• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 5793)
سه شنبه 3/4/1393 - 13:24 -0 تشکر 690052
اخـبـار فـصـل تابستـان

با سلام

در این مبحث می توانید خبرهای مربوط به
سینما ، تئاتر ، تلویزیون ، رادیو و انیمیشن را مشاهده کنید .
***
دوستان عزیزی که تمایل به ثبت بحث با موضوع خبر دارند؛
 لطفا در این تاپیک مباحث را ثبت  کنند .


*  ضـوابـط 

1- منبع خبر را درج کنید .
2- خبر باید دارای تیتر و به صورت BOLD باشد .
3- متن خبر را پاراگراف بندی کرده و از فونت و سایز مناسب استفاده کنید .

***
 
- شما می توانید اخبار شبکه نمایش خانگی را اینجا ملاحظه کنید .

- شما می توانید اخبار سینمای جهان در سال 2014
را اینجا ملاحظه کنید .

-
خبرهای مشاهده شده تنها مربوط به ماه های تیر ، مرداد و شهریور سال 93 می باشد.

- در صورتی که خبر شما ظرفیت درج در صفحه اصلی انجمن را ندارد در تنها در همین تاپیک ثبت کنید
و در صورتی که بحث جدید ایجاد کردید و تعداد بازدید کنندگان آن کم بود به این تاپیک منتقل می شود .

-
تاپیک فصل جدید توسط مدیر انجمن یا جانشین وی ایجاد می شود .
***
* جدیدترین اخبار را می توانید در صفحات پایانی ملاحظه کنید .

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 23/5/1393 - 21:13 - 0 تشکر 690506

«حسین ذکایی» دبیر  شورای هماهنگی ورزش در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس از آغاز پخش سری جدید این برنامه از فردا -شنبه 18 مرداد- خبر داد.


**اولویت پخش مسابقات لیگ های اروپایی


وی درباره کشورهایی که لیگ هایی که در سال جاری از شبکه سه سیما پوشش داده می شود، در گفت و گو با فارس گفت: اولویت اصلی ما در پخش لیگ اسپانیا و پس از آن به ترتیب لیگ انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه است. در ضمن با آغاز رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از شهریور ماه این رقابت ها به طور حتم پوشش داده خواهد شد.


وی در همین رابطه افزود: بازیهای دوستانه ملی و مقدماتی جام ملتهای اروپا 2016 نیز از طریق برنامه گزارش ورزشی پخش خواهند شد. از دیگر رقابتهای حساس می توان به دیدارهای لیگ اروپا اشاره کرد که این رقابتها را نیز از دست نخواهیم داد.


**تحلیل و بررسی مسابقات اروپایی


وی در پاسخ به این که تفاوت برنامه گزارش ورزشی امسال از لحاظ محتوا، کیفیت و آیتم با سالهای پیش چیست، ادامه داد: اولویت ما در حال حاضر پخش زنده فوتبال ها به بهترین شکل ممکن است اما از اواخر شهریور ماه و با کم شدن فشار بازی های آسیایی 2014 بر گروه ورزش شبکه ، قصد داریم هفته ای یک ویژه برنامه تحلیلی از فوتبال اروپا داشته باشیم. در این برنامه که با اسم گزارش ورزشی پخش خواهدشد، آیتم های متنوعی از جمله حواشی دیدارها، معرفی تیم ها، تجزیه و تحلیل دیدار ها را تدارک خواهیم دید.


ذکایی درباره دکور برنامه نیز توضیح داد: قطعابرنامه با دکور جدید روی آنتن خواهد رفت. همچنین مجری برنامه تغییر می کند و فرم و شکلی جدید به کار تزریق می شود.


**افزودن گزارشگران جدید به برنامه


این گوینده اخبار ورزشی درباره ملاک های انتخاب گزارشگران بیان داشت: گزارشگران بر اساس توانایی و تسلط بر حوزه فوتبال خارجی، تلفظ صحیح اسامی، آشنایی به زبان انگلیسی و البته محبوبیت نزد مخاطب انتخاب می شوند.


وی در پاسخ به این که آیا نحوه گزارش و نوع عملکرد گزارشگران در جام جهانی ملاک خوبی برای انتخاب آن هاست یا نه، گفت: بالاخره اوج فوتبال در جام جهانی نمود می یابد. البته برنامه امسال را با دو یا سه گزارشگر جدید شروع خواهیم کرد که قبلا از آنها تست گرفته شده و مورد تایید هستند. با این توضیح که به گزارشگران قدیمی تذکر داده شده که در صورتی که به روز نباشند و تغییر مثبتی در گزارششان مشاهده نشود، قطعا گزارش دیدارهای زنده را از دست می دهند.


ذکایی در پایان به این سوال که آیا تاکنون تمایل به تجربه گزارش فوتبال داشته است، اضافه کرد: گزارش فوتبال آن هم به صورت زنده ویژگی های خاصی می خواهد که بنده در خودم نمی بینم و فکرمی کنم توانایی اش را ندارم. هر شخصی توانایی خاصی دارد و توانایی های حسین زکایی هم در حوزه گویندگی خبر ورزشی است.


گزارش ورزشی در گروه ورزش شبکه سه سیما تهیه و پخش می شود.

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

پنج شنبه 23/5/1393 - 21:13 - 0 تشکر 690507

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگردان سریال «اطاق عمل» با بیان اینکه خیلی خوشحالم که توانستیم بار دیگر به سازمان صدا وسیما بازگردم ،

گفت: جای خوشحالی است که این مخاطب عظیم را داشته باشیم وامیدوارم که «اتاق عمل» ‌کار خیلی خوبی شود و رضایت مردم را دربر داشته باشد.


بنا بر این گزارش، در جلسه ای که با حضور ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی، سیدعلی اکبر محمودی مدیر گروه فیلم وسریال شبکه تهران در خصوص این سریال و روند کاری آن در شبکه تهران تشکیل شد، مهران مدیری کارگردان سریال «اطاق عمل» گفت: روند کاری این سریال به خوبی در حال جلو رفتن است و داستان این سریال پیرامون درباره اتفاقاتی است که در اتاق عمل بیمارستانی رخ می‌دهد و....


سریال طنز «اطاق عمل» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی اکنون در مرحله پیش تولید و نگارش فیلمنامه  است. این سریال طنز در 90 قسمت 40 دقیقه ای برای مخاطبان شبکه تهران تولید خواهد شد.

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

دوشنبه 31/6/1393 - 18:18 - 0 تشکر 690788

یک روحانی برای اولین بار مجری می‌شود/«عیار ۲۴» سبک زندگی روحانیون شهید را بررسی می‌کند

مدیر گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند شبکه قرآن از پخش ویژه برنامه «عیار ۲۴» با اجرای یک روحانی در این شبکه خبر داد.


خبرگزاری فارس: یک روحانی برای اولین بار مجری می‌شود/«عیار ۲۴» سبک زندگی روحانیون شهید را بررسی می‌کند






«محمدحسین رنجبران» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: برنامه تلویزیونی «عیار 24» از فردا شب ساعت 21 تا 22 به تهیه‌کنندگی «علی زاهدی» روی آنتن شبکه قرآن می‌رود. 


وی ادامه داد: این برنامه به بررسی سبک زندگی دینی روحانیون شهید، جانباز و یا آزاده دفاع مقدس می‌پردازد که در این عرصه تلاش‌های زیادی کرده‌اند.


رنجبران توضیح داد: نکته قابل توجه این است که برای اولین بار یک روحانی به نام حجت الاسلام برمایی اجرای این برنامه را برعهده دارند که در تلویزیون بی‌سابقه است. ضمن اینکه تلاش کردیم روحانیون گران‌قدری را در این مدت به برنامه دعوت کنیم که کمتر نامشان شنیده شده است.


وی گفت: همچنین مقامات لشکری و کشوری، روحانیون و علما، خانواده معظم شهدا و ... از جمله میهمانان «عیار 24» کاری از گروه اجتماعی و برنامه‌های مستند شبکه قرآن و معارف سیما هستند که با حضور در استودیو این برنامه و با بررسی سبک زندگی دینی شهدای روحانی به گفت‌وگو خواهند نشست.

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

دوشنبه 31/6/1393 - 18:18 - 0 تشکر 690789




پخش هم زمان «ستاره بیست» از شبکه نمایش و تهران

مسابقه تلویزیونی «ستاره بیست» هم زمان از دو شبکه تلویزیونی نمایش و تهران به روی آنتن می‌رود.



خبرگزاری فارس: پخش هم زمان «ستاره بیست» از شبکه نمایش و تهران







به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، «ستاره بیست» عنوان یک مسابقه تلویزیونی است که علاقه‌مندان به حرفه بازیگری در آن با یکدیگر رقابت می‌کنند.


بنا بر این گزارش، مراحل تولید این برنامه مدتی است که آغاز شده و از ۲۰ مهر وارد فاز دوم می‌شود که این بخش با حضور علاقه‌مندان استان‌های مختلف کشورمان ضبط خواهد شد.


پیش از این «رامین نواب‌پور» تهیه کننده مسابقه و جشنواره بزرگ «ستاره بیست»گفته بود: در مرحله نخست برای 20 برگزیده تصمیم گرفتیم تا تله فیلم و سریال طراحی کنیم تا آنها در کنار بازیگران حرفه ای به ایفای نقش بپردازند. پس از نهایی شدن بستر کار، گروه کارگردانی وارد بحث اجرایی شدند.


وی افزود: با توجه به سبقه ای که آقای مصطفی رستگاری در آثار سینمایی همچون فیلم سینمایی «چهل سالگی» و تجربه‌های وی در سریال‌های پرمخاطبی چون «راستش را بگو» دارند که در جشنواره اخیر حافظ هم جایزه برد و البته شناختی که گروه از پیش در مورد نوع کار وی داشت موجب شد تا فیلمنامه سریال برگزیدگان «ستاره بیست» به ایشان سپرده شود.


تهیه کننده مسابقه و جشنواره بزرگ «ستاره بیست» در مورد مضمون این  سریال ادامه داد: مضمون این سریال اجتماعی و خانوادگی است که برای فصل اول آن 20 قسمت را در نظر گرفته ایم.


علاقه‌مندان برای اطلاع از بخش‌های مختلف و روند این مسابقه بازیگری می‌توانند به نشانی اینترنتی  www.setareh20.com  مراجعه کنند.

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

دوشنبه 31/6/1393 - 18:19 - 0 تشکر 690790





مهام: سری دوم «دردسرهای عظیم» ساخته می‌شود

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» گفت: پایان‌بندی این سریال به نحوی صورت گرفته که بتوانیم سری دوم آن را هم بسازیم.



خبرگزاری فارس: مهام: سری دوم «دردسرهای عظیم» ساخته می‌شود







«مهران مهام» که به همراه «ایرج محمدی» تهیه‌کنندگی مجموعه «دردسرهای عظیم» را برعهده داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی از این مجموعه تلویزیونی گرفتیم و مردم با محبت‌های خود ما را شرمنده کردند.


وی درباره پایان‌بندی این سریال نیز توضیح داد: در حقیقت ما می‌توانستیم به چندین نحو سریال را به پایان برسانیم اما پایانی را انتخاب کردیم که بشود سری دوم این سریال را هم ساخت. گذاشتن یک کودک در ماشین لطیف یعنی ما او را با چالش‌ها و دردسرهای دیگری مواجه کرده‌ایم.


مهام در پاسخ به این سوال که پس سری دوم دردسرهای عظیم با موضوع این کودک ساخته خواهد شد؟ تصریح کرد: اگر طرح و فیلمنامه خوب و قوی به دست ما برسد حتما و قطعا سری دوم این سریال را می‌سازیم.


به گزارش فارس، سریال «دردسرهای عظیم» به کارگردانی «برزو نیک‌نژاد» از شبکه سه سیما پخش می‌شد و در زمان پخش خود مخاطبان بسیاری را جذب کرد.


در این سریال مهدی هاشمی، جواد عزتی، مهران رجبی، مریم سعادت، امیر غفارمنش، الناز حبیبی، پرستو گلستانی، اشکان اشتیاق و ... ایفای نقش کردند.

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

دوشنبه 31/6/1393 - 18:19 - 0 تشکر 690791




شبکه‌های دیجیتال تلویزیون ماهواره‌ای شدند

رئیس مرکز تولید و فنی معاونت سیما گفت: همه شبکه‌های تلویزیونی ایران و شبکه‌هایی که فقط از طریق دستگاه‌های دیجیتال قابل دریافت هستند، روی ماهواره قرار گرفتند.



خبرگزاری فارس: شبکه‌های دیجیتال تلویزیون ماهواره‌ای شدند







«مجید شعبانپور» رئیس مرکز تولید و فنی معاونت سیما در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: همه شبکه‌های سیما که برای پخش زمینی دیجیتال در نظر گرفته شده، مثل همین کانال‌هایی که روی dvbt پخش می‌شود، روی ماهواره به صورت mpq4  قرار گرفته است. شبکه ورزش، نسیم، اچ دی و سایر شبکه‌های سیما که روی دستگاه‌های دیجیتال قابل دریافت است، روی ماهواره هم قابل دریافت هستند اما به خاطر مسائل مربوط به رایت؛ شبکه ورزش روی ماهواره 24 ساعته کد شده است.


وی اظهارداشت: کسانی که ماهواره اچ دی دارند و امکان دریافت mpq4 را دارند، می‌توانند شبکه‌های دیجیتال را روی ماهواره ایران ست و چند ماهواره دیگر دریافت کنند.


شعبانپور گفت: شبکه سه نیز که mpq2 است نیز در ساعات پخش فوتبال‌های جهانی کد می‌شود و قابل دریافت نیست. همه شبکه‌ها باز است جز ورزش که در ایستگاه‌های مخصوص صداوسیما این کدها باز شده و برای مخاطبان قابل دریافت می‌شود.

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

دوشنبه 31/6/1393 - 18:20 - 0 تشکر 690792





توفیقی: «انقلاب زیبا» می‌توانست چند پایان داشته باشد
سری دوم داستان دیگری خواهد داشت

کارگردان مجموعه تلویزیونی «انقلاب زیبا» گفت: این سریال می‌توانست با توجه به احوال شخصیت‌ها چند پایان متفاوت داشته باشد اما ما بهترین پایان را انتخاب کردیم.



خبرگزاری فارس: توفیقی: «انقلاب زیبا» می‌توانست چند پایان داشته باشد/ سری دوم داستان دیگری خواهد داشت

-------------------------------







خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: مجموعه تلویزیونی «انقلاب زیبا» با موضوع تاریخ معاصر ساخته شد. تاریخی که این روزها برخی آن‌ور آبی‌ها دوست دارند آن را تغییر داده و تحریف کنند.پخش این مجموعه هفته گذشته به پایان رسید و آنچه در ادامه می‌خوانید، گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با «بهرنگ توفیقی» کارگردان این مجموعه تلویزیونی است.


**پیش از این گفته شده بود که قرار است انقلاب زیبا در دهه فجر سال گذشته پخش شود که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و باعث شد سریال انقلاب زیبا فارغ از برنامه‌های مناسبتی دیگر و در زمانی که مخاطب فرصت تفکر دارد، به تماشای کار بنشیند و از دیدن آن هم لذت ببرد.


توفیقی: ما از اول خیلی بسته جلو نرفتیم و چیزی را قطعی نکردیم. اما به جهت اینکه داستان در جاهایی به انقلاب پیوند می‌خورد، کاملا مشخص بود و از اول می دانستیم که داستانی را روایت می‌کنیم که بخشی از آن در زمان حال می‌گذرد و با توجه به گره‌افکنی‌هایی که در قصه بود نقبی هم به گذشته زده می‌شد که همان دوران انقلاب بود.


درباره زمان پخش هم سال گذشته قطعی نشد که این سریال در دهه فجر به روی آنتن برود. البته سریال در زمان دهه فجر هم به نظرم می‌توانست مخاطب خود را به دست بیاورد ولی از این لحاظ که کار جنبه شعاری پیدا می‌کرد، خوشبختانه تابو شکنی شد و این کار دز زمان خوبی به روی آنتن رفت. البته بگذارید که ما ادعا کنیم که اگر انقلاب زیبا در دهه فجر هم روی آنتن می‌رفت باز هم مخاطبان بسیاری را جذب می‌کرد. البته قطعا درصد مخاطب شاید فرق می‌کرد. زمان پخش تصمیمی بود که توسط مدیران گرفته شد. آقای فرجی مدیر شبکه یک سیما لحظه به لحظه از زمان پیش تولید تا آخر کاملا در جریان جزئیات تولید بودند. ایشان علاقه و لطف زیادی به کار داشت و شاید همین باعث شد که در زمان مناسبی پخش شود و ما هم بابت این اتفاق خوشحالیم.


**موضوع دیگر تعلیق‌های پیاپیی بود که ما در آثار تلویزیونی کمتر شاهد آن هستیم. این تعلیق و پازلی که مخاطب نمی‌توانست آن را حل کند از جمله موارد دیگری بود که باعث شد بینندگان مصرانه سریال انقلاب زیبا را دنبال کنند. این جریان کارگردانی؛ کاملا مخالف کار قبلی شما یعنی مسیر انحرافی است. شما در گام اول کارگردانی سریال که همان مسیر انحرافی بود به دنبال ساخت اثری طنز بودید درحالی که در گام دوم کاری با ویژگی‌های کاملا متفاوتی که به آن اشاره شد، ساختید، این تغییر ساختار اتفاقی بود یا خودتان با توجه به اتفاقات درونی تصمیم به تغییر ژانر کارگردانی خود افتادید؟


توفیقی: من کار ویژه و متفاوت را دوست دارم و در مسیر انحرافی هم همین مسیر را دنبال کردم و تصمیمات هم همین بود، تا حدی هم موفق شدیم. من هنوز هم می‌توانم ادعا کنم که کار مسیر انحرافی با آن حجم و به آن شکل ویژوال افکت خاص هنوز در تلویزیون ما و چه بسا در سینما دیده نشده است. ممکن است اتفاقاتی افتاد که آن کار نتوانست خیلی موفق بشود اما آن کار تجربه اول من بود و من معتقدم سریال سازی کار پیچیده‌تر و متفاوت‌تری از فیلم‌سازی است. آن هم به دلیل زمان طولانی‌تری که هم قصه و هم شخصیت‌ها باید در آن تعریف و حفظ شوند. سریال مسیر انحرافی نتوانست خیلی مخاطب را جذب کند و به همین دلیل من هم تصمیم گرفتم در 2 الی 3 سالی که از آن کار می‌گذرد، به دنبال فیلمنامه‌ای باشم که متفاوت و خاص باشد. علی‌الخصوص که اصرار داشتم در ژانر دیگری باشد. کار قبلی کمدی بود و من هم 3 سال صبر کردم تا این قصه به دستم رسید و کارگردانی کردم.


**معمولا ماجراهای معمایی باید به قدری مو به مو و قوی نوشته شده باشد تا مخاطب که امروز به راحتی به بهترین سریال‌ها دسترسی دارد، جذب این سریال ایرانی بشود و در عین حال نتواند از ماجراها و تعلیق سریال گاف بگیرد. فیلمنامه انقلاب زیبا روی کاغذ واجد این ویژگی‌ها بود؟


توفیقی: جای آقای عنقا خیلی خالی است اما باید بگویم که ما اصلا ادعا نداریم که انقلاب زیبا به ویژه در حوزه تکنیکال با کارهای روز دنیا رقابت می‌کند و یا از آنها بالاتر است اما در عین حال فکر می‌کنم مردم ما دوست دارند کار وطنی ببینند. وقتی چنین کارهای داخلی به برابری برسد، حق را به ما می‌دهند. من هم خیلی بابت این موضوع خوشحالم. همین که مردم ما به این نکته برسند که اتفاقی در حال افتادن است که گامی به جلو است، خیلی روی خوش نشان می‌دهند و خوشبختانه این اتفاق در لحظه اول برای انقلاب زیبا افتاد. اگر شما فیلمنامه کار را ببینید و مدیریتی که روی فیلمنامه انجام شده، متوجه صحبت من می‌شوید. حضور یک تهیه کننده متفکر به اسم آقای رامین عباسی‌زاده در این کار بسیار تاثیرگذار بود. من برای اولین بار از سوی تهیه‌کننده‌ای دعوت شدم که فیلمنامه را به من داد و خواندم و رفتم و فکر کردم بعد از آن می‌روم و قراردادم را می‌نویسم. اما این اتفاق نیفتاد. این که من بگویم من از فیلمنامه خوشم آمده و ایشان هم بگویند من هم از شما خوشم آمده و قرارداد ببندیم. ایشان در مرحله قبل از عقد قرارداد از من دکوپاژ خواستند. پرسیدند که من این کار را چطور می‌بینم. این که نگاه من با نگاه ایشان فاصله دارد یا خیر و اینکه این تفاوت از چه جنسی است. آیا می‌شود این نگاه‌ها را به هم نزدیک کرد یا خیر. ما حدود 7 جلسه فقط درمورد سرو شکل و ساختار و رنگ و لعاب کار با هم جلسه گذاشتیم و در مورد تمام جزئیات صحبت کردیم و بعد به مرحله عقد قرارداد رسیدیم. روزهای اول برایم خوشایند نبود ولی در ادامه دیدم که آقای عباسی‌زاده چه تصمیم درستی گرفته‌اند. در واقع از همان ابتدا ایشان بنای کار را بر اساس هماهنگی گذاشتند و این جلسات تا روز آخر کار ادامه داشت و بسیار اتفاق لذت‌بخشی بود. من روزهای اول به تهیه‌کننده گفتم که ایده‌ای برای اجرا دارم و وقتی توضیح دادم، ایشان گفتند که خیلی خوب است به شرطی که تفکر پشت سرش را هم برای من توضیح بدهی. من آنجا فهمیدم که اگر پیشنهادی ارائه بدهم که تفکر پشت آن نباشد، قطعا پذیرفته نخواهد شد. شاید درست نباشد بگویم... اما این جریان اگر برای کسی که بخواهد تنبلی کند شاید اتفاق خوشایندی نباشد ولی این باعث می‌شود که شما به تکاپو بیفتید و به دنبال آوردن ایده‌های جدید و نو به کار باشید.


**مرحله مقدماتی و پیش تولید چقدر از شما زمان گرفت؟


توفیقی: من در کارهای دیگر حتی تله فیلم همین اندازه زمان گذاشته‌ایم اما در انقلاب زیبا از این زمان به درستی استفاده کردیم. 6 ماه پیش اولین قرارمان را با آقای عباسی‌زاده گذاشتیم و الان کار تولید شده و پخش آن هم به پایان رسیده است.


**برخی معتقدند که آقای عنقا به عنوان نویسنده، دکوپاژ را هم در فیلمنامه لحاظ می‌کند و همین باعث می‌شود که کارگردان در هنگام خواندن به تصویر ذهنی از آنچه می‌خواهد بسازد، برسد.


توفیقی: برخی فیلمنامه‌ها هستند که وقتی آن را می‌خوانید، حرکت دوربین در آن به چشم می‌خورد و یا نمایی را برای شما ترسیم می‌کند. گاها هم این موضوع برخورنده است و احساس می‌شود که نویسنده به جای کارگردان تصمیم‌گیری کرده است. اما در انقلاب زیبا من چنین مساله ای را با فیلمنامه نداشتم و موردی یادم نمی‌آید که بخواهم بگویم ولی اگر هم بوده، مطمئنم که آقای عنقا دانسته این کار را کرده‌اند. وقتی هم که فیلمنامه را می‌نوشتند، مواردی را برای من جدا لحاظ می‌کردند که من از آنها استفاده می‌کردم. همان‌طور که جاهایی هم من دیالوگ‌ها را در راستای کار و با هماهنگی ایشان تغییر می‌دادم. خوشبختانه مهم‌ترین اتفاقی که افتاد تعاملی بود که در کار افتاد. تک تک بازیگران و نویسنده کار در جریان اتفاقاتی بودند که قبل از آن حداقل همه نظراتشان را اعلام کرده بودند. این تعامل در سراسر کار وجود داشت.


**پیش از این با نوشته‌های آقای عنقا آشنایی داشتید؟


توفیقی: من حامد عنقا را از روی کارهایش می‌شناختم. ایشان را چند باری در دفتری که هرکدام کارهای جداگانه‌ای انجام داده بودیم، دیده بودم و خیلی دلم می‌خواست با ایشان کار کنم. من سریال قلب یخی را به خاطر همان تعلیق‌ها و گره‌افکنی‌ها دنبال می‌کردم و به آن علاقه داشتم. اینجا هم وقتی دیالوگ‌ها را خواندم فهمیدم که همان حامد عنقا است با این تفاوت که پیشرفت کرده است. با تعلیق‌هایی بهتر از قبل.


 **سریال انقلاب زیبا در 22 قسمت با تعلیق‌ها و کشمکش‌های فراوان مخاطب را با خود همراه کرد، مخاطب در همراهی این سریال فشار بالایی را تحمل می‌کرد. تعلیق‌هایی که او را مجبور می‌کرد مدام برای حل معما پازل بچیند اما در آخر هر قسمت پیش‌بینی‌ها همه غلط از آب درمی‌آمد، این موارد باعث شده بود که بینندگان سریال انتظار پایانی فراتر از آنچه در طول قسمت‌ها افتاد، باشند اما آنچه ما در قسمت آخر دیدیم نتوانست این توقعات را برآورده کند.


توفیقی: مخاطبان وقتی با یک سریال ارتباط برقرار می‌کنند، اساسا دلشان نمی‌خواهد سریال تمام شود و قسمت آخر برایشان قسمت سختی است. چون دلشان نمی‌خواهد سریال تمام شود و یک توقعاتی را ایجاد می‌کند و هرکسی یک قصه‌ای در ذهن خود می‌سازد که دوست دارد سریال نزدیک به آن به پایان برسد. اتفاقا قسمت پایانی ما هم خیلی خوب بود. بگذارید از این رو بگویم که در قسمت پایانی ما چند پایان داشتیم. جایی که می‌فهمیدیم شخصیت واقعی حامد کیست. جایی که شخصیت صفر و بهرامی در موقعیت دوئل قرار می‌گرفتند و همان جا کار می‌توانست به پایان برسد. جایی که شخصیت زیبا می‌آید خانه و حرف آخرش را به حامد می‌زند، سریال می‌توانست به پایان برسد. جایی که زیبا به خانه‌اش می‌رود و جایی که این همه خاطره داشته و از گذشته دروغینش جدا می‌شود و خانه را به آتش می‌کشد و می‌رود، می‌توانست کار تمام شود. ما قسمتی داشتیم که در خود قسمت پایان هم گره‌افکنی داشتیم. با توجه به ساختاری که سریال داشت و از همان قسمت اول که مرگ جابر بود، ما ماجرا را ادامه دادیم و تعلیق همچنان در قصه وجود داشت. این انتقادات من را دلگرم می‌کند. کسانی که فکر می‌کنند پایان سریال خوب نبود، کسانی هستند که نسبت به تمام شدن آن ناراحت هستند و این یعنی ما توانسته‌ایم کارمان را درست انجام بدهیم. انقلاب زیبا جزو معدود سریال‌هایی بود که تا لحظه آخر از تک و تا نیفتاد و توانست به کار خود ادامه بدهد و در لحظه درستی هم کار را تمام کند.


**به نظر می‌رسد در قسمت آخر سریال با حذفیاتی مواجه شد. لحظه‌ای که پلیس برای دستگیری جابر وارد میدان می‌شود، ما بدون اینکه لحظه تعقیب و گریزی ببینیم، شاهد یک کات هستیم که سروان بهرامی را روی تخت بیمارستان نشان می‌دهد.


توفیقی: موضوع حذف در میان نبود. قسمت آخر ما مدت زمان طولانی داشت و ما مجبور شدیم قسمت آخر را روی دو نوار برای پخش برسانیم. از یک جایی قرار بود بروند برای آگهی بازرگانی که متاسفانه زود رفتند. همان موقع آقای واشقانی هم با من تماس گرفتند. چون صحنه دوئل صفر و بهرامی بود که خیلی زود کات خورد و من بابت آن معذرت میخواهم.


**پس ربطی به تذکرات آقای احمدی مقدم نداشت.


توفیقی: نه... ایشان هم ما را دوست دارند و هم کار ما را دوست دارند. آقای احمدی مقدم در واقع نکته کاملا درستی را گفته بودند. من احساس می‌کنم جاهایی دست‌کاری‌هایی در صحبت‌های افراد می‌شود که خیلی بد است. اگر ما امروز با عشق و اشتیاق به خبرگزاری فارس آمده‌ایم، برای اینکه می‌دانیم از این دست اتفاقات در خبرگزاری فارس نمی‌افتد. مثلا من یادم است یکی از خبرگزاری ها با من تماس گرفت و گفت شما فلان صحنه را در این لوکیشن تمام نکرده‌اید؟ من هم گفتم نه به دلیل اینکه فیلمنامه ما کامل نیست. خبرنگار پرسید فیلمنامه را چه کسی می‌نویسد، من هم گفتم آقای عنقا می‌نویسند. دوباره پرسید این روزها چطور می‌گذرد؟ من هم پاسخ دادم این روزها سکانس‌های سختی می‌گیریم و کمی ریتم کار کند شده است. تیتری که روی خروجی رفت این بود که به دلیل اینکه حامد عنقا فیلمنامه را می‌نویسد، کار ما کند پیش می رود که من در این باره به آقای عنقا توضیح دادم.


** صحبت کامل آقای احمدی مقدم چه بوده؟


توفیقی: ایشان گفته بودند که در برخی قسمت‌ها پلیس داستان به لحاظ تجهیزات و امکانات آن قدرت لازم را ندارد. دلیلش هم این است که ما کارمان تولید سازمان بود و جزو تولیدات ناجا به حساب نمی‌آمد و ما هم راستش در این قضیه کمی دستمان خالی بود. شاید اگر در برخی صحنه‌ها ما به جای 5 ماشین، 15 ماشین داشتیم یا نیروهای بیشتری داشتیم، کمی حضور پلیس بیشتر به چشم می آمد. فکر می‌کنم یک سوء تفاهم بوده که پیش آمد.


**پلیس های ما در سریال ها همیشه جلوتر هستند و حق اشتباه ندارند. افرادی همه چیز تمام هستند.


توفیقی: بله. در حالی که دشمن ما بسیار حسابگر و باهوش است و در نهایت هم توانست کار خود را انجام بدهد. ما باید به پلیس این زمان را بدهیم که تلاش خود را بکند.


**برسیم به بخش تدوین که بسیار در این سریال نمود داشت و تاثیرگذار بود.


توفیقی: قسمت اول سریال به شکل و شیوه دیگری دکوپاژ و کارگردانی و فیلمبرداری شده بود. از روز اول هم به آقای عباسی زاده گفته بودم که این سکانس مهمانی چسزس جدا از بخشهای دیگر سریال خواهد بود. برای اینکه ما در قسمت اول معرفی شخصیت ها را داشتیم و فضایی بود که هنوز اتفاقی در آن نیفتاده بود. تنها کاری هم که دلم می‌خواست انجام بدهم و نشد و امکانات این اجازه را به ما نداد؛ این بود که اگر ما یک لنز داشتیم که در آن صحنه بقیه افراد را مات می دیدیم، خیلی خوب بود. افراد و سوژه های ما شفاف و بقیه مات. کمی هم توانستیم این کار را بکنیم اما صد در صد به آن نرسیدیم. پس از قسمت اول و آغاز قسمت دوم ما تصویربرداری تندی را شروع کردیم و می دانستیم که در تدوین باید از ریتم بالایی برخوردار باشیم. اما شکل کات شدن پلان ها وقتی اتفاق افتاد که ما کار را به آقای خاقانی تدوین گر کار ارائه دادیم و وقتی صحنه تدوین شده را دیدیم، به این نتیجه رسیدیم که خیلی از صحنه های اکشن را به این شیوه جلو ببریم. پبش از این هم با آقای خاقانی کار نکرده بودم. در ادامه هم به همان شیوه جلو رفتیم و اتفاق بسیار خوشایندی بود.


**این شیوه تدوین باعث شد همه چیز با یک نظم تألیفی جلو برود و مخاطب شاهد صحنه های کش دار و پرت نباشد.


توفیقی: حقیقت ماجرا این است که مخاطب امروز مانند مخاطب چند سال پیش نیست. سینما هم به یک ریتم جدید می رسد. من فکر می کنم که نباید مخاطب را خسته کنیم و به روز حرکت کنیم. گروه انقلاب زیبا بهترین گروهی بود که تا به حال با آنها کار کرده بودم. من بخش عمده ای از آن را به رامین عباسی زاده تهیه کننده کار نسبت می دهم. البته به نظر من از ابتدا تا انتها افراد به درستی کار خود را انجام دادند و این خیلی ارزشمند است. من سر این کار اصلا خسته نیستم و به شدت به آن وابسته هستم و دلم برایش تنگ می شود.


**بخش های شکنجه سریال هم منتقدانی داشت که ترجیح می دادند تلویزیون پیش از پخش به مخاطبانش هشدار بدهد.


توفیقی: ما از بار خشونت در تدوین کاسته ایم. صحنه هایی گرفته ایم که در تدوین آن را کم کردیم. مخصوصا در صداگذاری. ما درمورد شکنجه های ساواک حرف می زنیم. روی این کار تحقیق شده و برایش جلسه گذاشته ایم. درصدی برای تصویرکردن این شکنجه ها انتخاب کردیم که در تلویزیون هم مجاز باشد. ما این اجازه را گرفتیم که این صحنه ها را پخش کنیم. آن هم به فراخور قصه بود. بله. صحنه خشونت داشت و برخی هم ناراحت شدند اما بگذارید این را بگویم که باید نشان داده می شد. اگر نشان داده نمی شد، کوتاهی اتفاق می افتاد. ما این صحنه ها را با عشق به کسانی که این صحنه ها را دیدند ساختیم و فکر می کنم که اگر آن صحنه ها را نشان نمی دادیم در حق آن بزرگواران کوتاهی کرده بودیم.


*در کل اثر حتی در نریشن هایی که قسمت های بعد را اعلام می کرد و سکانس های رنگی و مشخصا شکنجه ها، بیشتر از آنکه ما شکنجه را ببینیم، نمایش هولناک داشتیم. شکنجه ای نمایش داده نمی شد ولی به قدری هولناک تصویر و کلام در هم آمیخته شده بود این شکنجه را وحشتناک می کرد. در حالی که اگر این بخش شکنجه ها نبود، سریال نمی توانست بخشی از حقیقت را بیان کند.


توفیقی: بخشی از کار ما به انقلابی برمی گردد که به واسطه ایستادگی چنین افرادی حاصل شد. این افراد در زندان های ساواک شکنجه شدند و ما 2 پلان از آن شکنجه را نشان دادیم.


وقتی به موزه عبرت می روید، اکثر شکنجه گران کسانی بودند که در امریکا و اسرائیل دوره دیده بودند. بابت همان شکنجه. مغز متفکرهایی هم وجود داشته که سیستم را هدایت می کرده است. جابر هم از همان شخصیت های متفکر بود. حامد عنقا از ابتدا به سراغ سوژه خوبی رفته بود و ما هنگام ضبط واکنش ها را هم داشتیم و همین موضوع باعث دلگرمی ما بود.


**سریال انقلاب زیبا نشان داد که ساواکی ها هنوز هم هستند و شاید شکل و شمایلشان عوض شده است. برخی فکر می کنند سلطنت طلبان منقرض شده اند درحالی که این طور نیست. شما بازخوردی هم از سوی این طیف داشتید؟


توفیقی: بله. ما از ابتدا هم کاری با آنها نداشتیم ولی خودشان شروع کردیم.


** در یکسال گذشته 2 کتاب از همین طیف در خارج از ایران منتشر شده است. شما این کتاب ها را مطالعه کردید؟


توفیقی: ما در واقع یکی از اساس ها و خط های اصلی قصه مان ماجرای تحریف تاریخ شفاهی کشورمان بود. اینکه چقدر کتاب های خاطره ای که نوشته می شوند، مطالبشان درست و صحیح است. جابر فردی بود که تاریخ شفاهی انقلاب را در ظاهر درست نوشته بود اما با زیرکی تاریخ را تحریف کرده بود.


** چرا نقش مادر حامد کمرنگ بود؟


توفیقی: کم نبود. اما تاثیرگذار بود. نقش این مادر وجبی نبود و به جا و درست مورد استفاده قرار گرفته بود. حدود 4 قسمت ما از ماجراهایی که مادر تعریف می کند، پیش می رفت.


**انتخاب خانم صمدی چطور شکل گرفت؟


توفیقی: ایشان را من انتخاب کردم. ما سیستم دیکتاتوری در کارمان وجود نداشت. روی همه بازیگران صحبت کردیم و تعامل داشتیم. مثلا آقای کمالی نژاد را اقای عباسی زاده ابتدا معرفی کرد. خانم صمدی هم این طور انتخاب شد که من ابتدا یکسری اولویت های شخصیت ها را می نویسم. ما از روز اول می دانستیم که زیبا یک دختر محکم و مدیر است. در قسمت های بعد هم قرار است بشکند و طوری اتفاقات برایش رقم می خورد که دیگر صلابتی برایش باقی نمی ماند. خانم صمدی به نظرم بازیگر بسیار قدرتمندی بود. در قسمت های اخر هم دیدیم که دیگر از آن استحکام و قدرت خبری نبود. یکی از نکات هم صدای خانم صمدی بود.


با آقای پسیانی هم 3 همکاری قبلی داشتم و از جمله بازیگرانی است که تجربه اش را در اختیار کار قرار می دهد. آقای مظفری هم همینطور. ما تلفیقی از بازیگران پیشکسوت و جوان را داشتیم که خیلی زحمت کشیدند و کمک بزرگی به ما کردند.


**ارتباط اسمی هم که زیبا با انقلاب داشت. اینکه در کنار اسم زیبا انقلاب بود، مخاطب را سر دوراهی می گذاشت که با انقلاب درونی زیبا مواجه است یا وقایع انقلاب؟


توفیقی: زیبا در شرایط سختی پیش می رفت که درباره ادامه آن باید انقلاب زیبای 2 را بسازیم.


**این اتفاق می افتد؟


توفیقی: بستگی به دیدگاه و نظر مدیران تلویزیون دارد.


**اگر سری دوم ساخته شود، بر پایه همین داستان پیش خواهد رفت؟


توفیقی: ما همه این داستان را چلانده ایم و اگر سری دوم ساخته شود قطعا داستان دیگری خواهد بود.


**قدم بعدی شما چه خواهد بود؟


توفیقی: فعلا که قصد ندارم سریال کار کنم. البته شرایط و فیلمنامه ها هم تعیین کننده هستند.امیدوارم که باز بتوانم قدمی رو به جلو بردارم و قصه خوبی به دستم بیاید که بتوانم از توانایی هایم استفاده کنم.


**شما بازخوردی هم از افراد انقلابی شکنجه شده داشتید؟


توفیقی: بله. من با چند نفر رو در رو صحبت داشتم و چند مطلب هم در فضای مجازی خواندم که مشخص بود از زبان چنین افرادی بیان شده است.


لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

دوشنبه 31/6/1393 - 18:20 - 0 تشکر 690793

نامه تشکر قاسم سلیمانی به ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت «چ»

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پس از تماشای «چ» نامه‌ای خطاب به ابراهیم‌حاتمی‌کیا نوشته است.


خبرگزاری فارس: نامه تشکر قاسم سلیمانی به ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت «چ»






پژمان لشکری‌پور مدیر پروژه سینمایی «چ» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس با اعلام مطلب فوق اظهار داشت:‌ سردار قاسم سلیمانی فرماندار سپاه قدس که از مفاخر انقلاب اسلامی است پس از دیدن فیلم «چ» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا که گویا چند روز قبل انجام شده است یادداشتی ویژه حاتمی کیا ارسال کرد که حاوی نکات فرهنگی بسیار مهمی در شرایط فعلی است.


وی افزود: با توجه به هماهنگی‌ که با خود ایشان انجام شده است متن کامل این نامه که باعث مباهات و افتخار ابراهیم کیا و همه عوامل دخیل در فیلم «چ» است در سایت اختصاصی این فیلم به زودی منتشر و در اختیار رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها قرار خواهد گرفت.


براساس این گزارش نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «چ» هفته گذشته وارد شبکه نمایش خانگی شده است که با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

دوشنبه 31/6/1393 - 18:21 - 0 تشکر 690794

«رادیو هفت» و نوستالژی‌هایش/ مخالفان و موافقان پاییز مناظره می‌کنند


عوامل «رادیو هفت» با ویژه برنامه‌ای که از ساعت 8 شب دوشنبه 31 شهریور تا 1 بامداد ادامه خواهد داشت به استقبال پاییز و مهرماه می‌روند و نوستالژی‌هایی را از کودکی و دوران مدرسه و این فصل برای مخاطبان خود رقم خواهند زد.


به گزارش خبرگزاری مهر، سازندگان برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» هر ساله ویژه برنامه‌هایی به مناسبت تغییر فصل‌ها تولید و پخش می‌کند. امسال هم گروه سازندگان برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» به تهیه کنندگی و کارگردانی منصور ضابطیان و محمد صوفی ویژه برنامه پنج ساعته ای را به مناسبت آغاز پاییز با حضور جمعی از هنرمندان ضبط و تولید کرده‌اند.


یکی از ویژگی‌های این برنامه اجرای یک سری از آیتم ها در فضایی جدید و خارج از استودیوی همیشگی «رادیو هفت» است.


از جمله آیتم‌های این برنامه پخش کارتون‌های خاطره انگیز با اجرای سرکار خانم گیتی خامنه است.



«مناظره پاییزی» نام بخش دیگری از این ویژه برنامه است که فضایی طنز آمیز دارد و مناظره ای است که بین موافقان و مخالفان پاییز صورت می‌گیرد. این مناظره طنز بین چهار نفر از هنرمندان برگزار  می‌شود.


همچنین در این ویژه برنامه ترانه «شد خزان» که توسط سه خواننده پیشکسوت بازخوانی شده است پخش خواهد شد. قطعات دیگری نیز برای اولین بار از صداوسیما پخش و اجرا می‌شوند.


این ویژه برنامه از ساعت 8 شب دوشنبه 31 شهریور آغاز و تا یک بامداد اول مهر ادامه خواهد داشت.


لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

دوشنبه 31/6/1393 - 18:21 - 0 تشکر 690795

«دردسرهای عظیم» پرداختی جدید از طرحی تکراری بود


مهران مهام تهیه کننده سریال «دردسرهای عظیم» این مجموعه را با وجود ساخته شدن نمونه‌های مشابه آن، کاری متفاوت و نو دانست.


مهران مهام تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» که پخش آن از شبکه سه هفته گذشته به پایان رسید در گفتگو با خبرنگار مهر درباره علت انتخاب برزو نیک نژاد برای ساخت این پروژه اظهار کرد: من پیش از سریال «روزهای بد به در» با نیک‌نژاد همکاری نداشتم. تنها چند باری با او تلفنی تماس گرفتم و برای دستیار کارگردانی به کار دعوتش کردم اما او از جمله افراد حرفه‌ای و توانمند این حوزه بود و فرصت همکاری نداشت.



وی افزود: تا این که نوبت به سریال «روزهای بد به در» رسید. متن‌ها به روز نوشته می‌شد، برزو در یک اتاق فیلمنامه می‌نوشت و محمدرضا فاضلی در اتاق دیگری مشغول نوشتن طرح و فیلمنامه جدید برای یک کار ماه رمضانی بود؛ یعنی همین سریال «دردسرهای عظیم» که صحبت‌هایی برای پخش آن در ماه رمضان هم مطرح شده بود.


تهیه کننده سریال «متهم گریخت» ادامه داد: من از همان ابتدا برای این سریال بسیاری از عوامل و بازیگران را در نظر داشتم. برای مثال وقتی مهندس فرحان را می‌خواندم به مهدی هاشمی فکر می‌کردم. او هم در انتخاب نقش‌هایش وسواس زیادی به خرج می‌دهد و حتما تاکید دارد در کاری بازی کند که هم عوامل و تیم پشت دوربین را دوست داشته باشد و هم نقش و قصه را.



مهام تصریح کرد: هاشمی در ابتدا کمی نگران نتیجه کار بود اما در حین کار که بازخوردها و استقبال مردم را دید به من گفت برای کار بعدی اگر بعد از این، نقشی را مناسب من دیدی خبرم کن!


وی درباره ویژگی‌های این اثر گفت: «دردسرهای عظیم» یک ملودرام اجتماعی و متناسب با شرایط روز جامعه خود بود. این سریال علی‌رغم درامی که داشت از فضایی شیرین هم برخوردار بود. اگر دقت کنید میرزاده با بازی مهران رجبی در این سریال بسیار نصیحت می‌کرد اما حرف های او گل درشت به چشم نمی‌آمد و توی ذوق نمی‌زد.


این تهیه‌کننده در پایان گفت: این طرح با وجود اینکه نمونه‌های مشابه آن همچون «متهم گریخت»، «پیامک از دیار باقی» و... کار شده بود کاری متفاوت بود زیرا زاویه دید دوربین و نوع کارگردانی آن عوض شده است.


لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.