http://www.kasbyar.com/index.php?option=com_mtree&task=viewlink&link_id=2578&Itemid=2116
جهان امروز حکم دهکدهای را یافته، که سفره بازار یکپارچهاش در سرتاسر قارهها گسترده شده است. آشنایی سنجیده و علمی با بازارهای گوناگون و توانمندیها و کاستیهای هر بنگاه، نیازمند خودشناسی است. باید از نقطه شناخت خود حرکت را آغاز کرد و به شناخت و درک نیازهای آشکار و پنهان مشتریان رسید. ابزار پیادهسازی این فرایند مهم و حساس، "ممیزی بازاریابی" است که پژوهشی گسترده و همه جانبه در وضعیت کلیه ارکان و فعالیتهای بنگاه را سامان میدهد. در سایه ممیزی بازاریابی است که میتوان فهمید در چه موقعیتی هستیم و چگونه میتوانیم به سمت تعالی حرکت کنیم