• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تجارت و بازرگاني (بازدید: 3178)
شنبه 10/12/1387 - 0:55 -0 تشکر 94074
درسهای تجارت ژاپنی

به نام خدا
مطلبی رو دیدم در مورد ظرایف کار ژاپنی ها در تجارتشون که بد نیست شما هم با این رموز آشنا بشید.
مطمئنا بکار گرفتن این هفت روش در هر کاری در موفقیت اون کار تاثیر می گذاره.
با این هفت درس از تجارت ژاپنی ها آشنا بشیم ... 

شنبه 10/12/1387 - 0:58 - 0 تشکر 94075

معاملات را بر پایه احترام و آشنایی بنا کنید.

در فرهنگ تجارت ژاپنی، غیر معمول نیست که قراردادها بر پایه رابطه‌های خصوصی و خانوادگی بنا شود. یعنی دو نفر باید از قبل با هم آشناییت داشته و همدیگر را خوب بشناسند. به معنای دیگر، قراردادها از روی احترام و آشناییت متقابل انجام می‌گیرد. تجارت به طریقی انجام می‌گیرد که هر طرف از نظر اخلاقی به طرف مقابل متعهد و مسئول باشد.

شنبه 10/12/1387 - 0:59 - 0 تشکر 94076

گروه گرا باشید و به تصمیمات گروه احترام بگذارید

ژاپن کشوری است که واژه "ما" به جای "من" در آن ارزش بسیار بالاتری دارد. آنها قبل از به مرحله عمل آوردن هر تصمیم مهمی، آن را به بحث می‌گذارند. گروه‌گرایی به جای فردگرایی در این کشور رونق دارد. شما نیز قبل از اینکه بتوانید پیشنهادات خود را مطرح کرده یا به مرحله عمل درآورید، باید عضو گروه شوید.

شنبه 10/12/1387 - 1:0 - 0 تشکر 94077

رك گو نباشید

برخلاف آمریکایی‌ها که بسیار رک گو و رو راست هستند، ژاپنی ها ترجیح می‌دهند که همه مسائل را رک و رو راست به آنها نگویید و آن مطلب را در لفافه و با اشاره مطرح کنید. همه تلاش آنها بر این است که آن نکته و مطلب باعث آزار و ناراحتی کسی نشود و به کسی بر نخورد.

شنبه 10/12/1387 - 1:1 - 0 تشکر 94078

وقت‌شناس  باشید

هرچیز که باعث از بین رفتن غرور، شان و اعتبار اجتماعی شود در تجارت و معاملات ژاپنی‌ها بسیار مضر است. برای این منظور شما باید همه توان خود را به کار گیرید تا این احترام حفظ شود. یکی از بهترین راه‌هایی که نشان می‌دهد شما برای طرف مقابلتان احترام زیادی قائل هستید، این است که سر قرارها به موقع بروید و وقت شناس باشید.

شنبه 10/12/1387 - 1:2 - 0 تشکر 94079

ارائه خدمات به مشتری را در اولویت قرار دهید

اگر به ژاپن سفر کنید، از نزدیک مشاهده خواهید کرد که همه کارمندان و مسئولان همه ادارات، برای خدمت به شما بسیار مشتاق و داوطلب خواهند بود. احتمالاً از این مسئله بسیار تعجب خواهید کرد. ژاپنی ها عقیده دارند که رسیدگی به کارهای ارباب رجوع در اولویت همه امور است.

شنبه 10/12/1387 - 1:2 - 0 تشکر 94080

برای مشتری ارزش قایل شوید

در ژاپن ترجیح داده می‌شود که به جای فرستادن نامه، فکس یا ایمیل، مستقیقاً تماس گرفته شود. این به آن دلیل است که ارزش قائل شدن برای وقت طرف مقابل بسیار اهمیت دارد.

شنبه 10/12/1387 - 1:3 - 0 تشکر 94081

مهمان نواز باشید

ژاپن هم مثل اکثر کشورهای آسیایی خصیصه هدیه دادن را حفظ کرده است. برای میهمانان خود هدیه تهیه کنید تا بتوانید از این طریق حس مهمان نوازی و علاقه خود را به آنها نشان دهید. برای پرداخت صورتحساب تعارف کنید که اینکار نشانه احترام است.

شنبه 10/12/1387 - 15:18 - 0 تشکر 94203

با تشكر از شما دوست گرامی

بله تقریبا تمامی خریداران كشورهای صنعتی دنیا به این واقعیت پی برده اند كه نقش كشورهای قاره آسیا در عرصه تجاری جهان در حال افزایش است. بخصوص در عرصه تجارت جهانی باید با فرهنگ وآداب ورسوم هر كشور آشنایی داشت و در شناسایی بازار هركشور تمام ابعاد حتی رفتارهای مصرفی مشتریان را نیز سنجید ...

هم اكنون در اغلب فروشگاه های كشورهای توسعه یافته كالاهای تولیدی آسیا دیده می شود و به دلیل قیمت پایین تر این تولیدات در مقایسه با تولیدات كشورهای غربی بیشتر از قبل مورد استقبال عموم خریداران قرار می گیرد

خوب است كاربران گرامی شناخت های خود را از فرهنگ تجاری هر كشور در این تاپیك ثبت كنند...هرچه از بازار هر كشور می دانید بنویسید... 

دوشنبه 19/12/1387 - 9:21 - 0 تشکر 96631

مسائل فرهنگی وتربیت اجتماعی تاثیر بسیار زیادی در بهروری تجارت وبازرگانی هر كشور دارد...

عشق به وطن ،عشق به كار وتلاش،نوع دوستی ،عدم حسادت ودر یك كلام داشتن اخلاق حسنه در روند موفقیت بسیار موثر است .

ما مسلمانیم ودر یك كلام باید((آنچه را برای خود می پسندیم برای دیگران هم بخواهیم ))

اگر راهی رفتیم كه به موفقیت ختم شد آن را به دیگران نیز نشان دهیم واز پیشرفت دوستانمان خشنود شویم ...

نه اینكه پل های موفقیت را پشت سرمان خراب كنیم ورسیدن به تعالی واقعی را از دست بدهیم .

به یك داستان چینی توجه كنید ونمونه هایی از این قبیل را جهت استفاده دوستان در این تاپیك ثبت كنید:

دوشنبه 19/12/1387 - 9:29 - 0 تشکر 96633

در یكی از مناطق توریستی چین ، كنار یك رستوران مجلل ،یك خانم چینی مشغول فروش سبزی بود ..از او پرسیدند :ناراحت نیستی كه این رستوران با شكوه بامشتریان زیاد اینجا دایر شده واینچنین درآمدی داردو..

زن سبزی فروش درجواب گفت :من هم از درآمد وزندگیم راضی هستم وخدا را شكر می كنم وخوشحالم كه مردم ما در كشور خودمان این هزینه ها را انجام می دهند...

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.