• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 3527)
شنبه 31/2/1390 - 14:2 -0 تشکر 319414
313 نفـــر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا بقیة الله الاعظم

سلام

 

 

 

رسول خدا(ص ) خاتم الانبیا و سید رسولان منتظر نواده خویش مهدی موعود(عج ) است و دیدار اصحاب او را آرزو می كند و می فرماید :
چقدر دوست دارم برادران خود را ببینم .
و یا اینكه می فرمایند : آه كه چقدر مشتاق دیدن برادران خود هستم .
اصحاب به ایشان عرض كردند : آیا ما برادران شما نیستیم فرمودند :
شما یاران من هستید و برادرانم كسانی هستند كه هنوز نیامده اند.
اصحاب عرض كردند كه : ای رسول خدا! چگونه آن دسته از امت خود را كه هنوز نیامده اند می شناسید
حضرت فرمودند : اگر كسی در بین یك گله اسب اسبی ممتاز و بی نظیر داشته باشد آیا می تواند او را به راحتی بشناسد یا خیر
عرض كردند : بله می تواند. سپس پیامبر(ص ) فرمودند :
برادران من نیز در روز قیامت نوری دارند كه آنها را از دیگران جدا می كند و من پیش از آنها وارد حوض می شوم . و اما آگاه باشید كه عده ای هم هستند كه از كنار حوض من رانده می شوند همچنان كه شتر گمراه رانده می شود. آنها را خطاب می كنم : آیا شتاب نمی كنید گفته می شود : آنها بعد از تو تغییر كردند و من می گویم : دور شوید دور شوید
 صفار بصائر الدرجات ص 104 و در صحیح مسلم النیسابوری : ج 1 ص .150


 

 

امام باقر علیه السلام فرمودند:
(( یجمع اللّه من اقاصى البلاد على عدة اهل بدر ثلاثماءة و ثلاث عشر رجلا؛))

((خداوند براى حضرت قائم از دورترین شهرها، به تعداد جنگاوران جنگ بدر، 313 مرد را جمع مى كند.))

صفات یاران حضرت مهدی(ع)

هر یک قوة چهل مرد را دارند

دل‌هایشان مانند پارة آهن یا پارة فولاد محکم می‌گردد

از شیر دلیرتر می‌شوند

از نیزه‌ کاری‌تر خواهند بود

شمشیر آن‌ها از آسمان می‌آید، در حالی که اسامی خود و پدراشان بر روی آن‌ها نوشته شده است

عاشق و مطیع امام(ع) هستند مانند اطاعت یک کنیز از مولایش

بر روی زمین که راه می‌روند زمین افتخار می‌کند و می‌گوید «مرّ بی صاحب القائم؛ یاور حضرت قائم(ع) از من عبور کرد.»

اگر بر کوه‌ها بگذرند، کوه‌ها در هم فرو ریزند

دست از شمشیرهای خود باز نمی‌گیرند تا آن که خدای تعالی راضی شود

پارسایان شب

شیران روز

اینان تنها از خدای متعال می‌ترسند

فریاد «لا إله إلّا الله» آنان بلند است

همواره آرزوی شهادت را دارند

بادهای مختلف آن‌ها را از مسیر حق جدا نمی‌کند

اکثر این 313 نفر جوانند

اکثر این 313 نفر عجمی هستند

شعار یاران حضرت مهدی(ع)، «یالثارات الحسین؛ بیاید به خون‌خواهی حسین» است.1

پی‌نوشت‌ها:

1. خراسانی، محمد جواد، مهدی منتظر؛ معجم الاحادیث الامام المهدی ج1، ص393؛ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج52، ص334 و 307؛ بلخی حنفی، سلیمان، ینابیع المودة، ص509

 

ظهور مهدی(عج) با اجتماع یاران او قرین است؛ اصحاب سختکوشی که با حضور خود فرمان موعود را لبیک گفته، گرد آفتاب وجودش حلقه می­زنند تا در رکاب او وعده الهی را تحقق بخشیده، حاکمیت دولت اهل بیت(ع)را بر جهان بگسترانند.

 

 

همه عاشقان و منتظران واقعی امام زمان (عج)  یاران و یاوران حضرت ولی عصر (عج) هستند.  
آنچه که در روایات به عنوان یاران خاص از آنها یاد شده یاران حکومتی حضرت هستند که بعد از ظهور، ایشان را در اداره جهان کمک می کنند.

 

 

 

 

 

در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا علیها سلام هستیم.

این روز با بركت را به همه شما خوبان تبریك می گویم.

این بحث را به مادرمان ام ابیها هدیه می كنم.

  
در 313 امین بحث در انجمن مهدویت شایسته دانستم تا با خصوصیات 313 یاور امام زمان (عج)
كه از اصحاب خاص امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند آشنا شویم .

 

 خداوندا به ما لیاقت بده تا ركاب مولایمان باشیم و جانمان را تقدیم قدوم مباركش كنیم.

 

خدایا بیتاب ظهور پسر فاطمه ایم 

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

دوشنبه 2/3/1390 - 8:35 - 0 تشکر 320064

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا بقیة الله الاعظم

سلام

3. دارای شخصیتی بی نظیر

شخصیت انسان - که برگرفته از مجموعه عوامل اعتقادی، اجتماعی، وراثتی و... است - سبب می گردد تا هر فردی در درجه خاصی از مکانت اجتماعی و موقعیت دینی قرار گیرد و مجموعه رفتارهای عملی انسان نیز از این شخصیت ریشه می گیرد. قرآن کریم میفرماید:قل کلّ یعمل علی شاکلته11. بگو: هر کس به طریقه خویش عمل میکند.

به قول معروف: از کوزه همان برون تراود که در اوست. بنابراین هر چه شخصیت انسان والاتر باشد، مکانت اجتماعی و موقعیت انسانی بالاتری خواهد داشت،

لذا امیر مؤمنان(ع) در اشاره به شخصیت منحصر به فرد یاران حضرت مهدی(ع) می فرماید: لم یسبقهم الأوّلون ولایدرکهم الآخرون.12

آنان به مقامی رسیده اند که نه گذشتگان بر آنان پیشی گرفته اند و نه آیندگان به مقام والای آنان می رسند.

برخی از آنان به مقامی می رسند که با ابرهای آسمان از مکانی به مکان دیگر سیر می کنند: «و بعضهم یسیر فیالسحاب نهاراً»13، بعضی دیگر زمین بسان طوماری در زیر پایشان درهم پیچیده می شود و آنان مسافت طولانی را در مدتی کوتاه می پیمایند.

امام صادق(ع) نیز در مورد آنان می فرمایند:فیصر الله أنصاره من أطراف الأرض، تطوی لهم الأرض طیّاً14 یاران مهدی از نقاط مختلف زمین به سوی او حرکت می کنند و زمین زیر پای آنان درهم پیچیده می شود.

11. سوره اسراء (17)، آیه 84.

12. معجم أحادیث الإمام المهدی، ج3، ص100.

13. حلیه الأبرار، ج5، ص312، ح6؛ المحجه، ص21؛ سیمای حضرت مهدی(ع) در قرآن، ص46.

14. معجم احادیث الإمام المهدی، ج3، ص29.

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

دوشنبه 2/3/1390 - 8:48 - 0 تشکر 320068

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا بقیة الله الاعظم

4. حقیقتی ناشناخته

برخی از واقعیات که در کتب آسمانی و از جمله قرآن کریم یا در روایات اسلامی آمده در نگاه اول غیرممکن یا بعید به نظر می رسد. این امر دلائل مختلفی دارد. یک دلیل آن منحصر و محدود کردن اسباب و عوامل موجود در عوامل و اسباب مادی است. مثلاً: اگر معجزات پیامبران؛ مانند اژدها شدن عصای حضرت موسی(ع) را با ادله مادی بنگریم قطعاً غیرممکن به نظر میرسد که یک چوب در آن واحد به ماری تبدیل شده و همه اشیای ساحران را ببلعد و دوباره به حالت اول برگردد. اما اگر زاویه دیدمان را از مادیات فراتر بریم درمی یابیم که معجزات انبیا بی سبب و علت نیست منتهی علت مادی ندارد.

دلیل دیگر، محدود بودن اطلاعات ماست، چه در بعد مادی چه در بعد معنوی؛ لذا تا کنون علت بسیاری از امور - حتی فعل و انفعالات جسمانی خود - را نمیدانیم. به همین جهت پس از قرنها تحقیقات و مطالعات دانشمندان، هنوز وقتی درباره انسان اظهارنظر میکنند می گویند: «انسان موجود ناشناخته».

طی الأرض از اموری است که هنوز بشر به چگونگی آن پی نبرده است. در حالی که یقین داریم این کار شگفت برای برخی از بندگان خدا میسر است.

قرآن کریم در داستان حضرت سلیمان و تخت ملکه «سبا» به این موضوع تصریح دارد و میفرماید:

قال یا أیّها الملؤا أیّکم یأتینی بعرشها قبل أن یأتونی مسلمین قال عفریت من الجنّ أنا اتیک به قبل أن تقوم من مقامک و إنّی علیه لقوی أمین قال الذی عنده علم من الکتاب أنا اتیک به قبل أن یرتدّ إلیک طرفک فلّما رءاه مستقراً عنده قال هذا من فضل ربّی... .15

سلیمان گفت: ای سران [کشور] کدامیک از شما تخت او را - پیش از آن که مطیعانه نزد من آیند - برای من میآورد؟« عفریتی از جنّ گفت: «من آن را پیش از آن که از مجلس خود برخیزی برای تو می آورم و بر این [کار] سخت توانا و مورد اعتمادم.» کسی که نزد او دانشی از کتاب [الهی] بود، گفت: «من آن را پیش از آن که چشم خود را برهم زنی برایت می آورم.» پس چون [سلیمان] آن [تخت] را نزد خود مستقر دید، گفت: این از فضل پروردگار من است.

این آیه به صراحت بیانگر آن است که تخت ملکه سبا از فاصله بسیار دور (از یمن تا اردن) در کمتر از چشم برهم زدن نزد حضرت سلیمان آورده شده است.

15. سوره نمل (27) آیه 40-38.

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

دوشنبه 2/3/1390 - 8:52 - 0 تشکر 320070

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا بقیة الله الاعظم

5. ذخیره های الهی

خداوند متعال همواره برای هدایت انسانها و رفع مشکلات آنها و تنبیه زورگویان و متجاوزان فاسد افرادی از پیامبران، اوصیای بزرگ آنها و افراد صالح و مؤمن را برمی گزیند، که گاهی در روایات از آنها با عنوان کارگزاران خداوند در روی زمین یاد میشود.

اصحاب حضرت حجت(ع) همچون امامشان - که «بقیه الله» و «ذخیره الله» است - از جمله افرادی هستند که خداوند وعده عذاب حکام جور و ستم و مشرکان و کفار را به دست آنها داده و مقرر ساخته است که پایان حکومت جباران و شروع حکومت صالحان با دست توانای آنها و رهبریت امام زمان(ع) واقع شود.

قرآن کریم از آنها تحت عنوان «أمّت معدوده» نام میبرد. خداوند متعال در قرآن خطاب به کفار منحرف میفرماید:

و لئن أخّرنا عنهم العذاب إلی أمّه معدوده لیقولنّ مایحبسه ألایوم یأیتهم لیس مصروفاً عنهم و حاق بهم ما کانوا به یستهزءون16.

اگر ما عذاب را تا [آمدن] «امت معدوده» از آنها به تأخیر بیندازیم میگویند: چه چیز آن را باز میدارد؟ آگاه باش! هنگامی که آن روز بیاید، عذاب از آنها برگردانده نمی شود، و آنچه را که مسخره میکردند آنها را فرو خواهد گرفت.

از امام باقر و امام صادق(ع) روایت شده که آن دو بزرگوار در تفسیر این آیه فرمودند:

منظور از «امت معدوده» (امت شمرده شده)، همان اصحاب حضرت مهدی(ع) در آخرالزمان هستند که 313 نفر به تعداد اهل «بدر» میباشند و همانگونه که پاره های ابر پاییزی به هم میپیوندند آنان نیز در آن واحد گرد میآیند.17

و در روایت دیگر امام صادق(ع) میفرماید:

منظور از «عذاب» خروج حضرت قائم(ع) است (که سبب عذاب کافران و مفسدان خواهد شد) و منظور از «امت معدوده» اصحاب اوست که به تعداد اهل بدر میباشند.18

16. سوره هود (11) آیه 8.

17. علامه طبرسی، مجمع البیان، ج6، ص185؛ تفسیر برهان، ج5، ص105.

18. البرهان، ج5، ص103؛ نعمانی، کتابالغیبه، ص241.

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

دوشنبه 2/3/1390 - 9:54 - 0 تشکر 320100

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا صاحب الزمان

6. ایمان یاوران مهدی(ع)

بنابر آنچه از قرآن کریم و روایات معصومین به ما رسیده، ایمان نیز مانند بسیاری از حقایق دیگر دارای رتبه و درجه است؛ لذا مؤمنان به نسبت علم و معرفت و قینی که نسبت به حقیقت دین - به ویژه ذات باریتعالی پیدا می کنند - دارای درجات مختلفی می باشند (والمؤمنون والمؤمنات بعضهم أولیاء بعض)19  لذا هر چه پایه یقین فرد قویتر باشد و کمتر شک و تردید در قلب او راه یابد دارای ایمانی قویتر است و از رتبه و ارزشی والاتر برخوردار خواهد بود.

یاوران مهدی(ع) به درجه ای از ایمان رسیده اند که هیچ شکی در دلشان راه نمییابد:« و رجال کان قلوبهم زبرالحدید، لایشوبها شکّ فی ذاتالله أشدّ من الحجر...»20 . مردانی هستند فولادد ل که همه وجودشان یقین به خداست و هیچ شکی در دلشان راه نمی یابد مردانی سختتر از صخره ها... .

با معرفت، به خدا ایمان آورده اند، و ایمان به خدا در اعماق جانشان نفوذ کرده است. امام صادق(ع) در روایتی، ضمن بیان اوصاف آنان، شیعیان را به الگو گرفتن از آنان سفارش میکند:

سلیمان بن هارون میگوید: به آن جناب گفتم، بعضی از عجلیان گویند که شمشیر رسول خدا، نزد عبدالله بن حسن است. فرمود: به خدا سوگند! نه او و نه پدرش با هیچ یک از دو چشمانشان آن را ندیده اند، مگر آن که پدرش آن را نزد حسین دیده باشد و آن شمشیر برای صاحب این امر محفوظ است. پس مبادا به راست و چپ روی آوری که به خدا سوگند امر روشن است. به خدا سوگند! اگر اهل آسمان و زمین هم دست شوند که این امر را از جایگاهی که خداوند آن را قرار داده، جدا سازند نخواهند توانست و چنانچه همه مردمان کفر ورزند تا جایی که هیچکس نماند، خداوند کسانی را خواهد آورد که شایستگان باشند. سپس فرمود: آیا نمی شنوی که خداوند می فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده اید، هر کدام از شما که از دین روی گردانید، پس به زودی خداوند قومی را که آنها را دوست می دارد و آنها نیز خدا را دوست می دارند و با مؤمنان فروتن و یا کافران سرسخت اند، به نصرت اسلام برمی انگیزد...»21 (تا آخر آیه را تلاوت فرمود) و در آیه دیگر فرمود: «پس اگر این قوم به آن کفر ورزند، همانا قومی را که هرگز به آن کافر نشوند، بر آن می گماریم.» سپس حضرت فرمود: «اهل این آیه، همان کسانی اند که در آیه قبل بودند».

در آیه ای که امام صادق(ع) آن را تلاوت فرموده اند، اوصاف مؤمنانی که باید این رسالت بزرگ را انجام دهند، چنین بیان گردیده است:

1. آنها به خدا عشق میورزند و جز به خشنودی او نمیاندیشند: «یحبّهم و یحبّونه»؛

2. در برابر برادران دینیشان خاضع و فروتن هستند: «أذلّه علی المؤمنین»؛

3. برای بسط عدل و اجرای فرامین الهی همواره در راه جهاد فی سبیل الله هستند: «یجاهدون فی سبیل الله»؛

4. برای نابودی کافران و برچیدن بساط ستمگران، کوشا هستند و از هیچ ملامتی پروا ندارند: «ولا یخافون لومه لائم».

این صفات پسندیده که از اعتقاد به خدا و ایمان به مقصد نشأت گرفته، از آنها انسانهایی ساخته است که در شکستن سنتهای نادرست - که اکثر مردم بدانها پایبندند و مخالفان خود را به استهزا می گیرند - پروایی ندارند.

بسیاری را میشناسیم که صفات ممتازی دارند، اما مقابل غوغای محیط و هجوم افکار عوام و اکثریت منحرف، بسیار محافظه کار و ترسو می گردند و در مقابل آنها میدان را خالی می کنند. در حالی که برای یک رهبر سازنده و افرادی که برای اجرای افکار او وارد میدان می شوند، قبل از هر چیز چنین شهامتی لازم است.

عوام زدگی، محیط زدگی و مانند آن، که همه نقطه مقابل این امتیاز عالی روحی هستند، سد راه بیشتر اصلاحات محسوب می گردند. آری به دست آوردن این امتیازات و موقعیتها در هر درجه که باشد، علاوه بر کوشش خود فرد، مرهون فضل خداوند است که به هر کس بخواهد و شایسته بیند عطا کند:ذلک فضلالله یؤتیه من یشاء.22

19. سوره توبه (9) آیه 71.

20. بحارالأنوار، ج52، ص308.

21. سوره مائده (5) آیه 54.

22. تفسیر نمونه، ج4، ص416.

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

پنج شنبه 5/3/1390 - 8:51 - 0 تشکر 321671

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا صاحب الزمان

 سلام

7. برپا دارندگان نماز

نماز، ستون دین »و هی عمود دینکم«23 ؛ معراج مؤمنان «الصلوه معراج المؤمن»24 ؛ وسیله یاد خدا «أقم الصلوه لذکری»25 ؛ نور چشم رسول خدا «قره عینی فیالصلوه»26 است و اهمیت دادن به آن از بارزترین نشانه های مؤمن برشمرده شده است: «قد افلح المؤمنون الذینهم فی صلوتهم خاشعون».27
هر پیکارجوی با باطل و دفع کننده ظلم و فساد و برپا کننده حق و عدالت، باید خود را به زیور نمازگزاران آراسته کند؛ چرا که این نماز است که از فحشا و منکر جلوگیری می کند و یاد خدا را در دلها زنده می دارد. نماز عهد خداست «الصلوه عهد للَّه».27 از این رو درباره اصحاب صاحب الأمر(ع) می خوانیم:فیهم رجال لاینامون اللیل لهم دوی فی صلوتهم کدوی النحل29.
برخی از آنان شب را نخوابند و زمزمه نماز و مناجات شبانه شان همچون صدای زنبوران عسل فضا را آکنده سازد.
آری با یاد خدا و برپایی نماز جان و دلشان را روشن نموده اند: «کان قلوبهم القنادیل»30 و چهره ظاهریشان نمایانگر سیرت پاک درونیشان می باشد:قد أثر السجود بجباهم لیوث بالنهار، رهبان باللیل31.
سجده ها در پیشانی آنها اثر گذارده است. آنان شیران روز و پارسایان شبند.
و به فرموده قرآن:سیماهم فی وجوههم من أثر السجود32.نشانه آنها در صورتشان از اثر سجده نمایان است.

23. بحار الأنوار، ج82، ص29.

24. سرالصلوه، ص7.

25. سوره طه (20) آیه 14.

26. بحارالأنوار، ج77، ص77.

27. سوره مؤمنون (23) آیه 1و2.

28. کنزل العمّال، ج7، ص279.

29. بحار الأنوار، ج52، ص308.

30. همان.

31. منتخبالأثر، ص486.

32. سوره فتح (48) آیه 29.

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

پنج شنبه 5/3/1390 - 9:30 - 0 تشکر 321681

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا صاحب الزمان

8. پرداخت کنندگان زکات

همچنان که اسلام تنها یک مکتب اخلاقی، عبادی و فلسفی نیست. بلکه یک «آیین جامع» و کامل است که به همه نیازهای روحی و معنوی انسان توجه دارد. پرورش یافتگان حقیقی این مکتب نیز افرادی تک بعدی نیستند بلکه یک مسلمان راستین در حالی که یک مجاهد میدان رزم است، یک عابد محراب عبادت نیز می باشد. همچنان که خود را به خدا نزدیک می سازد، ارتباط خود را با خلق خدا نیز محکم می کند. لذا همان گونه که برپا داشتن نماز نشانه یک مؤمن وارسته است: «و یقیمون الصلوه»33 زکات نیز نشانه بارز یک مسلمان واقعی است: «و یؤتون الزکاه»34. همچنان که یک مسلمان از اقامه نماز به رشد و کمال و معراج می رسد از طریق پرداخت زکات نیز به این مقامات می رسد: «خذمن أموالهم صدقه تطهرّهم و تزّکیهم بها»35؛ چرا که زکات انسان را از بخل و دنیاپرستی و رذائل اخلاقی پاک می کند، و نهال نوع دوستی، سخاوت، رعایت حقوق دیگران به ویژه فقرا، مستمندان و درماندگان را در نهاد او پرورش میدهد و با پرداخت زکات زمینه فساد را در جامعه از بین می برد. لذا امام صادق(ع) می فرماید:کسی که یک قیراط از زکات را نپردازد نه مؤمن است و نه مسلمان و نه ارزشی دارد.36
لذا یکی از اوصاف بارز اصحاب امام زمان(ع) که از برگزیدگان شاگردان مکتب وحی بوده و الگوی راستین رهپویان طریق انبیا و اولیا می باشند، پرداخت زکات است. بنابراین بعد از استقرار حکومت عدل جهانی حضرت مهدی(ع) اولین اقدام آنها اقامه نماز و ادای زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر می باشد.
چنان که امام باقر(ع) در تفسیر آیه 41 سوره حج :الذین إن مکّناهم فی الأرض أقاموا الصلوه و اتواالزکوه و أمروا بالمعروف و نهوا عن المنکر وللَّه عاقبه الأمور.
می فرماید: این آیه درباره آل محمد(ص) و حضرت مهدی(ع) و اصحاب او می باشد. خداوند، شرق و غرب عالم را تحت سیطره آنها درمی آورد و دین را به وسیله آنها در جهان آشکار می سازد، و دیگر از ظلم و ستم و بدعت نشانی در روی زمین باقی نمی ماند.37
33. سوره توبه (9) آیه 71.
34. همان.
35. همان، آیه 103.
36. وسائل الشیعه، ج6، ص20، ب4، ح9.
37. ینابیع الموده، ج3، ص244؛ البرهان، ج6، ص570.
اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

پنج شنبه 5/3/1390 - 9:34 - 0 تشکر 321684

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا صاحب الزمان

9) امرکنندگان به معروف و پیکارکنندگان با منکر

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای که اجرای آن نشان افتخار بهترین امت را برای امت اسلامی به ارمغان آورده است: کنتم خیر أمّه أخرجت للنّاس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنکر و تؤمنون بالله .
شما بهترین امتی هستید از میان مردم پدید آمده، که امر به معروف و نهی از منکر می کنید و به خدا ایمان دارید.
امر به معروف از اهم واجبات است و قوام و برپایی دیگر واجبات در گرو این فریضه الهی است. در بیان اهمیت این واجب الهی بهتر است از زبان معصومین بشنویم. امیر مؤمنان(ع) می فرمایند: همه اعمال نیک و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره آبی در کنار دریای مواج و عمیق است.
امام باقر(ع) نیز درباره این واجب الهی میفرمایند: طریقه و راه انبیا و سیره و روش نیکان است؛ فریضهای که در زیر سایه آن دیگر واجبات به انجام می رسد، راهها امن، و کسب و کارها حلال می شود و حقوق افراد داده می شود و زمین آباد می شود و از دشمنان انتقام گرفته می شود و امور دین و دنیای مردم راست می گردد.
رسالت حضرت مهدی(ع) و یاران او، احیای دین خدا و اتمام رسالت انبیا و اولیا و مبارزه با بدعتها و پاک ساختن زمین از وجود ظالمان و فاسدان است و شاید همه این رسالت را در دو کلمه بتوان خلاصه کرد؛ اجرای قسط و عدل: فیملاء الأرض قسطاً و عدلاً کما ملیت ظلماً و جوراً .
البته این رسالتی است که همواره بر دوش همه مؤمنان بوده و هست، اما در وجود حضرت حجت(ع) و یارانش عینیت کامل مییابد.
امام صادق(ع) در تفسیر آیه: الذّین إن مکّناهم فیالأرض أقاموا الصلاه و آتوالزکاه و أمروا بالمعروف و نهوا عن المنکر وللَّه عاقبه الأمور.42
همان کسانی که هرگاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می دارند و زکات می دهند و امر به معروف و نهی از منکر می کنند، و پایان همه کارها از آن خداست.
می فرماید: خداوند به وسیله مهدی(ع) و اصحاب او، مشرقها و مغربهای زمین را به تصرف درمی آورد، دین را آشکار می سازد، بدعتها و باطل را از بین می برد، همچنان که سفیهان حق را میرانده بودند، تا جایی که اثری از ظلم دیده نشود. آنها امر به معروف و نهی از منکر خواهند نمود و عاقبت کارها به دست خداست.43
38. سوره آل عمران (3) آیه 110.
39. نهجالبلاغه، صبحی صالح، ح374 «و ما اعمال البرّ کلّها والجهاد فی سبیلالله، عند الأمر بالمعروف والنهی منالمنکر، إلاّ کنفثه فی بحر لجّی».
40. وسائل الشیعه، ج11، ح6، ب1.
41. علامه بحرانی، غایه المرام، ج7، ص80؛ السیوطی، الحاوی للفتاوی، ج2، ص58.
42. سوره حج (22) آیه 41.
43. المحجّه فیما نزل فیالقائم الحجه، ص143؛ سیمای حضرت مهدی در قرآن، ص254.
پدیدآورنده: سیدمصطفی علامه مهری

پایگاه حوزه

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

پنج شنبه 5/3/1390 - 10:3 - 0 تشکر 321688

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیك یا بقیة الله الاعظم

وقتى كه آمدى 

وقتى که آمدید! جهان مى خورد ورق

آقاى ما! کتاب زمان مى خورد ورق 

از بستر جهالت خود، پلک مى زنیم

آنروز خوابهاى گران مى خورد ورق 

طومار هر چه زردى وپاییز، خش وخش

در زیر پاى رهگذران مى خورد ورق 

روز ى که امر، امرِ شما مى شود فقط

هر چى که خواستید، همان مى خورد ورق

 مى ریزد آسمان طبقاتش، ستاره هاش

آنروز افق، کران به کران مى خورد ورق 

نه آسمان به فکر خودش هست ونه زمین

فرمولهاى سود وزیان مى خورد ورق

 با موجى از حقیقت آن (روز ناگزیر)

افسانه هاى شاپریان مى خورد ورق

 روزى که دیر نیست که در شعر شاعران

(ماه وپلنگ)، (ماه وکتان) مى خورد ورق  

شعر حضور جمعه ى طوفانى شما

در روزنامه هاى جهان مى خورد ورق

شما هم به مادرمان بانوی دو عالم هدیه می دهی؟ ...

اللهم عجل لولیك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

سه شنبه 17/3/1390 - 23:18 - 0 تشکر 328558

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليك يا بقية الله الاعظم سلام 12_ اتحاد و برادري و ياري و لطف خدا نيز با کساني است که اتحاد و همبستگي دارند؛ چنانکه گفته‌اند: يدالله مع الجماعة. و نيز خداوند متعال در قرآن کريم مسلمانان را به اتحاد و يگانگي امر مي فرمايد:و اعتصموا بحبل الله جميعاً ولا تفرقوا.9 به ريسمان الهي چنگ بزنيد و متفرق نشويد. از روايات استفاده مي شود که اصحاب حضرت حجت(ع) از نژادها و مناطق مختلف عالم هستند، چنان که امام صادق(ع) مي فرمايند:فيصير إليه أنصاره من أطراف الأرض، تطوي لهم طيّاً حتي يبايعوه.10 ياران حضرت مهدي(ع) از سراسر گيتي به سوي او مي شتابند و زمين زير پاي آنان بسان طوماري، درهم پيچيده مي شود تا هر چه سريع تر به مکه برسند و با آن حضرت بيعت کنند. از سوي ديگر همه آنها، جز اندکي، جوان، پرقدرت و با نشاط هستند. با اينکه اين ويژگيها زمينة بسيار مساعدي براي بروز اختلاف و پراکندگي است، ولي هيچ تأثير منفي در همدلي و برادري ياران آن حضرت نخواهد داشت و چنان رفتار برادرانه اي با هم دارند گويا فرزندان يک پدر و مادر مي باشند:ان أصحاب القائم، عليه السلام، يلقي بعضهم بعضاً کأنّهم بنوأب و أم.11 آري ياران امام زمان(ع) چنان منيتها و خودخواهيها را در زير آسياب تهجد خرد کرده و ذوب در محبوب خود شده اند که ديگر خودي نمي بينند تا زمينه ساز انديشه هاي شيطاني و اختلاف انگيز گردد. لذا همه يک دل به دنبال رهبر واحد براي هدف واحد و وارسته از هرگونه وابستگي دنيوي قدم برمي دارند و راه هرگونه وسوسه هاي اختلاف برانگيز را بر شيطان دروني و بيروني بسته اند. 9 . سوره آل عمران، آيه 103. 10 . بحارالانوار، ج52، ص334، معجم احاديث الامام المهدي، ج3، ص290. 11. علامة بحراني، البرهان في تفسير القرآن، ج2، ص24. اللهم عجل لوليك الفرج

 

الهی به حق فاطمه ،عجل لفرج مولانا صاحب الزمان

دوشنبه 30/3/1390 - 22:43 - 0 تشکر 334220

سلام چه جالب مي يه چنتا عکس از صفحه تبيان گرفتم بعضي تايپيکا که پاسخشون به 313 و 110 و غيره رسيه بود براي يادگاري اما اصلا فکرشم نکردم در موردش مطلب بنويسم ايول داره موفق باشيد

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.