مراجعین وب هدفمند هستند و به تبلیغاتی که به هدف آنها مربوط نشود، توجهی نمیکنند. برای موفقیت ، آگهیها باید با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است، هماهنگ باشد. دلایل مختلفی برای عدم موفقیت تبلیغات روی وب وجود دارد. اما این موضوع زمانی قابل توجه است که آگهی به موضوع مورد علاقه کاربر مرتبط باشد و باز هم شکست بخورد. چرا این اتفاق میافتد؟ برای شروع باید علل موفقیت تبلیغات متنی در موتورهای جستجو را بررسی کنیم. هر کاربری به دنبال یک هدف است، ممکن است دنبال اطلاعاتی درباره دوربینهای دیجیتال باشد یا بخواهد کتابی خریداری کند.
در هر صورت ، توجه کاربر کاملا به مسائلی معطوف است که به نحوی او را به هدف خود میرساند. هنگامی که کاربر عنوانی برای جستجو وارد میکند، موتور جستجو آگهیهایی را که مستقیما مربوط به موضوع جستجو باشد، برمیگرداند. بنابراین کاربران آنها را مشاهده و دنبال میکنند. حتی این گونه آگهیها موثرتر از نتایج دیگر جستجو هستند زیرا نشان دهنده اعتبار تبلیغ کننده و علاقه او به جذب مشتریان است.
حمید رضا ترکمندی سایت زیباوب