• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
سينما و تلویزیون (بازدید: 11231)
شنبه 7/5/1391 - 0:27 -0 تشکر 482415
اخبار مرداد ماه

با سلام

دوستان عزیزی که تمایل به ثبت بحث با موضوع خبر دارند
لطفا در این تاپیک مباحث را ثبت کنند


* ضوابط *

1- منبع خبر را درج کنید .

2- خبر باید دارای تیتر و به صورت BOLD باشد .

3- متن خبر را پاراگراف بندی کرده و از فونت و سایز مناسب استفاده کنید .
 
- تاپیک  هر ماه تا سه روز پس از آخر ماه جهت درج نظر باز می ماند و سپس قفل می شود .

- در صورتی که خبر شما ظرفیت درج در صفحه اصلی انجمن را ندارد در تنها در همین تاپیک ثبت کنید
و در صورتی که بحث جدید ایجاد کردید و تعداد بازدید کنندگان کم بود به این تاپیک منتقل می شود .

- تاپیک ماه جدید توسط مدیر انجمن یا جانشین ایجاد می شود .

از پیشنهادات و انتقادات استقبال می شود .

لبخند تنها گلی است که خار ندارد .
-------------------------------------------------

 

چهارشنبه 1/6/1391 - 10:38 - 0 تشکر 523047

بالاترین دستمزد را از قهوه تلخ گرفتم!!

من با رضا عطاران کار نکرده ام و همیشه بیننده کارهایش بوده ام ولی با مهران مدیری کار کرده ام. نمی دانم چه بگویم،هر کدام به نظرم در مدل خودشان بی نظیر هستند.....



از «قهوه تلخ» چند جرعه ای بیشتر باقی نمانده و این مجموعه طنز بعد از 3 سال فیلمبرداری روزهای پایانی اش را می گذراند. به همین بهانه سراغ امیر مهدی ژوله، سرتیم نویسندگان این سریال رفتیم و 10 پرسش متفاوت را از او پرسیدیم.



ژوله این روزها مشغول نوشتن قسمت های پایانی «قهوه تلخ» است و هنوز برای کار جدیدی تصمیم نگرفته. از او درباره آیتم های طنزی به کارگردانی سیامک انصاری پرسیدیم که به گفته خودش هنوز در حد حرف است و معلوم نیست به اجرا برسد.

این آیتم ها قرار است به گفته ژوله درباره یکسری دیوانه بازی ها باشد و او همیشه دوست داشته با سیامک انصاری یک تجربه همکاری اینچنینی داشته باشد. 10 سوال متفاوت از امیر مهدی ژوله، روزنامه نگار سابق و فیلمنامه نویس فعلی را از دست ندهید.

1) اگر شما این امکان را داشتید که در یک دوره تاریخی دیگر زندگی کنید به کدام زمان می رفتید؟
- من اگر در همین دوره ای که هستم بتوانم گلیمم را از آب بیرون بکشم، هنر کرده ام چه برسد به اینکه به یک دوره دیگر بروم. بنابراین فکر نمی کنم بتوانم در هیچ دوره دیگری جز همین زمان زندگی کنم.

2) کاراکتر محبوب شما در «قهوه تلخ» چه کسی است؟
- شاید باید از این جواب لوس ها بدهم که همه اینها مثل بچه های من هستند و همه را به یک اندازه دوست دارم و یک کاراکتر را نمی توانم بگویم اما من شخصیت مستشار را خیلی دوست دارم چون شخصیتی از زمان خود ماست و می توانیم با آن همذات پنداری کنیم و زبانش را می فهمیم. بعد از مستشار بین کاراکترهای زن داستان «فخرالتاج» را از همه بیشتر دوست دارم و بین کاراکترهای مرد هم «بابا اتی» را خیلی دوست دارم.

3) روزنامه نگاری یا فیلمنامه نویسی؟
فیلمنامه نویسی. برای اینکه هم دستمزدش بالاتر است و هم روزنامه نگارها تلفن می زنند و با تو مصاحبه می کنند! ولی اگر روزنامه نگار باشی باید زنگ بزنی و با فیلمنامه نویس ها صحبت کنی.

4) بدترین صفت اخلاقی تان که دوست دارید آن را نداشته باشید؟
- زیاد است. خیلی تنبل و بی نظم هستم و همینطور معترض و غرغرو. زیاد هم حرف می زنم.


5) خشایار الوند؟
- دوست خوب.

6) کدام شخصیت تاریخ معاصر است که روی شما بیشترین تاثیر را گذاشته است؟
- همه آنهایی که برای آزادی تلاش کردند مثل ماندلا و گاندی.

7) پیمان قاسم خانی یا رضا عطاران؟
- از لحاظ نویسندگی، پیمان قاسم خانی. عطاران بیشتر وجه بازیگری و کارگردانی اش برای من پررنگ است.

8) مهران مدیری یا رضا عطاران؟
- من با رضا عطاران کار نکرده ام و همیشه بیننده کارهایش بوده ام ولی با مهران مدیری کار کرده ام. نمی دانم چه بگویم، به نظرم خیلی مقایسه بدی است. هر کدام به نظرم در مدل خودشان بی نظیر هستند. هر کدام در جنس بازی و ریزه کاری های کارشان خیلی درخشان هستند و هر دو را خیلی دوست دارم اما خب طبعا به مهران مدیری چون با هم کار کردیم و از نزدیک همدیگر را می شناسیم، علاقه شخصی بیشتری دارم.

9) برنامه طنز مورد علاقه تان؟
- من کلا خیلی اهل خنده نیستم ولی این اواخر با فیلمی که خیلی خندیدم یک فیلم ترکیه ای به نام «رجب 1» بود. در بین سریال های خودمان هم از کارهایی که خودم در آنها نبودم «پاورچین» را خیلی دوست داشتم و از کارهایی که خودم در آنها بودم با «مرد هزار چهره» خیلی خندیدم. «بزنگاه» رضا عطاران را هم خیلی دوست داشتم و مخصوصا قسمت های اولش خیلی خندیدم. به نظرم شوخی های درجه یکی داشت که خیلی هم دیده نشد. در سینما هم آخرین باری که خیلی خندیدم با «ورود آقایان ممنوع» بود و قبل تر از آن «مارمولک».

10) بالاترین دستمزدی که تا به حال گرفتید برای کدام کارتان بوده؟
- «قهوه تلخ».




جوان امروز

چهارشنبه 1/6/1391 - 10:38 - 0 تشکر 523048

بالاترین دستمزد را از قهوه تلخ گرفتم!!

من با رضا عطاران کار نکرده ام و همیشه بیننده کارهایش بوده ام ولی با مهران مدیری کار کرده ام. نمی دانم چه بگویم،هر کدام به نظرم در مدل خودشان بی نظیر هستند.....



از «قهوه تلخ» چند جرعه ای بیشتر باقی نمانده و این مجموعه طنز بعد از 3 سال فیلمبرداری روزهای پایانی اش را می گذراند. به همین بهانه سراغ امیر مهدی ژوله، سرتیم نویسندگان این سریال رفتیم و 10 پرسش متفاوت را از او پرسیدیم.



ژوله این روزها مشغول نوشتن قسمت های پایانی «قهوه تلخ» است و هنوز برای کار جدیدی تصمیم نگرفته. از او درباره آیتم های طنزی به کارگردانی سیامک انصاری پرسیدیم که به گفته خودش هنوز در حد حرف است و معلوم نیست به اجرا برسد.

این آیتم ها قرار است به گفته ژوله درباره یکسری دیوانه بازی ها باشد و او همیشه دوست داشته با سیامک انصاری یک تجربه همکاری اینچنینی داشته باشد. 10 سوال متفاوت از امیر مهدی ژوله، روزنامه نگار سابق و فیلمنامه نویس فعلی را از دست ندهید.

1) اگر شما این امکان را داشتید که در یک دوره تاریخی دیگر زندگی کنید به کدام زمان می رفتید؟
- من اگر در همین دوره ای که هستم بتوانم گلیمم را از آب بیرون بکشم، هنر کرده ام چه برسد به اینکه به یک دوره دیگر بروم. بنابراین فکر نمی کنم بتوانم در هیچ دوره دیگری جز همین زمان زندگی کنم.

2) کاراکتر محبوب شما در «قهوه تلخ» چه کسی است؟
- شاید باید از این جواب لوس ها بدهم که همه اینها مثل بچه های من هستند و همه را به یک اندازه دوست دارم و یک کاراکتر را نمی توانم بگویم اما من شخصیت مستشار را خیلی دوست دارم چون شخصیتی از زمان خود ماست و می توانیم با آن همذات پنداری کنیم و زبانش را می فهمیم. بعد از مستشار بین کاراکترهای زن داستان «فخرالتاج» را از همه بیشتر دوست دارم و بین کاراکترهای مرد هم «بابا اتی» را خیلی دوست دارم.

3) روزنامه نگاری یا فیلمنامه نویسی؟
فیلمنامه نویسی. برای اینکه هم دستمزدش بالاتر است و هم روزنامه نگارها تلفن می زنند و با تو مصاحبه می کنند! ولی اگر روزنامه نگار باشی باید زنگ بزنی و با فیلمنامه نویس ها صحبت کنی.

4) بدترین صفت اخلاقی تان که دوست دارید آن را نداشته باشید؟
- زیاد است. خیلی تنبل و بی نظم هستم و همینطور معترض و غرغرو. زیاد هم حرف می زنم.


5) خشایار الوند؟
- دوست خوب.

6) کدام شخصیت تاریخ معاصر است که روی شما بیشترین تاثیر را گذاشته است؟
- همه آنهایی که برای آزادی تلاش کردند مثل ماندلا و گاندی.

7) پیمان قاسم خانی یا رضا عطاران؟
- از لحاظ نویسندگی، پیمان قاسم خانی. عطاران بیشتر وجه بازیگری و کارگردانی اش برای من پررنگ است.

8) مهران مدیری یا رضا عطاران؟
- من با رضا عطاران کار نکرده ام و همیشه بیننده کارهایش بوده ام ولی با مهران مدیری کار کرده ام. نمی دانم چه بگویم، به نظرم خیلی مقایسه بدی است. هر کدام به نظرم در مدل خودشان بی نظیر هستند. هر کدام در جنس بازی و ریزه کاری های کارشان خیلی درخشان هستند و هر دو را خیلی دوست دارم اما خب طبعا به مهران مدیری چون با هم کار کردیم و از نزدیک همدیگر را می شناسیم، علاقه شخصی بیشتری دارم.

9) برنامه طنز مورد علاقه تان؟
- من کلا خیلی اهل خنده نیستم ولی این اواخر با فیلمی که خیلی خندیدم یک فیلم ترکیه ای به نام «رجب 1» بود. در بین سریال های خودمان هم از کارهایی که خودم در آنها نبودم «پاورچین» را خیلی دوست داشتم و از کارهایی که خودم در آنها بودم با «مرد هزار چهره» خیلی خندیدم. «بزنگاه» رضا عطاران را هم خیلی دوست داشتم و مخصوصا قسمت های اولش خیلی خندیدم. به نظرم شوخی های درجه یکی داشت که خیلی هم دیده نشد. در سینما هم آخرین باری که خیلی خندیدم با «ورود آقایان ممنوع» بود و قبل تر از آن «مارمولک».

10) بالاترین دستمزدی که تا به حال گرفتید برای کدام کارتان بوده؟
- «قهوه تلخ».




جوان امروز

چهارشنبه 1/6/1391 - 10:39 - 0 تشکر 523049

سه نمایش را در یك نمایش ببینید

این نمایش كه این روزها در سالن سمندریان تمرین می‌شود، فضایی كاملا متفاوت و اپیزودیك دارد. سه‌نمایشنامه كوتاه از ‌دیوید‌ آیوز با داستان‌های متفاوت در قالب....

گروه نمایشی «كلمه، سكوت، كلمه» به كارگردانی مائده طهماسبی اولین روزهای تمرین خود را در تالار سمندریان سپری می‌كنند تا این نمایش را اول شهریور روی صحنه بیاورند.
سالن سمندریان قرار است از اول شهریور میزبان نمایشی با عنوان «كلمه، سكوت، كلمه» به كارگردانی مائده طهماسبی باشد. طهماسبی‌ كارگردان و بازیگر سینما و تئاتر بعد از پنج سال بار دیگر به عنوان كارگردان به صحنه می‌آید.

این نمایش كه این روزها در سالن سمندریان تمرین می‌شود، فضایی كاملا متفاوت و اپیزودیك دارد. سه‌نمایشنامه كوتاه از ‌دیوید‌ آیوز با داستان‌های متفاوت در قالب یك ‌نمایشنامه توسط فرهاد‌آییش دراماتورژی شده‌است و تماشاچی داستان‌هایی را می‌بیند كه ربطی به هم ندارند. آیوز نویسنده این نمایشنامه‌ها یك نویسنده معروف مدرن نیویورکی است که در دهه 90 میلادی بسیار مطرح شد.
او چند جایزه مهم‌ گرفت و امروز نمایشنامه نویسی است كه او را د‌ر كنار «بكت» و «پینتر» قرار می‌دهند.
مریم سعادت،‌ رامین ناصر‌نصیر، سعید‌چنگیزیان، سینا‌رازانی،‌ فرشته‌ صدر‌عرفایی،‌ شبنم‌فرشادجو،‌‌ امیر‌حسین‌ رستمی و فرهاد‌ آییش ‌بازیگرانی‌ هستند كه در ‌نمایش ‌كلمه، سكوت، كلمه به‌ ایفای نقش می‌پردازند.
دیگر‌ عوامل این نمایش عبارتند‌از دراماتورژ و مشاور‌کارگردان: فرهاد آییش،طراح صحنه: محسن شاه ابراهیمی، آهنگساز: سهیل پیغمبری و دستیار کارگردان: پژمان‌عبدی.

دلم می‌خواهد كار سطح بالایی انجام دهم
پنج سال پیش در ‌تئاتر‌شهر مائده‌ طهماسبی نمایش خانواده تت را اجرا كرد كه با استقبال تماشاچیان روبه‌رو شد. او بنا به‌درگیری‌های خودش و بازی در‌كارهای دیگر نتوانسته نمایشی را كارگردانی‌كند تا همین نمایش كلمه، سكوت،كلمه. طهماسبی درباره انتخاب این نمایشنامه‌ها می‌گوید: «این نمایشنامه را سال گذشته به صورت سه‌نمایشنامه مجزا برای‌اجراپ ارائه‌ داده‌ بودم.
یعنی‌ واریاسیو‌های‌ مرگ‌ تروتسكی، خواهش می‌كنم و كلمه، كلمه، كلمه. زمانی كه آقای سرسنگی پذیرفتند كه این سه نمایشنامه را در سالن ایرانشهر اجرا كنم، یك روز تصمیم گرفتم به جای اینكه سه نمایش كوتاه را اجرا كنم هرسه این متن‌ها را در قالب یك نمایش روی صحنه بیاورم. این ایده را وقتی با فرهاد آییش در میان گذاشتم به او گفتم این كار به دراماتورژی و اقتباس نیاز دارد تا ما بتوانیم یك نمایش ببینیم.

فرهاد هم كه این كارها ‌را خوب می‌تواند انجام دهد به یك سفر دوهفته‌ای تایلند رفت و همانجا این نمایشنامه‌را دراماتورژی‌كرد.‌ در‌واقع نمایشی كه ما آلان مشغول تمرین آن‌هستیم، محصول همین دراماتورژی و اقتباس است. من اصرار داشتم این سه نمایش كوتاه در قالب یك نمایش مجزا و همزمان و پیوسته دربیاید. اگر‌دكور را ببینید، متوجه می‌شوید‌كه این نمایش چهار سطح متفاوت دارد.
یك سطح میمون‌ها هستند، سطح دیگر‌كافی‌شاپ و دختر و پسر‌ هستند كه نشسته‌اند. سطح سوم اتاق كار آقای تروتسكی است و در نهایت موزیسین‌ها هستند. ما كاری كه اینجا انجام می‌دهیم، این است كه نور یك اتاق را روشن می‌كنیم و بعد نور را می‌گیریم و قصه دیگری را نشان می‌دهیم. در‌ واقع سه قصه با روشن و خاموش شدن چراغ‌ها برای تماشاچی روایت‌می‌شود. » طهماسبی درباره چگونگی نام‌گذاری این تئاتر‌توضیح می‌دهد: « خیلی در مورد اینكه چه اسمی برای نمایش بگذاریم فكر‌كردیم و یك‌‌عنوان طولانی یعنی «خواهش ‌می‌كنم واریاسیون‌های مرگ تروتسكی را كلمه،كلمه،كلمه به تماشا بنشینید» را انتخاب كردم.

ولی باید اسم چنین تئاتری هم موجز باشد و هم معنا و هم توجه مخاطب را جلب‌كند. به همین خاطر كلمه، سكوت، كلمه را انتخاب كردیم. داستان میمون‌ها مربوط به نمایشنامه‌ كلمه‌،كلمه،‌كلمه است. داستان كافی‌شاپ مربوط به نمایشنامه خواهش‌می‌كنم است و در نهایت داستان تروتسكی از نمایشنامه واریاسیون‌های مرگ تروتسكی است.» طهماسبی خودش در این نمایش بازی نمی‌كند و فقط به عنوان كارگردان حضور دارد «دلم می‌خواهد وقتی كارگردانی می‌كنم از بیرون ببینم و این فرصت وقتی بازیگر‌باشی از دست می‌رود.
پیش خودم فكر می‌كنم كه اگر قرار است حس و تصویرهای قشنگ ساخته شود و من درگیر بازی باشم نمی‌توانم این كار را انجام دهم. دلم می‌خواهد اگر كاری ‌می‌كنم در سطح بالایی باشد. » در پایان كارگردان نمایش كلمه، سكوت، كلمه از انتخاب بازیگرانش می‌گوید :« در ابتدا قرار بود بازیگرانی چون لیلی‌رشیدی، پانته‌آ‌پناهی‌ها، افشین‌هاشمی و بابك حمیدیان در این نمایش حضور داشته باشند اما هر كدام بنا به‌دلیلی نتوانستند.
خوشبختانه همه آنها سركاری بودند. زمانی ما همه‌ گله می‌كردیم كه تئاتری‌ها در حوزه تصویر بیكار هستند و‌لی‌ در این دوره متوجه شدم كه بازیگران تئاتر ما اتفاقا خیلی هم پركار هستند. در حال حاضر از انتخاب بازیگران راضی هستم. در واقع همان‌هایی بودند كه من می‌خواستم.»

فرهاد آییش/ تروتسكی
بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و نیز بازیگر سینما و تلویزیون است. با اینكه در حوزه تصویر فعال بوده ولی هیچ‌گاه تئاتر را فراموش نكرده و هر از چند گاهی در نمایشی حضور داشته است چه به عنوان كارگردان و چه به عنوان بازیگر. آخرین نمایشی كه خودش كارگردانی كرده به سال 87 و نمایش كرگدن باز می‌گردد. او در نمایش كلمه، سكوت، كلمه نقش تروتسكی از نمایشنامه واریاسون‌های مرگ تروتسكی بازی می‌كند. علاوه بر این آییش مشاور كار‌گردان و دراماتورژ این نمایش هم هست.

مریم سعادت /خانم‌تروتسكی
یكی از بهترین‌ها و با تجربه‌های‌تئاتر است. در جشنواره عروسكی نمایش كنسرت حشرات را اجرا كرد كه حسابی با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و بسیاری معتقد بودند كه كنسرت حشرات بهترین كار جشنواره عروسكی بوده است. مریم سعادت در این نمایش نقش همسر فرهاد آییش را بازی می‌كند.

فرشته صدر‌عرفایی/ جاناتان سویفت
فعالیتش را با تئاتر‌عروسكی در‌كانون پرورش‌فكری كودكان و نوجوانان در سال آغاز كرده ولی بیشتر او را در تصویر دیده‌ایم. نمایش كلمه، سكوت، كلمه بعد از خانواده تت دومین همكاری صدرعرفایی با مائده طهماسبی است. صدر عرفایی جزو اولین انتخاب‌های طهماسبی بوده و از حضور او بسیار راضی است. عرفایی هم در اپیزود میمون‌ها نقش یكی از میمون‌ها را بازی می‌كند.

سینا رازانی/ كافكا
یكی از بازیگران با سابقه در‌ تئاتر است كه از سال 79 فعالیت حرفه‌ای خود در تئاتر را آغاز كرده است. او چندی پیش در نمایش عجایب المخلوقات به كارگردانی رضا ثروتی حضور داشت. این بازیگر جوان در نمایش كلمه، سكوت، كلمه نقشی متفاوت را ایفا می‌كند. او در اپیزود میمون‌ها حضور دارد و نقش یكی از سه میمونی را بازی می‌كند كه در‌قفس هستند و قرار است نمایشنامه هملت را بنویسند. آیوز نویسنده این نمایشنامه با زمان شوخی می‌كند و نویسنده‌هایی مثل‌كافكا، میلتون و سویفت را در قالب میمون در می‌آورد كه در یك قفس محبوسند و از آنها خواسته شده تا هملت را بنویسند.

سعید چنگیزیان/ جان میلتون
مدت‌هاست کارش را با گروه نمایش لیو پیگیری می‌کند و امروز به بازیگر توانایی در عرصه نمایش تبدیل شده است. در بیشتر نمایش‌ها خوش‌درخشیده و بازی‌هایش در نمایش‌هایی چون‌كالیگولا و به خاطر یک مشت روبل نظر بسیاری را به خود جلب‌كرده است. او در اولین همكاری‌اش با مائده طهماسبی نقش جان میلتون را بازی می‌كند كه یكی از میمون‌هاست.

شبنم فرشادجو/ بتی
دانش آموخته تئاتر است و سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌كند. با كارگردان‌های مطرحی چون علی‌رفیعی، داوود میرباقری و.. كار كرده است. فرشادجو روزهای پركاری را پشت سر می‌گذارد. چندی پیش در نمایش «این تابستان فراموشت می‌كنم» به كارگردانی بهاره رهنما به ایفای نقش پرداخت. او در نمایش كلمه، سكوت كلمه در اپیزود كافی‌شاپ حضور‌دارد. نقش دختری را بازی می‌كند كه در همان كافی‌شاپ با پسر جوانی آشنا می‌شود و...

امیرحسین رستمی/ بیل
شاید دیگر باید او را یك تئاتری بدانیم. بعد از حضور در نمایش كمی بالاتر به كارگردانی آروند دشت آرای این دومین تجربه تئاتری اوست. رستمی در این نمایش نقشی متفاوت را ایفا می‌كند. او در اپیزود كافی‌شاپ نقش یك پسر جوان را به اسم بیل بازی می‌كند.

رامین ناصر نصیر/ رامون
حدود 16 سال از بازی‌گری‌اش می‌گذرد. در اپیزود تروتسکی نقش راموئل را بازی می‌كند. او یك كمونیست مكزیكی است كه مدت‌ها در خانه تروتسكی به عنوان باغبان حضور داشته و در نهایت او را می‌كشد.

پنج شنبه 2/6/1391 - 10:12 - 0 تشکر 524377

مهناز افشار: اطرافم معجزه می‌بینم

من یک اصطلاحی به نام لاک تنهایی دارم، هر چند وقت یکبار ارتباطم را با اطرافم قطع می‌کنم و وقتی می‌خواهم چند روزی با خودم تنها باشم برای اینکه مادرم....


مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که همه آدم‌ها نیاز دارند مدتی را با خودشان تنها باشند.
به گزارش خبرآنلاین، شب گذشته 31 مرداد برنامه تلویزیونی «گفتگوی تنهایی» میزبان مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون بود.
در ابتدای این برنامه مهناز افشار در پاسخ به این سوال که تا چه حد در اطرافش معجزه می‌بیند؟ گفت: «اگر حمل بر خود ستایی نباشد در اطرافم معجزه می‌بینم و این اتفاق را با نیازهای روحی و روانی خودم حس می‌کنم.»


مهناز افشار در پاسخ به این سوال که یک بازیگر در حوزه کاریش توان خلق کردن شخصیتی را دارد و او تا بحال چقدر عظمت این موضوع را درک کرده است، گفت: «واژه عظمت بسیار بزگ و عزیز است. شاید خیلی وقت‌ها این عظمت را از یاد برده‌ام اما از خدواند می‌خواهم که هیچوقت این عظمت را از یاد من نبرد.»
او ادامه داد: «امشب با این گفتگو احساس متفاوتی دارم، شما باعث شدید که من بیشتر به خودم نگاه کنم، و باعث شدید من مهناز افشار بیشتر قدر اتفاق‌های خوب زندگیم را بدانم و شگر گذار باشم.»


بازیگر فیلم سینمایی «سعادت آباد» ادامه داد: «ما ملت بسیار دوست داشتنی داریم و من همه تفکرات ایرانی‌ها را دوست دارم، اما احساس می‌کنم این منیت در خصلت ما فراوان به چشم می‌خورد. این واژه من در بیان ما ایرانی‌ها کاشته شده است و اگر من واژه دیگری به جای من پیدا کنم قطعا از آن استفاده خواهم کرد.»
او ادامه داد: «من یک اصطلاحی به نام لاک تنهایی دارم، هر چند وقت یکبار ارتباطم را با اطرافم قطع می‌کنم و وقتی می‌خواهم چند روزی با خودم تنها باشم برای اینکه مادرم دلشوره نگیرد به او اطلاع می‌دهم که چند روزی دنبال من نگردد.»


مهناز افشار در ادامه گفت: «به نظر من همه آدم‌ها نیاز دارند تا چند وقت یکبار دست دلشان را بگیرند و بروند گردش.»
او  گفت: «از خدا بخاطر بودنش سپاسگذارم و از اینکه به من فهمانده است که درکش کنم از او ممنونم.»
جوان امروز

پنج شنبه 2/6/1391 - 10:13 - 0 تشکر 524378

باز هم هنرمندی در بستر بیماری و بی توجهی


مصطفی عبدالهی کارگردان و بازیگر تئاتر که این روزها مراحل مختلف شیمی درمانی را سپری می‌کند هنوز مورد حمایت‌های اساسی از سوی مدیران و مسئولان تئاتر قرار نگرفته‌است.




همسر مصطفی عبدالهی که این روزها در بستر بیماری است و مراحل مختلف شیمی درمانی را سپری می‌کند درباره وضعیت جسمی این هنرمند عرصه تئاتر به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر عبدالهی از شرایط جسمی مناسبی برخوردار نیست و تحت شیمی درمانی است. فعلا باید مراحل شیمی درمانی را سپری کند تا آماده پیوند مغز استخوان شود.


روزبهانه درباره هزینه‌های آزمایشات و شیمی درمانی‌های مدنظر برای مصطفی عبدالهی یادآور شد: هزینه‌های درمان ایشان به طور میانگین بین سه تا چهار میلیون تومان در ماه است و تمامی این هزینه‌ها به صورت شخصی تأمین می‌شوند.


وی درباره وجود حمایت مدیران و مسئولان تئاتر از عبدالهی برای تأمین هزینه‌های درمان تأکید کرد: مدیران و مسئولان حرف‌هایی زده‌اند که هنوز عملی نشده و هنوز هیچ حمایتی از سوی مدیران تئاتری وجود نداشته است.


مصطفی عبدالهی از هنرمندان با سابقه تئاتر ایران است که طی سال‌های گذشته به دلیل ابتلا به بیماری سرطان با شرایط نامناسبی مواجه شده و چندین بار در بیمارستان بستری شده‌است. وی در حال سپری کردن مراحل مختلف شیمی درمانی است تا بعد از آمادگی لازم پیوند مغز استخوان برای او انجام شود.


جوان امروز

پنج شنبه 2/6/1391 - 10:14 - 0 تشکر 524379

غیبت «خنده‌بازار»ی‌ها بعد از 9 روز شكست

«خنده بازار» پس از شب‌های قدر به روی آنتن رفت اما به خاطر وقوع زلزله آذربایجان شرقی با انتقادات متعددی روبه‌رو شد و آخرین قسمت از این مجموعه در ماه رمضان....

غیبت گروه طنز «خنده‌بازار» كه پس از حادثه‌ی زلزله آذربایجان شرقی و انتقاد از پخش این مجموعه آغاز شد، بالاخره بعد از 9 روز به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سریال «خنده‌بازار» كه قرار بود در ایام رمضان هر شب پخش شود، به دلیل همدردی با مردم زلزله‌زده آذربایجان به مدت بیش از یك هفته حتی در عید فطر به روی آنتن نرفت، تا مخاطب تلویزیون از سه‌شنبه ـ 31 مرداد ماه ـ مجددا شاهد پخش این مجموعه طنز از تلویزیون باشد.
برنامه طنز «خنده‌بازار» شامگاه سه‌شنبه آیتمی كه مربوط به عید فطر بود را به همراه چندین آیتم جدید دیگر با حال و هوای شاد پخش كرد. در این قسمت بازیگران در آیتم‌‌هایی كه متناسب با عید فطر بود، چندین بار عید را تبریك گفتند!
بر اساس این گزارش ایسنا، «خنده بازار» پس از شب‌های قدر به روی آنتن رفت اما به خاطر وقوع زلزله آذربایجان شرقی با انتقادات متعددی روبه‌رو شد و آخرین قسمت از این مجموعه در ماه رمضان، یكشنبه 22 مرداد ماه در حالی به روی آنتن رفت كه در آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام شده بود. این برنامه پس از آن، تا شامگاه 31 مرداد ماه دیگر به تلویزیون برنگشت.
به گزارش ایسنا، برنامه «خنده بازار» به تهیه‌كنندگی فرید شب‌خیز و كارگردانی شهاب عباسی برای شبكه سه سیما تهیه شده است و قرار بود در ماه رمضان پخش هر شبی داشته باشد.

جوان امروز

پنج شنبه 2/6/1391 - 10:15 - 0 تشکر 524380

فیلم «آتشكار» در انتظار حكم دادگاه

متاسفانه همچنان شركت پخش‌ كننده نسخه نمایش خانگی «آتشكار» به تسویه حساب مبادرت نكرده و اقدامات اولیه از نظر قضایی انجام شده و....

سرپرسرت واحد بازرگانی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام كرد: با توجه به پیگیری‌هایی كه در خصوص احقاق حق عرضه نمایش خانگی فیلم «آتشكار» داشته‌ایم، منتظر حكم دادگاه هستیم.
سفیری در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: متاسفانه همچنان شركت پخش‌ كننده نسخه نمایش خانگی «آتشكار» به تسویه حساب مبادرت نكرده و اقدامات اولیه از نظر قضایی انجام شده و به لطف آقای شمقدری از طریق وزارت ارشاد نیز پیگیری‌های لازم انجام شده است.
وی افزود: جلوی فعالیت‌های این موسسه گرفته شده است و هیچ گونه مجوزی برای عرضه كارهای جدید صادر نمی‌شود تا در نهایت حكم دادگاه اعلام شود.
به گزارش ایسنا، تهیه‌كنندگان فیلم سینمایی «آتشكار» در پی عدم پرداخت دیون این فیلم توسط یك شركت پخش در شبكه نمایش خانگی به وزارت ارشاد شكایت كردند.
فیلم سینمایی «آتشكار» به كارگردانی محسن امیریوسفی زمستان سال 89 در سینماها به نمایش درآمد.

جوان امروز

پنج شنبه 2/6/1391 - 10:16 - 0 تشکر 524381

شرایط تولید "خداحافظ بچه" طبیعی نبود

وقتی شبکه‌های ماهواره‌ای با پخش کرور کرور سریال‌های مبتذلی که تم آنها خیانت و رواج ارتباط نامشروع است جامعه را تحت تاثیر قرار داده است، آیا من....



کارگردان "خداحافظ بچه" گفت: قرار بود این مجموعه 20 اسفند، کلید بخورد اما این بیست اسفند شد پنج فروردین، بعد 13 فروردین، بعد 20 فروردین و در نهایت به 29 فروردین! شما در این زمان کم نمی‌توانید 30 قسمت سریال را در شرایط طبیعی بسازید.
به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه گذشته سه شنبه بیست و پنجمین جلسه خانه فیلم فردوس واقع در فرهنگسرای فردوس با نمایش و نقد و بررسی سریال "خداحافظ بچه" با حضور منوچهر هادی؛ کارگردان، سجادابوالحسنی؛ نویسنده و سیروس همتی؛ بازیگر با اجرای محمدرضا لطفی؛ مجری و منتقد حضور داشتند.


در ابتدای این نشست لطفی توضیح داد که ظاهرا تصویربرداری این کار تا 11 صبح دوشنبه 30 مرداد ادامه داشته و این موضوع در ساختار مجموعه به چشم می‌خورد، چرا که هرچه قسمت‌های ابتدایی با دقت و وسواس بیشتری چه در متن و چه در کارگردانی روبرو بوده، با رسیدن به قسمت‌های انتهایی شتاب و تعجیل که آفت نه این مجموعه، که اکثر مجموعه‌های مناسبتی است نمود پیدا کرده و خود را نشان می‌دهد.
در ادامه هادی کارگردان مجموعه در این باره توضیح داد: در ایام جشنواره فیلم فجر بود که داود هاشمی همراه علیرضا افخمی به سالن برج میلاد آمدند و فیلم "یکی می‌خواد باهات حرف بزنه" من را دیدند. ظاهرا از فیلم خوششان آمده بود که با من تماس گرفتند تا به دفترشان بروم و درباره سریالی صحبت کنیم. من به دفتر آنها رفتم و گفتند می‌خواهند سریالی با نام "خداحافظ بچه" را برای ماه رمضان تولید کنند. سجاد ابوالحسنی نیز صد صفحه سیناپس کامل نوشته بود که وقتی آن را خواندم خیلی خوشم آمد.
وی ادامه داد: برایم سوال شد که چرا این داستان زیبا را خود افخمی کار نمی‌کند. هاشمی نیز توضیح داد در کارهای قبلی تمام مسئولیت‌ها از جمله نگارش، تدوین، کارگردانی و....همه بر دوش افخمی بوده و این باعث می‌شد تا فشار زیادی به وی وارد شود و کار هم در انتها دچار شتاب زدگی شود، برای همین تصمیم داریم تا این بار آقای افخمی به عنوان مشاور در تمام مراحل کار حضور داشته باشند تا کار به روز آخر نکشد و حتی 10، 15 روز قبل از شروع ماه رمضان ما کار را تحویل شبکه بدهیم.


کارگردان "خداحافظ بچه" با اشاره به آغاز پیش تولید پس از این موعد و قراری مبنی‌بر کلید خوردن مجموعه در 20 اسفند، یادآور شد: اما این بیست اسفند شد پنج فروردین، بعد 13 فروردین، بعد 20 فروردین و در نهایت به 29 فروردین با پنج قسمت آماده کشید. بنابراین مشخص است که شما در این زمان کم نمی‌توانید 30 قسمت سریال را در شرایط طبیعی بسازید.
هادی تصریح کرد: من واقعا دلیل این عقب افتادن‌های همیشگی را نمی‌دانم. بهتر است تهیه‌کنندگان به این پرسش پاسخ دهند، شاید بودجه این کارها کم است که تهیه‌کنندگان مجبور می‌شوند در مدت زمان کمی تولید را به انجام برسانند و برایشان مقرون به صرفه نیست که مثلا هفت، هشت ماه زمان برای تولید محاسبه شود. چرا که به هرحال هر سریالی برای ساخت ماهیانه حداقل دویست تا دویست و پنجاه میلیون هزینه دارد.


یک قسمت یک ماه، یک قسمت چهار روز
ابوالحسنی نویسنده سریال که دو روز پیش از پخش آخرین قسمت کار خود را به پایان رسانده نیز در ادامه این بحث‌ها گفت: بحث تعجیل و رساندن کار چیزی است که فکر می‌کنم همه ما در آن دخیل هستیم، از نفر اول صداوسیما تا مدیران شبکه‌ها، مدیران گروه و حتی من نویسنده که کار را می‌نویسم.


وی تصریح کرد:‌ تعارف نمی‌کنم. من برای نوشتن قسمت اول کار یک ماه زمان صرف کردم، اما مثلا برای قسمت 26 تنها چهار روز فرصت داشتم و این در نتیجه کار تاثیر می‌گذارد. این را هم بگویم که به زعم من آن یک ماه غیرمنطقی و اشتباه نیست، بلکه آن چهار روز است که اشتباه است.
ابولحسنی با بیان اینکه این یک واقعیت است که برای نگارش یک مجموعه 26 قسمتی عالی که مخاطب تلویزیون ایران را هم همه جوره راضی کند دست کم باید دو سال زمان گذاشت، یادآور شد: من سفارش نگارش این کار را دی ماه گرفتم. این طبیعی است که در این زمان کم فرصت بسیاری چیزها از دست می‌رود.
این نویسنده درباره طولانی شدن مقدمه سریال توضیح داد: قبول دارم که شاید این شبه مقدمه ما کمی طولانی شده باشد، اما واقعیت این است که ما نیاز داشتیم که بگوییم شرایط برای این زوج به گونه‌ای رقم می‌خورد که در نهایت زن می‌پذیرد که دست به بچه دزدی بزند. شاید اگر ما در همان قسمت دوم این موضوع را می‌گذاشتیم برای تماشاگر سوال پیش می‌آمد که چرا باید به طور ناگهانی قبول کند که دست به بچه دزدی بزنند؟ با این حال شاید این مقدار مقدمه کمی زیاد باشد.


در تئاتر روزی 17 ساعت تمرین می‌کنیم
همتی بازیگر نقش مجتبی در ادامه درباره سابقه حضور در آثار مناسبتی گفت: تجربه این نوع کارها را نداشتم و در نتیجه اعتماد آقای هادی در اثر دیدن کار تئاتر من، این نقش به من پیشنهاد و سپرده شد.
وی درباره تفاوت‌های حضور در تئاتر و تلویزیون حضور داد: ما در تئاتر هم شاید روزی 17 ساعت تمرین کنیم. به هرحال من وقتی سیناپس کار را خواندم همان جا شروع کردم به چارت بندی برای این نقش. اینکه این کارکتر چه خصوصیاتی دارد؟ چگونه باید عاشق شود؟ نحوه زندگی‌اش چگونه است؟ حرف زدنش چطور است؟ همان وقت با آقای هادی به بحث نشستم و برای خودم این نقش را روشن کردم. به همین دلیل دیگر با شناختن این کاراکتر گنگ نبودم و سعی می‌کردم تا خود را با گروه هماهنگ کنم.


چرا من باید متهم به ترویج بدآموزی شوم؟
در ادامه هادی در این‌باره نقدهایی‌ که به بدآموزی و آموزش دزدی در این سریال وارد می‌شد، اظهار کرد: من اینها را یک نوع تنگ نظری می‌دانم. وقتی شبکه‌های ماهواره‌ای با پخش کرور کرور سریال‌های مبتذلی که تم آنها خیانت و رواج ارتباط نامشروع است جامعه را تحت تاثیر قرار داده است، آیا من منوچهر هادی برای مقابله با این کارهای سخیف در تلویزیون کشورم باید این گونه متهم به ترویج بدآموزی شوم؟
وی تصریح کرد: این چه بدآموزی است که ما نقد اجتماعی کنیم، تصویری از اجتماع را نشان دهیم و تلنگر بزنیم؟ به خدا من  خودم فرزند شهید هستم و برادر جانباز، هیچ کس به اندازه امثال ما دلش برای این جامعه نمی‌سوزد، من افتخار می‌کنم که پدرم را در راه این کشور از دست داده‌ام، پس من خیلی بیشتر نگران هستم و اگر نقدی اجتماعی می‌کنم از سر هشدار است و رسالتم را انجام می‌دهم.
کارگردان "خداحافظ بچه" یادآور شد: اگر قرار باشد همه چیز را خوب و خوش نشان بدهم پس دیگر مفهوم کار اجتماعی چیست؟ ما برای مقابله با سریال‌های ماهواره‌ای باید حلقه نگاهمان را بازتر کنیم.


چه کسی با دیدن این سریال دزد می‌شود؟
ابوالحسنی نیز در این زمینه اظهار کرد: من فکر می‌کنم این حرف‌ها به نوعی بهانه‌جویی است. یادمان باشد که بدآموزی یعنی من در قاب تصویر و با ظرافت کاری و یا چیزی را به شما آموزش بدهم که شما آن را بلد نیستید. ما در این سریال چه بدآموزی داشتیم؟ چرا فکر می‌کنیم باید از جامعه دور بشویم و فضاهایی تصنعی را به نمایش بگذاریم؟ چه کسی با دیدن این سریال آموزش دزدی می‌بیند؟ اینها تماما حرف‌هایی است که از سر تنگ نظری بر می‌آید و من باید از مدیریت شبکه تشکر کنم که در بسیاری از موارد پای کار ایستادند.

می‌خواستم پایان دیگری برای "خداحافظ بچه" بنویسم
وی افزود: با اینکه در طول یک کار معتقدم که باید تصویری واقعی ولو تلخ را به تماشاگر نشان داد، اما سلیقه من به شکلی است که پایان خوش را دوست دارم. نمی‌گویم این پایان همان چیزی است که خودم می‌خواستم، من پایان دیگری در ذهنم بود، اما اینگونه هم نبود که تلویزیون بگوید این را انجام بده. در واقع من پایان خود را به شبکه ارائه دادم و آنها گفتند اگر پایان دیگری داری ارائه بده، من هم چند پایان مختلف به آنها پیشنهاد کردم که از بین آنها یکی را انتخاب کردند.


در ادامه پس از اظهار نظرهایی از مجری برنامه درباره بازی خوب شهرام حقیقت دوست، مهراوه شریفی‌نیا و حضور متفاوت بهنوش بختیاری، هادی در این باره توضیح داد: خانم بختیاری به شدت دنبال این بود که کاری جدی انجام دهد و استعدادش را در این زمینه هم نشان دهد.
وی تصریح کرد:‌ متاسفانه سازندگان فیلم‌ها و سریال‌های ما دنبال این هستند که بازیگر همان نقش‌های امتحان پس داده خودش را ایفا کند و قدرت ریسک پذیری ندارند. این موضوع حتی در مدیران شبکه‌ها هم مصداق دارد، به عنوان مثال برای نقش آقای همتی مدیران دنبال بازیگران چهره‌تری بودند و حاضر نبودند این نقش را به سیروس همتی بدهند، اما من آنقدر پافشاری کردم تا در نهایت پذیرفتند.



جوان امروز

پنج شنبه 2/6/1391 - 10:17 - 0 تشکر 524382

كلاه‌قرمزی و تشویق بچه‌دارشدن


"ایرج طهماسب و حمید جبلی دو همراه هنرمندی هستند که کار با کودک را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آموختند."



به گزارش مشرق، حمید جبلی و ایرج طهماسب خالقان عروسک‌های کلاه قرمزی و پسرخاله و دیگر عروسک‌های این مجموعه در گفت‌وگو با «مجله 24» از چگونگی علاقه‌مندی به کار کودک و به وجود آمدن این دو عروسک دوست‌داشتنی گفتند.


بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:


طهماسب: عروسک کلاه قرمزی مورچه با شاخک‌های بلند برای برنامه‌ای بود که چند ماه قبل پخش شده بود، پسرخاله هم قبلا لاک‌پشت بود و ما این عروسک‌ها را به انسان تبدیل کردیم.


طهماسب: در یک دوره‌ای تکلم نادرست بین بچه‌ها خیلی رایج بود. بچه‌ها بد صحبت می‌کردند. البته این مشکل حالا هم به طور کامل حل نشده، همین الان بین خبرنگاران تلویزیون می‌بینیم این مشکل وجود دارد و تکلم صحیح ندارند. این دغدغه ذهنی من بود که برای بچه‌ها جا بیندازیم درست صحبت کنند. این ویژگی در مورد شخصیت کلاه قرمزی خیلی برایم مهم بود. در مورد پسر خاله هم دیدیدم یک نوع حجب و حیا در بچه‌ها ممکن است در ادامه به انزوا، گوشه‌گیری و تنهایی برسد. فکر کردیم می‌شود بچه‌ها را به دو دسته تقسیم کرد. بچه شلوغ و پلوغ و پرحرف و بدتکلم و بچه‌ای که جرات ابراز وجود ندارد. این دو شخصیت قرار بود روی این دو نقص تاثیر بگذارند و بچه‌ها را به حل این مشکلات دعوت کنند.


جبلی: من و آقای طهماسب از سال‌ها کودکی و نوجوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتیم. آنقدر در آنجا ماندیم که وقتی بزرگ شدیم نمی‌دانستند ما را چه کار کنند. از اولین دوره وارد شده بودیم و وقتی 18 ساله شده بودیم باید از آنجا می‌رفتیم اما نرفتیم و ماندیم و شدیم مربی کانون.


جبلی: مدرسه برای ما جای دلچسبی نبود به خاطر همین وقتی می‌رفتیم کانون و می‌دیدیم یک جایی هست که به بچه‌ها احترام می‌گذارند و با آن‌ها حرف می‌زنند لذت می‌بردیم. در مدرسه 70 بچه توی یک کلاس بودند و معلم تا آخر سال اسم بچه‌ها را هم یاد نمی‌گرفت، اما در کانون مثلا "بیضایی" کتاب نوشته بود برای بچه‌ها و آن وقت خودش می‌آمد و می‌نشست با بچه‌های کانون درباره کتابش حرف می‌زد. همین شد که در کانون ماندیم و بعد از بزرگ شدن مربی بچه‌ها شدیم و فهمیدیم همان چیزهایی که یاد گرفته‌ایم باید با همان روش به بچه‌ها یاد بدهیم. این رابطه با کودکان و کار کودک از همان کانون شکل گرفت و از آنجا در ما ادامه پیدا کرد.


طهماسب: الان در دنیا یک تفکر می‌گوید آدم بزرگ خیلی مهم است و ارجحیت دارد و باید برایش سرمایه‌گذاری کرد. تفکر دیگری هم هست که می‌گوید برویم از صداقت کودکانه استفاده کنیم . الان در غرب انیمیشن می‌سازند برای بزرگسالان که آنها را به شادابی دوران کودکی دعوت کنند. ولی در اینجا فعلا آدم بزرگ‌ها خیلی مهم‌تر هستند. شاید ما هم به زودی متوجه بشویم که باید آدم‌ها را سوق بدهیم به پاکی دوران کودکی به هر حال این دو جور روش سیاست‌گذاری فرهنگی است.


طهماسب: سیاست‌های غرب در نحوه اداره رسانه این است که پافشاری می‌کنند بر ادامه دادن شکلی از بیان هنری، مثلا تام و جری را سال‌ها ادامه می‌دهند. پافشاری می‌کنند و از آن نگهداری می‌کنند تا تبدیلش کنند به یک چیز نوستالوژیک برای همه نسل‌ها. ولی ما این کار را نمی‌کنیم. ما همه چیز را دور ریخته‌ایم. هنرپیشه دور ریخته‌ایم، قصه دور ریخته‌ایم، سریال موفق دور ریخته‌ایم... البته حالا تلویزیون به این نتیجه رسیده از آن چه دارد باید محافظت کند. الان می‌بینید که عمر برنامه‌های کودک دارد بیشتر می‌شود.


طهماسب: من به شما قول می‌دهم زی زی گولو بیشتر از 20 سال هم جذابیت دارد اگر استمرار داشت جذابیتش حفظ می‌شد.


طهماسب: زیاد پیش آمده بود که از علاقه‌مندان کلاه قرمزی بپرسم الان دوست دارید قصه جدید کلاه قرمزی چه باشد. این‌ها چون همه‌شان بزرگ شده بودند می‌گفتند اگر ازدواج کند یا بچه‌داری کند بامزه می‌شود. فکر کردم خوب این هم جالب است و می‌شود به چنین قصه‌ای پرداخت . دیدم فکر خوبی است خصوصا که این الان یک معضل داخلی و خارجی است. میل به تشکیل خانواده و بچه‌داری در دنیا به شدت ضعیف شده است.


جوان امروز

پنج شنبه 2/6/1391 - 10:18 - 0 تشکر 524384

حاتمی کیا: یک سوم «چ» فیلمبرداری شد

بحمدا.. 45 روز در پاوه بودیم، 36 جلسه در 45 روز کار کردیم و یک سوم کار را فیلمبرداری کردیم. از اینجا به تهران می رویم تا مابقی فیلمبرداری را در تهران انجام دهیم.


به گزارش شبکه ایران فیلمبرداری سکانسهای مربوط به پاوه فیلم سینمایی «چ» به تازگی یه پایان رسید و گروه تولید به تهران بازگشتند تا ادامه فیلمبرداری را در تهران پی گیرند. ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم در تازه ترین کلیپ پشت صحنه فیلم می گوید:« بحمدا.. 45 روز در پاوه بودیم، 36 جلسه در 45 روز کار کردیم و یک سوم کار را فیلمبرداری کردیم. از اینجا به تهران می رویم تا مابقی فیلمبرداری را در تهران انجام دهیم.»


«چ» که بناست در خلال اتفاقات 25 تا 28 مردادماه 1358 مروری داشته باشد بر زندگی شهید مصطفی چمران به تهیه کنندگی مهدی کریمی و با حمایت مستقیم بنیاد سینمایی فارابی تولید می شود. فریبرز عرب نیا در این فیلم در نقش چمران ظاهر شده و سعید راد، بابک حمیدیان و مریلا زارعی دیگر بازیگران فیلم هستند.
جوان امروز

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.