• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
انجمن ها > انجمن سياسي > صفحه اول بحث
لطفا در سایت شناسائی شوید!
سياسي (بازدید: 4160)
دوشنبه 5/9/1386 - 14:1 -0 تشکر 17623
عملکرد جناب آقای قالیباف از هنگام شهردار شدنشون

 

بنام خدا

سلام دوستان

این بحث رو میخواستم چند وقت پیش شروع کنم ، اما به خاطر مشکلات انجمن جدید شروع نکردم.

حالا این مشکلات رفع شده و فرصت آن رسید که به این بحث به پردازیم.

 

میخوام نظر شما رو در مورد جناب آقای قالیباف، شهردار محترم تهران بسنجم .

اونم از وقتی که شهردار محبوب ما احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسید و

جناب آقای قالیباف پست شهرداری رو تحویل گرفتند.

آیا شما کارهای انجام شده توسط این شهردار محترم رو از ابتدای کار تا کنون مورد قبول خود دارید؟

آیا ایشان رو موفق میدانید؟

برای شروع نیز . من انگشت رو برخی کارهایشان که اطلاع یافتم میگذارم و شما نیز نظرتان را بگویید.

مطمئناً من خیلی از کارهاشون رو اطلاع ندارم، پس از شما نیز خواهش میکنم

انگشتتان رو  رو اون کارهای دیگه نیز بگذارید تا بحث ما به نتیجه مطلوب تری برسه.

 

اولین مورد در مورد ایشان، همون کار اولشون بود که هنوز روی صندلی شهرداری ننشسته بودند، اومدن و مدیر مترو تهران رو که مدیریتش توسط احمدی نژاد معلق شده بود رو  بدون هیچ درنگی ابقا نمودند.

نمیدونم شاید ترسیدند .... دیر بشه و .. .؟؟؟!!!!!

نظرتون چیه؟

ادامه دارد......  

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
شنبه 8/10/1386 - 3:26 - 0 تشکر 21055

ببینید بحث مقایسه مونوریل و مترو یک بحث جدید بین دو آدم نسبتا کم اطلاع مثل بنده و شما نیست. این مقوله ای هست که سالهای سال بین متخصصین حمل و نقل شهری روی اون بحث شده و شما نتایج اون رو در زیرساختارهای سیستم جابجایی مسافر در شهرهای مختلف دنیا میبینید. ظرفیت حمل و نقل مسافر در مونوریل به مراتب کمتر از مترو هست (یک دهم مترو، مرجع) و هزینه ساخت اون هم از مترو کمتر نیست، اگر چه هزینه های ابتدایی آن نسبت به مترو پایین تر است؛ همان مطلبی که رییس جمهور گفتند: "ما میگیم 2 برابر پول ندهید و بروید زیر زمین، نصف پول بدهید و بیایید بالای زمین(مونوریل احداث کنید)" که البته با در نظر گرفتن هزینه های احداث ایستگاه و البته هزینه های سرسام آور نگهداری ِ سیستمی که ثبات در آن حرف اول را میزند، کمتر از مترو نخواهد بود. (فقط برای احداث 12 کیلومتر خط ریلی مرتبط و 3 ایستگاه حداقل مبلغ 135 میلیون یورو مورد نیاز است، مرجع)

من میخوام خیلی خلاصه بگم خدمتتون، مونوریل از نظر ظرفیت، عمر ، ایمنی (ثبات معمول و ایمنی ویژه در حوادثی نظیر زلزله) و هزینه های نگهداری دارای فاصله زیاد با مترو هست، اما دولت به دلایل سیاسی بر انجام اون اصرار داره، با اینکه کارشناسان این پروژه رو رد کردند.


شنبه 8/10/1386 - 3:32 - 0 تشکر 21056

تنها نکته ای که یادم رفت بگم، تاکید دوباره روی این مطلب بود که آزموده را آزمودن خطاست، سالیان سال روی این مباحث کار ِ کارشناسی شده و نتیجه اش در دنیا این هست که: حدود 10 هزار كيلومتر مسیر ریلی جابجایی مسافر شهری در دنیا وجود دارد و سهم مونوريل از اين ميزان، حدود 230 كيلومتر (تقريبا 2 درصد) است (مرجع رو در 4 پست قبلیم ذکر کردم). بنابراین نباید به خاطر برد تبلیغاتی و اهداف سیاسی دیگه بودجه مملکت رو صرف پروژه ای کرد که در نهایت کشور متضرر بشه.


يکشنبه 9/10/1386 - 13:55 - 0 تشکر 21263

با سلام به دوست عزیز

شما دوست عزیز اگه کتابهای فلسفی یا این کتابهای معارف دانشگاه رو خونده باشی تو اونها گفته شده که وقتی در مورد چیزی میخواهیم نظر بدیم یا بحث کنیم یا تحقیق کنیم تقریباً یا بهتر بگویم به حتم محاله که پیش فرضی نداشته باشیم.

خب من هم قبول دارم تو بحثم برای خود پیش فرضی دارم همون طور که شما پیش فرضی دارید

البته پیش فرض من دقیقاً چیزایی که گفتید  نیست.

من در مورد مونوریل پیش فرض خوب بودنش رو دارم به همون دلایلی که گفتم

اما در مورد مترو اون پیش فرضی که نسبت دادید رو ندارم . پیش فرض من در مورد مترو خوب بودن اونه. ولی این پیش فرض رو دارم که گسترش اون  از روی لجبازی و به هر طریق ممکن بده.

اما این طور که معلومه از پیش فرض های سیاسی شما که بگذریم

پیش فرض شما نیز نسبت به داده های بین المللی درست بودن صد در صد اونهاست اونم وقتی این داده ها داده های آماری باشند اون وقت هر نظر مخالف رو تو ذهنتون رد میکنید.

شما با توجه به این داده های آماری که پیش فرضتون قرار دادید ذهنتون رو نسبت به اون حرف های منطقی که من زدم کاملاً بستید و نظرات من رو بدون هیچ پشتوانه علمی دونسته و برای من در این مورد پیش فرض سیاسی حمایت از دولت و تاثیر از تبلیغت رو در نظر گرفتید.

و آخر اینکه درسته آزموده را آزمودن خطاست ولی با عوض کردن متغیرها میشود راهی را دوباره آزمود

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
يکشنبه 9/10/1386 - 13:59 - 0 تشکر 21264

مدیر محترم لطفاً ارسال قبلی من رو در مورد این بحث تائید نکنید چون تکراریه

سلام به دوست عزیزم

دوست گرامی اگر دقت کرده باشید، من در مورد ساخت مونوریل کم هزینه، گفتم: محال نیست که بتوان چنین کاری را کرد . اما به نظر میرسد، محال بودن نداشتن پیش فرض را که شما رد کردید، در مورد شما مصداق دارد. چون وقتی من این گونه گفته باشم که:" شما به راحتی میتوانستید بگویید: که اگر اکنون مونوریل بخواهد ساخته شود سازدنده آن خارجی بوده و این خارجی آنگونه میسازد که در آمارها بررسی شده و کم بازده بوده."

این نشان میدهد که شما چنان داشتن پیش فرض کم بازده بودن مونوریل، در بحثتان تاثیر گذاشته که، در سراسر بحث فکر میکردید جواب جدید من برای اثبات بهتر بودن منوریل است.

البته به قول شما از بحث پیش فرض خارج بشیم و بحثمون اصلیمون رو ادامه بدیم.

من این بار این طوری میگم: ساختن مونوریل میتواند به گونه بشود که هم بازده مترو باشد . و غیر از آن نیز برخی نقاط شهر که مترو نمیتواند در آنجا برود در هر صورت میتوان ساخت مونوریل را برای آنجا بررسی کرد.

شما با توجه به تکنولوژی امروز میگویید که مونوریل کم بازده است و در برابر زلزله آسیب پذیرتر، ولی آن زمانی که مونوریل بازده بیشتری پیدا کند دور نیست.

و در آخر اینکه اگر متغیرهای موضوعی رو تغییر دهیم میتوان آن موضوع را دوباره آزمود

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
سه شنبه 11/10/1386 - 19:35 - 0 تشکر 21673

سلام پارسا جان
میشه بگی چه جوری و با کدام تکنولوژی و دانش کشور ما میتونه مونوریل رو بهینه تر از کسانیکه فناوری اون رو خلق کردند بکنه؟
معنی "متغیرهای موضوعی" رو هم نفهمیدم، توضیح بدید لطفا.
ضمنا میخواستم بگم که مونوریل بحث جدیدی نیست در ایران، شما میدونید اولین بار کی و کجا مطرح و چگونه متوقف شده؟ داشتن اطلاعات تاریخی در مورد برخی مباحث سیاسی شاید راهگشا باشه.


چهارشنبه 19/10/1386 - 16:48 - 0 تشکر 23172

سلام

اول بگم تاخیر من جهت فرارسیدن فصل امتحانات بوده  ولی خوشبختانه پیام نور هم همراه بقیه دانشگاهها تعطیل کرد .

 بنابراین ممکنه در ادامه هم کمتر بتونم سر بزنم تا این سه امتحان دیگه هم تموم شه

دوم هم در مورد آخرین مطلبتون بحث اخیرتون  بگم و اینکه شما درست میگویید داشتن اطلاعات تاریخی در زمینه بحث مورد نظر خیلی کمک میکنه . اما نداشتن آن  اطلاعات نمیتونه بحث رو متوقف کنه مگر اینکه بحث بر مبنای تاریخی ایجاد شده باشه.

این بحث هم وابستگی به تاریخ موضوع مطرح شده در خود رو نداره که اگه در بحث تاریخ را وارد نکنیم بحث متوقف بشه.

اما جواب اولین مطلب ثبتتون  اخیرتون

من نگفتم که الان ما اون تکنولوژی رو داریم، من گفتم اون زمان که این تکنولوژی رو داشته باشیم دور نیست . اگر شما این موضوع رو قبول ندارید . شاید نشانه بدبینی تان نسبت به قدرت جوانان ایرانی باشه .آیا به نظر شما چون ما تو دوره ی معاصر از دنیا عقب افتادیم همیشه باید عقب بمونیم و نمیتوانیم علم تولید کنیم، تکنولوژی تولید کنیم

نمیدونم دیروز یعنی سه شنبه مصاحبه با آقای قالیباف رو دیدید یا نه

ایشون یه جای صحبتشون که در مورد مونوریل بحث پیش اومد گفتند مونریل ، قطار هوایی یا هر نوع وسیله حمل نقل هوایی ....

پس اگه این طوری باشه که مونوریل با قطار هوایی فرق داره موضوع بحث ما اون کلی تر رو شامل  میشه یعنی وسیله نقلیه هوایی(بالاتر از سطح زمین) .که البته به احتمال زیاد شما میگویید :"این آمار من در مورد هر نوع قطار هوایی مصداق داره".

اما در جواب دومین مطلب ثبت اخیرتون

من در نشانه گذاری ها کوتاهی کردم و باعث این برداشت از طرف شما شد که من نوشتم" متغیر های موضوعی " در صورتی که من باید یک ویرگول میذاشتم  و حال اصلاح شده جمله ام:

اگر متغیرهای، موضوعی را تغییر دهیم، میتوان دوباره آن موضوع را آزمود.

این حرف من در جواب "آزموده را آزمودن خطاست، " بود .

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
چهارشنبه 3/11/1386 - 9:23 - 0 تشکر 26203

سلام پارسا جان
1 من نه تنها به جوان ایرانی اعتماد دارم بلکه اون رو خیلی هم باهوش و توانمند میدونم، اما نباید بلوف زد و ادعای تو خالی کرد ... این یه چیزی تو همون مایه های کشف انرژی هسته ای توسط دختر 16 ساله است. اینکه ما یه زمانی به تکنولوژی ساخت مونوریل به صورت کاملا بومی دست پیدا خواهیم کرد حرف ِ نسیه است ... در کلان شهری مثل تهران ما به دانش فنی تدوین شده برای ساخت یه سیستم حمل و نقل شهری نیاز داریم که تا رسیدن به اون (توسط محقق داخلی) سالیان سال فاصله داریم. آیا در طی این سالیان نباید به سیستم حمل و نقل و ترابری فکر کنیم؟ مثلا باید بگیم همه منتظر باشن تا دانشگاه فلان تحقیقاتش رو داره به ثمر میرسونه ... بعد میره اون رو ثبت میکنه و بعد از چند سال تکنولوژی اش تدوین میشه و .... اینطور که منطقی نیست، کارهای شهری رو باید عاقلانه سامان داد.

2 حالا که بحث بررسی تاریخی موضوع شد، همونطوری که گفتم این موضوع جدیدی نیست و حتی مونوریل در همین تهران هم سابقه بررسی داره. سه سال قبل از پیروزی انقلاب (سال 54) شهردار تهران که یه آقایی به اسم شهرستانی بوده موضوع مونوریل رو در دستور کار شهرداری تهران میذاره. بعد از یک پژوهش طولانی و استفاده از مشاورین نتیجه کار این میشه که مشکلاتی که مونوریل داره، از تسهیلی که در ترافیک شهر تهران ایجاد میکنه بیشتره و نتیجتا مطالعات امکان سنجی پروژه به "عدم راه اندازی مونوریل" می انجامه. البته الان سالها از اون موضوع گذشته اما برای اینکه متوجه باشید این موضوع رو کسی جدیدا "خلق" نکرده بلکه مدتها پیش در شهرداری تهران مطرح بوده بهش اشاره کردم.
منبع حرفهای بند 2


دوشنبه 5/11/1388 - 22:27 - 0 تشکر 178123

به نام خدا

سلام

حتماً می‌گین چرا این تاپیک خاک خورده رو دوباره تکوندمش و آوردمش بالا

خب عنوان این تاپیک داره داد می‌زنه

حتماً داستان تونل توحید رو هم شما شنیدین

این هم یکی دیگر از عملکردهای‌ جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف هستش.

البته از اون عملکردهای منفی

من می‌خوام به ایشون بگم که تو رو به خدا، اگر نمی‌تونید سر موقع یک کاری رو انجام بدین، مثل بقیه عذر خواهی ‌کنید و در عوض اون نیاین بگین به خاطر نمیدونم حرمت ماه محرم این افتتاح به تعویق افتاد. و بعد هم بگین که در میلاد امام... افتتاح می‌شه.

بگذریم از اینکه گفتین مردم وقتی می‌بینن داره روی این تونل کار می‌شه، وقتی از کنار اون رد میشن خسته نباشید هم بهمون می‌گن.

دوستان عزیز این حرفها رو جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف در برنامه تهران 20 زدند. و جالبه بدونید که ایشون حدود 4 سال پیش هم در همین برنامه گفتند اتوبوس ریالی رو گذاشتیم تا مردمی که پول دارن، هزینه واقعی رو بپردازن و اونایی که کمتر دارن بلیط بدن و اونایی که اصلاً ندارن رایگان سوار شن!!!!

و بعد از سالها دوباره ایشون وعده‌هایی دادن که عمل نشد.

در مورد اتوبوس ریالی در چند پست قبل در همین تاپیک گفته بودم که با به وجود اومدن این وضع برای تونل توحید خاطرات تازه شد.

برا قفل هایی كه بستست یه كلید مونده تو مشتمبه جنون رسیده كارم بس كه فرصت ها رو كشتم
بازی نور و صدا نیست زندگی یه سرنوشته           یكی پیدا یكی پنهون مثل آدم و فرشته
جانشین  انجمن خانواده‌ی تبیان
دوشنبه 5/11/1388 - 23:3 - 0 تشکر 178128

یک نکته ی ویژه در مورد جناب قالیباف اینه که اگر نگاهی به تهران و شهر بندازید می بینید که از سالهای پیش چه تغییرات عمده ای کرده این تهران . فکر می کنم بزرگ کردن چند خطا بیشتر از روی غرض های شخصی باشه یا مسائل سیاسی ، خوشبختانه جناب قالیباف در موضع سیاسیشون با اینکه معترض هستند و در بعضی موارد منتقد دولتند خیلی خوب عمل کردند و دچار اشتباه نشدند و از این نظر هم باید به ایشون افتخار کرد .

دوشنبه 5/11/1388 - 23:7 - 0 تشکر 178131

واااااااااااااااو این پست مال دو سال پیشه :))

برو به انجمن
انجمن فعال در هفته گذشته
مدیر فعال در هفته گذشته
آخرین مطالب
  • آلبوم تصاویر بازدید از کلیسای جلفای...
    آلبوم تصاویر بازدید اعضای انجمن نصف جهان از کلیسای جلفای اصفهان.
  • بازدید از زیباترین کلیسای جلفای اصفهان
    جمعی از کاربران انجمن نصف جهان، در روز 27 مردادماه با همکاری دفتر تبیان اصفهان، بازدیدی را از کلیسای وانک، به عمل آورده‌اند. این کلیسا، یکی از کلیساهای تاریخی اصفهان به شمار می‌رود.
  • اعضای انجمن در خانه شهید بهشتی
    خانه پدری آیت الله دکتر بهشتی در اصفهان، امروزه به نام موزه و خانه فرهنگ شهید نام‌گذاری شده است. اعضای انجمن نصف جهان، در بازدید دیگر خود، قدم به خانه شهید بهشتی گذاشته‌اند.
  • اطلاعیه برندگان جشنواره انجمن‌ها
    پس از دو ماه رقابت فشرده بین کاربران فعال انجمن‌ها، جشنواره تابستان 92 با برگزاری 5 مسابقه متنوع در تاریخ 15 مهرماه به پایان رسید و هم‌اینک، زمان اعلام برندگان نهایی این مسابقات فرارسیده است.
  • نصف جهانی‌ها در مقبره علامه مجلسی
    اعضای انجمن نصف جهان، در یك گردهمایی دیگر، از آرامگاه علامه مجلسی و میدان احیا شده‌ی امام علی (ع) اصفهان، بازدیدی را به عمل آوردند.