کاربران نمیتوانند به هیچ منبعی روی شبکه سازمانی دسترسی پیدا کنند
در بعضی مواقع کاربران میتوانند به سرور *** راه دور متصل شوند، اما نمیتوانند به هیچکدام از منابع موجود روی شبکه سازمانی دسترسی پیدا کنند. در چنین مواردی کاربران نمیتوانند نام هاست را شناسایی کرده و حتی قادر نیستند به منابع موجود در شبکه سازمانی Ping کنند.
رایجترین دلیل وقوع این مشکل این است که کاربران به شبکهای متصل هستند که ID شبکه آن با شبکه سازمانی مستقر در پشت سرور *** یکسان است. بهعنوان مثال، کاربر به شبکه پرسرعت یک هتل متصل شده و به این ترتیب ID شبکه پس از تخصیص آدرس IP اختصاصی بهصورت 24/10.0.0.0 اختصاص یافته است.
حال چنانچه شبکه سازمانی نیز روی همین ID شبکه 24/10.0.0.0تعریف شده باشد، آنگاه کاربر قادر به اتصال به شبکه سازمانی خود نخواهد بود، زیرا ماشین کلاینت *** آدرس مقصد را بهصورت شبکهای محلی میبیند و اتصال شبکه راه دور را از طریق رابط *** ارسال نمیکند.
دلیل عمده دیگر برای عدم موفقیت در اتصال این است که کلاینتهای *** اجازه دسترسی به منابع موجود روی شبکه سازمانی را بهدلیل قوانین تعیین شده از جانب فایروال نمییابند. راهحل این مشکل پیکربندی فایروال بهگونهای است که اجازه دسترسی به منابع شبکهای را به کلاینتهای *** بدهد.