• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن دانش آموزی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
دانش آموزی (بازدید: 1346)
سه شنبه 7/2/1389 - 1:21 -0 تشکر 197509
<<<خلاقیت>>>

سلام دوستان.

شاید تعداد زیادی از شما رمز موفقیت رو کار و تلاش و کوشش و رنج و عرق ریختن بدونین.  ولی من می گم این جمله و گزاره ناقصه. چرا؟ چون اولا که وقتی همچین هرفی زده بشه تعدادی یا شاید همه نا امید یا مضطرب بشن که برا موفقیت باید حتما سختی کشید.

اصلا کی همچین حرفی رو گفته؟!

خوب حتما میگین همه...همه با چه دلیلی اینو گفتن؟!

چون فلانی تلاش کرد موفق شد...پس به من بگین اون یکی که هرچی تلاش میکونه موفق نمیشه چی؟!

پاسخ اینجاس:تلاش مفیده ولی چه تلاشی؟! تلاش باید بر پایه ی فکر و منطق و خلاقیت باشه.

کی گفته واسه نمره 20 تو ریاضی باید روزی چند ساعت تمربن کرد؟!

من میگم خیلی کم تمرین می کنم 20 هم می گیرم.ولی  چجوری؟ وقتی معلم سر کلاس درس میده من اول سعی میکنم ببینم فرمول فلان چیه و به چه درد میخوره.از کجا اومده.کسی که اونو کشف کرده حتما یه انسان بوده پس من از اون کم ندارم....و این جوری میفهمم که اون فرمول یعنی چی و این گونه ملکه ی ذهنم میشه.

بیاین خودمون فکر کنیم.خللاقیت کنیم.اون کسی که برا اولین بار یک کاری رو با تلاش انجام داد و موفق شدفقط بخاطر خلاقیت بود مثل: بیل گیتس _ ادیسون _ خیام  _ انیشتین و ...

حالا ما که می خایم موفق بشیم باید این جور آدما رو الگو قرار بدیم... ولی چه چیزی از اونا رو باید الکو بزاریم؟ تلاش؟ درس خوندن؟ حوش؟ زندگی در سختی؟ هیچ کدوم از اینا درست نیست....فقط خلاقیت  اونا و ایجاد تفکر جدید.نمی گم بقیه ی اونا خوب نیستن.تلاش خودش بعد از خلاقیت میاد.

من وقتی بچه بودم مادر پدر و بقیه ی بزرگان بهم می گفتن باید تلاش کنی.ولی من اصلا معنی تلاش رو درک نمیکردم و همش می پرسیدم :((تلاش یعنی چی؟)) و جوابی نمی شنیدم.حالا می فهمم که خلاقیت باید کرد نه تلاش بی جهت و تقلیدانه.

میدونین اگر شما با تفکر خودتون کاری رو دنبال کنین و خلاقیت به خرج بدین کار به ظاهر سخت و توعم با تلاشه ولی در باطن برای شما جز تفریح نیست. 

 

اصلا ما برا چی درس می خونیم؟ خیلیا میگن برای نمره که نمره هم واسه دانشگاه بعد هم بریم سر کار و زندگی خوب و... .ولی تا حالا فکر کردین این درسایی که می خونین بعدا تو کار به چه دردتون می خوره؟

من خودم با تحقیقی که رو جمعی از هم مدرسه یی هام و دوستام کردم فهمیدم که اصلا کاربرد جذرو نمیدونن یا خیلی چیزای دیگه.دلیلشم اینه که تو مدارس درس فقط در سطح تـوری تدریس می شه و عمل جایی نداره.یکی از علت های بزرگ بی کاری هم همینه.

حالا که می بینیم شرایط مساعد نیست بیاین خودمون درستش کنیم اونم با خلاقیت.

يکشنبه 2/3/1389 - 10:42 - 0 تشکر 201717

"Aryan_Joon " گرامی من هم با نظر شما موافقم اگر دانش آموزان ما بدونند که این علومی که در مدارس تدریس می شه چه فایده و چه نقشی در رشد و پیشرفت و بهبود زندگی شون داره با انگیزه و خلاقیت بیشتری تلاش می کنند

خیلی از هزینه هایی که می شه گفت به هدر می ره به خاطر اینه که نیروهای انسانی علی رغم توانمندی هایی که دارند آنها رو به کار نمی برند و نوآوری به وجود نمی آورند


اینکه می بینیم ساعت کاری مفید رو 2 ساعت در روز اعلام می کنند اینه که انجام کارها به صورت یکنواخت و روش های سنتی بازدهی رو پایین می آورد


افراد با انگیزه و خلاق باعث رشد سازمان می شوند و این نکته ای مهمیه که باید در سازمان ها مورد توجه قرار بگیرد حتی می شه بین افرادی که طرح های نو دارند رقابت مثبت و سازنده ایجاد کرد.


هنگامي که مقدمات نعمتها به شما مي رسد دنباله آن را به واسطه کمي شکر گزاري از خود دور نسازيد .
يکشنبه 2/3/1389 - 10:43 - 0 تشکر 201718

روبرت جی و لیندا ، روانشناسان مسائل اجتماعی ، در بررسی های خود 6 عامل را در خلاقیت افراد موثر دانسته اند .



1- دانش : داشتن دانش پایه ای در زمینه محدود و كسب تجربه و تخصص در سالیان متمادی

2- توانایی عقلانی : توانایی ارائه ایده خلاق از طریق تعریف مجدد و برقراری ارتباطات جدید در مسائل

3- سبك فكری : افراد خلاق عموماً در مقابل روش ارائه شده از طرف سازمان و مدیریت ارشد ، سبك فكری ابداعی را برمی گزینند.


- انگیزش : افراد خلاق عموماً برای به فعل درآوردن ایده های خود برانگیخته می شوند .

5- شخصیت : افراد خلاق عموماً دارای ویژگی های شخصیتی مقاوم در مقابل فشارهای بیرونی و درونی سازمان هستند .

6- محیط : افراد خلاق عموماً در داخل محیط های حمایتی بیشتر امكان ظهور می یابند .

هنگامي که مقدمات نعمتها به شما مي رسد دنباله آن را به واسطه کمي شکر گزاري از خود دور نسازيد .
يکشنبه 2/3/1389 - 10:43 - 0 تشکر 201720

مراحل خلاقیت :

مرحله اول ، آمادگی : شامل توجه دقیق و تمركز بر روی مسائل تحت بررسی .

مرحله دوم ، نهفتگی : عبارت است از زمان تفكر و واكنش .

مرحله سوم ، اصرار و پافشاری : در این مرحله تلاشها بیشتر شده و اطلاعات جدید افزون می گردد .

مرحله چهارم ، بینش و بصیرت : در جهت یافتن راه حل منحصر به فرد برای مسئله .

مرحله پنجم ، رسیدگی و تحقیق : بینش یا ایده جدید برای اطمینان از اعتبار و كیفیت ، مورد آزمون قرار می گیرد .

هنگامي که مقدمات نعمتها به شما مي رسد دنباله آن را به واسطه کمي شکر گزاري از خود دور نسازيد .
يکشنبه 2/3/1389 - 10:44 - 0 تشکر 201721

اگر در مورد خلاقیت می خواهید بیشتر بدونید توصیه می کنم کتاب نکات کلیدی مدیریت تالیف جمشید شجاعی رو مطالعه کنید.

هنگامي که مقدمات نعمتها به شما مي رسد دنباله آن را به واسطه کمي شکر گزاري از خود دور نسازيد .
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.