• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن کامپیوتر > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
کامپیوتر (بازدید: 15533)
پنج شنبه 3/4/1389 - 15:16 -0 تشکر 207063
مقالات آموزشی نرم افزار

با سلام
برای این که مطالب ها از هم جدا نشوند و انجمن کامپیوتر شلوغ نشود ، لطفاً مقالات مربوط به نرم افزار در این پست درج کنید  و فقط مسائل جدید را در صفحه اصلی انجمن درج کنید.

در صورت امکان از هر یک از پست ها خوشتون اومد + سبز را بزنید .

با تشکر  Reza Godarzi

 

پنج شنبه 10/4/1389 - 14:14 - 0 تشکر 208486

با سلام
بله صفحه آبی یکی از بدترین ارور های ویندوز هست برای همین اسمشو رو صفحه آبی مرگبار میگویند.
موفق باشی

پنج شنبه 10/4/1389 - 16:33 - 0 تشکر 208540

جاستین فرنکل، یک خالق در دنیای دیجیتال

این نام بزرگ در دنیای آی‌تی در ایران زیاد شناخته شده نیست. مطلب زیر شرح حالی از این برنامه نویس نابغه است که تقریبا همگی ما از نرم‌افزار معروف و یا شبکه معروف‌ترش استفاده کرده‌ایم.

جاستین فرنکل برنامه نویسی را از 11سالگی آغاز کرد و اولین پروژه جدی او طراحی سیستم ایمیل دبیرستان محل تحصیلش بود. در سن 18 سالگی وارد دانشگاه یوتا در رشته علوم کامپیوتر شد و تنها پس از دو ترم به گفته خودش برای کار جدی ترک تحصیل کرد. سه ماه پس از ترک دانشگاه در سال 1997 نسخه اول برنامه Winamp به بازار آمد و تنها در طول یک سال با وجود تمام توسعه نیافتگی آن روزهای اینترنت بیشتر از 15 میلیون بار فقط از سایت اصلی دانلود شده بود.
جاستین تنها با دریافت 10 دلار هزینه اختیاری استفاده از این برنامه در 19 سالگی یک میلیونر بود و شرکتی تاسیس کرده بود که نامش (Nullsoft) دهن کجی بزرگی به مایکروسافت بود (معنی null را حتما می دانید) و نشان از نبوغ مدیر شرکت داشت.

سیل پیشنهادهای گوناگون از سوی شرکت‌های مختلف به سمت nullsoft سرازیر بود که بالاخره AOL با رقم نه چندان ناچیز 86 میلیون دلار در سال 99 آن را خرید و جاستین را عملا به استخدام این شرکت درآورد.

در سال 2000 جاستین با همکاری Tom Pepper شبکه Gnutella را بر روی سرور‌های شرکت‌ nullsoft بدون اطلاع دادن به AOL راه‌اندازی کرد و چه کسی نیست که حداقل یک‌بار موسیقی، فیلم و.... را از این شبکه دانلود نکرده باشد.

اما مشکل از زمانی آغاز شد که AOL مذاکرات را برای ادغام با کمپانی برادران وارنر آغار کرده بود و این غول رسانه به هیچ وجه نمی‌توانست َAOL را با nullsoft به عنوان سردرمدار ضد‌ کپی‌رایت تحمل کند.

AOL به جاستین دستور داد سرور‌های شبکه Gnutella را خاموش کند ولی برنامه‌ای که او نوشته بود و بین هزاران کاربر پخش کرده بود دیگر قابل استراد و یا تعطیلی نبود و شبکه به راحتی و بدون کوچکترین آسیبی به خاطر بی‌مرکز بودن به حیات خود تا امروز ادامه داده است.

از آن روز به بعد AOL تمام پروژه های جاستین را تعطیل کرد. موتور جستجوی MP3 و شبکه مشابه Gnutella به نام WASTE که بسیار خصوصی و کوچک بود و عضویت در آن بدون دعوت امکان پذیر نبود.

دیگر جنگ آغاز شده بود و جاستین یک بار به عنوان برنامه نویس AOL دست به کار عجیبی زد و برنامه‌ای نوشت که با نصب آن آگهی‌های تبلیغاتی AOL در چت روم‌ها سانسور می‌شد.

بالاخره در سال 2003 بعد از شکست نسبی Winamp 5 ،AOL دفتر مرکزی Nullsoft را تعطیل کرد و تمامی 500 کارمند آن به جز جاستین را اخراج کرد. اما یک سال بعد جاستین با نوشتن یک پست کوچک در وبلاگش استعفای خودش از AOL را اعلام کرد.

در سال حاضر در سن 27 سالگی بیش از 100 میلیون دلار ثروت دارد و به نظر من دیگرانگیزه‌های قدیم برای خلق شگفتی‌های گذشته را ندارد. پروژ های فعلی او مانند NINJAM و JESUSONIC چندان موفق نبوده‌اند و اغلب دوستانش می گویند او را بیشتر در حال ساز زدن می‌بینند تا برنامه نویسی.

به هر حال امروز برنامه‌های Bearshare , Limewire , Morpheus و... همگی از شبکه ابداعی او استفاده می‌کنند و به نوعی مدیون او هستند. ولی همانطور که از طراحی سایت‌های او و به‌خصوص این سایت مشخص است جاستین هر چیری به جز یک آدم معمولی است.

پنج شنبه 10/4/1389 - 16:35 - 0 تشکر 208541

از پس شانه گوگل (ورود به هر سایتی که گوگل به آن وارد می شود)

روز به روز تعداد سایتهایی (بخصوص سایت نشریات خارجی) که برای مشاهده از شما شناسنامه کاربری و رمز عبور می خواهند افزوده می شود . برای دیدن اینگونه سایتها شما باید اول در سایت مذکور ثبت نام کنید و بعد مطلب یا خبر مورد علاقه تان را مشاهده کنید . با این حال معمولاً محتویات این سایتها در Database گوگل ثبت شده است .

بر خلاف مشترکین "معمولی" گوگل احتیاج به شناسنامه کاربری و رمز عبور و ثبت نام ندارد . خیلی از سایتهایی که دیدن آنها احتیاج به ثبت نام و یا اشتراک و هزینه دارند معمولاً دریچه‌ای را باز نگه می دارند تا موتورهای جستجوی گوگل بتوانند وارد آنها شوند ، چون این جستجوگرها برای آنها نوعی تبلیغ مجانی است و بینندگان بیشتری را با سایتشان آشنا می‌کند . ولی به محض اینکه شما بعنوان یک کاربر "معمولی" بخواهید مقاله و یا خبر مورد علاقه خود را که از طریق گوگل پیدا کرده‌اید ببینید از شما رمز عبور و شناسنامه کاربری و گاهی پول درخواست می شود .

وقتی گوگل بتواند وارد یک سایت بشود مشترکین دیگر هم می توانند وارد آن سایت شوند . ترفند این کار بسیار ساده است ، تنها کافیست با ما همراه باشید ...

اگر شما از مرورگر فایرفاکس/موزیلا استفاده می کنید [URL=http://www.chrispederick.com/work/firefox/useragentswitcher/download/]از این آدرس User Agent[/URL] را ، که یکی از Plugin های مجانی فایرفاکس/موزیلا است ، ذخیره کنید . بعد از ذخیره ، نصب (Install) و باز کردن مرورگر وارد User Agent Switcher Options شوید . از طریق مسیر :

Tools > User Agent Switcher > Options

بعد از وارد شدن به U.A.S.O بر یکی از User Agentها کلیک کرده و بعد بر گزینه Edit کلیک کنید تا پنجره باز شود .


در قسمت User Agent کد زیر را بنویسید و بعد از تائید تغییرات پنجره ها را ببندید .



توجه مهم : در این مثال ما گزینه Internet Explorer 6 را تغییر دادیم و آنرا به مانند روبات گوگل شبیه سازی کردیم . بنابراین باید در فایرفاکس نیز در قسمت User Agent Switcher بجای عبارت Default عبارت Internet Explorer 6 انتخاب شود .

کسانی که مرورگر فایرفاکس/موزیلا ندارند و فقط از اینترنت اکسپلورر (Internet Explorer) استفاده می کنند می توانند برای تغییر User Agent خود از جمله از برنامه [URL=http://www.winguides.com/registry/display.php?id=799]WinGuides Tweak Manager [/URL] استفاده کنند که برای مدت یک ماه می توان از آن رایگان استفاده کرد (البته قطعا قبل گذشت یک ماه برای این برنامه در انجمن کرک و سریال کرک پیدا می شود). برای دیدن چگونگی تغییرات در Tweak Manager به این http://www.winbeta.net/images/article/google/3.gif نگاه کنید .

بعد از تغییر User Agent دیگر احتیاج به ثبت نام ندارید تا برای مثال از سایتهایی مثل Washingtonpost.com و Nature.com دیدن کنید . و می توانید تقریباً وارد هر سایتی شوید که موتورهای جستجوگر گوگول می توانند وارد آنها شوند .

پنج شنبه 10/4/1389 - 16:35 - 0 تشکر 208542

دیدن وب کم های فعال اینترنتی از طریق گوگل

دوستان یه چیزی پیدا کردم که به نظرم جالب اومد گفتماینجا هم بزارم شاید خوشتون بیاد
کافیه تو گوگل این رو سرچ منین تا لینک هزارن صفحه ی وب که وبکم های فعال رو نشون میدن رو براتون ردیف کنه
intitle:"active webcam page"

شنبه 19/4/1389 - 11:50 - 0 تشکر 210684

معرفی معماری اطلاعات

--------------------------------------------------------------------------------

در دهه گذشته فناوری اطلاعات (Information Technology ) با سرعت چشم گیری در حال تحول بوده است . بعبارت دیگر ، فناوری های جدید اطلاعاتی ، هنوز از گرد راه نرسیده ، كهنه می شوند و سازمانها برای مجهز نگهداشتن خود به آخرین فناوری ها ، ناگزیر بطور مستمر هزینه های هنگفتی متحمل می شوند. از طرف دیگر فناوری اطلاعات از یك فناوری برای كاهش هزینه ها و اطلاع رسانی سریع ، فراتر رفته و بعنوان یك ابزار توانمندساز (Enabler ) مطرح است . معماری اطلاعات وسیله ایست برای برنامه ریزی توسعه كاربرد فناوری اطلاعات در سازمانها و به عبارت دیگر چارچوبی است برای یكپارچه سازی منابع IT .


تعریف معماری :

هر جا كه نیاز به طراحی موجودیت یا سیستمی باشد كه ابعاد یا پیچیدگی آن از یك واحد معین فراتر رفته، یا نیازمندیهای خاصی را تحمیل نماید، نگرشی ویژه و همه جانبه را لازم خواهد داشت كه در اصطلاح به آن ( معماری) گفته می شود. معماری تركیبی است از علم، هنر و تجربه كه در رشته هایی نظیر ساختمان دارای قدمتی چند هزار ساله است. معماری یعنی ارائه توصیفی فنی از یك سیستم كه نشان دهندة ساختار اجزاء آن، ارتباط بین آنها و اصول و قواعد حاكم بر طراحی و تكامل آنها در گذر زمان باشد.


معماری اطلاعات :

اساس معماری اطلاعات این است كه رویكرد معماری را (كه سالها در سایر رشته های مهندسی بكار رفته است) در برنامه ریزی و توسعه فناوری اطلاعات در یك سازمان یا دولت بكار گیرد .

برنامه ریزی معماری اطلاعات در یك سازمان یا دولت (محلی یا ملی)در سه مرحله عمده انجام می شود :
1. تدوین معماری موجود (وضعیت موجود سازمان از نظر فناوری اطلاعات را بررسی می كند)
2. تدوین معماری مطلوب (وضعیت مطلوب سازمان از نظر فناوری اطلاعات را تعیین می كند)
3. تدوین برنامه گذار از وضع موجود به وضع مطلوب (با توجه به امكانات ، منابع و محدودیتها)


هر معماری اطلاعات از چهار جنبه یا بعد تشكیل شده است :

1. كارومكان : یعنی نحوه سازماندهی فرایندهای كاری سازمانها و توزیع مكانی آنها
2. مجموعه های اطلاعاتی : یعنی داده های لازم برای انجام فرآیندهای كاری
3. برنامه های كاربردی : كه برای دسترسی به مجموعه های اطلاعاتی و كار با آنها مورد استفاده قرار می گیرد.
4. زیر ساخت فنی : شامل سخت افزار ، شبكه و ارتباطات لازم برای اجرای برنامه های كاربردی

هنگامی كه از تعریف معماری موجود یا معماری مطلوب سازمان سخن می گوئیم ، منظور توصیفی است كه باید هرچهار جنبه فوق را در سطحی از كلیت ، روشن سازد.


تاریخچه معماری اطلاعات :

درسال 1996 قانونی در كنگره آمریكا به تصویب رسید كه به قانون كلینگر-كوهن معروف شد . مطابق این قانون ، همه وزارتخانه ها و سازمانهای فدرال آمریكا ملزم شدند معماریIT خود را تنظیم نمایند. مسئولیت تدوین ، اصلاح و اجرای معماری IT یكپارچه در هر سازمان مطابق این قانون بر عهده مدیر ارشد اطلاعاتی (CIO) آن سازمان قرار گرفت . قانون كلینگر- كوهن ، معماری IT را چنین تعریف می كرد :

« یك چارچوب یكپارچه برای ارتقاء یا نگهداری فناوری موجود و كسب فناوری اطلاعاتی جدید برای نیل به اهداف راهبردی سازمان و مدیریت منابع آن ».

بدنبال تصویب قانون كلینگر كوهن ، كه مهمترین سند قانونی در مورد الزام تنظیم معماری اطلاعاتی در سازمان های دولتی آمریكاست ، سازمان مدیریت و بودجه ریزی آمریكا (OMB) نیز رهنمودی كه در سال 1996 منتشر ساخت ، بر لزوم هماهنگی طرح ها و هزینه های انجام شده توسط مؤسسات فدرال آمریكا ، از جمله وزارتخانه ها ، سازمانها ، نیروهای نظامی و دانشگاهایی كه از بودجه دولتی استفاده می كنند ، پروژه هایی را برای تنظیم و تدوین معماری اطلاعاتی خود به انجام رسانده اند.



برخی اصول راهبردی معماری اطلاعات :

1. بهینه سازی بودجه سازمانی از طریق برنامه ریزی و هماهنگی منابع مدیریت اطلاعات بین برنامه ها ، بخش ها و ادارات مختلف
2. تسهیل تصمیم گیری مناسب از طریق تأمین اطلاعات مقتضی
3. پاسخ گویی سریع به نیازهای اطلاعاتی از طریق ساماندهی پایگاه ها و سیستم های اطلاعاتی با هدف تأمین حداكثر دسترس پذیری ، تغییرو گزارش گیری
4. حل مسائل سازمانی با راه حل های سازمانی از طریق به حداقل رساندن افزونگی و دوباره كاری های اطلاعاتی بین برنامه ، بخش ها و ادارات مختلف
5. بهینه سازی سرمایه گذاری سازمانی در IT از طریق تدوین برنامه ها و معماری جامع IT
6. حركت در جهت همگرایی و یكپارچه سازی اطلاعاتی ادارات محلی ، سازمان های تابع و پیمانكاران با تشویق به تبدیل سیستم های قدیم و ایزوله
7. مدیریت صحیح و كارامد پروژه های فناوری اطلاعات
8. پاسخ‌گویی به شرایط در حال تغییر

شنبه 19/4/1389 - 12:6 - 0 تشکر 210700

هر آنچه که یک کاربر اینترنت نیاز دارد .

--------------------------------------------------------------------------------


هر آنچه که یک کاربر اینترنت می خواهد .
خوب دوستان من جایی زندگی می کنم که سرعت اینترنت زیاد زیاد که بشه 33.3 کیلوبایت است .
امروز این برنامه رو آموزش می دم که کسانی مثل من هستن بتونن از سرعت اینترنت کافی برخوردار بشن .
نام این برنامه Propel است .
حالا چگونه کار می کنه ؟
من می گم .
1= اول برنامه را نصب کنید .
2= دو گزینه روی صفحه ی دسکتاپ با نام های Start و Stop ظاهر می شود .
3= روی گزینه استارت دابل کلیک کنید .
4= در گوشه ی سمت چپِ پایین کنار ساعت یک گزینه به مانند گزینه استارت ظاهر می شود .
5= روی آن کلیک راست کنید و گزینه Option را انتخاب نمایید .
6= یک پنجره با نام Propel Accelerator Option باز می شود که چهار سربرگ دارد .
7= سربرگ Graphics and Ads = در این جا شما می توانید سرعت باز شدن صفحات را زیاد کنید . توجه کنید هرچه سرعت زیاد تر شود کیفیت پایینتر می آید . ولی می ارزه . ما که نمی خوایم همش آگهی بخونیم .
8= سربرگ Pop-Up Window = پس از باز شدن صفحه یک صدای تیک می دهد که شما می توانید آن را حذف و یا صدای آن را تغییر دهید . در زیر این سربرگ یک گزینه با نا Edit List Of Allowed Pop-Ups و جود دارد که با زدن این گزینه می توانید سایت هایی را که زیاد باز می کنید لیست کنید تا سیرعتر از بقیه باز شود .
9= سربرگ Temporary Files = کافیست از 20 مگا به 2040 مگا افضایش دهید .
10= سربرگ Advanced = در این جا کشوی اول را به Every Time تغییر دهید .

11= روی Ok کلیک کنید .
دیدید چقدر آسان بود .
البته تمام کارهای بالا رو خودم زودتر انجام دادم تا شما راحتر باشید .

شنبه 19/4/1389 - 14:16 - 0 تشکر 210747

چگونگی برداشتن banner های تبلیغاتی وبلاگها

--------------------------------------------------------------------------------

من در اینجا براتون توضیح می دهم كه چطور بنر بالای صفحاتی كه از سایتهای مجانی دریافت شده اند را حذف كنید .
این نكته رو من از یكی از سایتهای هك یاد گرفتم. همونطور كه میدونید این سایتهای مجانی كه اقدام به دادن سرویس می كنند برای اینكه خودشونو پشتیبانی كنند در صفحات كاربران بنر یا یك سری عوامل تبلیغاتی دیگر قرار می دهند. این كار بصورت خودكار انجام می شود یعنی اینكه وقتی شما صفحات خودتان را به سایت ارسال می كنید خود سرور بصورت اتومات اول صفحات شما این بنر رو اضافه می كنه. واگر كنترل پنل سایت شما این امكان رو داشته باشه كه فایلهاتونو ادیت كنید و قتی یك فایل رو ادیت می كنید می بینید كه هیچ كد اضافی در آن وجود ندارد كه باعث نمایش بنر در سایت بشود. اما در اصل وقتی شما صفحه خود را ذخیره می كنید بصورت خودكار آن كد به ابتدای صفحات شما اضافه می شود.
حالا برای اینكه آن كد را از كار بیندازیم باید چه كار كنیم. خب این یك چیز منطقی هستش كه برای این كار باید این كد را غیر فعال كنیم چون هیچ راه دیگری برای حذف این كد وجود ندارد به جز هك
باید به این نكته توجه داشته باشید كه اكثر این سایتها این كد را بعد از تگ اضافه می كنند. یعنی در صفحه از بالا شروع به دنبال گشتن تگ head می كنند و به محض برخورد به اولین تگ كد خود را در زیر آن قرار می دهند. حالا شما باید در صفحه خود دو تا تگ head/ قرار بدین كه وقتی جستجو گر به تگ اولی رسید كد خودش رو قرار بده ولی head‌ اصلی شما یكی دیگر است. برای این كار می تونید از دستور