• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن جراحان > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
جراحان (بازدید: 884)
شنبه 27/9/1389 - 19:34 -0 تشکر 263745
نیاز فوری کشور به آمبولانس‌های تک و دودیفرانسیلی , تولید نخستین اتوبوس اورژانس ایرانی در خاورمیانه

کشور هم‌اکنون حدود 20 هزار دستگاه آمبولانس تک دیفرانسیلی کمبود دارد که باید تامین شود.

مهبد افراشته - تولیدکننده تجهیزات پزشکی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان مطلب بالا افزود: در زمینه تولید آمبولانس در کشور سرمایه‌گذاری شده، اما اگر برخی قوانین دست و پاگیر حذف شوند، کارایی این سرمایه‌گذاری به اوج خود خواهد رسید.

وی گفت: از سوی دیگر آمبولانس‌های بالای چهار هزار سی.سی در مناطق صعب العبور و روستایی می‌توانند روزانه جان چندین مصدوم و بیمار را نجات دهند. جاده‌های ما نیاز به این نوع آمولانس‌ها دارد و به نظر من برای حفظ سلامت مردم سرمایه‌گذاری روی این نوع آمولانس ها کاملا ارزش دارد.

او خاطرنشان کرد: در صورتی که موانع برطرف شود، تولیدکنندگان داخلی توانایی تامین نیاز کشور به آمولانس‌های تک دیفرانسیلی و دودیفرانسیلی را دارند.

افراشته تاکید کرد: اگر ما بهترین تولیدکننده تجهیزات پزشکی در ایران هم باشیم، تا زمانی که آمبولانسی نباشد تقریبا هیچ کدام از تجهیزات پزشکی کارایی زیادی نمی توانند از خود نشان دهند. در واقع می توان گفت که کلیه تجهیزات پزشکی مرتبط با امداد و نجات به نوعی به آمبولانس وابسته هستند.

این فعال صنعت ساخت تجهیزات پزشکی یادآوری کرد: آمبولانس‌های چهار هزار سی.سی به بالا در فصل سرما و در استان‌های سرد کارایی بالایی از خود نشان می‌دهند. در چنین مناطقی مانند استان‌های غربی کشور آمبولانس‌های تک دیفرانسیل کارایی نداشته و حتی ممکن است به راحتی در برف‌ گیر کنند. حتی در همین تهران اگر برف سنگینی ببارد، تردد آمبولانس‌ها در صورت نیاز در منطقی مانند شمیران بسیار دشوار می‌شود.

وی اضافه کرد: نیاز به این نوع آمبولانس ها یا باید از طریق واردات تامین شود و یا از تولید داخل. هم اکنون این امکان در کشور وجود دارد که با برطرف کردن برخی موانع آمبولانس‌های بالای چهار هزار سی.سی به تولید برسند که این کار باعث کاهش هزینه‌های گزاف واردات آمبولانس به کشور نیز می‌شود.

افراشته گفت: پیشنهاد می‌کنم دولت واردات خودروهای دودیفرانسیلی به کشور را تسهیل کند تا از این خودروها برای تولید آمبولانس استفاده شود. تولید آمبولانس ارزش افزوده بسیار بالایی داشته و اشتغال‌زایی مناسبی نیز دارد.

وی گفت: در حال حاضر کشور ما نیاز زیادی به آمبولانس های دودیفرانسیلی دارد. به دلیل موانع موجود هم اکنون امکان تولید آمبولانس‌های با گنجایش موتور بیش از چهار هزار سی.سی در کشور وجود ندارد. کشور هم اکنون نیاز به واردات هزار دستگاه از این نوع آمبولانس ها دارد.

وی افزود: قانون نانوشته‌ای در صنعت ساخت تجهیزات پزشکی وجود دارد و آن این است که هیچ آمبولانس سازی خودروساز نیست و برعکس. از سوی دیگر خودرو در وزارت صنایع و معادن به عنوان یک کالای نهایی محسوب می‌شود، اما در بخش پزشکی خودرو یک ماده اولیه است.

* * تولید نخستین اتوبوس اورژانس ایرانی در خاورمیانه

او همچنین از تولید نخستین اتوبوس اورژانس ایرانی در خاورمیانه به قیمت یك چهارم مشابه آلمانی آن و سفارش تولید 100 دستگاه از این اتوبوس ها از سوی وزارت بهداشت خبر داد.

عضو انجمن مراکز تخصصی تحقیق و توسعه صنایع و معادن ایران با اشاره به این كه قبلا نمونه‌ای كوچكتر از این اتوبوس اورژانس برای بخش نظامی كشور تولید شده بود، افزود: در طراحی جدید این اتوبوس اورژانس كه در زمان وقوع بحران كاربرد دارد، ظرفیت 11 تا 15 تخت بیمارستانی با استفاده از تمامی امكانات تجهیزات پیشرفته پزشكی و امدادی در نظر گرفته شده است.

افراشته با اشاره به خود اتكا بودن این اتوبوس اورژانس از نظر تامین انرژی حداقل برای یك هفته در زمان حضور در مناطق بحران زده مانند زلزله گفت: این اتوبوس اورژانس دارای برق 220 ولت با قابلیت تبدیل به 12 و 24 ولت است.

مدیرعامل شركت مه شكن سازه همچنین با اشاره به تامین بودن سوخت اتوبوس اورژانس حداقل تا یك هفته افزود: این اتوبوس حداقل برای شش نفر پرسنل ظرفیت داشته و می‌تواند بدون نیاز به برق شهری در هنگامی كه با قطع برق مواجه می‌شود، انرژی موردنیاز خود را تامین كند.

وی با تاكید بر این كه این اتوبوس اورژانس به تایید كارشناسان وزارت بهداشت رسیده و سفارش تولید 100 دستگاه آن نیز داده شده است، افزود: قرار شده تا كمتر از یك سال آینده سفارش های وزارت بهداشت آماده تحویل شوند.

این تولیدکننده تجهیزات پزشکی درباره هزینه و قیمت تمام شده آن نیز گفت: هزینه این اتوبوس اورژانس حدود 244 میلیون تومان است كه در مقایسه با مشابه آلمانی كه از نظر تجهیزات و امكانات كمتر از نوع ایرانی است، یك چهارم قیمت دارد.

 

 

چهارشنبه 1/10/1389 - 18:11 - 0 تشکر 265583

بله قیمت برخی از این آمبولانس ها بالای 200 300 میلیون تومان که تجهیزات نسبتا کاملی رو داره اما چند بار جلوی واردات این آمبولانس گرفته شد که به نظرم اشتباه بود

به نام خدایی که مرا آفرید به نام خدایی که بهم از روح خودش بخشید 

 

با ذکرش همیشه آغاز کردم و با یادش روزی زندگیم را به پایان می برم

اطلاعیه:یکی از مدیران در پیام خصوصی درخواست داده بود ایدی یاهو مسنجرمو بزارم اما نمیدونم مدیر کدوم انجمن هست ایشون چون هیچ نامی ازشون ارسال نشده در هر صورت ایدی من در یاهو hasanja55 هست 

 

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.