• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن مهدویت > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
مهدویت (بازدید: 3753)
پنج شنبه 1/2/1390 - 22:46 -0 تشکر 310482
موعود شناسى و پاسخ به شبهات

در مورد مسئله موعود و امام زمان (عج) همواره شبهاتی در ذهن ماها وجود دارد

این تاپیک رو زدم تا به برخی از شبهات رایج بپردازیم

مطالب درج شده از کتاب موعود شناسى و پاسخ به شبهات نوشته علی اصغر رضوانی می باشد


 

شنبه 3/2/1390 - 22:0 - 0 تشکر 311155

8 : ضرورت حكومت عدل جهانى را از راه تكامل چگونه مى توان تبیین كرد؟


انسان مانند یك نهال است كه استعداد ویژه اى براى رسیدن به كمال در او وجود دارد و احتیاج او به عوامل بیرونى براى شكوفایى این استعداد است .

انسان در اثر همه جانبه بودن تكاملش تدریجا از وابستگى اش به محیط طبیعى و اجتماعى كاسته و به نوعى وارستگى كه مساوى است و با وابستگى به عقیده و ایمان و ایدئولوژى افزوده مى شود و در آینده به آزادى كامل معنوى یعنى وابستگى كامل به عقیده و ایمان و مسلك و ایدئولوژى خواهد رسید.


بر حسب این بینش از ویژگى هاى انسان ، تضاد درونى اوست میان جنبه هاى مادى و جنبه هاى معنوى .

نبرد درونى انسان خواه ناخواه به نبرد میان گروه هاى و انسانها كشیده مى شود ، یعنى نبرد میان انسان مال یافته از یك طرف و انسان منحط از طرفى دیگر.


نتیجه اینكه : بشر احتیاج دارد به نیرویى غیبى و رهبرى الهى تا به كمك او عدل و توحید و كمال را در سرتاسر گیتى گسترش داده و نیروهاى مخالف را نابود سازد.

شنبه 3/2/1390 - 22:3 - 0 تشکر 311158

9 : آیا با دلیل عقلى مى توان ضرورت تشكیل حكومت عدل جهانى را اثبات نمود؟


مطابق آیات و روایات ، انسان عبث و بیهوده آفریده نشده است ،

بلكه هدف و غرضى خاص براى خلقت او در نظر گرفته شده كه همان رسیدن انسان به كمال یعنى لقاى الهى است كه از راه یقین و عبودیت همه جانبه حاصل مى گردد.


در علم كلام به اثبات رسیده كه لطف بر خداوند واجب است .

لذا از باب لطف باید خداوند هر امرى را كه در راستاى اهداف خلقت است ایجاد كرده و موانع آن را نیز بر طرف سازد.

با مراجعه تاریخ گذشته پى مى بریم كه تاكنون این هدف عمومى در سطح كل جامعه بشرى تحقق نیافته است .

لذا به این نتیجه مى رسیم كه :

به جهت تحقق هدف كلى خلقت لازم است خداوند با زمینه سازى خاص كه همان تشكیل حكومت عدل جهانى توحیدى است مردم را در پیاده كردن این هدف عمومى یارى دهد.

يکشنبه 4/2/1390 - 13:0 - 0 تشکر 311250

dehkade2010 گفته است :
[quote=dehkade2010;591792;310599]سلام

ممنون...بحث خیلی خوب و جالبیه.....فقط زیاد بود من تا شماره3 خوندم:)....

خب تا همینجا كه خوندم...میگه تا وقتی خودتو قوی نكردی نرو سراغ شبهات....بعد اونوقت یكی میاد ازمون میپرسه چی كنیم ؟...بگیم نمیدونم؟..بعضیا میگن اینطوری مسلمونی؟....

تابعد درپناه حق

سلام

دهکده عزیز

"بنابراین تا وقتى كه انسان اعتقادهایش را از منابع موثق و معتبر محكم نكرده و قدرت پاسخگویى به شبهات را ندارد ،

نباید در این وادى قدم بگذارد."

ینی منظورش اینه که وقتی کاربلد چیزی نیستی

لازم نیس  اظهار فضل کنی

بگو بلد نیستم... برو از آگاهش بپرس

بهتره اینه فرد به اشتباه بیفته

چطوره که یه فردی بیمار میشه میره از اهلش میپرسه(پزشک)

ولی در این مباحث که به روح ما مربوطه همه اظهار نظر میکنیم

 ولی خب این هم لازمه که ما در حد خودمون اطلاعاتی برای پاسخگویی داشته باشیم

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
سه شنبه 6/2/1390 - 14:28 - 0 تشکر 311907

sadra2554 گفته است :
[quote=sadra2554;391884;310485]


ولى این بدان معنا نیست كه علما و دانشمندان هیچ وظیفه اى ندارند ، بلكه وظیفه سنگینى بر دوش آنان است

و باید به هر نحو ممكن توجیه گر عقلایى شك ها و شبهه ها باشند تا مردم خصوصا نسل جوان به سر منزل یقین برسند.

سلام

سوالی که مطرح هست

اینکه: جوانان چه میزانی برای تشخیص دانشمند واقعی و کسی که علم داره و داره شبهه اش رو جواب میده , داشته باشن؟

وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ

 
چهارشنبه 7/2/1390 - 18:22 - 0 تشکر 312479


10 : آیا واقعیت هاى تاریخى مى تواند ضرورت تشكیل حكومت عدل جهانى را به اثبات رساند؟


با مراجعه به تاریخ گذشته و حال پى مى بریم كه بشر در طول تاریخ خود گرفتار انواع عذاب ها و شقاوت ها و قتل و غارت ها بوده است ،

خصوصا انسان هاى موحد كه به جرم پاسدارى از حق و حقیقت و توحید ، انواع عذاب ها را به جان خریده اند.


قرآن كریم در رابطه با قضیه اصحاب اُخدود كه خندق بزرگى حفر كردند
و در آن آتشى بس عظیم فراهم آوردند تا مؤ منان و موحدان را در آن زنده زنده بسوزانند سخن به میان آورده است . (1)
در صفحه اى از تاریخ مى خوانیم فرعون مصر به مجرد دیدن رؤ یایى در خواب چه جنایاتى در طول عمر خود انجام داد تا وجودش از گزند بلیّات محفوظ بماند.


باز در صفحه اى دیگر از تاریخ جنایات شخصى دیگر به نام (( حجاج بن یوسف سقفى )) را مشاهده مى نماییم كه در مدت بیست سال حكومت بر عراق چه جنایات هولناكى را انجام داد. (2)


در جنگ جهانى اول چه انسان هاى بى گناهى به قتل رسیدند كه بنابر آمار رسمى تنها تعداد كشته شدگان این جنگ به بیست و دو میلیون نفر رسید.

پس از مدت كوتاهى آتش جنگ جهانى دوم شعله ور شد و با كمال تاءسف آتش آن دامان هفتاد میلیون انسان را گرفت و به كام مرگ فرو برد.
در جریان اشغال الجزایر بیش از دو میلیون مسلمان توسط فرانسوى ها به شهادت رسیدند. در جنگ ویتنام نیز صدها هزار نفر از مردم بى گناه توسط آمریكایى ها قتل عام شدند.


و در نیم قرن گذشته مشاهده مى كنیم كه ملت فلسطین در زیر چكمه هاى اسرائیل غاصب صدها هزار كشته و زخمى و آواره از خود به جاى گذاشته است .


حال با تاءملى نسبت به آینده بشر و خصومت هایى كه میان ملت هاى مختلف پدید آمده و خصوصا با در نظر گرفتن تسلیحات كشتار جمعى كه كشورها براى نابودى یكدیگر فراهم آورده اند كه مى تواند ده ها بار كره زمین را به نابودى بكشاند ، و بالاخص با طرح برخورد تمدن ها كه از سوى برخى از روشنفكران آمریكایى همچون (( ساموئل هانتینگتون )) داده شده و امروز ، سیاست مداران آمریكایى آن را دنبال مى كنند ، در مى یابیم كه چه خطر عظیمى جامعه بشرى را تهدید مى كند.

حال آیا بشر ، امیدى به آینده زندگى خود دارد؟ راه حل چیست ؟
آیا بشر خود مى تواند با طرح برنامه اى كه ضمانت اجرایى نیز داشته باشد صلاح و سعادت را بر كل عالم حكم فرما سازد؟

قطعا این چنین نیست و لذا تاكنون نتوانسته است چنین كارى بكند و بعدها نیز به تنهایى نمى تواند چنین كارى را انجام دهد.

لذا ضرورت اقتضا مى كند كه مصلحى غیبى از جانب خداوند متعال براى هدایت و نجات بشر ظهور كرده و مردم را از این بلاها نجات بخشد و او كسى غیر از مهدى موعود علیه السلام نیست .
…………………………
1- سوره بروج ، آیه 1 - 8.
2- مروج الذهب ، ج 3 ، ص 166 و 167.

چهارشنبه 7/2/1390 - 18:27 - 0 تشکر 312480


11 : آیا بشر احتیاج به امداد غیبى دارد؟

برخى معتقدند كه بشر با پیشرفت علمى و تكنیك و تمدنى كه در ظاهر پیدا كرده احتیاج به امدادهاى غیبى ندارد.
ولى جواب این است كه :

منشاء انحرافات بشر تنها نادانى نیست تا با پیشرفت علم و تكنیك ، انحرافات بر طرف شود ، بلكه عوامل دیگرى نیز منشاء انحرافات بشر است كه نه تنها در بشر امروزى باقى مانده بلكه بیشتر نیز شده است . این عوامل عبارتند از:

غرایز و تمایلات مهار نشده ، شهوت و غضب ، افزون طلبى ، جاه طلبى ، لذت طلبى و بالاخره نفس پرستى و نفع پرستى كه همه اینها در بشر امروز موجود است .

علم در امروز به صورت بزرگ ترین دشمن بشر در آمده است .

علم گر چه چراغ روشنایى است ولى استفاده از آن بستگى به موارد استعمال آن دارد علم ابزارى براى هدف است نه تشخیص دهنده ى هدف .


ویل دورانت مى گوید:

(( ما از نظر ماشین توانگر شده ایم و از نظر مقاصد فقیر )) .(1)

انسان عصر علم با انسان ماقبل این عصر در اینكه اسیر و بنده خشم و شهوت خویش است هیچ فرقى نكرده است . علم نتوانسته است آزادى از هواى نفس را به او بدهد. علم نتوانسته است ماهیت هیتلرها را تغییر دهد ، بلكه علم دست آنها را درازتر كرده و شمشیر را تبدیل به بمب اتم كرده است .


راسل مى گوید:

(( زمان حاضر زمانى است كه در آن حس حیرت تواءم با ضعف و ناتوانى همه را فراگرفته است . مى بینیم به طرف جنگى پیش مى رویم كه تقریبا هیچ كس خواهان آن نیست . جنگى كه همه مى دانیم قسمت اعظم نوع بشر را به دیار نیستى خواهد فرستاد ... )) . 2)


اگر انسان بر اساس علل مادى و ظاهرى قضاوت كند پى مى برد كه این بدبینى ها بجاست ، فقط یك ایمان معنوى و ایمان به امدادهاى غیبى لازم است كه این بدبینى ها را زایل و تبدیل به خوش بینى كند و معتقد باشد كه سعادت بشریت ، رفاه و كمال او ، زندگى انسانى و مقرون به عدل و آزادى و امن و خوشى بشر در آینده است و انتظار بشر را مى كشد.


آرى شخص تربیت شده در مكتب الهى مى گوید:

ممكن نیست كه جهان به دست چند نفر دیوانه ویران شود.

او مى گوید: درست است كه جهان بر سر پیچ خطر قرار گرفته است ولى خداوند همان طور كه در گذشته - البته در شعاع كمترى - این معجزه را نشان داده و بر سر پیچ خطر ، بشر را یارى كرده و از آستین غیب ، مصلح و منجى رسانده است ، در این شرایط نیز چنان خواهد كرد كه عقل ها در حیرت فرو رود ... .


شهید مطهرى رحمة الله علیه مى فرماید:

(( ... این اندیشه ، بیش از هر چیز ، مشتمل بر عنصر خوش بینى نسبت به جریان كلى نظام طبیعت و سیر تكاملى تاریخ و اطمینان به آینده و طرد عنصر بدبینى نسبت به پایان كار بشریت است ... )) . (3)
...........................................................
1- لذات فلسفه ، بخش دعوت .
2- امیدهاى نو ، ص 2.
3- قیام و انقلاب مهدى علیه السلام ، ص 5 - 7.

شنبه 10/2/1390 - 12:15 - 0 تشکر 313294

12 : چرا در عصر انبیاى گذشته حكومت عدل جهانى تحقق نیافته است ؟

این سؤال گاهى به طریق دیگرى نیز مطرح مى شود كه چرا حكومت عدل جهانى در پایان تاریخ و آخرالزمان اجرا مى گردد؟

آیا این امر اتفاقى است یا اینكه وجه و دلیلى دارد؟

مى گوییم :

تكامل فرد و در نتیجه ایجاد مجتمع كامل و نیز دولت و حكومت عدل در جامعه با دو عامل اساسى تحقق پذیر است :


1- عامل خارجى :
به این معنا كه هر فرد از افراد جامعه معناى عدل و كمالى را كه هدف خلقت در اوست بداند و نیز راهى را براى رسیدن با آن بیابد و از آنجا كه فهم بشر قاصر از درك این امور است لذا بشر در طول تاریخ محتاج به انبیا براى هدایت و رسیدن به اهداف خود بوده است .


2- عامل داخلى : كه همان شعور بشر به این مسئولیت و هدف بزرگ است . لذا براى رسیدن به هدف ، تحقق این عامل داخلى در وجود انسان لازم است .

این شعور به مسئولیت تحقق نمى یابد مگر به اینكه :
الف : عقل ، اهمیت اطاعت خداوند و خضوع و خشوع نسبت به او را درك كند.
ب : بداند كه اطاعت خدا ضامن حقیقى براى سعادت خود و جامعه و ایجاد عدل مطلق در جامعه خواهد بود.
ج : حقیقت عدل و قسط و آثار و بركات آن را بداند.


این عمل داخلى با انواعش از چند طریق قابل پیاده شدن است :


1- اینكه این ایمان و اخلاص در افراد جامعه به صورت معجزه تحقق یابد.
این احتمال با قانون معجزات منافات دارد ، زیرا معجزه طریق انحصارى است ، در حالى كه براى رسیدن به نتیجه هدف راه هاى دیگر غیر از طریق معجزه وجود دارد. و نیز با اختیار انسان - كه كمال او در گرو آن است - منافات دارد.
2- بشر بدون جبر و با تجربه و ارشاد به سطحى عالى از فهم و شعور برسد تا بتواند آن هدف عالى را با رهبرى الهى پیاده كند.
با ملاحظه حالات و خصوصیات بشر پى مى بریم كه هنوز انسان به آن سطح عالى از فهم و شعور براى رسیدن به این هدف كامل نرسیده است ،

زیرا بشر از ابتداى خلقت دو شرط اساسى از شرایط تطبیق دل كامل را نداشته است :
الف : شناخت عدل به صورت كامل .
ب : آمادگى براى فداكارى در راه تطبیق و پیاده كردن عدالت بعد از شناخت آن .


اگر بر فرض ، بشر شرط اول را دارا باشد ، هنوز آمادگى كامل براى شرط دوم را پیدا نكرده است . و لذا حتى در عصر صحابه رسول اكرم صلى الله علیه و آله كه آن را بهترین عصر مى دانند آن حضرت مشكلاتى با صحابه در زمینه فداكارى آنان در راه اسلام داشته است .


خداوند متعال در اعتراض به جماعتى از صحابه مى فرماید: یا ایها الذین آمنوا ما لكم اءذا قیل لكم انفروا فى سبیل الله اثاقلتم الى الارض ارضیتم بالحیاة الدنیا من الاخرة فما متاع الحیاة الدنیا فى الاخرة الا قلیل (1) ؛

(( اى كسانى كه ایمان آورده اید چرا هنگامى كه به شما گفته مى شود به سوى جهاد در راه خدا حركت كنید بر زمین سنگینى مى كنید [و سستى به خرج مى دهید]؟! آیا به زندگى دنیا به جاى آخرت راضى شده اید؟! با اینكه متاع زندگى دنیا در برابر آخرت جز اندكى نیست . ))


حال به این نتیجه مى رسیم كه بشر تاكنون به شروط اساسى براى تشكیل حكومت جهانى دست نیافته و زمینه را براى ظهور فراهم نساخته است .


سید رضا صدر رحمة الله علیه مى گوید:

(( روزى خواهد رسید كه بشر قابلیت پیدا كند كه دادگسترى توانا و بینا بر او حكومت كند و قابلیت پیدا كردن بشر براى چنین حكومت عبارت است از تكامل او. بشر تكامل نیافته شایستگى و لیاقت حكومت عدل را ندارد و آن را نمى پذیرد و اگر با جبر و زور بر او تحمیل شود نقض ‍ غرض خواهد بود. جبر و زور ظلم است و ظلم نردبان عدل نخواهد بود. عدلى كه به وسیله ظلم برقرار شود عدل نیست ، هر چند نام عدل بر آن گذارند. بشر تكامل نیافته حاكم عدل را نمى پسندد و دوست مى دارد كه او بر كنار شود.

حضرت على علیه السلام مى فرماید: (( این مردم از من ملول شده اند و من هم از آنها ملول هستم )) ، سپس در حق آنها نفرینى كرده ، فرمود: (( خدایا مرا از اینها بگیر )) . حكومت عدل بایستى با رضایت خلق برقرار شود و آن وقتى است كه بشر خواستار آن باشد. بشر وقتى خواستار حكومت عدل مى شود كه خوى حیوانى تحت فرمان خوى انسانى او قرار گیرد )) . (2)
در روایات نیز به جهتى دیگر اشاره شده است .


امام باقر علیه السلام فرمود:

دولتنا آخر الدول و لن یبقى اهل البیت لهم دولة الا ملكوا قبلنا لئلا یقولوا اءذا راءوا سیرتنا اءذا ملكنا سرنا مثل سیرة هؤ لاء و هو قول الله عزوجل و العاقبة للمتقین (3) ؛

(( دولت و حكومت ما آخرین دولت ها و حكومت هاست . حكومت براى هیچ اهل بیتى باقى نمى ماند مگر اینكه قبل از ما به حكومت رسیده و آن را به نهایت رسانده است ، به جهت آنكه هر گاه سیره ما را در حكومت مشاهده كردند نگویند: اگر ما نیز مالك و عهده دار حكومت بودیم این چنین حكومت مى كردیم . اشاره به این معناست قول خداوند متعال كه مى فرماید: (و عاقبت براى پرهیزكاران است ). ))
......................................
1- سوره توبه ، آیه 38.
2- راه مهدى علیه السلام ، ص 54.
3- الغیبة ، طوسى ، ص 472؛ بحارالانوار ، ج 52 ، ص 332 ، ح 58.

يکشنبه 11/2/1390 - 16:2 - 0 تشکر 313651

عالی بود لذت بردم.موید باشید.

<p>moh3131</p>
سه شنبه 13/2/1390 - 11:34 - 0 تشکر 314219

13 : چه ضرورتى در تحقق حكومت عدل جهانى در این دنیا است ؟


برخى بعد از اعتقاد به ضرورت تشكیل حكومت عدل جهانى مى گویند:

چه ضرورتى براى تشكیل این عدالت در سطح گسترده در این دنیاست ، اگر در عالم آخرت این عدالت در سطح گسترده پیاده شود - كه حتما هم چنین خواهد بود - غرض و هدف خلقت تاءمین خواهد شد؟


در پاسخ این اشكال مى گوییم :


1- از آنجا كه هدف از خلقت عبادت و رسیدن به یقین و لقاى خداوند معرفى شده است ، لذا باید این حكومت در روى زمین و قبل از انقضاى دنیا پیاده شود تا هدف غایى خلقت در برهه اى از زمان پیاده شود.


2- بشر مخلوق در این دنیا گرایش فطرى به این نوع حكومت دارد ، لذا باید براى او در این عالم با مقدماتش ‍ فراهم گردد.


3- از آنجا كه قسر دائم و اكثرى محال است لذا انسان در این عالم طبیعت باید روزى را به خود ببیند كه ظلم و تعدى از بین رفته و عدالت و انسانیَّت جاى آن را در سطح گسترده گرفته است .


4- تكامل انسان در این دنیا براى او ارزشمند است نه در عالمى دیگر ، و از آنجا كه انسان طبیعتا و فطرتا كمال خواه و كمال جو است باید زمینه لازم براى سیر كمالى او در سطح گسترده در این عالم فراهم گردد كه در عصر ظهور مهدى علیه السلام این خواسته عملى خواهد شد.

سه شنبه 13/2/1390 - 11:35 - 0 تشکر 314221




14 : با توجه به علم و عقل و تجربه چه نیازى به امام است ؟


ممكن است افرادى خیال كنند كه در عصر علم و دانش ، بشر چه نیازى به امام دارد؟

بشریت روز به روز مستقل تر و كامل تر مى شود و طبعا نیازمندى اش به كمك هاى غیبى كمتر مى گردد ، عقل و علم تدریجا این خلاها را پر مى كنند ... .


پاسخ :
قطعا خطراتى كه در عصر علم و تكنیك براى بشریت است به مراتب از خطرهاى عصرهاى پیشین بیشتر است .

اشتباه است كه خیال كنیم منشا انحرافات بشر همیشه نادانى بوده است .

انحرافات بشر بیشتر از ناحیه غرایز و تمایلات مهار نشده است ، از ناحیه شهوت و غضب است .

از ناحیه افزون طلبى ، جاه طلبى ، برترى طلبى ، لذت طلبى و بالاخره نفس پرستى و نفع پرستى است .

آیا در پرتو علم همه اینها اصلاح شده و روح عدالت و تقوا و رضا به حق خود و حد خود و عفاف و راستى و درستى جایگزین آن شده است ؟ یا كار كاملا برعكس است .
علم امروزه به صورت بزرگ ترین دشمن بشر در آمده است ، چرا چنین شده است ؟

جوابش این است كه علم چراغ است ، روشنایى است . استفاده از آن بستگى دارد كه بشر این چراغ را در چه مواردى و براى چه هدفى به كار برد. بشر از علم همچون ابزارى براى هدف هاى خویش استفاده مى كند اما هدف بشر چیست و چه باید باشد؟ علم قادر به بیان آن نیست ! این كار دین است . علم ، همه چیز را تحت تسلط خود قرار مى دهد مگر انسان و غرایز او را.


ویل دورانت درباره انسان عصر ماشین مى گوید: (( ما از نظر ماشین توانگر شده ایم و از نظر مقاصد فقیر )) . (1)

انسان عصر علم و دانش با انسان ما قبل این عصر در اینكه اسیر و بنده خشم و شهوت خویش است هیچ فرقى نكرده است . علم نتوانسته است آزادى از هواى نفس را به او بدهد. علم نتوانسته است ... .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- لذات فلسفه ، بخش دعوت .

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.