• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 2984)
سه شنبه 26/3/1388 - 19:49 -0 تشکر 123207
امام خمینی :غلط می‌كنی قانون را قبول نداری قانون تو را قبول ندارد

با سلام

به گزارش خبرگزاری فارس گزیده‌ای از فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) درباره تمكین مسئولان ، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان به شرح ذیل است:
* من باز به همه این آقایانی كه می‌خواهند نطق كنند و اعلامیه بدهند و نمی‌دانم نامه سرگشاده بفرستند و ازاین مزخرفات، به همه اینها اعلام می‌كنم كه برگردید به اسلام، برگردید به قانون ، برگردید به قرآن كریم ،‌ بهانه درست نكنید كه اسباب این بشود كه شما همه به انزوا كشیده بشوید. من به بسیاری از شما علاقه دارم و میل دارم كه همه به قانون عمل كنند و همه در جای خود باشند و چنانچه این‌طور نباشد،‌ مسئله طور دیگر خواهد شد. (صحیفه امام جلد 14 صفحه 415)
*نمی‌شود از شما پذیرفت كه ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌كنی قانون را قبول نداری!قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از كسی پذیرفت ، ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها ، مردم 16 میلیون تقریبا یا یك قدری بیشتر رای دادن به قانون اساسی. مردم كه به قانون اساسی رای دادند منتظرند كه قانون اساسی اجرا بشود؛ هر کس از هرجا صبح بلند می‌شود بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم ،‌ من قانون اساسی را قبول ندارم ،‌من مجلس را قبول ندارم ، من رئیس‌جمهور را قبول ندارم ، من دولت را قبول ندارم. نه ! همه باید مقید به این باشید كه قانون را بپذیرید ،‌ ولو برخلاف رای شما باشد. باید بپذیرید، برای این‌كه میزان اكثریت است ؛ و تشخیص شورای نگهبان كه این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست ، میزان است كه همه باید بپذیریم.
(صحیفه امام جلد 14 صفحه 378)
* اگر یك جایی عمل به قانون شد و یك گروهی در خیابان‌ها برضد این عمل بخواهند عرض اندام كنند،‌ این همان معنای دیكتاتوری است كه مكرر گفته‌ام قدم به قدم پیش می‌رود،‌ این همان دیكتاتوری است كه به هیتلر مبدل می‌شود انسان،‌این همان دیكتاتوری است كه به استالین انسان را مبدل می‌كند. اگر قانون در یك كشوری عمل نشود ، كسانی كه می‌خواهند قانون را بشكنند اینها دیكتاتورانی هستند كه به صورت اسلامی پیش آمده‌اند یا به صورت آزادی و امثال این حرفها. اگر همه این آقایان كه ادعای این را می‌كنند كه ما طرفدار قوانین هستیم ، این‌ها با هم بنشینند و قانون را باز كنند و تكلیف را از روی قانون همه شان معین كنند و بعد هم ملتزم باشند كه اگر قانون برخلاف رای من هم بود من خاضع‌ ام ، اگر بر وفاق هم بود من خاضع‌ام ،دیگر دعوایی پیش نمی‌آید؛ هیاهو پیش نمی‌آید.
(صحیفه امام جلد 14 صفحه 415)
* قانون معنایش این است كه{ همه} چیزها {را} به حسب قانون اسلامی ، به حسب قانون كشوری كه منطبق با قوانین اسلام است ، همه را ،‌وظیفه‌اشان را قانون معین كرده‌. بعد از این كه قانون وظیفه را معین كرد ، هر کس بخواهد كه برخلاف او عمل بكند، این یك دیكتاتوری است كه حالا به صورت مظلومانه پیش آمده است و بعد به صورت قاهرانه پیش خواهد آمد و بعد این كشور را به تباهی خواهد كشید و این كشور وقتی به تباهی كشیده شد و این مردم متفرق و مختلف با هم شدند ، این همان وظیفه ای است كه برای ابرقدرتها باید انجام بدهد این آدم انجام داده،‌ ولو خودش نمی فهمد، اگر بفهمد كه دیگر مصیبت بالاتر است،‌لكن خودشان ملتفت نیستند.
(صحیفه امام جلد 14 صفحه 415)

امام زمان (عج) : اگر شیعیان ما به عهد و پیمانی که با ما بسته اند وفادار بودند فرج من به تاخیر نمی افتاد.   

پنج شنبه 22/5/1388 - 12:12 - 0 تشکر 141478

سلام

من دارم مغلطه میكنم ؟.......جالبه

عالمان بی عملی كه همواره رقم مغلطه رو بر دفتر دانش كشیدن ودر تمامی مباحثه های خودشون دچار خطای منطقی بودن والان هم دیگران رو مغالطه گر میدونن متوجه باشن كه بنده هنر رو در این بی هنریها نمی جویم و شفافیت وحقانیت گفتارم به مراتب بیش تر از معلومات ناقص و ناراست اونهاست !

قصد من از فعالیت در انجمن تعلم هست ....نه كینه ورزی وعیب جویی ونگاه مبغضانه و مغرضانه و خصمانه به اشخاص غیر همفكر خودم

به جای فراهم كردن موجبات مناقشه در پی ایجاد زمینه ای برای تبادل افكار باشیم !

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

پنج شنبه 22/5/1388 - 12:40 - 0 تشکر 141490

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

من پاسخ به سوال شما دادم ولی شما هر بار پاسخ سوالتون رو گرفتین از دری دیگر وارد شدین و باز همون سوال رو تکرار کردین، این صحیح نیست.
ساده ترین پاسخ این هست:
مردم به اصل نظام رای دادن، شورای نگهبان نیز جرئی از نظام هست، پس کسی که این شورا رو قبول نداره اصل نظام رو زیر سوال برده و...
شورای نگهبانی جزو قانون اساسی هست، و مخالفت با این شورا مخالفت با قانونی هست که مردم بهش رای دادن...
پاسخ سوال شما رو من خیلی شفاف دادم ولی...

سربلند و پیروز باشین...

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
پنج شنبه 22/5/1388 - 13:19 - 0 تشکر 141500

سلام

من سوالم رو شفاف پرسیدم ولی متاسفانه كسی پاسخ نداد چون هیچ وقت قصد پذیرش واقعیات و حقایق رو نداشتیم !

اما میریم سر موضوع دوم !

امام فرمودن :غلط می‌كنی قانون را قبول نداری!

آیا این لحن و ادبیات درسته ؟......این لحن صحبت مناسبه ؟

وقتی بچه ای در یه مهمونی به بچه دیگه میگه غلط میكنی ....بزرگترها سرزنشش میكنن كه این چه حرفی هست داری میزنی ...زشته !اگر من در مباحثه با یك كاربر خدای نكرده بهش بگم تو

غلط میكنی بقیه كاربران و مدیر برمن خرده نمیگیرن كه مودب باش ...این چه ادبیاتی هست ؟

من جوون به دنبال الگوی اخلاقی میگردم .....من دنبال رسیدن به حقیقتم....سوال ملائكه از خداوند یعنی سوال خط قرمز ندارد !

امیدوارم از این سولات فرار نكنیم ...اگر هم این سوالات منطقی من حذف بشه دوباره خواهم پرسید چون دنبال حقیقتم !

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

پنج شنبه 22/5/1388 - 13:36 - 0 تشکر 141502

سلام علیکم

جناب آقای میلادی 

فکر کنم شما جواب سوال اولتون رو گرفتید که شورای نگهبان جزئی از قانون اساسیه و کسی که قبولش نداشته باشه قانون اساسی رو قبول نداره .

در مورد سوال دیگه تون که الان پرسیدید باید خدمتتون عرض کنم که بعضی از الفاظ به نظر ما فحش میاد و در بعضی جاها هم فحش به حساب میاد اما اینطور نیست که همیشه فحش باشه .

لفظ غلط می کنی شاید در بعضی جاها فحش باشه ولی اینطور نیست که به هر کسی گفته بشه زشت باشه . اصولا فحش رو به ناسزا تعبیر می کنند . ناسزا یعنی چیزی که سزاوار شخص نیست . اما وقتی حضرت امام این کلمه رو در مورد کسی به کار بردند که شورای نگهبان رو قبول نداره اون شخص اشتباه نمی کنه بلکه داره غلط می کنه یعنی داره عمدا شورای نگهبان رو زیر سوال می بره و در اینجا سزاوار این شخص همینطور صحبت کردنه . 

شاید شما بفرمایید که این حرف من چه دلیلی داره . 

در قرآن خدا به کسانی از جهنمیان می فرماید اخسوا و لا تکلمون . 

اخسوا به معنی دور شو به کار می ره و در موارد زیادی برای دور کردن سگ به کار می ره و اگر بخوایم معنی تقریبا معادل براش بگیم می شه گم شو 

و این نوع حرف زدن برای کسی که عقلش رو تعطیل کرده و دنبال گناه رفته و به لطف و رحمت خدا پشت کرده و جهنمی شده تعبیر بی ادبی و ناسزا نیست چون اون شخص سزاوار چنین برخورد و کلامیه .

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

پنج شنبه 22/5/1388 - 20:34 - 0 تشکر 141621

سلام

فکر کنم شما جواب سوال اولتون رو گرفتید که شورای نگهبان جزئی از قانون اساسیه و کسی که قبولش نداشته باشه قانون اساسی رو قبول نداره .

نه در قانون اساسی مصوب سال 58 ونه بعد از بازنگری اون در سال 68 .....هیچ اصلی در قاون اساسی نیامده كه شورای نگهبان از طریق برگزاری انتخابات روی كار میان ...ولی امام فرمودن :ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها ...مردم در كدوم انتخابات برای روی كار آمدن شورای نگهبان رای دادن ؟....در چه سالی برای شورای نگهبان انتخابات برگزار شد كه مردم هم در اون رای داده باشن ؟....سوال من این بود ولی كسی بهش پاسخ نداد !

این از این ....كه همه برای فرار از سوال اعضای شورای نگهبان روبرای من معرفی كردن كه انگار فقط اونها قانون اساسی مملكت رو خوندن !

حالا بریم سر موضوع دوم !

در مورد سوال دیگه تون که الان پرسیدید باید خدمتتون عرض کنم که بعضی از الفاظ به نظر ما فحش میاد و در بعضی جاها هم فحش به حساب میاد اما اینطور نیست که همیشه فحش باشه .

لفظ غلط می کنی شاید در بعضی جاها فحش باشه ولی اینطور نیست که به هر کسی گفته بشه زشت باشه

ببخشید ولی لطفاً با كلمات بازی نكنین !....در همه جای كره زمین اگر به كسی بگی غلط میكنی ناراحت میشه ...

 اما وقتی حضرت امام این کلمه رو در مورد کسی به کار بردند که شورای نگهبان رو قبول نداره اون شخص اشتباه نمی کنه بلکه داره غلط می کنه یعنی داره عمدا شورای نگهبان رو زیر سوال می بره و در اینجا سزاوار این شخص همینطور صحبت کردنه

اصلاً اون آدم شمر باشه ....ما اگه به شمر هم ناسزا بگیم تو اون دنیا باید پاسخ بدیم ....مابا كار شمر مخالفیم... این درست ولی حق نداریم به شخصیتش توهین كنیم ....حق الناسی وجود داره .....ما حق نداریم به هیچ انسانی توهین كنیم ....شما حتماً ماجرای رفتار امام باقر (ع) با مرد بد دهن رو خوندین ....اون مرد به تمسخر به امام ع میفرمود تو بقر هستی ؟ایشون پاسخم میدادن من باقر هستم ....اون مرد میگفت مادر تو آشپز بودو امام می فرمود شغلش این بود ....با حلم و بردباری رفتار میكردن  ...مگه قرار نیست ما سیره معصومین رودنبال كنیم ....مگر پیامبرص نفرمود من مبعوث شدم تا مكارم اخلاقی رو احیا كنم ....

پیامبر ص حتی به كفار هم توهین  نمیكرد ...باهاشون پیكار میكردن ولی به شخصیتشون توهین نمیكردن ....آیا اسلام به ما جواز داده كه هركس بر خلاف نظر ما چیزی گفت بهش توهین كنیم ؟ 

آیا درسته هر كسی خلاف نظر ما حرف زد بهش توهین كنیم و شایسته توهین باشه ؟.....تازه اینها كه كافر هم نیستن  ....فقط شورای نگهبان رو قبول ندارن ......فقط عقیده ای خلاف عقیده ما دارن ...آیا ما باید بیایم به اینها توهین كنیم ؟....آیا شایسته توهین هستن چون مثل ما فكر نمیكنن؟

پس اگر دو استاد دانشگاه در یك قضیه علمی  با هم اختلاف نظر داشتن باید به هم توهین كنن !....اینم یه قضیه ی علمی هست ...خیلی از علمای حقوق كه هم اكنون در بهترین  دانشگاههای ایران تدریس میكنن به برخی از مواد قانونی ایراد میگیرن .....پس ما باید به همه اینها توهین كنیم !

 اخسوا به معنی دور شو به کار می ره و در موارد زیادی برای دور کردن سگ به کار می ره و اگر بخوایم معنی تقریبا معادل براش بگیم می شه گم شو

اولاً اون خداست ...خالق بندگان خودش هست هر حرفی رو بخواد میتونه به بنده خودش بزنه ....ما خدانیستیم !...

دوماً چون ما ایمان داریم كه خداوند حرف زشت نمیزنه پس این حرف شماهم از اصل باطله

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

جمعه 23/5/1388 - 1:35 - 0 تشکر 141660

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

من تصمیم گرفتم در این بحث دیگه شرکت نکنم چون ادامه دادنش کاری عبس و بیهوده هست، وقتی پاسخ به سوال داده میشه ولی از در دیگری وارد بشیم و دوباره اون سوال بپرسیم که هرگز به پاسخ نمیرسیم.
شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اومده و مردم به این قانون رای اعتماد دادن، رای دادن به قانون یعنی قبول شورای نگهبان!
این خیلی واضح هست...!
همه جای كره زمین اگر به كسی بگی غلط میكنی ناراحت میشه ...
تا جایی که من اطلاع دارم ناسزا و فحش و توهین در فرهنگ های مختلف، متفاوت هست و الفاظی که در زبان فارسی ما میگیم توهین هست، در زبان های دیگر بی معنی تلقی میشه، و ناسزاهای اونا در زبان ما خیلی بی معنی میشه.
سعی نکنین هرجور شده حرف خودتون رو به کرسی بشونین، هرچند میدونم بازم میگین مردم به شورای نگهبان مستقیم رای نمیدن، خب چرا نمیگین مردم به رهبری مستقیم رای نمیدن؟

سربلند و پیروز باشین...

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
جمعه 23/5/1388 - 19:48 - 0 تشکر 141798

سلام

جناب میلادی؛ اینطور که شما فرمودین پس با این حساب در کشور سنگ روی سنگ بند نمیشود .. چون مردم به هیچکدام از مسائل جاری کشور به صورت مستقیم رأی نداده اند.. مثلاً مردم به وجود ناجا رأی نداده اند.. مردم به پرداخت مالیات و عوارض رأی نداده اند.. مردم به سیستم دانشگاهی کشور رأی نداده اند.. مردم به تعرفه های پزشکی رأی نداده اند.. مردم مستقیماً وزرای کابینه را انتخاب نکرده اند پس هرچه ابلاغیه و بخشنامه از طرف کابینه صادر بشود همه اش بلا اعتبار است!!!! ارتش با رأی مستقیم مردم بوجود نیامده.. فرماندهان ارتش و سپاه بارأی مردم منصوب نمی شوند.. با این حساب ما روزی دهها انتخابات باید داشته باشیم مثلاً برای تغییر فرمانده نیروی دریایی سپاه یا ارتش باید رفراندوم برگزار کرد!! زیرا مردم باید مستقیم دخالت داشته باشند؟

این حرف شما خیلی عجیبه! دوستان هم توضیح دادن و صحبت من تکرار مکرراته .. با این توصیفاتی که شما فرمودین رئیس جمهور خیلی از کشورهای دمکراتیک مثل آمریکا هم مشروعیت خود را از دست میدهند.. اگر با سیستم انتخابات در آن کشور آشنا باشید می دانید که مردم مستقیماً به شخص مثلاً اوباما یا بوش رأی نمیدهند بلکه این کار با انتخاب نمایندگانی از احزاب انجام شده و آن نمایندگان هستند که رئیس جمهور را انتخاب میکنند. با نسخه ای که شما پیچیدید مسئله خیلی بغرنج میشه. و این درحالیه که در کشورما مردم به صورت مستقیم شخص رئیس جمهور رو انتخاب میکنن..که ایشون هم وزرا رو منصوب میکنن اونهم بارأی اعتماد از نمایندگان مجلس که اونها هم مستقیماً با آراء مردم انتخاب شدن.

مردم به مشروعیت قانون اساسی رأی دادن پس مواد قانون اساسی مورد قبول همه مردم بوده پس قابل اجراست که یکی ازمواد اون شورای نگهبان قانون اساسی هست.

ضمن اینکه 6 تن از حقوقدانان شورای نگهبان با نظر نمایندگان مجلس و معرفی از جانب رئیس قوه قضایه انتخاب میشن و نمایندگان مجلس هم منتخبین مردم هستن.. شما فکرشو بکن اگر قراره که رأی و نظر نمایندگان خودمون صائب نباشه و ما اونو قبول نداشته باشیم پس هرروز باید میلیونها نفر از مردم در مجلس حضور پیدا کنن و راجع به تصویب و یارد مواد قانونی نظربدن!! و یا اینکه هر روز انتخاباتی برگزار بشه که مثلاً میخوایم بودجه فلان سازمان رو کم کنیم یا زیاد کنیم.. و قس علیهذا

حضرت امام هم از اونجایی که طرف صحبتشون در اون زمان کسانی بودن که با تمسک قراردادن این بهانه ها میخواستن دربین مردم نفاق ایجاد کنن و تفرقه بندازن و چون اون افراد خودشون از سازو کار نحوه انتخاب شورای نگهبان مطلع بودن ضمن اینکه افکار عمومی هم چیزهایی رو که من به شما گفتم میدونن.. لپ کلام رو فرمودن.. و توقع میره که شنونده خودش منظور حضرت امام رو دریافت کنه.. اگر قرار بود برای مسئله به این سادگی و روشنی حضرت امام شرح وتفسیر هم ارائه میدادن که هرسخنرانی شون ساعتها طول میکشید!

اما در مورد جمله دوم.. قرآن کریم برای ما الگو و راهنماست همونطور که در آیات اولیه سوره بقره گفته میشه که این کتابی است که شکی در آن نیست و راهنمایی برای تقوا پیشگان است.

اگر طبق نظر شما زندگی کنیم پس باید بگوییم که خب خدا خداست و در قرآن هرجور که دوست داشته صحبت کرده و به ماچه که اوچه گفته چون او خداست و میتواند با بنده اش هرجوری صحبت کند!! نه برادر گرامی خداوند در قرآن به مادرس های فراوانی داده که یکی از آنها ایستادن در مقابل نفاق است. ایستادن در مقابل کفر است.. همانطور که حضرت امام با تأسی به همین آیات خطاب به آمریکا فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. و مطمئن باشید که بصیرت ایشان آنقدر زیاد بود که همان موقع تشخیص دادند کسانی که این بهانه جویی هارا میکنند فقط قصدشان نفاق است ولاغیر. و این کلمه هم از سنخ همان غلط کردن آمریکاست .

    

خنجر آب‌دیده را زنگ عوض نمی‌کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند
بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی‌کند

شنبه 24/5/1388 - 0:25 - 0 تشکر 141857

سلام

چون فقط جناب هادی تك و خانم تیردراپ پاسخ منطقی دادن پس منم فقط پاسخ گفته های منطقی و علمی این عزیزان رومیدم !

جناب میلادی؛ اینطور که شما فرمودین پس با این حساب در کشور سنگ روی سنگ بند نمیشود .. چون مردم به هیچکدام از مسائل جاری کشور به صورت مستقیم رأی نداده اند.. مثلاً مردم به وجود ناجا رأی نداده اند.. مردم به پرداخت مالیات و عوارض رأی نداده اند.. مردم به سیستم دانشگاهی کشور رأی نداده اند.. مردم به تعرفه های پزشکی رأی نداده اند.. مردم مستقیماً وزرای کابینه را انتخاب نکرده اند پس هرچه ابلاغیه و بخشنامه از طرف کابینه صادر بشود همه اش بلا اعتبار است!!!! ارتش با رأی مستقیم مردم بوجود نیامده.. فرماندهان ارتش و سپاه بارأی مردم منصوب نمی شوند.. با این حساب ما روزی دهها انتخابات باید داشته باشیم مثلاً برای تغییر فرمانده نیروی دریایی سپاه یا ارتش باید رفراندوم برگزار کرد!! زیرا مردم باید مستقیم دخالت داشته باشند؟

حرف من این نیست ...من نمیگم چرا برای هر چیزی انتخابات انجام نمیشه !...من ادعا نمیكنم....امام دارن ادعا میكنن كه مردم به شورای نگهبان رای دادن ....منم سوال میكنم كه مردم در كدوم انتخابات به شورای نگهبان رای دادن ؟.... كجای قانون اساسی آمده كه برای روی كار آمدن شورای نگهبان باید انتخابات صورت بگیره ؟

مردم به مشروعیت قانون اساسی رأی دادن پس مواد قانون اساسی مورد قبول همه مردم بوده پس قابل اجراست که یکی ازمواد اون شورای نگهبان قانون اساسی هست

میشه مستقیم و به وضوح گفت مردم به قانون اساسی رای دادن ...ولی امام فرمودن كه:

ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها ،.....دقت كنین !....میفرماین مردم به شورای نگهبان رای دادن .....

خداوند در قرآن به ما درس های فراوانی داده که یکی از آنها ایستادن در مقابل نفاق است. ایستادن در مقابل کفر است

بله ایستادن و پیكار در مقابل كفار نه ناسزا گفتن وتوهین كردن به شخصیت كفار ....خداوند هیچ گاه در قرآن نفرموده كه وقتی كفار به شما توهین كردن شماهم دو برابر بیشتر به آنها توهین كنید .....بلكه همیشه مسلمین رو به حلم و رعایت عفت كلام وپرهیز از گفتن ناسزا دعوت كرده !...تازه اینها كافر هم نبوده ...فقط شورای نگهبان رو قبول نداشتن ....هر كس عقیده ای خلاف عقیده ماداشت باید بهش توهین كرد؟.

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

شنبه 24/5/1388 - 1:27 - 0 تشکر 141861

سلام

ضمن تشکراز پاسخ شما، خدمتتون عرض کردم چیزی که اظهر من الشمس است و مفهومی که در این سخن حضرت امام نهفته است همان مطلبی است که بنده و دوستان چندین بار برایتان توضیح دادیم حال اگر شما به این مسئله اصرار دارید که چون حضرت امام فرمودند مردم به اینها رأی داده اند پس حتماً منظورشون این بوده که ایشان مستقیم از طریق مردم انتخاب شده اند.. متأسفانه این دور باطلی است که شما انتخاب کرده اید و نام فلسفی آن را هم من نمیدانم.

اصل 91 تا 106 قانون اساسی جمهوری اسلامی شامل تبیین وظایف و توضیح درمورد شورای نگهبان است . همان قانونی که به معرض رأی گیری گذاشته شد. حال اگر قرار باشد من دوباره توضیح بدهم و شما هم به دنبال مغلطه باشید.. من ازادامه بحث معذورم.

اما در مورد سخن آخر با شما موافق نیستم.. سری به آیاتی که درمورد منافقین در قرآن آمده بزنید تا متوجه صحبت بنده بشوید.. درست است که اسلام دین رحمت است و محمد(ص) پیامبر مهربانی. ولی این رحمت و محبت برای مؤمنین است اشداء علی الکفار و رحماء بینهم .. وگرنه در مورد کفار وهمچنین منافقین چنین توصیه ای در اسلام نشده. مثل آیه ی وقاتلوهم حتی لاتکون فتنه.. آنها را بکش تا فتنه از بین برود.. که منظور کفار هستند. و یا این آیه که میفرماید:یا ایها النبی جاهد الكفار و المنافقین...(توبه:73) ای پیامبر با منافقین وکفار جهاد کن واغلظ علیهم» و بر اینها درشتی كن، خشونت به خرج بده «و ماواهم جهنم» جای اینها جهنم است «و بئس المصیر».

و اگر قرار بود به هر دشمنی جانم جانم بگوئیم و با آنها با رأفت و مهربانی برخورد کنیم.. پس این همه غزوات پیامبر برای چه بود؟ جنگهایی که در زمان حضرت علی علیه السلام اتفاق افتادند به چه علت بودند؟ مگر نه اینکه در جنگهایی مثل جمل و صفین و نهروان طرف مقابل آن حضرت مسلمان نیز بودند و حتی عموزاده ها و همسر پیامبر  نیز درمیان آنان حضور داشتند پس به نظر شما چرا حضرتش زبان به محبت نگشود و دست نوازش برسر آنان نکشید و آنان را به پیاله ای شیر درمنزل خود دعوت نکرد؟

و در آخر جمله ای هم از حضرت علی علیه السلام تقدیم شما میکنم:

«لو ضربت خیشوم المومن بسیفی هذا علی ان یبغضنی ما ابغضنی ولو صببت الدنیا بجماتها علی المنافق علی ان یحبنی ما احبنی؛(3) اگر با شمشیرم بر بینی انسان مؤمن بزنم كه دشمن من شود هرگز دشمن من نخواهد شد و اگر تمام دنیا را به منافق ببخشم كه مرا دوست بدارد هرگز دوست من نخواهد شد.» نهج البلاغه: حکمت 45

    

خنجر آب‌دیده را زنگ عوض نمی‌کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند
بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی‌کند

شنبه 24/5/1388 - 2:46 - 0 تشکر 141863

سلام

حال اگر قرار باشد من دوباره توضیح بدهم و شما هم به دنبال مغلطه باشید

متاسفانه هر كسی كه سخن حق میزنه مغالطه گر معرفی میشه !.....جرمش این بود كه اسرار هویدا میكرد...

.پاسخهای شما دارای منطق هست ؟....من هستم كه بحث رو به انحراف میكشونم ؟

حضرت امام فرمودند مردم به اینها رأی داده اند پس حتماً منظورشون این بوده که ایشان مستقیم از طریق مردم انتخاب شده اند

یك فقیه و سخنور هیچگاه دو پهلو سخن نمیگوید چون اگه این چنین كنه هزاران برداشت ازش میشه كرد .....سخن یك مرجع تقلید دقیقاً مثل قانون میمونه كه اگر مبهم باشه اراده اصلی قانون گذار در تفاسیر گوناگون گم میشه

مثل آیه ی وقاتلوهم حتی لاتکون فتنه.. آنها را بکش تا فتنه از بین برود.. که منظور کفار هستند

این كه عرض میكنم بحث رو به انحراف میكشونین به این علته!..من میگم توهین وناسزا و تخریب شخصیت و شما میفرمایین جهاد و كشتن

انك لعلی خلق عظیم ....ماباید روش پیامبری رو دنبال كنیم كه بعداز فتح مبین مكه حتی به ابوسفیانی كه مسلمین رو شكنجه میكرد امان داد

ما پیروان پیامبری هستیم كه وقتی شخص از هیبت روحانی اون حضرت ترسید اون رو در آغوش گرفت و فرمود از من نترس من فرزندی زنی هستم كه با دستان خود شیر بز میدوشید

ما پیروان پیامبری هستیم كه حتی وقتی سنگبارانش كردن و اون همه اذیتش كردن نخواست قومش رو نفرین كنه..... حالا با یك اعتراض ما باید بگیم تو غلط میكنی ؟(خیلی ببخشید سخن امام رو میگم )

مگر نه اینکه در جنگهایی مثل جمل و صفین و نهروان طرف مقابل آن حضرت مسلمان نیز بودند و حتی عموزاده ها و همسر پیامبر نیز درمیان آنان حضور داشتند پس به نظر شما چرا حضرتش زبان به محبت نگشود و دست نوازش برسر آنان نکشید و آنان را به پیاله ای شیر درمنزل خود دعوت نکرد؟

پیاله شیر نداد ولی به شخصیتشون هم توهین نكرد ...چون خلق عظیم رو از پیامبرش دیده بود و به اون عمل میكرد ...مثل عمر و ابوبكر و عثمان فقط به خوندن احادیث اكتفا نمیفرمود

و در آخر جمله ای هم از حضرت علی علیه السلام تقدیم شما میکنم:

«لو ضربت خیشوم المومن بسیفی هذا علی ان یبغضنی ما ابغضنی ولو صببت الدنیا بجماتها علی المنافق علی ان یحبنی ما احبنی؛(3) اگر با شمشیرم بر بینی انسان مؤمن بزنم كه دشمن من شود هرگز دشمن من نخواهد شد و اگر تمام دنیا را به منافق ببخشم كه مرا دوست بدارد هرگز دوست من نخواهد شد.» نهج البلاغه: حکمت

منم یك جمله از خود حضرت به شما تقدیم میكنم تا شاید بیدار بشین و از تعصب كوركورانه دست بردارین !

حضرت علی (ع) با اینكه نفس مطمئنه داشتن تواضع میكردن و میفرمودن :

((...نه من برتر از آنم كه خطا كنم نه در كار خویش از خطا ایمنم مگر كه خدا مرا در كار نفس كفایت كند كه از من بر آن تواناتر است))

یك جمله دیگه از اون حضرت میگم ...

میفرمایند :((چه بسا كسانی كه با ستایش دیگران فریب خوردند))....

فریب خوردند و گمان كردن كه از خطا مصون هستن

و كسانی هم هستن كه به افرادی كه از ستایش افراطی بیزارن و فقط معصومین رو بی خطا میدونن برچسب منافق میزنن...

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.