• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 3131)
چهارشنبه 1/6/1391 - 14:43 -0 تشکر 523340
اخبار شهریور ماه


با سلام

دوستان عزیزی که تمایل به ثبت بحث با موضوع خبر دارند
لطفا در این تاپیک مباحث را ثبت کنند


* ضوابط *

1- منبع خبر را درج کنید .

2- خبر باید دارای تیتر و به صورت BOLD باشد .

3- متن خبر را پاراگراف بندی کرده و از فونت و سایز مناسب استفاده کنید .
 
- تاپیک  هر ماه تا سه روز پس از آخر ماه جهت درج نظر باز می ماند و سپس قفل می شود .

- در صورتی که خبر شما ظرفیت درج در صفحه اصلی انجمن را ندارد در تنها در همین تاپیک ثبت کنید
و در صورتی که بحث جدید ایجاد کردید و تعداد بازدید کنندگان کم بود به این تاپیک منتقل می شود .

- تاپیک ماه جدید توسط مدیر انجمن یا جانشین ایجاد می شود .

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 2/6/1391 - 18:29 - 0 تشکر 524892




تیم فوتبال پرسپولیس آخرین جلسه تمرینی خود، پیش از دیدار با استقلال از هفته ششم رقابت های لیگ برتر را امروز در شرایطی برگزار می‌کند که نیکی کریمی هنرپیشه تلویزیون، تئاتر و سینما در محل تمرین سرخپوشان حضور خواهد یافت.

به گزارش  سایت باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان پایتخت بعدازظهر امروز (پنجشنبه) آخرین جلسه تمرینی خود را در زمین مجموعه ورزشی درفشی فر پشت درهای بسته و بدون حضور هواداران و اصحاب رسانه برگزار می کنند.

این در حالی است که نیکی کریمی هنرمند سینما، تلویزیون و تئاتر طی قراردادی با فدراسیون فوتبال از تمرینات تیم‌های حاضر در لیگ برتر برنامه ویژه‌ای تهیه می‌کند و طبق هماهنگی‌های انجام شده، گروه ضبط این برنامه در دقایق ابتدایی تمرین امروز سرخپوشان حضور خواهند یافت.

قرمزپوشان پس از تمرین امروز به اردو می روند و فردا از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی تهران برابر تیم استقلال صف آرایی می کنند.

fararu.com

پنج شنبه 2/6/1391 - 18:32 - 0 تشکر 524895


«خانه اجاره‌ای» حمید لولایی و بهنوش بختیاری در شبکه سه


تلویزیون - ایسنا نوشت:



مجموعه‌ قرار است در باکس شبانه‌ شبکه‌ سه (ساعت 20 و 45 دقیقه) به‌صورت پخش هر شبی روی آنتن برود.


سری جدی «خانه اجاره‌ای» به کارگردانی شاهد احمدلو در 75 قسمت تولید می‌شود و تولید آن در لوکیشن اصلی سریال همچنان ادامه دارد.

حمید لولایی، بهنوش بختیاری، پروین قائم‌مقامی، عباس جمشیدی و اشکان اشتیاق بازیگران جدیدی هستند که به «خانه اجاره‌ای» اضافه شده‌اند و مهران غفوریان، شهین تسلیمی، نعیمه نظام‌دوست، بهشاد مختاری، امیر کاظمی و آرش نوذری از جمله بازیگرانی هستند که از تیم قبلی با «خانه اجاره‌ای» همکاری می‌کنند.

لولایی در این سریال، نقش شخصیتی را دارد که به‌تازگی از خارج به ایران برگشته است و در یکی از واحدها زندگی می‌کند. بهنوش بختیاری هم دختر اوست. یکی از واحدهای خانه هم خالی است که بهانه‌ای می‌شود برای حضور دو یا سه قسمتی بازیگران مهمان، برخی بازیگران چهره، مهمانان «خانه اجاره‌ای» را تشکیل می‌دهند.

سری اول «خانه اجاره‌ای»‌ به کارگردانی رامین ناصرنصیر اسفند سال 90 روی آنتن رفت که همزمان با سال نو، پخش آن متوقف شد و تولید «خانه اجاره‌ای» در اختیار تیم جدیدی قرار گرفت.

سایر عوامل سری جدید «خانه اجاره‌ای» عبارتند از تهیه‌کنندگان: محمد کاشانی، حمید رحیمی، کارگردان: شاهد احمدلو، کارگردان تلویزیونی: محمود رضایی، سرپرست نویسندگان: امیر برادران، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: کیوان جمالی، گروه کارگردانی: فرهاد محمودی، تمنا احمدلو، تصویربردار:‌ مسعود رجبیان، محسن زارع، صدابردار: سیامک نیازی، ‌طراح لباس: شراره احمدی، نورپرداز: محمد اهوازی، طراح گریم: مرتضی متقی، عکاس: شهاب احمدلو.

پنج شنبه 2/6/1391 - 18:34 - 0 تشکر 524900





ریچارد گیر نماد طلایی جشنواره فیلم زوریخ شد


سینما - بازیگر فیلم‌های «یک افسر و یک آقا» و «شیکاگو» در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ تقدیر می‌شود.




به گزارش خبرآنلاین، ریچارد گیر در این دوره جشنواره زوریخ جایزه نماد طلایی یک عمر دستاورد را دریافت می‌کند.


برگزارکنندگان جشنواره این جایزه را روز 23 سپتامبر (2 مهر) در مراسمی در سینما کورسو شهر زوریخ به بازیگر 63 ساله آمریکایی اعطاء می‌کنند. همان روز «آربیتراژ» تازه‌ترین فیلم گیر در جشنواره به نمایش درمی‌آید.


تریلر مالی «آربیتراژ» را نیکلاس جارکی کارگردانی کرده و گیر در آن نقش یک تاجر آمریکایی 60 ساله را بازی می‌کند که در کارش به مشکل خورده و سعی دارد پیش از آنکه کلاه‌برداری‌اش رو شود، امپراتوری تجاری خود را به یک بانک مهم بفروشد، اما یک اشتباه غیرمنتظره و خونین او را مجبور می‌کند نامحتمل‌ترین کار را انجام بدهد.

سوزان ساراندون، بریت مارلینگ و تیم راث دیگر بازیگران «آربیتراژ» هستند که فیلم افتتاحیه شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین هم هست.


ریچارد گیر برای فیلم‌های «یک افسر و یک آقا»، «زن زیبا» و «شیکاگو» نامزد جایزه گلدن گلوب بوده و برای فیلم آخر این جایزه را گرفته است.

«روزهای بهشت»، «ژیگولو آمریکایی»، «از نفس افتاده»، «کاتن کلاب»، «قدرت»، «سامرزبی»، «ترس اصلی»، «شغال»، «عروس فراری»، «پاییز در نیویورک»، «دکتر ت و زنان»، «پیش‌گویی‌های مرد شاهپرکی» «بی‌وفا»، «برقصیم» و «آملیا» از دیگر فیلم‌های این بازیگر اهل فیلادلفیا است.


هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ 20 تا 30 سپتامبر (30 شهریور تا 9 مهر) در سوییس برگزار می‌شود.


«وحشی‌ها» به کارگردانی الیور استون فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره است و جان تراولتا یکی از بازیگران این فیلم جایزه چشم طلایی یک عمر دستاورد جشنواره را دریافت خواهد کرد. 

برگزارکنندگان جشنواره زوریخ همچنین با اعطاء جایزه چشم طلایی یک عمر دستاورد از جری واینتروب تهیه‌کننده پیشکسوت تقدیر خواهند کرد که فیلم‌هایی مانند «یازده یار اوشن» و مجموعه سینمایی «کاراته کید» را در کارنامه دارد.


پنج شنبه 2/6/1391 - 21:15 - 0 تشکر 525012

در دومین همکاری با رامبد جوان پس از تجربه موفق «ورود آقایان ممنوع»/ رضا عطاران «مرد یک چشم» شد





به گزارش سینمانگار، به نقل از بانی فیلم، فیلم سینمایی «مرد یک ‌چشم» به كارگردانی رامبد جوان وارد مرحله پیش‌تولید شد.

این چهارمین فیلم بلند جوان بعد از «اسپاگتی در هشت دقیقه»، «پسر آدم، دختر حوا» و «ورود آقایان ممنوع» محسوب می‌شود كه در انتظار پروانه ساخت است.

جواد فرحانی تهیه‌كننده این پروژه چندی قبل درخواست پروانه ساخت «مرد یک ‌چشم» را به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال كرده و در انتظار مجوز است.

نكته قابل توجه درخصوص این فیلم اجتماعی حضور قطعی رضا عطاران است. این بازیگر كه از چهره‌های پولساز سینماست برای دومین بار است كه در فیلمی از رامبد جوان بازی می‌كند.

در «مرد یک ‌چشم» به‌غیر از عطاران یک چهره شناخته و جنجالی هم حضور خواهد داشت كه برای اهالی سینما و علاقه‌مندان جالب توجه خواهد بود. فردی كه قرار است طی روزهای آینده با دست‌اندركاران این پروژه قرارداد امضا كند.

تمام تلاش رامبد جوان و گروهش این است كه فیلم را برای نمایش در جشنواره سی و یكم آماده كنند، به همین دلیل منتظر صدور مجوز ساخت هستند.

جواد فرحانی تهیه‌كننده این فیلم پیش از این «خوابم می‌آد» رضا عطاران را تهیه كرده است. عطاران و رامبد جوان پیش از این در «ورود آقایان ممنوع» تجربه موفقی در كنار هم داشتند.

جمعه 3/6/1391 - 9:54 - 0 تشکر 526371

بازیگرانی كه در سینمای ایران كارگردان شدند

نیكی كریمی به عنوان بازیگری باتجربه و كاملا حرفه‌ای بازیگری را می‌شناسد و جنس بازی مورد علاقه او در فیلم‌هایش بازی بدون اغراق و از جنس زندگی است. او اولین فعالیت خود را....


فیلم‌بازی یا فیلم سازی؟

هنر هفتم در میان سایر هنرها از جذابیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است و همواره هنردوستان بسیاری را به سوی خود جذب می‌كند اما بیش از تماشای فیلم‌ها و سودای ورود عوام به سینما در مقام بازیگر،خود بازیگران نیز همیشه درگیر وسوسه فیلمسازی بوده‌اند، تا جایی كه عطای دیده‌شدن را به لقایش بخشیدند و به فكر كارگردانی افتاده‌اند. از طرفی، بسیاری علاقه‌مند به بازیگری هستند كه وارد عرصه سینما می‌شوند اما عده‌ای پس از ورود به این عرصه، شاید حس می‌كنند این حرفه به تنهایی آنها را ارضا نمی‌كند یا شاید در خود چیزی فراتر از بازیگری می‌بینند كه به هنرهای دیگر مانند تهیه‌كنندگی، خوانندگی، كارگردانی و... رو می‌آورند.در این مسیر،عوامل مختلفی مانند انتخاب فیلمنامه، بازیگر و... دخیل بوده است كه سبب شده اغلب آنها جایگاهی برای خود پیدا كنند. معدود بازیگرانی هم بوده‌اند كه وارد عرصه كارگردانی شده و توانسته‌اند كارگردانانی موفق و مطرحی شوند. بازیگرانی كه به كارگردانی روی آورده‌اند،بیشترشان برای شروع كار،سراغ كارگردانی در تئاتر می‌روند، بخصوص كسانی كه طنز و كمدی بازی می‌كردند،چون به‌‌طور معمول گمان بر این است كه كمدی‌سازی كار ساده‌ای است. به این بهانه، با اشاره به تعدادی از بازیگرانی كه وارد عرصه كارگردانی شده‌اند، به مقایسه كار آنها می‌پردازیم.

نیكی كریمی
نیكی كریمی به عنوان بازیگری باتجربه و كاملا حرفه‌ای بازیگری را می‌شناسد و جنس بازی مورد علاقه او در فیلم‌هایش بازی بدون اغراق و از جنس زندگی است. او اولین فعالیت خود را در زمینه كارگردانی با فیلم «یك‌ شب» در سال 88 آغاز كرد و دومین فیلم خود را در همان حال و هوا با نام «چند روز بعد» ساخت؛ فیلمی که سرنوشتی مثل فیلم اول او پیدا کرد و هرگز رنگ پرده ندید. این فیلم در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر در بخش جشنواره جشنواره‌ها نمایش داده شد و پس از آن دیگر مجالی برای اکران عمومی پیدا نکرد.این فیلم به تازگی بدون اكران در سینماها موفق به دریافت پروانه نمایش برای عرضه در شبکه ویدئویی شده است. كریمی با فیلم سینمایی «سوت پایان» برای روایت قصه‌ای اجتماعی درباره مسائل زنان تلاش كرد. سومین تجربه سینمایی كریمی به عنوان كارگردان فیلم، نشان‌دهنده تلاش او برای ورود به حوزه‌ای تازه است، گرچه او با دو فیلم قبلی خود،نشان داده بود به سینمای ضدقصه و تجربه‌گرا علاقه‌مند است اما او در این فیلم با چرخشی آشكار به سمت سینمای اجتماعی و قصه‌گو حركت كرد. «سوت پایان» طلسم اکران فیلم‌های قبلی او را شکست و به موفقیتی نسبی دست پیدا کرد. این فیلم حضور موفقی در جشنواره‌های معتبر داشت.

رامبد جوان
رامبد جوان این روزها تبدیل به چهره‌ای مولتی‌مدیا شده است. او در تلویزیون، سینما و تئاتر بازی می‌کند، فیلم می‌سازد و کارگردانی می‌کند. با این همه،نکته‌ای که او را از رقبایش متمایز می‌کند، موفقیتش در همه این حوزه‌هاست.او در اولین تجربه كارگردانی، فیلم سینمایی «اسپاگتی در 8 دقیقه» را ساخت كه موفقیت چندانی برایش به همراه نداشت، ولی حسن ویژ‌ه «اسپاگتی...» آن بود كه پای «جوان» را به سینمای حرفه‌ای و كمدی باز كرد. با این حال، او ناامید نشد و كار خود را ادامه داد و در فیلم‌های بعدی‌اش یعنی «پسر آدم،دختر حوا» و «ورود آقایان ممنوع» با موفقیت خود ثابت كرد كه حرف‌های جدی و جدیدی در این حوزه دارد. جوان در تلویزیون نیز سریال‌های پربیننده‌ای ساخت. از جمله مجموعه «نشانی» كه توانست با بالاترین آمار تماشاگران در سریال سیما مواجه شود. این سریال پس از پخش نخست خود، به دلیل استقبال گسترده، تجدید پخش شد.

رضا عطاران
رضا عطاران، بازیگر و طنزپرداز سینمای ایران از سال 73 بازیگری را شروع كرد و تا امروز در بیشتر نقش‌های خود موفق بوده. او را در سینمای ایران به عنوان یك اعجوبه نوظهور و ضامن فروش فیلم‌ها می‌شناسند. وقتی عطاران تصمیم گرفت وارد عرصه كارگردانی شود، در اولین گام، كارش را با تولید سریال‌های مناسبتی ماه رمضان آغاز كرد و با سریال‌های «خانه به دوش»، «متهم گریخت» و سریال نوروزی «ترش و شیرین»، بینندگان زیادی را به خود جذب و تبحرش در كارگردانی را تثبیت كرد. سپس در اولین تجربه كارگردانی فیلم بلند، «خوابم می‌آد» را كارگردانی كرد كه سیمرغ بلورین بهترین كارگردانی بخش نگاه نو را از آن خود كرد و نشان داد عطاران علاوه بر تلویزیون،در سینما هم می‌تواند كارگردانی موفق و مطرح باشد.

شاهد احمدلو
شاهد احمدلو از قدیمی‌ترین بازیگران جوان است كه ناگهان تغییر مسیر داد و وارد جرگه كارگردانان شد. اولین تجربه او در سینما، در سال 67 و با بازی در فیلم «سرب» ساخته مسعود كیمیایی رقم خورد. پس از آن، او در سه فیلم دیگر کیمیایی نیز نقش‌آفرینی کرد. احمدلو پیش از ورود به كارگردانی فیلم‌های بلند، چند اثر کوتاه اما حرفه‌ای و موفق ساخت که تعدادی از آنها، برنده جوایزی از جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز شده‌اند. احمدلو پس از مدتی تصمیم به ساخت فیلمی داستانی از پشت صحنه یک فیلم گرفت و فیلم «پس از سکوت» را بر مبنای پشت صحنه فیلم «کاغذ‌بی‌خط» (ناصر تقوایی) ساخت.او اولین کارگردان ایرانی است که از پشت صحنه یک فیلم سینمایی،فیلمی داستانی خلق کرد.ا حمدلو تاكنون موفق به ساخت دو فیلم بلند سینمایی شده که اثر اول «چند می‌گیری گریه کنی؟» و دومین اثرش «اگه می‌تونی منو بگیر» بود كه مورد استقبال اغلب تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. تفاوت مهم در كار این بازیگر این است كه او در نقش‌های جدی بازی می‌كرد اما دو فیلم بلند در ژانر كمدی ساخت.

جواد رضویان
جواد رضویان را با خنده‌های معروف و صدای منحصر‌به‌فردش در سریال‌ها و فیلم‌های بسیاری به عنوان بازیگر كمدی می‌شناسیم. هرچند همیشه مخالفان و موافقان خودش را داشته و تقابل نظرات در مورد او زیاد بوده است. به هر حال او بازیگری نیست كه مخاطب امروز سینما و تلویزیون با نامش غریبه باشد اما چندی است كارگردانی بخش مهمی از فعالیت‌های رضویان را تشكیل داده است. رضویان كه زمانی از پرکارترین بازیگران سینمای ایران بود،طی سال‌های اخیر در کنار بازیگری، تعدادی مجموعه و فیلم 90 دقیقه‌ای برای تلویزیون و شبكه خانگی ساخته است.فیلم‌های تلویزیونی «لیموترش»، «به روح پدرم» و مجموعه‌‌های «قرارگاه مسکونی»، «دو و نیم هفته» و «ارث بابام» برخی از آثار او در حوزه کارگردانی است. «کمی‌شیرین، بسی فرهاد» اولین فیلم سینمایی رضویان نیز پس از دریافت پروانه ساخت اکران عمومی می‌شود.رضویان این فیلم را مانند دیگر آثارش در سکوت خبری مقابل دوربین برده. «کمی شیرین، بسی فرهاد» یک کمدی اجتماعی است كه سال گذشته کلید خورد اما هنوز زمان اکران این فیلم سینمایی مشخص نیست.

حامد كلاهداری
این كارگردان جوان، نخستین‌بار در ۱۳ سالگی با فیلم «شاخ گاو» به عنوان بازیگر به سینمای ایران معرفی شد. «تعطیلات تابستانی»، «افسانه پوپك طلایی» و «پشت دیوار شب» در سینما و «پس از باران» و «زمانی برای پشیمانی» در تلویزیون از دیگر آثار او به عنوان بازیگر است.او با فیلم «پایان‌نامه»، از جوان‌ترین كارگردان‌های جشنواره بیست‌ونهم فیلم فجر بود.او در کارنامه اش کارگردانی ۱۱فیلم کوتاه و یک تله‌فیلم را دارد. گرچه مدت زیادی از حضور كلاه‌داری در سینمای حرفه‎ای به عنوان کارگردان نمی‌گذرد اما با ساخت دو فیلم بلند خود توانسته نظرهای زیادی را به خود جلب کند. «شكلات داغ» اولین تجربه سینمایی این کارگردان بود که با وجود بهره‎گیری از بازیگران حرفه‌ای و پیشكسوت سینما، نتوانست موفقیت چندانی کسب کند و حاشیه‌های زیادی برای او به همراه آورد. او پس از این تجربه،‎ سراغ ساخت فیلم جنجال‌برانگیز «پایان‌نامه» رفت تا به قول خودش، نخستین فیلم سینمایی در ژانر سیاسی را در سینمای ایران تولید کند اما این فیلم نه از سوی تماشاگران و نه از جانب منتقدان، هرگز جدی گرفته نشد.

آنچه در این فرصت آمد،فقط مشتی نمونه خروار بود. هنوز بازیگران بسیاری هستند كه درصدد كارگردانی سینما بوده و تلاش می‌كنند ولی به نظر نمی‌رسد بازیگرانی كه كارگردان می‌شوند،جز در موارد استثنا، چندان موفق بوده باشند و انگار كارگردانی، به نوعی برای ارضای حس و میل هنری آنها از وسوسه فیلمسازی بوده است و بس.

جوان امروز

جمعه 3/6/1391 - 9:57 - 0 تشکر 526373

تاوان اجازه نگرفتن صدا و سیما!


من در اینجا از همه مردم تقاضا دارم چنانچه لازم باشد و درخواست شد برای ادای شهادت در مورد اینكه چه زمان‌هایی آثار فرهاد از صداوسیما پخش شده و آنها را شنیده‌اند در دادگاه حضور یابند.


خوشبختانه در این مدت ده‌ها مورد با ذكر روز، ساعت و حتی دقیقه و نام، پخش آثار فرهاد از صداوسیما به ما اطلاع داده شده است و من از اینكه صداوسیما چنین موضوعی را منكر می‌شود تاسف می‌خورم.


در پی طرح دعوی از سوی خانواده مرحوم «فرهاد مهراد» در مجتمع قضایی شهید صدر تهران به خواسته منع پخش آثار این خانواده، شعبه 80 دادگاه عمومی حقوقی این مجتمع دستور موقت مبنی بر منع پخش آثار «فرهاد» از كلیه كانال‌های رادیو و تلویزیون صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را صادر كرد.

به گزارش ایسنا، محمدصالح نیكبخت وكیل مدافع خانواده «فرهاد مهراد» در نشستی با بیان اینكه دستور موقت دادگاه در این زمینه مانند همه احكام دیگر لازم‌الاجرا است، گفت: دستور موقت دادگاه مبنی بر منع پخش آثار مرحوم «فرهاد مهراد» از كلیه كانال‌های رادیو و تلویزیون حدود 10 روز پیش به صداوسیما ابلاغ شده و همه كانال‌های سیما و همچنین همه كانال‌های رادیو از پخش صدا و سیمای «فرهاد» و آهنگ‌های او در این كانال‌ها منع شده‌‌اند.

وی تصریح كرد: اگر صداوسیما احكام قانونی را اجرا نكند همان‌طور كه در قانون مجازات اسلامی هم وجود دارد می‌توان مدیرانی را كه از اجرای این دستور مرجع قضایی خودداری كنند تحت تعقیب كیفری قرار داد، ولی پیش از همه چیز به جای این اقدامات من متاسف هستم كه باید بگویم صداوسیما نه تنها قانون را اجرا نمی‌كند بلكه به طور غیرقانونی و بدون اجازه وراث مرحوم «فرهاد»، آثار او را پخش می‌كند.

وكیل مدافع خانواده «فرهاد» با بیان اینكه این مساله دستبرد به حقوق معنوی و فرهنگی و صنفی هنرمندان است، افزود: صداوسیما از این موضوع پا را فراتر گذاشته و از اجرای حكم دادگاه هم كه به موجب رای شماره 402 مورخ 5/9/91 حدود 10 روز پیش به آنان ابلاغ شده خودداری كرده است و ما ناگزیر شدیم كه این موضوع را به اطلاع مردم شریف ایران به ویژه هواداران صدای «فرهاد» برسانیم و نیز سایر هنرمندان كشور را از ظلمی كه به آنان و «فرهاد» در صداوسیما یا سایر مراكز فرهنگی می‌رود، مطلع كنیم.

نیكبخت یادآور شد: این دستور موقت برای همه كانال‌های رادیو و تلویزیون سازمان صداوسیما لازم‌الاجرا است و به طور طبیعی چون باید دفتر حقوقی صداوسیما این موضوع را به اطلاع مدیران همه شبكه‌ها و كانال‌ها می‌رساند و ظاهرا نرسانده‌است. طبق قانون این حق برای ما وجود دارد كه متخلف را مورد تعقیب قانونی قرار دهیم.

وی تصریح كرد: اگر تاكنون این كار را انجام نداده‌ایم صرفا به این جهت است كه بزرگ‌ترین مجازات برای یك تشكیلات فرهنگی و علمی بی‌اعتمادی مردم است.

وكیل مدافع خانواده «فرهاد» گفت: اگر چنین وضعی ادامه پیدا كند ناگزیریم به درخواست خانم پوران گلفام همسر «فرهاد» شكایت كیفری را نیز مطرح كنیم. نیكبخت با بیان اینكه پیگیری این موضوع به چهار سال پیش برمی‌گردد، یادآورشد: در اواخر پاییز 87 برای اولین بار طی نامه‌ای از صداوسیما درخواست كردم كه با توجه به قانون حق مولفین و مصنفین ـ كه حدود 50 سال از تصویب آن می‌گذرد و صداوسیما باید مروج آن باشد ـ نسبت به انتشار صدای فرهاد و آهنگ‌های او با رعایت حق قانونی ورثه اقدام كنند.

وی ادامه داد: متعاقب این امر طی نامه‌ای كه صداوسیما برای خانم فرهاد فرستاد، درخواست كردند كه ایشان برای مذاكره در این مورد به صداوسیما مراجعه كنند لذا هر چند این مكاتبه از طرف اینجانب صورت گرفته بود و باید من طرف مذاكره می‌بودم، صداوسیما نامه را مستقیما برای خانم گلفام فرستاد.

وكیل مدافع خانواده «فرهاد» گفت: ما با ارسال اظهارنامه قانونی از سازمان صداوسیما درخواست كرده بودیم كه بدون هماهنگی با خانم پوران گلفام و همچنین وكیل برادر و خواهر «فرهاد»، هیچ اقدامی به عمل نیاورد و صداوسیما آهنگی از او پخش نكند.

نیكبخت اظهار كرد:‌ به دنبال این نامه در اواخر زمستان 87 جلسه‌ای در اداره‌كل حقوقی صداوسیما برگزار كردیم و در آن كارشناسان حقوقی اداره با حسن نیت از ما خواستند كه پیشنهادات خود را اعلام كنیم، لذا خانم گلفام و آقای كاشی‌گر با مشورت و همراهی با كارشناسان مركز موسیقی ایران و دوستانی كه در این مورد صاحب‌نظر بودند یك پیشنهاد معقول را در این مورد به اینجانب ارائه كردند و من نیز این پیشنهاد را طی نامه‌ای به صداوسیما ارسال كردم.

وی افزود: اگر قبلا صداوسیما به نامه‌های ما حداقل از طریق مكاتبه یا تلفن به خانم گلفام پاسخ می‌داد متاسفانه این بار اصلا جوابی داده نشد و من چون چنین وضعی را پیش‌بینی می‌كردم همه مكاتبات را از طریق پست سفارشی انجام دادم تا صداوسیما مانند الان كه پخش آهنگ‌های فرهاد را انكار می‌كند، بعدا نگوید مكاتبه‌ای انجام نشده است.

وكیل مدافع خانواده «فرهاد» با بیان اینكه ما مجبور شدیم علیه صداوسیما شكایت كنیم، گفت: خانواده فرهاد نظر به مساله مادی ندارند ولی قبل از هر چیز آنچه كه از همه بیشتر اهمیت دارد احترام به قانون و حفظ حقوق دیگران است زیرا مطمئنم صداوسیما تنها در مورد فرهاد این اقدام را نمی‌كند بلكه در مورد همه هنرمندان در رشته‌های مختلف ـ چه آنها كه زنده‌اند و چه آنها كه فوت كرده‌اند ـ همین اقدام را می‌كند و بالاخره كسی باید در این زمینه متوسل به قانون شود.

نیكبخت با بیان اینكه به همین جهت هم ما شكایت كردیم و هنوز هم نظر خانواده فرهاد همان نظر قبلی است، ادامه داد: می‌توان این موضوع را با مذاكره و جلب نظر كارشناسان مركز موسیقی ایران و ریاست محترم این مركز با تعیین حق و حقوق خانواده فرهاد در مورد پخش آثار او حل و فصل كرد.

وی اظهار كرد:‌ البته خود ما از اینكه مردم ما ممكن است از شنیدن صدای فرهاد محروم شوند ناراحتیم و امیدواریم صداوسیما نه تنها به این خاطر بلكه در همه موارد با رعایت قانون عمل كند نه اینكه مانند نوار فروشان غیرقانونی یا كسانی كه سی‌دی‌ها را كپی می‌كنند آثار فرهاد و سایر هنرمندان كشور را بدون حفظ حقوق آنان پخش كنند. وكیل مدافع خانواده «فرهاد» همچنین گفت كه پس از صدور دستور موقت از سوی شعبه 80 دادگاه عمومی حقوقی مجتمع قضایی شهید صدر تهران، این شعبه برای ورود به ماهیت این پرونده وقت رسیدگی در مهرماه سال جاری تعیین كرده است.

نیكبخت تصریح كرد: سازمان صداوسیما در لایحه‌ای كه به تاریخ 19/4/91 تسلیم دادگاه كرده از اصل انكار كرده است كه كانال‌های صداوسیما، صدا و آهنگ‌های فرهاد را منتشر می‌كند لذا من در اینجا از همه مردم تقاضا دارم چنانچه لازم باشد و درخواست شد برای ادای شهادت در مورد اینكه چه زمان‌هایی آثار فرهاد از صداوسیما پخش شده و آنها را شنیده‌اند در دادگاه حضور یابند.

وی افزود: خوشبختانه در این مدت ده‌ها مورد با ذكر روز، ساعت و حتی دقیقه و نام، پخش آثار فرهاد از صداوسیما به ما اطلاع داده شده است و من از اینكه صداوسیما چنین موضوعی را منكر می‌شود تاسف می‌خورم.


جوان امروز

شنبه 4/6/1391 - 11:28 - 0 تشکر 528372

نیوشا ضیغمی به جای بازیگری چه می‌کند؟

خودم تصمیم گرفتم پا به عرصه تولید فیلم بگذارم، چیزی که در سینمای جهان نیز مرسوم است که حداقل اگر خودم هم فیلم بازی نکنم فیلمنامه‌ای ساخته شود که دوستش داشته باشم وچیزی برای گفتن داشته باشد.


«نیوشا ضیغمی» بازیگر سینما و تلویزیون، شرایط سینمای ایران را دوری تکراری از تیم‌های خاص در فیلم‌های مشخص می‌داند و دلزدگی خودش از این عدم خلاقیت‌ها و شرایط تحمیلی را با تاسیس دفتر سینمایی برای تولید فیلم نشان داده است. «


ضیغمی این گفت‌وگو را به بهانه بررسی فیلم «پرتقال خونی» که اولین محصول سینمایی دفتر اوست، انجام داده است:


در جایی عنوان کردید، هشتاد درصد از فیلمنامه‌هایی که به دستتان می‌رسد را رد می‌کنید. بازمنتقدین وگهگاه خودتان درلابه‌لای مصاحبه‌های خود اعلام کردید در جایگاهی که فعلا در آن قرار دارید راضی نیستید مشکل کار از کجاست؟


مشکل کار اساسا از کل سینماست. سینما امری ذاتی و غریزی است. سینما از بطن تفکرهای مختلف و متنوع بیرون می‌آید. متاسفانه زمانی که نسل من قدم به سینما گذاشت دوره‌ای بود که کارگردانان صاحب تفکر و صاحب سبک اندکی وجود داشتند. زمان علی حاتمی‌ و تقوایی‌ها نبود. اوج شکوفایی سینما دهه قبل از ما بود.


متاسفانه در سینمای ما به محض اینکه فیلمی‌ موفق می‌شود همه رو به تقلید می‌آورند و کپی‌برداری از فیلمهای خارجی بدون درنظر گرفتن ادبیات ایرانی که بیداد می‌کند. این‌ها دست به دست هم می‌دهد و شرایط ناراضی‌کننده‌ای به وجود می‌آورد.


منهای این شرایط چه عاملی باعث شد شما برای دومین حضور خود در سینما نامزد جشنواره فجر شوید. در دهه بعدی به‌گونه دیگری ظاهر شوید و شرایطی که برای باران کوثری و نگار جواهریان اتفاق افتاد برای شما رخ نداد. آیا تاخیر و عدم اکران‌های متوالی باعث روی‌آوردن شما به سینمایی متفاوت بود؟


بله این شرایط به نوعی خود خواسته و ناخواسته اتفاق افتاد. از جهتی ناخواسته که من تنها بازیگری هستم که هشت فیلم بازی کردم که هیچ‌کدام اکران نشدند. شاید اگر» شوریده «که مثال زدید در‌‌ همان زمان اکران می‌شد شرایط برای من تغییر می‌کرد. در همین سینمایی که ما اسم آن را سینمای هنری یا مخاطب خاص می‌گذاریم متاسفانه یکسری بازیگران و کارگردانان خاص تکرار می‌شوند، و انگار همه چیز در سینمای ما ثبت شده و غیر قابل تغییر است.



این تقسیم‌بندی‌ها و مرزبندی‌ها اغلب اتفاق می‌افتد که عده‌ای سینمای هنری را به تصویر بکشند و عده‌ای گیشه را پرفروش کنند؛ این به نظر شما غیرعادلانه است؟


غیرعادلانه که قطعا هست. البته بازیگران هر کدام باید در شرایط خود سنجیده شوند، اما اگر حتی خوشبینانه هم نگاه کنیم، آدم‌ها با هم دوست می‌شوند و دوست دارند مجددا همدیگر را تکرار کنند. اما این تیم‌های کاری و ترکیب‌های دو، سه نفره هم برای مردم تکراری می‌شود. همین مسئله در سینمای هنری ما هم باعث افت می‌شود‌ و به عبارتی دیگر آن سبک هم دیگر برای جلب مخاطب جواب نمی‌دهد. این دوپاره شدن سینما اجازه تجربه و هنرنمایی را از بازیگر ‌می‌گیرد.


به‌ نظر شما این به عدم ریسک‌پذیری کارگردانان‌ها برنمی‌گردد که از انتخاب بسیاری از بازیگران می‌گریزند؟ به‌ عنوان مثال اصغر فرهادی که شاید دعوت از هر بازیگر برایش امکان‌پذیر نباشد؟


اتفاقا مثال خوبی نزدی، اصغر فرهادی در فیلم‌هایش از بازیگران چهره مثل شهاب حسینی استفاده کرده است. اما فرهادی ترکیب خوبی از چهره و غیرچهره کنار هم قرار می‌دهد. به‌ نظرم این شهامت و درایت یک کارگردان است که به کدام بازیگر اجازه حضور بدهد که در واقع اعتماد‌ به خودش است، مثل جعفری جوزانی که در اولین تجربه نقش دختر روستایی را درچشم باد به من داد که نقش خیلی آسانی هم برای یک بازیگر جوان نبود. متاسفانه کارگردانان دیگر به خود زحمت کشف بازیگر و ایفای نقش خلاقانه را نمی‌دهند.



معمولا انتقادات این عدم خلاقیت‌ها نیز اول گریبان بازیگر را می‌گیرد، مثل انتقاداتی که در فیلم گشت‌ ارشاد به شما وارد شد؟


احتمالا شما به نشست خبری فیلم گشت ارشاد اشاره می‌کنید. گشت ارشاد فیلم خوبی بود، چون به یک موضوع خاص اجتماعی اشاره کرده بود. من هم نقش یک دختر کاملا معمولی را بازی کردم که جزئیات خاصی نداشت، گاهی حساسیت‌های این‌چنینی در مورد یک فیلم شکل می‌گیرد.


شما بعد از تاخیر اکران‌ها با» اخراجی‌ها «شناخته شدید. آیا قبلا به سینمای دفاع مقدس علاقه داشتید یا شوخی‌های خط قرمزی اخراجی‌ها را سکوی پرتاب و مطرح شدن تلقی می‌کردید؟


اخراجی‌ها موضوع دست‌نخورده‌ای بود و در آن شرایط برای من تجربه‌ای جذاب، من اساسا سینمای دفاع مقدس را دوست داشتم‌ حتی زمانی که بازیگر نبودم آدم‌هایی را که به جبهه‌ها رفتند آدم‌های مقدسی می‌دانستم. آن‌ها ربطی به بسیاری از مسائل سیاسی جاری روز ندارند. من امسال برنامه‌ای ضبط کردم که در مورد مادر پنج شهید بود. این فداکاری با کدام متر و قیمت می‌تواند سنجیده شود. اگر این آدم‌ها نبودند امروز ایرانی وجود نداشت. من شاید با اخراجی‌ها یاد گرفتم که جور دیگری می‌شود به آدم‌های جنگ نگاه کرد.


شما اخیرا به تهیه‌کنندگی روی آورده‌ و دفتر سینمایی تاسیس و مدیر برنامه استخدام کرده‌اید، علت این تصمیم شما بعد از یک‌سال‌ونیم عدم حضور در سینما چه بود؟


در مورد تولید و تهیه باید بگویم من در این یک‌ سال‌ونیم که در سینما حضور نداشتم فیلمنامه‌های زیادی خواندم که خیلی ضعیف بودند. نگرانی در من به وجود آمد نه به این دلیل که بازی نمی‌کنم. بلکه نگرانی من ناشی از تولید وسیع و در عین حال ضعیف سینما بود. بنابراین خودم تصمیم گرفتم پا به عرصه تولید فیلم بگذارم، چیزی که در سینمای جهان نیز مرسوم است که حداقل اگر خودم هم فیلم بازی نکنم فیلمنامه‌ای ساخته شود که دوستش داشته باشم وچیزی برای گفتن داشته باشد.



پرتقال خونی را دوست داشتید؟ انتظار شما را تا چه‌حد در عرصه تولید برآورده کرد؟


پرتقال خونی فیلمنامه خوبی داشت. پیمان عباسی زحمت زیادی برای نگارش آن کشید، اما با اطمینان باید بگویم فیلمنامه پرتقال خونی به مراتب از فیلمش بهتر بود. فضای بسیار مدرنی داشت و شخصیت‌پردازی‌های سبک تازه‌ای داشت. اما در فیلم سکانس‌ها اندکی بی‌ربط به‌نظر می‌آیند. متاسفانه به‌ علت طولانی شدن پلان‌ها، در مونتاژ، یک‌سوم فیلم کوتاه شد و این ضربه اساسی به فیلمنامه زد.


و این به علت بازنویسی فیلمنامه توسط سیروس الوند نیست؟ دخالت دادن سینمای سیروس الوند در پرتقال‌خونی و سینمایی که به نوعی متعلق به خود اوست؟


دقیقا همین اتفاق افتاد، اما پرتقال خونی فیلم بدی نبود. می‌توانم بگویم از بسیاری از فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند بهتر بود.



چرا؟ فیلمنامه مثلث عشقی که چیز تازه‌ای در سینما نیست؟


موضوعات دراماتیک تعدادشان محدود است و نحوه پرداخت آن‌ها متفاوت، اگر بخواهیم این گونه به درام در سینما نگاه کنیم تایتانیک پرفروش‌ترین فیلم جهان، فیلمی هندی است؟


ببینید! در روابط آدم‌های آن‌ها دلایل منطقی وجود دارد. علت علاقه دختر هم در فیلمی‌ که مثال زدید تجربه طبقه دیگری بود. مثل فیلم‌های ایرانی نیست که دختری ثروتمند بی‌هیچ دلیل منطقی و روانی، عاشق راننده تاکسی سر خیابانش می‌شود؟


موافقم. چون در آنجا موقع نوشتن فیلمنامه از جامعه‌شناس و روان‌شناس‌ها کمک گرفته می‌شود. به همین دلیل پرداخت‌های آن‌ها جذاب‌تراست. داستان پرتقال‌ خونی روایت سرگشتگی‌های یک نسل است که بین عشق و خانواده و نیاز مادی دست و پا می‌زند.
منبع: تهران امروز

يکشنبه 5/6/1391 - 13:22 - 0 تشکر 530018

سریال «مرده‌ی متحرك» اقتباس سینمایی می‌شود


سریال تلویزیونی «مرده متحرك» مورد اقتباس سینمایی قرار می‌گیرد.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درام پرطرفدار تلویزیونی «مرده‌ی متحرك» قرار است تبدیل به فیلمی سینمایی شود.



به گزارش گریكس آودوم‌، این خبر در حالی اعلام شد كه «مرده‌ی متحرك» وارد فصل سوم پخش می‌شود و هنوز تاریخ پایانی برای این پروژه تعریف نشده است. احتمال می‌رود ساخت این اقتباس سینمایی پس از پایان سریال شبكه ای‌ام‌سی آغاز شود.

يکشنبه 5/6/1391 - 13:24 - 0 تشکر 530019

در 9 روز:

کلاه قرمزی و بچه ننه 900 میلیون فروش کرد



سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران- همشهری آنلاین:
فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» ساخته ایرج طهماسب پس از گذشت ۹ روز از اکران خود در سینماهای تهران تا شب گذشته ۸۹۰ میلیون تومان فروخته است.

به گزارش فارس، فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و بچه ننه» به کارگردانی ایرج طهماسب در 9 روز اول اکران خود 890 میلیون تومان فروخت.


همچنین «بی‌خداحافظی» ساخته علیرضا امینی که به زندگی رضا صادقی می‌پردازد، در همین مدت زمان 102 میلیون تومان فروخته است.


«ضد گلوله» ساخته مصطفی کیایی هم تا شب گذشته 90 میلیون تومان فروخته است.


سومین قسمت از فیلم «کلاه‌قرمزی» داستان شیطنت‌های پسرعمه‌‌زاست که کلاه‌قرمزی و آقای مجری را به دردسر می‌اندازد و ماجرای جدیدی پیش می‌آید که منجر به ورود مهمان ناخوانده‌ای می‌شود.


حمید جبلی، ایرج طهماسب، خسرو احمدی، مهدی باطبی، عیسی یوسفی‌پور، بهادر مالکی، بنفشه صمدی، پوپک مظفری، داود دلقندی، سورن مناچکیان، پویان طباطبایی، محمد بهرانی، قاسم قباخلو، بهرام بهنوید و غیره در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.



يکشنبه 5/6/1391 - 13:25 - 0 تشکر 530020

هفته فیلم ایران در لیتوانی



سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران- همشهری آنلاین:
هفته فیلم ایران توسط موسسه رسانه‌های تصویری و با همکاری مرکز سینمایی اسکالویا و سفارت کشورمان در لهستان و با نمایش 7 فیلم ایرانی در «ویلنیوس» پایتخت کشور لیتوانی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، هفته فیلم ایران در لیتوانی از 3 شهریور ماه با اکران فیلم سینمایی «تولد یک پروانه» مجتبی راعی کار خود را آغاز و در 10 شهریور ماه با نمایش فیلم «برف روی شیروانی داغ» محمد هادی کریمی به کار خود پایان می‌دهد.


در این بین حمید فرخ نژاد و محمد هادی کریمی برای حضور در این هفته فیلم عازم کشور لیتوانی خواهند شد.


همچنین در طول برگزاری این رویداد فرهنگی، آثاری همچون «اینجا بدون من» بهرام توکلی، «آقا یوسف» علی رفیعی، «به نام پدر» ابراهیم حاتمی کیا، «زیر نور ماه» رضا میر کریمی و «حقیقت گمشده» محمد احمدی برای دوستداران سینمای ایران به نمایش در خواهند آمد.


موسسه رسانه‌های تصویری تاکنون اقدام به برگزاری 11 هفته فیلم در کشورهایی همچون قطر، تاجیکستان، اوکراین، دانمارک، ترکیه، تانزانیا، اتریش، آلمان کرده است که با استقبال بی‌نظیر شهروندان این کشورها مواجه شده است.


برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.