• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 1713)
يکشنبه 4/4/1391 - 17:31 -0 تشکر 465285
می گویند،آقایتان اشتباه کرد

رسول علم الهدی

می گویند آقا اشتباه کرد، آقا که معصوم نیست، .... مثلا: در خطبه های نماز جمعه 29خرداد88، ولی فقیه در رهبری فتنه ای که به دامن مردم ایران افتاد اشتباه کرد. اشتباه ایشان هم در نزدیک کردن آقای احمدی نژاد به خود بود، و هم کنترل مردمی که واقعا فکر می کردند تقلب شده است زیرا ایشان هیچ صحبتی که سبب امیدواری مردمی که فکر می کردند تقلب شده، نفرمودند... یا می گویند در قضایای وزیر اطلاعات آقا نباید در کار رئیس جمهور دخالت می کرد، رئیس دولت به هر دلیلی می خواست وزیر خود را تغییر دهد و این در حوزه اختیارات قانونی او است... یا می گویند چرا در مورد انرژی هسته ای باید این قدر مقاومت کنیم؟ چه ضرورتی دارد؟ معیشت مردم مهم است یا انرژی هسته ای؟... یا می گویند این طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها از طرف دولت بود و آقا هم مجبور شد!...

 

 

در پاسخ به این مدل انتقاد، توجه به نکات زیر قابل تأمل است: 1. هر کار، امر و علمی، تخصص خاص خود را دارد. مثلا من بعنوان کسی که مریض می شوم می توانم نسبت به دکترها و پزشک ها انتقادهایی داشته باشم اما هیچ وقت نمی توانم نظر تخصصی در انتقاد بدهم، حتی نمی توانم با یقین در مورد پزشکی قضاوت کنم زیرا تخصصی در مورد چگونگی درمان مریضی ندارم. اما چگونه است که امر رهبری یک امت که برآمده از تفقه عمیق در دین، توجه به امور زمان و مکان، عدالت، تقوا و در نظر گرفتن مصالح و مفاسد امور است، کار تخصصی حساب نشود و هر کسی به راحتی در آن انتقاد و شبهه کند؟ . گفته می شود با عقل خود سنجیدیم و حکم می کنیم که ولی فقیه اشتباه کرده است.

در اینجا باید سوال کرد که از کجا مطمئن هستید که عقل به خطا نرفته؟ طلبه ها بعد از کلی درس منطق خواندن، اندکی با خطای عقل آشنا می شوند. در منطق باب مفصلی در مورد مغالطات است که چگونگی به انحراف راندن عقل را مشخص می کند. ضمن اینکه تا تواضع در برابر ولایت نباشد عقل بدرستی گام برنخواهد داشت. امام صادق علیه السلام خطاب به هشام می فرمایند: «... وَ لِكُلِّ شَیْ‏ءٍ مَطِیَّةً وَ مَطِیَّةُ الْعَقْلِ التَّوَاضُعُ..»(کافی، ج1: 19) براى هر چیزى مركبى است و مركب عقل تواضع است، هر وقت از موضع یک شخص بیرونی که نه پیرو و نه محب ولی فقیه است به عملکرد ایشان نگاه کنیم دقیقا امر دیگری را تشخیص داده و جور دیگری حکم می کنیم.

 

 

3. پیرو ولی فقیه کسی است که دقیقا در جایی از ولی پیروی کند که خود تشخیص نداده یا متضاد با تشخیص اوست والا امر درستی را که من هم تشخیص دهم(مثلا توجه به تولید ملی)، محل چالش و آزمایش عیار پیروی قلمداد نمی شود. در ابتدای حکومت امیرالمومنین علیه السلام همه امت با ایشان بیعت کردند اما جنگ جمل و نهروان به خاطر همین تضاد در پذیرش عملکرد و نظر ولی رخ داد. ضمن اینکه مردم کوفه ضرورت های امر رهبری امت را تشخیص نمی دادند، مثلا ضرورت اینکه امیرالمومنین علیه السلام تاکید می فرمود مسئله اصلی از میان بردن معاویه است را نمی فهمیدند و در جنگ بهانه می آوردند. آیا من، با همه اطلاعات محدودی که از امور دارم می توانم تشخیص دهم چرا باید بر انرژی هسته ای تاکید کنیم؟ البته وظیفه داریم که کسب اطلاعات کنیم.

 

 

4. ولی فقیه در امور خرد و کلان از مشاوران متخصص کمک می گیرد و جایگاه ولی فقیه در سیاستگذاری های کلی نظام تجلی می یابد.

قرار نیست، ولی فقیه فرمول و معادله اقتصادی به جامعه ارائه دهد بلکه ایشان با تبیین یک شعار «تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی» فرمول های اقتصاددانان را در اولویت دادن به مسائل اقتصادی کشور مشخص می کند.

 

 

5. همه ما تحت قانون اساسی زندگی می کنیم و باقبول قانون اموراتمان پیش می رود. همین متن قانون نیز مورد رای گیری و موافقت آحاد مردم قرار گرفت. در قانون اساسی راه ارزیابی و نظارت و نقد و بررسی عملکرد و گفته های ولی فقیه برای متخصصین، به عنوان ضمانت اجرای حرکت ولی فقیه بر مسیر اسلام قرار داده شده است و آن مجلس خبرگان است.

مجلس خبرگان، آقا را با 58 رای بعنوان رهبر انتخاب کرد و در شهریور 88 با صددرصد آرا موافقت کامل خود رابا موضع گیری ها و مدیریت ایشان اعلام کرد. بنابراین عقل متخصصان زمان که ناظر بر عملکرد و گفته های رهبری است، نه تنها هیچ مغایرتی در عملکرد رهبری با اسلام و عدالت و تقوا و مصالح کشور ندید بلکه بر چگونگی مدیریت ایشان به بهترین وجه ممکن صحه گذاشت.

 

 

6. مقام معظم رهبری در سخنرانی خود اعلام کردند که احمدی نژاد دیدگاه ها و نظراتش در امورات فرهنگی –اجتماعی و سیاست بین الملل به ایشان نزدیک تر است. با یک بررسی سطحی در مواضع و سیاست های احمدی نژاد تا سال 88، هر کسی به این قضاوت می رسید و حرف جدیدی نبود.

ضمن اینکه این جمله وقتی صادر شد که قبلش نزدیک 10دقیقه به اعاده حیثیت از جناب آقای هاشمی و ناطق نوری پرداخته شد و حتی به اشتباه احمدی نژاد در مناظره اش اشاره فرمودند که نباید حرف های بی پایه و اساس زده شود.(بیانات، 29خرداد1388)

 

7. ایشان در دیدار دانشجویان در ماه رمضان 88 در پاسخ به دانشجویی که با صراحت به نقد ایشان در پیش روی همه پرداخت، فرمودند: بنده چندین مرتبه به این آقایان اخطار دادم که کاری را که شروع کردید دیگران رهبری می کنند و از دست شما خارج می شود ... تا قبل از خطبه نماز جمعه، هم نماینده فرستادم و هم با نمایندگان خودشان دیدار کردم... رئیس جمهور نقاط قوتی دارد که از آنها حمایت کردم که در هرکس باشد از او حمایت می کنم... چه دلیلی دارد نقاط ضعف را در بوق کنم در حالیکه می توان بدون کار تبلیغاتی ضعف ها را علاج کرد... مسائل را باید اصلی و فرعی کرد، مسئله اصلی هتک به نظام و رأی مردم بود ... چه کسی گفته است که انتقاد به رهبری نمی شود، بارها نامه هایی به خود بنده زده اند و در رسانه ها دیده ام که انتقاد می کنند.(بیانات، 4شهریور1388 و بیانات، 4آبان1388)

 

 

8. زاویه گرفتن خوارج از ولایت امیرالمومنین با یک اشتباه در بصیرت سیاسی و سپس یک انتقاد شکل گرفت. پس از قائله حکمیت خوارج به اشتباه سیاسی خود آگاه شده و از امیرالمومنین هم خواستند که توبه کند زیرا نباید به حرف شان عمل می کرد... می گفتند اگر تو توبه کنی همه ما با تو می شویم و فتنه معاویه را از بین می بریم... در حالیکه امیرالمومنین علیه السلام می فرمود من اشتباهی نکردم که مستحق توبه باشم... آیا باید انتظار داشته باشیم که ولی فقیه جلوی چشم همه جهانیان توبه کند و به اشتباه خود معترف شود تا دل­مان به او متوجه شود؟!

9. امیرالمومنین علیه السلام فرمود که حق من بر شما نصیحت(و نه انتقاد و هتک حرمت) بر من است و یکی از منتقدان ایشان مالک اشتر بود.

در فضیلت و درایت سیاسی و ولایت مداری مالک اشتر شکی نیست و حتی به او وعده حضور در میان 313نفر از فرماندهان امام زمان هم داده شده است. مالک به حضرت انتقاد می کرد که چرا فامیل (ابن عباس) خود را بر سر مناصب حکومتی قرار دادی؟! و حضرت به دلایلی اشاره فرمود که قانع شد... من و شما در این مورد آیا مالک اشتر را مواخذه نخواهیم کرد؟

 

 

10.بسیاری از کسانی که از دوره شکاکیت و شکّ به همه چیز حتی خدا، عبور کردند می گویند به خاطر احترامی بود که به هر حال به جایگاه و مرتبه خدا و اولیا الله گذاشتند... به هر حال ما در تحت رهبری ایشان زندگی می کنیم بنابراین اگر هم انتقاد و سوالی داریم باید حدود احترام را حفظ کنیم و البته با خواص و نخبگانی که مسائل پیچیده و اطلاع از برخی اخبار دارند گفتگو شود....

 

11. روش فقهی و اجتهادی به هیچ وجه انتقادی علنی به ولی را تایید نکرده و انتقاد به معصوم را حرام می داند/// انتقاد علنی از هر شخصی نوعاً سبب پایین آمدن جایگاه آن شخص در جمع و اجتماع خواهد شد؛ هر چند این پایین آمدن جایگاه در موارد مختلف شدت و ضعف دارد و گاهی اندک است و گاهی بسیار، روایت امام حسن عسکری ـ‌علیه السلام‌ـ به همین واقعیت اشاره دارد: هر که برادرش را در خلوت پند دهد، او را آراسته است، و هر کس برادرش را در جمع پند دهد، او را سرشکسته کرده است.» (تحف العقول ص489 و کشف الغمة ج2 ص 350)

 

12. از همه این موارد بگذریم، آیا تا به حال شرایطی به وجود آمده که اگر به انتقاد رهبری در رسانه ها پرداختیم ضررهایش هم در مسائل داخلی و جهان اسلام و سیاست خارجی را بتوان کنترل کرد؟ استاد مطهری در مورد گفتگوها و مناظرات شیعه و سنی فضایی را ترسیم می کند که بتوان به گفتگوی مسالمت آمیز به دور از هرگونه دخالت خارجی و تهدید برای روابط سالم پرداخت. آیا چنین شرایطی بدست آمده است؟ پس انتقاد چهارچوبی دارد، هرچند در مبانی فقهی و حقوقی چهارچوب آن مشخص است اما کسانی که خواستار انتقاد در این موقعیت هستند همیشه به دنبال رسانه ای کردن انتقاد بوده که با توجه به تهاجم اطلاعاتی به جمهوری اسلامی ایران، همین رسانه ای شدن می تواند وهن به جایگاه ولی فقیه باشد. مردم ایران، نشان دادند که در برابر جایگاه ولی فقیه تواضع دارند و بدین سبب مراتب اطاعت و پیروی خود را از اوامر ولی فقیه در صحنه های مختلف نمایش دادند.

فتنه های سال60، 67، 78 و 88 از سر همین دلدادگی و پیروی از ولی فقیه پشت سر گذاشته شد... به قول اقتصاددانان اگر یکی از 121 تحریم اقتصادی که بعد از انقلاب اسلامی و در طول این 33سال برای جمهوری اسلامی ایران رخ داد برای کشوری همچون مالزی و ترکیه رخ می داد هیچ پیشرفتی در این کشورها دیده نمی شد، در حالیکه هم اکنون پیشرفت دانش بنیان ایران موجب فروغ همه امت اسلامی شده است و این جز در رابطه مستحکم امام و امت شکل نمی گرفت
 
 
 

شنبه 24/4/1391 - 0:48 - 0 تشکر 472168

SOHA_1990 گفته است :
[quote=SOHA_1990;373781;471745]سلام.
مطلبی رو که نمی خونیم یا اصلا نمی تونیم بخونیم، رو به واسطه ی وجود یه جمله! از چهار وجه مختلف هم یعنی «اطلاعات عقیدتی و فکری ، مذهبی و سیاسی» بررسی کردیم و راجع به «کدام صحیح و کدام غلط» هم نظر میدیم و اونوقت ادعا میکنیم که طرز رفتارمون با مطلبی که نوشته شده «بازاری» نبوده!


بسم رب المهدی

متاسفانه به مطلب بنده و یکی دیگر از دوستان به طور مفهومی نگاه نشده.
و تاسف دوم اینکه قلت در اطلاعات دینی باعث شده که نه تنها در یک جمله ی کوتاه بلکه در یک کلمه ی کوچک یعنی "معصوم" که کلیه ی اعتقادات ، تفکرات ، مذهب و سیاست "واقعی" ما را شامل میشه ، این چنین سطحی نگر باشیم و دنبال ادامه ای باشیم که بخواهد توضیح بدهد که فلان و بیسار.

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
شنبه 24/4/1391 - 15:48 - 0 تشکر 472526

سلام جناب alihunter1 تا حالا شده در اوج مشغله های کاری یک ساعت  برای یک پاسخ وقت بگذارید بعد به عللی بحث از دسترس خارج شود !!!!!
گاهی شاید ساعتهاروی یک بحث فکر کردم تا بتوانم جواب درست بدهم ولی وقتی به هر دلیلی بحث بحث قفل می شود یا از دسترس خارج می شود .... ترجیح می دهم به کار های دیگرم برسم
بعضی وقتها هم هدف بحث نیست بعضی دنبال بهانه می گردند تا حرفهای نا گفته ی شان را بزنند و من نمی خواهم آن بهانه باشم

شنبه 24/4/1391 - 16:42 - 0 تشکر 472550

اما بعد.... واقعا نمی دانم بحث برسر چیست بحث بر سر این است که گفته ایم آقا معصوم نیست !!!! بله من هم قبول دارم چهارده معصوم داریم نه بیشتر اما .....بماند. 

جالب است که نخوانده جواب می دهند وبحث می کنند.
لا قل می خواندید بعد آنقدر بند بند ش را کش می دادید تا پاره میشد. 

آیا جز این است که در این بحث بعضی شبهات مطرح شده وجواب داده شده ظاهرا ایرادی در خود بحث پیدا نکرده اند گیر داده اند به واژه معصوم بعد هم پای اعتقادات واطلاعات مذهبی را پیش می کشند!!!! 

شنبه 24/4/1391 - 17:54 - 0 تشکر 472587

بله درسته من هم قبول دارم که خیلی از دوستان نخونده نظر دادن. اگر یادتون باشه من همون اولش گفته بودم این همه شبهه و یک جواب اینکار شما بیشتر باعث ایجاد شبهه میشه که شد. هریک از دوستان به قسمتی ازبحث مطرح شده ایراد وارد کردن. اینکه گفتم شما اگر نمیتونستید پاسخ بدید  بهتر بود از اول این بحث رو مطرح نمیکردید بخاطر همین بود. عدم نظارت و پاسخ صحیح به نظرات کاملا دیده میشد من مطمئن بودم اگر این بحث ادامه پیدا میکرد خیلی از دوستان حرمت همدیگر رو حفظ نمیکردن

اما در مورد عصمت که شبهه بسیاری از دوستان در این مورد بود:
عصمت دارای درجاتی که حد اعلاء و بالای اون مخصوص پیامبران و امامان ما هست و کسی نمیتونه به اون مقام برسه اما این به اون معنی نیست که ما چون نمیتونیم به عصمت برسیم پس معصوم نیستیم چطور بچه ای که از شکم مادر به دنیا میاد همه بر این اتفاق نظر دارن که این بچه معصومه یعنی گناهی نکرده پس انسانها اگر عاری ازگناه باشن به عصمت میرسند عصمت هم دارای درجاتی هست که انسانها به مراتب در جای جای اون قرار میگیرند.گر برای عصمت درجاتی قائل بشیم دستتون میاد که خیلی از بزرگان ازجمله حضرت امام حضرت آیت الله بهجت وحضرت آقا دارای درجاتی از عصمت هستند
من فقط راه رو نشون دادم بقیه تحقیق در مورد درجات عصمت به عهده تمامی دوستان چه اونهایی که به عنوان مخالف چه اونهایی که به عنوان موافق نظر دادن

موفق پیروز و سر بلند باشید
alihunter1

گدای فاطمه(س)

شنبه 24/4/1391 - 18:3 - 0 تشکر 472594

خدایش جواب تمامی دوستان رو تو این مدت خوندم اما جواب ali hunter منطقی تر بود بیشتر قانع ام کرد
واقعا درست میگن کاش همه مثل ایشون با استدلال و منطق بحث میکردن امید وارم موفق باشن

شنبه 24/4/1391 - 18:51 - 0 تشکر 472624

alihunter1 گفته است :

[quote=alihunter1;658382;472587]بله درسته من هم قبول دارم که خیلی از دوستان نخونده نظر دادن. اگر یادتون باشه من همون اولش گفته بودم این همه شبهه و یک جواب اینکار شما بیشتر باعث ایجاد شبهه میشه که شد. هریک از دوستان به قسمتی ازبحث مطرح شده ایراد وارد کردن. اینکه گفتم شما اگر نمیتونستید پاسخ بدید  بهتر بود از اول این بحث رو مطرح نمیکردید بخاطر همین بود. عدم نظارت و پاسخ صحیح به نظرات کاملا دیده میشد من مطمئن بودم اگر این بحث ادامه پیدا میکرد خیلی از دوستان حرمت همدیگر رو حفظ نمیکردن

اما در مورد عصمت که شبهه بسیاری از دوستان در این مورد بود:
عصمت دارای درجاتی که حد اعلاء و بالای اون مخصوص پیامبران و امامان ما هست و کسی نمیتونه به اون مقام برسه اما این به اون معنی نیست که ما چون نمیتونیم به عصمت برسیم پس معصوم نیستیم چطور بچه ای که از شکم مادر به دنیا میاد همه بر این اتفاق نظر دارن که این بچه معصومه یعنی گناهی نکرده پس انسانها اگر عاری ازگناه باشن به عصمت میرسند عصمت هم دارای درجاتی هست که انسانها به مراتب در جای جای اون قرار میگیرند.گر برای عصمت درجاتی قائل بشیم دستتون میاد که خیلی از بزرگان ازجمله حضرت امام حضرت آیت الله بهجت وحضرت آقا دارای درجاتی از عصمت هستند
من فقط راه رو نشون دادم بقیه تحقیق در مورد درجات عصمت به عهده تمامی دوستان چه اونهایی که به عنوان مخالف چه اونهایی که به عنوان موافق نظر دادن

موفق پیروز و سر بلند باشید
alihunter1

علی گرامی / سلام 
در این پاسخ عبارت زیر  را قید نموده اید:
عدم نظارت و پاسخ صحیح به نظرات کاملا دیده میشد من مطمئن بودم اگر این بحث ادامه پیدا میکرد خیلی از دوستان حرمت همدیگر رو حفظ نمیکردن
لازم است که خدمت تمامی اعضای گرامی انجمن هاخاطر نشان کنم که تمامی مطالب وارد شده در تالارهای مختلف انجمن ها مو به مو نظارت و بررسی می شود و در صورتیکه در مطالب کوچکترین مغایرتی با قوانین انجمن ها مشاهده گردد ممیزی می شود. 

شنبه 24/4/1391 - 19:16 - 0 تشکر 472641

جناب alihunter1
بله نظر شما در مورد درجات عصمت معقول وپسندیده  است در بیانات بزرگان است که بعضی از علمارا تالی تلو معصوم خوانده اند ودر بیانات امام خامنه ای حفظه الله است که امام خمینی به ما آموخت رسیدن به درجات عصمت امر غیر معقول نیست  اما مسئله این است که ظاهرا بعضی ها چیزی به نام فلسفه اسلامی را  به رسمیت نمی شناسند درجات ولایت راهم قبول ندارند وقتی حرف از ولایت فقیه می شود ....می توانید نظراتشان را در انجمن معارف مطالعه کنید الان با این حرف شما سر بحث باز می شود وآن وقت می فهمید منظور بنده از بهانه چه بود به هر حال  من وارد بحث نمی شوم چون فعلا به دلیل مشکلاتی این امکان را ندارم  مدیریت نظراتی که من بعد مطرح می شود با خودتان

دوشنبه 26/4/1391 - 0:39 - 0 تشکر 473114

alihunter1 گفته است :
[quote=alihunter1;658382;472587]
اما در مورد عصمت که شبهه بسیاری از دوستان در این مورد بود:
عصمت دارای درجاتی که حد اعلاء و بالای اون مخصوص پیامبران و امامان ما هست و کسی نمیتونه به اون مقام برسه اما این به اون معنی نیست که ما چون نمیتونیم به عصمت برسیم پس معصوم نیستیم چطور بچه ای که از شکم مادر به دنیا میاد همه بر این اتفاق نظر دارن که این بچه معصومه یعنی گناهی نکرده
alihunter1

بسم رب المهدی
دوست محترم ، نوزاد از آن جهت معصوم خوانده میشه که گناهی مرتکب نشده
اما لاجرم معصوم از خطا و اشتباه نیست !
هر چند تا عقلی کامل نشده باشد خطا و اشتباه هم معنای دقیق پیدا نمیکنه اما بحث عصمت ائمه ی ما ، بحث عصمت از گناه ، عصمت از خطا ، عصمت از فکر گناه و عصمت از فکر اشتباه است
حتی عصمت از ترک اولی تنها شایسته ی ائمه ی معصوم ماست و معنی لاینطق عن الهوی جز این نیست.

اما الان که بخشهایی از متن رو به اصرار دوستان خواندم ، همان هایی رو مشاهده کردم که از قبل در فکرم تداعی میشد !
قیاس های مع الفارق و تمثیل های نادرست زمان امام علی و ...
بخوانید خودتون !
با دقت هم بخوانید !
که مالک اشتر هم به امام علی انتقاد میکرده!!!!!!!!!!

خانم نسیم سحری عزیز ؛
بنده بیشتر از اینکه نظراتم در انجمن معارف باشه در جایی دیگه ست . دوست داشتید بفرمائید تا لینک بهتون بدم. ضمن اینکه همیشه سعی کرده ام حول موضوع بحث باشم. اگر شما نیز این چنین کنید بسی موجب خوشحالی ماست.

برادر سها ؛
شما هم قربون دستت هر وقت میای بحث کنی از یه مشت حواشی و به چوبه ی دار کشیدن ماها استفاده میکنی ، جو از ابتدا به هم میریزه (البته این برداشت منه شاید اشتبا میکنم)


شرمنده مزاحم دوستان شدیم.
یا ع ل ی مدد

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
دوشنبه 26/4/1391 - 9:4 - 0 تشکر 473233

سلام

عجب بحثی اینجا شده!!!
ظاهرا یکی از نظراتی که موجب بحث شده نظر من بوده.در این مورد باید یه چیزی بگم : من متن رو کامل خوندم و بعد نظر دادم ولی قبول دارم که دقیق نخوندم و اگه گفتم که قانع کننده نیست برای این بود که من خودم توی این جور بحث ها با آدم های مخالف نظام و ولایت شرکت میکنم و تاحالا با این چیزهایی که توی متن گفته شده ندیدم که بشه چیزی رو برای طرف مقابل ثابت کرد( بهتر بگم که کمتر دیدم ).
نکته بعد اینه که جناب سها منظور من رو بد فهمیدن(منظورم این جمله شون هست : مقاله ی که من خوندم قصد قانع کردن کسی رو نداره، مگر اینکه شخصی قانع شده ولی دوس نداره این قانع شدن رو قبول کنه.) و طبق چیزی که توی نکته بالایی گفتم این حرف رو زدم.
از همه دوستان عذر خواهی میکنم که نظر من موجب آذار دوستان شده.
در آخر هم باید بگم که با علی آقا موافقم و به نظرم نظر من با نظر ایشون خیلی به هم نزدیک هست و ایشون زبان و نوشتار بهتری نسبت به من دارن و بهتر از من بحث میکن و منظورشون رو میرسونن پس نظر ایشون نظر منم هست.

یا علی


برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.