به عنوان یکی از کاراکترهای محبوب تلویزیون در نوروز 91 بدل شود.

این عروسک با تکیه بر برخی کلمات و تکرار آن جایگاه قابل اعتنایی بین طرفداران برنامه «کلاه قرمزی 91» پیدا کرده بود.
شبکه‌های جام جم 1 و نمایش در اقدامی مشابه تصمیم به باز پخش مجموعه «کلاه قرمزی 91» کردند که در این بازپخش قسمت‌ها و آیتم‌هایی که در آن «جیگر» حاضر بود به طور کامل سانسور شده است.

پیشتر و در ایام اعیاد مذهبی و پخش قسمت‌های جدید این برنامه نیز خبری از این کاراکتر نبود.
با پیگیری‌های خبرنگار CHN از مسئولین شبکه‌های مذکور و همچنین گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه دو مشخص شد بنا به صلاحدید مدیران نظارتی تلویزیون این کاراکتر به دلیل بد آموزی‌های رفتاری از جمع شخصیت‌های محبوب مجموعه «کلاه قرمزی 91» کنار گذاشته شده است.

محبوبیت این کاراکتر به حدی رسید که در ایام پخش این مجموعه توانست خیلی زود سر از جلد مجلات مختلف در بیاورد و در کنار شخصیت‌های «ببعی» و «پسر عمه زا» از محبوب‌ترین عروسک‌های این مجموعه قلمداد شود.
جوان امروز

سه شنبه 7/6/1391 - 15:47 - 0 تشکر 532932

مذاکره با ۳ بازیگر هالیوودی برای فیلم ایرانی

در حالی که تورج اصلانی به عنوان مدیر فیلمبرداری پروژه «لاله» انتخاب شد، مذاکره با سه بازیگر مطرح هالیوود برای حضور در این فیلم سینمایی آغاز شده است.

به گزارش کافه سینما به نقل از سینماپرس، پیش تولید فیلم سینمایی «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد، از حدود دو ماه قبل و با ورود وی به ایران آغاز شده و در حال حاضر این کارگردان در تهران مشغول انتخاب بازیگران و دیگر عوامل این فیلم سینمایی هستند.

ساخت فیلم سینمایی پروژه «لاله»، ابتدا از سوی کمپانی برادران وارنر به نیک نژاد پیشنهاد شد و پس از آن نیک نژاد به همراه یک فیلمنامه نویس امریکایی که تاکنون نام آن اعلام نشده، فیلمنامه اولیه را نوشتند اما در سفری که مقامات سینمایی به امریکا داشتند، موضوع این فیلم توسط نیک نژاد مطرح شد و پیشنهاد ساخت پروژه «لاله» در داخل کشور ارائه شد.

پیرو این مذاکرات بازنویسی این فیلمنامه توسط جلیل عرفان منش، مشاور سابق رئیس سازمان سینمایی و معاونت حمایت از آثار فعلی سازمان انجام و در حال حاضر پیش تولید این کار در تهران ادامه دارد.

بر همین اساس ابتدا قرار بود یک بازیگر زن مطرح خارجی به عنوان نقش اصلی فیلم ایفای نقش کند، اما پس از بازنویسی فیلمنامه و با تصمیم سرمایه گذار داخلی فیلم که مرکز سینمای مستند و تجربی است، از یک بازیگر ناشناخته ایرانی استفاده می شود. همچنین قرار است، برای این فیلم با تعدادی از هنرپیشگان مطرح هالیوود از جمله رابرت دنیرو، شون پن و بن کینزلی مذاکراتی شده است.

بیژن نوباوه: كمیسیون فرهنگی مجلس زیر بار ساخت این فیلم نمی رود

بیژن نوباوه با اشاره به مطالعه فیلمنامه پروژه سینمایی "لاله" توسط اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، محتوای این فیلمنامه را کاملاً فمینیستی دانست و تأکید کرد: کمیسیون فرهنگی زیربار ساخت این فیلم نخواهد رفت.

بیژن نوباوه یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب در خصوص اعلام موضع رسمی این کمیسیون درباره ساخت فیلم سینمایی "لاله" در گفتگو با مهر، گفت: موضع رسمی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ساخت این پروژه سینمایی را سخنگو باید اعلام کند اما در نگاه کلی به جمع‌بندی برای ساخت این فیلم سینمایی نرسیده‌ایم و اعضای کمیسیون فرهنگی ساخت این فیلم را دراولویت‌های کلان فرهنگی ندانستند.

وی در ادامه افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس معتقدند این اولویت با توجه به شرایطی که سینمای ایران در آن به سر می‌برد؛ به خصوص معاونت سینمایی وزارت ارشاد که هیچ نقشه راه مشخصی برای آینده فعالیت‌های سینمایی ندارد، ضروری نیست و کمکی به روند پیشرفت سینمای ایران نمی‌کند.

نوباوه تأکید کرد: از همین‌رو براساس اختیارات قانونی درباره ساخت این پروژه اظهارنظر می‌کنیم و اگر این اظهارنظر به عنوان یک مرجع قانوگذار رعایت نشود از مسیر قانونی و اختیاراتی که داریم اعمال نظر خواهیم کرد.

ساخت فیلم "لاله" کمکی به پیشرفت سینمای ایران نمی‌کند

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که انجام چنین پروژه‌هایی کمکی به پیشرفت سینمای ایران نمی‌کند گفت: شاهد هستیم بسیاری از فیلم‌های ساخته شده در سال گذشته که در جشنواره فیلم فجر نیز نمایش داده شده به طور خواسته یا ناخواسته همسو با جنگ نرم بوده‌است جنگی که دشمن برای فرهنگ این سرزمین رقم زده است.

وی در ادامه افزود: نمونه این همسویی ساخت 15 فیلم با موضع خیانت و نمایش آن در جشنواره سال گذشته فیلم فجر بود که نشأت گرفته از شبکه‌های ماهواره‌ای است و متاسفانه صاحبان این فیلم‌ها در حال حاضر در تلاش برای اکران فیلم‌های خود نیز هستند. تمام این موارد مبین این مطلب است که روند تخریبی در اخلاق اجتماعی در جامعه ما در حال رخ دادن است. از همین‌رو معتقدم با وجود چنین شرایطی پروژه لاله با صرف چنین هزینه‌ای هیچ کمکی به جلوگیری از این تخریب فرهنگی نمی‌کند.

نوباوه در پاسخ به این سئوال که صاحبان فیلم "لاله" در توضیح این پروژه عنوان می‌کنند که این فیلم چهره یک زن فعال در اجتماع را نشان می‌دهد گفت: این توضیح و یا به عبارت بهتر این توجیه غیرمنطقی است چرا که تغییر نگاه نسبت به جامعه ایرانی این نیست که صرفا یک زن رالی‌باز نشان داده و گفته شود چنین زنانی در ایران فعال هستند و حال اینکه وجود چنین زنانی در ایران برای دنیای غرب اهمیت ندارد چراکه خودشان بسیار از این موارد را دیده‌اند و ساخت چنین فیلم‌هایی جذابیت موضوعی برای آنها ندارد.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر همه ما می‌دانیم که چهره واقعی زن ایرانی با نشان دادن چنین دغدغه‌هایی مطرح نمی‌شود بلکه پیشرفت‌های علمی در کشور ما 11 برابر جهان است که بخش مهمی از این پیشرفت‌های علمی متعلق به زنان و دختران ایرانی به خصوص دانشجویان است و حال اینکه اگر بخواهیم نگاه منطقی به زن ایرانی داشته باشیم باید همین پیشرفت‌های علمی را مدنظر داشته باشیم.

نگاه فمینیستی فیلمنامه مغایر با ارزش‌های انقلاب است

عضو کمیسیون فرهنگی با اعلام این خبر که فیلمنامه این فیلم را خوانده و نگاه موجود در این فیلمنامه مورد قبول وی واقع نشده‌است گفت: یکی از شاخصه‌های پررنگ در فیلمنامه این فیلم وجود نگاه فمینیستی در کلیت فیلمنامه است و اینگونه عنوان شده که در ایران نوعی نگاه مقاومت در برابر رشد خانم‌ها وجود دارد و حال اینکه با وجود چنین نگاه‌هایی است که یک زن تلاش می‌کند سدها را بشکند و به دریچه پیرفت برسد.

وی افزود: این در حالی است که واقعیت چنین نیست. اگر محدودیت‌هایی برای زنان وجود دارد این محدودیت‌ها در خلقت، ذات و فیزیک زن است و در مقابل توانایی‌هایی در زن وجود دازد که مردها از آن بی‌بهره‌اند بنابراین داشتن نگاه فمینیستی به موقعیت زن ایرانی در این فیلم با ارزش‌های انقلابی ما سازگار نیست و اولویتی برای این پروژه قائل نیستم.

نوباوه در ادامه افزود: به اعتقاد من موضوع فیلم لاله از اساس قابلیت ساخته شدن ندارد چراکه در شرایط فعلی ایران، شاهد کارهای مردانه توسط بانوان هستیم فعالیت‌هایی که مایه افتخار نیست اما برحسب شرایط اجتماعی زنان مجبور به فعالیت دراین حوزه هستند به‌عنوان مثال بانوانی داریم که به‌عنوان راننده کامیون و اتوبوس مشغول به کار هستند؛ از همین‌رو به اعتقاد من فیلمنامه‌نویس فیلم سینمایی "لاله" از فضای واقعی ایران دور و نگاه منطقی به زن در اجتماع ندارد.

کمیسیون فرهنگی مجلس زیربار ساخت این فیلم نخواهد رفت

نماینده مردم تهران در پاسخ به این که پیش تولید این فیلم سینمایی آغاز شده‌است و با وجود مخالفت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه روند این فیلم به کجا می‌انجامد هم گفت: اینکه پیش تولید این اثر سینمایی آغاز شده یا خیر نوعی جوسازی محسوب می‌شود و قصد دارند که افکار عمومی را در عمل انجام شده قرار دهند. ضمن اینکه بحث من به هیچ عنوان این نیست که کمیسیون فرهنگی جلوی این کار را بگیرد بلکه مهمترین وظیفه مجلس نظارت است؛ حال اینکه معتقدیم در شرایط فعلی با نوعی تخریب فرهنگی با پول بیت‌المال مواجه هستیم از همین‌رو وظیفه کمیسیون فرهنگی مجلس این است که با نگاهی دقیق‌تر به این موضوع بنگرد.

وی در ادامه افزود: وزارت ارشاد باید پاسخگو باشد به این معنا که در نهایت وزیر ارشاد به مجلس فراخوانده می‌شود و اگر مجلس قانع نشد ساز و کار قانونی برای بعد از آن در نظر می‌گیریم. با این اوصاف در جمع‌بندی معتقدم که با ساخت چنین فیلم‌هایی آب در آسیاب دشمن می‌ریزیم این در حالی است که اولویت‌های بسیاری برای ساخت سوژه‌های متعدد وجود دارد.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: سئوال من این است که چرا طی سی‌وسه سال که از عمر انقلاب گذشته هیچ فیلمی درباره انقلاب ساخته نشده و اساسا چرا تاکنون یک فیلم مثل نبردالجزایر و یا عمرمختار با محوریت انقلاب ایران نداشته‌ایم؟ با این تفاسیر ساخت پروژه سینمایی "لاله" چه اولویتی دارد؟ کمیسیون فرهنگی قطعاً زیربار ساخت این فیلم نخواهد رفت.

پروژه «لاله» به تهیه ‌کنندگی علیرضا سبط احمدی با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود. این فیلم به زبان انگلیسی ساخته می‌ شود و داستان آن برگرفته از زندگی لاله صدیق اتومبیلران زن ایرانی است که در رقابت با مردان موفق شد قهرمان رالی شود. این پروژه در حالی مراحل پیش تولیدش سپری می‌ شود که هم‌چنان حرف و حدیث‌ ‌ها در خصوص آن در محافل سینمایی و سیاسی مطرح است.
جوان امروز

چهارشنبه 8/6/1391 - 14:28 - 0 تشکر 533920

فیلمسازی که هیچگاه تن به مصالحه نداد


فرانچسکو رزی که امسال در جشنواره ونیز جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد را دریافت می‌کند، یکی از چهره‌های پیشرو سینمای ایتالیا است.
به گزارش خبرآنلاین، سابقه حضور رزی 89 ساله در لیدو به سال 1958 بازمی‌گردد که با «چالش» اولین فیلم بلند داستانی خود جایزه ویژه هیئت داوران ونیز را برد.

رزی به تاثیر نئورئالیسم همین طور فیلمسازان آمریکایی، الیا کازان و جان هیوستن روی اولین فیلم خود اشاره می‌کند. «چالش» درباره یک خلافکار خرده‌پا ناپلی است که کنترل خانواده‌های تبهکار بر بازار سبزی شهر را به چالش می‌کشد.
رزی در عین حال با اشاره به سومین فیلمش «سالواتوره جولیانو» که در 1962 ساخته شد، می‌گوید: «نگاه زیبایی‌شناختی من در این فیلم به خلاقیت زبان‌شناختی درون رئالیسم انتقادی تحول پیدا کرد.»

«سالواتوره جولیانو» که جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان را از جشنواره برلین برای رزی به همراه داشت، یک تحقیق بسیار دقیق درباره قتل قانون‌شکن افسانه‌ای اهل ناپل در 1950 است.
رزی در این فیلم از یک سبک خاص استفاده کرد. او قهرمان خود را نشان نداد که یک تمهید روایی بدیع بود و به قول خود رزی «تا آن زمان در سینمای آمریکا استفاده نشده بود.»


آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز، رزی را به خاطر دقت کامل او در بازسازی وقایع تاریخی و اینکه هیچگاه در سطوح سیاسی یا قومی تن به مصالحه نداده و همه این‌ها را با نوعی جذاب از داستان‌گویی و سبک بصری باشکوه تلفیق کرده، مورد تحسین قرار داد.
باربرا ماه مه گذشته همزمان با اعلام خبر اعطاء جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد جشنواره ونیز 2012 به رزی درباره او گفت: «رزی در دوران کاری طولانی هرچند نه خیلی پرکار خود تاثیر فراموش‌نشدنی بر تاریخ سینمای ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم گذاشته است. کار او به لحاظ روش، سبک، سختگیری اخلاقی و توانایی در آوردن مسائل اجتماعی اضطراری روی پرده سینما، روی چند نسل از فیلمسازان در سراسر دنیا تاثیر گذاشته است.»

جشنواره ونیز در 1963 جایزه شیر طلایی را برای فیلم «دست‌ها روی شهر» به رزی اعطاء کرد. فیلم او یک درام با موضوع حرص و فساد درباره بساز و بفروش‌های درنده‌خو و دوستان سیاستمدار آن‌ها در ناپل است.
لیدو امسال همچنین نسخه ترمیم‌شده فیلم مافیایی «ماجرای ماتئی» را به نمایش می‌گذارد که رزی به خاطر آن در 1972 جایزه نخل طلای جشنواره کن را برد. این فیلم هم درباره یک مرگ اسرارآمیز است و وارد حوزه‌هایی مانند قدرت‌های نفتی، کاپیتالیسم و اقتصاد جهانی می‌شود، فیلمی که به گفته باربرا «هنوز کاملا واقعی است.»

رزی کار در سینما را به عنوان دستیار لوکینو ویسکونتی کارگردان سرشناس ایتالیایی آغاز کرد و از سال‌های 1950 تا 1997 به عنوان کارگردان سینما حضوری فعال داشت. «لاکی لوچانو»، «جسدهای سرشناس»، «مسیح در ابولی توقف کرد»، «سه برادر»، «وقایع‌نگاری یک مرگ از پیش اعلام شده» و «ارتباط پالرمو» از دیگر آثار این فیلمساز متولد ناپل است.
رزی می‌گوید: «من همیشه ضرورت ساخت فیلم‌هایی را حس کردم که به درک واقعیت چیزها کمک کند، واقعیت سیاست، اقتصاد و همین طور جامعه جنایتکار که کاملا به هم پیوسته هستند. این ارتباط‌ها امروز بدتر هستند و حتی بیشتر باعث نگرانی شده‌اند.»
شصت و نهمین جشنواره فیلم ونیز 29 اوت تا 8 سپتامبر (8 تا 18 شهریور) برگزار می‌شود.


جوان امروز


برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.