• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 67227)
جمعه 4/11/1387 - 15:49 -0 تشکر 84513
سید واقعی کیه ؟؟(همه چیز درباره سادات)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حضرت محمد ص میفرماید:نخستین چیزی که درباره آن از بنده سوال میشود ،محبت ما واهل بیت ماست.

 

سلاااااااااااااااااااااااام

 

 

سید کیست؟

 

هاشم کیست؟

 

بنی هاشم به چه کسانی میگویند؟

 

آیا همه بنی هاشم به اسلام گرویدند؟

 

دشمنی بنی امیه با بنی هاشم از کجا آغاز شد؟

 

قرشی به چه کسانی گویند؟

 

عبد المطلب کیست؟

 

چطور می‌شود که بعضی افراد سید و بقیه عام هستند؟

 

 

سید بودن از کجا شروع شد، و آیا سادات به جهنم می روند؟

 

شجره نامه یعنی چه و راه شناختن سادات چگونه می‌باشد؟

 

شناخت سیادت چگونه است؟ آیا فقط به گفتن می شود اکتفا کرد یا شجره نامه و اسناد دیگر لازم دارد؟

 

آیا كسی كه مادرش سیده است، سید محسوب می شود؟ اصطلاح میر در مورد این گونه افراد چه مفهومی دارد؟

 

جد سیدها چه كسانی هستند؟

 

مستحقّین خمس چه کسانی هستند؟

 

آیا اهل سنت هم سادات دارند؟

 

سادات چه فرقی با دیگران دارند؟

 

چراباید سادات را احترام کرد؟

 

سید حسنی وحسینی ورضوی کدامند ؟

 

چرا به سادات خمس تعلق میگیرد وصدقه بر آنان حرام است ؟

 

 

با توجه به معیار تقوی برای برتری در اسلام فلسفه سیادت و احترام شیعیان به سادات چیست ؟

 

آیا از سادات دشمن علی وکافر وجود دارد؟وآیا آنها به جهنم میروند؟

با سادات بد چه رفتاری باید داشته باشیم ؟

.

.

.

.

.

من قصد دارم در این تایپیک همه چیز درباره سادات بیان کنم تا ما بیشتر با اولاد پیامبر ص آشنا شویم

 

البته با اجازه سادات عزیز

 

شما دوستان عزیز اگر دراین باره سوالی دارید یا مطلب یا حتی خاطره .........پذیرا هستیم .

نکته مهم :قصد توهین یا زیر سوال بردن سادات نداریم پس کسانیکه مطالبی درج میکنید مراقب باشند .

 

یا علی

 

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

 

 

 

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 21/3/1388 - 12:39 - 0 تشکر 121377

به نام هستی بخش عالم

سلام

سادات طبق آنچه در کتاب فضائلالسادات آمده، افرادی هستند که از اولاد عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف که جد حضرت رسول(ص) است بوده باشند و فرقی از این جهت بین مرد و زن نیست ولی این که سیادت از ناحیه پدر است یا از ناحیه مادر اکثر علمای شیعه بر این عقیدهاند که سیادت از طرف پدر است نه از جانب مادر.

بنابر حدیثی که از امام موسی بن جعفر(ع) وارد شده است که مردم را به نسب پدرها بخوانید نه به نسب مادران آنها.

و امام(ع) در این خصوص به آیه{
P - کافی، ج 1، ص 540. P} شریفه »اُدْعُوهُمْ لِابائِهِمْ...« استناد کردهاند.

طبق آنچه که بیان شد ریشه سادات به حضرت عبدالمطلب و هاشم جدّ اعلای{
P - احزاب، آیه 5. P}

پیامبر گرامی اسلام بر میگردد و طبیعی است که هاشم و عبدالمطلب فرزندان زیادی داشتهاند که از جمله آنها عبدالله پدر پیامبر(ص) و ابوطالب پدر علی(ع)؛ عباس، عموی پیامبر و... میباشند و لذا نسل سادات از آنها شروع میشود ولی از آنجا که خداوند اراده نموده است پیامبر(ص) ابتر (مقطوع النسل) نباشد چون فرزند پسری نداشت لذا کوثر یعنی فاطمه(س) را به آن حضرت بخشید که ریشه سادات فاطمی از ایشان و حضرت علی(ع) است و فرزندان و نسل حضرت علی(ع) از دیگر همسران آن حضرت را سادات علوی گویند و آنچه که روشن است شرافت و عظمت ساداتی که اعقاب آنها به حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر میگردد بیشتر از دیگر سادات است زیرا از ناحیه پدر و مادر به آن ذوات مقدسه منتسب میشوند. اگر چه بعضی از بزرگان فرمودهاند سیادت از طرف مادر هم به فرزند منتقل میگردد و فرزند از طرف مادر سید میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتری میتوانید به کتاب فضائل السادات مراجعه نمایید.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

پنج شنبه 21/3/1388 - 12:41 - 0 تشکر 121380

به نام هستی بخش عالم

سلام

کتاب زن در آیینه جمال و جلال (آیة الله جوادی آملی):

در زمینه تساوی حقوق زن ومرد شبههای دیگر مطرح میشود که: اگر بین زن ومرد تفاوتی نیست، واگر پدر ومادر یکسانند، چرا در مساله سیادت وانتساب به پیامبر گرامی اسلامعلیه آلاف التحیة والثناء کسانی که از طریق مادر به پیامبر منتسب هستند، سید محسوب نمیگردند واحکام فقهی از قبیل خمس وامثال آن بر اینها مترتب نیست؟ با این که ائمه اطهار از طرف حضرت زهرا به پیامبر(ص) منسوبند؟ آیا این نشان ممتاز بودن قشر مردها در مقایسه با زنها نیست؟

جواب سؤال این است که هیچ امتیازی بین زن ومرد نیست چرا که اگر فقط پدر سید باشد، روشن است که بچههای او چه دختر باشد و چه پسر، سید محسوب میشوند واحکام فقهیشان به نحو سیادت مترتب استیعنی میتوانند از خمس استفاده کنند و زکات بر آنها حرام است مگر زکات سادات،

ولی اگر زن سیده بود فرزندان او چه پسر و چه دختر این حکم را ندارند. و این صرفا یک حکم فقهی است که در خصوص زکات وخمس آمده است، یعنی از یک مال نمیتوانند استفاده کنند و از مالی دیگر میتوانند استفاده کنند.

گرچه مرحوم سید مرتضیرضوان الله تعالی علیه فتوا داده است که اگر کسی از طرف مادر هم به بنیهاشم انتساب داشته باشد خمس به او تعلق میگیرد وبعضی از فقهای دیگر نظیر صاحب حدائق هم این فتوا را پذیرفتهاند اما معروف بین امامیه آن است که فقط در صورتی از خمس میتواند استفاده کند که انتسابش از طرف پدر باشد و فتوای معمول فقهای ما هم همین است.

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

جمعه 22/3/1388 - 18:23 - 0 تشکر 121832

به نام هستی بخش عالم

سلام

این بحث مناقل شده انجمن معارف .......

کلی گشتم تا پیداش کردم.......

امیدوارم جوابها کافی باشه کاربر محترم ......

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

شنبه 23/3/1388 - 19:56 - 0 تشکر 122190

به نام هستی بخش عالم

سلام

عنایات حضرت زهرا به سادات

ابن عنین شاعر قرن هفتم، سالی به سوی مکه رهسپار شد، در بین راه بعضی از

سادات منسوب به بنی داود به او دستبرد زدند و همه اموال او را غارت کردند و حتی لباسهای تنش را بیرون آورده و چنین زخم بر او وارد نمودند و گریختند. ابن عنین برای سلطان یمن عزیزبن ایوب نامه شکایت نوشت و از او دادخواهی کرد و برای او قصیده ای نوشت که انتقام او را از ساداتی که اموالش را غارت نمود بودند بگیرد. وقتی که ابن عنین قصیده و نامه شکایت آمیز را نوشت و برای سلطان یمن فرستاد، در عالم رؤ یا دید که در کنار کعبه است و حضرت زهرا علیها السلام مشغول طواف کعبه می باشد، پیش رفت و سلام کرد، ولی حضرت جواب سلام او را نداد، گریه و زاری کرد و به آن حضرت عرض کرد که گناه من چیست که جواب سلام مرا نمی دهی؟ حضرت زهرا علیها السلام در پاسخ ابن عنین اشعاری خواند که مضمون آن چین است
: حاشا که همه فرزندان فاطمه پست و زشت باشند، ولی روزگار با مگر و حیله با ما بدی و ستم کرد، اگر یک نفر از اولاد من بدی نمود، تو نباید عمدا به همه آنها دشنام بدهی، از کردار خود توبه کن به خاطر جدشان مصطفی (صلی الله علیه و آله ) آنها را گرامی بدار و به آنها توهین مکن، و هر چه از ناحیه آل رسول به تو رسید، پاداش آن را در روز قیامت هنگام ملاقات با ما دریافت خواهی کرد. ابن عنین می گوید: در حال گریه و زاری و ترس از خواب بیدار شدم در حالی که زخمهای بدنم خوب ده بود و در آن هنگام توبه کردم و اشعاری در عذر خواهی نوشتم .رنجها وفریادهای فاطمه س ص25

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

دوشنبه 21/6/1390 - 18:54 - 0 تشکر 365007

ایا کسی که مادر بزرگش سید است سید است

سه شنبه 22/6/1390 - 6:42 - 0 تشکر 365223

leila54 گفته است :
[quote=leila54;521413;365007]ایا کسی که مادر بزرگش سید است سید است

به نام خدا

با سلام و تشکر از حضرتعالی بابت ارتباط با این انجمن

وتشکر از سرکار گلها بابت ثبت این تاپیک 

نسل پیامبر با دخترش حضرت فاطمه(س) ادامه یافت و فرزندان حضرت فاطمه فرزندان پیامبر هستند و پیامبر نسبت به اولاد فاطمه زهرا محرم است و با هیچكدام از نسل فاطمه نمى‏تواند ازدواج كند. اگر فرزندان دختر، فرزند انسان نباشد مى‏توان با دختران او ازدواج كرد. بنابراین هر كس كه نسلش به حضرت فاطمه(س) مى‏رسد، فرزند پیامبر حساب مى‏شود.1

 به فتوای تمامی مراجع فعلی کسانی که مادرشان سید است محترمند .منسوب به پیامبر (ص)و اولاد آن حضرت هستند ،همچنین جزو اولاد فاطمه(س) . در نتیجه از محارم آن بانو محسوب می گردند،ولی سید نیستند و نمی توانند خمس بگیرند .
نباید در شناسنامه خود سید بنویسند، زیرا سید بودن از طریق پدر باید باشد.
ائمه اطهار (ع) علاوه بر انتساب به سیادت از طریق مادر ،از طریق پدر یعنی حضرت علی (ع) نیز سید هستند.
انتساب اولاد فاطمه (س) به پیامبر ، به جهت روایت خاصی از حضرت است که فرزندان فاطمه را فرزندان خود نامید.2

در فرض سوال حضرتعالی شما نیز به جهت انتساب با مادر و مادر بزرگتان، محترم و منسوب به این خانواده بزرگوار هستید 

موفق باشید

___

1-برگرفته از پرسمان دانشجویی

2-برگرفته از سایت پاسخگو-مرکز ملی پاسخ به سوالات دینی 

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

جمعه 20/8/1390 - 19:43 - 0 تشکر 386518

با سلام ودرود
می دونم این ایام عید غدیر
مشتری زیاد پیدا می کنه
لذا گفتم با آپ این مطلب رو بیاد
پیشاپیش عیدتون مبارک

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

جمعه 20/8/1390 - 21:47 - 0 تشکر 386567

به نام خدا-سلام
ولایت عزیز سوالی دارم
اولش یه اشکال دارم
به نظرم سادات مادری، سید هستند منتها خمس نمیگیرند
اما سوال
1- چرا سادات مادری ،خمس نمیگیرند؟
آیا روایت صحیحی بر این موضوع هست؟چون من شنیدم این روایتی که الان بر مبانی اون برای خمس عمل میکنند،ضعیفه
تشکر

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

شنبه 21/8/1390 - 6:36 - 0 تشکر 386734

*سیدم* گفته است :
[quote=*سیدم*;354883;386567]به نام خدا-سلام
ولایت عزیز سوالی دارم
اولش یه اشکال دارم
به نظرم سادات مادری، سید هستند منتها خمس نمیگیرند
اما سوال
1- چرا سادات مادری ،خمس نمیگیرند؟
آیا روایت صحیحی بر این موضوع هست؟چون من شنیدم این روایتی که الان بر مبانی اون برای خمس عمل میکنند،ضعیفه
تشکر

به نام خدا

سلام بر سیدم عزیز

سید مقاله پدر تباری در آئینه فقه خوندم جالب بود

مقداری که مرتبط هست رو می گذارم

در ضمن این طور هم نیست که رای علماء به روایت ضعیف باشد

باید یک روایت آنچنان مستدل باشد یا مشهور به آن عمل کرده باشندکه درجه اعتبار اون بالا بره

شاید نظیر این.

اما مطلب مرتبط:

در اینکه آیا عنوان «سید» شامل فرزندان دختری نیز می شود یا نه، در میان فقهای شیعه اختلاف هست. الف: سادات کسانی هستند که از ناحیه پدر به عبدالمطلب منتسب هستند. اکثریت فقها طرفدار این اندیشه هستند و این نظریه مشهور است. ب: کسانی که از ناحیه مادر به عبدالمطلب منتسب می گردند نیز جزو سادات به شمار می روند و از سهم سادات بهره مند می گردند، طبق این اندیشه نوه های دختری نیز فرزند محسوب می شوند و دختران می توانند تبار را حفظ کنند. البته بین احکام فقهی فوق و پدرتباری همواره ملازمه موجود نیست. عده ای از فقها با اینکه معتقدند نوه های دختری فرزند محسوب می شوند، یعنی کسانی که از طرف مادر به بنی هاشم منسوب اند، سادات هستند ولی به خاطر دلیل خاص یعنی (مرسله حماد، وسایل، ب1، کتاب خمس) از خمس محروم هستند. «عبداللّه بن صالح بحرانی (1143ه··· .ق) معتقد است گرچه کسی که مادر وی سید باشد، سید و فاطمی است ولی در استحقاق خمس به خاطر مرسله حماد، توقف می کند، یعنی حکم را مبتنی بر انتساب نمی داند» شیخ یوسف بحرانی (1186ه ق) صاحب کتاب فقهی معروف الحدائق الناضرة توقف عبداللّه ابن صالح بحرانی را نمی پسندد و معتقد است که بین حکم خمس و پدرتباری ملازمه وجود دارد. زیرا، «مرسله حماد» مطلق نیست و محرومیت منسوبین مادری را از خمس بر پدرتباری مبتنی می کند که ما قبول نداریم. «عن العبدالصالح ابی الحسن الاول(ع): و من کانت امه من بنی هاشم و ابوه من سائر قریش فان الصدقات تحل له ولیس له من الخمس شی ء فانِ اللّه یقول: ادعوهم لابائهم(احزاب،6)».این مرسله به آیه استشهاد می کند، یعنی خداوند می فرماید: آنها را بانام پدرانشان بخوانید، پس فرزند مال پدر و منسوب به پدر است نه مادر. در حالی که ما در گذشته توضیح دادیم این آیه در باره لغو فرزند خواندگی است. با نام پدرانشان بخوانید، یعنی به دیگر مردان منتسب نکنید، بلکه به پدر خونی شان منتسب نمایید. پس در این آیه پدر در مقابل دیگر مردان است نه در مقابل مادر، زیرا در آیه قبلی (احزاب، 3) بیان می کند فرزند اعتباری (فرزند خوانده) و مادر اعتباری (زن ظهار شده) هیچ کدام فرزند و مادر نیستند، همچنان که خداوند پدرِ اعتباری را نفی می کند، مادر اعتباری را نیز نفی می کند. به هر حال، فقها در مسأله پدرتباری به دو گروه عمده تقسیم شده اند، بدون وارد شدن در مباحث صرف فقهی با ذکر ادله طرفین، برآنیم تا خاستگاه فکری آنها و آبشخور برداشت آنها را بررسی نماییم.
ادله برداشت پدرتباری
از متون دینی
الف عرف:
«علامه حلّی» (726ه··· ) در کتاب خمس بعد از ذکر قول مشهور، می گوید: «سید مرتضی علم الهدی (355 436ه··· .ق) معتقد است نوه های دختری (ابن البنت) فرزندان حقیقی محسوب می شوند پس وقف بر اولاد فاطمه، فرزندان دختری وی را نیز شامل است». ولی علامه قول مشهور (نوه های دختری فرزند حقیقی نیست) را ترجیح می دهد: «والاقرب الاول (المشهور)، لنا انه انمایصدق الانتساب حقیقة اذا کان من جهة الاب عرفا فلایقال تمیمی الا لمن انتسب الی تمیم بالاب و لاحارثی الا لمن انتسب الی حارث بالاب ویؤیده قول الشاعر: بنونا بنو ابنائنا و بناتن بنوهن ابناء الرجال الاباعد اقرب، قول مشهور است، زیرا انتساب حقیقی عرفا زمانی صدق می کند که از جهت پدر باشد؛ تمیمی گفته نمی شود مگربه کسی از ناحیه پدر به (قبیله) تمیم منتسب باشد و حارثی گفته نمی شود مگر به کسی که از طرف پدر به (قبیله) حارث منتسب باشد و این گفته شاعر این حرف را تأیید می کند: فرزندان ما، فرزندان پسران ما هستند، و فرزندان دختران ما، فرزندان مردان بیگانه اند». این عرف کدام عرف است؟ جز همان عرف اعراب پیش از اسلام که قبلاً ترسیم کردیم؟ به همان شعر مشهور عرب استدلال می شود و این عرف چنان ریشه دار است که بر ظواهر قرآن ترجیح داده می شود. شهید ثانی (965ه··· .ق) در «مسالک الافهام» بعد از ذکر استدلالهای کسانی که معتقدند از دیدگاه قرآن نوه های دختری فرزند حقیقی هستند می گوید: «وهذه توجیهات حسنة الا ان الدلیل قد قام ایضاعلی ان اولاد البنات لیسوا اولادا حقیقة لثبوت ذلک فی اللغة و العرف وصحة السلب الذی هو علامة المجاز. این توجیهات خوب اند جز اینکه، دلیلی نیز داریم مبنی بر اینکه فرزندان دختر، فرزندان حقیقی نیستند. این امر در لغت و عرف ثابت شده و صحت سلب فرزندی از نوه های دختر، نشانه مجاز بودن اطلاق فرزند بدیشان می باشد». ملاحظه می شود، با اینکه «شهید» استدلالهای طرفداران دو تباری به آیات قرآنی را تحسین می کند ولی نمی تواند خود را از چنبره عرف فارغ سازد، لذا دلیل عرفی را بر دلیل قرآنی مقدم می دارد و صحت سلب را دلیل مجاز می داند. صحت سلب یعنی اینکه شخص می تواند به نوه های دختری خویش بگوید اینها فرزندان من نیستند بلکه فرزندان فلانی (جد پدری) هستند، همچنان که شاعر عرب می گوید: «فرزندان دختران ما (نوه های دختری) فرزندان مردان بیگانه اند» و این صحت سلب که یک دلیل عرفی است، نشان می دهد آنجا هم که به نوه های دختری، فرزند اطلاق می شود به صورت مجاز است، نه حقیقت
ب حدیث مرسله حماد:
مفاد این مرسله چنان که گذشت این است که کسی که مادرش از بنی هاشم و پدرش از سایر قریش باشد از خمس بهره ای ندارد زیرا خدا می فرماید: آنها را به نام پدرانشان بخوانید. (احزاب، 6( پیشتر، شأن نزول آیه و مراد آن را بیان نمودیم و گفتیم آیه ربطی به پدرتباری ندارد. دیگر اینکه این روایت از جهاتی مورد خدشه است: اولاً مرسله و از نظر سند ضعیف است و نمی تواند با روایات دیگر معارض باشد. ثانیا اگر سند را خدشه نکنیم، نوبت به تعارض می رسد. در این صورت طبق قواعد اصول به قرآن عرضه می شود که قرآن منتسب امی (عیسی) را ذریه می شمارد. ثالثا حکم فقهی خمس ملازمه ای با تبار ندارد، همچنان که عده ای قائلند، ممکن است بگوییم نوه های دختری فرزند هستند و از حیث نسب متصل می باشند ولی از خمس بهره مند نیستند. پس این حدیث، پدرتباری در اسلام را ثابت نمی کند. چهارم اینکه مولی صالح مازندرانی (1080ه··· ) می گوید برفرض صحت صدور روایت از امام کاظم(ع) حمل آن بر تقیه ممکن است. به خصوص اینکه مضمون روایت موافق نظریه حاکم وقت یعنی هارون الرشید می باشد و قبلاً دیدیم که هارون تلاش زیادی در ترویج پدرتباری به عمل می آورد. و امام کاظم(ع) تحت نظر وی قرار داشت.
منبع 

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.