• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 13970)
چهارشنبه 18/5/1391 - 23:36 -0 تشکر 499096
بیوگرافی هنرمندان ایرانی

در این تاپیک می توانید بیوگرافی هنرمندان ایرانی را مشاهده کنید

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

چهارشنبه 8/8/1392 - 13:11 - 0 تشکر 669400


بیشترین همکاری های رضا کیانیان با:



مسعود بهنام (صدا،) (در ۷ فیلم )


محمود کلاری (بازیگران،صحنه و لباس،فیلمبرداری،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۶ فیلم )


عباس گنجوی (تدوین،جلوه های ویژه،عنوان بندی،موسیقی،) (در ۶ فیلم )


بهروز معاونیان (بازیگران،صدا،) (در ۶ فیلم )


مهرداد میرکیانی (عکس،چهره پردازی،) (در ۵ فیلم )


آتیلا پسیانی (بازیگران،کارگردانی،) (در ۵ فیلم )


هدیه تهرانی (بازیگران،) (در ۵ فیلم )


رویا نونهالی (بازیگران،) (در ۵ فیلم )


محسن روشن (صدا،) (در ۵ فیلم )


عباس شوقی (بازیگران،جلوه های ویژه،موسیقی،) (در ۵ فیلم )


اصغر شاهوردی (بازیگران،صدا،) (در ۴ فیلم )


قاسم زارع زاغه (بازیگران،) (در ۴ فیلم )



به امید ظهوراقا

چهارشنبه 8/8/1392 - 13:11 - 0 تشکر 669401


لیست فیلم های مشترک :



 حسن زندباف (بازیگران،تدوین،تهیه و تولید،موسیقی،) (در ۴ فیلم )


حسین زندباف (تدوین،تهیه و تولید،عنوان بندی،کارگردانی،موسیقی،) (در ۴ فیلم )


بهرام بدخشانی (فیلمبرداری،) (در ۴ فیلم )


بابک برزویه (بازیگران،عکس،) (در ۴ فیلم )


مریم بوبانی (بازیگران،) (در ۴ فیلم )


بهرام دهقانی (تدوین،فیلمبرداری،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۴ فیلم )


پرویز آبنار (صدا،) (در ۴ فیلم )


احمد پژمان (موسیقی،) (در ۴ فیلم )


بهمن اردلان (صدا،) (در ۴ فیلم )


احمد آقالو (بازیگران،دوبله،) (در ۴ فیلم )


حسن کریمی (فیلمبرداری،) (در ۴ فیلم )


حسین کسبیان (بازیگران،) (در ۳ فیلم )


یاسمن ملک‌ نصر (بازیگران،فیلمنامه،کارگردانی،) (در ۳ فیلم )


ژیلا مهرجویی (صحنه و لباس،کارگردانی،) (در ۳ فیلم )


ملیحه نظری (بازیگران،) (در ۳ فیلم )


محسن روزبهانی (جلوه های ویژه،صحنه و لباس،) (در ۳ فیلم )


وحید نیکخواه آزاد (بازیگران،تدوین،تهیه و تولید،عنوان بندی،فیلمنامه،کارگردانی،چهره پردازی،) (در ۳ فیلم )


جهانگیر میرشکاری (بازیگران،صدا،) (در ۳ فیلم )


به امید ظهوراقا

چهارشنبه 8/8/1392 - 13:12 - 0 تشکر 669402

گفت وگو با رضا کیانیان:


از نحوه آشنایی تان با گروه و همکاری تان با آقای بزرگ نیا بگویید؟

من از قدیم هم با آقای بزرگ نیا و همسر ایشان خانم صفری آشنایی داشتم. همیشه هم دنبال این بودیم که بتوانیم با هم کار کنیم. حتی در فیلم قبلی آقای بزرگ نیا یعنی جایی برای زندگی هم تمام کارهای مربوط به انتخاب بازیگر را انجام دادم و کمکشان کردم اما نمیتوانستم بازی کنم چون نقشی که مناسب با من باشد در آن فیلم نبود. وقتی برای فیلم راه آبی ابریشم آقای بزرگ نیا از من دعوت کردند در همان وهله اول فیلم نامه را جلوی من گذاشتند و پرسیدند کدام نقش را می خواهی بازی کنی؟ که من همان جا گفتم نقش ادریس را بازی میکنم. کاراکتر ادریس در فیلم نامه اولیه هم کوتاه تر بود و هم نقش سخت تری داشت. وقتی ادریس را انتخاب کردم با تعجب پرسیدن که چرا این نقش؟ گفتم به نظرم می توانم آن را بازی کنم. آقای بزرگ نیا هم با توجه به انتخاب نقش ادریس توسط من یکسری تغییرات را در فیلمنامه ایجاد کردند.


پس حضور شما باعث شد نقش ادریس رنگ و لعاب بهتری به خود بگیرد؟

در واقع شکل تازهای به آن نقش داد. در فیلمنامه اولیه ادریس یک شخصیت منفی بود که در فیلمنامه جدید تبدیل به یک شخصیت خاکستری شد. من اصولا هم شخصیتهای منفی را خاکستری میکنم هم شخصیتهای مثبت را. برای بهتر در آمدن نقش بعد از صحبتهایی که با آقای بزرگ نیا انجام دادم با خانم پروین صفری صحبت هایی را پیرامون کاراکتر فیلم انجام دادم که با توجه به ابعاد آن شخصیت طراحی لباس آن را انجام بدهند. من همیشه نقشی را که قرار است بازی کنم قبل از اینکه کار شروع بشود تم کلی از آن را در ذهنم طراحی و با یک پیش فرضی آن نقش را بازی می کنم. اما وقتی وارد بازی می شوم ریزه کاری های نقش را حین کار به دست میآورم. یعنی در واقع یک اتفاقهایی در هنگام کار به وجود میآید که خودم هم از قبل نسبت به آن آگاهی ندارم.


راه آبی ابریشم از آن دست فیلمهایی است که هم از لحاظ تولید مقیاس بزرگی دارد و هم از لحاظ زمان فیلمبرداری طولانی شد. این طولانی شدن زمان فیلمبرداری و سختیهای کار روی دریا در تداوم حس برای به دست آمدن یکسان شخصیت شما را دچار مشکل نکرد؟

تداوم حس در سینما مقولهای نیست که با این مقیاسها در ارتباط باشد. در سریال این اتفاق به این شکل میافتد که مثلا یک نقشی را بازی میکنیم و بعد از سه ماه باز هم به سراغ آن نقش میرویم. در کلاه پهلوی این تجربه را داشتم. برای اینکه بتوانم دوباره در آن قالب بازی کنم هم فیلم های قبلی را دیدم و هم صدای کار را شنیدم که یادم بیاید در چه قالبی قرار داشتم و بعد بتوانم مجدد آن را بازی کنم. در راه آبی ابریشم با اینکه فیلم به مدت دو سال طول کشید اما قسمتی را که من بازی کردم تماما در جزیره قشم فیلمبرداری شد و من قسمتهایی که در کشورهای دیگر کار کردند حضور نداشتم. بنابراین برای در آوردن نقش و داشتن تداوم حس کار چندان مشکلی نداشتم چون به صورت متمرکز فیلمبرداری قسمتهای من انجام شد. البته منشی صحنه و دستیاران کارگردان و شخص آقای بزرگ نیا هم بسیار کمک میکنند که تداوم حس در بازیگر ثابت بماند.


بازی کردن در فیلمی با این مقیاس که لوکیشن اصلیاش دریا است و بده بستانهای بین بازیگران از جنس دیگری است کمی قدرت ریسک بالایی را میطلبد.

بازی در چنین نقشی برای من سخت نبود. سختی کار وقتی برای یک بازیگر معنا پیدا میکند که بخواهد قالب و نقشهای متفاوتی را اجرا کند. مخاطب ما عادت کردهاست که بازیگر مورد علاقهاش را در یک قالب ثابت ببیند. ریسکپذیری زمانی معنا دارد که شما بخواهید قالبتان را عوض کنید و نقشهای جدیدتری را بازی کنید و آنوقت معادلات ذهنی مخاطب را بر هم بریزید. آن زمان که این کار را انجام دادید و منتظر واکنش تماشاگر شدید، زمانی است که ریسک پذیری را در خودتان تقویت کردید. وقتی عادت تماشاگر را برهم ریختید دیگر مخاطب منتظر این نیست که من را در همان قالب ببیند. منتظر این می ماند که رضا کیانیان را در قالب جدید ببیند. البته این کار زمان بر و سخت است و زمان زیادی طول میکشد که به چنین جایی برسد.


خاطره ای از هنگام فیلمبرداری دارید؟

خاطراتی که ما داشتیم بیشتر بر میگردد به زمان کار روی کشتی. دریازدگی که موجب میشد حال ما هنگام کار بد شود. در عین حال میبایست کار خودمان را انجام میدادیم. به جرات میتوانم بگویم در مدت فیلمبرداری به ما خوش گذشت. یک خاطره خوبی که از آن دوره دارم این است که بعد از اتمام کار یک نمایشگاه عکسی گذاشتم که تمام عکسهای آن نمایشگاه مربوط به همان دوران بود که از جزیره قشم گرفتم.


حرف آخر آقای کیانیان؟

من در جشنواره سال قبل سه تا فیلم داشتم. راه آبی ابریشم؛ یک حبه قند و گزارش یک جشن. هر کدام از این نقشها کاملا از دیگر متفاوت بود. هر کدام در یک فضای کاملا متفاوت فیلمبرداری شد. من فکر میکنم منتقد سینما باید این فیلمها و این نقشها را ببیند. انگشت بگذارد روی نقش و آن را تحلیل کند تا من به عنوان بازیگر نقاط قوت و ضعف کارم را بفهمم. نگاه رسمی جشنواره یک جایزهای دارد که به یک بازیگر میدهد. اما منتقدین ما هم این نگاه رسمی را در نقدهایشان دارند و به جزییات بیشتری در یک اثر توجه نمیکنند. منتقدین باید بر خلاف نگاه رسمی جشنواره به دنبال کشف اتفاقات جدید در سینما و بازیگری باشند. اما این اتفاق را من در هیچ کدام از نشریات و هیچ کدام از نوشتههای منتقدین ندیدم. و امیدوارم لااقل نگاه منتقدان ما به این سمت حرکت کند که به جزییات موفق در یک اثر بیشتر توجه کنند.

به امید ظهوراقا

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.