• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن دانش آموزی > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
دانش آموزی (بازدید: 1865)
دوشنبه 8/7/1392 - 15:28 -0 تشکر 656262
دانش آموزان چگونه مطالب علمی را به خاطر بسپارند


 
مطالعه از جمله شیوه های یادگیری کلامی می باشد که در کنار شکل گفتاری دیگر شیوه یادگیری کلامی، قرار داد هر دو شیوه گفتاری و نوشتاری مهمترین شیوه های کسب و انتقال اطلاعات به حافظه می باشند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، اگر یادگیری مطالب به طورموثر رخ داده باشد بازیابی آن مطالب به راحتی قابل دسترس است پس می توان گفت یادگیری زیر بنای یادآوری و بازیابی مطالب است.
شایان ذکر است: که در سیکل یادگیری موثر، یاد آوی موثر شرایط مطالعه که شامل شرایط مطالعه کننده تدارکاتی برای مطالعه و انجام مطالعه می باشند قابلتوجه است.
پس چرا در مواقعی با وجود یادگیری کامل مطالب و به خاطر سپاری آن، درزمینه بازیابی و به خاطر آوری آن با مشکلاتی مواجه می شویم به طوریکه حتی آن مطالب برایمان ناآشنا است گویی هیچ گاه با آن مطالب روبرو نشویم و لازم به یادگیری مجدد آن ها می باشیم.
طبق مطالعات انجام شده، بروز فراموشی در بازیابی بی تاثیر نیست که عوامل موثر در یادآوری و بازیابی را که شامل مرور، ارتباط و تداعی، برجسته سازی، محدوده ابتدا و انتهای متن، استراحت و تنفس عمیق را تحت تاثیر قرار می دهند.
در پایان گفتنی است :که مرور ارتباط و تداعی مطالب استراحت و تنفس صحیح، از جمله عواملی به شمار می روند که بیشترین تاثیر را در حفظ نگهداری و حفظ این مطالب می کنند.

دوشنبه 8/7/1392 - 18:16 - 0 تشکر 656300

ممنون

استفاده کردم

سه شنبه 18/6/1393 - 18:2 - 0 تشکر 690718

NASIMMEHR گفته است :
[quote=NASIMMEHR;612184;656262]
مطالعه از جمله شیوه های یادگیری کلامی می باشد که در کنار شکل گفتاری دیگر شیوه یادگیری کلامی، قرار داد هر دو شیوه گفتاری و نوشتاری مهمترین شیوه های کسب و انتقال اطلاعات به حافظه می باشند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، اگر یادگیری مطالب به طورموثر رخ داده باشد بازیابی آن مطالب به راحتی قابل دسترس است پس می توان گفت یادگیری زیر بنای یادآوری و بازیابی مطالب است.
شایان ذکر است: که در سیکل یادگیری موثر، یاد آوی موثر شرایط مطالعه که شامل شرایط مطالعه کننده تدارکاتی برای مطالعه و انجام مطالعه می باشند قابلتوجه است.
پس چرا در مواقعی با وجود یادگیری کامل مطالب و به خاطر سپاری آن، درزمینه بازیابی و به خاطر آوری آن با مشکلاتی مواجه می شویم به طوریکه حتی آن مطالب برایمان ناآشنا است گویی هیچ گاه با آن مطالب روبرو نشویم و لازم به یادگیری مجدد آن ها می باشیم.
طبق مطالعات انجام شده، بروز فراموشی در بازیابی بی تاثیر نیست که عوامل موثر در یادآوری و بازیابی را که شامل مرور، ارتباط و تداعی، برجسته سازی، محدوده ابتدا و انتهای متن، استراحت و تنفس عمیق را تحت تاثیر قرار می دهند.
در پایان گفتنی است :که مرور ارتباط و تداعی مطالب استراحت و تنفس صحیح، از جمله عواملی به شمار می روند که بیشترین تاثیر را در حفظ نگهداری و حفظ این مطالب می کنند.


مطالب خوبی بود.ممنون

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.