با سلام
برادر عزیزم من کاملا با حرفی که الان زدید موافقم لطفا بحثی که با عنوان«برنامه هفت یک بعدی توان تامین نقد عادلانه و سازنده برای سینمای ما را ندارد» بخونید،این کسانی به جیرانی انتقاد داشتند خواستار چه چیزی بودند؟چه کسی برنامه هفت راتعطیل کرد ؟چرا؟ همه اش رو در این بحث جواب دادم.
اما خودتون هم میدونید معنای سینمای ملی با سینمای بین المللی تفاوت دارد.برادر من برای یک کار باید مخاطب شناسی بشه. مفهوم سینما با زبانی جهان پسند(به مفهوم کل جهان) عملا ممکن نیست. این مفهوم بسیار کلی هست.یه کلمه هست به نام«کثرت گرایی» خارجیش هم پلورالیسم . ما به این مفهوم عقیده نداریم.همه چیز باید هم جاذبه داشته باشد هم دافعه. سینمایی که همه اش جاذبه باشد یک سینمای با پشتوانه اصولی قوی نیست ،یک سینمای فاسد در جهت باد. موسسات سینمایی بزرگ همشان هم جاذبه دارند هم دافعه پس یک پشتوانه اصولی دارند. البته همه چیز به این برمیگرده که مخاطب این پاسخ من به کثرت گرایی عقیده داره یا نه. اما حق و حقیقت همیشه و در همه جای عالم خریدار داره. جاذبه بیشتر فیلم هایی که ما میبینیم به خاطر مفهومشون نیست صرفا به خاطر جلوه های بصری هست. ادامه پاسخ هم همون هست که به آقای میلادی در بالا دادم.
[quote=whitephoenix;381933;456480]
[quote=seyed68;517566;456128][quote=seyed68;517566;453212]
سلام
عزیز من بحث سر جان فشانی نیست
همیشه و همه جا هستند کسانی که بی مزد و از سر عشق کار می کنند و قابل احترام هستند
بحث سر این مسئله هست که در هر حوزه تخصصی صاحب اون فن بیاد حرف بزنه
نه اینکه یکی یهو از خواب پا میشه و میگه ببندید ، تعطیلش کنید
برای داشتن یه سینما ی انقلابی از نظر شما باید کسانی باشد که هم از نظر فنی و هم محتوایی غنی باشند
باید کسی باشد که به اصولی که دارد پایبند عقلانی داشته باشد نه اینکه همین طوری بگویید من پیرو هستم
-----------------------------------
برای داشتن سینما موفق باید سینمای ملی داشته باشیم
سینمایی که به زبان جهانی آشنا باشه تا وقتی فیلمی ساخته میشه از من مسلمون تا یه بنده مسیحی تو اون ور عالم بتونه برداشت مثبت داشته باشه
هنر یه زبان بین المللی هست
و از ویژگی هاش اینه که فراتر از مرزهاست
با فرهنگ میشه هنر غنی داشت
و به پشتوانه هنر میشه فرهنگ غنی رو نمایش داد
اما با روشش وگرنه میشود یک دست خط پر غلط
سینمای ملی دارای اصول خاص خودش هست
و سینمای بین المللی دارای شرایط و اصول دیگه
لازم نیست که ما فیلمی بسازیم تا همه دنیا متوجه بشن
میشه به قول شما مخاطب شناسی کرد گاهی برای ملت گاهی برای مردم دنیا
جاذبه و دافعه هم سر جاش ولی باید جاذبه بیش از دافعه باشه تا میل و رغبتی برای دیده شدن وجود داشته باشه
فراری دادن دیگران کمکی نمی کنه
و باید همه چیز کنار هم باشه
کار هنری مثل یک عملیات نظامی نیست
باید اون کسی که میخواد کاری انجام بده اول باید خودش اعتقاد داشته باشه
و نمیشه سلیقه یا اعتقاد رو به کسی دیکته کرد