• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خانواده > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خانواده (بازدید: 4188)
دوشنبه 15/9/1389 - 8:49 -0 تشکر 258380
الفبای زندگی ...

   .::::::::{ بسم الله الرحمن الرحیم }::::::::.

   »»٭٭««٭٭»»٭٭««٭٭»»٭٭««٭٭»»٭٭««{ سلام }»»٭٭««٭٭»»٭٭««٭٭»»٭٭««٭٭»»٭٭««

      

زندگی ، داشتن دوست داشتنی ها نیست ، بلکه دوست داشتن داشتنی هاست.  

به تاپیک الفبای زندگی خوش آمدید

     

در این تاپیک هر روز دو یا چند عدد از الفبای انگلیسی ذکر می شود ، سپس کلمه ای به زبان انگلیسی نوشته می شود که با حرف مورد نظر شروع شده است و ... خلاصه تاپیک خوبی میشه ، به شرط اینکه با همراهی شما دوستان عزیز همراه باشه

   

 پس منتظر حضور گرمتون هستم  

  

   »»٭٭««٭٭»»٭٭««»»٭٭««٭٭»»٭٭««{ حق یارتون }»»٭٭««٭٭»»٭٭««»»٭٭««٭٭»»٭٭««

   .::::::::ж{ الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم }ж::::::::.

   

بازنده نیستم ، که عشق باخته ام ، همین نام تو که برده ام ، فردا برگ برنده من است .

 

 

ایران جوان

.

فوری دانلود

چهارشنبه 25/5/1391 - 0:11 - 0 تشکر 513155

انتقال تجارب
جوانان دوست دارند از گذشته ، چیزهایى بدانند.
شیفتگى نوجوانان به خاطرات گذشته پدران و مادران ، فرصت خوبى براى انتقال تجربه و آموزش فرهنگ است و چه كسى شایسته تر از پدربزرگها یا مادربزرگها یا سالخوردگان داراى تجربه ؟
والدین كه مى خواهند نقش واسطه در انتقال تربیت و فرهنگ داشته باشند، از یك سو به نوجوانان توصیه و تشویق كنند تا شنیدنیهاى بابابزرگ را بشنوند، از سوى دیگر به سالمندان یاد آور شوند كه كوچكترها را با آغوش باز و چهره گشاده و جاذبه رفتارى و گفتارى به طرف خود متمایل سازند و برایشان قصه و خاطره و پندهاى شیرین بگویند.
گر چه اغلب ، چه در تجمعهاى خانوادگى و مسافرتهاى گروهى ، جوانان دوست دارند آزادتر باشند و وجود پیران را مخل آسایش و تفریح و آزادى خویش مى پندارند، ولى گاهى هم در اثر حسن خلق و رفتار زیبا، مایه صفا و گرمى این گونه حضورها و سفرها مى شوند.
پیرانى كه بتوانند با معجزه رفتار و گفتار شیرین و جذاب ، در حلقه جوانان نفوذ كنند و دل آنان را مسخر حسن سلوك خویش ‍ سازند، هنرمندان موفقى به شمار مى روند كه شایسته تحسین و الگو گیرى اند.
خانواده اى را مى شناسم كه هر گاه صحبت از رفتن به یك مهمانى و دیدار، یا مسافرت تفریحى یا زیارتى پیش مى آید، عروسها یا دامادهایشان مى پرسند: آیا پدر و مادر هم هستند یا نه ؟ و آمدن خود را مشروط به این مى كنند كه آنها هم باشند، چون صفابخش این مسافرت یا ضیافت و مهمانى اند. و... این از عجایب و از معجزات رفتار و اخلاق است .
اگر بتوانیم میان نسل نو و نسل كهن الفت و انس و رابطه صمیمى پدید آوریم ، بسیارى از مشكلات ، یا اصلا پیش ‍ نمى آید، یا به راحتى قابل رفع است .

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

چهارشنبه 25/5/1391 - 0:11 - 0 تشکر 513156

تحول پذیرى
تربیت فرزند، بر اساس شرایط و نیازهاى جامعه و عصر حاضر، یك اصل ضرورى است ، اما نه به قیمت فراموش كردن سنن مذهبى و ملى ، یا پذیرش القاآت فرهنگى بیگانه .
لا تقسروا اولادكم على آدابكم ؛ فانهم مخلوقون لزمان غیر زمانكم (68)
فرزندانتان را بر اساس آداب و تربیت خودتان وادار نكنید، چرا كه آنان براى زمانى غیر از زمان شما آفریده شده اند.
این یك حكمت ناب و بلند در تربیت اجتماعى فرزندان است . ولى شناخت شرایط روز بسیار مهم و حساس است . این یك مساله است و گم نكردن راه اصیل و فرهنگ خودى مساله اى دیگر. و این دو نباید با هم خلط شوند.
هم باید شرایط روز را در نظر داشت ، هم مسایل تربیت مكتبى را نباید تحت الشعاع مد روز یا فرهنگ وارداتى و تحمیلى غرب قرار داد و به بهانه تربیت امروزین ، فرهنگ بیگانه را پذیرفت .
گفتیم كه میان نسل كهن و نو باید همدلى و رابطه ایجاد كرد. یكى از عوامل این ارتباط متفاهم و متقابل ، درك این دو قشر و نسل از یكدیگر است . اگر هر یك از این دو نسل ، شرایط حاكم بر دیگرى و فرهنگ خاص تربیت شدن او را در آن فضا درك كنند، هم دیدگاهشان نسبت به هم روشنتر و شفافتر خواهد بود، هم توقعات و انتظارات ، واقعى و عینى خواهد گشت .
اگر جوانان دریابند كه پیران و سالمندان (چه پدر و مادر خودشان باشند یا دیگران ) در شرایط و دوران متفاوتى با خودشان رشد كرده و تربیت شده اند، توقع نخواهند داشت كه مثل خودشان بیندیشند یا عمل كنند، آن هم صد در صد و بى كم و كاست !
سالمندان و نسل كهن نیز اگر توجه كنند كه با تغییر زمان و شرایط و نیازها و ارتباطات ، بسیارى از سلیقه ها و رفتارها و روحیات هم عوض مى شود و ذهنیات و معلومات نسل نو مثل گذشته نیست ، باز هم توقعشان از نوجوانان و جوانان كمتر و عینى تر خواهد شد.
بزرگترها باید به جوانان میدان عمل و فعالیت و ابتكار بدهند و بگذارند كه آنان ، خود و هنرشان و خلاقیت هایشان را عرضه كنند و توانایى هایشان را در عمل نشان دهند.
البته در همه این میدان دادن ها و عقیده به تغییرها و تحول پذیرى ها باید یك نكته مهم و حیاتى از یاد نرود و آن هم حفظ اصول و مبانى ارزشى است .
توصیه حضرت امیر (علیه السلام ) به تربیت فرزندان بر اساس شرایط روز، همان پذیرش واقعیات زمانى است و اعتراف به تحول در زمان و عصر و نیازها، اما نه به قیمت تبدیل شدن ارزشها به ضد ارزشها و كمرنگ شدن اصول عقلانى و مكتبى !
باز هم مى رسیم به ضرورت پیوند و تفاهم ذهنى و فكرى نسل قدیم و جدید، بر اساس معیارهاى صحیح ، كه كارى است هم دشوار، هم لازم ! در این میدان ، رسالت والدین و مربیان نیز سنگین است.
حفظ ثابتها در عین پذیرش تغییرها و متغیرها، گامى در جهت تعمیق باورهاى مكتبى و اصول متكى به وحى و شرع ، در تربیت فرزندان است .

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

چهارشنبه 25/5/1391 - 0:11 - 0 تشکر 513158

11) خانواده و حقوق فرهنگى

نیازهاى برتر
اگر تاءمین نیاز و اداى حق خانواده را صرفا به مسایل معیشتى منحصر كنیم . ساده نگرى است به دلیل پیچیدگى وجود انسان ، نیازهاى او هم پیچیده و متنوع و فراتر از جنبه هاى ظاهرى و مادى و جنسى است .
همچنان كه در تربیت فرزند، تنها تاءمین نیازهاى مادى و رفاهى كافى نیست ، در مسایل خانوادگى هم تنها فراهم كردن معاش و مسكن و لباس و خوراك ، اداى حق به شمار نمى آید، چرا كه نیازها فراتر از ماءكولات و ملبوسات است و وظیفه هم تنها به تاءمین اینها منحصر نیست .
در یك خانواده اسلامى ، مسایل اعتقادى ، فكرى ، احكام و آشنایى با حلال و حرام و سنن دینى و مراسم مذهبى جایگاه خاص دارد. مسؤ ول نهاد خانواده كه مرد است ، در برابر این نیاز هم تكلیف دارد و در صورت قصور، هم مستحق ملالت است ، هم درخور تنبیه و كیفر الهى ، چرا كه از این رهگذر، اخلاق و فرهنگ خانواده و در نتیجه جامعه است كه وضعیت مطلوب مى یابد، یا به نابسامانى كشیده مى شود.

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

چهارشنبه 25/5/1391 - 0:11 - 0 تشکر 513159

نور چشم
گرچه نور و سوى دیدگان ، سبب بینایى و در نتیجه زیبایى و سربلندى است ، ولى گاهى هم برخى عوامل معنوى موجب فروغ دیدگان و روشناى چشم و اعتدال اجتماعى است . داشتن فرزند صالح و همسر شایسته و خانواده خوب و مطلوب ، مایه چشم روشنى و فروغ بصر است و فراهم ساختن این قره العین بر عهده مرد خانه است .
در قرآن كریم ، از دعاهاى بلندى كه در زمره خواسته هاى عباد الرحمان آمده ، یكى هم این است :
والذین یقولون ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریا تنا قره اعین ...(70)
پرودگارا، از همسران و ذریه و نسل ما براى ما مایه نور چشم قرار بده .
اینكه انسان از طریق افراد خانواده ، سربلند باشد و آنان نور چشم وى به شمار آیند، در صورتى فراهم مى شود كه با تربیت شایسته و اخلاق خوب و رسیدگى و تربیت ، آنان را مهذب ، پاك و با دین و ایمان بار آورده باشد. رسیدن به این مهم ، از كسانى بر مى آید كه نسبت به مسایل فرهنگى و اخلاقى خانواده و فرزندان اهتمام ورزند و وقت بگزارند و به عنوان مساءله مهم در نظرشان ، شاءن و جایگاهى داشته باشد.
اگر همسر و فرزندان ، مطلوب و متدین و متعهد نباشند، انسان از داشتن چنین خانواده اى احساس شرم و حقارت مى كند و دنیا در نظرش تیره و تار گشته ، روزگارش به تلخى مى گذرد.

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

چهارشنبه 25/5/1391 - 0:12 - 0 تشکر 513160

حق فرهنگى
هدایت ، مراقبت ، رسیدگى ، رشد دهندگى ، آموزش و...از حقوق است كه خانواده بر عهده سرپرست خویش دارد. غفلت و كم كارى و بى اعتنایى به این امور، به هر دلیل و بهانه اى كه باشد، پذیرفتنى نیست و شخص مقصر را در برابر ملامت وجدان و نكوهش ‍ دیگران بى دفاع و محكوم مى سازد.
یكى از وظایف مرد در خانه ، تعلیم و ارتقاى فرهنگ افراد و مواظبت بر سلامت روحى و اخلاقى و ارشاد در زمینه مسایل فكرى و فرهنگى و حتى سیاسى اجتماعى است . البته تامین نیازهاى عاطفى و تربیتى هم كه شامل همه و همه مراحل مى شود، تكلیفى دیگر است .
متاءسفانه حتى در میان انسانهاى فرهیخته و فرهنگى ، مربیان و مبلغان نیز كسانى یافت مى شوند كه با همه فعالیتهاى برون خانه اى و اشتغالات تربیتى و فرهنگى در جامعه و در سطحى گسترده ، نسبت به وضع داخل خانه و همسر و فرزندان خویش یا بى خبرند، یا بى خیال ، یا گاهى هم ناتوان . اگر ارشاد و هدایت جامعه و دیگران لازم و مفید است ، روشنگرى و راهنمایى در درون خانواده و نسبت به افراد داخل ، ضرورى تر و سودمندتر است . از دیرباز گفته اند: چراغى كه به رواست ، بر امامزاده حرام است .
گاهى به گناه افتادن زن و فرزندان كسى ، معلول غفلتهاى خود او از اوضاع داخل و نزدیك است . باید ریشه هاى آن را شناخت و خشكاند. رسالت حفظ و صیانت خانواده از آتش گناه و فساد، بر عهده قیم خانواده و سرپرست آن است .
خداوند در قرآن كریم ، به مؤ منان چنین توصیه مى فرماید:
یا ایها الذین آمنوا قوا اءنفسكم و اءهلیكم نارا و قودها الناس و الحجارة ... (71)
اى كسانى كه ایمان آورده اید! خود و خانواده خویش را از آتشى كه هیزم و آتشگیره آن مردم و سنگ است ، حفظ كنید.
پس ، حفظ خانواده به موازات حفظ خویش از آتش دوزخ ، یك تكلیف است . مقدمات آن دوزخ فروزان و ملتهب نیز در همین دنیا و با عملكردهاى خلاف ، فراهم مى شود.
اگر امر به معروف و نهى از منكر، در درجات و مراتبى كه دارد، به عنوان یك كار فرهنگى تلقى شود، باید آن را به درون خانواده هم نسبت به آحادى كه با آنان در ارتباط و تاءثیر گذارى هستیم ، سرایت دهیم و این گونه آنان را از فرو افتادن در شعله دوزخ ، نگاه داریم . اگر صد در صد هم نتوانیم تاءثیر گذار و اصلاح گر باشیم ، در حد میسور و توان . حتى اگر اثرى هم نبخشد، ما به تكلیف خویش عمل كرده ایم و مؤ اخذه نخواهیم شد.
از امام صادق (علیه السلام ) پرسیدند: اینكه خداوند فرموده است خود و خانواده خود را از دوزخ حفظ كنید، چگونه آنان را از آتش نگهداریم ؟ حضرت فرمود: تامرو نهن تنهو نهن ، آنان را امر و نهى كنید (كنایه از نظارت بر كارها و هدایت نسبت به رفتارها). پرسیدند: ما آنان را امر و نهى مى كنیم ، ولى پذیرا نیستند. فرمود:اذا اءمر تموهن و نهیتمو هن فقد قضیتم ما علیكم (72)؛ هر گاه آنان را امر و نهى كردید، تكلیفى را كه بر عهده داشتید، انجام داده اید.
انجام تكلیف امر به معروف و نهى از منكر در قلمرو خانه و خانواده و نسبت به بستگان و نزدیكان ، موجب حفاظت آنان از آتش ‍ دوزخ و شقاوت ابدى مى گردد و بدون آن ، جاى مؤ اخذه باقى است ! بى تفاوتى و بى تعهدى در این مساله مهم ، اگر به فساد اخلاقى و گناه و انحراف خانواده كشیده شود، در این سر انجام و سرنوشت شوم و تلخ ، مقصر و شریكند. هر چند امروز، كسى را به دلیل قصور در تعلیم و تربیت و آموزشهاى فرهنگى و اخلاقى فرزندان و همسرانشان مورد پیگیرى قرار نمى دهند و جرم تلقى نمى شود، ولى تقصیر و قصور از دین و خدا، عاقل تعقیب و مسؤ ولیت جدى است !

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

چهارشنبه 25/5/1391 - 0:12 - 0 تشکر 513161

بیانى از علامه مجلسى
استشهاد به آیه (قوا انفسكم و اهلیكم نارا) در روایات متعددى آمده است و قلمرو آن حتى به مسایل فكرى ، مرامى و سیاسى هم كشیده مى شود. سلیمان بن خالد مى گوید: به حضرت صادق (علیه السلام ) عرض كردم : خانواده اى دارم كه از من حرف شنوى دارند، آیا آنان را به این امر دعوت كنم ؟ (اشاره به فراخوانى به اهل بیت و دعوت به مرام تشیع و ولایت ) امام در پاسخ فرمودند: آرى . آنگاه آیه شریفه را تلاوت فرموده و به آن استدلال كردند.
علامه مجلسى در ذیل این حدیث ، تحت عنوان بیان توضیحى دارد كه سودمند است . حفظ خویشتن از آنان را به این مى داند كه انسان با صبر و شكیبایى در راه اطاعت خدا، ترك معصیت و با پرهیز از پیروى شهوات و تمنیات نفسانى ، خود را عذاب نگه دارد و خانواده را نیز با چهار برنامه ، مصونیت از آتش ببخشد:
اول : دعوت آنان به اطاعت پروردگار.
دوم : آموختن فرایض و واجبات دینى به آنان .
سوم : نهى و باز داشتن آنان از زشتیها و قبایح .
چهارم : تشویق و واداشتن ایشان به كارهاى خوب . سپس مى افزاید: آیه دلالت مى كند كه امر به معروف و نهى از منكر نسبت به نزدیكان ، مثل همسر و خدمتكاران و پدر و مادر و فرزندان و سایر بستگان بر انسان واجب است و اینان در این مساءله ، مقدم بر دیگرانند.(73)
مجموعه این توصیه ها، تكلیف یك مسلمان را درباره تربیت مكتبى خانواده و فضا سازى براى رشد باورهاى دینى و بهره گیرى از شیوه هاى جاذبه دار و مشوق و خوشبین كننده در دعوت به امور دینى و پرهیز از آنچه مایه گریز، نفرت و بدبینى است ، روشن مى سازد.
قطعا شیوه تشویقى و ترغیبى ، نسبت به روش تنبیهى و توبیخى مؤ ثرتر و كارسازتر است . پدر یك خانه ، نباید نسبت به ناهنجاریهاى اخلاقى و رواج گناه و فساد در اعضاى خانواده ، بى توجه و بى تعهد باشد. زمینه سازى براى فراگیرى دین نیز رسالتى دیگر است . یا خودش به همسر و فرزندان بیاموزد، یا كسى را به خانه آورد تا حلال و حرام و احكام الهى را به آنان بیاموزد، یا به مجالس و كلاسها و دوره هایى بفرستد كه در آنجا آموزش ببیند.

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

چهارشنبه 25/5/1391 - 0:12 - 0 تشکر 513163

نظارت بر آموخته ها
آنچه انسان مى شنود یا مى خواند یا فرا مى گیرد، در شكل دهى به اندیشه و روان مؤ ثر است . پس به عنوان غذاى روح و فكر باید به مسایل و فراورده هاى فكرى و فرهنگى كه مورد استفاده همسر و فرزندان قرار مى گیرد، حساس بود. همه خواندنیها و همه دیدنیها خوب و سالم نیستند، گاهى كتابها، مجلات و فیلمها... بدآموز و محرك شهوات و فساد آورند و نظارت لازم است .
با آن همه تاءكید كه اسلام و قرآن بر علم و دانش و فریضه بودن طلب علم دارد، در برخى روایات مى خوانیم كه به همسرانتان سوره یوسف نیاموزید و بر آنان نخوانید، چون كه در آن فتنه هاست و سوره نور به آنان یاد بدهید، چرا كه در آن پندهاست .(74)
با همه فضیلتى كه خواندن و آموختن قرآن دارد، چرا نسبت به آن سوره حساسیت است ؟ چون شرح فتنه گریها و شیدایى زلیخا به یوسف و مكر و حیله او در به دام انداختن یوسف مطرح است ، كه ممكن است براى برخى دختران و زنان ، وسوسه انگیز و فتنه خیز باشد، اما سوره نور، دعوت به حجاب و تحفظ و متانت و خویشتن دارى و پرهیز از خود نمایى و بد حجابى و عشوه گرى است و براى این قشر، كاربردى تر و عبرت آموز و پند دهنده است . آنچه سلامت روحى و فكرى زنان را تاءمین مى كند، همان صداقت و سادگى و پاكدلى است و گاهى برخى آثار و رمانها و فیلمها و آموزشها، ذهن آنان را در پیمودن راه گناه و فتنه انگیزى بر مى انگیزند و برایشان زیانبار مى باشند.
مرحوم استاد دكتر سید جواد مصطفوى در بهشت خانواده بحثى در این زمینه دارد و با اشاره به روایتى كه از آموختن كتابت به زنان نهى مى كند، تحلیلى از این موضوع ارائه مى دهد و برخى سوء استفاده هایى را كه بانوان در اثر سواد و آموختن برخى عملها و آشنایى با بعضى فتنه ها و شگردها داشته و دارند، یاد مى كند و در مقابل این گونه تحصیلكرده هاى نیرنگ باز، از بانوان پاكدل و با صفایى كه صداقت و ساده دلى آنان ، محفوظشان مى دارد و زندگیهاى آرامتر و سالمترى دارند یاد مى كند و در پایان مى افزاید:
ما دانشگاه دیده هاى متمدن ، باید چند روزى مهمان چنان خانواده ها باشیم و گلزار بى خار و بهشت برین زندگى خانوادگى آنان را ببینیم ، تا نا خود آگاه ، آهى سرد از دل پر درد بر آوریم و باور كنیم كه بدون معلومات جهان بینى و جامعه شناسى هم مى توان زندگى با صفایى داشت و به جاى بیست سال زندگى تواءم با بیمارى و جنگ اعصاب ، مى توان شصت سال زندگى با نشاط و محبت و كامرانى داشت و باور كنیم كه بیسوادان پاكدلى كه فرهنگ ساده امام صادق (علیه السلام ) را پذیرفتند و حتى لغت همزیستى مسالمت آمیز را نمى توانستند ادا كنند، بهتر از كسانى زیستند كه دانشگاهها و لابراتوارها ساختند، ولى از مكتب امام صادق (علیه السلام ) روى گردان شدند. چقدر باصفا و لذت بخش است زمانى كه پانصد میلیون بانوى مسلمان ، هم باسواد باشند و هم پاكدامن و با صفا... بسیارى از معلومات عصر ما براى زن نه لازم است و نه فضیلت ، بلكه اتلاف وقت است و احیانا رذیلت ، در صورتى كه پاكدلى و پاكدامنى براى همیشه و در حد اعلایش فضیلت است و كمال . (75)
پس چه باید كرد كه همسران با فضیلت شوند و خانواده ها برخوردار از صفا و كمال ؟ جز با كار فرهنگى و تربیتى با افراد این كانون ؟
رسول خدا (صلى الله علیه و آله ) فرمود:
ملعون است ، ملعون است كسى كه افراد تحت تكفل خویش را تباه سازد.(76)
و این ضایع و تباه ساختن چیست ؟ فقط رسیدگى نكردن به مسایل معیشتى و رفاهى و حقوق مادى است ؟ یا حقوق فرهنگى و تربیتى خانواده را نیز در بر مى گیرد؟
تباه سازى فرهنگى در خانواده ها، كمتر از نادیده گرفتن حقوق مادى نیست ! پس باید حقوق فرهنگى خانواده را هم شناخت و آن را ادا كرد. در این صورت است كه این خیمه عفاف پابرجا و استوار مى ماند و طوفان حادثه هاى سهمگین زندگى آن را از جاى نمى كند.
پایان این نوشته را حدیثى از حضرت على (علیه السلام ) قرار مى دهیم ، كه خطاب به فرزندش محمد حنفیه در مورد رسیدگى به زن و شیوه معاشرت خوب با همسر توصیه مى فرماید:
فدارها على كل حال و اءحسن الصحبة لها لیصفو عیشك .(77)
در همه حال با همسرت مدارا كن و با او معاشرت و همنشینى شایسته داشته باش ، تا زندگى ات با صفا شود.
صفایى كه همه در جستجوى آنند و اگر بر خانه ها و خانواده ها بال بگسترد و سایه افكند، زندگیها بهشتى فرح زا و مسرت بخش ‍ مى شود و اگر هماى صفا از خانه ها و آشیانه ها پر بكشد و بكوچد، خانه و زندگى ، دوزخى تحمل ناپذیر مى گردد.

اولین مدرسه عشق که تأســـیس شده 

درس عشق علی و فاطمه تدریس شده

گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه از عـلــی

اولـین کلمه که آمـوختن علـی بود علـی

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.