شفاف : محمود احمدی نژاد از دورانی که شهردار تهران شده اصرار دارد که به اندازه تمام دنیا در تهران منوریل بسازد . اما این اصرار احمدی نژاد با مخالفت کارشناسانی مواجه شده است که معتقدند منوریل وسیله ای فانتزی است و جوابگوی نیاز شهری پر جمعیت مانند تهران نیست . این در حالی است که طی چند روز گذشته پایه های منوریل صادقیه برای همیشه از این منطقه جمع شد تا لااقل اگر منوریلی برای مردم احداث نشد پایه های عظیم آن مشکلات ترافیکی مردم را دو چندان نکند . داستان وعده های احمدی نژاد درباره منوریل صادقیه پروژه 2 صفحه ای منوریل تهران برای نخستین بار اواخر سال 82 توسط شورای شهر تهران در دوره دوم و شهرداری احمدی نژاد و با اعتباری معادل 1500میلیارد تومان كلید خورد. شهرداری تهران به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد اواخر سال 82 و پس از گذشت 5ماه از عمر شورای دوم ، طرحی 2 صفحه ای برای احداث قطار هوایی به طول 240 كیلومتر و با اعتباری بالغ بر 3500میلیارد تومان با مشاركت بخش خصوصی ارائه كرد. اما موفق به جلب موافقت اعضای شورای شهر نشد. با این حال به دلیل تاكید شهرداری نسبت به اجرای این طرح، اعضای شورا پس از بازنگری یك ماهه این لایحه، طول پروژه را از 240 به 6 كیلومتر كاهش دادند و با احداث آن در مسیر صادقیه- اكباتان موافقت كردند. به این ترتیب لایحه احداث منوریل در تهران 17 اسفندماه 82 در شورای شهر تصویب و 10 روز پس از آن كلنگ احداث این سیستم ریلی در حالی كه گودبرداری آن از قبل انجام شده بود، بر زمین زده و قرار شد این پروژه 6 كیلومتری در مدت زمان 17 ماه به بهره برداری برسد. احمدی نژاد نیز در تاریخ 27 اسنفندماه سال 82 این پروژه را « هدیه نوروزی شهرداری تهران به شهروندان » عنوان کرد و وعده داد که تا 17 ماه آینده اولین خط منوریل تهران به بهره برداری برسد. بنابراین مطابق وعده احمدی نژاد باید این پروژه در مهرماه سال 84 به پایان می رسید . ناگفته نماند كه تصویب لایحه احداث منوریل در دور دوم شورای شهر تهران در حالی صورت گرفت كه اعضای شورا در مقابل اقدامات غیر قانونی شهرداری نظیرانعقاد قرارداد احداث منوریل قبل از تصویب در شورای شهر تهران، واگذاری پروژه به پیمانكار و پیش فروش واحدهای مجتمع تجاری منوریل قبل از آغاز عملیات احداث؛ سكوت كردند. از سوی دیگر، مسوولان شهرداری در طرح اولیه خود هزینه احداث منوریل را 20میلیارد تومان( به ازای هر كیلومتر 3میلیون دلار) عنوان كرده بودند، اما 7 ماه بعد از آغاز عملیات اجرایی، حمید بهبهانی، معاون حمل ونقل و ترافیك شهرداری تهران (وزیر راه و ترابری فعلی) در گزارش عملكرد خود از میزان پیشرفت پروژه، كل هزینه احداث منوریل 6 كیلومتری با 5 ایستگاه و 12 قطار را 52 میلیارد و 605میلیون و 420هزار تومان عنوان كرد. از روزی كه احمدی نژاد در زمان كلنگزنی پروژه منوریل، این طرح را "هدیه نوروزی" شهرداری به مردم تهران خواند، تا 14 ماه بعد که احمدی نژاد شهردای را تحویل معاونش علی سعیدلو داد و رهسپار پاستور شد ،این طرح كه قرار بود 17 ماهه تكمیل شود، بنا به اعلام رسمی رئیس كمیسیون عمران شورای شهر، تنها 5 درصد پیشرفت فیزیكی داشت. از آن زمان تا امروز هم تنها چیزی كه از منوریل مشاهده میشود، 16 ستون ناقص در منطقه صادقیه تهران است كه قرار بود به فرودگاه مهرآباد متصل شود. حال سوال این است که چرا منوریل صادقیه برغم وعده های احمدی نژاد مبنی بر افتتاح زودهنگام آن هیچگاه به سرانجام نرسید ؟ این در حالی است که احمدی نژاد از 27 اسنفند سال تیرماه سال 84 که رئیس جمهور شده ، شهردار تهران بوده است و قاعدتاً باید تا آن زمان حداقل چند ایستگاه به بهره برداری می رسید . اما همه می دانند که از آنهمه تبلیغات و وعده تنها چند ستون مزاحم بتونی برای اهالی محل در صادقه باقی ماند و کلی هم هزینه های بی سرانجامی که از جیب مردم تهران هزینه شد و به قول برخی کارشناسان دود شد و رفت هوا . اما به هر حال داستان منوریل تهران تنها محدود به دوران شهرداری دکتر احمدی نژاد نبوده است . بلکه از زمانی که وی رئیس جمهور شده بازهم اصرار بر اجرای این طرح دارد. بهمن 84 نیز سید مهدی هاشمی از دوستان نزدیک احمدی نژاد و رئیس وقت سازمان شهرداریهای كشور گفت: تا سه سال آینده پنج خط ترن هوایی(منوریل) در تهران احداث خواهد شد. سید مهدی هاشمی روز شنبه 28 بهمن با اعلام این خبر گفت كه موضوع احداث قطار هوایی در تهران با هماهنگی شهرداری و شورای شهر به نتیجه قطعی رسیده است. اما از سال 85 و زمان تحقق وعده این مدیر دولت احمدی نژاد نیز سه سال می گذرد و هنور یک متر منوریل برای تهرانی ها ساخته نشده است . خلاصه اینکه در طول این سالها منوریل هیچ فایده ای برای تهرانی ها جز ایجاد محدودیت برای مترو نداشته است . حتی مردم تهران این را نیز فراموش نمی کنند که تیزرهای تبلیغاتی گران قیمتی نیز در تیر و مرداد سال 86 از صدا و سیما برای احداث منوریل تهران از سوی شورای عالی ترافیک کشور پخش شد ، که این نیز از محل پول نفت مردم مظلوم ایران بود که بازهم دود شد و رفت هوا . نتیجه آن تیزرهای تبلیغاتی صدا و سیما نیز این شد که رئیس جمهور در اسفندماه سال 86 در برنامه تلویزیونی خود مجدداً از منوریل دفاع کرد و به مترو حمله کرد . او اظهار داشت : « من به عنوان یك مهندس ساختمان و یك كارشناس سخن میگویم. هیچ مهندس ساختمانی در ایران نمیگوید كه مترو كمهزینهتر از قطار هوایی است. اگر هم پیدا شود، باید ببینیم چه كسی به این فرد، مدرك مهندسی داده است... در سی سال گذشته در ایران، تنها سی كیلومتر مترو ساخته شده است، سرعت بیش از این هم امكان ندارد اما قطار هوایی بسیار سریعتر ساخته میشود.» حالا از این همه وعده در مسندهای مختلف چند سال گذشته و مردم تهران شاهدند که پایه های منوریل تهران جمع شد و در واقع هزینه های صورت گرفته برای این خط از منوریل دود شد و رفت هوا !
بني الاسلام علي الکلمتين,کلمة التوحيد و توحيد الکلمة
کل آیتم ها 3
سلام/من که شخصا آرزومیکردم چنین اشخاصی در همون سمت ها میموندن و پروژه ها رو نمیتونستن به پیش ببرن ولی همونجا میموندن و تو کار بزرگتر و بزرگترا دخالت نمیکردن!
يه سري به خدا بزنيم
خيلي زود
بي بهانه...
منوریل یا مترو!! مهم اینه ما24 میلیون رای داریم و بعضی ها با همه ی پولشون . جدا كردن ال بیامبر ازصلوات , حمایت از بهاییی ها. كلی دروغ وتهمت........ 13 میلیون رای كادب جمع كردن
بهتره برید نمایشكاه نقاشی ىاشته باشید
سلام کاربر4siamakبه سختی آمدم تا این را به شما بگم کهمن به شما پاسخ داده ام ولی در صفحه دوم مبحث ( عاشورا را فراموش نمی کنیم ) گفتم ایجا بهت بگم که نگی نگفتی صفحه ی 2