مدیریت" یا "رهبری"، کدام یک براى موفقیت یک سازمان مورد نیاز است؟
کل آیتم ها 28
6- مدیر روى سیستمها و ساختار تمرکز دارد ولى رهبر روى افراد تمرکز مى کند. در واقع مدیریت به فرآیندهاى سازمانى توجهى حساب شده دارد در حالى که رهبرى به کارکنان به عنوان افراد انسانى توجه واقعى دارد.
7- مدیر از اجراى یک شغل اطمینان حاصل مى کند، در حالى که رهبر مراقب فردى است که آن شغل را اجرا مى کند و به او توجه دارد.
- مدیر نظارت مى کند، ولى رهبر اعتماد مى پراکند.
9- مدیر دیدگاه محدودى دارد، ولى رهبر از دیدگاه وسیعى برخوردار است.
10- مدیر "چگونه و چه وقت" را مى پرسد، در حالى که رهبر "چه چیز و چرا" را مى پرسد.
11- مدیر نظر به انتهاى خط دارد، ولى رهبر چشم به افق دارد.
12- مدیر پیروى مى کند، در حالى که رهبر سرچشمه مى گیرد.
13- مدیر وضع موجود را مى پذیرد، ولى رهبر با وضع موجود در جدال است.
14- مدیر سرباز قدیمى خوبى است، اما رهبر آدم خودش است.
15- مدیر کارها را درست انجام مى دهد(کارائی)، در حالى که رهبر کارهاى درست را، انجام مى دهد(اثر بخشی).