اصول وفرع دین درمذهب باب وبهاء (قسمت اول)
مابرای روشن شدن اذهان وتضاداحکام باب وبهاءباشریعت مقدس اسلام
چندنمونه ازاراجیف آنان راذکرمی کنیم .
عددنوزده
نظربه اینکه دراوایل امر18نفرازشیخیه دورعلی محمدباب راگرفتندوتوسط
آنهاکم کم امربابقوت گرفت علی محمدباب به طورجدی فعالیت های آنان
راازیادنبردآنهاراحروف حی (که به حساب ابجد18است)نامیدوباخودش
19نفرشدندواین عدد19به نظرباب به حدنهایی قداست رسیدازاین
رودربسیاری از احکام عدد19راعنوان آنهاکرداوکتاب بیان خودرابر19
واحدوهرواحدرا19باب قرارداددرواحد8باب 8گوید«نوزده روزدرآخرسال روزه
گرفته وذکرخداکنید»
نیزدرهمانجا گوید«برهرشخصی واجب است برای وارث خود19ورقه
کاغذلطیف و19انگشتری که برآنها اسماءخدا منقوش شده باقی گذارد
درواحد7باب18گوید«هرکسی شخصی راعمدامحزون کردباید19مثقال
طلابدهد»
درواحد6باب16گوید:«اگرمعلمی چوبی برگوشت وبدن بچه ای زدزن اوتا
19روزبراوحرام می شوداگرچه ازروی فراموشی بزندواگرزن نداشته
باشدباید19مثقال طلابه آن بچه بدهد.
درواحد5باب3عددهرسال رابه عدد(کل شی )(که به حساب ابجد 361
می باشد)قرارداده وهرسال را19ماه وهرماه را19روز دانسته است و...
خنده آوراینکه هنوز این 19به مرحله اجراءگذاشته نشده بودکه اغلب آنها
ازجانب حسینعلی بهاءمنسوخ گردیدیکی ازنوزده های که بهاآن راتصویب
کرد موضوع هرسالی 19ماه وهرماهی 19روزاست که درکتاب اقدس ص
34به آن تصریح کرده است فاضل قائینی دردروس الدیانه درس 25نام
های این 19ماه راذکرکرده است(1)
عدم جوازذکردرمیان مردم
بهاءدراقدس (ص30)گوید:برای کسی روانیست که درطرق وخیابانها زبانش راحرکت داده وذکرخداگوید
وجوب تجدیداثاثیه منزل
اودراقدس صفحه 41گوید:نوشته شده است برشماکه درهر19سال اثاثیه منزل خودراتجدیدوتازه کنید
جوازپوشیدن لباس حریروتراش ریش
همچنین دراقدس صفحه 42گوید:چوشیدن لباس ابریشم برای مردها
حلال است ومحدودشدن درلباس وریش برداشته شد(شمادرپوشیدن
هرنوع لباس وتراشیدن ریش آزادید)
حرمت نشستن روی منبر
اودراقدس صفحه41می گوید:ممنوع هستیداگرروی منبربنشینیدواگرکسی بخواهدآیات خدارابخواندلازم است روی صندلی بنشیند جوازشنیدن آواز
بهاءدرکتاب اقدس صفحه 16گویدماشنیدن آوازها ونغمه هاراحلال کردیم
ولی بپرهیزیدازاین که شنیدن آوازها شماراازحدادب خارج سازد
حرمت بوسیدن دست
اودرصفحه 10اقدس گوید:بوسیدن دست هابرشماحرام شده است واین چیزی است که ازناحیه خداوندعزیزوحکم کننده نهی شده است
طهارت منی
حسینعلی بهاءدرصفحه 21اقدس گوید:خداوندبه پاکی آب نطفه(منی)حکم کرده است واین حکم رحمتی است ازجانب پرورگارجهان درباره مردم وشمابایدخداراسپاسگزاری کنیدودرمقابل این آزادی خرم وخندان گردید همه چیزپاک است
اودرهمان صفحه نیزمی گوید(خداوندبرداشته است حکمی راکه به جزطهارت است وهمه اشیاءدردریای طهارت فرو رفته اند)بنابراین اوهمه اشیاءراپاک می داندولی ازبعضی به عنوان نظافت وتمیزی نه به عنوان نجس بودن آنها نهی کرده است
جوازربا
باب وبهاءتنزیل وربارادرمعملات جایزمی داندچنان که علی محمدباب درواحدپنجم باب18گوید:واذن فرموده خداوندتجاررادرتنزیلی که دأب است امروزمابین ایشان وبرآن که تناقص وتزایددرمعملات خودقراردهند ودرگنجینه احکام (صفحه 161)ازقول بهاءنقل می کنداگرربحی درمیان نباشدامورمعطل خواهدشدلذافضلاعلی العبادربارامثل معاملات دیگرقراردادیم .
اونایی که دوست دارندبدوننداین علماءدهردرمورد استمناء –نزدیکی یک زن باغیرشوهر-فرق قراردادن مهریه بین دختران دهاتی وشهری-فاصله بین عقدبازفاف وخلاصه کلی احکام رنگارنگ دیگه نظرشون چیه و بدونند حتما شماره های بعدی باماباشند