• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 5729)
جمعه 14/5/1390 - 22:46 -0 تشکر 348420
گرایش حجتیه ، نو اخباریگری عوامانه

به نام خدا ویرایشگر پیشرفته بنده خراب است بنابراین اینگونه نوشته می شود ببخشید انجمن حجتیه و قیام برای حکومت اسلامی در نگاه امام خمینی برقراری حکومت اسلامی از باب مقدمه‌ی واجب (احکام اجتماعی و حکومتی اسلام) واجب است و طبق روایات، ولایت برای فقیه متعین است و هم چنین فقیه در مسائل اجتماعی حق سنجش اهمیت احکام و رفع تزاحم‌ها را در قالب حکم حکومتی دارد. [۲۰] امام معتقد بود که اگر ضروری اسلام تعطیل شد یا در خطر قرار گرفت در راه احیای آن تقیه حرام است و لو بلغ ما بلغ. [۲۱] انجمن حجتیه در زمان شاه با استناد به برخی روایات، هر قیامی علیه ظلم را قبل از ظهور بی‌حاصل و طاغوتی می‌دانست. هم چنین هر حکومت پیش از ظهور را طاغوت و باطل و همکاری با آن‌ها تنها برای حفظ منافع شیعیان تا آن‌جا که پا از دایره احکام اسلام فراتر نرود مجاز می‌شمرد. انجمن معتقد بود اگر عده‌ی قابل توجهی شیعه‌ی مخلص به وجود بیایند حضرت حجت ظهور خواهد کرد و فرض حکومت دینی بر دینداران فرض درستی نیست.[۲۲] امام خمینی می‌فرمود: «‌این‌هایى که می‌گویند که هر علمى بلند بشود و هر حکومتى، خیال کردند که هر حکومتى باشد این برخلاف انتظار فرج است. اینها نمی‌فهمند چى دارند می‌گویند. اینها تزریق کرده‏‌اند بهشان که این حرف‌ها را بزنند. نمی‌دانند دارند چى چى می‌‏گویند. حکومت نبودن، یعنى این‌که همه مردم به جان هم بریزند، بکشند هم را، بزنند هم را، از بین ببرند، برخلاف نص آیات الهى رفتار بکنند. ما اگر فرض می‌کردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار می‌زدیم؛ براى این‌که خلاف آیات قرآن است. اگر هر روایتى بیاید که نهى از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد. این گونه روایت قابل عمل نیست.» [۲۳]

http://rahpoyvesal.blogfa.com
شنبه 15/5/1390 - 23:58 - 0 تشکر 348850

ابطحی با انجمن حجتیه همراه بود
حجت الاسلام حسینی قائنات که از شاگردان و ملازمان شهید هاشمی نژاد بوده است در این زمینه می گوید: «در راستای روشنگری هایی که شهید هاشمی نژاد داشتند، خیلی ها ایراد می گرفتند، ولی بعدها معلوم شد چقدر این موضعگیری ها درست و به جا بوده. ایشان موضعگیری های آقای ابطحی را در قبال انجمن حجتیه بر نتابیدند. به نظر ما [ابطحی] با انجمن حجتیه همراه بود و با آن جا ارتباط هم داشت و به همین دلیل هم بود که مدتی شهید هاشمی نژاد ترجیح دادند که کانون را رها و به آقای ابطحی واگذار کنند و دیگر رونقی هم نداشت و کسی نمی آمد، چون کسی نبود که پاسخ جوان ها را بدهد و نهایتاً به تعطیلی کانون انجامید.»(ماهنامه شاهد یاران،شماره35، صفحه33)
محمدرضا ترقی نیز معتقد است که ارتباط ابطحی با انجمن حجتیه گسترده شده بود و آن ها از او بسیار استفاده کردند به نحوی که هویت او در حال تغییر بود. (همان، صفحه25) و این ها برای شهید هاشمی نژاد که نتیجه اندکی نرمش در برابر انحراف را از دست دادن جوانان به عنوان سرمایه های اسلام می دانست، قابل تحمل نبود.

http://rahpoyvesal.blogfa.com
شنبه 15/5/1390 - 23:58 - 0 تشکر 348851

نقاب براندازِ نفاق چپ و راست
بعد دیگر حساسیت های شهید هاشمی نژاد در برابر گونه گونی مظاهر نفاق و التقاط بود که ازسویی منافقین را مورد هجمه قرار می داد و از سویی به انجمن حجتیه را می تاخت. فرزند شهید هاشمی نژاد درباره عکس العمل ایشان در برابر این قبیل انحرافات انحرافات، می گوید: «جریان نفاق در ‎این مقطع دو چهره داشت؛ چهره راست ‎گرایانه و چپ ‎گرایانه. چهره چپ ‎گرایانه آن، مربوط به سازمان مجاهدین خلق و چهره راست‎گرایانه آن، مربوط به انجمن حجتیه بود. شهید هاشمی ‎نژاد، مقابل هر دو جریان، مقتدرانه ‎ایستاد. همان زمان، فردی نزد پدرم آمد و گفت در روستای ما فردی روحانی آمده و گرایش اخباری دارد و حاضر نیست از مواضع خودش عقب بنشیند. شهید هاشمی ‎نژاد گفت: بروید به او بگویید حاضرم با او در مسجد و در حضور مردم مناظره کنم، اما اگر دیدید با بردن اسم من ممکن است جا بزند و دیگر حاضر به مناظره نمی ‎شود، به او بگویید ‎این فرد طلبه ‎ای است به نام "حسینی" که می ‎خواهد با شما مناظره کند. من و پدرم به آن روستا رفتیم و ‎ایشان بعد از ظهر آن روز سه ساعت تمام با وی به بحث نشست و او را به نقطه صفر رساند. او هم پس از آن مناظره از آن‌جا رفت و دیگر پشت سرش را هم نگاه نکرد. شهید هاشمی ‎نژاد در برابر هر جریانی اعم از راست یا چپ، روحانی و غیرروحانی که نقابی اسلامی ‎بر چهره داشت، می ‎ایستاد.»(هفته نامه پنجره، شماره3، صفحه55) نزدیکان و یاران شهید هاشمی نژاد از هر دو بُعد مبارزات مستحکم شهید هاشمی نژاد (مبارزه با منافقین خلق و مبارزه با انجمن حجتیه) در کنار مبارزه شبانه روزی با رژیم، خاطرات فراوانی دارند.

http://rahpoyvesal.blogfa.com
شنبه 15/5/1390 - 23:59 - 0 تشکر 348852

البته انتقادات اساسی و کمرشکن شهید هاشمی نژاد و مخالفت آشکار ایشان با انجمن حجتیه در سال 1358 و بعد از پیروزی انقلاب به اوج خود رسید که شاید این نکته دلیلی بر آن باشد که روند فکری انجمن بر خلاف ادعای بعضی افراد، نه تنها پس از انقلاب اصلاح نشد، بلکه در مقاطعی به حدی خطرناک شد که امام نیز مسئولین را از خطر آنان برحذر داشتند. و شهید هاشمی نژاد هم با مشاهده این روند انحرافی و خطرناک، بر شدت مبارزات خود با انجمن حجتیه افزودند.

http://rahpoyvesal.blogfa.com
يکشنبه 16/5/1390 - 6:1 - 0 تشکر 348896

younes_salehi گفته است :

[quote=younes_salehi;337823;348850]ابطحی با انجمن حجتیه همراه بود
به نظر ما [ابطحی] با انجمن حجتیه همراه بود و با آن جا ارتباط هم داشت و به همین دلیل هم بود که مدتی شهید هاشمی نژاد ترجیح دادند که کانون را رها و به آقای ابطحی واگذار کنند و دیگر رونقی هم نداشت و کسی نمی آمد، چون کسی نبود که پاسخ جوان ها را بدهد و نهایتاً به تعطیلی کانون انجامید

younes_salehi گفته است :

بســـــــــــم رب المــهــدی

[quote=younes_salehi;337823;348849]بروز اختلاف بین شهید هاشمی نژاد و ابطحی
اما شهید هاشمی نژاد حتی پس از تعهد دادن ابطحی نیز به سخنان و فعالیت های سیاسی اش ادامه می داد. گرایش شدید سید حسن ابطحی به فعالیت صرفاً مذهبی، به خصوص مبارزه با بهاییت، تبلیغ ایده ظهور صغری و ارتباط و ملاقات با امام زمان (علیه السلام)، عدم دخالت در مسایل سیاسی و در نتیجه، شائبه گرایش به تفکرات انجمن حجتیه، سبب اوج گرفتن اختلاف شهید هاشمی نژاد با وی شد که این اختلاف از سال 1350 تا شهادت شهید هاشمی نژاد در سال 60 ادامه داشت.
این اختلافات، به ضمیمه محدودیت های ساواک و ارتباط ابطحی با مهندس سالور (که در دستگاه طاغوت و واسطه بین دستگاه و آیت الله شریعتمداری بود) باعث شد تا شهید هاشمی نژاد از ادامه همکاری با دوست دیرینه اش در کانون، منصرف شود چرا که بیش از هر گونه سابقه رفاقت و فامیلی، برای شخصیتی چون شهید هاشمی نژاد خطوط و مرزبندی های اصولی با منحرفین مطرح بود.

چقدر دروغ چقدر دروغ چقدر دروغ 

ای خدا چرا اینا اینطورند؟یکی شهید میشه ،میشه مقدس یکی نمیشه میشه منافق و حجتی و ساواکی و...

بس کنید خداوکیلی این اکاذیبو!

صالحی شما نوجوانی خودتو دست اخبار کاذب قرار نده حیف شماست.آیت الله ابطحی از جمله عالمان امام زمانی ست که کمتر شبیهش در جامعه نمایان میشه! نگاه نکن تلویزیون ما به خیال خودش چهره ایشان رو خراب کرد !اینها بازیهای سیاسی جامعه ی ماست!

در مورد ظهور صغری شما چی میدونی از ایشان؟ فقط کپی پیست اخبار؟مگه شما بودی با ایشان که رابطه شو با هاشمی نژاد معرفی میکنی؟

یه انجمن حجتیه افتاده رو زبان ملت دلیل نمیشه پدرکشتگیهای شخصی با افراد خاص به این مسئله ربط پیدا کنه و هر اتفاقی افتاد بشه پیراهن عثمان!!!!!!

چه کسی گفته کانون تعطیل شد؟ کی میدونه که تنها در جامعه ی ما ، اسم مصادره ی اموال رو میگذارند تعطیلی؟؟؟؟!!!!
چه کسی میگه کانون رونق نداشت؟ این هم از اون جمله های خنده دار دستگاههای ماست!!!!

نکن خوبیت نداره برای قیامتت

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
يکشنبه 16/5/1390 - 10:49 - 0 تشکر 348958















السلام علینا و علی عبادالله الصالحین
Hello to you worthy of God"s servants
سلام به شما بندگان شایسته خدا

انجمن خیریه حجتیه مهدویه


1- آموزش
2-گروه تحقیق
3-گروه ارشاد

گریزی به موسس انجمن حجتیه :

شیخ محمود حلبی

متولد 17 شهریور 1279

متوفای 26دی 1376

روحانی مشهدی

عضو انجمن تبلیغات اسلامی

مدافع ملی شدن صنعت نفت

کاندیدای مجلس هفدهم از مشهد

ترک فعالیت سیاسی پس از کودتای 28 مرداد32



اعلام كاندیداتوری شیخ محمود حلبی

دلایل احتمالی کناره گیری شیخ محمود حلبی
از سیاست
شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت پس از کودتای 28 مرداد
تجربه مشابه شکست (نهضت مشروطه و نهضت جنگل)
سختی مبارزه و عدم تحمل شکنجه و...
سرخوردگی در انتخابات مجلس


گروه آموزش، تحقیق و ارشاد

آموزش در سه سطح : ابتدائی ، متوسط و عالی

آموزش معارف دینی در سطوح مختلف و آموزش اعتقادات بهائیان و موارد نقض آن

نفوذ در بین بهائیان و کسب اطلاعات لازم در زمینه های مختلف

تلاش برای راهنمائی افراد و وادار نمودن آنها به توبه از بهائیت


ادامه دارد
-----------------------------------------------------------------------
وَقَالَ الَّذِینَ لَا یَرْجُونَ لِقَاءنَا لَوْلَا أُنزِلَ عَلَیْنَا الْمَلَائِكَةُ أَوْ نَرَى رَبَّنَا لَقَدِ اسْتَكْبَرُوا فِی أَنفُسِهِمْ وَعَتَوْ عُتُوًّا كَبِیرًا ﴿سوره فرقان 21﴾


و كسانى كه به لقاى ما امید ندارند گفتند چرا فرشتگان بر ما نازل نشدند یا پروردگارمان را نمى‏بینیم قطعا در مورد خود تكبر ورزیدند و سخت‏سركشى كردند (21)

those who do not hope to meet us ask: "why have no angels been sent to us? why can we not see our lord? " how proud they are within themselves, and have become greatly disdainful. (21)



http://rahpoyvesal.blogfa.com
يکشنبه 16/5/1390 - 10:54 - 0 تشکر 348962

جریان شناسی انجمن حجتیه

انجمن حجتیه را برخی ساخته دست استعمار می‌دانند و برخی دیگر، آن را برآیند توطئه استعمار در آفرینش بهائیت دانسته‌اند. هنگامی که مردم ایران درگیر مبارزه با ظلم شاه بودند، اعضای این انجمن، وقتشان را صرف راهنمایی بهائیان می‌کردند و خودشان را از جریان انقلاب دور نگاه می‌داشتند ...






نویسنده: ابوالفضل صدقی
مقاله ی زیر به نویسندگی جناب صدقی می باشد .

چکیده
روحانیان در جامعه ایران، به ویژه از هنگام تحریم استعمال توتون و تنباکو، نقش و جایگاه ارزنده‌ای داشته‌اند. آنان همواره تلاش کرده‌اند تا در برابر حکومت‌های ستمگر و نفوذ استعمار بایستند و مانع اجزای اهداف شوم و غارتگرانه بیگانگان شوند. از این رو، استعمارگران نیز بیکار ننشسته و برای اینکه جلو روحانیان را بگیرند. از راه دین وارد شدند. یکی از این راه‌ها، فرقه‌سازی و تفرقه‌افکنی میان مسلمان بوده و هست.
انجمن حجتیه را نیز برخی ساخته دست استعمار می‌دانند و برخی دیگر، آن را برآیند توطئه استعمار در آفرینش بهائیت دانسته‌اند. هنگامی که مردم ایران درگیر مبارزه با ظلم شاه بودند، اعضای این انجمن، وقتشان را صرف راهنمایی بهائیان می‌کردند و خودشان را از جریان انقلاب دور نگاه می‌داشتند.
این مقاله در نظر دارد فعالیت‌های انجمن حجتیه را پیش و پس از انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهد و واکنش امام خمینی را در برابر این جریان بازگو کند.
واژگان کلیدی: انجمن حجتیه، بهائیت، کمونیسم، انقلاب اسلامی، امام خمینی.

* * *
اسلام در تاریخ معاصر ایران نقش مهمی در صحنه سیاسی ایران داشته است. حکم تحریم استعمال تنباکو و توتون توسط میرزای شیرازی که این قرارداد بیش از 54 روز دوام نیاورد و تحت فشار علما، شاه بالاجبار قرارداد را لغو کرد و نقش بی‌بدیل روحانیت شیعه در انقلاب مشروطیت که عمل به اسلام و اجرای عدالت را خواستار بودند، خشم استبداد و استعمار را برانگیخت. بی‌تردید بدون حضور علمای شیعه، بسیج مردم جهت مقابله با استعمار و استبداد به سرانجام نمی‌رسید و اگر در پایان هم به استیلا رضاخانی ختم شد به دلیل آن بود که علما و روحانیان را کنار گذاشتند و شیخ فضل‌الله نوری، اعلم علمای تهران را به شهادت رسانیدند.(1)

http://rahpoyvesal.blogfa.com
يکشنبه 16/5/1390 - 10:56 - 0 تشکر 348963

سلطه تاریخی بیگانگان در ایران و وابسته دانستن رضاشاه به این سلطه توسط نیروهای مذهبی و اشغال ایران توسط متفقین موجی از احساسات ضدبیگانه را در ایران به ویژه بین قشرهای مذهبی به وجود آورد. روحانیت سیاسی با نمایندگی آیت‌الله کاشانی توانست این احساسات را به یک حرکت ضداستعماری تبدیل کند. این حرکت خصوصاً استعمار انگلیس را که نزدیک به نیم‌قرن ذخایر ملی ایران را به یغما می‌برد، هدف قرار داد. فتواهای پی در پی مراجع و علما، بسیج توده‌های مذهبی توسط آیت‌الله کاشانی، عملیات کوبنده فدائیان اسلام، مهم‌ترین نقش را در نهضت ملی شدن نفت ایفا کرد.(2) و بالاخره نهضتی که امام خمینی(س) در سال 1341 آغاز کرد و در سال 1357 به اوج خود رسید و به یک انقلاب تمام عیار تبدیل شد، موجب گردید که در سال 1357 مردم ایران، شهری و روستایی طبقه متوسط و مستضعف، دانشگاهی و حوزوی، کارگر و کشاورز، بازاری و کارمند، مرد و زن، پسر و دختر، پیر و جوان و همه اقشار ایران به ندای امام خمینی(س) پاسخ گویند و یک پارچه شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را فریاد زنند.(3) استعمار برای در هم پاشیدن و متلاشی کردن حوزه‌های دینی و مرجعیت مذهبی غیر از ایجاد احساس تنفر و حقارت نسبت به ارزش‌های فرهنگی و دینی و ضد ترقی و پیشرفت جلوه دادن سنت‌ها و شعائر دینی به مهم‌ترین عملی که دست یازید، به وجود آوردن حساسیت‌های داخلی و جنگ‌های زرگری و اختلافات فرقه‌ای شدید بود تا با مشغول کردن اذهان مردم به مسائل انحرافی، آنها را از دشمن و خطر توطئه‌اش غافل سازند. از طرف دیگر، استعمارگران برای تضعیف نفوذ و از بین بردن رهبران و روحانیان متعهد و آگاه درصدد برآمدند که جهت مقابله با اینان، رهبران و سردمداران روحانی‌نما را روی کار بیاورند و تلاش کردند

http://rahpoyvesal.blogfa.com
يکشنبه 16/5/1390 - 11:1 - 0 تشکر 348965

به نام خدا
حیاط تیبه
من نوجوان نیستم كه بخواهم نوجوانی ام رو صرف این مسلك بی خرد ( انجمن حجتیه و افرادش )‌كنم.
بلكه جهت روشن سازی برای برخی نوجوانان و ساده لوحان و ابوموسی های زمان قرار خواهم داد ...
به قول حشمت فردوس در سریال ستایش افتاد ...

به قول آوینی هم دیدار ما به قیامت ...

به قول یه بنده خدایی

توبه فرمایان چرا خود توبه كمتر می كنند ؟

و به نقل دیگری من شما را میشناسم تو یاهو هم زیاد باهاتون صحبت كردم توی سایت های دیگه هم زیاد باهاتون بحث كردم و اینجا هم دارید طوری صحبت می كنید كه مظلوم نمایی و یا به تعبیری سیاه نمایی كنید .

نه اخوی من خودم زغال فروشم برو یه نفر دیگه رو سیاه كن .
نوجوان عزیز حیاط تیه

شما به حساب رسی خودت برس به حساب مردم نرس ... اوكی .

فكر نمیكنم خوبیت داشته باشه باقی كاربران چیزی بدونن
یاعلی مدد
التماس دعا

http://rahpoyvesal.blogfa.com
يکشنبه 16/5/1390 - 11:4 - 0 تشکر 348966

با ساختن فرقه‌ها و مسلک‌های قلابی و استعماری از یک طرف حکومت‌ها و رژیم‌های دست‌نشاندة خود را سرپا نگه دارند
و از طرف دیگر با ایجاد تفرقه و چند دستگی بین مسلمین، اساس فکری و مذهبی آنان را ضعیف و سست کنند
تا ذهن، فکر و اندیشه مردم به خصوص جوانان این جوامع مذهبی را از سیاست و حکومت و دخالت در اداره مملکت دور نگه دارند

به طوری که دخالت دین و مذهب در امور سیاست و اداره مملکت امری مکروه و حتی حرام نشان داده شود تا بیشتر و آسوده‌تر بتوانند بر مقدرات این کشورها حاکم و از منابع و ذخایر این کشورها منافع خود را تأمین کنند.(4)
حتی اگر انجمن حجتیه ساخته و پرداخته استعمار و استبداد نباشد اما عملاً در جهت منافع آنها حرکت کرده است.

با توجه به ندای امام خمینی(س) در خصوص خطر مقدس‌نماهای بی‌شعور و طرفداران جدایی دین از سیاست و با توجه به اینکه هم‌اکنون نظام سلطه جهانی تلاش می‌کند با کمک این مقدس‌نماهای متحجر، علاوه بر گسترش اندیشه جدایی دین از سیاست، اختلافات مذهبی را دامن بزند و

نیز با توجه به این که مراکز قدرت شیطانی تلاش می‌کنند به فرزندان راستین خمینی کبیر و یاوران خامنه‌ای عزیز، به دلیل عشق به امام زمان(عج) انگ انجمنی بزنند لازم است به کالبدشکافی این جریان بپردازیم. لذا در این مقاله سعی داریم به سئوالات زیر پاسخ گوییم:

1. انجمن حجتیه چگونه شکل گرفت و چه عملکردی داشت؟
2. ابعاد فکری و اعتقادی انجمن حجتیه چیست؟
3. آخرین تحرکات انجمن حجتیه چه بود؟

http://rahpoyvesal.blogfa.com
يکشنبه 16/5/1390 - 11:4 - 0 تشکر 348967

شکل‌گیری انجمن حجتیه

نام کامل انجمن حجتیه که به انجمن ضدبهائیت نیز مشهور بوده، «انجمن خیریه حجتیه مهدویه» است. این انجمن مقارن با کودتای آمریکایی 28 مرداد 1332 تأسیس شد. مؤسس این گروه آقای شیخ‌محمود ذاکرزادة تولایی است که به نام شیخ محمود حلبی شناخته شده بود. وی تا پیش از کودتا هر روز برنامه‌های سخنرانی در رادیو مشهد داشت.(5)

در خصوص علت و هدف تشکیل انجمن نظرات مختلفی وجود دارد. برخی بر این عقیده‌اند که در سالهای پیش از 28 مرداد 1332 که تبلیغات وسیعی برای انحراف افکار عمومی توسط بهائیت به ویژه علیه روحانیت و حوزه‌ها راه افتاد آقای حلبی که در حوزه مشهد درس می‌خواند و استاد وی میرزامهدی اصفهانی – که علاقه خاصی به امام زمان(عج) داشته – به همراه طلبه دیگری به نام سیدعباس علوی توسط یک مبلغ بهائی به بهائیت دعوت می‌شوند. این افراد چند ماهی از وقت خود را برای مطالعه بهائیت صرف می‌کنند. سیدعباس علوی به خاطر زمینه‌های دنیوی و شهوانی که احتمالاً بهائیت در اختیارش می‌گذارد می‌لغزد و بهائی می‌شود و به عنوان یکی از مبلغان بزرگ بهائیت کتاب‌هایی هم در اثبات آن می‌نویسد. آقای حلبی با مشاهده این مسئله بهائیت را خطر بزرگی تشخیص می‌دهد و با برقراری تماس با افراد گول‌خورده از بهائیت، به جلسات تبلیغی آنان راه یافته، با آنها به مناظره و مباحثه می‌پردازد. سپس آقای حلبی به تهران آمده و جذب نیرو می‌کند و اطلاعات و تجربیات خود را منتقل می‌نماید. چون بهائیت مثل مساجد ما علنی و با پرچم فعالیت می‌کردند و خطر آنها نزد علما منعکس شده بود، پس از یک سری موفقیت‌ها، آقای حلبی و دوستانش مورد حمایت علما قرار گرفتند و علما اجازه استفاده از سهم امام را نیز به آنها دادند.(6)

http://rahpoyvesal.blogfa.com
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.