• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن طنز و سرگرمی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
طنز و سرگرمی (بازدید: 2899)
سه شنبه 7/10/1389 - 22:21 -0 تشکر 268680
دومین فراخوان سردفصلی انجمن طنز و سرگرمی

دومین فراخوان سرد فصلی انجمن طنز و سرگرمی 

پیرمردهای هم سن و سال من – سی سال به بالاها-  خوب انشاء های دهه هفتاد هشتاد را به یاد دارند. موضوعاتی  تكراری و مشمئزكننده ای چون " تابستان  گذشته را چگونه گذراندید " ؛ " علم بهتر است یا ثروت " ؛" فواید درختكاری چیست"؛ " در آینده می خواهید چه كاره شوید"! بچه مدرسه ای های الان و موضوعات لوس و خنكی كه معلمهای بی حوصله شان به آنها می دهند را خبر ندارم؛ اما می توانم حدس بزنم كه كمابیش فضای حاكم همان فضای سرد و بیروح كلاسهای انشای زمان ماست. من یكی كه طی دوازده سال دوران تحصیلم جز همین موضوعات انشای دیگری ننوشتم و نمره ای هم بالاتر از 14 نگرفتم- به خاطر همین هم هست كه الان اینقدر خوب می نویسم؛ پیدا نیست!- اما مقصود: به جنگ این موضوعات خواهیم رفت آن هم با نگاه تیز و شوخ و شاد طنز! تا شب عید نوروز؛ نیمه اول اسفند؛ فرصت دارید - تنبلها حالش را ببرند-  تا انشائی با موضوع تكراری تكراری بنویسید. بهترین انشاء ها بی حرف پیش و پس در یك مجموعه واحد جهت چاپ به اداره متبركه ارشاد تحویل داده خواهد شد و باقی قضایا از دست ما خارج است!  

پی نوشت-----------------

- روی كمك من حساب كنید؛ همه جوره!

 samisalehisabet@yahoo.com 

يکشنبه 26/10/1389 - 20:46 - 0 تشکر 274825

lotfi64431 جان اگه دوست داری از نظر بقیه دوستان استفاده كنی می تونی مطلبت رو تو همین مبحث بذاری. اگه نه حس می كنی مطلبت هنوز اونقدر پخته نیست و احتیاج به كمك داری ،می تونی اون رو برای من ایمیل كنی. البته فكركنم گزینه اول بهتر باشه؛ چون علاوه برنظرمن از نظر بقیه هم بهره مند میشی.
قربانت

يکشنبه 26/10/1389 - 20:49 - 0 تشکر 274827

azar13 مهربان همین اعترافات صادقانه ات دست مایه خوبی برای انشاء ست. معطل نكن! به یاد خوشیهای گذشته ؛امااینبار بدون اینكه در بری و شونه خالی كنی؛ برای بازخوانی شادی گذشته دست به قلم شو. منتظرم!

يکشنبه 26/10/1389 - 21:0 - 0 تشکر 274832

دهكده جان!
راهنمائی اول همین خود عمل استفاده كردنت از روی مجلات می تونه باشه. اگه پرو بالش بدی فكر كنم چیز بدی از آب درنیآد. اما پیشنهاد دیگه ام اینه كه دو سه تاطرح بزنی و اونها رو برام بفرستی ؛ من بهت می گم كه كدومشون بهتره و می ارزه كه روشون كار كنی و وقت بگذاری! در ضمن با این قریحه بسیار نازك بین و خلاقی كه تو طرحت از فرخوان ا ول - اتاق فانتزی- از خودت نشون دادی فكرنكنم برای پیدا كردن موضوع با مشكل مواجه بشی.
منتطر طرحهای خوبت هستم.
قربان تو!

يکشنبه 3/11/1389 - 15:38 - 0 تشکر 276729

دوباره سلام
نمیدونم چرا هر چی کلمه طنز هست من ِ بی ذوق رو به خودش جلب میکنه !
منم هستم
به شرط حیات قیل از ممات !

 

جاده دوستی پایانی ندارد، اگر بیایی و همسفرم باشی

 

http://img.tebyan.net/Big/1391/09/fbc019f9a0b44c799f5f3ee58ba495e3.jpg 

 

يکشنبه 3/11/1389 - 20:23 - 0 تشکر 276781

جاده دوستی عزیز در بی ذوقی همدردیم! پس خیالت نباشه و تخت گاز بیا جلو!

سه شنبه 12/11/1389 - 10:59 - 0 تشکر 278681

سلام
ببخشید نتایج كی اعلام میشه ؟
زمستونم داره تموم میشه ها !

زندگي داشتن دوست داشتني ها نيست ... دوست داشتن داشتني هاست

سه شنبه 12/11/1389 - 19:19 - 0 تشکر 278809

autumn88 عزیز
تذكر به وقتی بود. تو فكرش بودم كه كم كم به بچه ها بگم طرحهای تكمیل شده شون رو بفرستند. اما میدونی به خاطر فصل امتحانات كمی صبر كردم. چشم به زودی اعلام می كنیم. اما همین جا می گم كه اخرین فرصت نیمه اسفند ماهه. 15 اسفند 89. راستی قرار بود خودت هم انشات رو بازنویسی كنی. این كارروكردی؟

سه شنبه 19/11/1389 - 10:20 - 0 تشکر 280851

در نظر داشتم كه ننویسم چون سخته اما تمدید شده...خب یه كاریش میكنیم چون گفتید نمی خواد كامل باشه و اینكه شما هم كمك می كنین :-)

 السلام علیــــــــــک یا ابا عبدالله

 

ای شیـــــعه تو را چه غــم ز طوفـــان بلا

آن جا که سفینة النجـــــــاة است حسیـــــن (ع)

 

یابن الحســـــن روحـــــــــی فداک

پنج شنبه 28/11/1389 - 19:19 - 0 تشکر 285502

دوستان گرامی آخرین فرصت شركت تو این فراخوان 15 اسفنده. بشتابید بشتابید!

چهارشنبه 4/12/1389 - 2:14 - 0 تشکر 288860

 به نام خدا          سلام من هم اومدم که تو مسابقه شرکت کنم البته انشام رو همینجا مینویسم تا از نظرات شما هم استفاده کنم.            علم بهتر است یا ثروت؟ یکی از مهمترین و بزرگترین سوالاتی که بشر از عصر حجر تا به امروز با آن روبروست اینست که آیا علم بهتر است یا ثروت؟ وحل آن به اندازه فهمیدن نظریه ی نسبیت خاص انیشتین (که فکر می کنم فقط 12 نفر از آن آگاهند)دشوار به نظر می آید، وآنقدر حل آن پیچیده است که اساسا هر کس با سلیقه و فرمولهای خاص خود به جواب آن می رسد.ولی هرچه هست هنوز  جواب به طور مطلق مشخص نشده،و همین موضوع باعث شده که حتی  مسئولین برگزارکننده ی کنکور به این فکر بیافتند که به جای اینکه دویست و اندی(دویست و خورده ای،توضیح مترجم) سوال تستی در کنکور طرح شود و به جای حذف کنکور(که کاری است بس دشوارتر از فهمیدن نظریه ی نسبیت خاص) یک سوال تشریحی با عنوان علم بهتر است یا ثروت طرح شود و کسانی که بهترین و معقولانه ترین  روش را برای حل آن  استفاده کنند و به جواب منطقی تری برسند در دانشگاه ها پذیرفته شوند.که این خود نشان از اهمیت این سوال دارد چون به قولی زندگی وسرنوشت ما  به جواب این سوال بستگی دارد!حال که فهمیدیم چهقدر این سوال مهم است به حل آن می پردازیم البته با روشهای مختلف  که جواب های مختلفی نیز بدست می آید.که ما ازاین جواب ها برآیند می گیریم(خود دهخدا هم معنی برآیند رو نمی دونه پس ازمن هم نپرسید)و به یک جواب مطلق می رسیم.(البته این روش ،سلیقه ی منه که ممکنه اعتراضاتی هم به اون وارد بشه ). -خب از خود کلمه ی علم و ثروت شروع می کنیم: روش اول: چون کلمه ی علم  سه حرف  و کلمه ی ثروت پنج حرف است و پنج از سه بزرگتر(دراینجا به معنی بهتر )است پس نتیجه می گیریم که ثروت بهتر از علم است.(1-0 به نفع ثروت، هووو  شیره!) روش دوم:چون ثروت پنج نقطه دارد ولی علم نقطه ندارد(بی نقطه است) باز ثروت بهتر از علم است (دو گل داریم دوستش داریم منتظر سومیشیم،طرفداران ثروت) روش سوم:چون ثروت از دو بخش (ثر-وت)تشکیل شده ولی علم تنها یک بخش است پس باز هم ثروت بهتر از علم است.(به نظر میاد باد بر خلاف جهت زمین علم می وزه!)اما طرفداران علم نگران نباشید مثل اینکه باد خوابید. روش چهارم:اگر حروف ثروت   که به ترتیب:(ث:پنجمین)،(ر: دوازدهمین)،(و: سی امین)،(ت: چهارمین) حرف الفبا هستند  را با هم جمع کنیم 51 می شود  و چون جمع حروف علم (ع: بیست و یکمین-ل:بیست و هفتمین-م:بیست و هشتمین) 76 می شود و بزرگتر از 51  است  نتیجه می گیریم علم بهتر از ثروت است.(3-1 ، یکی از گلها جبران شد).(البته چشام درومد تا ترتیب حروف رو از صفحه کلید موبایل بشمارم). -اما حال ببینیم از لحاظ مفهوم کدام بهتر است، روش پنجم: ثروت به معنای دارایی و داشتن پول و مال ومنال است و علم به معنای دانش و  آگاهی است و از آنجاییکه من از دانش و آگاهی سر در نمی آورم و پول برایم آشناتر است پس نتیجه میگیریم ثروت بهتر از علم است.(4-1 به نفع ثروت، توپ تانک فش فشه  داور ما طی کشه،طرفداران علم) -از لحاظ دستیابی سریع: روش ششم:اگر ما به چیزی زودتر برسیم و دست پیدا کنیم برای ما بهتر است پس ببینم به کدامیک از علم و ثروت زودتر می توان رسید، از آنجاییکه برای رسیدن به علم سالها باید مطالعه و تحصیل و تحقیق و تفحص و تفکر و پژوهش و کاوش و(وای کلمه کم آوردم یکی بدادم برسه!) انجام داد، ولی برای رسیدن به ثروت نیازی به این زحمات نیست و به راحتی با دزدی (البته از دیوار بالارفتن یه کم سخته!)،زورگیری،قاچاق فروشی،ربا خوری،رشوه گیری و از همه مهمتر شغل شریف گدایی  می توان به آن دست یافت.که این نشان دهنده ی برتری ثروت نسبت به علم است.(سوت سوت، نیمه اول با نتیجه 5-1 به نفع ثروت تموم شد، بعد از 15 دقیقه استراحت به خدمت می رسیم.) بعد از 15 دقیقه استراحت:(به جان ناپلئون بناپارت برای اینکه حق مطلب را ادا کرده باشم راستی راستی 15 دقیقه استراحت کردم و بعد بقیه ی انشا رو نوشتم، پس شما هم بعد از 15 دقیقه انشا رو بخونید.)  به طرفداران علم دلداری می دم چون نیمه دوم نیمه ی مربیان است و بس. -از لحاظ برخورد جامعه با این دو: روش هفتم: مستحضر هستیم  که مردم اصلا وابدا و عمرا  برای  پول ارزشی قائل نیستند و اصلا مال دنیا برای آنها اهمیتی ندارد وصبح تا شب به دنبال علم و آگاهی هستند و همیشه ثروت را فدای علم  و دانش می کنند ، مثلا برای اینکه بفهمند سیگار چه اثری دارد و چه رازی است در پس برگهای این سیگار، تومن ها تومن خرج خرید آن می کنند و در واقع پول را فدای دانش سیگار می کنند.ویا مثلا پسرها و دخترهایشان را برای کسب علم وآگاهی به دانشگاه می فرستند  وبا خرج و شهریه ی زیادی که برایشان می پردازند باز ثروت را فدای علم می کنند تا فرزندانشان به قله های رفیع حقیقت (همون هیمالیا) برسند .(و البته و صد البته پسرها و دخترها هم الحق والانصاف در دانشگاه فقط به تحصیل علم می پردازند و به کار دیگه ای مشغول نیستند!).ویا برای اینکه بدانند  دور کره زمین چند متر است میلیاردها میلیارد پولی که به هیچ عنوان ارزشی ندارد را هزینه می کنند  تا ماهواره به فضا بفرستند.و همه ی این ها نشان دهنده ی این است که جامعه توجه ویژه ای نسبت به علم دارد و اساسا ثروت ارزشی ندارد که ما هم از این برخورد جامعه نتیجه می گیریم که علم بهتر از ثروت است.(5-2 به نفع ثروت) روش هشتم:حال که برخورد جامعه با خود علم و ثروت را دیدیم اکنون می خواهیم ببینیم که برخورد جامعه با دارندگان  علم یا ثروت چگونه است.و ازاین طریق برتری یکی را مشخص کنیم.ازآنجاییکه در جامعه به کسی که عالم است خیلی خیلی  خیلی(دیگه کش نمیاد) احترام گذاشته می شود و به اصطلاح اورا حلوا حلوا می کنند(البته با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه،پارازیت) وکسی که دارای مال و منال است هیچگونه ارزشی ندارد(وفقط جهت اطلاع رسانی است!) و اصلااورا جزو آدمیزادحساب نمی کنند  وهمه به دنبال برقراری رابطه با اهل علم هستند و دوست شدن با ثروتمندان را خنده دار میدانند،پس ما هم نتیجه میگیریم که علم بهتر از ثروت است.(نتیجه5-3 به نفع ثروت،اصغر یه کم تخمه بیار تخمه هام تموم شد!)(البته در  روش  هفتم و هشتم آرایه ی خالی بندی به کار رفته!) -از لحاظ امنیت و نگهداری: روش نهم:اگر نگهداری چیزی برای ما آسان باشد و دارای امنیت بیشتری باشد برای ما بهتر است،پس ببینیم نگهداری علم راحت تر است یا ثروت.برای نگهداری علم نیازی به سیم خاردار وگاو صندوق  و گوسفند صندوق  و... نیست و فقط یک مغز خالی می خواهد(که من آن را دارم)تا علم را داخل آن بریزی و همین کافی است  وبه هیچ وقت نمی خواهد که جلوی مغز سگ ببندیم تا مثلا دزد علم مارا نبرد و به هیچ آنتی ویروسی هم نیازی نیست چون مغز ویروسی نمی شود(و این از ویندوزهای قدرتمند شرکت god softاست!) وخلاصه علم  ما از بین نمی رود مگر در مواردی که بر اثر تصادف و...دچار فراموشی شویم،که جزء استثنا هستند و می توان از آن چشم پوشی کرد. اما در مورد ثروت،حفظ  ثروت  خیلی سخت است،از طرفی برای حفاظت  پول نه تنها به گاوصندوق بلکه به گودزیلاصندوق احتیاج است  حتی در بانکها هم به دو ربین مداربسته و سرباز مسلح و...نیاز داریم. از طرفی دیگر خرج نکردن پول است همانطور که ماکسیم گورکی می گوید:نگهداری ثروت به مراتب دشوارتر از به دست آوردن آن است.(به جان خودم ماکسیم گورکی رو خوب اومدم). مثلا صرف کردن پول برای خرید کالاهای بی خودی مثل دستگاه افزایش قد(2متر در یک روز!)،کاهش وزن(دویست کیلو در یک ثانیه)و...که نشان از ناپایداری ثروت دارد وباز  برتری علم نسبت به آن را مشخص می کند.(نتیجه5-4، اختلاف به کمترین حد خود رسیده،تماشاگران نیم خیز شدند!). -از لحاظ آینده داربودن: روش دهم:می خواهیم  ببینیم نتیجه ای که علم می دهد با نتیجه ای که ثروت می دهد سبب برتری کدام است. ثروت به خودی خود نمی تواند علم ایجاد کند وبه قولی تک بعدی است،ولی علم به راحتی ثروت زا هم هست مخصوصا در کشور ماکه هیچ لیسانسه ای بیکار نیست و همه از طریق علم کسب  درآمد هم می کنند وحتی آنهایی  که به دور از مدرکیسم(همون مدرک گرایی،مکتبه جدیدیه)  ورفتن به دانشگاه دنبال علم رفته اند و در شاخه ای تخصص دارند  هم هر ماه حقوق می گیرند و امرار معاش میکنند مثل بسیاری از نویسندگان و منجمان و...که این نشان دهنده دو بعدی بودن علم است(البته سه بعدی اش هم اومده که با عینک هاش یه مقدار گرون در میاد)و برتری علم نسبت به ثروت را اثبات میکند.(نتیجه5-5 مساوی شد و در همین لحظه داور سوت پایان بازی رو به صدا درآورد)باتموم شدن وقت بازی معلوم شد که علم و ثروت هر دوبرابرند واصلا ما  بیخود چندین هزار سال دنبال جواب این سوال بودیم، واصلا من هم بیخود این انشاء را نوشتم،بابا چیکار دارین کدوم بهتره ،بچسبین به کار و زندگیتون.حال وحوصله دارین با این موضوعات انشا...                                                                                                                                                                                                                                       

علی بهرامی

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.