• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 2869)
دوشنبه 1/6/1389 - 13:24 -0 تشکر 223611
بررسی فیلم های روی پرده

سینمای گیس وگیس کشی

سلام به همه دوستان عزیزم

دوستان در این تاپیک می خواهیم به کمک شما به بررسی فیلم های روی پرده سینما بپردازیم و با این فیلم ها آشنایی بیشتر پیدا کنیم ، این آشنایی شامل ، مختصری از فیلم ، نام چند بازیگر مطرح فیلم ،  نام کارگردان فیلم ، درصدی که دوستان تبیانی به فیلم مشخص شده می دهید ، نکات برتر و نکات ضعف فیلم رو بررسی کنیم . امیدوارم که همه دوستان عزیز انجمنی این بحث شرکت کنند .

 

منتظر حضور تک تک شما دوستان هستیم ...

 

thank you for attention

پنج شنبه 4/6/1389 - 13:19 - 0 تشکر 224601

فیلم بعدی که می خواهیم با هم بررسی کنیم و اطلاعتی از این فیلم کسب کنیم تا بو سیله این اطلاعات آگاهانه تر به سینما برویم

فیلم " افراطی ها " است .

دوستان چه اطلاعاتی از این فیلم دارید برای ما بگوید ، سعی کنید که مختصر باشه و مفید - اگر دوستانی این فیلم رو دیدند به زبان ساده خودشون برامون تعریف کنند ،خیلی بهتر خواهد بود .

با حضورتون این تاپیک رو گرم کنید

 

thank you for attention

پنج شنبه 4/6/1389 - 20:42 - 0 تشکر 224694

عکس هایی ازفیلم افراطی ها

عکس های فیلم سینمایی افراطی ها


عکس های فیلم سینمایی افراطی ها
عکس های فیلم سینمایی افراطی ها
عکس های فیلم سینمایی افراطی ها

عکس های فیلم سینمایی افراطی ها
عکس های فیلم سینمایی افراطی ها

عکس های فیلم سینمایی افراطی ها



توضیحات فیلم با دوستان

دوستان عزیز انجمنی کمی بجنبید ما منتظریم

 

thank you for attention

شنبه 6/6/1389 - 23:37 - 0 تشکر 225328

فیلمبرداری این فیلم،12 اردیبهشت سال 88 در اصفهان آغاز شده بود و بعد از 40 جلسه فیلمبرداری در استان اصفهان پایان یافت.
«افراطی‌ها» آخرین ساخته «جهانگیر جهانگیری» است كه در آن اكبر عبدی، رضا شفیعی‌جم، فتحعلی اویسی، علی اوسیوند، ارژنگ امیرفضلی، یوسف صیادی، مجید سعیدی، امید میراعلایی، محمد سهرابی، مریم امیرجلالی، حدیث فولادوند، رزیتا حفیظ، آزاده مهدی‌زاده و … به ایفای نقش پرداخته‌اند.
افراطی‌ها به ارتباطات روز چند جوان در زندان می‌پردازد كه پس از آزادی هر یك درگیر اتفاقی نو در جامعه می‌شوند. افراطی‌ها داستانی كاملاً طنز دارد و محصول مؤسسه فرهنگی هنری شكوفافیلم به تهیه‌كنندگی داریوش بابائیان است.

  
دوشنبه 8/6/1389 - 21:23 - 0 تشکر 225929


من فیلم های طنر رو خیلی دوست دارم .
ولی این رو ندیدم هنوز
ارزش دیدن داره برم سینما به نظرتون ؟
یه تیکه اش رو اگه میشه برا دانلود بذارید

خورشید آرزوی منی گرمتر بتاب
سه شنبه 9/6/1389 - 12:45 - 0 تشکر 226219

marvelous2 گفته است :
[quote=marvelous2;455559;225929]
من فیلم های طنر رو خیلی دوست دارم .
ولی این رو ندیدم هنوز
ارزش دیدن داره برم سینما به نظرتون ؟
یه تیکه اش رو اگه میشه برا دانلود بذارید


سلام دوست عزیزم خوبید شما خوشحال هستم که یک دوست دیگه به جمع ما اضافه شدند . دوست گرامی من تعریف های زیادی از این فیلم شنیده ام و به نظرم می رسد که فیلم حتما باید ارزش دیدن داشته باشه یکی از اهداف این تاپیک هم همین است که فیلم ها را بررسی کنیم و با بررسی فیلم ها آگاهانه به سینما برویم . برای دانلود هم باید بگم که سعی می کنم که پیدا کنم از دوست عزیزم محمد گرامی هم تشکر می کنم ، که اینگونه خوب همراه ما هستند .

 

thank you for attention

سه شنبه 9/6/1389 - 12:53 - 0 تشکر 226223

فیلم بعدی که می خواهیم بررسی کنیم ، ناسپاس است .
دوستان خوب انجمنی ، منتظر پاسخ های شماییم .
دوستان دیگر هم خوشحال میشم به جمعمون اضافه بشن

 

thank you for attention

چهارشنبه 10/6/1389 - 17:2 - 0 تشکر 226681

mohamad_87 گرامی ، marvelous2 عزیز کجائید ؟
منتظر پاسخ های شما و دوستان دیگه هستیم
فیلم ناسپاس رو برامون شرح بدید
چه اطلاعاتی از این فیلم دارید ؟

 

thank you for attention

پنج شنبه 11/6/1389 - 17:12 - 0 تشکر 227083


اتاق جان ممنون از لطفت ولی من هیچ اطلاعاتی راجع به فیلم ناسپاس ندارم اگر پیدا کردم یا دیدم این فیلم رو حتما میذارم اینجا

خورشید آرزوی منی گرمتر بتاب
يکشنبه 14/6/1389 - 0:12 - 0 تشکر 227802

نقد فیلم ناسپاس
ساخت فیلم تاریخی كار دشواری است. نه صرفا به این دلیل كه این ژانر فرآیند تولید سختی دارد و به كلی لباس، گریم، صحنه سازی و جلوه های ویژه محتاج است.
پوریا پورسرخ در ناسپاس 
دشوارتر از همه اینها آن است كه بخواهی یك واقعه و رخداد تاریخی را به گونه ای به تصویر بكشی كه هم به واقعیت تاریخی خود وفادار باشد و در تعریف آن دچار تحریف نشود و هم این كه در عین حال ساختار سینمایی هم داشته باشد و برای مخاطب از حیث بصری و روایی واجد جذابیت های لازم باشد.

این تجربه زمانی دشوار می شود كه در این قصه تاریخی یك واقعیت مذهبی و دینی هم وجود داشته باشد. در این صورت علاوه بر سویه دراماتیك قضیه وجوه ایدئولوژیك قصه نیز به دشواری كار اضافه می شود.

حسن هدایت كه سابقه ساخت آثار تاریخی را در كارنامه خود دارد این بار سراغ قوم یهود می رود و كمی از تاریخ معاصر فاصله می گیرد. «ناسپاس»، قصه 2 پسرعمو به نام های عامیل و آشل را روایت می كند كه هر دو خواهان ازدواج با آنائل هستند. وقوع یك رخداد غیرمنتظره آرامش و آسایش قبایل و طوایف قوم یهود را بر هم می زند، اما با ورود حضرت موسی روایت سمت و سویی دیگر به خود می گیرد.

ناسپاس در میان تصویر مذهبی، روایت عاشقانه و قصه ای تاریخی سرگردان است و گویی می خواهد هم داعیه دار یك فیلم دینی و معناگرا باشد و هم در ژانر تاریخی قرار بگیرد، اما بیش از هر چیز برقصه عاشقانه خود تاكید می كند. در واقع كارگردان تلاش می كند ملال یك روایت تاریخی را با تزریق عشق به درام بكاهد و شیرینی قصه را برای مخاطب افزایش دهد. در حالی كه یك قصه تاریخی اگر واجد عناصر جذاب دراماتیك باشد به مسكن و اسانس بیرونی نیازی ندارد.

ناسپاس یك ملودرام تاریخی است كه البته بیشتر با مدیوم تلویزیون تناسب دارد تا سینما. شاید اگر این قصه در غالب یك سریال یا تله فیلم تلویزیونی روایت می شد مخاطب بیشتری داشت تا این كه در قالب سینما بنشیند. یكی از مشكلات اساسی فیلم به دیالوگ پردازی و زبانی باز می گردد كه كارگردان برای گفتار شخصیت های قصه انتخاب می كند. جنس دیالوگ پردازی های آن امروزی است و به «نردبام آسمان» لطیفی شباهت دارد.

یكی از مشكلات اساسی ژانر تاریخی ریتم كند روایت است كه موجب كشدار شدن فیلم شده و با توجه به این كه فضای داستان به دوره تاریخی دیگری غیر از تجربه های روزمره مخاطب تعلق دارد سنگینی زمان بیشتر احساس می شود و البته فیلم هم تماشاگرانش را از دست می دهد.

اما در ناسپاس ضرباهنگ تقریبا منطقی است و مخاطب را خسته نمی كند. اما در گریم و چهره پردازی بویژه درباره شخصیت های اصلی داستان یعنی پوریا پورسرخ و نیما شاهرخ شاهی و البته الناز شاكردوست و لیندا كیانی هیچ تمهید باورپذیری صورت نگرفته است انگار چند تا دختر و پسر مدرن شهری لباس تاریخی پوشیده اند و دغدغه آنها مثل دختر و پسرهای بالای شهر است.

حداقل روی صورت و مدل موهای آنها نیز اتفاق خاصی نیفتاده و خیلی جدید و امروزی است. در واقع هدایت خواسته است از سیستم ستاره سازی در یك اثر تاریخی بهره ببرد و قواعد سینمای تجاری را در یك كار تاریخی محك بزند. اما دست كم در اینجا این تمهیدات تجاری پاسخ نمی دهد و مهارت و قدرت بازیگری است كه حرف اول را می زند.

به نظر می رسد بازیگران تئاتری بیشتر از پس یك نقش تاریخی بربیایند تا بازیگران جوان و ستاره ای كه به سینمای شهری و مدرن تعلق دارند. قصه فیلم یك عاشقانه دختر و پسری است كه در زمان حضرت موسی می گذرد و به ضرورت فیلم های معناگرا میان عشق مجازی و حقیقی در نوسان است و خوب نتیجه كه قابل حدس است به واسطه لیاقت در اثبات عشق حقیقی، عشق مجازی نیز مجاز می شود.

درست در همین لایه از داستان است كه مفاهیم و پیام های اخلاقی وارد قصه شده و بتدریج جایگزین سویه دراماتیك ماجرا می شود. احتمالا و به زعم سازندگان اثر، جذابترین و پر تعلیق ترین فراز قصه به زنده شدن پوریا پورسرخ یكی از پسرعموها برمی گردد كه پایان بندی خوشی را به نفع قهرمان داستان رقم می زند، اما این بخش از كار خوب از كار در نمی آید و خیلی گل درشت و اغراق شده به تصویر كشیده می شود.

ناسپاس از حیث فنی و تكنیكی به جلوه های ویژه كامپیوتری اتكای زیادی كرده و بخش عمده ای از فضاسازی های كار بویژه در قسمت هایی كه به معجزه و حواشی آن تعلق دارد به وسیله ویژوال افكت انجام شده است. در واقع سازندگان فیلم تلاش كرده اند با بهره گیری از این تمهیدات رایانه ای، هزینه كمتری صرف دكورسازی های حجیم و پرخرج كنند.

این فناوری های تكنولوژیك اگرچه از هزینه های گزاف آثار تاریخی كاسته و سرعت تولید این گونه فیلم ها را بیشتر كرده است، اما این عیب را هم دارد كه فضاسازی كار و حس و حال تاریخی آن هم گرفته می شود. ناسپاس علاوه بر وجوه تاریخی، به فرهنگ پهلوانی و مردانگی هم توجه می كند و شاید بتوان عنوان یك قصه مردانه را هم به آن داد.

هماوردی 2 پسرعمو برای دریافت نشان لیاقت و مردانگی تا آن كه پیروز میدان است، حق و اجازه وصل به معشوق را كسب كند. عشق، تظاهر واحدی دارد گرچه در تاریخ های متفاوتی اتفاق بیفتد، اما مظاهر و نشانه های آن به مقتضیات تاریخ، شمایلی متفاوت می یابد. نشانه ای كه ردپای آن را در ناسپاس نمی توان پیدا كرد.
منبع : جام جم 

  
دوشنبه 15/6/1389 - 14:20 - 0 تشکر 228360

در مورد فیلم مقلد شیطان:

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، استفاده یك تبهكار از زنان اغواگر برای دستیابی و نیل به اهداف مورد نظر كه تا به حال بارها در سینمای جهان مورد استفاده قرار گرفته، برای نخستین بار در سینمای پس از انقلاب مطرح می شود. آن هم در شرایطی كه ضدقهرمان قصه از این حربه برای به دام انداختن قهرمان ماجرا كه یك افسر پلیس است، استفاده می كند.
صادقی با استفاده از این قصه، اگر چه بسختی از خط قرمزها عبور كرده، اما كاملا واضح است كه فیلمش در ممیزی با مشكلاتی روبه رو شده و حذفیاتی در آن صورت گرفته است.
فیلم "مقلد شیطان" آنچنان كه عنوانش نیز پیداست به زندگی مرد شیطان صفتی به نام "جمشید سیف" می پردازد كه قبل از انقلاب به سبب اعمال خلاف قانون، شغل خود را به عنوان پلیس از دست داده و می كوشد با تجربیاتی كه به دست آورده، در جهت خلاف قانون از آنها استفاده كند. نقشه های او هر بار طبق خواسته اش پیش می روند تا اینكه مدیر بازرگانی یك شركت طعمه اش شده و یك افسر جوان پلیس نسبت به اعمال وی مشكوك می شود.
وقوع سلسله ماجراهایی سیف و افسر پلیس را به مصاف هم كشانده و جان افسر پلیس و دخترش در معرض خطر قرار می گیرد تا اینكه عاقبت پرده ها كنار می روند و رازهای پنهان افشا می شوند.
مهمترین ویژگی فیلم "مقلد شیطان" تركیب عجیب و غریب بازیگرانی است كه عهده دار نقش های اصلی و فرعی فیلم هستند. بازیگرانی كه حضورشان در كنار یكدیگر غیرقابل باور و ناهمگون است. "كامبیز دیرباز" كه هنگام بازی در این فیلم هنوز چهره شناخته شده ای در سینمای ایران نبود با صورتی سنگی و بدون انعطاف در نقش پلیسی با هوش ظاهر شده كه به هیچوجه به باور تماشاگر نمی نشیند یا "شقایق فراهانی" در نقش زنی اغواگر، هم برای دخترش مادری می كند و هم از انجام خواسته جمشید سیف سرباز می زند تا بعد از سال ها معلوم شود او تنها طعمه هایی را فریب داده كه واقعا گناهكار بوده اند و كسی باید حقشان را كف دستشان می گذاشته، اما چهره فراهانی آنقدر مثبت است كه ذره ای تردید در مورد فقر مالی او در دل مخاطب ایجاد نمی شود.
شاید بهترین گزینه بازیگری در بین بازیگران فیلم "اصغر همت" باشد. چرا كه او بخوبی توانسته هم وجوه شیطانی كاراكتر سیف را با بازی خوبش به تصویر بكشد و هم در نقش چنان خود را حل كرده كه كاراكترش برای تماشاگر باور پذیر جلوه می كند.
فیلمنامه "مقلد شیطان" به دلیل حساسیت مضمون، لحن جسورانه ای دارد، اما همچون اغلب تولیدات سینمای ایران فاقد انسجام لازم و تعلیق مناسب است. با این حال، همان چند موقعیت پرتنشی كه در فیلم دیده می شود قابلیت آن را دارد كه مخاطب مشتاقانه تا پایان ماجرا پیگیر سرنوشت شخصیت های قصه شود. اگر چه مخاطب انتظار فیلمی معمایی - پلیسی و جنایی را می كشد اما با تماشای "مقلد شیطان" درمی یابد كه تنها با شبحی از آثار پلیسی روبه رو است و انتظار داشتن نوعی ویژگی یا جاذبه خاص را نمی توان از آن متصور شد.
فیلمساز با چشمداشتی به نمونه های موفق ژانر و تشدید خشونت های سیف به سبكی "تارانتینو وار" كوشیده گام هایی در این راه بردارد،
اما فقدان امكانات، فیلمنامه ضعیف و دست آخر ممیزی سبب شده تا كارش چندان به مذاق تماشاچیان خوش نیاید. محدودیت های اكران (تعداد اندك سالن های نمایش و محدودیت سنی مخاطبان) و عدم پخش تیزرهای تبلیغاتی و اكران در ماه رمضان نیز عامل دیگری است برای این كه فیلم به نسبت سایر آثار كمتر دیده شود.
"مقلد شیطان" به عنوان تجربه اول یك فیلمساز به رغم ضعفهای بی شمارش اثری معقول و قابل دفاع به نظر می رسد و نشان می دهد،
"افشین صادقی" به سینمای پلیسی تعلق خاطر دارد و ساخت دومین فیلمش با عنوان "فرود در غربت" كه دارای مضمونی پلیسی - معمایی است این ادعا را به اثبات می رساند.
در مجموع فیلم "مقلد شیطان" به سبب حضور جمعی از عوامل حرفه ای سینما و قصه نو و تاحدودی گیرایش می تواند مخاطبان را كه از تماشای فیلم های سطحی و ضعیف كمدی دلزده شده، كم و بیش راضی كند كه همین نكته می تواند در سینمای كم تماشاگر این روزها امیدواركننده باشد.
از: محمد جلیلوند

در راه رسيدن به oooooj

با مردم مهربان باش چرا که هنگام سقوط با همان مردم روبرو خواهي شد 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.