• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 4455)
شنبه 16/11/1389 - 0:48 -0 تشکر 279578
اخبار جشنواره 29

سلام

با توجه به این که امروز آغاز جشنواره 29 فیلم فجر هست با اجازه دوستان این تایپیک رو شروع کردم تا هرکس اطلاعاتی در مورد جشنواره اگر داشت اینجا قرار بده.

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

جمعه 22/11/1389 - 14:57 - 0 تشکر 282006

ممنون دوست عزیز بابت پوشش خبری خوبتان ...

 

thank you for attention

دوشنبه 25/11/1389 - 16:42 - 0 تشکر 283830

با مریلا زارعی در جشنواره فیلم فجر

اختصاصی فارس سینما-در نشست فیلم گزارش یک جشن به سراغ مریلا زارعی یکی از بازیگران این فیلم سینمایی می رویم تا نظرش را در مورد دو فیلم جدیدش از او بدانیم.
از نظر شما فیلم جدایی نادر از سیمین موفق خواهد بود یا گزارش یک جشن؟
مریلا زارعی:نظر شخصی بنده در مورد این دو فیلم یکسان هستش و فکر می کنم هر دو معنای خیلی خاصی دارند که بیننده خیلی کم با آن مواجه شده است.
کدام یک درصد کمتری برای موفقیت دارد؟
مریلا زارعی:هر دو صد درصد موفق خواهند بود من برای فیلم هایی که بازی می کنم هیچ گونه ممیزی قرار نمی دهم.
جشنواره خوب پیش می رود؟
مریلا زارعی:نشست ها که مثل سال های قبل هستش و اصلا روی آن نظارت خوبی نمی شود ولی در کل خوب پیش می رود.

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

دوشنبه 25/11/1389 - 16:46 - 0 تشکر 283832

اسب حیوان نجیبی است در سینماهای مردمی با استقبال روبرو شد

مهر-فیلم سینمایی "اسب حیوان نجیبی است" به کارگردانی عبدالرضا کاهانی با اکران در سینما صحرا با استقبال بسیار خوب مردم روبه رو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این فیلم جمعه شب 22 بهمن‌ماه طبق اعلام جدول برنامه قرار بود، در سینما صحرا به نمایش در آید که جایگزین آن فیلم دیگری ‌شد. اما این موضوع با اعتراض مخاطبان همراه شد و پس از آن با یک ساعت تاخیر "اسب حیوان نجیبی است" روی پرده رفت و با استقبال مواجه شد. و با استقبال فراوان سانس های فوق العاده در روزهای دیگر برگزار شد.
بازیگران "اسب حیوان نجیبی است" عبارتند از رضا عطاران، حبیب رضایی، پارسا پیروزفر، مهتاب کرامتی، کارن همایونفر، باران کوثری، مهران احمدی، بابک حمیدیان، ماهایا پطروسیان، اشکان خطیبی، پانته‌آ بهرام، احمد مهرانفر و مانی باغبانی...
عبدالرضا کاهانی فیلم‌های سینمایی "آنجا"، "آدم"، "بیست" و "هیچ" را کارگردانی کرده است.

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

سه شنبه 26/11/1389 - 0:19 - 0 تشکر 284033

گزارش نشست خبری فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان»؛
بهمنی: فیلمنامه «گلوگاه شیطان» 16 سال آن خاک خورد
کارگردان «گلوگاه شیطان» عنوان کرد: 16 سال فیلمنامه این اثر خاک خورد تا این که عید امسال به کمک آقای شرفی‌کیا و بنیاد سینمایی فارابی توانستم «گلوگاه شیطان» را کلید بزنم.
به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» با حضور حمید بهمنی کارگردان، سعید شرفی‌کیا تهیه‌کننده، علیرضا کمالی، علیرام نورایی، امین زندگانی بازیگران، علیرضا عاقل‌زاده نویسنده، امیر سحرخیز و سیدهادی اسلامی طراحان جلوه‌های ویژه، محمد تقی فهیم منتقد سینما و مدیر نشست در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست فهیم گفت: «گلوگاه شیطان» جهشی بلند در آثار آقای بهمنی محسوب می‌شود زیرا قهرمان و ضدقهرمان آشکار فیلم‌های جنگی معمولا تداخل پیدا می‌کنند اما اثر بهمنی خیلی خوب این مسئله را تصویر کرده است.
همچنین بهمنی کارگردان با بیان این که سال 73 طرح اولیه فیلمنامه نوشته و تحقیقات آن آغاز شد، افزود: به دلیل آن که در آن سال‌ها دولت وقت عوض شد، این فیلم نتوانست به تولید برسد و حدود 16 سال فیلمنامه آن خاک خورد تا این که عید امسال به کمک آقای شرفی‌کیا و بنیاد سینمایی فارابی توانستم «گلوگاه شیطان» را کلید زنم.
در ادامه فهیم خطاب به تهیه کننده این فیلم گفت: به نظرتان توانسته‌اید عنوان فاخر و ارزشی را برای فیلم خود که دولتمندان به دنبالش هستند به دست آورید؟ شرفی‌کیا تهیه کننده در پاسخ به سئوال فوق عنوان کرد: گمان می‌کنم «گلوگاه شیطان» اثر فاخری باشد چراکه موضوع دفاع مقدس قابل احترام برای مخاطبان است البته پروداکشن متفاوت آن نیز تاثیرگذار است.
همچنین عاقل‌زاده نویسنده با تشکر از عوامل این اثر اظهارکرد: همانطور که آقای بهمنی گفتند «گلوگاه شیطان» 16 سال پیش به دلیل حجم بالای پروداکشنی که در سینمای ایران داشت، مورد توجه مسئولان وقت قرار نگرفت.
وی ادامه داد: انگیزه اصلی ما برای نوشتن این اثر این بود که بر خلاف بیشتر فیلم‌های دفاعی مقدسی سال‌های 76 و 75 که به تصویر جریان عملیات‌ها می پرداختند ما خواستیم که چگونگی طرح‌ریزی این عملیات‌ها را تصویر کنیم. به همین دلیل تحقیقات بسیاری ظرف 9 ماه توسط یک گروه انجام و بازنویسی آن توسط داود امیریان انجام شد.
در ادامه امین زندگانی یکی از بازیگران «گلوگاه» به عواملی که سبب همکاری وی با این پروژه سینمایی شد، اشاره کرد و افزود: شش عامل سبب همکاری من با این اثر شد. ابتدا همبازی شدن با جمشید هاشم‌پور که آرزوی دوران کودکی‌ام بود، دوم می‌خواستم دو جنس فیلم های جنگی را تجربه کنم. یکی فیلم‌های جنگی دهه 60 و دیگری فیلم‌های آقای حاتمی‌کیای قدیم، سوم همبازی شدن با علیرضا کمالی وعلیرام نورائی دلیل دیگرم برای انتخاب «گلوگاه شیطان» بود. چهارم نبود کاراکتر زن در این فیلم بود. با وجود با تمام احترامی که برای همکاران خانم خود قائل هستم. پنجم معتقدم اگر پرچم ایران در آسمان رقص شادمانه دارد، مدیون خون‌‌هایی است که برای آن ریخته شده است و در واقع معتقد به ادای دین به این افراد هستم و در آخر حضور سیدهادی اسلامی و تبحر وی در طراحی ویژوال افکت دلیل دیگرم برای این همکاری است.
اسلامی طراح جلوه‌های ویژه نیز بیان کرد: از ابتدای سال جاری به همراه یک گروه که در ویژوال افکت جمع شدیم تا اقدامات خوبی برای سینمای ایران انجام دهیم. به طوری که این اثر 480 صحنه ویژوال داشته است.
امیر سحرخیز دیگر طراح جلوه‌های ویژه «گلوگاه شیطان» با بیان این که شاید آمار دادن برای جلوه‌های بصری چندان مناسب نباشد، گفت: خوشحالم که آقای بهمنی و شریفی‌کیا این امکان را ایجاد کردند که ما به تجربه‌های جدید برسیم و صحنه‌هایی مانند پرواز هواپیما و حمله کوسه را به وجود آوریم. ضمن آن که حجم کار بسیار بالا بود و سعی کردیم از کیفیت این حجم کاسته نشود.
نورایی بازیگر فیلم نیز با اشاره به اینکه ژانر اکشن را بسیار می‌پسندم، اضافه کرد: این نقش را به دلیل آن که گره‌‌های عاطفی نداشت، راحت‌تر پذیرفتم و با توجه به همکاری در گذشته با آقای بهمنی داشتم با خیالی راحت قرارداد بستم.
کمالی بازیگر نیز عنوان کرد: من به عنوان یک بازیگر مستقل که هیچ سمت و سویی ندارم، باید بگویم یک ایرانی هستم و حفظ تمامیت ارضی وطنم برایم بسیار مهم است و به آدم‌هایی که خون خود را گذاشتند، تا مملکت ما حفظ شود احترام می‌گذارم.
وی ادامه داد: خوشحالم که هر چند سال یک‌بار چراغ سینمای دفاع مقدس سو می‌گیرد و روشن می‌شود.
همچنین امین زندگانی تاکید کرد: متاسفانه مدیران فقط شعار حمایت از دفاع مقدس را می‌دهند و می‌گویند بیایید فیلم بسازید ما حمایت‌تان میکنیم، اما امکانات این گونه فیلم‌ها بسیار پائین است، به طوری که مثلا اسلحه‌ها سرصحنه، شلیک نمی‌کنند و یا ماشین‌های جنگی روشن نمی‌شوند، باید بگویم عرصه سینمای دفاع مقدس، عرصه فقری است و متاسفم که امکانات این سینما که به آن افتخار می‌کنیم در حد محلی هم نیست و البته اگر حجب وحیای آقای بهمنی نبود، «گلوگاه شیطان» ساخته نمی‌شد.
همچنین بهمنی با تاکید براین که نمی‌خواستم در این اثر کسی شهید شود، گفت: بر خلاف دیگر فیلم‌های جنگی، خواستم تماشاچی لحظات خوبی را تجربه کند و شخصیت‌های قصه بدون شهادت، در ذهن آنها ماندگار شوند.
وی افزود: تفکر و فرهنگ سینمای مقدس در حال فراموشی است و اگر ما تلاش خودمان را نمی‌کردیم جشنواره امسال در حداقل شرایط کیفی برگزار می‌شد زیرا این سینمای مظلوم حتی در میان اهالی مطبوعات نیز طرفداری ندارد، به همین دلیل است که سالن نشست آن خالی از جمعیت است. من از همکاران رسانه‌ای می‌خواهم که فیلم مظلوم «گلوگاه شیطان» را حمایت کنند.
شرفی کیا به سرمایه این فیلم اشاره کرد و افزود: بخش اصلی سرمایه برعهده بنیاد سینمایی فارابی بود که کمک کرد ما فیلمی در ژانر دفاع مقدس بسازیم.
در پایان این نشست بهمنی خطاب به اهالی رسانه گفت: از همکاران رسانه‌ای می‌خواهم که فیلم مظلوم «گلوگاه شیطان» را حمایت کنند تا به اکران مناسب دست پیدا کند.

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

سه شنبه 26/11/1389 - 0:20 - 0 تشکر 284034

گزارش نشست خبری فیلم سینمای «جرم»؛
کیمیایی: در بیست سال گذشته «جرم» نزدیک‌ترین فیلم به خودم است
مسعود کیمیایی گفت: در بیست سال گذشته «جرم» نزدیک‌ترین فیلم به خودم است.
به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «جرم» به کارگردانی مسعود کیمیایی با حضور اسحاق خانزادی (صدابردار و صداگذار)، ایرج رامین‌فر (طراح صحنه و لباس)، تینا پاکروان (مدیر تولید)، داریوش ارجمند، حامد بهداد و پولاد کیمیایی (بازیگران فیلم) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست، مسعود کیمیایی با بیان این که در بیست سال گذشته این فیلم نزدیک‌ترین فیلم به خودم است، گفت: فیلم‌نوشت «جرم» یک بار رد شد و گفتند اگر به قبل از انقلاب برگردد برای ساخت اجازه هست و من هم داستان را به قبل از انقلاب بردم. به نظرم این فیلم به دوره سیاه سفیدها نزدیک‌تر است.
وی ادامه داد: فیلم‌های من در مورد انسان‌ها است، انسان‌های معمولی، انسان‌هایی که بزرگی‌شان به موقعیت‌های اجتماعی آنها برنمی‌گردد. یک آدم در پیاده‌رو برای من اسطوره امروز است. یک آدم که از حاشیه آمده. من با آن انسان کار دارم.
کیمیایی اضافه کرد: از همه این‌ها مهمتر برای من یک اثر هنری است. یک جراح خوب یا یک نویسنده یا یک فیلمساز در یک رحم شکل می‌گیرد که پر از پیچیدگی‌های هستی است، پر از ریاضی است، همه چیز باید اندازه باشد تا اثری که به وجود می‌آید سلامت باشد. ما سال‌های زیادی که در رحم سلامت زندگی نمی‌کنیم. در این فضای پراضطراب چطور توقع داریم یک اثر سلامت به وجود آید؟
«داریوش ارجمند» نیز با بیان این که «قیصر» کیمیایی نگاه ما را به سینمای تغییر داد، گفت: در آن سال‌ها توهماتی نسبت به سینما داشتیم که کیمیایی آنها را تغییر داد. درباره آدم‌هایی فیلم ساخت که کف خیابان بودند، آدم‌هایی را که نمی‌شناختیم به ما شناساند. همراه کیمیایی بودن، یعنی وارد تاریخ شدن، برای من که عاشق تاریخ‌ام این فرصتی بی‌نظیر است.
وی ادامه داد: من تنها با «مسعود کیمیایی» سه کار انجام داده‌ام. از بخش‌های زندان بسیار لذت بردم و به نظرم «جرم» کامل‌ترین تفکر ایشان در رابطه با روابط انسانی و مردم فرودست است و عمدتاً در انتها تنها چیزی که باقی می‌ماند رفاقت عمیقی است که خاص سینمای ایشان است. رفاقتی که در شرق نمایندگی‌اش را آقای کیمیایی دارد.
«ایرج رامین‌فر» نیز با اشاره به این که نام «مسعود کیمیایی» گذشته دور سینما را برایم زنده می‌کند، گفت: کیمیایی برایم مرور خاطرات گذشته است و این لذت‌بخش‌ترین قسمت همکاری من با کیمیایی است. رفاقت و دوستی و پشت صحنه کارهای کیمیایی به اندازه خود فیلم برایم اهمیت دارد و بهترین لحظات سینمایی‌ام را در فیلم‌های «سرب» و «جرم» گذرانده‌ام.
«اسحاق خانزادی» نیز در رابطه با همکاری با «مسعود کیمیایی»، گفت: هزار و ده فیلم کار کردم و سعی کردم که در ده فیلمی که با آقای کیمیایی همکاری می‌کنم، خوب کار کنم.
«پولاد کیمیایی» بازیگر فیلم سینمایی «جرم» نیز گفت: خوشحالم بعد از سال‌ها به جشنواره پیوستیم و سهم‌ام را از سینمایی که به آن متعهد بودم، گرفتم.
«حامد بهداد» نیز از کیمیایی به دلیل فرصتی که برای بازی در فیلم «جرم» به او داده است، تشکر کرد و گفت: وقتی بزرگان این گونه از ایشان یاد می‌کنند من با چه کلامی احساس‌ام را بیان کنم.
کیمیایی در ادامه این نشست در پاسخ به این پرسش که آیا در نسخه نهایی برای اکران این فیلم کوتاه خواهد شد، گفت: این که فیلم کم شود یا کوتاه شود دو موضوع متفاوت است. فیلم من همین است که هست، تا این لحظه هم حرفی برای آن که بخش‌هایی از آن را دربیاورم نشده. نسخه دوبله هم برای آن است که دیالوگ‌ها خوب شنیده شود و در زمان اکران در نیمی از سالن‌ها «جرم» دوبله شده به نمایش درخواهد آمد.
وی ادامه داد: دوبله کردن این فیلم به دلیل یک حس قدیمی است که نسبت به دوبله دارم. آنچه برایم مهم است گویش فارسی است که گویندگان به خوبی آن را به بازیگر اضافه می‌کند. در این صداها یک دنیا تجربه است. هرچند تمام بازیگران سر صحنه این گویش درست فارسی را داشتند.
وی با اشاره به شخصیت اصلی این فیلم گفت: این شخصیت را چه در جامعه قدیم و چه در زمان حال می‌توان پیدا کرد. یک پسر ساده و به قول معروف لات که یک آدم به او پول می‌دهد که آدم دیگری را بکشد، به همین سادگی. این پسر جلنبر می‌فهمد که فردی که قرار است کشته شود از آن آدم اولی درست‌تر است و به سراغ همان می‌رود. ما خیلی به این آدم‌ها احتیاج داریم و در هر زمان می‌توانیم از این آدم‌ها پیدا کنیم.
کیمیایی خطاب به حاضران این جلسه گفت: سال‌هاست که این گونه فیلم می‌سازم، آنها که از این سبک فیلمسازی بدشان می‌آید برای این که وقت‌شان هدر نرود به تماشای آن نیایند و اگر فیلمسازی مرا دوست دارید آمده‌ام تا با هم حرف بزنیم. آنها که فیلم مرا دوست ندارند نباید وقت خودشان را هدر بدهند و عصبانی بشوند، ناراحت می‌شوم که بیننده عصبانی شود.
رامین‌فر در پاسخ پرسش‌هایی مبنی بر وجود عناصری که به زمان فیلم ربطی نداشت، مانند کولر گازی، یا خودرو پراید در قبل از انقلاب گفت: چرا به فیلم توجه نمی‌کنید و چشم می‌گردانید و این نکات کوچک را کشف می‌کنید. کیمیایی به زحمت فیلم می‌سازد. امکانات برای فیلمسازی نیست، به خصوص برای فیلم‌های کیمیایی. اگر امکانات داشتیم طور دیگری تهران قدیم را بازسازی می‌کردیم تا آن جزئیات به چشم شما نیاید ولی این امکانات نبود، برای همین به دنبال زاویه‌ها و قابهایی رفتیم که کمتر عناصر جدید در آن مشخص شود. کیمیایی تهران را خوب می‌شناسد و از این شناخت به خوبی در انتخاب مکان‌ها استفاده کرده است.
وی ادامه داد: سیاه و سفید کردن فیلم نیز برای یکدست شدن کار بود. ما می‌خواستیم تهرانی را که وجود ندارد و تنها در خاطرات کیمیایی بود را بازسازی کنیم و این بازسازی تنها در کادربندی‌ها انجام شد. کیمیایی نیز درباره این که چرا از دکور استفاده نکرده است، گفت: پایه حقیقت، خود حقیقت است. ما چیزی بیرون از حقیقت نداریم. در دکور رفتن ما را از حقیقت دور می‌کند. من در «سرب» تهران را قدیم را نساختم با خود تهران صحنه‌های قدیمی را زنده کردم.
کارگردان فیلم سینمایی «حکم» ادامه داد: نمی‌توان در شهرک سینمایی کج و کوله و غیراستاندارد که لاله‌زارش مشابه لاله‌زار واقعی نیست و اتوموبیل‌های کهنه‌اش در حال متلاشی شدن است حقیقت را بسازیم. من در تهرانی فیلم می‌سازم که وجب به وجبش را می‌شناسم. از شوش تا اولین سراشیبی کوه شمیران. شهری که در آن عاشق شدم، در آن به خاطر فیلم‌هایم بازجویی شدم، موسیقی و رانندگی یاد گرفتم و غیره...
کیمیایی تصریح کرد: به هیچ وجه در دکور نمی‌روم، در دکور رفتن ذهن آدم را دکوری می‌کند. در این دکورها شما شهر را روشن نمی‌بینید. زندگی در آن جریان ندارد. باید رفت وسط شهر جای درستی را پیدا کرد که در آن زندگی باشد.
بهداد نیز در پاسخ به این پرسش چقدر در ذهن رویای کار کردن با کیمیایی داشتید، گفت: باید جای من باشید، با سینمای کیمیایی کارتان را شروع کرده باشید، سینمای او را دوست داشته باشید. کار با کیمیایی تنها سینما نیست. اگر درکی از کلمه زندگی دارید این همان زندگی است که شما را به منتتهی‌الیه آرزوی‌تان می‌رساند.
«پولاد کیمیایی» نیز با بیان این که در این فیلم به درون پرداخته‌ام، گفت: یعنی رفتارهای در «جرم» کنترل شده بود و تکنیک‌ها و بازیگوشی را کنار گذاشتم و نقش را به درونم انتقال دادم. این فیلم صادقانه ساخته شده و باید همانطور نیز صادقانه دیده شود.
«مسعود کیمیایی» در پاسخ به پرسشی درباره نوع دیالوگ‌های بازیگران فیلم، گفت: قرار نیست اگر ما بلد نیستیم فارسی حرف بزنیم، بگوئیم طبقات پائین جامعه این گونه فارسی حرف نمی‌زنند. این نوع ادبیات لهجه تهرانی است، این لهجه پر از پوشیدگی است و نکات پنهان بسیاری دارد. شخصیت‌ها من ادبی حرف نمی‌زنند، تهرانی حرف می‌زنند که برخی این لهجه را نمی‌شناسند.
وی در خصوص جایگزینی ارجمند به جای عزت‌ا... انتظامی گفت: خود آقای انتظامی گفتند دیالوگ‌های این نقش را نمی‌توانند بگویند. دیالوگ‌ها بلند است و حفظ کردنش برای ایشان سخت بود. با تاسف آقای انتظامی از پروژه رفت و با شادمانی آقای ارجمند این نقش را بسیار خوب درآورد.
ارجمند نیز در این باره گفت: نمی‌دانستم قرار بوده انتظامی این نقش را بازی کند، هرچند مهم برایم انتخاب کیمیایی است. وی ادامه داد: ایشان استاد کشف ادبیات مردم فرودست است، مردمی که گاهی شیرین‌تر و زیباتر از سعدی حرف می‌زنند.
کارگردان فیلم سینمایی «جرم» با اشاره به موسیقی این فیلم، گفت: پس از سال‌ها این موسیقی بسیار خوب و تکنیکی ساخته شد. موسیقی‌ای که برای سینما بود. خیلی وقت بود که در فیلم‌هایم از موسیقی به این اندازه راضی نبودم.
در انتهای این نشست، کیمیایی گفت: از خدا می‌خواهم توان ساخت فیلم را داشته باشم و همین گونه فیلم بسازم.

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

سه شنبه 26/11/1389 - 0:23 - 0 تشکر 284035

غایب بزرگ جشنواره:
«اخراجی‌ها3» فردا در سینماهای مردمی نمایش داده نخواهد شد
فیلم سینمایی «اخراجی‌ها3» ساخته مسعود ده نمکی نمایشی در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر نخواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی جشنواره بیست و نهم فیلم فجر، به دلیل آماده نشدن کپی‌های فیلم «اخراجی‌ها3» برای تحویل آن به دفتر جشنواره، نمایش «اخراجی‌ها3» در کلیه سانس‌های اعلام شده در جدول برنامه سه‌شنبه 26 بهمن در سینماهای مردمی منتفی شده است.

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

سه شنبه 26/11/1389 - 0:25 - 0 تشکر 284038

گزارش نشست خبری فیلم سینمایی «گلوگاه»؛
معیری: دغدغه‌ام در «گلوگاه» به مسئله انرژی و مسایل بومی کشور بود
کارگردان فیلم «گلوگاه» گفت: دغدغه‌ من در ساخت فیلم «گلوگاه» پرداختن به مسئله انرژی و مسایل بومی کشور بود. به گزارش ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «گلوگاه» با حضور محمدابراهیم معیری (نویسنده و کارگردان و تدوین‌گر)، جهانگیر کوثری (تهیه کننده)، اصغر آبگون (صدابردار)، نادر معصومی (مدیر فیلمبرداری)، مسعود سخاوت دوست (آهنگساز)، کامران تفتی (بازیگر) و با مدیریت طهماسب صلح‌جو منتقد سینما برگزار شد.
محمد ابراهیم معیری در این نشست گفت: من در گذشته فیلم‌های کوتاه زیادی ساختم. برای این که به سینمای حرفه ای بلند برسیم در ابتدا باید آن گونه از سینما را تجربه کنیم تا با مهارت بیشتر وارد مقوله تخصصی‌تر و پرهزینه‌تر سینمای بلند شویم چون سینمای بلند گونه‌های متفاوت‌تری از مخاطب را در بر می‌گیرد.
اصغر آبگون در ادامه گفت: طراحی صوتی فیلم کار بسیار بسیار دشواری بود و متاسفانه وقتی صدا در سینمای ایران جایگاه آن طور که باید و شاید ندارد، خستگی در تن انسان می‌ماند. البته الان شرایط‌مان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و دوران تجربی اول را پشت سر گذاشته‌ایم. ما در این فیلم صحنه‌های بسیاری داشتیم که حتی ده نفر به طور همزمان صحبت می‌کردند و باید دیالوگ همه را در فیلم منظور می‌کردیم.
مسعود سخاوت دوست نیز در این نشست گفت: من فقط سه روز برای ساخت این کار زمان داشتم. ساختار کلی این فیلم درگیری انسان با آهن، انسان‌ها با یکدیگر و انسان با عشق است و من همین آیتم را محور کلی کارم قرار دادم.
کامران تفتی در بخش دیگری از این نشست گفت: اولین بار بود که از دکل بالا می‌رفتم و با ابزار مختلف سر و کار داشتم. این اولین تجربه بومی من بود و خوشحالم که شرایطی فراهم شد تا توانستم کاری با فیلمبرداری سخت بازی کنم. وی گفت: من همیشه دوست دارم در نقش‌های متفاوت و مشکل به ایفای نقش بپردازم.
جهانگیر كوثری تهیه کننده فیلم در ادامه نشست گفت: ما در «كتونی سفید» یعنی تجربه قبلی همکاری‌ام با معیری، به آنچه كه می‌خواستیم دست پیدا كردیم، گرچه از نظر گیشه موفق نبودیم. فیلم «گلوگاه» نیز راجع به قشری از جامعه است كه هیچ‌كس آنها را نمی‌بیند. 130 نفر از این كارگران دكل‌ساز تاكنون از دكل سقوط كرده و مرده‌اند. كسانی كه با برپایی دكل‌های برق به ایجاد نیروی برق كمك كردند و ما با همین نیروی برق در سینما با آن فیلم تولید می‌كنیم. در واقع من می‌خواستم با ساخت فیلم «گلوگاه» به این كارگران ادای دین كنم.
کوثری در ادامه گفت: برای ساخت این فیلم ما احتیاج به امكانات هالیوودی داشتیم و در زمینه صدابرداری و فیلمبرداری، به خاطر ارتفاع و جغرافیا كار بسیار سخت بود اما با تلاش بسیار زیاد و با ایمان، به كارمان ادامه دادیم و از محصول كار بسیار راضی هستم.
محمد ابراهیم معیری نیز در بخشی دیگر از نشست با اشاره به این که دغدغه من در ساخت این فیلم، توجه به مسئله انرژی و مسایل بومی کشور بوده است، اظهار داشت: بحث انرژی در كشورهای در حال توسعه بسیار مهم است و ما نیز در روی انرژی برق در این فیلم مانور دادیم. البته انتخاب محیطی مثل شهر گلوگاه برای پرداخت به این سوژه به نظرم بسیار مناسب و البته سخت بود و این تجربه برای من مطلوب است.

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

سه شنبه 26/11/1389 - 0:29 - 0 تشکر 284041

نامزدهای بخش نگاه نو جشنواره بیست و نهم فیلم فجر معرفی شدند
نامزدهای دریافت جایزه بخش نگاه نو (مسابقه فیلم‌های اول) در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بخش نگاه نو (مسابقه فیلم‌های اول) به شرح زیر است:

نامزدهای بهترین فیلم:
آینه‌های روبرو (نگار آذربایجانی)، سفر سرخ (حمید فرخ‌نژاد) و قلب سیمرغ (وحید نصیریان)

نامزدهای بهترین کارگردان:
حمید فرخ‌نژاد (سفر سرخ)، فردین صاحب زمانی (چیزهایی هست که نمی‌دانی)، امیر ثفقی (مرگ کسب و کار من است)

نامزدهای بهترین فیلمنامه:
سفر سرخ (حمید فرخ‌نژاد) و آینه‌های روبرو (نگار آذربایجانی و فرشته طائرپور)

نامزدهای بهترین بازیگر مرد:
پژمان بازغی (مرگ کسب و کار من است)، امیر آقایی (مرگ کسب و کار من است)، علی مصفا (چیزهایی هست که نمی‌دانی)، حبیب دهقان نسب (سفر سرخ)

نامزدهای بهترین بازیگر زن:
غزل شاکری (آینه‌های روبرو)، لیلا حاتمی (چیزهایی هست که نمی‌دانی)، ماه‌چهره خلیلی (پرنده‌باز)، آیلین حسینیان (بی‌انتها)

نامزدهای بهترین دستاورد هنری:
بی‌انتها (امیرحسین جهددوست)، قلب سیمرغ (وحید نصیریان)، افسانه گل نور (علی نوری اسکویی و مهدی خروشی)

به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

سه شنبه 26/11/1389 - 0:31 - 0 تشکر 284042

نامزدهای بخش مسابقه ویدئوسینما جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
نامزدهای بخش مسابقه ویدئوسینمای بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، اسامی نامزدهای دریافت جایزه در بخش ویدئوسینمای جشنواره بیست و نهم فیلم فجر به شرح زیر اعلام شد:

نامزدهای بهترین فیلم:
1) مهدی کبیری، صدا و سیما مرکز بوشهر برای فیلم «همسنگار»
2) مجید اسماعیلی، مجتبی امینی برای فیلم «آفریقا»
3) مرکز سیما فیلم، کیانوش عیاری برای فیلم «قصه داود و قمری»

نامزدهای بهترین کارگردان:
1) هومن سیدی فیلم «آفریقا»
2) احسان عبدی‌پور برای فیلم «همسنگار»
3) آیدا پناهنده برای فیلم «قصه داود و قمری»
نامزدهای بهترین فیلمنامه:
1) احمد حامد برای فیلم «فقط بیست»
2) پوریا آذربایجانی برای فیلم «عاشقانه‌ای برای سرباز وظیفه رحمت»
3) آیدا پناهنده و ارسلان امیری برای فیلم «قصه داودو قمری»

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن:
1) آزاده صمدی برای فیلم «آفریقا»
2) هلیا خالقی برای فلم «ماجون»
3) حدیث میرامینی برای فیلم «قصه داود و قمری»

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد:
1) احمد مهران‌فر برای فیلم «عاشقانه‌ای برای سرباز وظیفه رحمت»
2) هومن سیدی برای فیلم «قصه داود وقمری»
3) حمید باغکی برای فیلم «همسنگار»

نامزدهای بهترین دستاورد فنی و هنری:
1) اشلو (جلوه‌های ویژه)
2) سربازان اعدام (تصویربرداری)
3) همسنگار (تصویربرداری)
4) همسنگار (طراحی صحنه)
5) ماجون (تصویربرداری)
6) همسنگار (تدوین)


به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

سه شنبه 26/11/1389 - 0:34 - 0 تشکر 284044

گزارش نشست فیلم سینمایی «پایان‌نامه»؛
کلاهداری: اگر در سالن نمایش «پایان نامه» هو و هورا نبود، شک می‌کردم
حامد کلاهداری با اشاره به فضای ایجاد شده در هنگام تماشای فیلم گفت: فیلم من یک فیلم سیاسی است. اگر در فضای نمایش فیلم، هو و هورا نبود باید به کار خودم شک می‌کردم. فیلم سیاسی مخالف دارد.
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «پایان‌نامه» به کارگردانی حامد کلاهداری با حضور ین کارگردان، بهاره افشاری (بازیگر)، حامد کمیلی (بازیگر)،روح‌الله شمقدری (تهیه‌کننده)، هادی کلاهداری (نویسنده)، مریم کاویانی (بازیگر) و هادی دیباجی (بازیگر) با مدیریت «محمود گبرلو» منتقد سینما برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری بیست ونهمین جشنواره فیلم فجر، «حامد کلاهداری» با اشاره به این که بسیار خوشحالم که سرانجام «پایان‌نامه» با اتفاقات عجیب و غریبی که در طول ساخت آن افتاد اکران شد، گفت: کمک خدا باعث شد این فیلم به سرانجام برسد و خیلی دوست داشتم فیلم را می‌دیدید. فیلم من اگر لایق دست زدن نبود حداقل اجازه این را می‌یافت که آنها که دوست دارند فیلم را ببینند به راحتی به تماشای آن بنشینند.
وی ادامه داد: آزادی بیان را در سینمای مطبوعات یاد گرفتم، با واکنش‌هایی که در این سینما رخ داد، کسانی که نظرات‌شان برایم مهم بود اجازه پیدا نکردند فیلم را به‌راحتی ببینند.
روح‌الله شمقدری نیز با بیان این که بسیار خوشحالم که این فیلم قبل از نمایش در سالن مطبوعات در سینماهای دیگر نیز به نمایش درآمد، گفت: آنچه آنجا دیدم مرا به این نتیجه رساند که فیلم توانسته حرفش را بزند و مخالفین‌اش را به چالش بکشد.همین که تماشاگران تا انتهای کار نشستند و فیلم را دیدند نشان از موفقیت فیلم دارد. اگر محتوای سیاسی فیلم را در نظر نگیریم، این فیلم یکی ازفیلم‌های اکشن بسیار خوب سینمای ایران است که بسیاری از افرادی را که ادعای سینمای اکشن دارند، به چالش می‌کشد. عیب این فیلم این است که حرف سیاسی می‌زند که باب میل حاضران سالن نبود.
شمقدری ادامه داد: از دوستانی که داعیه آزادی بیان را دارند انتظار داشتم سکوت را رعایت و شانیت رسانه را حفظ می‌کردند.
گبرلو منتقد جلسه خطاب به شمقدری گفت: سال‌هاست در سالن مطبوعات عرف شده است که منتقدان احساسات خود را نسبت به فیلم به این شکل نشان می‌دهند. شما در آزادی کامل فیلم خود را ساخته‌اید و اجازه بدهید تماشاگران هر جور مایل بودند نظر خودشان را بیان کنند.
حامد کمیلی بازیگر فیلم سینمایی «پایان‌نامه» با بیان این که خیلی دوست داشتم در رابطه با فیلمی حرف می‌زدیم که دیده می‌شد، گفت: آن وقت بهتر به نقدها جواب می‌دادیم. اما حالا نه دیالوگ‌های فیلم را کسی شنیده است و نه با احساسی که در فیلم جریان داشته ارتباط برقرار کرده.
بهاره افشاری بازیگر دیگر این فیلم نیز با انتقاد از موضع‌گیری‌هایی که برابر فیلم سینمایی «پایان‌نامه» شده است، جمله‌ای در «پایان‌نامه» وجود دارد که یکی از شخصیت‌ها می‌گوید: «ما می‌خواهیم آرام حرف بزنیم اما یک عده خودشان را به ما می‌چسبانند». وی خطاب به حاضران گفت: اینجا چه خبر است؟ چه حرفی زده‌ایم که به نفع مردم نبوده است؟ همین که اینطور از نشست فیلم استقبال شده، نشان از موفقیت فیلم دارد و این که ما آدم‌های بزرگی هستیم.
گبرلو در واکنش به سخنان افشاری گفت: هنوز هیچ نقدی نسبت به این فیلم ارائه نشده و کسی نیز نسبت به آن موضع نگرفته است.
کلاهداری در پاسخ به این پرسش‌ که این فیلم در چه ژانری قرار دارد، گفت: «پایان‌نامه» در ژانر سیاسی – اجتماعی قرار می‌گیرد. قرار بود قصه‌ای را براساس تخیل نویسنده و براساس حوادث انتخابات تا انتها تعریف کنیم.
وی ادامه داد: این فیلم در شرایط خیلی سختی کار شد. هفتاد جلسه شب‌کاری برای رسیدن به جشنواره تا آن که شما فیلمی متفاوت ببینید. این نکته را یادآوری می‌کنم که این فیلم اثر صدم من نیست، من 28 سال دارم و کار دومم را تماشا کرده‌اید. این فیلم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما ضعف‌های زیادی هم دارد. عینک بدبینی را بردارید و با انصاف نقد کنید.
مریم کاویانی نیز با بیان این که انتظار داشتم طور دیگری به تماشای فیلم بنشینیم، گفت: دفاعی از کار نمی‌کنم اما انتظارم از جامعه فرهنگی رسانه‌ای انتظار بالاتری بود و نگاهم به این جامعه عوض شد.
کلاهداری نیز با اشاره به فضای ایجاد شده در هنگام تماشای فیلم گفت: فیلم من یک فیلم سیاسی است. اگر در فضای نمایش فیلم، هو و هورا نبود باید به خودم شک می‌کردم. فیلم سیاسی مخالف دارد.
گبرلو نیز در پاسخ به کلاهداری گفت: شور و هیجانی که نسبت به فیلم وجود دارد، ربطی به قوت کار ندارد بلکه موضوع فیلم حساسیت‌برانگیز است و حاضران با سوت و کف احساس خودشان را بیان کردند.
بازیگران این فیلم در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چقدر به این فیلمنامه‌ای که بازی کردید اعتقاد دارید، همگی اعلام کردند: فیلمنامه را قبول دارند.
افشاری در این رابطه گفت: نقش‌هایی را که بازی می‌کنم با خودم بسیار فاصله دارد اما این نقش بسیار جذاب بود و فکر می‌کنم به هر بازیگری نقش آذر پیشنهاد می‌شد «نه» نمی‌گفت.
کاویانی نیز پاسخ داد: دلم می‌خواست با کلاهداری کار کنم. این فیلم چه خوب چه بد، یک پیام دارد که باید شنیده می‌شد. باید اشکالات را بگوییم اما همدیگر را تمسخر نکنیم.
حامد کمیلی هم با بیان این که این دومین همکاری من با کلاهداری است و نگاه او را به سینما می‌شناختم، توضیح داد: این نقش به من اجازه می داد تا تنوع حسی منحصر به فردی را تجربه کنم. این فیلمنامه برای بازیگر بسیارعالی است و من به عنوان بازیگر نقش «روزبه» تمام تلاشم را کردم تا از پس لحظات متفاوت کار برآیم.
«حامد کلاهداری» در پاسخ به این پرسش که چرا در جریان کار بازیگرانی چون آقایی و اوتادی از بازی در این فیلم انصراف دادند، گفت: آقایی بازیگر خوبی است و اولین کسی بود که قرارداد این کار را بست. وی پس از انعقاد قرارداد به سفری رفت و پس از بازگشت در روز سوم تحت فشارهایی از بیرون عکس‌العمل‌هایی را نشان داد که شایسته این نقش نبود. انگار این نقش را برعکس گرفته بود و یک روز ناگهان آقای آقایی دیگر سر صحنه نیامدند و نامه‌ای به مطبوعات نوشتند که چون فیلمنامه تغییر پیدا کرده است، از ادامه همکاری انصراف دادند اما به گواه هفتاد نفر از عوامل فیلم پانزده روز قبل از فیلمبرداری، فیلمنامه بسته شده بود. نقش خانم اوتادی نیز بسیار کوتاه بود که پس از انعقاد قرارداد به دلایلی پایشان شکست و دیگر نیامدند.
شمقدری درباره این که چرا این موضوع را برای ساخت فیلم انتخاب کرده است، گفت: باید در سینمای ایران یک اتفاق می‌افتاد. فیلمسازان ما باید سراغ تنوع مضامین و ژانرها بروند و ورود به این فضا نیازمند آزمون و خطاست. وقتی از موضع مخالف و اپوزیسیون صحبت می‌کنی بسیار راحت است. حرفت را زدی اما اعلام می‌کنی از اعماق آب‌ها صحبت می‌کنی اما وقتی از موضع موافق قرار است سخن بگویی کار سخت می‌شود.
وی اظهار داشت: ادعا نداریم یک شاهکار ساخته شده اما ساخت این فیلمنامه یک اتفاق در سینمای ایران است. ادعا نمی‌کنیم خطا نکردیم اما سابقه کاری سایر دوستان را نیز مطالعه کنیم بارها خطا کرده‌اند و بعد از خطاهای بسیار پیشرفت کرده‌اند.
وی در پاسخ به این پرسش که ساخت فیلمی در خصوص اتفاقات اخیر زود نبوده است، گفت: با همین تحلیل‌ها پس از گذشت 30 سال از انقلاب به هیچ کدام از حوادث آن پرداخته نشده است، در حالی که تک تک این انتخابات سوژه صدها فیلم بوده‌اند. اگر کسی هم به این سوژه‌ها پرداخته است، با انتقادهای بسیاری روبرو شده است.
کلاهداری نیز در این رابطه ادامه داد: من به این فیلم افتخار می‌کنم و به تک تک صحنه‌های آن معتقدم و پای آن می‌ایستم و از تهیه‌کننده و عوامل فیلم که با شجاعت پای کار ایستادند، تشکر می‌کنم.
شمقدری در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان دستمزد بازیگران گفت: از اصول تهیه‌کنندگی به دور است که من ارقام را اعلام کنم اما در مقایسه با دستمزدهایی که بازیگران نسبت به کارهای دیگرشان این رقم باورکردنی نبود.
هادی کلاهداری نویسنده این فیلم نیز در پاسخ به این پرسش که در خانه مورد اشاره چه اتفاقاتی رخ می‌داد، گفت: اگر کتاب خوانده باشید متوجه می‌شوید در طول تاریخ از این خانه‌ها بسیار بوده است. فیلم را ببینید تا متوجه شوید در این خانه چه اتفاقی می‌افتد.
پرسش‌گر این سئوال از کلاهداری پرسید: من خانه را در فیلم دیدم اما در آن خانه چه اتفاقاتی در جریان بود؟
نویسنده فیلم سینمایی «پایان‌نامه» پاسخ داد: عده‌ای در حال مونتاژ فیلم تظاهرات بودند، عده‌ای گپ می‌زدند و همانطور که دیدید دو نفر نیز طرح ترور می‌ریختند.


به سایت وبلاگ سیتی بیاید و تجربیات وبلاگ نویسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

www.weblogcity.ir

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.