• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 2860)
پنج شنبه 20/5/1390 - 0:42 -0 تشکر 350910
*مسابقه تابستانی انجمن مهدویت*

بسم الله الرحمن الرحیم

بنام خداوند بخشنده مهربان

 

سلام علیکم

جشنواره تابستانی 90 را با نام نامی الله آغاز می کنیم

امید است مقبول درگاه حق قرار گیرد

 

 

  
بطور خلاصه برنامه مسابقه انجمن مهدویت رو عرض میکنم

 

 مقاله نویسی در باب "منتظر واقعی کیست؟ "

 


بصورت گردآوری با ذکر منابع یا نوشته هایی از خود کاربران عزیز و یا حتی کاربران  به بحث بپردازند و غیره

به اینصورت که کاربران باید با طرح هماهنگ پیش بروند و از تکرار مقاله ها پرهیز کنند

 

پس منتظر مطالب مفید و خوب شما حتی در حد یک پارگراف کوچک هستیم

 

در پایان طرح به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد

 

ممنون که با ما همراهید

 

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 25/5/1390 - 12:46 - 0 تشکر 353618

بنام خدا

سلام

medchit1323

و

ichitsaz

بحث های خوب شما مطالعه شدند

فقط هردوی گرامیان در اسرع وقت منبع نوشته خود را ذکر نمایند, سایت, کتاب یا غیره

اگر دستنوشته خود ایشان نیز می باشد حتمی ذکر کنند

متشکرم

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
جمعه 28/5/1390 - 1:30 - 0 تشکر 355157

به نام خدا
با سلام.
شخص منتظر شرایط خاصی دارد و هر كسی را نمی‌توان منتظر فرض كرد. شخص منتظر باید به اصول تعریف شده در دین معتقد باشد و خود را مقید به عمل به دستورات دین اسلام بداند و به همین ترتیب از چیزهایی كه در دین نهی شده است. دوری می‌جوید و این عملكرد همان تقوی است. شخص كه منتظر اصلاح‌گری بزرگ است باید زندگی خود را براساس عقاید و فرامین مصلح برنامه‌ریزی كند.
مسلماً منتظران باید شریفترین و بهترین افراد جامعه باشند و حضرت علی علیه السلام سیمای این افراد را متقین می‌بیند.
شخص منتظر حاضر نیست به هیچ قیمتی و برای رسیدن به هیچ لذتی از كسب خشنودی امامش صرف نظر كند. زیرا می‌داند كه اصل تقوی محبوب مولایشان هستند.
در تهذیب نفس خویش از رذائل اخلاقی و مفاسد روحی می‌كوشد و نمی‌تواند خود را در وضعیتی ببیند كه اگر مولایش ظهور كرد. از دیدن روی او احساس شرمندگی كند. لذا باید خود را به گونه‌ای سازد كه لبخند خشنودی مولا را ببیند.
اینجاست كه پرداختن به تهذیب نفس و شناخت راه‌های آن برای منتظر فرج اهمیت ویژه‌ای دارد و بر 3 محور اساسی، تربیت روحی كه نقش مهمی در سازندگی انسان دارند، اشاره می‌كند.
1ـ رعایت تقوا و ورع، احتمام به واجبات و پرهیز از محرمات
2ـ خوف و رجاء واقعی
3ـ بغض دنیا
معانی انتظار عبارت است از یك حالت قلبی و روحی كه از آن آماده شدن برای چیزی كه در انتظارش هستی برمی‌آید. پس هر قدر انتظار شدیدتر باشد، آماده شدن هم بیشتر می‌شود. آیا نمی‌بینی كه وقتی مسافری داشته باشی كه منتظر آمدنش هستی، هرچه زمان آمدنش نزدیكتر می‌شود، آمادگی تو برای این امر بیشتر می‌شود.
در كتاب سلوك منتظران این معنی به چشم می‌خورد.
یأس به معنای ناامیدی، نقطة مقابل انتظار است كه امید در آن موج می‌زند. اگر انتظار به معنای«انتظار ظهور» باشد، ضدّ آن «یأس از ظهور» می‌باشد كه مفهوم آن كاملاً وجدانی است
در كتاب نشانه‌های یار و چكامة انتظار به كالبد شكافی «انتظار» پرداخته است.
انتظار یعنی پرچم مقاومت و ایستادگی
انتظار یعنی شعار عدالت خواهی و‌ آزادگی
انتظار یعنی تبلور آیه‌ی «فطرت» و ره‌آورد حدیث «كفر»
انتظار یعنی قصه‌ی شوریدگی عاشقان حضرت دوست.
انتظار یعنی تفسیر خون نامه‌ی نینوا
انتظار یعنی پاسداشت شرافت و كرامت انسانی
انتظار یعنی زورقی عرش پیما در گرداب شهوات و موج خیز هواهای نفسانی.
انتظار یعنی بهانه‌ای برای تپیدن قلب تاریخ.
انتظار یعنی ضمانت نامه‌ی پیروزی هابیلیان
آنچه مسلم است در زندگی انسان و زندگی امروزی كه فشارهای روحی از جهات مختلف بر مردم فشار می‌آورد و هرچه به زندگی خود فكر می‌كنند، راه فراری از مشكلات نمی‌یابند. آنچه آنها را نجات خواهد داد. امید به آینده است.
آینده‌ای كه خبر نداشتن از آن شاید خود بهترین امید باشد. حتی می‌بینیم كه در احادیث نیز یكی از گناهان ناامیدی است. امید تنها بهانة زندگی است، اگر در زندگی افرادی كه خودكشی می‌كنند، دقت كنیم، می‌بینیم كه علت خودكشی آنها، ناامیدی از آینده است. این انتظار است كه انسان را وامی‌دارد، در مقابل ظلم ظالمین ایستادگی كند. چرا كه اگر امید به آینده نبود، شاید بسیاری از انسانها به راحتی به ظلم ظالمان تن می‌دادند. ولی به امید اینكه روزی از زیر بار ظلم بیرون می‌آیند و در مقابل ظلم ایستادگی می‌كنند.
انتظار آن نیست كه دست روی دست بگذاریم و منتظر باشیم كه شخصی بیاید و همه چیز را عوض كند. بلكه انتظار آن است كه ما طوری روی شخصیت خود كار كنیم كه وقتی مصلح آمد، بتوانیم خود را با شرایط او وفق دهیم. حال اگر این انتظار، انتظار رسیدن به بهترین شخص عالم و بهترین حكومت عالم و بهترین وضع عالم باشد. شاید بهتر بتوان با آن كنار آمد، آنچه در روایات می‌بینیم ترسیمی از یك حكومت ایده‌آل است كه به آن مژده داده شده‌ایم.
مهمترین مانع تحقق انتظار در جامعه، جدی نگرفتن مردم به اخبار آینده است. بطوری كه مردم، زندگی ایده‌آل را با جامعه امروزی می‌سنجد و با محاسبة ذهنی خود، حكومت عادلانه را دور از دسترس دانند.
از طرفی نداشتن شناخت صحیح راجع به انتظار، مانع شكل گرفتن موضوع انتظار در مردم است. شاید بیشتر مردم فكر كنند انتظار، امیدی واهی به آینده‌ای مجهول است.
یكی از مهمترین موانع، تبلیغات دشمنان اسلام و مهدویت است. كه خصوصاً در این چند ساله با قدرت زیادی سعی در اعمال نفوذ در مسلمانان دارد.
یكسری مقدمات وجود دارد كه اگر نباشد، انتظار حاصل شدنی نیست.
اول: یقین به ظهور حضرت: كه هرچقدر علم ویقین شخص به ظهور امام علیه السلام بیشتر و عمیق‌تر باشد، انتظارش نسبت به آن بیشتر است.
دوم: نزدیك دانستن امر ظهور: ممكن است كسی به اصل ظهور حضرت یقین داشته باشد ولی وقوع‌ آن را در آینده‌ای دور ببیند، در این صورت انتظارش نسبت به آن سست و ضعیف می‌شود. ولی اگر آن چنانچه در احادیث اهل بیت علیهم السلام آمده است، امر ظهور را دور نیندازیم، بلكه آن را نزدیك ببینیم، آنگاه انتظارِ ما نسبت به آن شدیدتر می‌گردد.
سوم: دوست داشتنِ ظهور امام علیه السلام: كسی كه به ظهور امام زمان‌علیه السلام صددرصد معتقد است و وقوع آن را هم نزدیك می‌بیند هر قدر آن وضعیت موعود را بیشتر دوست بدارد، انتظارش نسبت به آن بیشتر خواهد بود.
چهارم: دوست داشتن خود امام عصرعلیه السلام: هر كسی محبت و علاقه‌اش به امام زمان علیه السلام بیشتر باشد، ظهور ایشان را بیشتر دوست دارد و قهراً انتظارش نسبت به قدوم ایشان بیشتر و قوی‌تر خواهد بود.
بنابراین باید این چهار عامل را قوی كنیم تا انتظار شدیدتر شود.
ازسایت isfahan.mahdi313.org که منابع هم در آن نوشته بود
سلوك منتظران، ص218. سلوك منتظران، ص209. سلوك منتظران، ص34سلوك منتظران، ص39. سلوك منتظران، ص25. سلوك منتظران، ص27,28,

یاعلی

جمعه 28/5/1390 - 3:54 - 0 تشکر 355269

horiyشما همه رو می گی عالیه

فکر کنم روحیت رو می گی ...

واقعا عالیه

جمعه 28/5/1390 - 15:47 - 0 تشکر 355438

سلام

yasekabud1370 گرامی مقاله شما مطالعه شد

ممنون از شرکت خوب شما در مسابقه

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
شنبه 29/5/1390 - 18:9 - 0 تشکر 355994

jtayebe گل من میتونم بازم مطلب در مورد موضوعتون بزارم اینو خودم نوشتم؟

شنبه 29/5/1390 - 18:57 - 0 تشکر 356034

خیلی خوبه امیدوارم موفق باشید

عده ای دائم مینالند که گل سرخ خار دارد، ما باید شاد باشیم که خارها گل دارند.
شنبه 29/5/1390 - 23:33 - 0 تشکر 356183

سلام

بله یاس کبود هر چنتا میخواهید میتونید بذارید

شاید یکیش برتر بشه , انشاالله

ممنون که همراهی

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
يکشنبه 30/5/1390 - 2:34 - 0 تشکر 356271

به نام خدا

سلام
گزیده‌ای از سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در روز میلاد حضرت ولی عصر:
بسم ‏اللَّه ‏الرّحمن‏الرّحیم‏

در آثار اسلامى و شیعى از انتظار ظهور حضرت مهدى تعبیر شده است به انتظار فرج. فرج یعنى چه؟ یعنى گشایش. كِى انسان انتظار فرج و گشایش دارد؟ وقتى یك فروبستگى‏اى وجود داشته باشد، وقتى گره و مشكلى هست. در زمینه‏ى وجود مشكل، انسان احتیاج پیدا می‌كند به فرج؛ یعنى سرانگشتِ گره‏گشا؛ بازكننده‏ى عقده‏هاى فروبسته. این نكته‏ى مهمى است.

انتظار فرج این نیست كه انسان بنشیند، دست به هیچ كارى نزند، هیچ اصلاحى را وجهه‏ى همت خود نكند، صرفاً دل خوش كند به اینكه ما منتظر امام هستیم !

معناى انتظار فرج به عنوان عبارة أخراى انتظار ظهور، این است كه مؤمنِ به اسلام، مؤمنِ به مذهب اهل‏بیت علیهم السّلام وضعیتى را كه در دنیاى واقعى وجود دارد، عقده و گره در زندگى بشر می‌شناسد. واقعِ قضیه هم همین است. منتظر است كه این فروبستگىِ كار بشر، این گرفتارى عمومى انسانیت گشایش پیدا بكند. مسئله، مسئله‏ى گره در كار شخص من و شخص شما نیست. امام زمان علیه الصّلاة و السّلام براى اینكه فرج براى همه‏ى بشریت به وجود بیاورد، ظهور می‌كند كه انسان را از فروبستگى نجات بدهد؛ جامعه‏ى بشریت بلكه تاریخ آینده‏ى بشر را نجات بدهد.

این معنایش این است كه آنچه را كه امروز وجود دارد؛ این نظم بشرى غیرعادلانه، این نظم بشرى‏اى كه در آن انسانهاى بی‌شمارى مظلوم واقع می‌شوند، دلهاى بی‌شمارى گمراه می‌شوند، انسانهاى بیشمارى فرصت عبودیت خدا را پیدا نمی‌كنند، مورد رد و اعتراض بشرى است كه منتظر ظهور امام زمان است. انتظار فرج یعنى قبول نكردن و رد كردن آن وضعیتى كه بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگى انسانیت حاكم شده است. این معنى انتظار فرج است.

امروز شما به اوضاع دنیا نگاه كنید، همان چیزى كه در روایاتِ مربوط به ظهور ولى عصر (ارواحنا فداه) وجود دارد، امروز در دنیا حاكم است؛ پر شدن دنیا از ظلم و جور. امروز دنیا از ظلم و جور پر است. در روایت و ادعیه‏ى گوناگون و زیارات مختلف مربوط به ولى‏عصر (ارواحنا فداه) دارد كه «یملأ اللَّه به الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا»؛ چنانكه روزى همه‏ى عالم از ظلم و جور پر بوده است همانطور خداى متعال در زمان او عدل و داد را وضع حاكم بر بشریت قرار خواهد داد.

فرج یعنى چه؟ كِى انسان انتظار فرج و گشایش دارد؟

امروز همین است؛ امروز ظلم و جور حاكم بر بشریت است. زندگى بشرِ امروز زندگى مغلوب و مقهورِ دست ظلم و استبداد در همه‏ى دنیاست. در همه‏جا این جور است. بشریت، امروز بر اثر غلبه‏ى ظلم، غلبه‏ى اغراض و هواهاى نفسانى دچار مشكلات فراوانند. دو میلیارد گرسنه در دنیاى امروز، وجود میلیونها انسانى كه در نظامهاى طاغوتى مغلوب هواى نفس قدرتمندان طاغوتى هستند، حتّى فشار بر مؤمنین و مجاهدین فى سبیل اللَّه و مبارزان راه حق و ملتى مثل ملت ایران كه توانسته است در یك مجموعه‏ى محدودى، در یك فضاى معینى، پرچم عدل و داد را بلند بكند و فشار بر مجاهدان فى سبیل اللَّه، همه نشانه‏ى سیطره‏ى ظلم و جور بر دنیاست. این، انتظار فرج را با وضعیت كنونى زندگى انسان در دوره‏هاى مختلف معنا می‌كند.

امروز ما انتظار فرج داریم. یعنى منتظریم كه دست قدرتمند عدالت‏گسترى بیاید و این غلبه‏ى ظلم و جور را كه همه‏ى بشریت را تقریباً مقهور خود كرده است، بشكند و این فضاى ظلم و جور را دگرگون كند و نسیم عدل را بر زندگى انسانها بوزاند، تا انسانها احساس عدالت كنند. این نیازِ همیشگى یك انسان زنده و یك انسان آگاه است؛ انسانى كه سر در پیله‏ى خود نكرده باشد، به زندگى خود دل خوش نكرده باشد. انسانى كه به زندگى عمومى بشر با نگاه كلان نگاه میكند، به طور طبیعى حالت انتظار دارد. این معناى انتظار است. انتظار یعنى قانع نشدن، قبول نكردن وضع موجودِ زندگى انسان و تلاش براى رسیدن به وضع مطلوب، كه مسلّم است این وضع مطلوب با دست قدرتمند ولى خدا، حضرت حجت‏بن‏الحسن، مهدى صاحب زمان (صلوات اللَّه علیه و عجّل اللَّه فرجه و ارواحنا فداه) تحقق پیدا خواهد كرد. باید خود را به عنوان یك سرباز، به عنوان انسانى كه حاضر است براى آنچنان شرائطى مجاهدت كند، آماده كنیم.

انتظار فرج معنایش این نیست كه انسان بنشیند، دست به هیچ كارى نزند، هیچ اصلاحى را وجهه‏ى همت خود نكند، صرفاً دل خوش كند به اینكه ما منتظر امام زمان (علیه الصّلاة و السّلام) هستیم.

انتظارِ دست قاهرِ قدرتمندِ الهىِ ملكوتى است كه باید بیاید و با كمك همین انسانها سیطره‏ى ظلم را از بین ببرد و حق را غالب كند و عدل را در زندگى مردم حاكم كند و پرچم توحید را بلند كند؛ انسانها را بنده‏ى واقعى خدا بكند. باید براى این كار آماده بود. تشكیل نظام جمهورى اسلامى یكى از مقدمات این حركت عظیم تاریخى است. هر اقدامى در جهت استقرار عدالت، یك قدم به سمت آن هدف والاست.

امروز ما انتظار فرج داریم و منتظریم كه دست قدرتمند عدالت ‏گسترى بیاید و این غلبه‏ى ظلم و جور را كه همه‏ى بشریت را مقهور خود كرده است، بشكند

انتظار حركت است؛ انتظار سكون نیست؛ انتظار رها كردن و نشستن براى اینكه كار به خودى خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حركت است. انتظار آمادگى است. این آمادگى را باید در وجود خودمان، در محیط پیرامون خودمان حفظ كنیم. و خداى متعال نعمت داده است به مردم عزیز ما، به ملت ایران، كه توانسته‏اند این قدم بزرگ را بردارند و فضاى انتظار را آماده كنند. این معناى انتظار فرج است.

انتظار فرج یعنى كمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت براى آن هدفى كه امام زمان (علیه الصّلاة والسّلام) براى آن هدف قیام خواهد كرد، آماده كردن. آن انقلاب بزرگ تاریخى براى آن هدف انجام خواهد گرفت. و او عبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگى انسانى، زندگى الهى، عبودیت خدا؛ این معناى انتظار فرج است.

ان‏شاءاللَّه ظرفیت دلها و چشمها و ظرفیت جهان آماده براى آن انقلاب عظیم الهى بشود.

والسّلام علیكم و رحمةاللَّه و بركاته

منبع:http://farsi.khamenei.ir

                                                               ایران-ایران

تبلاگ پایتخت معنوی ایران: mashhad0511.tebyan.net

يکشنبه 30/5/1390 - 15:14 - 0 تشکر 356555

سلام

zamen123 گرامی؛

مطلب شما مطالعه

از شرکت شما در مسابقه سپاسگزاریم

بازهم منتظر مطالب خوب شما هستیم

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
يکشنبه 30/5/1390 - 17:55 - 0 تشکر 356638

 این چند روایت رو من از كتاب«امام مهدی از تولد تا رجعت در قصه ی انتظار» اثر: علی نظر منفرد -نوشتم:

1- یونس بن عبد الرحمن می گوید: موسی بن جعفر(ع) فرمود: خوشا به حال شیعیان ما، كسانی كه چنگ بر ریسمان ما در غیبت قائم ما می زنند و در موالات ما ثابت و استوار هستند واز دشمنان ما برائت می جویند آنها از ما هستند و ما از آنها هستیم.آنها راضی هستند كه ما امامان آنها هستیم و ما نیز راضی هستیم كه آنها شیعیان ما هستند.پس خوشا به حال آنان وخوشا به حال آنان.
سوگند به خدا كه ایشان با ما و در درجات ما، در روز قیامت خواهند بود.

2- ابوخالد كابلی از حضرت علی بن الحسین (ع) نقل كرده كه آن حضرت در ضمن حدیثی فرمود: همانا مردمی كه در زمان غیبت امام مهدی زندگی می كنند وبه امامت آن حضرت اعتقاد دارند ومنتظر ظهور او هستند،برتر از مردم هر زمان می باشند.زیرا خداوند تبارك وتعالی به آنها عقل و فهم وشناختی داده كه غیبت نزد آنها همانند مشاهده است.وآنها را همانند جهادگران همراه رسول خدا(ص) با شمشیر قرارداده است.ایشان حقاً مخلص و شیعیان و پیروان راستین ما وكسانی هستند كه مردم به دین خدای عزوجل در پنهان و آشكار دعوت می نمایند وحضرت فرمود: انتظار فرج از بزرگ ترین فرج هاست.

3- عبدا لعظیم حسنی از حضرت محمد بن علی از پدرش و او از پدرش از امیر المؤمنین نقل كرده است كه آن حضرت فرمود: برای قائم ما (عج) غیبتی است كه مدت آن طولانی خواهد بود.گویا شیعه را میبینم،كه همانند اشترانی كه به دنبال چراگه در حال جست وجو هستند امام نمی یابند.
پس هركس از آنها در دین خود ثابت واستوار بماند وقلب او به سبب طولانی شدن غیبت امامش سخت نگردد او با من در درجه و رتبه ی من در روز قیامت خواهد بود.

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.