• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مدیریت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مدیریت (بازدید: 2096)
سه شنبه 26/2/1391 - 14:25 -0 تشکر 453866
با مشتریان چگونه برخورد کنیم؟

مشتری‌ای که وارد کسب و کار شما می‌شود، در حقیقت صاحب کسب و کار شما است. خودتان را جای مشتری بگذارید و به همه چیز، ابتدا از دریچه چشم او بنگرید. من پس از سال‌ها شاگردی بازار، با جرات می‌گویم مشتری‌ها قبل از هر چیز، خریدار ارزش و احترام هستند. یک مشتری بالقوه ممکن است از شما خرید نکند؛ اما ارزش و احترامی ‌را که شما برای او یک خاطره و رویداد خلق کرده‌اید، در ذهن خود دارد. از دیدگاه روانشناسان، خاطرات در ذهن انسان‌ها ماندگار و قابل بازیابی است.

فروشنده‌ها باید تلاش کنند تا خاطرات جذاب و به‌ یادماندنی از رفتار خودشان در ذهن مشتریان ایجاد کنند.

کمپانی اکسپرینس انجینیرینگ در حوزه «مدیریت سرنخ‌ها» به فعالیت مشغول است. این کمپانی که رهبری آن را لو کاربون بر عهده دارد، به طراحی فضاهای فروش یا ارائه خدمات می‌پردازد تا خاطرات مثبتی را در ذهن مشتری‌ها باقی بگذارند. فروشندگان می‌توانند با رفتار و گفتاری متمایز و معنا دار، برای مشتری‌ها خاطره بسازند. خاطرات مشتریان از شما در ضمیر ناخودآگاه‌شان حک می‌شود؛ بنابراین نسبت به حضور مشتریان در کسب و کارتان بی‌توجه نباشید؛ حتی اگر از شما خریدی هم نکنند. همه چیز در طرز رفتار و برخورد شما با مشتری نهفته است؛ چه این رفتار دقیقا همان چیزی است که مشتری در آینده‌، درباره شما به خاطر خواهد آورد و قضاوت خواهد کرد. بدانید هر مکالمه و رفتاری که با مشتری داشته باشید، پیش از هر چیز ابتدا در ذهن او ثبت می‌شود.

چگونگی اعتماد به نفس بیشتر
هر اندازه احساس کنید بر زندگی و کار خود مسلط هستید و بر آن کنترل دارید؛ به همان اندازه احساس شادی و خوشبختی می‌کنید و به همان اندازه که احساس شادی می‌کنید بر کار خود کنترل ندارید، احساس ناخشنودی می‌کنید. روانشناسی مدرن، این نوع نگرش را « نظریه کانون کنترل» نام نهاده است. روانشناسان میان کانون درونی کنترل و کانون بیرونی کنترل تفاوت قائل می‌شوند.

فروشندگانی که احساس می‌کنند خودشان باعث موفقیت هستند و اگر هم در فروشی ناموفق بوده باشند، آن را ناشی از رفتار‌ها و عملکرد خود می‌دانند، در واقع در کانون کنترل درونی قرار دارند؛ یعنی موفقیت و شکست را به خود نسبت می‌دهند با خود صادق هستند، مسوولیت فروش خود را بر عهده می‌گیرند و با پذیرش آن‌، اعتماد به نفس بیشتری کسب می‌کنند. آنهایی که عدم موفقیت‌های خود را به عوامل دیگری نسبت می‌دهند، در کانون کنترل بیرونی قرار گرفته‌اند و احساس می‌کنند که خود‌، هیچ کاره هستند. آنها دیگران را مقصر می‌شمرند و خود را اسیر سر نوشت و تقدیر می‌دانند. کسانی که این گونه فکر می‌کنند، دیر یا زود به مرحله‌ای می‌رسند که دکتر مارتین سیلگمن‌، استاد دانشگاه پنسیلوانیا، آن را «درماندگی فرا گرفته شده» نامیده است.

 آنها در این حالت دچار یاس و درماندگی می‌شوند، احساس می‌کنند نمی‌توانند موقعیت خود را تغییر دهند یا آن را بهبود بخشند و به زودی عادت خواهند کرد که دیگران را سرزنش کنند و آنها را مسوول کار‌های خود بدانند.
اگر فروشندگان بخواهند از کارشان راضی و خشنود باشند، باید بار مسوولیت کارهای خود را بر عهده بگیرند. هر قدر بیشتر مسوولیت قبول کنید‌، به همان اندازه کنترل شما بر زندگی و کارتان بیشتر می‌شود و از سلامت روحی بهتر برخوردار خواهید شد.

در انستیتوی سیمنتون تگزاس، پزشکان به این نکته شگفت انگیز پی برده‌اند که پذیرش مسوولیت در اوضاع تنش زای زندگی، به نظام دفاعی بدن فرصت می‌دهد تا با سلول‌های سرطانی پیکار کند و بر آنها چیره شود. همچنین پزشکان این موسسه در یافته‌اند بیمارانی که از قبول احساسات و هیجانات منفی خویش سر باز می‌زنند، از پاک کردن الگوهای ذهنی مسبب سرطان عاجزند و در نتیجه، جسم را عرصه تاخت‌وتاز این سلول‌های مرگ‌آور قرار می‌دهند.
با مشتری ناراضی همراه شوید


ارتباط با مشتری ناراضی و بهبود رابطه با او، مستلزم تلاش فراوانی است؛ چرا که اصولا مشارکت و همکاری با دیگران، فرآیندی به مراتب پیچیده‌تر و از نظر ذهنی دشوار‌تر از زورگویی و دستور دادن است. بهتر است اگر می‌خواهید با مشتری شاکی ارتباط برقرار کنید و در جهت رضایت او حرکت کنید، پیش از هر چیز بدانید در ارتباطات‌، چه کار‌هایی درست و چه کار‌هایی نادرست است. فراگرفتن مهارت‌های ارتباطی کاری دشوار است؛ اما می‌توان آنها را یاد گرفت.

مهارت در گوش دادن موثر به حرف‌های دیگران به خصوص مشتری شاکی، کاربردی معجزه‌آسا دارد، البته این کار سخت‌تر از سخن گفتن است. در این گونه موارد با دقت و حساسیت بیشتری گوش دهید و قبل از آنکه خود در باره آنچه گفته شده بیان کنید، آنچه را شنیدید با سر تکان دادن تصدیق کنید؛ حتی اگر با آن موافق نیستید. هدف از این کار، جلب توجه مشتری شاکی است و معنایش این است که «تمام صحبت‌های شما را با دقت گوش می‌کنم». پس از آنکه صحبت‌های مشتری تمام شد‌، اگر بخواهید در برقراری ارتباط موفق عمل کنید، عبارتی نظیر این جمله را بگویید که : «من می‌خواهم چند دقیقه در باره فلان موضوع با شما صحبت کنم؛ آیا موافق هستید؟» بالطبع وقتی شما شنونده خوبی برای صحبت‌های او بوده باشید، ناخودآگاه با شما موافقت می‌کند.

منبع : سایت مدیران آنلاین

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

جمعه 16/4/1391 - 15:10 - 0 تشکر 469031

ای بابا دیشب در تمام 4 تاپیک آخر و همچنین تاپیک بعد بعد از تاپیک خودم که شما زحمت کشیده بودن و گذاشته بودین، مطلب نوشتم جواب این سوال رو هم صبح دادم .ولی باز هیچی ؟
نمیدونم یا مشکل از تبیان یا از مودم و سرور .
ولی اگه از تبیانه که خدا بگم چکارش نکنه  ما رو که فیلم کرده.
 یک ساعت فک زده بودیم . گل تبریک مدیر شدن فرستاده بودیم  و . . .


جمعه 16/4/1391 - 15:11 - 0 تشکر 469032

سلام همون یکی های قبلیم هم نیامده و دوباره نوشتن هم دردی دوا نمیکنه چون غیب میشه لطفا پیگیری بفرمائید .

جمعه 16/4/1391 - 17:3 - 0 تشکر 469043

سلام

بسیار عالی بود

به نظر من خیلی فاکتورها موثر هستن و همشون بستگی به موقعیت و مشتری مورد نظر دارن

ولی تو تمام موارد خوب گوش دادن حرف اول رو میزنه...واقعا دنیایی داره خوب گوش دادن..کلی حرفه که امیدوارم مدیر موفق عزیز بعدها بهمون یاد بدن

مورد بعدی که به عین دیدم موثر بود هم سطح شدن با مشتری هست...سعی کنید درکشون کنید!!!

من از اين كوه بالا خواهم رفت.ميگويند ارتفاعش زياد است.راهش طولاني و شيب دار است,پر از صخره و صعود به آن بيش از حد دشوار است.كارخودم است.از آن بالا خواهم رفت.به زودي مرا خواهي ديد كه از قله برايتان دست تكان ميدهم يا از فرط تلاش بر دامنه جان ميسپارم

جمعه 16/4/1391 - 19:38 - 0 تشکر 469080

mohamadmahmoodi گفته است :
[quote=mohamadmahmoodi;556392;469032]سلام همون یکی های قبلیم هم نیامده و دوباره نوشتن هم دردی دوا نمیکنه چون غیب میشه لطفا پیگیری بفرمائید .

با سلام و احترام 
کاربر گرامی شما در دقایق ابتدایی امروز (جمعه) 9 پاسخ درج نموده اید که همگی در انجمن ثبت شده و نمایش داده می شوند. لطفا بار دیگر مبحثهایی که پاسخهای خود را در آن درج نموده اید را بررسی نمایید.
با سپاس 

شنبه 17/4/1391 - 22:14 - 0 تشکر 469544

mohamadmahmoodi گفته است :
[quote=mohamadmahmoodi;556392;469031]ای بابا دیشب در تمام 4 تاپیک آخر و همچنین تاپیک بعد بعد از تاپ ایک خودم که شما زحمت کشیده بودن و گذاشته بودین، مطلب نوشتم جواب این سوال رو هم صبح دادم .ولی باز هیچی ؟
نمیدونم یا مشکل از تبیان یا از مودم و سرور .
ولی اگه از تبیانه که خدا بگم چکارش نکنه  ما رو که فیلم کرده.
 یک ساعت فک زده بودیم . گل تبریک مدیر شدن فرستاده بودیم  و . . .



سلام جناب محمودی عزیز
فکر کنم شما اگه قبل از اینکه اینجا پاسخی بنویسید .. متن خودتونو تو ورد تایپ کنید بعد منتقل کنید اینجا خیلی بهتر باشه .. آخه اینجا اگه زمان زیادی برای تایپ متن صرف کنید .. پاسختون میپره .. و شاید هم مشکل از مرورگر یا اینترنت شما باشه .. ولی راستی گل تبریک اومدااااااااا .. من دیدمش تبریک هم گفتم .. 
ولی یه چیزی که خودم به شخصه تجربه ش کردم اینه که تو بعضی از تاپیکا ( البته تو انجمن خودمون نه هااا ) بعضی از پستها رو نمیتونم ببینم .. مخصوصا یه مدت تو انجمن صندلی داغ این اتفاق برام میفتاد .. حالا شما سعی کنید سرعت اینترنت رو بالا ببرید یا مرورگرتون رو عوض کنید .. و قبلش یا تو ورد ثبت کنید یا سرعت تایپتون رو بالا ببرید .. ..  ( یه جنبه ی مثبتش اگه بخوایم فکر کنیم .. اینه که آدم محبوره اینجا تایپ ده انگشتی سریع داشته باشه :)

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

يکشنبه 18/4/1391 - 0:44 - 0 تشکر 469577

چشم حتما درباره ی خوب گوش کردن بیشتر حرف میزنم .. 


فعلا چند جمله ی کلیشه ای بگم که همه مون میدونیم :)


خدا دو تا گوش به ما داده و یه زبان .. تا یادمون باشه که بیشتر باید به حرف دیگران گوش کنیم تا حرف بزنیم



یه فروشنده ی خوب                             یه شنونده ی خوبه



یه فروشنده ی بزرگ                            یه شنونده ی بزرگه 

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

يکشنبه 18/4/1391 - 0:46 - 0 تشکر 469578

و یه نکته ی خیـــــــــــــــــــــــــــــلی کلیدی درباه ی ثبت موفقیت آمیز پاسختون که خودم تجربه ش کردم اینه که .. اگه براتون مقدوره و رایانه شخصی دارید .. از گزینه  ی مرا به خاطر بسپار استفاده کنید برای وارد شدن به عضویت .. امید که دیگه پاسخ ها ی ارزشمند شما از بین نره :)

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

سه شنبه 20/4/1391 - 2:6 - 0 تشکر 470774

به نظرم همیشه حق با مشتری نیست ولی نحوه ی این رو گفتن مهم هست .
در برابر یک کلام 3 موضع هست
1- تائید
2- اظهار بی اطلاعی ( نه تائید و نه رد کردن )
3- رد کردن
و معلومه وقتی شما مطمئنین که فرد داره اشتباه میکنه نمیشه تائید کرد . مثلا یک لیوان رو که 105 تومن خریدین و گرون هم نخریدین رو میگه آقای (( الف )) میده به 100 تومن حال آنکه مطمئنین که از قبل جنس نداشته و ارزون هم نشده لذا اگر تائیدش کنین و بگین حق با شماست خودتون رفتین زیر سوال .
اینجاباید گفت من مطمئنم که اینطور نیست و شما اشتباه میکنین اصلا اگر این طوره همین الان 1000 تا به قیمت 105 تتومن برام بیار .
که میفهمه شما پرت نیستین و گرون فروش هم نیستین و اگر قصد تیز بازی داشته باشه دوباره از این فیلم ها سر شما در نمیاره .
البته ادامه صحبت رو میشه برد به طرفی که ضمن حفظ موضع خودتون یک کم احترام گذاشتن به طرف بیشتر بشه و متمایل به خرید بشه .

سه شنبه 20/4/1391 - 23:33 - 0 تشکر 471225

سلام جناب محمودی

پاسختون خیلی کلیدی بود که البته دور از توجه من مونده بود .


+++++


راستی اگه پست های قبلی منو دیدین .. بگید که راهکارهارو امتحان کردین یا نه ؟ منتظرم :)

میدونی فرق انجمن مدیریت با انجمنای دیگه چیه ؟

دوست داری بدونی ؟ خب فرقش اینه : همه ی انجمنهای تخصصی تبیان فقط یه مدیر داره ، ولی تو انجمن مدیریت هر کس بیاد و فعالیت کنه

خودش یه مدیره پس بیا انجمن مدیریت و با چشمان یک مدیر نگاه کن

 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.