• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن قرآن و عترت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
قرآن و عترت (بازدید: 3699)
چهارشنبه 12/5/1390 - 22:25 -0 تشکر 347409
« ضیافت »

سلام بر دوستان گرامی
ماه رمضان که می رسد هر کسی برای خودسازی، خود را مهیا می کند. بد نیست اگر ما هم به این بهانه دست یکدیگر را بگیریم.
لطفا" دوستان عزیزی که فرصت دارند و با قرآن مأنوس هستند، هر روز دوستانشان را به میهمانی
این کلام شیوا دعوت کنند. جاده دوستی هم سعی دارد در حد توان ، خودش و شما دوستان عزیز را به این ضیافت مهمان نماید.
خوشحال می شویم اگر شما دوست عزیز بر حسب سلیقه خود، ما
را همراهی نمایید و کارت دعوتتان را ثبت کنید تا من و دوستان شما هم از آن بهره مند شویم. کارت دعوت جاده دوستی شامل ذکر آیات منتخب از هر جزء، حدیثی منتخب در باب روزه و نیز مطلبی در مورد قرآن کریم است.

 

 

 

« روز اول »

فلسفه روزه:

قال الصادق(ع): انما فرض الله الصیام لیستوی به الغنی و الفقیر.
امام صادق(ع) فرمود: خداوند روزه را واجب كرده تا بدین وسیله دارا و ندار(غنی و فقیر) مساوی
گردند.(من لا یحضره الفقیه، ج 2 ص 43، ح 1)

*****


آیات منتخب :

وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلاَئِكَةِ اسْجُدُواْ لآدَمَ فَسَجَدُواْ إِلاَّ إِبْلِیسَ أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِینَ ﴿بقره - 34﴾

و چون فرشتگان را فرمودیم براى آدم سجده كنید پس بجز ابلیس كه سر باز زد و كبر ورزید و از كافران شد [همه] به سجده درافتادند (بقره - 34)


دلیل انتخاب :

شیطان که رانده گشت بجــز یک خطا نکرد
خـــــــــــود را برای سَجده ی آدم رضا نکرد
شیطان هـــــــــــــزار مرتبه بهتر ز بی نماز
او سجده بر آدم و این بر خــــــــــــــدا نکرد

*****

أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ أَفَلاَ تَعْقِلُونَ ﴿بقره - 44﴾

آیا مردم را به نیكى فرمان مى‏دهید و خود را فراموش مى‏كنید با اینكه شما كتاب [خدا] را مى‏خوانید آیا [هیچ] نمى‏اندیشید؟ ﴿بقره - 44﴾


دلیل انتخاب :

میگن وقتی که بارون می گیره ناودون هم خیس میشه،
درست بر عکس افرادی مثل من ، که خوبی رو میشناسن ولی انجام نمیدن.


 

قرآن به چه معناست ؟
درباره لفظ «قرآن» چند معنا گفته شده است :
1.قرآن بر وزن «غفران» مصدر و از ماده (قرأ) گرفته شده؛ به معنای خواندن
است .
2.قرآن مصدر و از (قرٌء= قری) گرفته شده و به معنای جمع کردن است. بدین
جهت که قرآن، ثمرات و نتایج کتب آسمانی پیشین را در خود جمع دارد و یا به این دلیل که سوره ها و آیات، اوامر، نواهی، قصص و ... در آن جمع شده است.
3.قرآن، از ماده قرن مشتق شده و به معنای ضمیمه کردن چیزی به چیز دیگر
است و چون آیات و سور آن به یک دیگر نزدیک و مقرون به گونه ای خاص به هم رتبطند، به آن قرآن می گویند.
4.قرآن مشتق از (قرائن) و قرائن جمع قرینه است؛ چرا که آیات قرآن بعضی
قرینه و موید بعضی دیگر است و بعضی، برخی دیگر را تفسیر و تصدیق میکند و به هم شباهت دارد.

این قسمت برگرفته از نرم افزار مشکات تولید شده توسط موسسه تبیان است.


 

پاورقی :
یکی از دوستان تبیانی ما، امشب عمل جراحی دارند. برای اینکه به سلامت بازگردند، دعای خیری هدیه می نمایید ؟

***********************************************************
بارالها ... دلم را رنگی بزن که دیگر پاک نشود و هرگز راهم را گم نکنم

 

جاده دوستی پایانی ندارد، اگر بیایی و همسفرم باشی

 

http://img.tebyan.net/Big/1391/09/fbc019f9a0b44c799f5f3ee58ba495e3.jpg 

 

شنبه 5/6/1390 - 19:18 - 0 تشکر 359001

« روز بیست و ششم »

روزه و صدقه:
قال الصادق(ع): صدقه درهم افضل من صیام یوم.
امام صادق(ع) فرمود: یك درهم صدقه دادن از یك روز روزه مستحبی برتر و والاتر است.(وسائل الشیعه، ج 7 ص 218، ح 6)

**************************

آیات منتخب :

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ ﴿محمد - 7﴾

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید اگر خدا را یارى كنید یاریتان مى‏كند و گامهایتان را استوار مى‏دارد (محمد - 7)

******************

ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَى الَّذِینَ آمَنُوا وَأَنَّ الْكَافِرِینَ لَا مَوْلَى لَهُمْ ﴿محمد - 11﴾

خدا سرپرست كسانى است كه ایمان آورده‏اند ولى كافران را سرپرست [و یارى] نیست (محمد - 11)


**************************

چند مورد از اعجازعلمی قرآن :
1- ترکیب خاص نباتات ( آیه 19، سوره حجر)؛
2- تلقیح نباتات ( آیه 22، همین سوره)؛
3- قانون زوجیت و تعمیم آن به عالم نباتات ( آیه 3، سوره رعد)؛
4- حرکت وضعی و انتقالی زمین ( آیه 53، سوره طه )؛
5- وجود یک قاره دیگر غیر از قاره های شناخته شده آن روز ( آیه 17، سوره رحمن)؛
6- اصل کروی بودن زمین ( آیه 40، سوره معارج)؛
7- ارتباط بین پدیده های جوی ( آیه 164، سوره بقره و آیه 5 سوره جاثیه).


( این قسمت برگرفته ار نرم افزار مشکات تولید شده توسط موسسه تبیان است )

*****************************************
بارالها ... دلم را رنگی بزن که دیگر پاک نشود و هرگز راهم را گم نکنم

 

جاده دوستی پایانی ندارد، اگر بیایی و همسفرم باشی

 

http://img.tebyan.net/Big/1391/09/fbc019f9a0b44c799f5f3ee58ba495e3.jpg 

 

يکشنبه 6/6/1390 - 17:46 - 0 تشکر 359358

« روز بیست و هفتم »

رمضان ماه رحمت:
قال رسول الله(ص): ... و هو شهر اوله رحمة و اوسطه مغفرة و اخره عتق من النار.
رسول خدا(ص) فرمود: رمضان ماهی است كه ابتدایش رحمت است و میانه‏اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم.(بحار
الانوار، ج 93، ص 342)

**************************

آیات منتخب :

وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ ﴿قمر - 17﴾

و قطعا قرآن را براى پندآموزى آسان كرده‏ایم پس آیا پندگیرنده‏اى هست (قمر - 17)

******************

مَن ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ كَرِیمٌ ﴿حدید - 11﴾

كیست آن كس كه به خدا وامى نیكو دهد تا [نتیجه‏اش را] براى وى دوچندان گرداند و او را پاداشى خوش باشد (حدید - 11)

**************************

دیدگاه قرآن کریم نسبت به مقام و جایگاه مادر چیست؟
از مضمون آیات کریمه ای که در این مورد وجود دارد متوجه می شویم که هرگاه خدای عزوجل درباره احسان به والدین س
فارش می فرماید پس از آن فقط از مادر یاد می کند: « ووصینا الانسان بوالدیه احسانا حملته امه کرها و وضعته کرها»« و انسان را نسبت به پدر و مادرش به احسان سفارش کردیم مادر با تحمل رنج به او باردار شد و با تحمل رنج او را به دنیا آورد»« و وصینا الانسان بوالدیه  حملته امه وهنا علی وهن و فصاله فی عامین»« و انسان را درباره پدر و مادرش سفارش کردیم مادرش به او باردار شد سستی بر روی سستی، و از شیر بازگرفتنش در دو سال است»اما این که چرا در این آیات نسبت به مادر به صورت اختصاصی توصیه شده باید گفت: چون فضیلت پدر پیش چشم فرزند او آشکار است و فرزند می بیند که پدر همواره خواسته هایش را برآورده ساخته و آنچه اراده کند فراهم می نماید. ولی ارزش والای زحمات مادر بر او پوشیده است. چون مادر آن قسمت از نیازهای فرزند را برطرف می کند که در طول حیات وی به چشم نمی آید یا از نظر عقلی قابل درک نیست. به طور مثال مادر است که بعضا" شبها بیدار می ماند و فرزند خود را شیر می دهد و اوست که فرزندش را در شکم حمل کرده و سپس به دنیا می آورد ولی به محض آن که فرزند بزرگ می شود و قدرت اندیشیدن می یابد آن کسی را که در مقابل خود مشاهده می کند تنها پدر است. وقتی پدر نیازها و گرایشات فرزند را جامه تحقق می پوشاند، او این لطف و فضل چدر را احساس می کند ولی به ندرت اتفاق می افتد که رنج و زحمتی را که مادرش به خاطر او متحمل شده در اندازه حقیقی آن قدر بداند. علت توصیه اختصاصی درمورد مادر از همین امر ناشی شده است. تا جایی که رسول گرامی اسلام (صلّی الله علیه و آله) به شخصی سه مرتبه فرمودند: « مادرت را دریاب! مادرت را دریاب! مادرت را دریاب!» بعد از آن است که فرمودند: « و نیز پدرت را»


( این قسمت برگرفته ار نرم افزار مشکات تولید شده توسط موسسه تبیان است )

********************************************************
بارالها ... دلم را رنگی بزن که دیگر پاک نشود و هرگز راهم را گم نکنم

 

جاده دوستی پایانی ندارد، اگر بیایی و همسفرم باشی

 

http://img.tebyan.net/Big/1391/09/fbc019f9a0b44c799f5f3ee58ba495e3.jpg 

 

يکشنبه 6/6/1390 - 21:51 - 0 تشکر 359432

با نام خدا و سلام
آیه 3 سوره واقعه:
«خافضه رافعه»
خدا تو این سوره بعد اعلام خبر واقعه عظیم قیامت و اینکه کذب و دروغی هم در کار نیست می فرماید:
گروهی در اوجند و عده ای در پایین ترین درجه.
در تفسیر این آیه میگن گروهی هستند که تو این دنیا اوضاع بر وفق مرادشون بوده از اشراف و باصطلاح کله گنده های جامعه بودند ولی در قیامت در ذلت بار ترین وجه هستند و بالعکس.

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

يکشنبه 6/6/1390 - 23:26 - 0 تشکر 359477

جاده دوستی گفته است :
[quote=جاده دوستی;70338;359358]

« روز بیست و هفتم »

دیدگاه قرآن کریم نسبت به مقام و جایگاه مادر چیست؟
از مضمون آیات کریمه ای که در این مورد وجود دارد متوجه می شویم که هرگاه خدای عزوجل درباره احسان به والدین س
فارش می فرماید پس از آن فقط از مادر یاد می کند: « ووصینا الانسان بوالدیه احسانا حملته امه کرها و وضعته کرها»« و انسان را نسبت به پدر و مادرش به احسان سفارش کردیم مادر با تحمل رنج به او باردار شد و با تحمل رنج او را به دنیا آورد»« و وصینا الانسان بوالدیه  حملته امه وهنا علی وهن و فصاله فی عامین»« و انسان را درباره پدر و مادرش سفارش کردیم مادرش به او باردار شد سستی بر روی سستی، و از شیر بازگرفتنش در دو سال است»اما این که چرا در این آیات نسبت به مادر به صورت اختصاصی توصیه شده باید گفت: چون فضیلت پدر پیش چشم فرزند او آشکار است و فرزند می بیند که پدر همواره خواسته هایش را برآورده ساخته و آنچه اراده کند فراهم می نماید. ولی ارزش والای زحمات مادر بر او پوشیده است. چون مادر آن قسمت از نیازهای فرزند را برطرف می کند که در طول حیات وی به چشم نمی آید یا از نظر عقلی قابل درک نیست. به طور مثال مادر است که بعضا" شبها بیدار می ماند و فرزند خود را شیر می دهد و اوست که فرزندش را در شکم حمل کرده و سپس به دنیا می آورد ولی به محض آن که فرزند بزرگ می شود و قدرت اندیشیدن می یابد آن کسی را که در مقابل خود مشاهده می کند تنها پدر است. وقتی پدر نیازها و گرایشات فرزند را جامه تحقق می پوشاند، او این لطف و فضل چدر را احساس می کند ولی به ندرت اتفاق می افتد که رنج و زحمتی را که مادرش به خاطر او متحمل شده در اندازه حقیقی آن قدر بداند. علت توصیه اختصاصی درمورد مادر از همین امر ناشی شده است.

اللهم اغفرلوالدی و ارحمهما كما ربیانی صغیرا

واجزهما بالاحسان احسانا و بالسیئات غفرانا

هزار دشمنم ار مي كنند قصد هلاك  گرم تو دوستي از دشمنان ندارم باك

حافظ عليه الرحمه

امضا: نيري

دوشنبه 7/6/1390 - 17:53 - 0 تشکر 359990

« روز بیست و هشتم »

پاداش روزه:
قال رسول الله(ص): قال الله تعالی الصوم لی و انا اجزی به
رسول خدا فرمود، خدای تعالی فرموده است: روزه برای من است و من پاداش آن را می ‏دهم.(وسائل الشیعه ج 7 ص 1
94، ح 15 و 16؛ 27 و 30)


**************************

آیات منتخب :

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ ﴿حشر - 18﴾

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید از خدا پروا دارید و هر كسى باید بنگرد كه براى فردا[ى خود] از پیش چه فرستاده است و [باز] از خدا بترسید در حقیقت‏خدا به آنچه مى‏كنید آگاه است (حشر - 18)

******************

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿صف - 2﴾
كَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿صف - 3﴾

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید چرا چیزى مى‏گویید كه انجام نمى‏دهید (صف - 2)
نزد خدا سخت ناپسند است كه چیزى را بگویید و انجام ندهید (صف - 3)

******************

إِن تُقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا یُضَاعِفْهُ لَكُمْ وَیَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ شَكُورٌ حَلِیمٌ ﴿تغابن - 17﴾

اگر خدا را وامى نیكو دهید آن را براى شما دو چندان مى‏گرداند و بر شما مى‏بخشاید و خدا[ست كه] سپاس‏پذیر بردبار است (تغابن - 17)

**************************

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله) درباره چه چیزی از امت خود شکایت می فرماید؟
 از اینکه کتاب خدا را وانهاده و مورد استفاده قرار ندادند. خدای متعال می فرماید:« و قال الرسول یا رب ان قومی اتخذوا هذا
القرآن مهجورا»« پیامبر خدا گفت: پروردگارا قوم من این قرآن را به کتابی مهجور و متروک مبدل ساختند.« مهجور» یعنی مهمل و بدون استفاده.

( این قسمت برگرفته ار نرم افزار مشکات تولید شده توسط موسسه تبیان است )

********************************************************
بارالها ... دلم را رنگی بزن که دیگر پاک نشود و هرگز راهم را گم نکنم

 

جاده دوستی پایانی ندارد، اگر بیایی و همسفرم باشی

 

http://img.tebyan.net/Big/1391/09/fbc019f9a0b44c799f5f3ee58ba495e3.jpg 

 

سه شنبه 8/6/1390 - 14:8 - 0 تشکر 360324

« روز بیست و نهم »

فضیلت ماه رمضان:
قال رسول الله(ص): ان ابواب السماء تفتح فی اول لیلة من شهر رمضان و لا تغلق الی اخر لیلة منه.
رسول خدا(ص) فرمود: درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می ‏شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.(
بحار الانوار، ج 93، ص 344)

**************************

آیات منتخب :

وَالَّذِینَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ یُحَافِظُونَ ﴿34﴾
أُوْلَئِكَ فِی جَنَّاتٍ مُّكْرَمُونَ ﴿35﴾

و كسانى كه بر نمازشان مداومت مى‏ورزند (معارج - 34)
آنها هستند كه در باغهایى [از بهشت] گرامى خواهند بود (معارج - 35)

******************


وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ وَتَبَتَّلْ إِلَیْهِ تَبْتِیلًا ﴿8﴾

و نام پروردگار خود را یاد كن و تنها به او بپرداز (مزمل - 8)

**************************

آداب تلاوت قرآن چیست؟
1- طهارت: مستحب است هنگام قرائت قرآن کریم وضو داشته باشد و بدون وضو جایز نیست به حروف قرآن دست خود را
برساند. خداوند می فرماید: « لا یمسه الا المطهرون» ،  که جز پاک شدگان بر آن دست نرسانند.
2- پاکیزه نمودن و تمیز کردن دهان قبل از تلاوت قرآن: رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمودند: « نظّفوا طریق القرآن»، 
راه عبور قرآن را پاکیزه نگاه دارید. از ایشان پرسیدند « راه قرآن»  چیست؟ آن حضرت  پاسخ دادند: «افواهکم» یعنی دهانهایتان.
3- استعاذه:  قرائت را با پناه بردن به خدای متعال شروع کند: « فاذا قرات القرآن فاستعذ بالله من الشیطان الرجیم»، پس
چون قرآن می خوانی از شیطان مطرود به خدا پناه ببر.
4- قرائت همراه با مکث و تانّی: چرا که این کار برای فهم مقصود آیات و مفاهیم آن و افزایش ایمان، برای انسان کارسازتر
است.
5- صوت زیبا: اجتناب از به کارگیری صداهای زشت و سبک.
6- خودداری از بازی، کارها و سخنان بیهوده، و خنده و شوخی در هنگام تلاوت.
7- استقبال: حتی المقدور روبه قبله باشد.


( این قسمت برگرفته ار نرم افزار مشکات تولید شده توسط موسسه تبیان است )

********************************************
بارالها ... دلم را رنگی بزن که دیگر پاک نشود و هرگز راهم را گم نکنم

 

جاده دوستی پایانی ندارد، اگر بیایی و همسفرم باشی

 

http://img.tebyan.net/Big/1391/09/fbc019f9a0b44c799f5f3ee58ba495e3.jpg 

 

چهارشنبه 9/6/1390 - 14:30 - 0 تشکر 360829


« روز آخر ، جزء آخر ، حدیث آخر »

زكات فطره:

قال الصادق(ع): ان من تمام الصوم اعطاء الزكاة یعنی الفطرة كما ان الصلوة علی النبی(ص) من تمام الصلوة.

امام صادق(ع) فرمود: تكمیل روزه به پرداخت زكاة یعنی فطره است، هم چنان كه صلوات بر پیامبر(ص) كمال نماز است.(وسائل الشیعه، ج 6 ص 221، ح 5)

**************************

آیات منتخب :

إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا ﴿6﴾
فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ ﴿7﴾
وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ ﴿8﴾

آرى با  هر دشوارى آسانى است (شرح - 6)
پس چون فراغت‏یافتى به طاعت دركوش (شرح - 7)
و با اشتیاق به سوى پروردگارت روى آور (شرح - 8)


******************

كَلَّا إِنَّ الْإِنسَانَ لَیَطْغَى ﴿6﴾
أَن رَّآهُ اسْتَغْنَى ﴿7﴾

حقا كه انسان سركشى مى‏كند (علق - 6)
همین كه خود را بى‏نیاز پندارد (علق - 7)

******************

فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ ﴿7﴾
وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ ﴿8﴾

پس هر كه هم وزن ذره‏اى نیكى كند [نتیجه] آن را خواهد دید (زلزلة - زلزال - 7)
و هر كه هم وزن ذره‏اى بدى كند [نتیجه] آن را خواهد دید (زلزلة - زلزال - 8)

******************

إِنَّ الْإِنسَانَ لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ ﴿6﴾
وَإِنَّهُ عَلَى ذَلِكَ لَشَهِیدٌ ﴿7﴾

كه انسان نسبت به پروردگارش سخت ناسپاس است (عادیات - 6)
و او خود بر این [امر] نیك گواه است (عادیات - 7)

******************

فَوَیْلٌ لِّلْمُصَلِّینَ ﴿4﴾
الَّذِینَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ ﴿5﴾

پس واى بر نمازگزارانى (ماعون - 4)
كه از نمازشان غافلند (ماعون - 5)

**************************

چند  آیه که  برای آن معادل ضرب المثل فارسی وجود دارد؟
1-جاء الحق و زهق الباطل. (اسراء 81)  دیو چو بیرون رود فرشته در آید.
2-و لئن شکرتم لا زیدنکم و ان کفرتم ان عذابی لشدید (ابراهیم 7)  شکر نعمت نعمتت افزون کند.  کفر نعمت از کفت بیرون کند.
3- اِن احسنتم احسنتم لا نفسکم و ان اساتم فلها (اسراء 7) هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی.
4-لقد خلقنا الانسان فی کبد ( بلد4) نابرده رنج، گنج میسر نمی شود.
5-قال: هل آمنکم علیه الا کما امنتکم علی اخیه من  قبل ( یوسف 64) مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد.
6-انک ان تذرهم یضلوا عبادک و لا یلدو الا فاجرا و کفارا ( نوح 27) از مار نزاید جز مار بچه . و یا عاقبت گرگ زاده گرگ شود گرچه با آدمی
بزرگ شود.
7-یریدون ان یطفئوا نورالله بافواههم و یابی الله الا ان یتم نوره و لو کره الکافرون (توبه 32) چراغی را که ایزد برافروزد هر آنکس پف کند،
ریشش بسوزد.
8-من یعمل مثقال ذرّه خیرا یره و من یعمل مثقال ذرّه شرا یره (زلزال 7 و 8) گندم از گندم بروید جو ز جو.
9-ضرب لنا مثلا و نسی خلقه ( یس 78) کور خود و بینای مردم.
10- الذین حملوا التورات ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا (جمعه 5) چهار پائی بر او کتابی چند.

( این قسمت برگرفته ار نرم افزار مشکات تولید شده توسط موسسه تبیان است )

********************************************************
بارالها ... دلم را رنگی بزن که دیگر پاک نشود و هرگز راهم را گم نکنم

 

جاده دوستی پایانی ندارد، اگر بیایی و همسفرم باشی

 

http://img.tebyan.net/Big/1391/09/fbc019f9a0b44c799f5f3ee58ba495e3.jpg 

 

پنج شنبه 10/6/1390 - 9:1 - 0 تشکر 361116

خدا خیرت بده "جاده دوستی" عزیز كه پایانی نداری! اخوی

خیلی استفاده كردم از این تاپیك. نمی خوام ادعا كنم همه پستها رو كامل خوندم ولی هر آنچه كهخواندم بهره بود و فایده/
واقعا كار پر زحمتی بود .
من پیشنهاد ارائه این تاپیك رو در بخش مطالب اعضا دادم. نمی دونم چرا عملی نشد.

مهم هم نیست برادر من. آرزو می كنم به قدر نیت خالصت از اجر عظیم الهی كه صدها و هزارها برابر از این تشویقها و انگیزه های دنیوی برتر است بهره مند بشی. كه ذخیره الهی ماندگار تراست از به به و چه چه امثال من و یا مدیر و دبیر ...
باز هم متشكرم


هزار دشمنم ار مي كنند قصد هلاك  گرم تو دوستي از دشمنان ندارم باك

حافظ عليه الرحمه

امضا: نيري

سه شنبه 15/6/1390 - 10:39 - 0 تشکر 363028

سلام آقای نیری عزیز تر
از محبت شما بسی ممنونم...
امیدوارم از دعای خیر شما دوستان گرامی خودم هم درسی گرفته باشم.

شاد باشید و خندان
جاده دوستی

 

جاده دوستی پایانی ندارد، اگر بیایی و همسفرم باشی

 

http://img.tebyan.net/Big/1391/09/fbc019f9a0b44c799f5f3ee58ba495e3.jpg 

 

پنج شنبه 17/6/1390 - 7:7 - 0 تشکر 363541

با نام خدا و سلام
دوست عزیز جناب جاده
یه پیشنهاد : اگر بتونیم همین کارو در طول سال داشته باشیم و هر روز یک آیه زیبا از آیات خدا رو که می خونیم اینجا ثبت کنیم کار خوبیه درضمن تشویق میشیم که هرروز حداقل چندآیه قران رو بخونیم

«اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم» 

رواق منظر چشم من آشیانه توست         کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست

انجمن تعلیم و تربیتیها 

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.