• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 7523)
شنبه 18/8/1387 - 11:12 -0 تشکر 69489
من میخوام رئیس جمهور بشم

....وخدایی که در این نزدیکی است.

دوستان سلام

همونطور که از اسم تاپیک مشخصه من میخوام رئیس جمهور بشم البته خودم نه کلا خانمها .چرا خانمها نمیتونن در ایران رئیس جمهور بشن؟اصلا آیا میشه رئیس جمهور بشن؟اگه میشه چرا هیچ کس نمیشه و اگه نمیشه چرا نمیشه؟

منتظر دلایل منطقی شما عزیزان هستیم.

تشکر

 

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

پنج شنبه 23/8/1387 - 12:58 - 0 تشکر 70464

اما برخلا‌ف نظر شما مثلا‌ در همین شهر قم اجازه ورود زنان غیرچادری را به حرم نمی‌دهند.

- بله. اگر خانمی چادر نداشته باشد در همین قم نمی‌گذارند برود حرم. خب چادر نداشتن كه اشكالی ندارد. مهم این است كه این خانم حجاب و پوشش اسلامی دارد كه تمام بدن او به استثنای چهره و دو دستش را پوشانده است. اینها بر اساس ذوق خودشان است كه چنین می‌كنند. در برخی از موارد دیده می‌شود كه مردم سنت را تبدیل به بدعت می‌كنند و بدعت را به‌جای سنت قرار می‌دهند. اما این ربطی به اسلا‌م ندارد. مثلا‌ روایت هست كه زن بدون اذن شوهر حق خروج از منزل را ندارد اما این بازنگری می‌خواهد. باید ببینید روایات دیگر چه می‌گویند؟ آیا این روایت معارض دارد یا ندارد؟ حضرت امیر فرموده‌اند: < ان آدم لم یلد عبدا و لا‌ امه و الا‌نسان كلهم احرار> یعنی آدم بنده و كنیز نزاییده، همه انسان‌ها آزادند و یا می‌فرمایند: <ان الله جعلك حرا و لا‌تجعل نفسك عبدا> یعنی خداوند تو را آزاد خلق كرده. پس زن و مرد ندارد. اما پیامبر درباره زندگی مشترك می‌گوید: <ان لكم علی نسائكم حقا و لهن علیكم حقوقا> به این معنا كه مرد بر زن یك حقی و زن بر مرد حقوقی پیدا می‌كند. اجازه‌ای هم كه گفته شده زن باید از همسرش بگیرد، مخصوص جایی است كه با حق مرد منافات دارد.

مثلا‌ خانم می‌خواهد یك ماه برود اروپا یا دو ماه برود سفر. خب مرد حق همبستری دارد و باید اینجا اجازه گرفت. اما می‌خواهد برود منزل پدرش، قوم و خویش‌اش، كلا‌س درس و دانشگاه و سر كار، اجازه نمی‌خواهد. این‌طور نیست كه زن برای خروج از منزل به اذن شوهر نیاز داشته باشد. بلكه اگر جایی برود كه منافات با حق شوهر دارد - حقی كه خدا برایش قرار داده - آن را باید اجازه بگیرد. جای فساد هم اگر می‌گویند كه خب مرد هم اگر جای فساد برود باید جلویش را گرفت. لذا اینها را اسلا‌م قرار نداده؛ اینها بدعت‌هایی است كه تبدیل به سنت شده است.

نظرتان درباره تذكراتی كه در خیابان‌های شهر به مردم می‌دهند و تعهدی كه از افراد به‌ اصطلا‌ح بدحجاب گرفته می‌شود چیست؟ ‌

- امر به معروف و نهی از منكر اخلا‌ق و حساب و كتاب می‌خواهد و همین طور نیست كه الا‌ن دارد اجرا می‌شود. باید شرایط زمان و مكان و عرف جامعه رعایت شود و نیاز جامعه هم همین‌طور. پیامبر(ص) به عایشه می‌گفت اهل تو جدیدالا‌سلا‌م هستند وگرنه با آنها برخورد می‌كردیم. پیامبر(ص) در شرایطی به مسجدالحرام می‌رفتند كه 360 بت بر دیوارها بود اما ایشان نمازشان را می‌خواندند و عبادت می‌كردند و می‌رفتند.

ولی وقتی مكه را فتح كردند همه اینها را از میان بردند. پس شرایط زمان باید رعایت شود. شرایط احوالی و مكانی هم باید رعایت شود. مثلا‌ تازه‌مسلمانی در مسجدی كه شخص پیامبر در حال سخنرانی بودند بنا كرد به ادرار كردن. همه سروصدا و دعوا و حمله به او كردند كه این چه كاری است. پیامبر(ص) فرمودند ایرادی ندارد.

شرایط احوالی او را در نظر بگیرید... او تازه مسلمان است و تازه از بادیه آمده و از این اصول خبر ندارد. شما هم مسجد را بشویید و به او بیاموزید حكم شرعی چیست. اما حق ندارید به او ناسزا بگویید. در رعایت شرایط مكانی هم آمده است در دوران جنگ دست دزدی را می‌خواستند قطع كنند و پیامبر اجازه ندادند و فرمودند اگر الا‌ن این كار را بكنید به دشمن ملحق شده و همه اطلا‌عات شما را فاش خواهد كرد. پیامبر(ص) همه اینها را رعایت می‌كردند. این ما هستیم كه رعایت نمی‌كنیم. امر به معروف شرایطی دارد.باید معروف را بدانی، منكر را بدانی و احتمال تاثیر بدهی و ضرری هم برایت نداشته باشد. با ناسزا و شلا‌ق كه نمی‌شود امر به معروف كرد.

- حضرتعالی نظراتی هم درباره طهارت ذاتی انسان دارید. اگر ممكن است توضیحاتی هم درباره این موضوع بدهید.

بله. نظر من این است كه غیرمسلمانان از هر نوع و قسمی كه باشند (اهل كتاب، مشركین و ملحدین) ذاتا و از نظر جسمی و بدنی پاك هستند و اگر از چیزهایی كه در نظر مسلمانان نجس است، اجتناب كنند، نجاست عرضی هم ندارند. طهارت ذاتی یهود و نصارا و زرتشتی‌ها را در نجف نوشتم و چاپ شد و همان 35 سال قبل هم كه چاپ شد، محل بحث شد و غوغا به پا كرد. حدود سال 1351 بود. استدلا‌ل من هم این است كه خداوند فرموده: <كرمنا بنی‌آدم>، یعنی ما به بنی‌آدم كرامت بخشیده‌ایم و آیا فقط من بنی‌آدم هستم؟ این‌طور نیست. آن گاوپرست هم بنی‌آدم است. آتش‌پرست هم بنی‌آدم است. همه ما بنی‌آدم هستیم و از این منظر اصلا‌ همه ما با هم برادر دینی به شمار می‌آییم. ‌

و اما آیه <انما المشركون نجس> كه ظاهرا گویای نجاست مشركین است در كتاب فقه و كتاب‌های دیگر بحث كرده و ثابت كردیم كه مراد از نجس در آن نجاست به معنای اصطلا‌ح نیست بلكه به معنای قداست روحی و معنوی است.
منبع: اعتماد ملی

پایان مصاحبه

پنج شنبه 23/8/1387 - 22:33 - 0 تشکر 70570

با سلام خدمت دوستان

آقا محسن اینا رو از کجا پیدا می کنی واقعا من تا بحال چنین شخصی را نمی شناختم ایشان اصلا جزء مراجع نیست من که طلبه هستم و تو قم زندگی می کنم کلمه ای از ایشون نشنیده بودم .

ایشون از نظر علمی در سطح مراجع نیست . ببین مساله مرجعیت و اعلامش اصلا سیاسی و چپی و راستی نیست چون بعضی مراجع اصلا کاری به این حرفا ندارن مساله علمه علما میان می شینن و اون کسانی رو که علمشون بالاتره بعنوان مرجع مردم اعلام می کنند . آقای صانعی با اینکه از مراجع نیست من مطلب از ایشون خیلی شنیدم و ایشون معروفه اما این آقا ظاهرا تا حالا معروف نبوده دوست داشته معروف بشه گفته یه حرفی بزنیم . 

مساله علمی و اینکه فقها توی یک نظریه اتفاق نظر دارن چیز کمی نیست که آدم بیاد با چند تا دلیل که منم به خیلیاش می تونم اشکال کنم حرف علما رو رد کنه اگر ایشون روشنفکره همه حتی دشمنان هم می دونن حضرت امام خمینی خیلی روشنفکر بود طوری که حتی بعضی از روحانیون نمی تونستند نظرات امام رو هضم کنند اما امام چنین حرفهایی نمی زد همون مساله مرجعیت زن رو همه رد می کنند امام هم رد می کنه . اینطور نیست که ما اگه اومدیم نظر همه رو رد کردیم پس ما خیلی عالمیم .

بعضی از دلایل ایشون در سطح من نیست من مطالعاتی در این مورد نداشتم مراجع دلیل مخالفت با حرفهای ایشون رو می دونند و تمام حرفهایی که ایشون زده رو قبلا شنیدند اما بعضی از حرفهاشون رو من هم می تونم بفهمم که چقدر سبک و بی ارزشه . کاملا معلومه ایشون چند تا کتاب خونده و یه چیزایی بلده اما اصلا فهم اسلامی نداره یعنی فهمش از حدیث بسیار پایینه . 

شاید وقت و حوصله و گنجایش اینجا این نباشه که من بخوام نظرات ایشون رو رد کنم اما بعضیاشو خدمتتون می گم :

ایشون می گه زنان و مردان هیچ محدودیتی نداشتند باهم می نشستندو برمی خواستند اگر ایشون منظورشون اینه که زنان می تونن بیرون بیان و با نامحرم حرف بزنند این رو بقیه هم می گن و اگر نظرشون اینه که راحت بشینن و زن و مرد با هم صحبت کنند بحث کنند شوخی کنند و راحت باشند این دیگه از اون حرفاست ظاهرا ایشون حدیث نخوندند یا خودشون رو به جهالت زده اند . 

درسته ما زنانی داریم که مجتهد هستند اما این با مرجع بودن فرق داره تو همین زمانهای جدید هم ما زن مجتهد داریم اما اینکه زن بخواد مرجع دیگران بشه این حرف زیادیه . 

اینکه امام صادق علیه السلام به زنش ارجاع دهد این با مرجعیت خیلی فرق دارد اصلا در زمان امام که کسی نمی تواند برداشت خودش را بگوید باید نظر امام را بگوید پس او هم (اگر این حدیث را بپذیریم ) نظر امام را می گفته واین مثل این است که مثلا زنی رساله امام خمینی را باز کند و برای زنان دیگر بگوید اینکه مرجعیت نیست .

مساله خواستگاری هم یک مساله عرفی است کدام مرجعی گفته زن نمی تواند خواستگاری کند این را هر عقلی می فهمد که زن اگر خواستگاری کند خودش را کوچک کرده اون مورد یک مساله خاص است پس اینکه ایشان به علما در مورد این مساله اشکال می کنه حرف بیخودیه .

جالب است ایشان می خواهد ثابت کند مرد با زن در همه چیز یکسان است و این از فرد عادی هم بعید است تفاوتهای رفتاری و روحی و جسمی زن و مرد بسیار زیاد است و ایشان واقعا در جواب سوال از اینکه چرا خدا حق طلاق را به مرد داده می ماند چون با حرفهای ایشان کاملا مخالف است اینکه ایشان بگوید زن شرط کند این بحث دیگه ایست اصلا ربطی به سوال نداره چون هر جا شرط کنی می شه مخصوص طلاق نیست و اینکه خدا حق طلاق را به مرد داده بخاطر تفاوت مرد و زن است .

جالب است ایشان از حضرت امام خرج می کند تا خود را اثبات کند و خود را به حضرت امام وصل کند در حالیکه این نظریاتی که می دهد مخالف نظریات امام است .

در مورد حجاب هم شرع می گوید حجاب باید طوری باشد که توجه نامحرم را به زن جلب نکند من از ایشان سوال می کنم لباس زرد توجه جلب نمی کند ؟ اصلا در روانشناسی یکی از رنگهایی که برای جلب توجه است رنگ زرد است . اینکه علما بر سیاه تاکید دارند بخاطر این است که کمترین توجه نامحرم را به دنبال دارد.

واقعا دارم می گویم یکی از مسخره ترین استدلالهایی که تا بحال شنیده ام استدلال ایشان به این حدیث است که ان الله جعلك حرا و لا‌تجعل نفسك عبدا .

لزوم اجازه زن از مرد چه ربطی به این مساله دارد انسان آزاد است یعنی هر کاری بکند ؟ نه یعنی بنده دیگران نشود بخاطر پول و قدرت دیگران و به گناه کشیده شود یعنی بنده طاغوت نشود نه اینکه کلا آزاد باشد اگر اینطور باشه که اصلا دین برای چیست چون دین آزادی رو از انسان می گیره تا به کمال برسوندش مثل درس خوندن بچه ها که آزادی رو از خودشون سلب می کنند تا به علم برسند .

درست است زن برای صله ارحام واجب و کلا کارهای واجب لازم نیست از مرد اجازه بگیرد اما در موارد دیگر باید اجازه بگیرد.

استدلال ایشان هم برای پاک بودن حتی مشرکان واقعا خنده داره و مخالف صریح قرآنه اینکه ایشون آیه قرآن رو به همین راحتی توجیه می کنند جالبه قرآن صریح می گوید مشرکان نجس هستند به مسجد الحرام نباید وارد شوند ولی ایشان راحت آیه را به معنی که خودش دلش می خواد برمی گردونه .

از شما ممنونم من رو با این شخص آشنا کردید حرف علمی رو باید با علم جواب داد اما حرفهای ایشون علمی نیست بیشتر مخالفت های بچه گانه برای جلب توجه و معروف شدنه .

در ضمن متاسفم برای روزنامه ای مثل اعتماد ملی که چنین چیزایی چاپ می کنه .


و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

جمعه 24/8/1387 - 10:2 - 0 تشکر 70595

....وخدایی که در این نزدیکی است.

سلام دوستان

جالبه بحث داره به احکام و مرجع تقلید و ...کشیده میشه . جناب محسن خسرو بنده هم آقای جناتی رو به عنوان مرجع تقلید اسمشون رو نشنیدم و فکر نمیکنم مرجع تقلید باشن .ولی خیلی احکام جالبی برای خودشون دادن .هرچند خیلی از این مطالبتون به بحث ما مربوط نیست ولی ترجیح دادم حذف نشه تا دیگران هم ببینن و نظر بدن .اصلا خیلی از این حکمها با عقل سلیم جور در نمیاد .خیلی هاش هم که صریحا قرآن عکسش رو گفته .همین که یه حکم مخالف با قرآن بدن ایشون مشخص میشه که تمام احکامشون غلطه و بی اعتبار. پس نمیتونیم نظر ایشون را در مورد رئیس جمهور شدن زنان هم بپذیریم .

از همه دوستان ممنونم که نظرات خوبی دادن . ولی بیاییم کمی عمقی تر به این مسئله نگاه کنیم .جناب saeidan شما میگید نمیتونن با هم دست بدن .این خیلی سطحی نگریه .مگه الان رئیس جمهور ما میتونن با زنان سیاسی کشورهای دیگه دست بدن؟؟؟؟؟؟؟؟ در ضمن فکر نمیکنم دست دادن اینقدر مهم باشه که به خاطر این قضیه زنان رو از رئیس جمهور شدن منع کنیم . پس بیاییم به دلایل ریشه ای تر بپردازیم .اینا بهانه است که زن به کار خونه نمیرسه و از تربیت فرزند باز میمونه و ..... به نظرم دلایل مهم تری داره . این هم که زن بهتره کمتر از خونه بیاد بیرون درست ولی وقتی با رعایت تمام احکام و حفظ خودش از هرگونه گناه باشه چرا نباید بیرون بیاد ؟ اینطوری میتونیم به غربی ها ثابت کنیم که زن مسلمان میتواند در هر صحنه ای با رعایت موازین اخلاقی و اسلامی حاضر باشد و حضور خود را اثبات کند .بهتره با استدلال های سطحی خودمون رو گول نزنیم بلکه دلیل علمی و قانع کننده بیاریم .

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

جمعه 24/8/1387 - 10:42 - 0 تشکر 70598

با سلام خدمت دوستان 

خانم آقایی من فکر می کنم لازم نباشه زنان ثابت کنند که همه جا می تونند وارد بشن چه لزومی داره برای اثبات خودشون حتما همه کار بکنن یعنی لازمه برای اینکه زنان ثابت کنند میتونند برن تو معدن کار کنند ؟

ما گاهی داریم از معصومین تند تر می ریم و مگر تو صلوات شعبانیه نخوندید که فرمودند المتقدم لهم مارق و المتاخر عنهم زاهق و الللازم لهم لاحق .

اگر ما سعی کنیم از اهلبیت جلوتر باشیم هلاک می شویم .

من از شما سوال می کنم چرا جایگاهها در رفتار اهلبیت اینقدر معلوم است مثلا حضرت زهرا علیها سلام نمی رود کار کند نمی رود بیرون برای مردان سخنرانی کند نمی رود مثل مردان کارهای اجرایی انجام دهد ؟

من از شما سوال می کنم مگر کمند زنانی که به بهانه اینکه ما باید حرف حق را بزنیم  درحالیکه مردان فراوانند برای این کار می روند و بین مردان سخنرانی می کنند ؟ آیا اینها حق می گویند یا حضرت زهرا ؟

آیا حضرت زهرا هم برای اثبات خودش باید خلیفه پیامبر می شد؟ آن زمان که بیشتر لازم بود یک زن خودش را اثبات کند.

من دلیل شرعی برای منع ریاست جمهوری زنان بصورت شخصی نمی بینم یعنی ممکن است یک زن بتواند چنین کاری را با توجه به عفاف و شرایط دیگر انجام دهد اما آیا واقعا لازم است ؟

یعنی برای اثبات توانایی زنان بایدچنین کاری کرد ؟ چرا زنان تواناییشان را در کاری که به آنها بیشتر مربوط می شود ثابت نمی کنند ؟

چرا من که با نوجوانان سرو کار دارم باید از بین 30 بچه فقط چند تا از آنها را در حد معمولی ببینم و بقیه بشدت از کمبود محبت و تربیت صحیح رنج می برند ؟

فکر نمی کنیم راه را گم کرده ایم ؟  

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

جمعه 24/8/1387 - 11:56 - 0 تشکر 70605

....وخدایی که در این نزدیکی است.

سلام دوستان

جناب هادیتک من نمیگم خانمها برای اثبات خودشون این کارو بکنند .خیر . منظور من این بود که ما به عنوان یک زن مسلمان میتونیم به کسانی که میخوان چهره اسلام رو خراب کنن نشون بدیم که زن مسلمان ارزش والایی داره و این طور که اونا فکر میکنن نیست .الان چرا اینقدر همه خانهما از حقوق از دست رفته شون صحبت میکنن؟خوب چون دشمنان ما خیلی لطیف و آرام دارن چهره زن را در اسلام خراب میکنند و میگن که زن در اسلام ارزشی ندارد و باید کنج خونه باشه و از این حرفا . ما با این کار میتونیم بهشون نشون بدیم که اینطور نیست و زن مسلمون خیلی ارزش و جایگاهش بالاتر از این حرفاست .

در مورد اینکه از تربیت فرزند باز میماند یا خیر نظر من اینه که میتونه هم کار بکنه و هم به تربیت بچه برسه ولی خوب اگر باز هم این مشکل است خانمی که فرزندی نداره بیاد کاندید بشه .

من بازم میگم اینا گول زدن خودمونه .دلیل اصلی این قضیه رو پیدا کنیم و اینکه آیا اصلا دلیلی دارد یا بدون هیچ دلیلی این شده عرف جامعه ؟؟؟؟؟

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

جمعه 24/8/1387 - 12:3 - 0 تشکر 70606

خودتون رو کنترل کنید جناب هادی تک یکی از اخلاق اسلامی آرامش است و انسان باید آرامش خود را حفظ کند و ازتون خواهش می کنم به مرجع تقلیدی که مظلومانه در گوشه ای از قم زندگی می کند توهین نکنید ، متاسفانه مراجع تقلید دیگر با ایشون نمی خواهند هم نظر شوند و بنده دقیقا نظرات آیت الله جناتی رو دارم و برای همین به قول ایشان خوانده می شوم دیوانه و کافر ، نظرات ایشان محدودیت و زندانی که برای دین شیعه درست شده را از بین می برد و این دین به همه ی جهانیان ارائه میشود مگر اینکه ما به بهانه ی اینکه دین اگر گسترش پیدا کنه خراب میشه می خوایم دینمون رو در کشورمون و چند جای دیگر محدود کنیم که بنده از این موضوعات سیاسی دینی اطلاعی ندارم . 

آیت الله جناتی یکی از شاگردان امام هستند و توهینی که شما می کنید که ایشان می خواهد خودش را به اما نزدیک نشان دهد درست نیست ، همانطور که می دانید نوه های امام هم هیچکدام از وضعیت کنونی راضی نیستند می تونید مطالعه کنید و نظرات خانواده ی امام رو بخونید . 

آیت الله خمینی آدمی روشن فکر بودند و ما در حال حاضر به انسانهایی روشن فکر چون ایشون ، دکتر شریعتی و خیلی از بزرگان دیگر نیاز داریم که دین را می شناختند و دین را براساس شرایط روز جامعه اصلاح می کردند . متاسفانه ما می خواهیم عقب گرد داشته باشیم در حالی که باید پیشرفت کنیم و در عرصه های جهانی بدرخشیم . 

پایگاه اطلاع رسانی مرجع تقلید آیت الله جناتی که متاسفانه به خاطر عده ای ناشناخته مانده است آدرسش در زیر قرار دارد ، امیدوارم شما که در قم هستید به دیدار ایشان بروید و از نزدیک با چهره ی روحانی و اخلاق و منش و ذهن باز و روشن فکرش آشنا شوید ، بنده هم چنین آرزویی دارم که ایشان رو ملاقات کنم و از نزدیک با عقاید روشن فکرانه ی ایشان آشنا شوم . 

http://www.jannaati.com/

در پناه حق

جمعه 24/8/1387 - 12:14 - 0 تشکر 70607

من بار دیگر تکرار می کنم ، قانون اساسی ایران تدوین شده و همانطور که خانم اشراقی همسر آقای خاتمی و نوه ی حضرت امام  خمینی بیان کردند این قوانین الهی نیستند و در انتخابات امسال خانمهایی که شرایط ذکر شده در تدوین جدید قانون را دارند می توانند به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری شرکت کنند . خانم آقایی به نظر من این بحث بی فایده است و ما به نتیحه رسیدیم که رجل سیاسی منظور همان افرادی هستند که صلاحیت لازم را دارند و خانمها هم جزو این افراد به حساب می آیند ، پس دیگر دلیلی نیست بر ادامه ی این بحث  .

قانون جامعه ی اسلامی این گونه گفته و من از شما این خواهش رو دارم که با این نتیجه که حضور زنان در انتخابات مانعی ندارد این بحث قفل شود فکر می کنم تنها بحثی است که به نتیجه ی درستی رسید چون همانطور که قبلتر هم گفتم در حال حاضر قانون اساسی در مورد انتخابات تدوین شده و دیگر قانون چند سال پیش نیست ، در صورتی هم که آقای خاتمی شرکت نکنند به احتمال زیاد خانم اشراقی از اصلاح طلبان ایران در انتخابات شرکت خواهند فکر کنم شرایط مورد نیاز رو هم داشته باشند و اگر شرکت کنند اولین زن در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواهند بود که در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت کردند . 

اگر صلاح می دونید همینجا بحث تموم شه  ، چون مسئله ای که حل شده دیگر چه نیاز است که دوباره بیان شود  و تحلیل شود .

در پناه حق

جمعه 24/8/1387 - 13:23 - 0 تشکر 70617

با سلام 

فکر می کردم خانم آقایی به رفتار حضرت زهرا علیها سلام بیشتر دقت کنند . 

من برای چندمین بار می گویم منع شرعی نمی بینم ولی صلاح را هم در این نمی بینم .

تمام دلایلم را ذکر کردم می توانید قبول کنید و می توانید رد کنید انما انت مذکر لست علیهم بمصیطر .

جناب خسروجردی ایشون از مراجع نیستند هر کسی که نظری بدهد مرجع نیست مرجعیت شرایط دارد در ضمن اگر ایشان شاگرد امام است چرا اینهمه حرفهاش مخالف صریح نظرات امام و فقهای دیگره ؟ یک نگاهی به نظرات امام هم بیاندازید در همین مسائلی که ایشون ذکر کردند فکر کنم بد نباشه . اونوقت معلوم می شه که ایشون واقعا شاگرد امام بودند یا تخیلات خودشون رو بیان می کنند ؟

فکر می کنم دلایل برای این مساله به اندازه کافی ذکر شده و مساله بیشتری لازم به ذکر نباشه دلیل موقعی کاربرد داره که کسی برای شنیدنش باشه فکر می کنم کفایت بکنه اگر قفل هم نشه من حرف بیشتری برای گفتن ندارم مگر اینکه مساله جدیدی ایجاد بشه .

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

جمعه 24/8/1387 - 13:50 - 0 تشکر 70620

بنده که تاریخ رو تحریف نمی کنم می تونید برید سرچ کنید ایشون هم مرجع تقلید هستند و هم شاگرد امام بودند ، ما هنوز درست نمی دانیم حضرت امام چگونه به زندگی نگاه می کردند و می گوییم بیانات افراد مخالف ایشان است ، مسلما ایشون به اصلاحات علاقه داشتند و امروزه می بینیم که به کسانی که حرف از اصلاح می زنند خرده گرفته می شود . اگر در جایی بیانات ایشان با حضرت امام متفاوت است به خاطر گذشت زمان است شاید بیانات امام هم در آن زمان مخالف عده ای بوده است بر حسب شرایط زمان . به هر حال من به این معتقدم که همه چیز باید مطابق زمان باشد . 

صلاح میدونم که این بحث با این نتیجه که حضور زن در انتخابات مانعی ندارد تمام شود و از خانم آقایی خواهش می کنم این نتیجه گیری را به عنوان پست آخر و در قسمت پایین پست خودشان بزنند . 

با تشکر

جمعه 24/8/1387 - 13:58 - 0 تشکر 70624

جناب خسروجردی 

یعنی نظرات امام بعد از 20 سال باید اینقدر تغییر می کرد؟

اگر قرار باشد احکام اسلامی با گذشت زمان اینقدر تغییر کند که چیزی از اسلام نباید مانده باشد و ما دیگه اصلا مکلف به اسلام نیستیم بریم خودمون هرچی به نظرمون می رسه انجام بدیم .

این رو بدونید اسلام دین خاتمه یعنی تا قیامت احکامش هست این حدیث رو گوش بدید : حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرام محمد حرام الی یوم القیامه .

هر چیزی که دردین حلال است تا قیامت اینطور است و حرام هم همینطور .

پس نباید تغییر داد و اگر تغییری به حسب زمان لازم بیاد تغییر جزئیه که در مقابل مسائل مهم تر لازمه ایجاد بشه و اون رو هم فقیه جامع الشرایط تشخیص می ده پس معیار داره .

واقعا اگر شما فکر می کنید ایشون خیلی عالمه پس چرا نمی رید نظرات استادش رو که قطعا از ایشون عالم تر بوده ببینید و اون رو قبول کنید حضرت امام خیلی دقیق تر نظر می دادند نه اینکه طوری نظر بدن که من هم بتونم به راحتی ردش کنم . تازه خود ایشون گفته از مرجعی که فوت کرده می شه تقلید کرد پس لازمه شما چند دور نظرات امام رو تو توضیح المسائلشون با دقت مطالعه کنید . 

و بخاطر اینکه به آنها رحمت کند آفریدشان 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.