[quote=akoochekian;486354;638091]خوب این مشکل فقط در ایران نیست. کلا صنعت بیمه در تمام دنیا مبتلا به فساد اداری، کهنگی فرهنگی، بخل اقتصادی و ابهام عملیاتیه.
مثلا رئیس جمهور آمریکا بر اثر فشار لابی بیمه در کنگره و سنا هنوز نتونسته قوانین بیمه را شفاف کنه. اروپا وضعیت بهتری داره.
لذا راه حل به اعتقاد من فقط در مبارزه با فساد سازمان یافته و جا افتاده در نظام بیمه است. در بسیاری از موارد بی اطلاعی مشتریان از قوانین و امضای قراردادهای مطالعه نشده و یا ناتوانی در پیگیری حقوق هم مزید بر علته تا بیمه ها اوتها را تاراج کنن. البته موارد خرد را شاید کسی مشکل نداشته باشه. اما از یک جائی به بعد این لابی پر قدرت اقتصادی از بهره دهی به مشتریان جلوگیری می کنه
این یک پدیده زشت جهانی است. اما به لطف جدائی کشور ما از نشام اقتصاد جهانی شاید بشه با شکل دهی یک مبارزه ملی با فساد موجود در بیمه کاری کرد. که البته کار مقامات بالاست ....
سلام جناب آکوچکیان
ممنون از پاسخ مختصر و مفیدتون
منظور من از مدیریت بی راه حل هم همین هست. همونطوری که فرمودید بیمه ها در کل دنیا دارای این ضعف هستند. و این ناخوشاینده . فراتر از اشخاص و سازمان ها دانش بیمه گویا به این سمت می ره و نقاط ضعف ساختاری داره که حتمن نقد ها بی تاثیر نخواهد بود.
همین ابهام عملیاتی که به خوبی فرمودید. این رو به عینه دیدم . قرار داد های بیمه انگار به بهترین شکل ممکن پیچیده و مبهم نوشته می شوند که با 10 بار خوندن و مشورت گرفتن هم سر در نمی آریم که چی بود و این باعث می شه شرکت بیمه همیشه تبصره و ماده ای به نفع خودش برای موارد خاص داشته باشه!
در مورد بخش آخر فرمایشتون اما، جسارتا من موافق نیستم. از بزرگترین علامت سوال هایی که در ذهنم داشتم و شاید مهمترین انتقادی که نسبت به جامعه ما وجود داره نبود اخلاق در روابط اداری است. چرا با این که به لحاظ باور از بسیاری از فرهنگ ها بالاتر هستیم در عمل کشورهای دیگه موفق تر هستند؟
به نظرم که فقط نظر نیست و شواهد کم و بیشی هم داشتم وضع موجود در سایر کشور ها بهتره . به فرمایش شما از لابی ها و دلایل بزرگ سیاسی که بگذریم (هر چند جای نقد دارند )به نظرم از لحاظ ساختار اداری هم لزوم بازنگری وجود داره .
نمی خوام نیمه خالی لیوان رو ببینم. ولی بسیاری از اوقات بهترین راه حل مشاهده وضع موجوده. واقعن در یک بیمه دولتی مشتری احترامی نداره !