سلام من به نرم افزارهای امار مسلطم.اگه کسی کار اماری داره میتونه رو کمک من حساب کنه. امار توصیفی و ...
مولا علي (ع) :
کل آیتم ها 15
با سلام و ممنون از توجهتوندر پاسخ به سوال شما باید بگم علم امار کلا با حسابداری متفاوته . أمار و روش های اماری بر روی داده های خام یک سری عملیات ها و پردازش هایی انجام می دهد که از ان به نتیجه تحقیقات دست پیدا می کنیم. به زبان ساده تر امار بیشتر در کارهای پژوهشی کاربرد دارد و حسابداری در امور مالی و پولی.ومسلما نرم افزارهای این رشته با رشته حسابداری متفاوت است. نرم افزارهایی که معمولا در رشته امار باهاش سرکار داریم عبارتند ازspsssassplusminitabR...البته از دوستان کسی علاقه مند باشه که بیشتر در مورد این رشته بدونه ، با کمال میل می تونم اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قراربدم.یا علی
*ارغوان* گرامی با سلام و ادب ضمن خیر مقدم به شما و تشکر از به اشتراک گذاشتن دانش و توانایی های خود، انشالله شاهد حضور مستمر شما در انجمنهای تخصصی تبیان باشیم.
سلام
سلام ممنون از پاسخ های دلگرم کنندتان .حتما حتما در مورد این رشته اطلاعاتی برایتان قرار خواهم داد.البته امروز فرصت نمیکنم.انشالله به زودییا علی
آمار چیست؟آمار علمی است که پیرامون جمع آوری و تنظیم و تحلیل و تفسیر اطلاعات عددی سخن می گوید. آمار گورستانی از اعداد و ارقام است كه در هر اداره و سازمان نمونه ای از آن پیدا می شود.آمار مجموعه ای از روابط و فرمولهای ریاضی پیچیده و گیج كننده است. آمار شامل نمودارها و جدولهایی از اعداد است. آمار فرایندی است كه در آن هر ده سال افرادی را به منازل فرستاده و اطلاعات خانوارها مانند تعداد فرزندان و سن افراد خانوار را از آنها كسب می كنند.آمار ابزاری است كه بسیاری با توسل به آن افكار عمومی را به نفع خود جلب می كنند.آمار مفهومی است كه برای ثبت و نمایش اطلاعات عددی به كار می رود، مانند: تعداد بیكاران، كارمزد حمل كالا به وسیله كشتی در 15 سال گذشته، جمعیت نواحی جنوب شهر تهران، تعداد افراد تلف شده در اثر شیوع یك بیماری یا مقدار مسافت طی شده در زمان معینی به وسیله برنده مسابقه دوموضوع آمار چیست؟ موضوع آمار عبارتست از علم و هنر جمع آوری، تعبیر و تجزیه و تحلیل داده ها و استخراج تعمیمهای منطقی در مورد پدیده های تحت بررسی.اهداف علم آمار چیست؟ هدف اول: توصیف ساده، روشن و قابل فهم مشاهده ها که معمولا " در نمونه مناسبی از جامعه صورت می گیرد. هدف دوم: تعمیم نتایج مشاهده های مزبور به جامعه ای که نمونه از آن برگرفته شده است. مباحث اصلی علم آمار کدامند ؟ 1- آمار توصیفی که ویژگی های کلی تعدادی از داده ها را (که معمولا ًبه نمونه تعلق دارند) در قالب یک عدد بیان می کند. آمار توصیفی به هدف اول علم آمار خدمت می کند. 2- آمار استنباطی که بر اساس ویژگیهای مشاهده شده در نمونه، ویژگی های جامعه را برآورد می کند. آمار استنباطی هدف دوم علم آمار را تأمین می کند. 3- احتمالات که خطای برآوردهای آمار استنباطی را اندازه می گیرد. موارد استفاده از آمار چیست؟ نیاز سازمانهای بین المللی نیاز سازمانهای دولتی و غیر دولتی در ایران نیاز اشخاص و افرادهدف از جمع آوری و تهیه آمار و اطلاعات در سطح علوم پزشکی تعیین مسائل بهداشتی، درمانی و آموزشی تعیین درجه اولویت مسائل بهداشتی، درمانی و آموزشی طرح ریزی برنامه ها ارزشیابی بهداشتی، درمانی و آموزشیمنبع:http://Amarestan91.tebyan.net
سواد آماری چیست؟ سواد آماری یك توانایی/ قابلیت است توانایی فكر كردن منتقدانه در مورد استدلالها با بكاربردن آمار به عنوان سند یا مدرك قابلیت خواندن و تفسیر داده ها، قابلیت فهم آنچه كه خوانده می شود. توانایی فهم و تفسیر آمارهایی كه هر فرد در زندگی روزمره با آنها سر و كار دارد. توانایی استفاده صحیح از آمار توسط همه افراد جامعهسواد آماری بر تصمیم گیری ها با استفاده از آمار به عنوان سند و مدرک متمرکز شده است، همانگونه که سواد خواندن و نوشتن بر استفاده از کلمات به عنوان مدرک متمرکز شده است.سواد آماری بیشتر در مورد سؤالات است تا جوابها. سواد آماری جوابهای زیادی ندارد، اما می تواند کمک کند تا سؤالات بهتری پرسش شود و در نتیجه تصمیم ها و قضاوت های بهتری صورت گیرد. باسواد آماری کیست؟ با سواد آماری کسی است که : قادر باشد تفاوت بین رابطه معمولی (Association) و رابطه علت و معلولی (Causation) را ازیکدیگر تشخیص دهد.او کسی است که وقتی با جملاتی همانند جملات زیر روبرو می شود، درست یا غلط بودن جمله دوم را مدرکی مستند برای درست یا غلط بودن جمله سوم نداند:جمله اول:افرادی که وزن بیشتری دارند، بلندقدتر از افرادی هستند که وزن کمتری دارند.جمله دوم: وزن یک رابطه مثبت با قد دارد.جمله سوم: اگر شما وزن بیشتری بدست آورید، انتظار می رود که قدتان نیز بلندتر شود.واضح است که برای بزرگسالان جمله سوم غلط است. اما نمی توان نتیجه گرفت که اگر جمله سوم غلط باشد، آنگاه جمله دوم نیز غلط خواهد بود. درستی جمله دوم مدرکی است برای درستی جمله سوم، اما درستی جمله دوم برای اثبات درستی جمله سوم کافی نیست. قادر باشد تفاوت بین عبارت " نسبت دادنی" را از عبارت "نسبت داده شده" تشخیص دهد.