بازاریابی موفقیت آمیز با برنامه های پاسخگوی خودکار
در بازاریابی با پاسخ دهندگان خودکار، تکنولوژی فقط بخشی از این تکنیک محسوب می شود. مهمترین عامل تعیین کننده که می تواند گیرنده نامه را تبدیل به یک مشتری نماید، محتوای نامه یا پیام می باشد که از طریق Auto responder ارسال می شود. نکاتی که در این قسمت می آید، شما را در تهیه نامه های مؤثر یاری خواهد کرد:دوستانه کردن: نامه های خود را با کار بردن نام کوچک افراد در متن نامه و همینطور در موضوع نامه دوستانه کنید.حالت نامه: به طور کلی فروش کالا و خدمات در بازار از طریق برقراری ارتباط با مشتریان صورت می گیرد. به همین علت نامه های خود را طوری بنویسید که به برقراری این ارتباط بیانجامد.بر روی نیازهای مشتریان و نحوه بر طرف کردن این نیازها با محصولات و خدماتی که ارائه می کنید، تأکید کنید. به فوایدی که از این طریق نصیب مردم می شود، نیز تأکید کنید.موضوع نامه: در نامه های ارسالی خود موضوع نامه را کلمه یا عبارتی جلب کننده قرار دهید. ولی هرگز از واژه های تبلیغاتی استفاده نکنید. برای اینکه واژه های تبلیغاتی، حذف شدن نامه حتی قبل مطالعه آن را در پی دارد.رد نامه های ارسالی از مردم بخواهید کاری را انجام دهند. با بکار بردن این شیوه متوجه می شوید که مردم همان کاری را انجام می دهند که از آنها خواسته بودید و از نتیجه این شیوه شگفت زده خواهید شد.از صحت املای کلمات، حروف کوچک و بزرگ، دستور زبان و نقطه گذاری در نامه ها اطمینان یابید. برای اینکه این مکاتبات، در واقع مکاتبات تجاری بوده و بازتابی از کارها و ا مور تجاری شما به شمار می آید.منظور خود را صریح و سریع بازگو کنید. چون خوانندگان آنلاین تمایلی به خواندن نامه های دراز و طولانی ندارند.نامه را طوری بنویسید که با یکبار چشم انداختن به آن بتوان به منظور نامه پی برد. سعی کنید خطوط نامه حداکثر در شش یا هفت خط در هر پاراگراف باشد.