نشانه: عمر باتری بسیار كوتاه است
مشكلات فرعی: نخست تنظیمات برق ویندوز را بررسی كنید چون این احتمال وجود دارد در حالیكه نوت بوك فعالیت در بالا ترین حد ممكن را نشان می دهد هیچگونه فعالیتی وجود نداشته باشد. تنظیمات برنامه Setup لپ تاپ خود را بررسی نمایید تا مطمئن شوید كه سیستم ذخیره و صرفه جویی برق را انجام می دهد.
سپس به سراغ برنامه هایی بروید كه اجرا می كنید. اگر عادت به بازی دارید، یا فایل های ویدیویی متراكم نگاه می كنید، عمر باتری چندان به طول نمی انجامد و سرانجام، روشنایی صفحه را كم كنید تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.
مشكلات معمولی: دوام باتری های قابل شارژ كم است، و برخی نسبت به بقیه سریعتر خالی می شوند. باتری های لیتیوم، یونی پس از 18 ماه دشارژ می شوند. باتری های نیكلی بسیار قوی تر هستند. ولی برای اینكه عمر باتری كوتاه نشود، باید آنها را كاملا دشارژ نمود. باتری های لیتیوم كهنه را تنها می توان تعویض نمود.
مشكلات حاد: اگر دستگاه شما جدید است، ویژگیهای آن را مطالعه كنید. برخی از نوت بوك های جایگزین دسك تاپ از مولفه های دسك تاپ مانند، پردازنده های پنتیوم 4 و هارددیسك های 7200 دور در دقیقه استفاده می كنند. این شاخص ها سبب می شود تا كمتر از یك ساعت باتری تمام شود. اگركامپیوتر شما از اینگونه باشد، عمر باتری آن اندك است. در این صورت، شما می توانید از یك تداوم دهنده عمر باتری (battery extender) یا یك باتری ثانویه دیگر استفاده كنید ( اگر نوت بوك شما از چنین مهمی پشتیبانی كند).
نمایشگرها و كارت های گرافیكی
نشانه: تصاویر گرافیكی بر روی صفحات نمایش در هم بر هم، دانه دانه یا غیر شفاف است.
مشكلات فرعی: آیا تصاویر و متون قطعه قطعه هستند؟ آشفتگی قطعات یا قدرت وضوح می تواند مشكل آفرین باشد. اگر می توانید متون را به خوبی بخوانید، قدرت وضوح گرافیكی و دیگر تنظیمات را مجدد بررسی كنید. بر روی دسك تاپ ویندوز كلیك راست كنید، Properties را انتخاب نموده و بخش Setting را برگزینید. میزان دقت تصویر و مدل كارت گرافیكی را بخوانید و مطمئن شوید همان هایی است كه باید باشد. اگر این مشكل در بازی ها رخ دهد، نرم افزار درایور می تواند مشكل داشته باشد. وب سایت عرضه كننده را برای مشاهده درایو های جدید بررسی نمایید. گاهی اوقات، یك درایور قدیمی تر، ولی پویا بهتر از نسخه های جدید عمل می كند. علاوه بر این، سعی كنید برنامه های اصلاحی بازی ها را بیابید.
مشكلات معمولی: صفحه نمایش شما بیش از اندازه تاریك است، یا ته رنگ قرمز و آبی دارد؟ یك كابل شل یا خراب می تواند تنها بخش خاصی از سیگنال را انتقال دهد و سبب بروز این مشكل گردد. پین های كابل VGA را ببینید، شاید خم شده باشند پیش از اتصال مجدد كابل آنها را به آرامی صاف كنید. اگر دارای مانیتور CRT و تصاویر موج دار هستند، ممكن است از میدان مغناطیسی ناشی از بلندگو، ساعت یا مانیتور دیگر باشد. جای دستگاه های الكتریكی را تغییر دهید.
مشكلات حاد: آیا مانیتور CRT سروصدا دارد یا نمی تواند كانون یابی كند؟
آیا صفحه LCD شما تاریك است یا چشمك می زند؟ اگر در اعمال كنترل ها یا تغییر دستی نمایشگر ( در مورد مانیتورهای CRT ) مؤثر واقع نشد، باید آن را سرویس كنید یا مانیتور دیگری جایگزین نمایید.
نشانه: بازده گرافیكی قابل مشاهده نیست.
مشكلات فرعی: بهترین حالت می تواند این باشد كه شما با كنترل كابل ها یا دوباره قرار دادن كارت در جایگاهش، و محكم كردن اتصالات مشكل را بر طرف سازید. مطمئن شوید كه مانیتور را به پورت مناسب وصل كرده باشید. بسیاری از كارت های گرافیكی از كانكتورهای خروجی VGA آنالوگ و DVI (Digital Video Interface) بهره می برند.
مشكلات معمولی: در این مرحله گرمای ساتع از یك فن چیپ گرافیكی خراب را كنترل كنید بویژه اگر صفحه، بعد از مدتی تاریك می شود. یوتیلتی Motherboard Monitor ( mbm.livewiredev.com )، دمای كیس را نشان می دهد. همچنین، بگذارید تا تمام چیزها تا حدودی خنك شود، كیس را باز كنید و كامپیوتر را بوت نمایید و سپس عملكرد صحیح فن ها و تمیز بودن تهویه ها مطمئن گردید.
مشكلات حاد: اگر با تمامی این مراحل منبع مشكل آفرین شناخته نشد، مانیتور دیگری را به كارت بیفزایید. اگر صفحه نمایش جدید باز هم نامشخص باشد. ممكن است كارت گرافیكی سئخته باشد. اگر هنگام بوت نتوانید خروجی Post را ببینید ( متنی كه پیش از بار شدن ویندوز ظاهر می شود )، امكان مشكل جدی تر وجود دارد. البته، اگر مانیتور دوم به درستی كار كند، مشكل در صفحه نمایش نهفته است.