• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن معارف > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
معارف (بازدید: 4575)
جمعه 14/5/1390 - 23:20 -0 تشکر 348437
اجنه هم در بهشت

سلام

ایا اجنه هم مانند ما در قیامت حساب وکتاب دارند؟

وبه بهشت یا جهنم میروند؟

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

شنبه 22/5/1390 - 14:37 - 0 تشکر 352014

rasoolalah گفته است :
[quote=rasoolalah;354883;351883]سلام خدمت صدرای گل
اولا جنا امین خودتی،من سید امین هستم(سید به اون گندگی نمیبینی اون پایین؟)(لبخند)دییییییییییییی
دوما:ما اهل تقوا نیستیم،سر کلاس منطق هم زیاد با استاد سر وکله میزدم(من نگفتم سخن شما غلط است)بلکه میگم ربطی به اون بحث نداشت(در ضمن از صدقه سری برنامه والای وبلند مرتبه ووالا شان و...حوزه علمیه،ما فقط تا صناعت خطابه خوندیم،(مگه اینکه شیطون ولمون کنه،خودمون بخونیم)(اینم از شاهکارهای حوزه است)
من مطلب اولت رو دیدم ناغلا(بگو ببینم ،تو ذهنت در مورد من چی اومد(لبخند)تا قاطی نکردم بگو:دییییی
ثالثا:مث اینکه هنوز اون بحث یکی دوسال پیشم رو متوجه نشدید،پس یه بار دیگه میگم،درجایی که قرآن وحدیث،صریحا مطالب شریعت رو بیان کرده اند،هیچ نیازی به عقل نیست،ودنباله روی از عقل ورها کردن این آیات وروایات صریح ،هیچ معنایی جز سرکشی از دستور دین ندارد،اما اگر در جایی قرآن وروایت ،آنچنان ما را کمک نکرده،مثلا یک قائده کلی داده،اینجا جای جولان دادن عقل است(که فکر کنم شما هم به همین معتقد باشید،)
رابعا:با تعریفی که خود شما از عقل کردید،یقینا هر موجود دارای عقلی هم دارای حساب وکتاب است وهم جهنم وبهشت(مگر اینکه خلافش از طریق روایت صحیح وآیه محکم(نه متشابه)ثابت شود)
خب خوش مرام،من دارم با همون ""عقل ""میگم که نمیشه یه جن ناز،با هزار تا عمل صالح بره بین بهشت وجهنم،اونوقت منی که نامه ام پر گناهه برم بهشت!!!!
شاید بگویید ملائکه که عقل دارند،چرا برایشان حساب وکتاب وبهشت وجهنم نیست؟منم میگم (ژست علامه ای،خوبه یا ژست هیچی ندون؟)اصلا من در اینمورد که عقل دارند نیز اشکال دارم(که ولش کنیم فعلا)
خامسا:در مورد ترجمه آیه ،از من نبوده،ولی فعلا تا بررسی آیات وروایات چیزی نمیگم
من احادیث رو قبول دارم،اما از نوع صحیح،این حدیث شما هم فعلا لنگ در هوا مونده(لبخند) چون با عقل جور در نمیاد
باید بررسی سندی و..بشه که درسته یا نه؟اگه بود من اینجا میگم شما درست میگید(البته شاید روایات دیگه ای ضد این روایت هم باشه)پس فعلا صبور باشیم(حالا من این کار رو دارممیکنم،اما اگه شما با علما سر وکار دارین،میتونین زود تر انجامش بدین)
پس چند چیز شد:
1-عقل تلازم مستقیم با بهشت رفتن ومکلف بودن داره
2-در قرآن سخنی از بهشت رفتن جنیان نشده(ولی قرار نیست همه چیز بیاد،وقتی میگه بدا جهنم ،خب شاید خوبام بهشت)
3-حدیثتون رو فعلا قبول نمیکنم
تذکر اخلاقی(لبخند):یه بار دیگه به من بگی جنا ب امین،واون وسط سید رو جا بندازی.......بابا سید به این خوشگلی خب بگو سید امین(گریه)

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام

سید این حوزه چی درس میدن پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟( لبخند اروم)

ولی گذشته از این حرفا بحث با سید امین رو دوست دارم(راستی داداشت هم هنوز تو انجمنه؟؟) ...

تازه رفتی اون مطلبم رو خوندی؟؟ ای بابا کی بوده زدمش... ولی جواب نیومده

.

.

.

سید امین گفتی (قلتَ):

«درجایی که قرآن وحدیث،صریحا مطالب شریعت رو بیان کرده اند،هیچ نیازی به عقل نیست،ودنباله روی از عقل ورها کردن این آیات وروایات صریح ،هیچ معنایی جز سرکشی از دستور دین ندارد،اما اگر در جایی قرآن وروایت ،آنچنان ما را کمک نکرده،مثلا یک قائده کلی داده،اینجا جای جولان دادن عقل است»

می گویم (اقول) :دیییییییییی:

اولا بحث در جایست که نصی نداریم. دوما مطالبی که اون موقع بیان کردید نص نبودن. اصولا مشکل انجاست که ما فکر میکنیم چیزی رو که فهمیدیم نص قرآنه. شاید باورت براش سخت باشه که آیات نص آنقدر کم هستند به گونه ای که برخی ادعا کردند اصولا در قرآن نص صریح نداریم. علمای علم اصول (مراجعه شود به حوزه علمیه محل تحصیل با قسمت های اول کتاب رسائل) می گویند مطالب قرآن قطعی السند و ظنی الدلالة می باشد. میدونی که چیزی که ظنی باشه دیگه در مسائل اعتقادی یقینی نیست؟؟ ( نکته عمیقیه)

.

.

.

قلتَ :

«رابعا:با تعریفی که خود شما از عقل کردید،یقینا هر موجود دارای عقلی هم دارای حساب وکتاب است وهم جهنم وبهشت»

میگویم:

هر موجود عقل داری که به سبب عقل کسی کمال نماید دارای حساب و کتاب است. اما حساب و کتاب الزاماً به معنای بهشتو جهنم نیست. این الزامش رو شما از کجا میاری؟؟ عقل همچین الزامی رو نمیگه . در نقل هم که پیدا نشد بلکه خلافش حاصل شد. چی میگی؟؟؟؟ :دیییی

.

.

.

سیدامین گفتی:

« خب خوش مرام،من دارم با همون ""عقل ""میگم که نمیشه یه جن ناز،با هزار تا عمل صالح بره بین بهشت وجهنم،اونوقت منی که نامه ام پر گناهه برم بهشت!!!!

شاید بگویید ملائکه که عقل دارند،چرا برایشان حساب وکتاب وبهشت وجهنم نیست؟منم میگم (ژست علامه ای،خوبه یا ژست هیچی ندون؟)اصلا من در اینمورد که عقل دارند نیز اشکال دارم(که ولش کنیم فعلا)»

.

جواب میدم:

خب در مورد جن همون بحث ملازمه عقلی بود که پیدا نشد. اما در مورد شما ولی موافقم... :ددیییییییییی چه معنی داره بری بهشت؟؟؟؟ :دیییییی

در مورد این سئوال که خودت از خودت پرسیدی باید جواب بدی. غیر اینه؟

بعد بنده خدا شما جبرئل رو میگید عقل نداره؟؟ یعنی خدای ناکرده این فرشته ها موجودات بی عقلی هستند – نعیاذ بالله- فکر می کنم در این مورد حتما برید بیشتر تحقیق کنید چون از قدیم الایام فرشتگان رو عقول مجره و عقل تام می دونستند. پناه بر خدا

.

.

.

گفتی:

« پس چند چیز شد:

1- عقل تلازم مستقیم با بهشت رفتن ومکلف بودن داره

2- در قرآن سخنی از بهشت رفتن جنیان نشده(ولی قرار نیست همه چیز بیاد،وقتی میگه بدا جهنم ،خب شاید خوبام بهشت)

3- حدیثتون رو فعلا قبول نمیکنم

تذکر اخلاقی(لبخند):یه بار دیگه به من بگی جناب امین،واون وسط سید رو جا بندازی.......بابا سید به این خوشگلی خب بگو سید امین(گریه)»

میگم: بنده خدا تو چه منطقی داری دیگه؟؟؟؟؟؟ اصلا میدونی تلازم چیه؟؟ این تلازم رو از کجا آوردی؟؟ بگو ما هم بریم پیدا کنیم ( کم کم شک میکنم درساتو خوب خونده باشی)

در مورد قرآن سخن ندارم چون شما هم قبول کردی خدا رو شکر .

اما در مورد حدیث واقعا تعجب کردم.!!!! حدیث من نیست که قبول نداشته باشی. حدیث معصوم علیه السلام هست در کتاب معتبر. وقتی یاد حرفای دو سال پیش میفتم و با الان مقایسه می کنم کلی متعجب میشم( لبخند همراه با تعجب شدید)

باشه میگم سید امین

سید امین

سید امین

اسم به این خوشگلی(موفق باشی)

قال امام علی ابن موسی الرضا سلام الله علیهما

«لیس العبادة کثرة الصلاة والصوم انما العبادة التفکر فی امر الله عزوجل»

http://philsoph.parsiblog.com/

شنبه 22/5/1390 - 16:6 - 0 تشکر 352046

سلام (آفرین حالا خوب شد،سید به این خشگلی میگه امین)
تذکر:جان من قلت واقول ونقول و...رو ول کن بحثت رو راحت بکن


نه داداشم نیست

با مطلب اولت کار ندارم،چون خارج از بحثمون هست(یعنی ادامه نمیدم)
اما در مورد پاسخ رابعا: چون عقلم میگه ، چون قرآن هم میگه،(قرآن میگه صالحین جایگاهشان بهشت وبلکه بالاترین درجات بهشت است)حالا شما از کجا میگی ؟(به قول خودت دیییییییی)
اما نکته بعدی اینکه:من نگفتم جبرئیل علیه السلام فلان است،بلکه با همون تعریفی که خودتون از عقل دادید،متوجه میشیم که ملائکه عقل ندارند(حالا اسمش هر چیز دیگه ای میخواد،باشه)البته در حد معلوماتم(وچون معلوماتم ناقصه،زیاد ادامه نمیدم ،چون شاید اشتباه کنم،مگه اینکه شما با قرآن وروایت """"""""""""صحیح""""""""""""روشنم کنی،که البته لطف در حقم میکنی)اجمالا ملائکه خوب وبدی در مقابلشان نیست که بخواهند خوب را انتخاب کنند،اطاعت محض هستند وبس،همون طور که حیوانات هم اطاعت محض دارند،اما به شکل دیگه ای(خدا میگه شیر باید برای بعضی مصالح آهو رو پاره پاره کنه)(بازم به قول خودت دیییییی)
اما در مورد تلازم:بنده با اصطلاحات منطق کار ندارم،(بله مکلف بودن با بهشت رفتن وجهنم رفتن رابطه مستقیم و""تلازم"داره)، کسی که دارای عقل است را طبق همان تعریفتان،عقل من میگوید باید حساب وکتاب وبهشت وجهنم داشته باشد،( در ضمن صدرا خان،من نمیدانم اگر قرار باشد کسی نه بهشتی داشته باشد ونه جهنمی،حساب وکتاب فایده اش چیست؟)(اینبارم به خاطر عزیزم صدرا،دیییییی)منظورم این بود که کسی که عقل(بنا بر همان تعریف خدتان دارد)باید حساب وکتاب وبهشت داشته باشد،واین ها با هم همراهی دارند،وگرنه،بیهوده است که این قدرت(عقل)به او داده شود،این تعریف بنده،حتی اگر روایت شما هم درست باشد،باز غلط نیست،منتها سوال پیش میاید چرا؟.......که اینم به ما ربطی نداره،خداست دیگه
در مورد حدیث:من هم نگفتم شما گفته اید، از کتاب کافی هم میاوردید،باز من بررسی سندی میکردم،کتاب کافی هم معتبر ترین کتاب حدیثی شیعه است،اما طبق تحقیقی از میان تقریبا 16 یا18 هزار حدیثش تنها مث اینکه 9 هزار حدیثش قابل اعتمادوصحیح بوده0البته این ممکن است نظر تمام یا اکثر علما نباشد)
پس چون در مرحله اول این حدیث با عقلم جور درنمیآید ،مجبورم نه تکذیب کنم ونه تایید،تا سندش بررسی شود،اگر صحیح بود وتمام شرایط را داشت،آنوقت من تسلیمم وحرف شما درست است وگرنه،نچ
تذکر اخلاقی شماره 2(دییییی)کاری میکنی که من هی تذکر اخلاقی بدم،هاااااا:ببینم منظورت از اون تعجب شدید چی بود؟؟؟؟ببین باید بگی،بیا تو شبکه بهم بگو(جان من )

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

شنبه 22/5/1390 - 16:27 - 0 تشکر 352051

البته در نظر قبلی هم گفتم
این که من بگم عقل اینو میگه وشما بگی عقل اونو،کار به جایی نمیرسه،فقط باید با حدیث وقرآن رفت جلو،
یه بارم سر کلاس هی سر یه مووضوعی چند روزبحث داشتیم ،حتی استاد هم بود،من میگفتم عقل وحدیث و...اینو میگه،تقریبا کل کلاس میگفتن،دکی..>......
پس بهتره که فعلا اون حدیث بررسی سندی بشه

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

يکشنبه 23/5/1390 - 15:42 - 0 تشکر 352534

به نام خدا

سلام

عجب بحثی شده!

باید ببینیم نتیجه نهایی چه میشه ایا جن بهشت میره؟؟

سادات محترم منتظر نتیجه گیری هستیم

 

 وبلاگ من ....وبلاگ پيامبران رحمت

 

امام صادق(ع) فرمود:به دنبال مونسى بودم كه در پناه آن, آرامش پيدا كنم, آن را در قرائت قرآن يافتم.

دوشنبه 24/5/1390 - 14:25 - 0 تشکر 353126

سلام
بالخره جواب بررسی سند آمد
(من برای اطمینان این حدیث را توسط افراد وموسسات مختلف بررسی سندی کرده ام ،که به محض آمدن جواب میگذارم)
اما اولین:
سؤال: آیا سند این روایت صحیح است: «سئل الاعلم علیه السلام من مومنی الجن ایدخلون الجنه قال لا و لکن لله حظائر بین الجنه و النار یکون فیها مومنوا الجن و فساق شیعه»؟
..............................
این روایت در تفسیر قمی آمده و هیچ سندی ندارد و کتاب های دیگر مانند بحارالانوار و... نیز از همین تفسیر نقل کرده اند و هیچ کدام سند ندارند و لذا نمی توان به این روایت استاند جست .
علاوه بر این ، آیات قرآن کریم و روایات اسلامی  اهل بهشت بودن و مکلف بودن مومنان جن را تایید می کنند.

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

دوشنبه 24/5/1390 - 14:39 - 0 تشکر 353137

ورود جن به بهشت
خداوند متعال حكیم و عادل است و در قرآن كریم بارها به صراحت بیان داشته كه افراد مؤمن و یكتاپرست در آخرت وارد بهشت خواهندشد و از یك عادل و حكیم محال است كه مخلوقش او را اطاعت كند ولی در عوض او را عذاب كرده و از بهشت محروم نماید علاوه بر این در سورة احقاف و سورة جن مطالبی دربارة جن‎ها وارد شده است كه می‎رساند، مؤمنان آنها وارد بهشت خواهند شد، چنان چه می‎فرماید:
«گروهی از جن‎ها آمدند و قرآن را شنیده و برگشته دیگران را بیم دادند. گفتند: ای قوم ما، ما كتابی را شنیدیم كه بعد از موسی نازل شده و هماهنگ با نشانه‎های كتاب‎های پیشین بود و به سوی حق و راه راست هدایت می‎كند. ای قوم ما! دعوت كنندة الهی را اجابت كنید و به او ایمان آورید تا گناهانتان را ببخشد و شما را از عذاب دردناك پناه دهد. و هر كس دعوت كنندة الهی را پاسخ نگوید، هرگز نمی‎تواند از چنگال عذاب الهی فرار كند...».
این آیات صراحت دارد كه برخی از جن‎ها به خدا و رسول اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ ایمان آورده و دیگران را نیز به سوی ایمان دعوت كردند و دیگر این كه مؤمن از عذاب الهی در امان و گناهانش مورد بخشش الهی قرار می‎گیرد و كافران در عذاب هستند. بنابراین مؤمنان جن به یقین اهل بهشت خواهند شد و در سورة جن نیز كه حدود 18 آیه در مورد آنهاست مطالبی آمده كه دلالت بر اهل بهشت بودن آنها می‎كند كه به نمونه‎هایی اشاره می‎شود:
1. جن‎ها قرآن را كتاب هدایت دانسته و به آن ایمان آورده و شریكی برای خدا قائل نمی‎شوند و خداوند منزه است.
2. گروهی از جن‎ها رسالت انبیا را پذیرفته و به پیامبر اسلام ایمان آورده‎اند.
3. در میان جن‎ها همانند انسان‎ها افراد صالح و غیر صالح وجود دارد و هر كسی ایمان آورد نه از نقصان می‎‎ترسد نه از ظلم.
4. خداوند از زبان جن‎ها تصریح می‎كند كه مسلمانان، راه راست را برگزیده و ظالمان گرفتار عذابند و گروهی از جن‎ها مسلمانند.
همة اینها دلالت صریح و روشن دارند كه جن‎ها هم وارد بهشت می‎شوند، البته این كه با انسان‎ها در یك مكان و درجه هستند یا هر كدام به نسبت به عمل خویش از نعمت‎های الهی بهره خواهند برد؟ باید گفت: درجات هر كس در بهشت به اندازة عملكردش در دنیا است و چون عملكردها مختلف است،‌درجات نیز مختلف خواهند شد.
منابع جهت مطالعة بیشتر:
1 . المیزان، محمد حسین طباطبایی، ترجمة محمد باقر موسوی همدانی، ج 18، ذیل آیات 29 به بعد احقاف و ج 20، سورة جن.
2. تفسیر نمونه، ناصر مكارم شیرازی، ج 21،‌ذیل آیات 29 به بعد احقاف و ج 25،‌سورة جن.

خداوند متعال می‎فرماید:
اما كسی را كه ستم كرده مجازات خواهیم كرد، سپس به سوی پروردگارش باز می‎گردد و خدا او را مجازات شدیدی خواهد كرد و اما كسی كه ایمان آورد و عمل صالح انجام دهد، پاداشی نیكوتر خواهد داشت و ما دستور آسانی به او خواهیم داد

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

دوشنبه 24/5/1390 - 18:5 - 0 تشکر 353228

میگم نمیترسی سیدخان.............
خوب دلو جرات داری که شب تا صبح کتاب جنی میخونیا..........ولی بحث باحالیه...ببخشید عقل من قد این مبحثای قشنگ و ترسناک و نمیده ....ولی خوب بحث میکنید ها......کیفش مال من
هستم میامو میخونم ببینم چیکار کردین.........

 

بیاید شاهد پرواز پروانه ها باشیم....

شادی را هدیه کن حتی به کسانی که آن را از تو گرفتند. عشق بورز به آنهایی که دلت را شکستند.دعا کن برای آنهایی که نفرینت کردندو بخند که خدا هنوز آن بالا با توست.

خدایا رهایم مکن

 

 

پنج شنبه 17/6/1390 - 14:24 - 0 تشکر 363629

پاسخ آیت الله سید علی حسینی میلانی:
لطفا سند این حدیث را بررسی بفرمایید
واگر احادیثی صحیح، در مورد ورود اجنه به بهشت هست بفرمایید
از امام (ع) پرسیدند: آیا مؤمنین از جن به بهشت داخل مى‏شوند . امام (ع) فرمود: نه، ولى براى خداوند باغ‏هایى بین بهشت و جهنم است كه ایشان و فساق شیعه در آن جا خواهند بود . (1)
پى‏نوشت:
1 . سفینة البحار، محدث قمى، ج‏1، ص‏186 .
پاسخ
بسمه تعالی
السلام علیکم
این روایت در بحارالانوار 60 / 80 از تفسیر قمی و علل الشرائع آمده و""" سندش کامل نیست"""، والله العالم

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

پنج شنبه 17/6/1390 - 14:25 - 0 تشکر 363630

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی:
جواب : حدیث مزبور از نظر سند خالی از اشکال نیست.

قال الله عزّوجلّ:
تندي نكن با كسي كه تو را بر او مسلط كردند تا با تو تندي نكنم.(كافي2/303)

 

 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

..............................................................

وبلاگ من:شهر ما(کلیک کن حالش رو ببر)

پنج شنبه 17/6/1390 - 17:41 - 0 تشکر 363698

به نام خدا
با تشکر از سید عزیز
که از دفاتر و بیوت علما و مراجع در مورد حدیث مزبور کسب تکلیف کردی
اجرتون با اولیاءالله

   

مدیر انجمن حوزه علمیه 

تماس بامن:

forum:www.mahdiyavar.mihanbb.com

e-mail:ya_lasaratelhosain@yahoo.com


 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.