[quote=لیلای او;399461;649365]
سلاااااااااااااااااام
نظرم رو راجع به مبحث و نقاشی ها به طور مفصل ان شاءالله بعدها مبسوطا می درجم
نقاشی مسنجری تا الان نکشیدم!خجل!....ولی از تو یه ارشیو سوپر قدیمی...از تو سیستم قبلی...چند تا اثر باقیمونده پینتانه، از عنفوان طفولی-نوجوونی بیافتم که کشفی بود مشعوفانه...چند تا کلاسیک اعم از خونه و گل و بلبل و دشت و کوه و دریا...
یکی چند تا هم مثل این نمونه ها:
بسی "پـــــــســــــــت مـــــــــــدرررررررن"!!! اصلا پست پست مدرن!
تلاش نکنید...یعنی بکنید مفهومش رو دریابید! دیییی
دقیقا نمی دونم چی باید بگم
ولی تقریبا یه چیزایی میشه گفت
نقاشی اول : هنرمند گرانقدر با رویکردی به شدت اکولوژیک دست به قلم مو بردن (البته ابهام چنان در لایه های نقاشی موج میزنه که احتمالش هست دست بیگناه باشه و کار کارِ انگشتان پا) ... بگذریم ... چیزی شبیه شیر آب دیده میشه (گوشۀ پایین سمت چپ) ... و نیز فردی معلق و معکوس که دهانش رو زیر شیر گرفته ... هم شیر آب، هم اون دوستمون به رنگ مشکی کشیده شدن، رنگ خلأ، رنگ عدم، رنگ بی رنگی! ... هنرمند سعی میکنه به ما هشدار بده ... میخواد کاهش منابع آب شیرین رو منعکس کنه و این وسط تلنگر شدیدی هم بر اسراف گرایان داره! ... شدت تلنگر رو شعله های قرمز رنگی نشون میدن که از یه طرف تعبیر «سعیر» رو در ذهن تداعی میکنن ... و از طرف دیگه افزایش دمای کرۀ زمین رو به تصویر میکشن ... و اما بخش زردرنگ اثر ... این بخش با قسمتهایی به شکل تیغه و چنگال، حریم بخش آبی رو تهدید میکنن ... نقاش گریز زیبایی داشته به وضعیت بحرانیِ جنگلها و طبیعتی که رو به زردی گذاشته ...
(لیلای گرامی، اینو بعد از بازی کردن انگری بِردس نکشیدین؟!)
نقاشی دوم : خب البته این نقاشی هم کمتر از قبلی چندلایه و چندبعدی نیست ... اما ... اما چیزی که در نگاه اول به ذهن میرسه، شدت فراغت هنرمند بوده در زمان خلق این اثر ... (لیلای گرامی ... این همونی نیست که وقتی بیکاری 2 (بیکاری پیشرفته) رو پاس میکردین کشیدینش؟!) ... تاریخ خلق اثر هم که از جملۀ منقوش درش پیداست ... تنها نکته ای که منتقدو مجاب میکنه بپذیره خالق این اثر واقعا نقاش و هنرمند بوده، همین جمله ست ... فقط ذهن حساس و انعکاس برانگیزِ! یه هنرمند نسبت به چیزهایی که در طول روز در اطرافش میبینه واکنش نشون میده ...