• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
آموزش الکترونیکی (بازدید: 973)
شنبه 28/5/1391 - 7:17 -0 تشکر 517608
یک وبسایت تجاری باید دارای چه بخشهایی باشد؟

پدید آوردن یک وبسایت تجاری کار چندان سادهای نیست چرا که هدف از ایجاد آن کسب درآمد میباشد. بنابراین تمامی بخشها و مطالب درونی آنها بسیار مهم تلقی میشوند. شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که یک وبسایت تجاری باید دارای چه بخشهایی باشد؟ اهمیت داشتن هر کدام از این بخشها در چیست؟ چه مطالبی باید درون هر بخش گنجانده شود؟ اجزای ضروری و اجزای اختیاری برای هر بخش کدامند؟ هدف این مقاله شفاف سازی این مسائل میباشد، در ادامه شما را با این بخشها و مطالب درونیشان آشنا میسازیم:

شنبه 28/5/1391 - 7:20 - 0 تشکر 517612



  • خانه یا صفحه اصلی




برای تاثیر گذاری فقط چند ثانیه فرصت دارید!
صفحه اصلی اولین صفحه از وبسایت یا به عبارت دیگر ورودی سایت است. این صفحه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه میتواند سریعاً توجه بازدید کننده ای که علاقه-مند در زمینه کاری واحد تجاری است را بدست آورد یا اینکه وی را مایوس ساخته و به سمت صفحات مشابه روانه کند. به زبان سادهتر صفحه اصلی به مانند لابی یک هتل میماند که میتواند مسافران راپس از ورود جذب و به اتاق دلخواهشان هدایت، یا میتواند آنها را دلزده و به سمت هتلهای دیگر روانه سازد.
صفحه اصلی باید قابلیت شناساندن واحد تجاری را به بازدید کننده داشته باشد، در این صفحه باید بوسیلهی چند سطر کوتاه واحد تجاری معرفی شده و زمینه فعالیت آن مشخص گردد. توضیح کوتاهی در مورد کالاها و خدمات ارایه شونده از طرف واحد تجاری به همراه شرح کوتاهی از پیشینه واحد تجاری نیز باید بر روی این صفحه قرار گیرد. مهمترین مطلب باید در بالاترین نقطه صفحه اصلی قرار گیرد به طوری که کاربر قبل از جابجا کردن صفحه توسط ماوس آن را در صدر مطالب رویت کند. چکیده ای از آخرین و مهمترین خبرها از نکات دیگریست که بر روی این صفحه درج میگردد. نکته مهم در رابطه با این صفحه بروز بودن آن است که از اهمیت ویژهای از دید بازدید کننده قرار دارد. برای کسب اعتبار از دیدگاه بازدیدکنندگان تازه وارد قرار دادن لوگوی واحد تجاری، مشتریان اصلی و شرکتهای همکار می-تواند موثر باشد. همچنین تصاویر مرتبط با فعالیت واحد تجاری نیز در کسب توجه و اعتماد کارایی بالایی دارند. این صفحه و همچنین باقی صفحات وبسایت باید در ارتباط مستقیم با یکدیگر باشند و از نظر شکل ظاهری تمیز و مرتب باشند.

شنبه 28/5/1391 - 7:21 - 0 تشکر 517614


  • محصولات/خدمات


صفحه محصولات و خدمات یکی از ارکان اصلی یک وبسایت تجاری است. در این صفحه محصولات و خدمات ارایه شونده با جزییات به کاربر معرفی میگردند. داشتن صفحات متعدد برای محصولات/خدمات مختلف همیشه بهتر از داشتن یک صفحه طولانی برای همهی محصولات میباشد. هر صفحه از محصولات باید دارای یک عنوان مناسب و جذاب و یک مطلب خلاصه در مورد آن محصول یا سرویس باشد. در این صفحه باید نکاتی چون نام محصول، اجزای تشکیل دهنده آن ،کارایی محصول ، نقاط قدرت، مزایا و قیمت آن بیان شود. با قرار دادن عکسهایی از محصول بر روی این صفحه امر تصمیم گیری برای مشتری تسهیل میگردد.توضیحات در رابطه با ضمانتنامه و جزییات تحویل نیز در همین بخش جای می-گیرد چراکه در این صفحه باید به ترغیب هر چه بیشتر خریدار یا مشتری جهت انجام خرید بپردازیم. همچنین امکان سفارش آنلاین و فروش آنلاین نیز باید برای محصولات در نظر گرفته شود.

شنبه 28/5/1391 - 7:21 - 0 تشکر 517616


  • درباره ما


صفحه درباره ما مکانیست برای آشنایی بیشتر بازدید کننده با واحد تجاری و کسب اعتماد وی. توضیحات این صفحه منعکس کننده نکاتی چون معرفی واحد تجاری، معرفی فعالیت آن واحد، زمان تاسیس و تاریخچه واحد تجاری، چارت سازمانی، پیشرفتها و افتخارات کسب شده از طرف واحد تجاری در طی سالهای اخیر (مانند لوحهای تقدیر، لیسانسها و گواهینامههای کسب شده از طرف واحد تجاری)، معرفی پرسنل، معرفی محیط کاری و هدف اصلی و اهداف بلند مدت آن واحد تجاری میباشد. با قرار دادن عکسهایی از پرسنل و محیط واحد تجاری هم میتوان به صفحه جذابیت بیشتری بخشید و هم کاربر را از وجود واقعی و فیزیکی خود مطمئن نمود. مطالب درج شده در این صفحه باید غنی و پر محتوا باشند تا خواننده با مطالعه-ی آنها بیشتر به واحد تجاری علاقه مند شود.


شنبه 28/5/1391 - 7:21 - 0 تشکر 517617


  • اخبار


این صفحه به واحد تجاری شانس فراهم کردن محتوای بروز شده و تازه جهت عرضه به مشتری را میدهد، قرار دادن این صفحه در صفحات وبسایت میتواند به طرق مختلف سود آوری بدنبال داشته باشد. از مزیتهای این صفحه میتوان به آگاهی دایم مخاطبان اشاره کرد. در این صفحه عناوینی چون آخرین تحولات درونی، آخرین اخبار شرکتی، مهمترین عناوین و خبرهای مرتبط و آخرین تحولات دنیای آن صنعت خاص، لیست محصولاتی که در آینده نزدیک از طرف واحد تجاری به بازار عرضه خواهد شد، تخفیفهای ویژه و اخبار مشابه مندرج میگردند. بعلاوه اگر آن واحد تجاری در نمایشگاه یا نشست خاصی بتازگی شرکت کرده یا در آینده نزدیک شرکت خواهد کرد نیز در این صفحه به آنها اشاره میشود. این صفحه قابلیت شفاف سازی میزان پویایی و رشد واحد تجاری برای خوانندگان کنونی و آینده به همراه دارد تا بتوانند آن را بهتر و بیشتر بشناسند.

شنبه 28/5/1391 - 7:22 - 0 تشکر 517618


  • جستجو


جستجو یکی از دیگر ارکانیست که باید بر روی وبسایت قرار گیرد. غالباً در وبسایتهایی که اندازه متوسط و بزرگی دارند، و شامل اطلاعات فراوانی هستند از این عامل بهره گیری میشود اما برای وبسایتهای کوچکتر هم کاربرد دارد. هدف از ایجاد این بخش تسهیل یافت اطلاعات درخواستی از بین اطلاعات ثبت شده برای کاربران میباشد. با استفاده از این قابلیت زمان کاربر بسیار اندوخته شده و وی رضایت بیشتری از تجربه استفاده از وبسایت واحد تجاری را بدست میآورد. به عنوان مثال فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی تجسم کنید که کاربر در آن بدنبال آخرین آلبوم محمد اصفهانی میگردد. این قابلیت به کاربر کمک میکند بدون اتلاف وقت و جستجو در کل آلبومهای موجود بر روی وبسایت مستقیماً به آلبوم های محمد اصفهانی در صورت وجود در پایگاه داده هدایت شود و از بین آنها با توجه به تاریخ ثبت جدیدترین آلبوم را انتخاب کند.

شنبه 28/5/1391 - 7:22 - 0 تشکر 517619


  • اعضا


صفحه اعضا یکی از صفحات اجتناب ناپذیر و میتوان گفت مهمترین بخش یک وبسایت تجاری میباشد. با استفاده از این بخش واحدهای تجاری بازدیدکنندگان را به نام نویسی در سایت ترغیب میکنند تا بعدها از اطلاعات ثبت شده به بهترین نحو استفاده نمایند. غالباً برای این کار تمحیدات خاصی برای افرادی که نامنویسی میکنند مانند بنهای تخفیف یا هدیههای کوچک نیز در نظر گرفته میشود تا کاربر برای نامنویسی تشویق شود. همانطور که میدانیم بخش اعظمی از بازاریابی آن لاین از طریق ایمیل انجام میپذیرد. با ثبت نام از افرادی که از وبسایت دیدن کردهاند به هنگام فرستادن ایمیل این اطمینان در ما وجود دارد که شخص لااقل علاقهمند به زمینه کاری آن واحد تجاری میباشد بنابراین وقت و هزینهی ما برای فرد درستی صرف میگردد تا اینکه ایمیل به افرادی ناشناس که زمینهی علایق آنها برای ما نامشخص است فرستاده شود. همچنین با گنجاندن این بخش ترافیک سایت بالا میرود چراکه روزانه افراد بیشتری از سایت دیدن میکنند و این ترافیک ترافیکی موثر برای وبسایت میباشد. افزودن این بخش قابلیت ارتباط دایمی واحد تجاری با مشتریان بالفعل و بالقوه را فراهم میسازد و این تماس دایم باعث افزایش مشتری، وفاداری مشتری و آگاهی از محصولات و خدمات واحد تجاری میگردد. بعلاوه با فراهم آوردن این بخش میتوان در فرآیند فروش از مزایای آن بهره مند شد به عنوان مثال راهاندازی این بخش سبب شبکه سازی میشود که بوسیله این شبکه واحد تجاری و اعضا از آخرین اخبار مطلع می شوند و ضمناً واحد تجاری توسط اعضا به دیگران معرفی میشود.

شنبه 28/5/1391 - 7:24 - 0 تشکر 517620


  • مقالات


داشتن این بخش یک مزیت بزرگ برای صاحبان مشاغل به حساب میآید. صرف نظر از اینکه واحد تجاری چه نوع فعالیتی را انجام می-دهد داشتن این بخش ضروری است. افراد بسیاری که قصد خرید دارند در موتورهای جستجوگر بدنبال اطلاعات میگردند. با اضافه کردن این بخش به وبسایت اولاً شانس یافت شدن از طریق موتورهای جستجوگر بیشتر می-شود چراکه فعالیت سایت بالاتر میرود، ثانیاً بازدیدکنندگان واحد تجاری را یک متخصص فرض میکنند و احتمال خریدشان افزایش می-یابد و ثالثاً نرخ رشد سایت افزایش مییابد و یک امتیاز جهت یافت شدن از طریق موتورهای جستجوگر کسب میگردد. همچنین تبادل اطلاعات بر روی وبسایت دانش واحد تجاری و بازدیدکنندگان را افزایش میدهد.

شنبه 28/5/1391 - 7:25 - 0 تشکر 517622


  • همکاری با ما


بخش همکاری با ما یکی دیگر از بخشهای اصلی وبسایتهای تجاری است. در این بخش از سایت غالباً به دو مطلب پرداخته میشود:
1. جذب نیروی کار:
در صورتی که در واحد تجاری موقعیت کاری برای افرد جویای کار وجود دارد از این طریق می توان نیروی کار را از آنها مطلع ساخت. عناوینی چون عنوان شغل مورد نیاز واحد تجاری، شرح شغل و مزایای آن شغل و استخدام شدن در آن واحد تجاری را در این بخش جای می گیرد.
2. اعطای نمایندگی:
چنانچه واحد تجاری مایل به اعطای نمایندگی در داخل یا خرج از کشور می باشد میتواند در این بخش اعلام آمادگی نماید. بدین ترتیب افرادی که مایل به اخذ نمایندگی باشند به صورت خودکار با واحد تجاری تماس خواهند گرفت.
واحدهای تجاری که بصورت دوره ای استخدام دارند نیز میتوانند این صفحه را ایجاد نمایند. آن دسته از واحدها میتوانند محتویات این صفحه را برای دوره هایی که استخدام انجام نمیگیرد با جملاتی چون "کاربر گرامی در حال حاضر موقعیت شغلی بازی در این واحد تجاری موجود نمی باشد لطفاً در تاریخ xxx/xx/xx مجدداً به سایت مراجعه فرمایید" پر کنند.

شنبه 28/5/1391 - 7:27 - 0 تشکر 517625


  • تماس با ما


صفحه تماس با ما یکی از صفحاتی است که بلا شک باید بر روی وبسایت قرار گیرد چرا که وجود آن از اهمیت بالایی برخوردار است. می-توان گفت هدف اصلی از راه اندازی یک وبسایت تشویق بازدید کننده برای تماس با واحد تجاری است، پس با درج اطلاعات دقیق از راههای ارتباطی باید این امر برای کاربر تسهیل گردد. اطلاعات اصلی که باید در این صفحه درج شوند عبارتند از:
• نام واحد تجاری
• آدرس دفتر مرکزی و شعب آن در دیگر نقاط
• آدرس پستی( صندوق پست)
• شماره تلفن دفتر مرکزی و شعب آن (شماره تماس کامل به همراه کد کشور و شهر)
• شماره دور نگار یا فکس 
• پست الکترونیک
• شماره تماس اضطراری
• آدرس وبسایت
• فرم تماس با ما (برای کاربرانی که مایل نیستند خودشان با شما تماس بگیرند)

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.