• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن خودرو > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
خودرو (بازدید: 16210)
شنبه 21/10/1387 - 20:46 -0 تشکر 82179
كامیون دوست دارید كلیك كنید

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

در خدمت شما هستیم با مبحث كامیون ؟؟؟؟

هدف ما از ایجاد این تایپیك این بود كه؟؟؟؟ آقایان و خانم هایی كه در رابطه با كامیون، مسائل فنی ، معرفی ، حدود هزینه های نگهداری هر كدام و هر چیزی كه به نظرشون میرسه از ما بپرسند؟؟ و همچنین به ما جواب دهند؟؟؟!!!؟؟؟!!!

بـــــــــــــــــــــــــــــــــــا تشكر

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

پنج شنبه 26/10/1387 - 12:18 - 0 تشکر 82999

با سلام دوستان اگر مطالبی مرتبط با مبحث ایجاد شده دارید در قسمت پاسخ ها بگذارید. با تشکر

جمعه 27/10/1387 - 21:24 - 0 تشکر 83366

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

این دفعه در خدمتتون هستیم با كامیون ماك!!!! كه امروزه اكثریت فرسوده هستند !!!

قبل از جنگ جهانی دوم حمل ونقل در ایران وجهان توسط کامیون های تجاری بنزینی انجام میشد که عبارت بودن از ماک جمس دوج فدرال وایت والفرانس و کامیون های اروپایی دیگر مثله بوزینگ گرام ماکروس.

ولی به دلیله قدرته بیشتر و استقامته بالاتر کامیون های امریکایی در راس این هرم بودند. اما بعد از جنگ جهانی با توجه به اینکه ایران محلی برای تررد متفقین بود همزمان کامیون های امریکایی مثله ماک استودی بیکر دوج و.... نیز به ایران وارد شدند در تعداد بالتر نسبت به قبل. که بیشتر در بنادر جنوبی تخلیه و مرز جلفا منتقل میشدند. که در طول حمل در کمپ هایی متوقف و مودرده بازدید قرار میگرفتند بعد از پایانه جنگ تعدادی از این کامیون ها در کمپ باقی موندن که بد ها به فروش رسیدن که در این میان کامیون های ماک توانستند با کسب رتبه بالاتر نسبت به دگر هموطنانه امریکایی خود گوی سبقت را ربوده و ره 100 سال رو تو چند سال بپیماید و بازیگری قوی در عرصه حمل ونقله ایران شود. که در ابتدای وروده دیزل وماک دیزل به ایران بنا به دلایلی همانند ایجاد بیماری سل توسط دوده کامیون های دیزل با مشکل مواجهه گشت اما این بولداگه امریکایی قوی تر از انچه بود که به نظر میرسد به همین دلیل توانست در ان زمان دوام بیارد و شایستگی خود را اثبات کند.

اولین ماکی که در ایران به طوره رسمی کار کرد ماک مدل1942 بود که به ماک جنگی معروف بود که در ان زمان به دلیل استاندار نبودنه جاده های ایران{هنوزم استاندار نیست} و نبود باسکول{عامیانه ترازو} تنها ماک جنگی بود که بارهایی به اندازه 30 تن را بر روی 10 چرخ حمل میکرد. که بعد ها با توجه به استقباله شدید از ان این کامیون از کشور های همسایه مثله عراق کویت و حتی اروپا و هلند وارده ایران گشت.

نسله بعدی ماک ها در سال های 1948 و1951 وارده ایران شدن که به زیر قرمز معروف شدن . به دلیله داشتنه شاسی اکسل و پوسته دیفرانسیل و توپ ها و باک قرمز

نسله بعد که اصلاح شده مدله 1951 بود در ساله 1954 وارد بازار شد که تغییراتی در موتور گیربکس . اکسل ان داده شد بود. که روی این ماک سیستمی که بعدا به نام ماک ثبت شد
که ان سیستمه ترمودا بود که این سیستم با باز و بسته کردنه شبکهجلوی رادیاتور باعثه افزایشه عمر وبالاتر بردنه راندمانه موتور گشت . که بعد گذشته 50 سال مشابهه ان بر روی ماشین های سواری استفاده میشود.

در سال های 1956 ماک سری بی وارده ایران شد که مجهز به توربو شارژر و گیربکس 20 دنده و اکسل و دیفرانسیل های سنگینه استرلینگ و کابینه معروف تخم مرغی . گلگیره تخت بود که از مشخصاته بارزه ان سیستم پنچ محوره تریلی کش هجده چرخ بود که تا ساله 1959 تولید میشد. که این مدل در بینه کامیون داران ایرانی به نشکن معروف بود .

در ساله 1960 مدله اطاق تخم مرغی با گلگیر ها تخم مرغی توسطه شرکته کاو کار وارده ایران شد که تا ساله 1966 تولید میشد.

از ساله 1967 کمپانی ایران کاوه با جدیت تمام وارده صحنه شد و ماک در این دوره به اوج خود در که در طی سال های قبل بدست اورده بود میرسید.

در ابتدای تولید و بدلیله نبوده امکانه تولید اطاق و گلگیر و کاپوت مدل روز اطاق تخم مرغی و گلگیر تخت 1957 بر رو ی شاسی وموتور های 220 اسبی سوپر شاررژر دار استفاده گردید که در ساله 1968 با وروده امکاناته تولید وپرس اطاق های روز ایران کاوه اقدا به سوار کردنه کابین های معروف به کاوه ای و گلگیر های اهنی بر رو ی همان شاسی کرد.. که با توجه به تولید کم و تقاضای زیاد تعدادی ماک به صورت بی دماغ و با دماغ در سال های 1974-1975 وارده ایران گشت. که در این بین شایعاتی مبنی بر ایمن نبودنه ماک های بیدماغ در زمانه تصادف و..... مورده استقبال قرار نگرفت ولی گذشته زمان شایستگی های ان را اثبات کرد که با وجود داشتنه امکاناتی برای راننده جای خود را بین رانندگان ترانزیت باز کرد.

مدل دماغ دار: این کامیون ها تماما از امریکا و به صورته مونتاژ وارده ایران میگشتند که دارای کابین های شیک و داشتنه فرمانه تلسکوپی و چراغ پلیسی {استفاده همزمان از نوره بالا و پایین} مورده توجه قرار گرفت. که بعدا شرکت های نفت نیرو هوایی و... اقدام به سفارشه کامیون های ماک با توجه به نیازه خود کردند که معمولا به ماک های همان شرکت معروف شدند.
از ساله 1979 تولید و وروده این نوع کامیون ها متوقف شد تا اینکه در ساله 1990 تعداد کمی ماک بی دماغ از کانادا وارده ایران شد که بعضا در تملک شخص و تعدادی در تملک متروی تهران قرار گرفت که این کامیون ها با موتوره 360 اسبی خود و گیر بکس های فولر 9 دنده و سیستم تعلیقه چهار دست فنر مخصوص حمله بار با سرعت زیاد در جاده های مطلوب بود.

در ساله 1994 تعدادی ماک با دماغ نو از دوبی به ایران وارد شد که با ظاهری جذاب و موتوری به قدرت 450 اسب بخار و کابینه مجهز و سیستمه تعلیق معروف به قیچی فنر مناسب برای حمله بار های نسبتا سنگین بود. که کمپانی های دیگر مانند اتو کار ماکروس اسکانیا بابیس در مدت حضوره 63 ساله ماک در ایران محو بودند. و هیچ نامی از ان ها بر سره زبان ها نبود .

تعدادی از مدل های ماک

ویژن: زیبا . با موتور ها و گیر بکس های مختلف . جهت حمل ونقله اتوبانی با جای خواب و بدون  ان

گرانیت: با شاسی و سیستم تعلیه قوی به صورته سنگین واسترلینگ جهت حمل بارهای سنگین در جاده های نامناسب به صورت کمپرسی های سنگین و میکسر های بزرگ

Ch:
که برای حمل جاده ای که تعدادی از مدله 1994 از این گونه هستند.

در پایان سخن باید بگم که کامیون های ماک اسما بار هایی به وزرنه 30 تن را حمل میکردند در حالی که بعد از ورود باسکول رسما این عدد بیش از انچه که تصور میشد بود.

رییس اولیه ماک شخص بوده که دارای کار گاه تولید ماشین های باری بوده است که سگ بولداگ به نامه ماک داشته که بعد از انکه این سگ میمیره به پاسه فداکاری های این سگ بعدا کامیون هایی که تولید میکند به نامه ماک روانه بازار میشه که این سر اغازه تولید ماک بوده

بــــــــــــــــــــــــــا تشكر 

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

جمعه 27/10/1387 - 21:31 - 0 تشکر 83371

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

 و اما نوبتی هم باشه نوبت اتوبوس اسكانیاc12 

شاسی :K124B4X2

موتور

مدل : DSC 12

قدرت : 420 (اسب بخار) در 2000 دور در دقیقه

حجم : 12000 سی سی

دارای فیلتر آسیابی

6
سیلند خطی با توربوشارژ ، اینترکولر اگزوست و دارای استاندارد EuroII

وضعیت قرار گرفتن موتور
با فاصله از انتهای شاسی بوده و دارای حفاظ مستحکم سر شاسی می باشد که در رانندگی از هرگونه آسیبی جلوگیری می کند

گیربکس:8 دنده اسکانیا مدل GR801R

هیدرولیک اسکانیا (که بصورت اتوماتیک و دستی عمل می کند)

اکسل عقب
ساخت شرکت اسکانیا و دیفرانسیل آن دارای تبدیل 3.07:1 می باشد.

سیستم تعلیق
دارای دو عدد بالشتک هوای فشرده همراه با دو عدد کمک فنر (از نوع Heavy duty با طول عمر طولانی) برای اکسل جلو و چهار عدد بالشتک هوای فشرده و چهار عدد کمک فنر برای اکسل عقب که به دلیل قرارگرفتن بالشتک های هوای فشرده در کنار و زیر رام های عرضی شاسی و مهار شدن اکسل های جلو و عقب با میل مندل ها از جهات مختلف و وجود میل تعادل در اکسل جلو و عقب از لنگر گرفتن و شانه خالی کردن در سرعت های بالا و سر پیچ های تند جلوگیری می کند.

سیستم تنظیم ارتفاع
دارای سیستم تنظیم ارتفاع الکترونیک می باشد که در هر وضعیت می توان استفاده نمود. هنگام سوار نمودن مسافر وضعیت پائین و هنگام رانندگی از وضعیت میانی یا عادی و هنگامیکه نیاز باشد از بالاترین ارتفاع اتوبوس برای عبور از موانع می توان از آن استفاده نمود.

سیستم ترمز


جلو و عقب بادی با دو مدار مجزا از هم بعلاوه سیستم ترمز ضد قفل ABS، ASR

سیستم برق


دارای دو عدد دینام 24 ولت ،یک عدد با ظرفیت 140 آمپر و یکعدد با ظرفیت 65 آمپر که کلا ظرفیت 205 آمپر می باشد

فیلتر روغن
دارای یک فیلتر آسیابی قابل شستشو و یک فیلتر قابل تعویض بوده که بدلیل وجود فیلتر قابل شستشو و طول عمر یاتاقان ها و اجزا متحرک موتور بالا می باشد

سیستم اعلام حریق
دارای سیستم اعلام حریق در داخل محفظه موتور

مصرف سوخت
با سرعت 100 کیلومتر در ساعت بین 28 تا 30 لیتر

عایق صدا و حرارت
محفظه موتور با عایق های صدا و حرارت کاملا از اتاق ایزوله گردیده است

شیشه ها
شیشه های جانبی بصورت خم و دو جداره از نوع سکوریت بوده و شیشه جلو دو لایه طلق دار می باشد

کانال کولر
از مدرنترین نوع کانال کولر و دارای منافذ جانبی برای تهویه اتوبوس و منفذ اختصاصی برای هوادهی به مسافرین می باشد.

یخچال 24 ولت
مجهز به یخچال و آب سردکن که هرکدام دارای کمپرسور مجزا از هم بوده و همچنین دارای سیستم قهوه جوش می باشد.

کولر
کولر وباستو با ظرفیت سرمایش حداقل 30500 کیلوکالری در ساعت و دارای سیستم گرمایش می باشد.

اتاق خواب راننده
دارای اتاق خواب راننده که زیر کف اتوبوس و بین درب مسافری عقب و اکسل عقب قراردارد دارای سیستم سرمایش و سیستم صوتی جداگانه و مجهز به آیفون می باشد.

سیستم صوتی و تصویری
دارای سیستم صوتی و تصویری کامل

آفتابگیر جلو
مجهز به آفتابگیر برقی جلو می باشد

دستگیره های درب جعبه
طرح جدید بوده و تمام درب جعبه ها با یک کلید قفل شده و مجهز به چراغ LED می باشد

چراغ کانال ها
مجهز به چراغ های مطالعه که دارای زنگ مهماندار و چراغ قرمز رنگ خواب می باشد

آینه های بغل
آینه های بغل برقی و قابل تنظیم از داخل اتوبوس بوده و شیشه های آن گرمکن دار می باشد

درب ها
دربهای مسافری سمت راست پنوماتیک و درب سمت چپ راننده مکانیکی می باشد.

ظرفیت مسافر


1 + 2 + 45

اندازه رینگ و لاستیک


اندازه لاستیک 80/315 و رینگ 9x22.5 ، تیوبلس

بـــــــــــــــــــــــــــــا تشكر 

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

جمعه 27/10/1387 - 21:40 - 0 تشکر 83373

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

8 كامیون برتر 2008 رو مختصرا معرفی میكنیم

مكان اول: كامیون های «مان» (TGA 26.440( 6×2
    مكان دوم: كامیون های 1840 بنز آكسور مدل 2×4
مكان سوم: كامیون های ولوو (
FH 440 (6×2
    مكان چهارم: كامیون های 1840 بنز آكتروس 2×6
مكان پنجم: كامیون های اسكانیا (
R420 (6×2
    مكان ششم: كامیون های ایویكو (
Stralis 440545 (4×2)
مكان هفتم: كامیون های رنو (
premium46018 (4×2)
مكان هشتم: كامیون های ولوو (
FM 400 (4×2

كامیون های سنگین MAN Euro4 نه تنها از لحاظ وزن بلكه از نظر میزان مصرف سوخت نسبت به سایر خودروهای سنگین برتر هستند.
به گزارش خبرگزاری موج، كامیون های «مان» مدل (2×6)
TGA 26460 به واسطه كمترین میزان مصرف سوخت به عنوان مقرون به صرفه ترین و اقتصادی ترین كامیون در میان سایر مدل ها شناخته شده و توانسته رتبه اول را در این زمینه از آن خود سازد.
بنابر این گزارش، این مجله به مقایسه كامیون ها و خودروهای سنگین از جنبه اقتصادی می پردازد و نتایج مطالعات و بررسی های آن بسیار معتبر است.
بر اساس نتایج منتشر شده از سوی مجله خودروهای تجاری، میانگین مصرف سوخت به طور متوسط در كامیون های
MAN TGA در هر 100 كیلومتر 82/35 لیتر است كه به این معناست، میزان مصرف سوخت دیزلی در این كامیون ها در هر 100 كیلومتر 68/3 لیتر كمتر از مدل های 44 تنی قابل رقابت با آن می باشند.
در این بررسی هفت كامیون سنگین از لحاظ اقتصادی مورد آزمایش قرار گرفتند و كامیون های
MAN TGA با موتورهای یورو 4 در صدر تمامی مدل ها جای گرفت.
از آنجایی كه برای طی مسافت 100 كیلومتر هزینه سوخت معادل 44/1 یورو در هر تن است، می توان گفت: كامیون های
MAN TGA در مقایسه با مدل های قابل رقابت با آن، موجب صرفه جویی در هزینه ها تا 12درصد می شود.
می توان گفت: میزان مصرف سوخت حتی در كامیون های یورو 4 كه از تكنولوژی
SCR بهره می برند بیشتر از كامیون های «مان» است.
این گزارش می افزاید: رده بندی مجله خودروهای تجاری بر اساس هزینه هایی كه برای طی مسافت 100 كیلومتر در هر تن متحمل می شوند.

نحوه رده بندی این كامیون ها براساس میزان وزن جهت بارگیری تا بالای 782 كیلوگرم، میزان مصرف سوخت در هر 100 كیلومتر بالای 7/3 لیتر و صرف هزینه كمتر تا بالای 2/13درصد بوده است.

بـــــــــــــــــــــــــــا تشكر

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

شنبه 28/10/1387 - 13:45 - 0 تشکر 83457

به نام خدای مهربون

سلام
پوریای عزیز ممنونم از توضیحاتت
خداییش حرف حساب جواب نداره
دقیقا به نکته خوبی اشاره کردی که هر کسی نمیتونه پایه1 بگیره!!!
در مورد قد راننده هم توضیحاتت کامل بود، حداقلش برای من کامل بود
دستت درد نکنه خداییش داره تاپیک جامعی میشه.
این رو هم خدمت دوست گرامیمون "MMaahhddii21" عرض کنم که چون بحثتون تکراری بود و کاملا شبیه همین بحث بود مورد تایید قرار نگرفت، خوشحال میشیم همین جا این بحث رو دنبال کنید.
مراقب خودتون باشید

چیزهایی نصیب ما می‌شود که آن‌ها را باور داریم.

ای کاش یاد بگیریم، که زیر بارهای خمشی و پیچشی زندگی نقطه تسلیم را بالا بگیریم و مقاومت شکست را حداکثر کنیم تا چرخ‌دنده‌های زندگیمان از لهیدگی و تداخل در امان باشد.

عمر دست خداست، پراید فقط وسیلس 

 

جمعه 4/11/1387 - 13:49 - 0 تشکر 84485

باعرض سلام خدمت همگی دوستان

نام : كشنده هوو

موتور مدل : اشتایر WD615.47

قدرت : 371 اسب بخار در دور 2200

تعداد و آرایش سیلندر : 6 عدد و خطی

حجم : 9726 سی سی

استاندارد :‌ یورو II

تكنولوژی : سیستم دیزل انژكتوری چهار نازلی 

جعبه دنده

ساخت و مدل : سنكرونیزه ZF-ss-150 Gp

تعداد دنده : 9 + 1 

كلاچ

تك صفحه ای خشك فنر خورشیدی با قطر 430 میلیمتر با عملكرد هیدرولیكی و پنوماتیكی

محور و فرمان

محور جلو : با مقطع تی شكل

محور های عقب : اتصال پرس شده با چرخ دنده كاهنده خورشیدی و قفل بین چرخ و محور 

چرخ ها

رینگ : 20*8.5

تایر : 12R20 Tube

اوزان (كیلوگرم)

بار مجاز وارده بر محور جلو : 6500

بار مجاز وارده بر محورهای عقب : 2*13000

وزن كل ( بدون بار) : 9180

وزن مجموع ناخالص : 32000

بار مجاز چرخ پنجم : 22635

ترمز ترمز دو مداره پنوماتیكی ،

چرخ جلو دیسكی و

ترمز دستی پنوماتیكی چرخ عقب ،

ترمز كمكی ،

خفه كن موتور 

اتاق

اتاق بلند مجهز به بالابر هیدرولیكی كابین باز با زاویه خم 70 درجه برف پاك كن سه سرعته آنتن

تو كار سیستم تهویه سرد و گرم آفتاب گیر بادگیر سقف قابل تنظیم رادیو پخش استریو بوق

بادی محل خواب برای راننده و كمك راننده 

سیستم برق

برق مصرفی : 24 ولت

دینام : 28 V/1.5 Kw

استارت : 24 V/5.4 Kw

ظرفیت باتری : 2*12 V/165Ah

فندك برقی ، بوق ، چراغ جلو ، چراغ مه شكن ، چراغ عقب و خطر 

ابعاد و فواصل(میلیمتر)

فاصله دو محور : 1400+3200

طول كل : 6800

عرض : 2496

ارتفاع : 3668 

تعلیق

محور جلو : 9 فنر تیغه ای بیضی شكل با كمك فنر تلسكوپی هیدرولیك با عملكرد دوگانه ضد شوك و موج گیر

محور عقب : 12 فنر بیضی با فنرهای تخت 

شاسی

ابعاد : نردبانی شكل موازی یا پروفیل ناودانی به مقطع 8*80*300 میلیمتر تقویت شده مخزن

سوخت

آلومینیومی 350 لیتر 

ویژگی های حركتی

حداكثر سرعت : 102 كیلومتر/ ساعت 

بـــــــــــــــــــــــــــا تشكر 

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

يکشنبه 6/11/1387 - 22:44 - 0 تشکر 84988

کامیون خیلی خوبه.خیلی کلاس داره.فقط توی خیابون جای پارک براش پیدا نمیشه.

چهارشنبه 9/11/1387 - 11:55 - 0 تشکر 85611

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

بله همینطور كه دوست خوبمون Mahdiyar_Heshmati فرمودند كامیون خیلی كلاس داره اما اصلا اجازه ورود به داخل مناطق مسكونی رو نداره مگر برای استراحت موقت و فقط كامیون هایی با بارهای مواد سوختی و غذایی اجازه تردد در شهر رو دارند البته منظور از شهر رد شدن نیست كلا تردد هست !!!!!

بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا تشكر

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

دوشنبه 14/11/1387 - 14:21 - 0 تشکر 86961

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

نام : كامیونت هیوندای مایتی

موتور

موتور : D4AL

قدرت : 115 اسب بخار در دور 3400

تعداد و آرایش سیلندرها : 4 عدد خطی

تعداد و آرایش سوپاپ ها : 8 عدد ایستاده

مجهز به توربو شارژر و اینتر كولر موتور دیزلی با تزریق مستقیم 

گیربكس

مدل:M 3S5

تعداد دنده : 5+1 

كلاچ

مدل : Mf 395

نوع صفحه كلاچ : تك صفحه خشك با عمل كنندگی هیدرولیكی و پنوماتیكی

محورها و فرمان

محور جلو : ثابت ( فورج شده)

محور عقب : فعال از نوع هیپویید

نسبت اكسل عقب : 6.666

فرمان : هیدرولیكی با مكانیزم فرمان از نوع مهره توپی

تعلیق

جلو : فنر تخت با 2 عدد كمك فنر تلسكوپی و موج گیر

عقب : فنر تخت با 2 عدد كمك فنر تلسكوپی و موج گیر 

برق

مصرف : 24 ولت

باتری : دو عدد 12 ولت88 آمپر

دینام : 24 ولت 60 آمپر

استارت : 24V/3.2 Rw 

شاسی

نوع : ناودانی با هفت تبرك عرضی

ابعاد : 183*65*6 

ترمز

ترمز سرویس : هیدرولیك با حمایت بوستر خلاصی

جلو و عقب : كاسه ای

دستی : مكانیكی در خروجی گیربكس

ترمز موتور : خلأبی 

چرخ ها

رینگ 6*16

تایر : 7.5*16 

ابعاد و فواصل

فاصله دو محور : 3550

طول كل : 6483

عرض كل : 2180

ارتفاع : 2245 

مخزن سوخت

فلزی ظرفیت : 100 لیتر اوزان

وزن خالص : 2250

بار مجاز روی اكسل جلو و عقب به ترتیب : 2300 و 4235

وزن ناخالص مجاز : 5500 

حداكثر سرعت : 105 كیلومتر در ساعت

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

جمعه 2/12/1387 - 19:37 - 0 تشکر 92293

با عرض سلام خدمت همگی دوستان

خداییش نوبتی هم باشه نوبت ولوو هست

 Volvo Fh12 (460)نام

موتور ولو 6 سیلندر خطی 12 لیتری+ توربو + اینترکولر قدرت 460 اسب بخار EDC

گیربکس 6 دنده OVER + C + ZF نیم دنده )

ریتاردر در داخل موتور (ترمز موتور)

سیستم TCS (ترمز دفرانسیال ) برای سطوح لغزنده

قفل کن دفرانسیال سیستم ترمز VEB

نوع ترمز جلو و عقب دیسکی EBS  ASR  ABS
سیستم تعلیق AIR SUSPENSION کیسه بادی تنظیم ارتفاع بادی کامپیوتر عیب یاب با امکان تشخیص ایراد در هر نقطه از خودرو با اعلام شماره فنی قطعه خراب باد گیر سقف + بادگیر بغل + بادگیرهای جانبی

هوا گیری سوخت اتوماتیک فیلتر اب گیر سوخت اتوماتیک فیلتر خشک کن باد فیلتر تصفیه اب رادیاتور پیش گرمکن موتور اگزوز ضد جرقه

سیستم کنترل  سرعت و قفل گاز برای مسیرهای طولانی ارم L برای صدای کم
تجهیزات داخل اطاق اطاق HI ROOF با دو تخت خواب و بلند شدن 60 درجه

صندلی برقی - بادی

فرمان تنظیم شونده ( جلو ، عقب و بالا ، پایین) سنسور حساس به گاز برای جلو گیری از خفگی و اتش سوزی کپسول اتش نشانی بغل صندلی راننده بخاری درجای ابی تایمر دار تنظیم شونده توسط کامپیوتر مرکزی کولر با تهویه مطبوع فیلتردار تاخو گراف قفل مرکزی اینه برقی با گرمکن شیشه بالا بر برقی
و ...

در كشور عشق هيچ كس رهبر نيست ، هيچ شاهي به گدا سرور نيست

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.