• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 2985)
سه شنبه 26/3/1388 - 19:49 -0 تشکر 123207
امام خمینی :غلط می‌كنی قانون را قبول نداری قانون تو را قبول ندارد

با سلام

به گزارش خبرگزاری فارس گزیده‌ای از فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) درباره تمكین مسئولان ، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسی و شورای نگهبان به شرح ذیل است:
* من باز به همه این آقایانی كه می‌خواهند نطق كنند و اعلامیه بدهند و نمی‌دانم نامه سرگشاده بفرستند و ازاین مزخرفات، به همه اینها اعلام می‌كنم كه برگردید به اسلام، برگردید به قانون ، برگردید به قرآن كریم ،‌ بهانه درست نكنید كه اسباب این بشود كه شما همه به انزوا كشیده بشوید. من به بسیاری از شما علاقه دارم و میل دارم كه همه به قانون عمل كنند و همه در جای خود باشند و چنانچه این‌طور نباشد،‌ مسئله طور دیگر خواهد شد. (صحیفه امام جلد 14 صفحه 415)
*نمی‌شود از شما پذیرفت كه ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌كنی قانون را قبول نداری!قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از كسی پذیرفت ، ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادن به اینها ، مردم 16 میلیون تقریبا یا یك قدری بیشتر رای دادن به قانون اساسی. مردم كه به قانون اساسی رای دادند منتظرند كه قانون اساسی اجرا بشود؛ هر کس از هرجا صبح بلند می‌شود بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم ،‌ من قانون اساسی را قبول ندارم ،‌من مجلس را قبول ندارم ، من رئیس‌جمهور را قبول ندارم ، من دولت را قبول ندارم. نه ! همه باید مقید به این باشید كه قانون را بپذیرید ،‌ ولو برخلاف رای شما باشد. باید بپذیرید، برای این‌كه میزان اكثریت است ؛ و تشخیص شورای نگهبان كه این مخالف قانون نیست و مخالف اسلام هم نیست ، میزان است كه همه باید بپذیریم.
(صحیفه امام جلد 14 صفحه 378)
* اگر یك جایی عمل به قانون شد و یك گروهی در خیابان‌ها برضد این عمل بخواهند عرض اندام كنند،‌ این همان معنای دیكتاتوری است كه مكرر گفته‌ام قدم به قدم پیش می‌رود،‌ این همان دیكتاتوری است كه به هیتلر مبدل می‌شود انسان،‌این همان دیكتاتوری است كه به استالین انسان را مبدل می‌كند. اگر قانون در یك كشوری عمل نشود ، كسانی كه می‌خواهند قانون را بشكنند اینها دیكتاتورانی هستند كه به صورت اسلامی پیش آمده‌اند یا به صورت آزادی و امثال این حرفها. اگر همه این آقایان كه ادعای این را می‌كنند كه ما طرفدار قوانین هستیم ، این‌ها با هم بنشینند و قانون را باز كنند و تكلیف را از روی قانون همه شان معین كنند و بعد هم ملتزم باشند كه اگر قانون برخلاف رای من هم بود من خاضع‌ ام ، اگر بر وفاق هم بود من خاضع‌ام ،دیگر دعوایی پیش نمی‌آید؛ هیاهو پیش نمی‌آید.
(صحیفه امام جلد 14 صفحه 415)
* قانون معنایش این است كه{ همه} چیزها {را} به حسب قانون اسلامی ، به حسب قانون كشوری كه منطبق با قوانین اسلام است ، همه را ،‌وظیفه‌اشان را قانون معین كرده‌. بعد از این كه قانون وظیفه را معین كرد ، هر کس بخواهد كه برخلاف او عمل بكند، این یك دیكتاتوری است كه حالا به صورت مظلومانه پیش آمده است و بعد به صورت قاهرانه پیش خواهد آمد و بعد این كشور را به تباهی خواهد كشید و این كشور وقتی به تباهی كشیده شد و این مردم متفرق و مختلف با هم شدند ، این همان وظیفه ای است كه برای ابرقدرتها باید انجام بدهد این آدم انجام داده،‌ ولو خودش نمی فهمد، اگر بفهمد كه دیگر مصیبت بالاتر است،‌لكن خودشان ملتفت نیستند.
(صحیفه امام جلد 14 صفحه 415)

امام زمان (عج) : اگر شیعیان ما به عهد و پیمانی که با ما بسته اند وفادار بودند فرج من به تاخیر نمی افتاد.   

شنبه 24/5/1388 - 12:1 - 0 تشکر 141910

سلام

هرچند این بحث بی فایده س اما نکاتی رو جهت اطلاع شما عرض میکنم.

این سخنرانی حضرت امام هم در 6 خرداد سال 60 بیان شده.. درزمانی که بنی صدر که همکاری او با منافقین علنی شده بود و خیانتهای او هم برمردم آشکار گردیده بود.. نسبت به ماهیت قانونی برخی از ارگان های انقلابی از قبیل شورای نگهبان اعتراض کرده بود و سخن امام هم خطاب به ایشان و هم پالگی هایشان است.

حضرت امام هم در صحبتشون دوپهلو صحبت نکردن..دو پهلو صحبت کردن یعنی اینکه نهایتاً نشه معنی واحدی رو از اون جمله اتخاذ کرد و به نتیجه رسید.. درحالیکه حضرت امام به این واضحی گفتن اما اینکه شما دنبال بهانه می گردید مسئله دیگریست.

در مورد فتح مکه فرمودین.. بله پیامبر رأفت داشتن چون برخوردشون با مشرکین بود و ایشون درحال تبلیغ دین اسلام بودن و نباید چهره ای خشن از اسلام نشون داده میشد. اما درمدینه و درمقابل مسجد ضرار هم ایشون همین کارو کردن؟ نه .. چون اونجا با منافقین روبرو بودن و شدت عمل لازم بود.

درکتاب جاذبه ودافعه علی علیه السلام از شهید مطهری میخوانیم که:

ما وقتى كه به سیره نبوى مراجعه مى كنیم مى بینیم آن حضرت در تمام دوره سیزده ساله مكه به احدى اجازه جهاد و حتى دفاع نداد , تا آنجا كه واقعا مسلمانان به تنگ آمدند و با اجازه آن حضرت گروهى به حبشه مهاجرت كردند , اما سایرین ماندند و زجر كشیدند . تنها در سال دوم مدینه بود كه رخصت جهاد داده شد .

در دوره مكه مسلمانان تعلیمات دیدند , با روح اسلام آشنا شدند , ثقافت اسلامى در اعماق روحشان نفوذ یافت . نتیجه این شد كه پس از ورود در مدینه هر كدام یك مبلغ واقعى اسلام بودند و رسول اكرم كه آنها را به اطراف و اكناف مى فرستاد خوب از عهده بر مىآمدند . هنگامى هم كه به جهاد مى رفتند مى دانستند براى چه هدف و ایده اى مى جنگند . به تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام : و حملوا بصائرهم على اسیافهم ( 7 ) .

( همانا بصیرتها و اندیشه هاى روشن و حساب شده خود را بر شمشیرهاى خود حمل مى كردند( .

درضمن در مورد صحبت آخرتان هم باید بگویم به عنوان مثال حضرت علی علیه السلام خوارج را به سگ هار تشبیه کردند  فانا فقأت عین الفتنة و لم یكن لیجترى علیها احد غیرى بعد ان ماج غیهبها و اشتد كلبها چشم این فتنه را من درآوردم . غیر از من احدى جرأت چنین كارى را نداشت پس از آنكه موج دریاى تاریكى و شبهه ناكى آن بالا گرفته بود و(هارى) آن فزونى یافته بود .

می بینید که اگر جایی لازم بوده حتی دشمنان اسلام (هرچند که از عابدان و زاهدان بودند) تشبیه به سگ هاری شده اند که با گاز گرفتن دیگران آنان را نیز به وادی مرگ میکشند.

و درجای دیگری هم خوارج رو اینگونه تشبیه کردن:

خوارج بیشتر عرب بودند و غیر عرب هم كم و بیش در میان آنها بود , ولى همه آنها اعم از عرب و غیر عرب جاهل مسلك و نا آشنا به فرهنگ اسلامى بودند . همه كسریهاى خود را مى خواستند با فشار آوردن بر روى ركوع و سجودهاى طولانى جبران كنند . على علیه السلام روحیه اینها را همینطور توصیف مى كند , مى فرماید :

جفاة طغام و عبید اقزام , جمعوا من كل اوب و تلقطوا من كل شوب , ممن ینبغى ان یفقه و یؤدب و یعلم و یدرب و یولى علیه و یؤخذ على یدیه , لیسوا من المهاجرین و الانصار الذین تبوؤا الدار و الایمان .

( مردمى خشن , فاقد اندیشه عالى و احساسات لطیف , مردمى پست , برده صفت , او باش كه از هر گوشه اى جمع شده اند و از هر ناحیه اى فراهم آمده اند . اینها كسانى هستند كه باید اول تعلیمات ببینند . آداب اسلامى به آنها تعلیم داده شود , در فرهنگ و ثقافت اسلامى خبرویت پیدا كنند . باید بر اینها قیم حكومت كند و مچ دستشان گرفته شود نه اینكه آزاد بگردند و شمشیرها را در دست نگه دارند و راجع به ماهیت اسلاماظهار نظر كنند . اینها نه از مهاجرینند كه از خانه هاى خود به خاطر اسلام مهاجرت كردند و نه از انصار كه مهاجرین را در جوار خود پذیرفتند)

    

خنجر آب‌دیده را زنگ عوض نمی‌کند
چهره انقلاب را جنگ عوض نمی‌کند
بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان
پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی‌کند

شنبه 24/5/1388 - 13:0 - 0 تشکر 141939

به نام خدا

سلام

کسانی قانون را قبول ندارند که به رای مردم احترام نمیگذارند،و به زور میخواهند رئیس جمهور شوند

شنبه 24/5/1388 - 13:32 - 0 تشکر 141961

سلام

سلام

خانم
تیردراپ گرامی خیلی ها براین باورند كه مولا علی (ع) در سخرانی های خودشون به حاضران توهین میكردن ولی اون حضرت در فرمایشات خودشون از ضرب المثل های رایج در اعراب خیلی استفاده میكردن كه وقتی به فارسی برگردونده میشه توهین و زشت تلقی میشه ولی برای اعراب اون زمان عادی بوده !

حالا یك نمونه خدمتتون عرض میكنم ....

امام در خطبه معروف به "شقشقه "چنین میفرماین :

((روز بیعت فراوانی مردم چون
یال های پرپشت كفتار بود .........مردم چون گله های گوسفند مرا در میان گرفتند ....))

خب یعنی امام در اینجا به كل مردم توهین كردن ؟....چون اونارو یال كفتار و گله گوسفند نامیدن !....نه!...چرا ؟...چون اینها ضرب المثل هایی بوده كه در اون زمان بین اعراب رایج بوده و اصلاً توهین نبوده ولی وقتی به فارسی برگردانده و یا با فرهنگ ما تطبیق داده میشه توهین تلقی میكنن ...كفتارحیوانی هست كه فراوانی پشم اون ضرب المثل بوده واگه میخواستن كه فراوانی چیزی رو بگن با نام موهای یال كفتار مطرح میكردن ویا گله های گوسفند همچنین .....اما در فرهنگ ما این ضرب المثل ها وعبارات توهین بدی به حساب میاد

یا در قسمتی دیگری از همین خطبه میفرماین:((هیهات یابن عباس !تلك شقشقه هدرت ثم قرت))

شقشقه چیزی هست شبه بادكنك كه به هنگام خشم شتر از زیر گلوی اون بیرون میزنه وپس از آرام گرفتن ناپدید میشه ....پس آیا مولا نعوذبالله به خودشون توهین كردن ؟...چون تشبیه بدی رو در مورد خودشون به كار بردن ....كه جوابش نه هست ....چون در اون زمان این یك ضربالمثل رایج بین اعراب بوده و امام هم هیچوقت نمیان مثلی رو بزنن كه باعث بشه حاضرین خدای نكرده ایشون رومورد تمسخر قرار بدن

موفق باشین

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

شنبه 24/5/1388 - 14:30 - 0 تشکر 141973

به نام خدایی که همین نزدیکی هاست

سلام

داشتم بحث رو دنبال میکردم یاد ضرب المثل معروفی افتادم...

ایراد بنی اسرائیلی...!

این توضیح رو در مورد این ضرب المثل بخونین:

هر ایرادی كه مبتنی بر دلایلی غیر موجه باشد آن را ایراد بنی اسرائیلی می گویند. اصولا ایراد بنی اسرائیلی احتیاج به دلیل و مدرك ندارد زیرا اصل بر ایراد است - خواه مستند و خواه غیر مستند - برای ایراد گیرنده فرقی نمی كند. ایراد بنی اسرائیلی به اصطلاح دیگر همان بهانه گیری و بهانه جویی است، گاهی از حدود متعارف تجاوز كرده و به صورت توقع نابجا در می آید.

دقیقا اتفاقی که در این بحث افتاده رو تو توضیح این ضرب المثل میشه دید!

به نظر من در این بحث ایراد بنی اسرائیلی گرفته میشه و تو یه دایره داریم میچرخیم همش و چون انتهای نداره هرچی بریم بازم به آخر نمیرسیم!

سربلند و پیروز باشین...

التماس دعا

كار ما نیست شناسائی "راز" گل سرخ
كار ما شاید این است
كه در "افسون" گل سرخ شناور باشیم...
شنبه 24/5/1388 - 14:38 - 0 تشکر 141975

سلام

اگر من پست بالايي رو ميزدم اولين كسي كه اعتراض ميكرد به من كه چرا خارج از بحث دارين صحبت ميكنين ...بحث رواز پيوستگي خارج ميكنين ....ااينجا انجمن تخصصي هست و غيره خود ايشون بودن....

قبلاًهم عرض كردم فقط به پاسخ هایی كه منطقی  ومرتبط با بحثو علمی و دارای منبع و منطق باشه پاسخ میدم .....

بهتره به جایی ضرب المثل به دنبال پاسخ منطقی و دارای منبع باشین ....من از نهج البلاغه صحبت میكنم و ایشون از امثال الحكم ....

جالبه كه ادعای تخصصی كردن رو هم میكنن !

 

 

يه سري به خدا بزنيم

خيلي زود

بي بهانه...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.