• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
زن ریحانه آفرینش (بازدید: 5809)
دوشنبه 22/7/1387 - 6:48 -0 تشکر 64876
مذمت از زن...چرا؟؟؟

سلام....

خانم های محترم...

تا به حال دقت کردید که در برخی روایات از زن مذمت شده؟؟؟

براتون پیش نیومده بپرسید چرا؟؟

مثلا در روایت زیر....

 

به عنوان ‏نمونه حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام مى‏فرماید‎:‎
‎ »‎المرأةُ عقربٌ حُلْوةُ اللَبْسَة»(1).‏
‎ ‎زن مثل عقرب است كه نیش آن در آغاز شیرین ولى مسموم است

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

شنبه 27/7/1387 - 14:3 - 0 تشکر 65875

با سلام

من فکر می کنم این مذمت ها به نوعی با روحیات و خلقیات زنان ارتباط داره نه اینکه زنان منبع این مشکلات باشن نه ولی مستعد هستند که دچار این لغزش ها بشن و همینطور این لغزشها مواردی هست که تا به حال زنان گناهکار به اونها زیاد مرتکب شدند و این نکته برای زنان به این معنی هست که مواظبت کنند که دچار این موارد نشند چه بسا مردان هم به فراخور احوالات و خصوصیاتشون با مشکلات و موانعی روبرو باشند

 چلسی جان این موضوع وجود داره البته نه به این معنی که زن منبع گناه و منشا مشکلات باشند

دوشنبه 13/8/1387 - 21:6 - 0 تشکر 68675

به نام حضرت دوست که هر چه داریم از اوست
با سلام به همه دوستان گرامی .
واقعا جواب های دوست خوبمان حس غریب جالب و محکم و منطقی هستند . من هم این سوال قبلا در ذهنم بود . اما حالا جواب گرفتم .
در واقع این مذمت در مورد مردان هم خیلی در احادیث آمده است . یکجانبه نگری است که فقط نگاه کنیم مذمت از زنان را ببینیم و مذمت از مردان را نبینیم . همانطوری که از مناطق نیز مذمت شده است .
مثلا از من همیشه پرسیده شده که فلان شهر که قبل در آنجا بودم چگونه است ؟ همه از آن تعریف خوب و یا بد می کنند ؟ من می گویم آدم خوب و بد همه جا هست . یعنی در آنجا هم آدم خوب هست و هم بد .
این احادیث نیز همین گونه هستند . در واقع این مذمت از زنان و مردان نه مذمت همه آنان بلکه فقط مذمت بدهای آنها است .
اما یک چیز دیگر . اینکه دوست عزیز و گرامی حس غریب گفتند که در مورد یک واقعه خاص صحبت کردند . در اینجا اگر افراط و تفریط بشود معنی می دهد که : این سخن فقط مربوط به همان حادثه است و هیچ جای دیگر مصداق ندارد . و یا اینکه این سخن در مورد همه کس و همه جا است .
در واقع حد وسط این است که : این سخن موراد دیگری هم مصداق دارد . اما جایی که شرایط و افراد کاملا شبیه همان حادثه هستند .
پس باید از خود همیشه بپرسیم که آیا من اینجا کاری شبیه همان حادثه کردم و یا صفاتی که فرد مذمت شده دارد شبیه آن را من دارم یا نه ؟ اینکه با این حرف که یک سخن در مورد گذشته بوده و به من ارتباطی ندارد پس مذمت آن به من برنمی گردد درست نیست . بلکه همیشه باید در مورد مذمت ها خود را حساب و کتاب کنیم ببینیم ما کجای کاریم و در ضمن سعی کنیم صفات متفاوتی با مورد مذمت پیدا کنیم .
در واقع نکته اساسی در درک این احادیث شناخت همان صفت بدی است که مورد مذمت واقع شده است .
در مورد خواندن قرآن داریم : در قرآن تدبر کنید . هرجا به آیات عذاب رسیدید جوری فکر کنید که گویا آن آیه در مورد خود شما نازل شده و از آن احساس ترس و وحشت کنید . اما وقتی به آیات نعمت و بهشت و پاداش رسیدید زیاد فکر نکنید که آن آیه در مورد من نازل شده . بلکه فکر کنید که آن آیه در مورد دیگران نازل شده و من باید سعی کنم که به صفاتی خوبی که این آیه پاداش را برای آنها وعده داده خودم را مزین کنم . شاید در نعمت و رحمت خدا واقع شوم .
همیشه شاد و پیروز باشید . 

آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا 
وبلاگهای من : 
چهارشنبه 15/8/1387 - 15:54 - 0 تشکر 69063

بسم رب المهدی

سوره مبارکه ی یوسف / ایه 28

... إِنَّ كَیْدَكُنَّ عَظِیمٌ  

"نیرنگ شما (زنان) بزرگ است"


کی مخالفه ؟ من موافقم !!

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
يکشنبه 19/8/1387 - 14:31 - 0 تشکر 69712

سَلَامٌ قَوْلًا مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ

جناب حیات طیبه...

اگر توضیحاتی که در مطالب قبلی نوشتم رو میخوندید

متوجه موضوع میشدید که چرا درباره ی زن اینگونه توضیح داده و مرتکب  حرکت ناشایست نمیشدید.

 

باید بروم در خلوت سرخ

تا بتوانم  ترانه ی آگاهی بخوانم

و خدا است تنها پناهم

خلوت، تولد حقیقتم خواهد شد

 

يکشنبه 19/8/1387 - 23:53 - 0 تشکر 69775

بی خیال خداوکیلی
کجاش  ناشایسته؟
 فقط سه کلمه از ایات قران رو نوشتم . یک کلمه هم نظر خودم رو !
عجبا !
اگه استناد به دلایل صفحه قبل هست که خوب اونها رو قبلا هم خونده بودم . با فرمایش شما باز مجبور به خوندن دوبارشون شدم

منتها متاسفانه چیزی در مورد این ایه دستگیرم نشد
در نتیجه فعلا بالاجبار "موافقم" به "مخالفم" ، تغییر حالت میدهد
پس منم مخالفم . یا علی مدد


الهم انی اتقرب الیک 

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
دوشنبه 27/8/1387 - 2:25 - 0 تشکر 71260

بسم رب المهدی

  رفتم دنبال تفسیر این ایه ! 

تفسیر علامه طباطبائی رو انتخاب کردم برای این سه کلمه از ایه قران و خودم دیگه حرفی ندارم بزنم ! قول هم داده بودم نیام اما دیگه حرف ، حرف من نیست . 

 ترجمه تفسیر المیزان جلد 11 صفحه 194

... و اگر نسبت كید را به همه زنان داد، با اینكه این پیشامد كار تنها زلیخا بود براى این است كه دلالت كند كه این عمل از آن جهت از تو سرزد كه از زمره زنانى ، و كید زنان هم معروف است . و به همین جهت كید همه زنان را بزرگ خواند و دوباره گفت : ((ان كید كن عظیم )) و این بدان جهت است كه همه مى دانیم خداوند در مردان تنها میل و مجذوبیت نسبت به زنان قرار داده ، ولى در زنان براى جلب میل مردان و مجذوب كردن ایشان وسائلى قرار داده كه تا اعماق دلهاى مردان راه یابند، و با جلوه هاى فتان و اطوار سحرآمیز خود دلهاى آنان را مسخر نموده عقلشان را بگیرند، و ایشان را از راههایى كه خودشان هم متوجه نباشند به سوى خواسته هاى خود بكشانند، و این همان كید و اراده سوء است

الهم انی اتقرب الیک

آقا جان اگر قرار باشد من هم مثل ژول ورن دور دنيا را درهشتاد روز بچرخم ،
ترجيح ميدهم دور تو بچرخم
چون تو هم دنياي مني هم عقبي مني
شنبه 7/10/1387 - 19:22 - 0 تشکر 79580

....وخدایی که در این نزدیکی است.

سلام دوستان

با اینکه حس غریب و بقیه دوستان عزیز کاملا دلایل مذمت را ذکر کردند ولی حدیث جالبی خوندم از امام علی "ع" و توضیحی جالب تر راجع به این حدیث که حیفم اومد بیان نکنم. حدیث اینه که حتما همه هم میدوننن و به خصوص آقایون برای دفاع از ریاست خودشون خیلی بکار میبرن :

"بپرهیز از مشورت با زنان که رای آنان ناقص و تصمیم آنان سست است ."

واما عین توضیح زیبای نویسنده :

چنین تعبیرهایی به لحاظ غلبه خارجی موضوع در زمان بیان آن است .در آن زمان زنان از تعلیم صحیح محروم بوده اند و اگر شرایط درست برای فراگیری آنها در صحنه تعلیم و تربیت فراهم شود ، اگر غلبه برعکس نشود لااقل با مردان نخواهد بود . (این قسمتش خیلی مهمه . قابل توجه آقایون )تمایزی از این جهت با مردها ندارند و اگر تفاوتی دیده شود همانند تفاوتی است که بین خود مردها هم هست .اگر زنان به حوزه و دانشگاه روند دیگر نمیتوان گفت این احادیث در مورد آنها صدق میکند.....

كاش معشوق ز عاشق طلب جان میكرد

تا كه هر بی سر و پایی نشود یار كسی

کد بازاریاب :424322

چهارشنبه 11/10/1387 - 23:3 - 0 تشکر 80596

می خواهم به همه عزیزانیکه نظراتشون رو گفتند بگم که چه زن چه مرد هیچ وقت مطلبی رو بدون تفسیر از بزرگان نقل نکنند.چون ممکنه موجب بیزاری  ودرک اشتباه کسی از دین و تغییر راهش بشه.

كجاست منتظر تو؟ چه انتظار غریبی
تو بین منتظران هم عزیز من چه غریبی
عجیب تر كه چه آسان‏‏‏‏‎‎‎‎,نبودنت شده عادت
چه كودكانه سپردیم دل به بازی قسمت
چه بیخیال نشستیم چه كوششی؟ چه وفایی؟
فقط نشستم و گفتم خدا كند كه بیایی؟!  
* اللهم عجل لولیک الفرج *
يکشنبه 3/3/1388 - 11:11 - 0 تشکر 115518

سلام

حس غریب جان داری آب تو هاون می کوبی

کسی که اعتقاد داره خدا زن رو واسه مرد آفریده یعنی اینکه تو عمرش قرآن نخونده حالا اومده می خواد نهج البلاغه رو تفسیر کنه واسه خودش

کار مردا شده همین دیگه از بین این همه حرف و حدیث و آیه بچسبن به همونا که در مورد خانوماست و توش حالا یه چیزی گفتن باب میل آقایون...حتی اگه سند مطمئنی هم نداشته باشه...فقط کافیه حس برتری جویی آقایون رو ارضا کنه ...اون وقت می بینی بر می دارن اون حدیث رو تو بوق و کرنا می کنن و با آب طلا می نویسن می زنن سر در همه جا...

آخ اگه امام علی می دونست از بین همه اون حرفایی که زده امتش می چسبن به این چند تا کلمه ای که حالا یا خودش گفته یا بعدا بهش نسبت دادند والا انقدر زحمت نمی کشید حرف بزنه

شنبه 16/3/1388 - 23:14 - 0 تشکر 119809

سلام دوست عزیز با وجود اینکه بنده پسر هستم اما معتقدم خداوند به زنان آنچنان امتیازاتی داده که اگه قدر خودشون رو بدونند خیلی بهتر از مردها شاید به کمالات برسند(اشتباه نکنید این با عدالت خدا در تضاد نیست)

در مورد حدیث هم من یک استادی دارم که ایشون از اولیاء الهی هست ایشان فرمودند حدیث را کسی می فهمد که سالها تزکیه نفس کرده باشد

وبنده می گویم که ما احادیث بسیاری داریم که جعلی هستند واگر این حدیث درست باشد باید رویش فکر کرد وببینیم که منظور حضرت چه بوده استاد ما می گفت روی احادیث فکر کنید وهر چیزی را قبول نکنید مثلا یکی دو حدیث که خیلی هم معروف هستند به ما گفتند که وقتی ایشان آنها را برای ما باز کردند ما فهمیدیم که در چهره تعریف از معصوم چگونه به معصوم توهین کرده اند

من روی این خدیث فکر نکردم اما این حدیث از کجا معلوم که متوجه همه زنان باشد

پس از شما دوست عزیز تقاضا دارم واقعا موکدا تقاضا می کنم تا در صحت یک حدیث وارجاء آن به یک ولی خدا وتایید آن از سوی ایشان ودانستن معنی حقیقی آن مطمئن نشده اید چیزی را نفرمایید چون ممکن است باعث گمراهی عده ای بشود با تشکر 

(البته این سخن استاد ما قبلا بوده نه در مورد این حدیث)

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.