• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن دانشجویی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
دانشجویی (بازدید: 2564)
دوشنبه 20/4/1390 - 22:56 -0 تشکر 338165
نتایج نظر سنجی اختلاط ممنوع

به نام خدا - سلام .

 

خب دوستان همین طور که در جریان هستید از حدود تقریبا یه ماه و نیم پیش نظر سنجی و بحث روی طرح پیشنهادی آقای وزیر علوم در انجمن دانشجویی برگزار شد که به دلیل مشکلات فنی بی سابقه ی تبیان با کمی رکود مواجه شد که بعد با سرو سامان گرفتن دوباره ی تبیان این بحث با خبرهای جدید دوباره از سر گرفته شد.

 

شاید اگر مشکلات پیش نمی آمد افراد بیشتری به ثبت نظرات خود می پرداختند ولی با این حال 128 نظر توسط 103 نفر ثبت شده است که تشکر صمیمانه رو از این دوستان دارم . 

در این نظر سنجی نتایج زیر به دست آمده است :

 

موافقین طرح ممنوعیت اختلاط دانشجویی ---> 43 نفر

مخالفین طرح ممنوعیت اختلاط دانشجویی---> 52 نفر

رای های ممتنع ---> 7 نفر

 

نتایجی که از نظر دوستان عزیز از این تاپیک نظر سنجی و تاپیک "اختلاط ممنوع" به دست آمد در ادامه ثبت خواهد شد ؛ فقط قبل ثبت نظرات دوستان باید به 3 لینک و یک مطلب که در این مبحث کاربرد داشته اند اشاره کنم .

 

دیدگاه شهید مطهری

اخبار طرح اختلاط

سخنان پسر شهید مطهری

 

سلام در جواب 281386 استاد مطهری در کتاب فلسفه حجاب می فرمایند: اما اینكه می‏گویند : الانسان حریص علی ما منع منه مطلب صحیحی است ولی‏ نیازمند به توضیح است . انسان به چیزی حرص می‏ورزد كه هم از آن ممنوع‏ شود وهم به سوی آن تحریك شود ، به اصطلاح تمنای چیزی را در وجود شخصی‏ بیدار كنند و آنگاه او را ممنوع سازند . اما اگر امری اصلا عرضه نشود یا كمتر عرضه شود ، حرص و ولع هم نسبت بدان كمتر خواهد بود . فروید كه طرفدار سرسخت آزادی غریزه جنسی بود ، خود متوجه شد كه خطا رفته است ، لذا پیشنهاد كرد كه باید آن را از راه خاص خودش به مسیر دیگری منحرف كرد و به مسائل علمی و هنری نظیر نقاشی و غیره منعطف ساخت‏ و به اصطلاح طرفدار تصعید شد . زیرا تجربه و آمار نشان داده بود كه با برداشتن قیود اجتماعی ، بیماریها و عوارض روانی ناشی از غریزه جنسی‏ بیشتر شده است . من نمی‏دانم آقای فروید كه طرفدار تصعید است از چه راه‏ آنرا پیشنهاد می‏كند . آیا جز از طریق محدود كردن است ؟ در گذشته افراد بی‏خبر ، به دانشجویان بیخبرتر از خود می‏گفتند انحراف‏ جنسی ، یعنی هم جنس بازی ، فقط در میان شرقیها رائج است و علتش هم دسترسی نداشتن به زن بر اثر قیود زیاد و حجاب است . اما طولی نكشید كه معلوم شد رواج این عمل زشت در میان‏ اروپائیها صد درجه بیشتر از شرقیها است . ما انكار نمی‏كنیم كه دسترسی نداشتن به زن موجب انحراف می‏شود و باید شرائط ازدواج قانونی را سهل كرد ، ولی بدون شك آن مقدار كه تبرج و خودنمائی زن در اجتماع و معاشرتهای آزاد سبب انحراف جنسی می‏شود به‏ مراتب بیشتر از آن است كه محرومیت و دست نارسی سبب می‏گردد . اگر در مشرق زمین محرومیتها باعث انحراف جنسی و همجنس بازی شده است‏ ، در اروپا شهوترانیهای زیاد باعث این انحراف گشته است ، تا آنجا كه‏ در بعضی كشورها همانطور كه در روزنامه‏های خبری خواندیم رسمی و قانونی شد ، و گفته شد چون ملت انگلستان عملا این كار را پذیرفته است قوه مقننه‏ باید از ملت پیروی كند . یعنی نوعی رفراندوم قهری صورت گرفته است . دوستان برای کسب اطلاعات بیشتر می تونن به کتاب فلسفه حجاب مراجعه کنند.

 

خب دوستان عزیز در طول این مدت نظرات خود را در قالب مخالف ، موافق و ممتنع در پست های بعدی ثبت می شوند

دوستان این تاپیک ها همچنان جریان دارند و منتظر نظرات شما هستیم . نظرات زیر هم خلاصه ی نظرات دوستان هست . حتما کامل نظر دوستان را بخوانید . نظرات خود را در مورد موارد ذکر شده ی جمع شده را می توانید در همین جا بیان کنید

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

جمعه 24/4/1390 - 13:18 - 0 تشکر 339749

نظرات خیلی جالبه.
ولی خدا بگم چیکارت نکنه چشمام از کاسه دراومد. بابا موقع نوشتن فکر ما چش پش ویترینی ها (عینکی ها) رو هم بکن.
مرسی

يکشنبه 26/4/1390 - 1:53 - 0 تشکر 340769

به نام خدا - سلام .
بازم می گم که به نظر من پیامبر در ورودی رو جدا کردن تا برخورد ایجاد نشود و در مسحد که در کنار یکدیگر بودند .
یه سوال برام پیش اومد که اونم اینه چرا تو خانه ی خدا در هنگام اعمال حج زن و مرد با هم مختلط هستند ؟

محسن جان حق با تو عزیز . الان ویرایشش می کنمو بزرگترش می کنم .

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

جمعه 31/4/1390 - 8:20 - 0 تشکر 342242

del_gerefteh گفته است :
[quote=del_gerefteh;232940;338165]

به نام خدا - سلام .

خب دوستان همین طور که در جریان هستید از حدود تقریبا یه ماه و نیم پیش نظر سنجی و بحث روی طرح پیشنهادی آقای وزیر علوم در انجمن دانشجویی برگزار شد که به دلیل مشکلات فنی بی سابقه ی تبیان با کمی رکود مواجه شد که بعد با سرو سامان گرفتن دوباره ی تبیان این بحث با خبرهای جدید دوباره از سر گرفته شد.

شاید اگر مشکلات پیش نمی آمد افراد بیشتری به ثبت نظرات خود می پرداختند ولی با این حال 128 نظر توسط 103 نفر ثبت شده است که تشکر صمیمانه رو از این دوستان دارم . 

در این نظر سنجی نتایج زیر به دست آمده است :

موافقین طرح ممنوعیت اختلاط دانشجویی ---> 43 نفر

مخالفین طرح ممنوعیت اختلاط دانشجویی---> 52 نفر

رای های ممتنع ---> 7 نفر

نتایجی که از نظر دوستان عزیز از این تاپیک نظر سنجی و تاپیک "اختلاط ممنوع" به دست آمد در ادامه ثبت خواهد شد ؛ فقط قبل ثبت نظرات دوستان باید به 3 لینک و یک مطلب که در این مبحث کاربرد داشته اند اشاره کنم .

دیدگاه شهید مطهری

اخبار طرح اختلاط

سخنان پسر شهید مطهری

سلام در جواب 281386 استاد مطهری در کتاب فلسفه حجاب می فرمایند: اما اینكه می‏گویند : الانسان حریص علی ما منع منه مطلب صحیحی است ولی‏ نیازمند به توضیح است . انسان به چیزی حرص می‏ورزد كه هم از آن ممنوع‏ شود وهم به سوی آن تحریك شود ، به اصطلاح تمنای چیزی را در وجود شخصی‏ بیدار كنند و آنگاه او را ممنوع سازند . اما اگر امری اصلا عرضه نشود یا كمتر عرضه شود ، حرص و ولع هم نسبت بدان كمتر خواهد بود . فروید كه طرفدار سرسخت آزادی غریزه جنسی بود ، خود متوجه شد كه خطا رفته است ، لذا پیشنهاد كرد كه باید آن را از راه خاص خودش به مسیر دیگری منحرف كرد و به مسائل علمی و هنری نظیر نقاشی و غیره منعطف ساخت‏ و به اصطلاح طرفدار تصعید شد . زیرا تجربه و آمار نشان داده بود كه با برداشتن قیود اجتماعی ، بیماریها و عوارض روانی ناشی از غریزه جنسی‏ بیشتر شده است . من نمی‏دانم آقای فروید كه طرفدار تصعید است از چه راه‏ آنرا پیشنهاد می‏كند . آیا جز از طریق محدود كردن است ؟ در گذشته افراد بی‏خبر ، به دانشجویان بیخبرتر از خود می‏گفتند انحراف‏ جنسی ، یعنی هم جنس بازی ، فقط در میان شرقیها رائج است و علتش هم دسترسی نداشتن به زن بر اثر قیود زیاد و حجاب است . اما طولی نكشید كه معلوم شد رواج این عمل زشت در میان‏ اروپائیها صد درجه بیشتر از شرقیها است . ما انكار نمی‏كنیم كه دسترسی نداشتن به زن موجب انحراف می‏شود و باید شرائط ازدواج قانونی را سهل كرد ، ولی بدون شك آن مقدار كه تبرج و خودنمائی زن در اجتماع و معاشرتهای آزاد سبب انحراف جنسی می‏شود به‏ مراتب بیشتر از آن است كه محرومیت و دست نارسی سبب می‏گردد . اگر در مشرق زمین محرومیتها باعث انحراف جنسی و همجنس بازی شده است‏ ، در اروپا شهوترانیهای زیاد باعث این انحراف گشته است ، تا آنجا كه‏ در بعضی كشورها همانطور كه در روزنامه‏های خبری خواندیم رسمی و قانونی شد ، و گفته شد چون ملت انگلستان عملا این كار را پذیرفته است قوه مقننه‏ باید از ملت پیروی كند . یعنی نوعی رفراندوم قهری صورت گرفته است . دوستان برای کسب اطلاعات بیشتر می تونن به کتاب فلسفه حجاب مراجعه کنند.

خب دوستان عزیز در طول این مدت نظرات خود را در قالب مخالف ، موافق و ممتنع در پست های بعدی ثبت می شوند

دوستان این تاپیک ها همچنان جریان دارند و منتظر نظرات شما هستیم . نظرات زیر هم خلاصه ی نظرات دوستان هست . حتما کامل نظر دوستان را بخوانید . نظرات خود را در مورد موارد ذکر شده ی جمع شده را می توانید در همین جا بیان کنید


رای ممتنع

شنبه 1/5/1390 - 10:51 - 0 تشکر 342532

del_gerefteh گفته است :
[quote=del_gerefteh;232940;338165]

به نام خدا - سلام .

خب دوستان همین طور که در جریان هستید از حدود تقریبا یه ماه و نیم پیش نظر سنجی و بحث روی طرح پیشنهادی آقای وزیر علوم در انجمن دانشجویی برگزار شد که به دلیل مشکلات فنی بی سابقه ی تبیان با کمی رکود مواجه شد که بعد با سرو سامان گرفتن دوباره ی تبیان این بحث با خبرهای جدید دوباره از سر گرفته شد.

شاید اگر مشکلات پیش نمی آمد افراد بیشتری به ثبت نظرات خود می پرداختند ولی با این حال 128 نظر توسط 103 نفر ثبت شده است که تشکر صمیمانه رو از این دوستان دارم . 

در این نظر سنجی نتایج زیر به دست آمده است :

موافقین طرح ممنوعیت اختلاط دانشجویی ---> 43 نفر

مخالفین طرح ممنوعیت اختلاط دانشجویی---> 52 نفر

رای های ممتنع ---> 7 نفر

نتایجی که از نظر دوستان عزیز از این تاپیک نظر سنجی و تاپیک "اختلاط ممنوع" به دست آمد در ادامه ثبت خواهد شد ؛ فقط قبل ثبت نظرات دوستان باید به 3 لینک و یک مطلب که در این مبحث کاربرد داشته اند اشاره کنم .

دیدگاه شهید مطهری

اخبار طرح اختلاط

سخنان پسر شهید مطهری

سلام در جواب 281386 استاد مطهری در کتاب فلسفه حجاب می فرمایند: اما اینكه می‏گویند : الانسان حریص علی ما منع منه مطلب صحیحی است ولی‏ نیازمند به توضیح است . انسان به چیزی حرص می‏ورزد كه هم از آن ممنوع‏ شود وهم به سوی آن تحریك شود ، به اصطلاح تمنای چیزی را در وجود شخصی‏ بیدار كنند و آنگاه او را ممنوع سازند . اما اگر امری اصلا عرضه نشود یا كمتر عرضه شود ، حرص و ولع هم نسبت بدان كمتر خواهد بود . فروید كه طرفدار سرسخت آزادی غریزه جنسی بود ، خود متوجه شد كه خطا رفته است ، لذا پیشنهاد كرد كه باید آن را از راه خاص خودش به مسیر دیگری منحرف كرد و به مسائل علمی و هنری نظیر نقاشی و غیره منعطف ساخت‏ و به اصطلاح طرفدار تصعید شد . زیرا تجربه و آمار نشان داده بود كه با برداشتن قیود اجتماعی ، بیماریها و عوارض روانی ناشی از غریزه جنسی‏ بیشتر شده است . من نمی‏دانم آقای فروید كه طرفدار تصعید است از چه راه‏ آنرا پیشنهاد می‏كند . آیا جز از طریق محدود كردن است ؟ در گذشته افراد بی‏خبر ، به دانشجویان بیخبرتر از خود می‏گفتند انحراف‏ جنسی ، یعنی هم جنس بازی ، فقط در میان شرقیها رائج است و علتش هم دسترسی نداشتن به زن بر اثر قیود زیاد و حجاب است . اما طولی نكشید كه معلوم شد رواج این عمل زشت در میان‏ اروپائیها صد درجه بیشتر از شرقیها است . ما انكار نمی‏كنیم كه دسترسی نداشتن به زن موجب انحراف می‏شود و باید شرائط ازدواج قانونی را سهل كرد ، ولی بدون شك آن مقدار كه تبرج و خودنمائی زن در اجتماع و معاشرتهای آزاد سبب انحراف جنسی می‏شود به‏ مراتب بیشتر از آن است كه محرومیت و دست نارسی سبب می‏گردد . اگر در مشرق زمین محرومیتها باعث انحراف جنسی و همجنس بازی شده است‏ ، در اروپا شهوترانیهای زیاد باعث این انحراف گشته است ، تا آنجا كه‏ در بعضی كشورها همانطور كه در روزنامه‏های خبری خواندیم رسمی و قانونی شد ، و گفته شد چون ملت انگلستان عملا این كار را پذیرفته است قوه مقننه‏ باید از ملت پیروی كند . یعنی نوعی رفراندوم قهری صورت گرفته است . دوستان برای کسب اطلاعات بیشتر می تونن به کتاب فلسفه حجاب مراجعه کنند.

خب دوستان عزیز در طول این مدت نظرات خود را در قالب مخالف ، موافق و ممتنع در پست های بعدی ثبت می شوند

دوستان این تاپیک ها همچنان جریان دارند و منتظر نظرات شما هستیم . نظرات زیر هم خلاصه ی نظرات دوستان هست . حتما کامل نظر دوستان را بخوانید . نظرات خود را در مورد موارد ذکر شده ی جمع شده را می توانید در همین جا بیان کنید


به نام خدا با سلام و احترام
به نظر حقیر می بایستی از نظر فرهنگی و اعتقادی مردم به رشد فکری مناسب رسیده باشند وقتی تفاوت میان حرام و حلال را از داخل خانواده درک کرده باشند همان طرز فکر را در جامعه ی بزرگتر پیاده می سازند وگرنه اثری ندارد و به همان سان جامعه نسبت به افراد. ما همانگونه که در خانواده خود نسبت به مادر و خواهر ویا پدر و برادر خود احساس محدودیت می نماییم به طریق اولی در جامعه باید آن خط ممنوع را بزرگتر نماییم . اینم هم یه نظر دیگه ؟؟؟
ملتمس دعای خیر شما

دوشنبه 3/5/1390 - 9:28 - 0 تشکر 343517

ghafarnia گفته است :
[quote=ghafarnia;656441;339122]

ضمن عرض سلام خدمت دوستان تبیانی

طبق تجربیات و جریانات مشابه در چند دهه انقلاب اسلامی ایران، در این خصوص باید عرض نمایم که هر گاه نسبت به مسائل شرعی و دینی ما مواضعی سیاسی اتخاذ گردیده است، آن مسئله با آموزه های دینی و قرآنی ما همخوانی و همراهی نداشته و گاهی نیز دقیقاً در نقطه مقابل سیره  اخلاقی اهل بیت (س) و احکام شرع اسلام بوده اند.

باید متذکر شد که دین ابزاری است براس بسط و گسترش اخلاق در جامعه بشریت و نه توجیهی برای اهداف و سلایق سیاسی.


عرض سلام و ادب

بنده با نظر شما موافقم اما در تکمیل این فرمایش  لازم است 2 نکته را یادآور شوم

1- محدودیت و ممنوعیت باالذات آزادی ستیز است و هر امری که به آزادی خدشه وارد کند راه را برای ورود استبداد و تظلم بازمی کند درحقیقت از دری که آزادی بیرون برود استبداد و انسداد فکری وارد خواهد شد لذا تمرین آزادی بهتر از القای انبساط فکری است.

2- استفده از قدرت حقیقی دین در گرو نوع نگاه به آن است به این معنی که هر امر مطلوبی که حقیقت و کیفیت اصیل داشته باشداگر ناعادلانه به آن پرداخته شود قطع به یقین به فعلیت مطلوب  نخواهد رسید.لذا دین و اندیشه دینی زمانی با مطلوبیت اصیل توانایی عرضه خواهد داشت که در ظرف آزادی و عدالت پرورده شود و عرضه گردد

درنتیجه : بالابردن  تفکر امر به معروف  دینی و افزایش دیدگاه دین مور بامحوریت عدالت و آزادی بستر پرورش را هموار خواهد نمود.

پنج شنبه 6/5/1390 - 18:2 - 0 تشکر 344862


بســـــــــــم رب المــهــدی


مشاور وزیر علوم نامه توقف تفکیک جنسیتی را غیرمعمول دانست.

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
جمعه 7/5/1390 - 0:1 - 0 تشکر 345000

به نام خدا - سلام .

بله دوستان با اینکه ین مسئله بسیار داغ بود و بسیار سر و صدا برای خودش جور کرده بود و کلی فکر مردمو منحرف کرده بود با دستور رئیس جمور به رکوت افتاد .

فعلا خبری مبنی بر اینکه چه بلایی سر این طرح خواهد آمد در میان نیست .
احتمالا این طرح هم مانند طرح اجتماعی که یه چند هفته ای داغ می شه و بعد ول می کنند اما قبل از اجرا ولش کردند .
امیدوارم این تاخیر سبب شود تصمیمی یه نفع ما دانشجویان گرفته شود .

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

چهارشنبه 26/5/1390 - 11:18 - 0 تشکر 354122

خوب اگه از اختلاط نجات بدن تکلیف ازدواج دانشجویی چی میشه ؟

يا حيدر مدد
چهارشنبه 26/5/1390 - 19:12 - 0 تشکر 354425

mostafa4670 گفته است :
[quote=mostafa4670;441301;354122]خوب اگه از اختلاط نجات بدن تکلیف ازدواج دانشجویی چی میشه ؟

به نام خدا - سلام .

اون موقع پسراباید برن جلوی دانشگاهای دخترونه وایستند تا زن ایدشونو انتخاب کنن تا ازدواج دانشجویی داشته باشیم !

احتمالشم کم نیست . 

 برای امام زمان صلوات فرستادی ؟      

خدایا شکرت که هر چه دادی بهترین بود . 


 

شنبه 29/5/1390 - 11:0 - 0 تشکر 355790

حیف شد من اطلاع نداشتم و رای ندادم.من که با ممنوعیت اختلاط کاملا موافقم

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.