• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تجارت و بازرگاني (بازدید: 17362)
سه شنبه 23/7/1387 - 16:22 -0 تشکر 65142
>همه چیز درباره تجارت موفق<

****به نام دانای مهربان****

 

سلام عرض می کنم خدمت همه دوستان عزیز

 

همانطوری که از نام تاپیک مشخص هست، به موضوعاتی خواهیم پرداخت که در بردارنده مطالب مختلفی در زمینه تجارت موفق هستند

مطالبی همچون

داستان ها، نکات ارزشمند، افراد موفق، تجربه ها و ...

همه و همه در زمینه تجارت موفق

 

شعار این تاپیک

تجارب + یک نقطه + یک تغییر = تجارت

 

امیدوارم که با حضور شما دوستان عزیز

بتوانیم با ارائه مطالب و بحث در مورد آنها به نتایج مفیدی برسیم

 
يکشنبه 19/8/1387 - 3:31 - 0 تشکر 69658

به نام حضرت دوست که هر چه داریم از اوست
با سلام به همه دوستان عزیز و ارجمند .
بحث بسیار جالب و متنوع و زیبایی است . در واقع این بحث تجارت موفق فقط در مورد یک فرد و یا شخص حقیقی است .
اما یک سوال : واقعا هدف ازتجارت کردن چیست ؟ آیا هدف صرفا به دست آوردن پول بیشتر است ؟ اینکه کسی که می خواهد تجارت کند تمام حواسش را فقط معطوف به پول کند و واقعا بخواهد که پول جمع کند ؟ آیا این هدفی صحیح و مناسب برای تجارت کردن است ؟
با عرض شرمندگی . اما واقعا اینها سوالاتی هستند که در ذهن من وجود دارند . اگر پاسخی مناسب بگیرند بسیار از شما ممنون می شوم .
همیشه شاد و پیروز باشید . 

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا 
وبلاگهای من : 
يکشنبه 19/8/1387 - 12:12 - 0 تشکر 69702

تجارت موفق یك هنر است وكسب رضایت طرفین یك معامله بخصوص رضایت مشتری هدف نهایی در تجارت است .

هریك از مشتریانمان باید مارا دوست داشته باشند،حفظ شوند وبه ما وفادار بمانند.

در دنیای امروز ،سیستمی كه با مدیریت تغییرات اثر بخش بر مبنای مشتری مداری اداره می شود در واقع ایجاد ارزشی می كند كه منجر به رضایت مندی مشتری می گردد.

چرا؟؟؟ چون نیاز های ما تغییر یافته -ما لباس نمی خریم كه فقط از برهنگی یا سرما در امان باشیم بلكه انتخاب ما برمبناي معيار ها وارزشهاي ماست ،فراموش نمی كنیم خرید یا معامله ای را كه برای ما ایجاد ارزش نموده است واز انجام آن خرید بخصوص، احساس خوبی به ما دست داده.............

وقتی خاطره مشتری شكل می گیرد در واقع موفقیت در تجارت به اوج خود رسیده است ...

سه شنبه 21/8/1387 - 15:41 - 0 تشکر 70118

با سلام

واقعا عالی بودن نوای آسمانی گرامی،

پس منم یه بار دیگه می گم

اگه علاقه داشتیم، کار رو شروع کنیم؛

یک شبه که نمی شه پولدار شد پس یکم صبر و تحمل لازمه؛ برایان تریسی می گه برای اینکه کاری به نتیجه برسه نیاز به 7 سال کار پیوسته داره!

تنها نباید کار کنیم؛ همکاری، همکاری، همکاری؛

یادمون باشه طرف دیگه ی قضیه مشتریان هستند؛

بدون طرح، هیچ کاری رو شروع نکنیم؛

منتظر 5 تای دیگه هم هستیم

Koshikolaii عزیز، سوالی رو مطرح فرمودید که مشغله ذهنی خودم شده چند وقته

واقعا هدف از تجارت چیه؟ که خودم هم می خوام جوابش رو پیدا کنم. البته این تاپیک برای همین هم هست.

خوشحال می شیم مطالب شما رو هم ببینیم .

ممنونم دانشمند گرامی،

بله تجارت موفق یک هنر است؛

البته شخصی که به موفقیت می رسد هنر موفق شدن را دارد که نباید یادمون بره این هنر اکتسابی ه و الان هدف ما هم همینه

ما می خواهیم هنر تجارت موفق را یاد بگیریم

کسب رضایت طرفین هدف نهایی تجارت موفق است

یکی از مواردی که تو این بحث بایستی بهش بپردازیم همین هست که چگونه طرفین از همدیگر رضایت داشته باشند؟

حق نگهدارتون

 
سه شنبه 21/8/1387 - 16:11 - 0 تشکر 70125

چگونه به خواسته‌های خود دست یابیم و لذت موفقیت را بچشیم؟

ضرب‌المثلی است که می‌گوید: «هر چه را بخواهید به دست می‌آورید». این عبارت امروز، به همان میزان 2000 سال پیش مصداق دارد. اما چرا مفهومی به این سادگی آن‌طور که شایسته است مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟ گاه اصولاً از خواسته خود مطمئن نیستیم و نمی‌خواهیم با طرح خواسته‌ای احتمالاً بی‌جا رفتاری احمقانه از خود به نمایش بگذاریم. گاهی اوقات از خواسته ی خود آگاه هستیم امّا از عواقب سوال کردن می‌ترسیم. می‌ترسیم به ما بگویند که پرسش نامربوطی را مطرح کرده‌ایم، می‌ترسیم سوال ما را غیرقابل قبول بدانند یا آن را بی‌تناسب و یا غیرممکن اعلام نمایند. اما «شما هر اندازه که بتوانید شکست را تحمل کنید، به موفقیت نزدیکتر می‌شوید». به عبارت دیگر، با هر جواب «نه» که دریافت می‌کنید یک قدم به جواب «آری» نزدیکتر می‌شوید تا شکست نخورید به پیروزی نمی‌رسید. هر شکست، طی کردن یکی از پله‌های نردبان موفقیت و پیروزی است و با بالا رفتن از هر یک از این پله‌‌ها به پیروزی نزدیکتر می‌شوید. ولی باید دقت داشته باشید که این نردبان در جهت مناسبی تکیه داه شده باشد. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که پافشاری کلید اصلی و حلال مسائل است. به عبارت دیگر رد کردن، قدمی به سوی پذیرفتن است. شکست خوردن بخشی از موفق شدن است.

بله، شکست جزئی از موفقیت در تجارت هست همچنانکه پیروزی هست.

 
سه شنبه 21/8/1387 - 16:12 - 0 تشکر 70126

رابرت کیوساکی می گوید:

”علت عمده ای که باعث می شود اغلب مردم در تنگناهای مالی به سر ببرند این است که آنها سال های زیادی از عمر خود را در مدارس می گذرانند اما در خصوص پول، چیز زیادی یاد نمی گیرند. نتیجه این است که مردم یاد می گیرند فقط برای پول کار کنند، اما هیچ گاه یاد نمی گیرند چه کنند تا پول برای آنها کار کند.“

 
يکشنبه 3/9/1387 - 13:8 - 0 تشکر 72747

با سلام

یک تاجر موفق چگونه ساخته می شود؟ افرادی که به عنوان تجار موفق جهان در زمینه کاریشان شناخته می شوند نقاط اشتراک فراوانی دارند، که از موفقیت ها و استراتژی های آنها می توان بسیار یاد گرفت.

عنوانی که در بالا می بینید، عنوان مقاله ای است نوشته ی Murrey Raphel یکی از نظریه پردازان تجارت، که قصد دارم به صورت سریالی اون رو ترجمه کنم و همین جا ارائه کنم.

امیدوارم مفید باشه.

البته از شما دوستان عزیز هم خواهش دارم با ارائه نظرات ارزشمندتان چراغ این بحث رو روشن نگه دارید.

 
سه شنبه 5/9/1387 - 12:11 - 0 تشکر 73202

با سلام

یک تاجر موفق چگونه ساخته می شود؟

قسمت اول

من یک تئوری در مورد تجارت کردن دارم به این صورت که اگر کسب و کار من خوب هست به خاطر آب و هوا، سال انجام آن کار یا اقتصاد نیست. همه اش به خاطر خودم هست که دارم کارم رو درست انجام می دم. اگر کسب و کارم خوب نیست، به خاطر آب و هوا، سال انجام آن کار یا اقتصاد نیست بلکه به خاطر خودم هست که یه جای کارم درست نیست. مشتری ها همیشه از اشخاص خاصی خرید می کنند پس من چطوری می تونم باعث بشم که اونها بیان و از من خرید کنن؟

اول از همه، شما بایستی در ضمن داشتن اهداف واضح و آشکار، اعتماد به خودتان و کالای تجاری تان داشته باشید، و همچنین دانش مربوط به محصولاتی که می خواهید بفروشید داشته باشید. تنها بعد از اینها هست که شما می توانید از کارکنان خود انتظار داشته باشید که خودشان را وقف کارشان کنند و از مشتری ها انتظار داشته باشید که با اشتیاق از شما خرید کنند.

ثابت شده است، افرادی که اشخاص موفقی در زمینه کاریشان هستند، حالا هر زمینه ای باشد، ویژگی های یکسانی را در بیشتر موارد دارند. جهان امروز دیگر با موفقیت های کوچک و ساده راضی نمی شود، ما می خواهیم یاد بگیریم چگونه می توان موفقیت را به حد اعلایش رساند. روسی ها خط مشیی به نام anthropomaximology گسترش داده اند که در آن، آنها سعی براین دارند به این سوال پاسخ دهند که چرا بعضی از افراد بیشتر از افراد دیگر به موفقیت دست پیدا می کنند. در طی سالهای متمادی تا حدی روی anthropomaximology کار کرده ام و به این نتیجه رسیده ام که برخی ویژگی ها هستند که می توانند همه تاجران موفق را توصیف کنند.

در ادامه این ویژگی ها آورده خواهد شد؛

 
دوشنبه 10/1/1388 - 21:10 - 0 تشکر 102463

به نام خدا

سلام

عذر می خواهم به خاطر تأخیری در ارائه بقیه ترجمه رخ داد؛

از امروز ان شاء اللّه به ارائه بقیه این مقاله خواهم پرداخت.

----------------------------------------------------------

یک) آنها همیشه اهداف بزرگی را برای خود بر می گزینند؛

تاجران موفق همچون کوهنوردانی هستند که با فتح یک قله به فکر فتح قله ای بلندتر از قله ی قبلی هستند.

دو) آنها از قلمرو راحتی خود دوری می کنند؛

برای یک شخص مؤفق، ایستادن همچون عقب ماندن است. کسانی که در قلمرو راحتی خود باقی می مانند کارهایی رو انجام می دهند که قبلا انجام می دادند، همان کالای قبلی رو با همان روش قبلی معامله می کنند و از هر ایده نو، متفاوت و یا حتی غیر عادی احتراز می کنند چراکه احساس می کنند ممکن هست کاری رو به اشتباه انجام بدهند.

----------------------------------------------------------

تا بعد...

 
سه شنبه 11/1/1388 - 21:30 - 0 تشکر 102687

سه) نیروی محرکه ی آنان دستاورد هایشان هست نه پول؛

افراد موفق پیرو Steve Jobs مؤسس شركت Apple Computer هستند كه می گوید: " پاداش مؤفقیت، بودن در مسیر مؤفقیت است نه رسیدن به آن". آنها به جای اینكه تمركزاصلی شان را روی محصول بگذارند روی مشتری می گذارند. برای آنها، چیزی مهمتر از صفی كه بیرون فروشگاه قبل از باز شدن درها ایجاد شده نیست.

The journey is the reward’’

Steve Jobs

 
چهارشنبه 12/1/1388 - 22:14 - 0 تشکر 102891

چهار) آنها به جای یافتن مُقصّر، مسائل را حل می كنند؛

یك تیر تلفن، جلوی دید گالری كانادایی Ron Bishop را گرفته بود. او می دانست كارش سخت خواهد شد اگر امكان جابجایی آن تیر تلفن نباشد. راه حل او این بود كه تیر را با یك زمینه تأثیرگذار نقاشی كنند. همینكه كه نقاشی تمام شد، روزنامه محلی آمد، تصویری از آن تهیه كرده و با نوشتن داستانی از آن، آن را به چاپ رسانید. Bishop می گوید: ’’آن تیر تلفن تبلیغ بسیار بزرگی بود، و حتی بعد از آن اتفاق تلفن ها شروع به زنگ خوردن كردند كه همه می پرسیدند آیا آن تیر برای فروش است؟“

تُجار مؤفق زمان خود را صرف این نمی كنند كه به مسائل نگاه كنند و بگویند: ’’تقصیر ما نبود“، ’’چرا این این كار را كردیم...“ بلكه آنها می گویند:’’بیایید نگاهمان به این باشد كه كجا اشتباه كردیم و درك كنیم كه آن یك تجربه مفید برای ما بود و حالا باید ببینیم چگونه می توانیم در مجال بعدی بهتر عمل كنیم.“

وقتی مشتری متوجه می شود كه آماده كردن درخواستش یك هفته یا حتی بیشتر طول خواهد كشید و می گوید: ’’متأسفم، ولی آن زمان خیلی دیر است،“ آیا شما شانه هایتان را بالا می اندازید و می گویید: ’’خوب، اینقدر طول می كشد.“ یا اینكه با خود فكر می كنید: ’’هوم...، اگر آن، چیزی است كه مشتری می خواهد، چگونه می توانم مشكل آنها را حل كنم؟“

 
برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.