• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
وبلاگ نویسان (بازدید: 6528)
يکشنبه 10/6/1392 - 12:23 -0 تشکر 638921
کارگاه آموزشی روان شناسی رنگ در طراحی وب

بسم الله الرحمن الرحیم

سلامی گرم خدمت اعضای انجمن

در این بحث قصد داریم شما را با تاثیر مثبت رنگ ها در جذب مخاطب به وبلاگ ها و وب سایت ها آشنا نماییم.


و هم چنین در طراحی ، چه رنگ هایی را با هم به کار ببریم یا از به کاربردن چه رنگ هایی در کنار هم اجتناب کنیم.

ادامه بحث در پاسخ ها.

موفق و موید باشید.

یا حق.

يکشنبه 10/6/1392 - 12:28 - 0 تشکر 638922

چند مورد از تحقیقات روانشناسان در زمینه تاثیر رنگ‌ها

- رنگ‌ها تاثیر زیادی روی احساسات بیننده در ۹۰ ثانیه اول دیدن می‌گذارند.
- اثر رنگ می‌تواند بیننده را ترغیب به خرید یك جنس از شما كند.
- رنگ‌ها رفتار ما را در برابر یك موضوع فقط تشدید نمی‌كنند، بلكه اثر خود را كاملا در رفتار ما نشان می‌دهند.
- یك رنگ در فرهنگ‌ها و مناطق مختلف تاثیر متفاوتی دارد.
- هر رنگ به تنهایی یك پیام مخصوص به چشم بیننده می‌فرستد.

يکشنبه 10/6/1392 - 12:29 - 0 تشکر 638923

به قول مك‌لوهان، رسانه همان پیام است. همانطور كه در مدیریت نوین، متدی به عنوان بهترین شیوه مدیریت در كار وجود ندارد، تركیب و هماهنگی و استقرار یك نظام در رنگ‌بندی صفحات وب نیز، چنین رویكردی دارد. تجربه، دانش و هنر طراح وب است كه سایتی را برای ما جذاب و قابل اطمینان و سایتی دیگر را سرد و غیر قابل اطمینان می‌كند. یكی از اصول بسیار مهم و كلیدی در طراحی صفحات وب، توجه به اصل رنگ‌بندی صفحات و استفاده از رنگ‌های مكمل و تركیبی مطلوبی است كه كاربران بتوانند بر اساس اصل سهولت و جذابیت صفحه، به مشاهده مطالب آن بپردازند. این كه چه رنگی متناسب سایت‌های وب است، پرسشی است كه كارشناسان وب، پاسخ جامع و كاملی برای آن ارایه نكرده‌اند، متخصصات طراحی وب نیز بیشتر روی زیباسازی وب‌سایت تمركز نموده و كمتر به مسئله روانشناسی رنگ‌ها در طراحی سایت، توجه كرده‌اند.


بنابراین یك مدیر بر اساس سیاست‌هایی كه برای جذب مخاطب و ایجاد فضای اطمینان در وب‌سایت دنبال می‌كند، باید با كمی آگاهی در مورد روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر هر رنگ در مخاطب، خط‌مشی طراح وب را در رنگ‌بندی صفحات مختلف وب‌سایت مشخص كند. در رنگ‌بندی یك صفحه، باید به این موضوع توجه شود كه این رنگ قرار است در چه صفحه‌ای و با چه موضوعی به كار رود. یعنی اصل توجه به عملكرد و محوریت سایت، در رنگ‌بندی مطالب مهم است. به عنوان مثال سایت‌های دولتی و به طور كل، سایت‌هایی با بازدیدكننده بسیار بالا، معمولا از رنگ سفید برای زمینه صفحات و رنگ آبی برای لینك‌های صفحه و رنگ بنفش برای لینك‌های مشاهده شده استفاده می‌كنند.


سایت‌هایی كه بیشتر جنبه شخصی دارند، از رنگ‌های مكمل استفاده می‌كنند. مثلا رنگ سبز پررنگ در كنار سرمه‌ای، جذابیت خاصی به سایت‌هایی با موضوع بازرگانی می‌دهد و یا در طراحی سایت‌های كودكان، از رنگ‌های خیلی شاد استفاده می‌شود. سایتی مانند یاهو كه روزانه میلیون‌ها مخاطب دارد و از صدها بخش متنوع تشكیل شده است، برای هر بخش خود از یك چیدمان و رنگ‌بندی خاصی در طراحی صفحات اكتیو، استفاده كرده است. مثلا بخش كودكان یاهو با بخش بازرگانی آن بسیار متفاوت است. به هر حال توجه به كاركرد رنگ‌ها در طراحی صفحات وب از اهمیت مهمی برخوردار است. در ادامه نوع تاثیر روانی هر رنگ در مخاطبان را از دید روانشناسان بررسی می‌كنیم.

يکشنبه 10/6/1392 - 12:29 - 0 تشکر 638924

سفید
نمایانگر صداقت، پاكیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن است. سفید بهترین رنگ برای بك‌گراندهای وب است. در تجارت سفید رنگ خستگی‌گیر و انرژی‌بخش است.


سیاه
اشاره دارد به ظرافت، قدرت، دلیری، شهامت، فریبندگی، شیطان، مهارت. مشكی برای رنگ متن روی یك پس زمینه روشن ایده‌آل است. این نكته را نیز موردنظر داشته باشید كه رنگ سیاه به عنوان رنگ پس‌زمینه چشم را خسته می‌كند.


قرمز
نمایانگر توانایی، هیجان، احساسات شدید، سرعت، خطر و تهاجم است. این رنگ از بیننده توجه به خود را طلب می‌كند. در تجارت به معنی وام و بدهی است. این رنگ شدیدترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می‌كند.


آبی
القاكننده امنیت، اعتماد، مسئولیت‌پذیری، سرما، ایمان، وفاداری، وابستگی و جاه و جلال است. آبی دومین رنگ عوام‌پسند و در تجارت به معنای ضمانت مالی است.


سبز
نشانگر تندرستی، فراوانی، حاصل‌خیزی، آزادی، شفا و بهبودی، طبیعت، پیشرفت، حسادت و خونسردی است. این رنگ در چشم‌ها راحت‌تر از همه رنگ‌ها دیده می‌شود و در تجارت بیانگر مقام و ثروت است.


قهوه‌ای
دارای خاصیت تاثیرگذاری، متانت، توانگری مالی و یاری‌كنندگی است. قهوه‌ای رنگ كره خاكی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است.

يکشنبه 10/6/1392 - 12:30 - 0 تشکر 638925

خاكستری
نشانگر صمیمیت زیاد، اعتبار، نفوذ و عملی بودن است و در تجارت به معنای سنت‌گرایی است. صورتی نمایانگر ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی، خوب بودن، بی‌ناهی و پرورش كودك است.


بنفش
نشانگر وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارایی، اعتبار و نفوذ، سوگواری و مهارت است. بنفش طرفداری از سبك‌های هنرمندانه و در تجارت به معنای بزرگ نشان دادن است.


نارنجی
نمایانگر سرزندگی و شوخ طبعی، لذت و خوشگذرانی، تعادل گرمایی، تشویق كردن، چالاكی و نیرو، تحمل و بلندهمتی است.


زرد
القا‌كننده نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسویی و حسادت است. زرد باعث افزایش تمركز شده، سوختو‌ساز را زیاد می‌كند و سخت‌ترین رنگ برای چشم‌هاست، در تجارت درخواست از نوع روشنفكرانه است و برای تاكید نیز خوب است.


طلایی
نشانگر گران بودن و پرستیژ است.


نقره‌ای
نشانگر سرما، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ است. با این توصیفات، هنگامی كه می‌خواهید نوع رنگ‌بندی صفحات مختلف وب‌سایت‌تان را مشخص كنید، ابتدا به فضایی كه می‌خواهید در وب‌سایت خود ایجاد كنید و نوع مخاطبانی كه قرار است از وب‌سایت شما بازدید كنند، فكر كنید و با درنظر گرفتن تاثیر روانی هر رنگ و احساسی كه در ضمیر ناخودآگاه بیننده ایجاد می‌كند، خط‌مشی طراح را برای ایجاد فضای موردنظر، توام با آرامش و اطمینان بازدیدكننده وب‌سایت، مشخص كنید.

يکشنبه 10/6/1392 - 16:4 - 0 تشکر 638969

سلام و ممنون از ثبت این تاپیک زیبا
تو تمامی لوگوها هم این موضوع تئوری رنگ ها دیده میشه
اگر جزو برنامه هاتون نیست من بزارم!
باز هم ممنون

من از اين كوه بالا خواهم رفت.ميگويند ارتفاعش زياد است.راهش طولاني و شيب دار است,پر از صخره و صعود به آن بيش از حد دشوار است.كارخودم است.از آن بالا خواهم رفت.به زودي مرا خواهي ديد كه از قله برايتان دست تكان ميدهم يا از فرط تلاش بر دامنه جان ميسپارم

يکشنبه 10/6/1392 - 17:28 - 0 تشکر 639012

soltan_azdad گفته است :
[quote=soltan_azdad;507077;638969]سلام و ممنون از ثبت این تاپیک زیبا
تو تمامی لوگوها هم این موضوع تئوری رنگ ها دیده میشه
اگر جزو برنامه هاتون نیست من بزارم!
باز هم ممنون

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
خواهش میکنم سلطان گرامی
منتظریم.

دوشنبه 11/6/1392 - 11:22 - 0 تشکر 639147

با تشکر مجدد و با اجازه از ام افلاین عزیز




و این هم نمونه لوگوها که واقعا برام مفید بودن و امیدوارم برای دوستان هم کاربردی باشن



البته از این نمونه های لوگو خیلی دارم و اگر دوستان مایل بودن بزاریم

من از اين كوه بالا خواهم رفت.ميگويند ارتفاعش زياد است.راهش طولاني و شيب دار است,پر از صخره و صعود به آن بيش از حد دشوار است.كارخودم است.از آن بالا خواهم رفت.به زودي مرا خواهي ديد كه از قله برايتان دست تكان ميدهم يا از فرط تلاش بر دامنه جان ميسپارم

جمعه 15/6/1392 - 13:11 - 0 تشکر 640302

خیلی مطالب خوب و عالی و کاربردی بود متشکر هستم
لطف اگر مطلبی هست باز هم ادامه بدهید
دوستان این سایت ما را هم یه نگاه کنید پیشنهاد دارید بدهید
razm.net

شنبه 16/6/1392 - 11:24 - 0 تشکر 640514

بسم الله الرحمن الرحیم


سلام علیکم

خواهش میکنم . حتما مطلب مرتبط را ثبت خواهم کرد.

سایت زیبایی دارید. ولی چرا تمام رشته های رزمی را پوشش نمیدین؟

موفق و موید باشید.

یا حق.

يکشنبه 17/6/1392 - 0:15 - 0 تشکر 640910

دست شما طلا
بسیار مبحث مفید و کاربردی ایه.
ایشالا که موفقتر باشید

 

« معجزه خبر نمی کند، با احتیاط ناامید شوید ! »

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.